Eerder een gebrek van de wetenschap dat ze niet allang rl pokebals gefixt hebben!!quote:Op zondag 28 augustus 2016 01:46 schreef Walging het volgende:
Ik werd net voor de zoveelste nacht wakkergekotst door mijn kat, en ik dacht met mijn slaapdronken kop heel even serieus dat ik haar voortaan 's nachts misschien beter in haar pokéball kon latenDan ben je dus duidelijk teveel met Pokémon bezig.
Hahahaha! Ik kijk soms tijdens het Pokemonnen in het rond of ik een gym of een stop ziequote:Op zondag 28 augustus 2016 01:46 schreef Walging het volgende:
Ik werd net voor de zoveelste nacht wakkergekotst door mijn kat, en ik dacht met mijn slaapdronken kop heel even serieus dat ik haar voortaan 's nachts misschien beter in haar pokéball kon latenDan ben je dus duidelijk teveel met Pokémon bezig.
Ik denk regelmatig dingen als 'Ik weet dat hier een gym/pokestop zit of vaak x spawnt - maar mensen die geen pokemon go spelen weten dat helemaal niet'quote:Op zondag 28 augustus 2016 01:57 schreef Valerie. het volgende:
Hahahaha! Ik kijk soms tijdens het Pokemonnen in het rond of ik een gym of een stop zie
En misschien ff met je kat naar de dokter?
Hahaha ik ook!quote:Op zondag 28 augustus 2016 01:57 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Hahahaha! Ik kijk soms tijdens het Pokemonnen in het rond of ik een gym of een stop zie
En misschien ff met je kat naar de dokter?
Ik ook. Soms neem ik de nummer 2 om te evolven. Maar slechte cp = shredderquote:Op zondag 28 augustus 2016 09:31 schreef Miniem het volgende:
Ik hou meestal gewoon de Pokemon met de hoogste CP's.
Een Pokemon met lage CP en hoge IV schiet toch ook niet op?
Nah niet mee eens, als er een 90% of hoger IV heeft en tis een zeldzame Pokémon dan hou ik hem gewoon, ook al is de CP 300.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ook. Soms neem ik de nummer 2 om te evolven. Maar slechte cp = shredder
Ik niet, als ie zeldzaam is krijg je toch niet genoeg candy om hem te power-uppen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:03 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nah niet mee eens, als er een 90% of hoger IV heeft en tis een zeldzame Pokémon dan hou ik hem gewoon, ook al is de CP 300.
De mijne komen ook uit een ei dus net even in die site gegooidquote:Op zondag 28 augustus 2016 11:52 schreef Nightquest777 het volgende:
93% IV Ponyta uit een 5KM ei
Mijn derde inmiddels.
je moet swipen op het plaatje na het aanklikken, dan krijg je spullejes, potions, ballen, eieren.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:35 schreef DoubleDip het volgende:
Gisteren de app geďnstalleerd. Vandaag iets van zes Pokémon gevangen. Ik snap alleen het nut van een Pokestop nog niet helemaal. Ben er een paar tegengekomen maar kom er niks mee. Heb je dan andere spelers nodig?
Voetbal International?quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:59 schreef Piperidine het volgende:
Ook een wat VI's berekend. Heb dus een Pinsir 89, Kingler 78, Fearow 89 en Venonat 91.
Yeahh nice! Ik zit op 102k in Level 24. Pff duurt zo lang! maar ik heb nog een grote evolve sessie te goedquote:
Wat houden die VI's eigenlijk in? Heb me er nog niet in verdiept.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:59 schreef Piperidine het volgende:
Ook een wat VI's berekend. Heb dus een Pinsir 89, Kingler 78, Fearow 89 en Venonat 91.
Thanks, dat had ik nog niet gezien. Zal het volgende keer proberen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
je moet swipen op het plaatje na het aanklikken, dan krijg je spullejes, potions, ballen, eieren.
Uit mijn ei kwam net ook een 850cp Ponyta. Heb nu 50 candy's volgens mij. Hopelijk beetje goede IV hahaquote:Op zondag 28 augustus 2016 11:52 schreef Nightquest777 het volgende:
93% IV Ponyta uit een 5KM ei
Mijn derde inmiddels.
Wow, nicequote:Op zondag 28 augustus 2016 12:03 schreef Valerie. het volgende:
[..]
De mijne komen ook uit een ei dus net even in die site gegooid
Possible combinations: 1, perfection:
Maximum : 100.0%
Average: 100.0%
Minimum : 100.0%
![]()
Helaas maar 866 CP
IV's, van individual values. Attack, defense, en stamina. Het zijn extra stats-punten die een individuele pokemon kan hebben, bovenop zijn basis-stats. Waardoor verschillende pokemon uit dezelfde soort, dus toch van elkaar kunnen verschillen. Die stats (totale attack, defense, en stamina) worden gebruik om oa hp en cp (maar me dunkt ook zon beetje elke uitkomst van een battle) te berekenen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Wat houden die VI's eigenlijk in? Heb me er nog niet in verdiept.
Ohh dan ben je er bijna. Kan je vandaag best bij elkaar spelenquote:Op zondag 28 augustus 2016 13:08 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Yeahh nice! Ik zit op 102k in Level 24. Pff duurt zo lang! maar ik heb nog een grote evolve sessie te goed
Oh nee wacht, er stond VI's, dacht dat dat weer iets anders was. IV's weet ik ja. Thnx!quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:16 schreef probeer het volgende:
[..]
IV's, van individual values. Attack, defense, en stamina. Het zijn extra stats-punten die een individuele pokemon kan hebben, bovenop zijn basis-stats. Waardoor verschillende pokemon uit dezelfde soort, dus toch van elkaar kunnen verschillen. Die stats (totale attack, defense, en stamina) worden gebruik om oa hp en cp (maar me dunkt ook zon beetje elke uitkomst van een battle) te berekenen.
Hier in Amsterdam zijn ze in overvloed ja.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:30 schreef Piperidine het volgende:
Ook wel grappig. Gisteren hier geklaagd dat ik nergens Magikarps kon vinden. Loop ik in Amsterdam langs het water en hoppaaa:
[ afbeelding ]
Ja das jammer.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:20 schreef Azpilicueta het volgende:
Vind trouwens de balans in Pokemon Go echt slecht gedaan. Er zijn hooguit 4/5 pokemon die goed werken in gym's en de rest zijn eigenlijk alleen nuttig voor de Pokedex. Maakt ook het vechten in gym's nog eentoniger dan het al is
Incubators..quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:02 schreef b0ef het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met jullie coins? Zit nu op 310 coins, met een tasinhoud van 500 items. Twijfel waar ik het aan moet besteden.. Ben al level 25, dus weet niet of een lucky egg nog erg nodig is. 100 pokemons in de pokedex, dus incubators geven vaak pokemons die ik al heb nu.. Wat doen jullie?
Ik heb die levensvoorraad Lucky Eggs gekocht. Nu steeds incubators, maar twijfel ook over die bag upgrade.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:02 schreef b0ef het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met jullie coins? Zit nu op 310 coins, met een tasinhoud van 500 items. Twijfel waar ik het aan moet besteden.. Ben al level 25, dus weet niet of een lucky egg nog erg nodig is. 100 pokemons in de pokedex, dus incubators geven vaak pokemons die ik al heb nu.. Wat doen jullie?
gyms veroveren en dan kan je 10 coins per gym per 21 uur claimen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:37 schreef Mieshka het volgende:
Wanneer / hoe krijg je coins? Ik ben net level 20 maar nog nooit een coin gekregen!
Wut?quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:37 schreef Mieshka het volgende:
Wanneer / hoe krijg je coins? Ik ben net level 20 maar nog nooit een coin gekregen!
Volgens mij valt die wel mee. Niet common, niet super speciaal. In Eindhoven zijn veel Jinxen in een Magmar veranderd, dus al redelijk wat gezien.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:57 schreef Nightquest777 het volgende:
Hoe zeldzaam is een Magmar dan eigenlijk? Ik heb hem zelf nog niet, maar hier vlakbij heb ik hem al drie keer op de radar gezien in het lokale zwembad.
Grote Rozenstraat/Grote Kruisstraat spawnden er altijd een paar per dag.quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:09 schreef Renesite het volgende:
In Groningen weinig Magmar! Heb er geen..
Heb er al 4, 2 ei en 2 spawns.quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:09 schreef Renesite het volgende:
In Groningen weinig Magmar! Heb er geen..
Oh!quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:11 schreef Divje het volgende:
[..]
Grote Rozenstraat/Grote Kruisstraat spawnden er altijd een paar per dag.
Dit. Ik ben nog aan het sparen voor een bagupgrade. Kan dat wel gebruiken, waardeloze Pokémon gaan door de shredder dus ik kom niet aan een max van 250 stuks oorspronkelijk. Maar daarna gewoon lucky eggs. Ik heb er nog maar eentje gebruikt van lvl 17 naar lvl 20. Ben nu bijna lvl 21 maar ben wel klaar met xp grinden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Lucky eggs zou ik doen, als je dan toch al je storage en bag upgrades hebt doorgevoerd. Ik vind dat xp grinden vanaf level 22 een beetje gaar worden..
Dan heb je straks nog een hele lang weg te gaanquote:Op zondag 28 augustus 2016 19:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit. Ik ben nog aan het sparen voor een bagupgrade. Kan dat wel gebruiken, waardeloze Pokémon gaan door de shredder dus ik kom niet aan een max van 250 stuks oorspronkelijk. Maar daarna gewoon lucky eggs. Ik heb er nog maar eentje gebruikt van lvl 17 naar lvl 20. Ben nu bijna lvl 21 maar ben wel klaar met xp grinden.
Ook de pidgey's, Rattata's laat ik nu links liggen. Al kan ik juist beter beginnen met hamsteren want nu kom je met max 60/70k xp niet eens meer een lvl omhoog
Als je de pidgeys etc laat liggen bedoel je?quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:48 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Dan heb je straks nog een hele lang weg te gaan
Lvl40 is de max niet? En het aantal xp om van lvl 39 naar 40 te komen staat toch gelijk aan de benodigde xp om van lvl 1 naar 39 te komen las ik ergensquote:Op zondag 28 augustus 2016 19:48 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Dan heb je straks nog een hele lang weg te gaan
Ja, want niet ver van waar je nu bent is het een kwart miljoen xp per levelquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als je de pidgeys etc laat liggen bedoel je?
Level wise zit je op de helft, maar eigenlijk zit je misschien op 5%. Dat is ook zo met mijn collega, qua level schelen wij niet veel en hij was verwonderd waarom mijn pokemon zo goed zijn. Maar als je dan kijkt naar het aantal XP dan had ik 1 miljoen XP meer, dat was 3x zijn totale hoeveelheid. Dus die levels geven soms een vertekend beeld. Het verschil tussen een level 1 speler en 20 is heel weinig, maar tussen 20 en 25 heel groot.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Lvl40 is de max niet? En het aantal xp om van lvl 39 naar 40 te komen staat toch gelijk aan de benodigde xp om van lvl 1 naar 39 te komen las ik ergens![]()
Dan zit ik nu op de helft. Maargoed dat krijg je als je gewoon casual de game speelt. Ik ga niet dag in dag uit de hort op. Ben nog niet bij Kijkduin geweest. Ik heb wel wat anders te doen los van werk doordeweeks. Nog anderhalve week en ik ben alweer twee maanden bezig. Nog geen Snorlax, Lapras of Charizard tegen gekomen in het wild. Maar in alle gyms in de buurt stikt het ervan.
En toch is het, naja was het leuk om gyms over te nemen om coins te verzamelen. Maar gezien je bij pokestops verrekte weinig potions en revives ontvangt ben ik wel uitgespeeld onderhand. Nog meer hier die eigenlijk wel klaar zijn met PoGo?
Ik heb het spel de laatste dagen ook iets minder vaak aangezet. Te druk ervoor maar mijn doel is vooral de Pokedex zo vol mogelijk krijgen dus dan laat ik Pokemon die ik al heb steeds vaker links liggen, tenzij ik ze kan gebruiken voor een evolutie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En toch is het, naja was het leuk om gyms over te nemen om coins te verzamelen. Maar gezien je bij pokestops verrekte weinig potions en revives ontvangt ben ik wel uitgespeeld onderhand. Nog meer hier die eigenlijk wel klaar zijn met PoGo?
Zelfde situatie hierquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:33 schreef Valerie. het volgende:
Ik ben zo jaloers op jullie Kijkduin-vangstenMaar het is een klein uur rijden of zo, en ik hoor dat het altijd suuuuperdruk is en geen plek om te parkeren ook nog
Level maakt mij ook totaal niet uit. Komt wel vanzelf. De gym battles win je toch wel. Gewoon steeds veel leuke Pokemon verzamelenquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb het spel de laatste dagen ook iets minder vaak aangezet. Te druk ervoor maar mijn doel is vooral de Pokedex zo vol mogelijk krijgen dus dan laat ik Pokemon die ik al heb steeds vaker links liggen, tenzij ik ze kan gebruiken voor een evolutie.
Mijn level boeit me ook niet heel veel. Ben nu 22 en wordt vanzelf wel een keer 23. Als ik genoeg evoluties heb verzameld ga ik echter wel een lucky egg inzetten.
Ik zou trouwens liever wat minder potions en revives krijgen en meer ballen. Loop die potions en zo telkens weg te gooien omdat ik toch niet veel met gyms doe.
Ja, dat is zo. Nu 150.000 om naar lvl 25 te komen. Ach jaquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:52 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ja, want niet ver van waar je nu bent is het een kwart miljoen xp per level
Je kan parkeren bij de puinduinen. Dat Is er 10 min lopen vandaan. Denk dat dat via Google maps wel te vinden is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:33 schreef Valerie. het volgende:
Ik ben zo jaloers op jullie Kijkduin-vangstenMaar het is een klein uur rijden of zo, en ik hoor dat het altijd suuuuperdruk is en geen plek om te parkeren ook nog
En hoe zit het met de drukte dan? Kan mijn hond bijvoorbeeld mee of is dat niet echt te doenquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je kan parkeren bij de puinduinen. Dat Is er 10 min lopen vandaan. Denk dat dat via Google maps wel te vinden is.
Ik was er zaterdag, ik had de auto ook verderop geparkeerd. Gewoon P borden volgen, je ziet het vanzelf wel dan. Op dat plein zelf met alle pokestops stond het wel echt vol. Eromheen viel het mee, gewoon lekker aan het strand zitten zou ik zeggen. Met de hond zou ik zelf niet snel doen als je de hele dag gaat tenminste. In de avond is het wel lekker voor de honden om daar te spelen, dat dan weer wel.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:58 schreef Valerie. het volgende:
[..]
En hoe zit het met de drukte dan? Kan mijn hond bijvoorbeeld mee of is dat niet echt te doen
Pokemon in een ei worden al bepaald voor ze uitkomen, dus als locatie invloed heeft is het eerder waar je het ei kreeg ipv waar het uitkomt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:10 schreef marp0 het volgende:
Wie heeft er Lapras of Snorlax uit zijn 10km ei gehad en kan zich nog herinneren op welke locatie deze is gehatched?
Volgens mij maakt het echt uit waar de ei uitkomt.
Bij het Utrechtse pokemon-grind-koffiezetapparaatquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:10 schreef marp0 het volgende:
Wie heeft er Lapras of Snorlax uit zijn 10km ei gehad en kan zich nog herinneren op welke locatie deze is gehatched?
Volgens mij maakt het echt uit waar de ei uitkomt.
Een paar dagen geleden heb ik al mijn eieren bij water aangevuld, had 5 2km eieren waarvan er 4 magicarp waren + mijn 10 km omanyte en nog een poliwrath uit 5km, kan natuurlijk extreem toeval zijn maar lijkt we locatie gebonden te zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Bij het Utrechtse pokemon-grind-koffiezetapparaatgaat het gerucht dat niet alle pokestops dezelfde kans op een 10 km ei hebben, en je daarom dus vaak terug naar een pokestop wilt gaan waar je al eerder een 10 km ei hebt gekregen.
En daarnaast het gerucht dat een pokestop naast een spawn van een specifieke pokemon, vaker een ei geeft met diezelfde pokemon.
Maar ik heb er verder nooit echt bewijs voor gezien oid, dus waarschijnlijk niet te veel waarde aan hechten.
Good catch!quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:00 schreef DaMart het volgende:
Terwijl mijn poppetje weer eens rond begon te lopen dankzij de brakke gps-functie, verscheen even een silhouet op de radar. Hoewel ik eigenlijk wilde gaan slapen, toch maar op de fiets gesprongen en ik had het geluk dat ik deze jongen al snel tegenkwam.
[ afbeelding ]
Teamleider is niet echt onder de indruk van zijn statistieken maar ik vind het belangrijker dat ik hem heb gevangen... alle 3 de Squirtle-evoluties nu 1 keer tegengekomen en meteen weten te vangen.
Gewoon naar strand en bij eettentjes kan dat prima. Op het deltaplein zou ik voorzichtig zijn. Hangt er ook vanaf hoe groot je hond is, of deze makkelijk over het hoofd gezien kan worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:58 schreef Valerie. het volgende:
[..]
En hoe zit het met de drukte dan? Kan mijn hond bijvoorbeeld mee of is dat niet echt te doen
Ja een Magikarp met 90% IV wordt inderdaad een Gyarados van 90% IVquote:Op maandag 29 augustus 2016 09:24 schreef Ivo1986 het volgende:
Wordt een magikarp met VI in de 90 dan ook een Gyrados met in de 90? Dacht dat at random was.
Nou, da's niet mijn ervaring hoor. IV calc vooraf en IV calc na evolve geeft niet dezelfde IV. Ik weet niet of t compleet random is, maar garantie is er echt niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:26 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
[..]
Ja een Magikarp met 90% IV wordt inderdaad een Gyarados van 90% IV
Jawel iv blijft hetzelfdequote:Op maandag 29 augustus 2016 09:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, da's niet mijn ervaring hoor. IV calc vooraf en IV calc na evolve geeft niet dezelfde IV. Ik weet niet of t compleet random is, maar garantie is er echt niet.
Dan heb jij bijzondere ervaringen, anders dan anderenquote:
Dat sowiesoquote:Op maandag 29 augustus 2016 09:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan heb jij bijzondere ervaringen, anders dan anderen
Thanks, als ik mijn vriend een keer zo ver krijg laat ik de hond maar thuis. Het is wel een Retriever, maar vind dat niet leuk voor hem denk ikquote:Op maandag 29 augustus 2016 07:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Gewoon naar strand en bij eettentjes kan dat prima. Op het deltaplein zou ik voorzichtig zijn. Hangt er ook vanaf hoe groot je hond is, of deze makkelijk over het hoofd gezien kan worden.
Nee, veel te massaal. Zeker als ze beginnen te rennen. Ik zou t niet doen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:45 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Thanks, als ik mijn vriend een keer zo ver krijg laat ik de hond maar thuis. Het is wel een Retriever, maar vind dat niet leuk voor hem denk ik
Ik kan me er gewoon ook weinig bij voorstellen, dat het echt zo massaal ergens is om pokemonquote:Op maandag 29 augustus 2016 09:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee, veel te massaal. Zeker als ze beginnen te rennen. Ik zou t niet doen.
IV blijft wel altijd hetzelfde, maar die IV calculators geven je vaak een range waar het tussen kan zitten. Als je hem evolueert dan verkleint de marge wellicht omdat er dan meer duidelijk is over de pokemon. Maar als je zijn exacte IV weet door een calculator of door 3rd party apps dan zal je zien dat het altijd gelijk blijft.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, da's niet mijn ervaring hoor. IV calc vooraf en IV calc na evolve geeft niet dezelfde IV. Ik weet niet of t compleet random is, maar garantie is er echt niet.
Het zou wel verklaren waarom zoveel mensen steeds dezelfde beesten uit een ei krijgen. ik heb ook 6 Geodudes uit een 2km ei gekregen, en de pokestop naast mijn huis heeft vaak geodude spawns. Ik zal eens opletten uit welke pokestops ik mijn eieren krijgquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden heb ik al mijn eieren bij water aangevuld, had 5 2km eieren waarvan er 4 magicarp waren + mijn 10 km omanyte en nog een poliwrath uit 5km, kan natuurlijk extreem toeval zijn maar lijkt we locatie gebonden te zijn.
Ben er gisteren voor t eerst geweest. Ik zat op de grens van "Dit is gaaf" en "Doe normaaal man"quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:47 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ik kan me er gewoon ook weinig bij voorstellen, dat het echt zo massaal ergens is om pokemonMaar hopelijk gaan we het zien
Geodude is een van de weinige pokemon waar ik echt nog een boel van moet, waar woon je?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het zou wel verklaren waarom zoveel mensen steeds dezelfde beesten uit een ei krijgen. ik heb ook 6 Geodudes uit een 2km ei gekregen, en de pokestop naast mijn huis heeft vaak geodude spawns. Ik zal eens opletten uit welke pokestops ik mijn eieren krijg
Utrecht, maar de spawn is vorige week veranderd in een Goldeen spawn (of een ander waterbeest)quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Geodude is een van de weinige pokemon waar ik echt nog een boel van moet, waar woon je?
Zit je dan permanent op wifi overal, of heb je een internationaal abo genomen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:14 schreef firecow het volgende:
2 weken Tenerife zitten erop.. Aardig kunnen aanvullen hier! 23 nieuwe soorten in mijn pokedex![]()
Het is echt bizar hoe weinig ratata's en pidgey's en dat soort meuk er zit...
Een groepje Spanjolen gingen al uit een dak bij het zien van een butterfree
Ik heb meerdere meowth's kunnen evolven naar Persian's. Zo ook het geval met Sandshrew's naar Sandslash en Mankey's naar Primeape's.. Die 3 waren zo'n beetje de pidgey's ratata's en weedels
Verder een leuk Pikachu nest gevonden waardoor ik ook mijn Raichu evolutie kon pakken
Ook leuk om te zien dat zowat iedere gym hier gewapend waren met arcanine's, niet gek ook omdat zowat op iedere hoek een Growlithe zat.. Heb hem 3x kunnen evolven. 2K varianten dus dat is wel leuk.
Niet te vergeten de aantallen geodude's! Soms 2 tegelijk op de map dus die gingen ook behoorlijk rap! Van geodude naar Gravler en vervolgens naar een Golem kunnen evolven.
Verder de gebruikelijke cubone's en omanyte's die geregeld opdoken dus daar ook 2 evo's van kunnen maken, Marowak, Omastar
Waar ik ook wel blij mee was was dat er bij het hotel elke dag wel een of meerdere Kabuto's Spawnde. Uiteraard daar door een Kabutops kunnen maken.
Jammer genoeg mis ik op 2 candy's na de mogelijkheid om de exeggcute te evolvenmaar die kom ik in NL vast wel een keer tegen!
Diglett en Rhyhorn waren ook in overvloed dus een Digtrio en Rhydon tot vervolg
Vergeet ik haast nog de in grote aantallen aanwezigen machop die ik mooi tot een Machoke en een Machamp heb kunnen evolven
Uiteraard ook nog wat lossen spawns die het noemen waard zijn: Clefairy, Wigglytuff, Chansey, Scyther.
Dat ik die wartrotle gemist heb neem ik maar voor lief. Mag denk ik niet klagen met dit lijstje![]()
Overigens hoofdzakelijk gewoon savonds met wandelen meegenomen en beetje selectief vangen rond het hotel
Hey die is makkelijk, gelijk even opgeslagen. Ik wist nog niet wat het allemaal in houde in welke % range het allemaal viel, dit naakt het nu een stuk duidelijkerquote:Op zondag 28 augustus 2016 09:10 schreef Miffy1 het volgende:
Ik heb zelf een android telefoon dus dat zou ik zo snel niet weten, er was laatst wel iemand die een permaban had gekregen voor zo'n site waar je moet inloggen met je google account (pgnexus.gg).
Dat soort sites durf ik niet meer te gebruiken en dan kom je snel bij een-voor-een-invoersites zonder login zoals pokeassistant.com of pogo.trashbin.com.br, of apps zonder login. Dat je automatisch een overzicht krijgt van de IV's van al je Pokémon zonder enige vorm van inloggen met je google/trainer account lijkt me niet mogelijk
Ik doe nu meestal een voorselectie op basis van de appraisal functie in het spel, alleen Pokémon in de hoogste twee categorieën hou ik en daarvan bereken ik later de IV met een van de twee bovengenoemde sites.
[ afbeelding ]
Dat hangt af van hoeveel km het ei is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:51 schreef GwaiLow het volgende:
Hoeveel xp krijg je ook alweer als er een ei uit komt?
Ja, dat snap ik. Weet jij het?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoeveel km het ei is.
"Fijn voor je"quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:17 schreef Donnis het volgende:
[..]
Fijn voor je, iv blijft hetzelfde en die calculator zit er dan naast ofzo.
Volgens mij 200, 500 en 1000. En anders moet je het zelf maar googelen.quote:
Hij heeft wel gewoon gelijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"Fijn voor je"![]()
![]()
Zoveel calculators, zoveel IV %'s.
Geen enkele calculator geeft een percentage waarvan jij weet dat het 100% juist is lijkt me.
En de in de app ingebouwde "calculator" geeft niet eens %'s.
Dus het blijft gissen.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"Fijn voor je"![]()
![]()
Geen enkele calculator geeft een percentage waarvan jij weet dat het 100% juist is lijkt me.
Dus het blijft gissen.
Als ik 20 calculators gebruik geven ze me alle 20 een ander antwoord over de "exacte" IV. Ok, je weet de richting of iets goed is of niet. Maar de exachte %'s weet je gewoonweg niet, dus je weet OOK niet of je IV voor en na evolve gelijk blijft. Gissen dus. Indicatie. Zelfs de app zelf geeft niets exacts.quote:
Uhm als je jouw pokemon een power upgrade geeft worden de ranges veel kleiner of soms precies.quote:
Daarom, fuck IV.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als ik 20 calculators gebruik geven ze me alle 20 een ander antwoord over de "exacte" IV. Ok, je weet de richting of iets goed is of niet. Maar de exachte %'s weet je gewoonweg niet, dus je weet OOK niet of je IV voor en na evolve gelijk blijft. Gissen dus. Indicatie. Zelfs de app zelf geeft niets exacts.
Bij mij bleef ie dus niet exact niet gelijk (van 90 naar 80 of zo, beide nog steeds prima, maar niet gelijk), en ik vond de verklaring hierboven over "steeds nauwkeurigere berekeningen" heel plausibel. Een slechte zal geen goede worden en een goede geen slechte, maar of t exact gelijk blijft: no one knows exactly.
En voor de calculators had je pokeadvisor en zo die de IV's tot achter de komma nauwkeurig aangaven..quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:45 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Uhm als je jouw pokemon een power upgrade geeft worden de ranges veel kleiner of soms precies.
Al mijn pokemon's IV waardes zijn gewoon precies hetzelfde gebleven na de evolutie.
Dat je de IV niet exact kunt berekenen, okee, maar dat ze 100% gelijk blijven na evolve is een feit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als ik 20 calculators gebruik geven ze me alle 20 een ander antwoord over de "exacte" IV. Ok, je weet de richting of iets goed is of niet. Maar de exachte %'s weet je gewoonweg niet, dus je weet OOK niet of je IV voor en na evolve gelijk blijft. Gissen dus. Indicatie. Zelfs de app zelf geeft niets exacts.
Bij mij bleef ie dus niet exact niet gelijk (van 90 naar 80 of zo, beide nog steeds prima, maar niet gelijk), en ik vond de verklaring hierboven over "steeds nauwkeurigere berekeningen" heel plausibel. Een slechte zal geen goede worden en een goede geen slechte, maar of t exact gelijk blijft: no one knows exactly.
Dit ja.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En voor de calculators had je pokeadvisor en zo die de IV's tot achter de komma nauwkeurig aangaven..
Kan wel kloppen hoor, ik heb ook staatjes gezien waarbij de hoogste categorie van 82%-100% liep ipv 80%-100%. Ik had dit plaatje geplakt omdat het handig Valor/Mystic/Instinct in een overzicht toont maar als je een beetje Googelt zul je ook andere tegenkomen waarbij de begrenzing van de categorieën net wat anders is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:28 schreef DarkY.NL het volgende:
Overal zie ik staan dat de "hoogste" appraise tekst van 80-100% is, maar blijkbaar is het vanaf 80.1%. Aangezien ik 2 van 80% IV heb en ze de tekst van "68-79%" krijgen, tenzij het een afrond issue is
Volgens mij valt er niets tussen 80 en 82.2% als ik zo door mijn lijstje heen browse, en komen we er dus nooit achter wat het exact is dus zou het vanaf 82.2 - 100% zijn (wat in game mogelijk is)quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:54 schreef Miffy1 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen hoor, ik heb ook staatjes gezien waarbij de hoogste categorie van 82%-100% liep ipv 80%-100%. Ik had dit plaatje geplakt omdat het handig Valor/Mystic/Instinct in een overzicht toont maar als je een beetje Googelt zul je ook andere tegenkomen waarbij de begrenzing van de categorieën net wat anders is.
Dat is al lang bevestigd.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jawel, dat blijft gewoon hetzelfde want dat kan je terugvinden in 3rd party apps zowel nu als in het verleden. Overigens kan je met die calculators ook tot 100% berekenen, maar dan moet je een aantal power ups doorvoeren.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is een feit dat IV hetzelfde blijft dus weet niet wat je wil horenquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"Fijn voor je"![]()
![]()
Dus het blijft gissen.
Dank je, Valeriequote:Op maandag 29 augustus 2016 11:36 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Volgens mij 200, 500 en 1000. En anders moet je het zelf maar googelen.
Alleen stardust en candy toch? Of heb ik de exp steeds gemist?quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:51 schreef GwaiLow het volgende:
Hoeveel xp krijg je ook alweer als er een ei uit komt?
Je krijgt iig ook XP, maar als ik het zo google krijg je slechts 200 XP voor elk ei, en 500 als je die Pokemon nog niet in je Dex had. Dat is wel erg weinig. Ik dacht ook 2k = 200 en 5k = 500. Misschien heeft die site het wel fout...quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Alleen stardust en candy toch? Of heb ik de exp steeds gemist?
Stardust ligt rond de 500-800 voor 2km, 800 en 1200 voor 5k, en 10km geen idee.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:15 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Je krijgt iig ook XP, maar als ik het zo google krijg je slechts 200 XP voor elk ei, en 500 als je die Pokemon nog niet in je Dex had. Dat is wel erg weinig. Ik dacht ook 2k = 200 en 5k = 500. Misschien heeft die site het wel fout...
Uit mijn hoofd:quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:15 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Je krijgt iig ook XP, maar als ik het zo google krijg je slechts 200 XP voor elk ei, en 500 als je die Pokemon nog niet in je Dex had. Dat is wel erg weinig. Ik dacht ook 2k = 200 en 5k = 500. Misschien heeft die site het wel fout...
Echt ergens in de middle of nowhere zeker?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:40 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Mijn exeggutor zit al 3 weken in dezelfde gym maar ik wil hem terug zodat ik hem een powerup kan geven.
wtf, hoe kan dat tochquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:40 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Mijn exeggutor zit al 3 weken in dezelfde gym maar ik wil hem terug zodat ik hem een powerup kan geven.
Nope gewoon in Rotterdam Waalhaven. 5 grote kantoren zitten voor die gym.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt ergens in de middle of nowhere zeker?
6quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:38 schreef hafcfan het volgende:
Hoeveel generaties pokemon zijn er eigenlijk?
quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:09 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
Gisteren even van 14 bulbasaur candy naar 132 bulbasaur candy gegaan... Say hello to my Venussaur!
Ik pak een hoop Charmanders, Pikachu kan ik evolueren, Squirtle kom ik nog wel eens tegen (al weet ik geen nest), maar waar pak je makkelijk Bulbasaur? Ergens waar ze regelmatig spawnen? Krijg ze soms uit een ei en heb ze wel eens gezien, maar erg weinig...quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:09 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
Gisteren even van 14 bulbasaur candy naar 132 bulbasaur candy gegaan... Say hello to my Venussaur!
Jazeker! Nu heb ik een venussaur een blastoise maar nog 0 charmander... die ben ik nog nooit tegengekomen... maar wel blij met mijn venussaurquote:
Rembrandtpark, Amsterdam - heerlijk om te farmen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:20 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik pak een hoop Charmanders, Pikachu kan ik evolueren, Squirtle kom ik nog wel eens tegen (al weet ik geen nest), maar waar pak je makkelijk Bulbasaur? Ergens waar ze regelmatig spawnen? Krijg ze soms uit een ei en heb ze wel eens gezien, maar erg weinig...
Bulbasaur is niet zo'n probleem in Amsterdamquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:20 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik pak een hoop Charmanders, Pikachu kan ik evolueren, Squirtle kom ik nog wel eens tegen (al weet ik geen nest), maar waar pak je makkelijk Bulbasaur? Ergens waar ze regelmatig spawnen? Krijg ze soms uit een ei en heb ze wel eens gezien, maar erg weinig...
quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:22 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Bulbasaur is niet zo'n probleem in Amsterdam
Woon zelf ook in Amsterdam, maar ik kom ze niet tegen. Rembrandtpark is West he? Daar woon ik dan weer niet zo in de buurt, maar zal er eens wat uurtjes heen gaanquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:22 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
[..]
Rembrandtpark, Amsterdam - heerlijk om te farmen.
Magnetons en voltorbs zitten standaard bij een strand. Geen idee waarom.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:53 schreef Ang3l het volgende:
Wat ik me gisteren na Kijkduin afvroeg he....
Kijkduin heeft gras (duinen), zand (strand), water (zee) en winkels en woningen en zo.
Daarom zit er echt vanalles wat
Maar dan snap ik de enorme hoeveelheiden magnetons en voltorbs niet… da’s toch stroom en metaal? Wat doen die daar? Dacht dat dat meer bij stroomdraden en industrie terreinen en dergelijke voorkwam. Maar op Kijkduin zijn dat zo'n beetje de Rattata's.
Dit was ook mijn eerste keer dat ik echt opzettelijk ergens heen ging om iets specifieks te vangen. Normaal alleen maar huis --> werk --> huis. Maar vertel, waar ben je naar opzoek?quote:Op maandag 29 augustus 2016 16:25 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
[..]
Woon zelf ook in Amsterdam, maar ik kom ze niet tegen. Rembrandtpark is West he? Daar woon ik dan weer niet zo in de buurt, maar zal er eens wat uurtjes heen gaan. Zijn er nog meerdere plekken dat iemand weet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |