Ik heb geen idee wat dat met mijn reactie noch met de vrijheid van religie te maken heeft maar als jij dat boek wil lezen kun je dat gewoon doen. Te koop is het slechts zelden en nieuwe uitgaves komen er niet omdat het auteursrecht bij de staat is en die het niet meer gaat publiceren.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja Mein Kampf is inderdaad nog steeds nergens te koop in NL
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar het probleem is dat dit geen oplossing is. Het zal alleen voorkomen dat het nog erger wordt. West-Europa is al zover geafrikaniseerd dat het niet meer Europees te krijgen is zonder mensen te deporteren. Maar dat levert veel te veel praktische en ethische bezwaren op. Zo zou ik Nederland graag weer volledig Nederlands zien worden, maar ik ben zelfs van mening dat de allochtone kapper waar ik kom hier gewoon moet kunnen blijven. Ethisch is het heel ingewikkeld om de fouten uit het verleden terug te draaien.
Het beste wat kan gebeuren in West-Europa is dat de grenzen definitief dicht gaan, er geen rekening meer wordt gehouden met niet-westerse culturen en steeds meer niet-westerse allochtonen vrijwillig vertrekken.
Eén heel positief ding kan een opstand wel opleveren: Als de grenzen van Europa definitief gesloten worden voor alles wat niet-westers is, zal definitief worden voorkomen dat in Oost-Europa hetzelfde gebeurt als in West-Europa. Het mooie Oost-Europa zal dan gered zijn.
Mooi verwoord, dat is in grote lijnen ook mijn visie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar het probleem is dat dit geen oplossing is. Het zal alleen voorkomen dat het nog erger wordt. West-Europa is al zover geafrikaniseerd dat het niet meer Europees te krijgen is zonder mensen te deporteren. Maar dat levert veel te veel praktische en ethische bezwaren op. Zo zou ik Nederland graag weer volledig Nederlands zien worden, maar ik ben zelfs van mening dat de allochtone kapper waar ik kom hier gewoon moet kunnen blijven. Ethisch is het heel ingewikkeld om de fouten uit het verleden terug te draaien.
Het beste wat kan gebeuren in West-Europa is dat de grenzen definitief dicht gaan, er geen rekening meer wordt gehouden met niet-westerse culturen en steeds meer niet-westerse allochtonen vrijwillig vertrekken.
Eén heel positief ding kan een opstand wel opleveren: Als de grenzen van Europa definitief gesloten worden voor alles wat niet-westers is, zal definitief worden voorkomen dat in Oost-Europa hetzelfde gebeurt als in West-Europa. Het mooie Oost-Europa zal dan gered zijn.
Ik wil Mein Kampf helemaal niet lezen, ik heb daar geen enkele behoefte toe (schijnt geweldig beroerd geschreven te zijn)quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:19 schreef Wespensteek het volgende:
Ik heb geen idee wat dat met mijn reactie noch met de vrijheid van religie te maken heeft maar als jij dat boek wil lezen kun je dat gewoon doen. Te koop is het slechts zelden en nieuwe uitgaves komen er niet omdat het auteursrecht bij de staat is en die het niet meer gaat publiceren.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb gelezen wat je schreef en mijn argumenten gegeven waarom ik er zo over denk. Het gaat jouw om het volk.
[..]
Als je naar de statistieken zou kijken kun je ook zeggen hoe ellendig de jonge mannen met lage opleiding zijn en daar vergaande maatregelen om voorstellen die ook onschuldige jonge mannen met lage opleiding zouden treffen, het is een bewuste keuze dat niet te doen omdat het je gaat om bepaalde volken. Het spijt me dat noem ik racisme en als dat een pijnlijke spiegel is dan is dat maar zo.
Nee, het parlement is juist de aangewezen plaats om ideologische verschillen uit te vechten.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar stel dat we kunnen besluiten om de koran en/of de bijbel te verbieden, dan kunnen we ook besluiten om het partijprogramma van de PVV te verbieden. Toch?
Dat zou ergens op slaan als er verder geen argumenten werden gegeven, maar het argument is simpelweg dat men nogal selectief shopt in groepsstatistieken.quote:
Heb je niet gelezen dat ik een hele onderbouwing heb gegeven, heb je geen inhoudelijk weerwoord kunnen bedenken?quote:
Nou en? Als je ongewenste geschriften gaat verbieden kan dat natuurlijk overal.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:37 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Nee, het parlement is juist de aangewezen plaats om ideologische verschillen uit te vechten.
Zo'n besluit wordt genomen in het parlement.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou en? Als je ongewenste geschriften gaat verbieden kan dat natuurlijk overal.
Eh, de PVV heeft buitenlandse financiers en heult met Poetin. Bovendien willen ze net als de nazi's van een hele bevolkingsgroep af.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]![]()
Het is eerder omgedraaid, NSB'ers waren landverraders.
Je kunt zeggen over de PVV wat je wilt, maar landverraders zijn het niet.
Dat past beter bij de PvdA of Groenlinks.
Maar waarom zou je dan wel een boek willen verbieden omdat de inhoud je niet zint?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:43 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Zo'n besluit wordt genomen in het parlement.
Rare gewaarwording om het democratische debat af te willen schaffen omdat het standpunt je gewoonweg niet zint.
Tegenwoordig is het parlement ook gebonden aan internationale verdragen als ze wetgeving willen invoeren. In het EvrM zijn de voorwaarden opgenomen waar zulke besluiten aan moeten voldoen mbt godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en discriminatieverbod.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:43 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Zo'n besluit wordt genomen in het parlement.
Rare gewaarwording om het democratische debat af te willen schaffen omdat het standpunt je gewoonweg niet zint.
Joodse financiers ja, wat erg man.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Eh, de PVV heeft buitenlandse financiers en heult met Poetin. Bovendien willen ze net als de nazi's van een hele bevolkingsgroep af.
Voor mij staat de PVV praktisch gelijk aan de NSB en zijn het stuk voor stuk gore landverraders die ons land volledig naar de knoppen willen helpen.
In het Parlement worden wetsvoorstellen ingediend en later eventueel aangenomen. Het lijkt mij in dat opzicht dan ook de meest logische plek waar besluiten over tal van zaken worden genomen, zoals het wel of niet verbieden van een boek.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan wel een boek willen verbieden omdat de inhoud je niet zint?
Los daarvan, wie bepaalt wat wel en niet acceptabele boeken zijn?
Dan kun je in het Parlement ook bij meerderheid van stemmen beslissen om het verkiezingspamflet van de PVV te verbieden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:54 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
In het Parlement worden wetsvoorstellen ingediend en later eventueel aangenomen. Het lijkt mij in dat opzicht dan ook de meest logische plek waar besluiten over tal van zaken worden genomen, zoals het wel of niet verbieden van een boek.
Het zou een tamelijk vreemde praktijk zijn als het parlement een boek zou verbieden. Ze gaan dan op de stoel van de rechters zitten. Een wet kan regels stellen over het soort uitingen dat niet meer mag en vervolgens kijkt de rechter welke uitingen daaraan voldoen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:54 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
In het Parlement worden wetsvoorstellen ingediend en later eventueel aangenomen. Het lijkt mij in dat opzicht dan ook de meest logische plek waar besluiten over tal van zaken worden genomen, zoals het wel of niet verbieden van een boek.
Ik denk niet dat dat juridisch mogelijk is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan kun je in het Parlement ook bij meerderheid van stemmen beslissen om het verkiezingspamflet van de PVV te verbieden.
Het Parlement kan gewoon een wet opstellen en daar heeft de rechter dan maar gewoon naar te dansen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou een tamelijk vreemde praktijk zijn als het parlement een boek zou verbieden. Ze gaan dan op de stoel van de rechters zitten. Een wet kan regels stellen over het soort uitingen dat niet meer mag en vervolgens kijkt de rechter welke uitingen daaraan voldoen.
Het parlement bijvoorbeeld maakt haatzaaien strafbaar en geeft ongeveer aan wat haatzaaien is. Vervolgens zegt een rechter in een strafzaak of wat persoon A schreef ook echt haatzaaien is volgens die wet.
Maar waarom zou je het ene geschrift dan wel kunnen verbieden in het Parlement, en het andere niet?quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:59 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat juridisch mogelijk is.
Zou dat wel zo zijn dan snijden alle partijen zichzelf in de vingers want dan zou dus de ene naar de andere partij verboden kunnen worden. Waar gaat het dan op lijken?
Omdat wij hebben afgesproken dat poliici en politieke partijen onschendbaar zijn, diezelfde afspraak hebben we niet over religie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het ene geschrift dan wel kunnen verbieden in het Parlement, en het andere niet?
Zo hebben wij ook iets afgesproken over vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:04 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Omdat wij hebben afgesproken dat poliici en politieke partijen onschendbaar zijn, diezelfde afspraak hebben we niet over religie.
De Islam is geen mening.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo hebben wij ook iets afgesproken over vrijheid van meningsuiting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |