Hij rookt ook niet meer zo als ie wel es heeft gedaan. Ding komt ook niet meer op de openbare weg, is de tankauto (staat een dieseltank achterin)quote:Op donderdag 8 september 2016 07:39 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Of de injectiepomp gaat niet ver genoeg (meer) open (wat je ook als een milieumaatregel kan zien).
ik heb maar toeren bereik tot 2500/3000rpm een extra versnelling zou werken maar ook net te zwaar zijn.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De G300D van mij oom komt ook niet veel hoger qua snelheid. 3 liter 5 pitter.
Volgens mij moet ie wil harder kunnen. Misschien bleven de remmen hangen?
oude traktor/ stationair motor meeting moet je dan een heen gaan daar hangt de hele dag een blauwe/grijze wolk boven het veldquote:Op donderdag 8 september 2016 21:41 schreef silenthill het volgende:
Ik ga regelmatige alternatieve festivals af.
Echt lachen. Oude MB ME bussen van die blauwe en regelmatig van die oude legertrucks.
Altijd leuk als die koude starten en wegrijden. Alles grijs en blauw van de walmen. :-)
Dat is niet bepaald een fluister bootjequote:Op zaterdag 10 september 2016 18:26 schreef T42 het volgende:
[..]
oude traktor/ stationair motor meeting moet je dan een heen gaan daar hangt de hele dag een blauwe/grijze wolk boven het velden als er een 1 cillinder gaat rijden prikt die er met kringetjes gaten in
maar idd als ik mijn perkins in de brandweer bus start is de hele straat mistig
deze laat ook lekker rookspoor achter
monotoom geluidsgordijn is erg rustgevendquote:Op zaterdag 10 september 2016 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is niet bepaald een fluister bootje
Geen Jeep, maar een terreinwagenquote:Op zaterdag 10 september 2016 22:36 schreef silenthill het volgende:
Er rijd hier in Haarlem een oude Audi leger jeep rond.
Het type waar MB later het ontwerp van heeft gejat voor de G-klasse.
Keertje met de eigenaar gesproken. Het is een 2-takt. Daar kwam een walm vanaf. :-). Een trabant maar dan erger.
beetje kort door de bocht; is wel een beetje afhankelijk van de geluidsdruk en de omgeving hoor. Ik werk regelmatig in 'monotoon geluid', maar dan ben je helemaal kapot aan het eind van de dagquote:Op zaterdag 10 september 2016 21:30 schreef lipje het volgende:
[..]
monotoom geluidsgordijn is erg rustgevend
Tweetakt dat is idd ellende. Vraag me zelf af waarom je niet met een oude diesel de stad in mag maar wel met een stinkbrommer.quote:Op zaterdag 10 september 2016 22:36 schreef silenthill het volgende:
Er rijd hier in Haarlem een oude Audi leger jeep rond.
Het type waar MB later het ontwerp van heeft gejat voor de G-klasse.
Keertje met de eigenaar gesproken. Het is een 2-takt. Daar kwam een walm vanaf. :-). Een trabant maar dan erger.
Ik vind dit niet enorm op een G lijken. Heb je anders en foto?quote:Op maandag 12 september 2016 18:08 schreef silenthill het volgende:
@Der Ludolf.
Zat in ieder geval Audi logo op de Grill/voorkant.
En de eigenaar legde me het zo uit.
De eertste serie G-klasse lijkt er enorm op.
Geld. En lobby. Poen. En lobby. Pecunia. En lobby. Euries. En lobby. O ja, en geld. Had ik die al genoemd? :-)quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:59 schreef GewoneBurger het volgende:
Als diesels zo vervuilend zijn, waarom verbieden we ze dan niet gewoon?
Maar het is nog steeds de brandstof die voor de meeste fijnstof zorgt. En daar worden mensen ziek van. Noord-West Europa heeft een van de hoogste fijnstofconcentraties van de hele wereld.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:19 schreef kaasplankje het volgende:
Een moderne diesel is volgens mij niet zo heel vervuilend. Gaat zuinig om met fossiele brandstoffen. Mensen die forenzen en voor minder dan 10km afstand de auto pakken, die zijn vervuilend. Ik heb een diesel voor de deur en rijd daar bijna alleen maar lange stukken mee.
Ja omdat Annie boven met der dikke reet te lui is om naar de supermarkt om de hoek te lopen en de brommer pakt ipv de fiets of de benenwagen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:22 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar het is nog steeds de brandstof die voor de meeste fijnstof zorgt. En daar worden mensen ziek van. Noord-West Europa heeft een van de hoogste fijnstofconcentraties van de hele wereld.
Uiteraard. Je hebt gelijk. Ik vergis me. Het kan nooit jouw auto zijn....quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja omdat Annie boven met der dikke reet te lui is om naar de supermarkt om de hoek te lopen en de brommer pakt ipv de fiets of de benenwagen.
Klopt want ik gebruik m maar sporadisch.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:33 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Uiteraard. Je hebt gelijk. Ik vergis me. Het kan nooit jouw auto zijn....
ik heb oordoppen inquote:Op maandag 12 september 2016 17:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
beetje kort door de bocht; is wel een beetje afhankelijk van de geluidsdruk en de omgeving hoor. Ik werk regelmatig in 'monotoon geluid', maar dan ben je helemaal kapot aan het eind van de dag
amsterdam binnen kort niet meerquote:Op dinsdag 13 september 2016 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tweetakt dat is idd ellende. Vraag me zelf af waarom je niet met een oude diesel de stad in mag maar wel met een stinkbrommer.
Dat niet alleen .Slijtage van remmen, banden en wegdek zorgen ook voor fijnstof. Dus een benzine/elektrische wagen veroorzaakt ook fijnstof.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:22 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Maar het is nog steeds de brandstof die voor de meeste fijnstof zorgt. En daar worden mensen ziek van. Noord-West Europa heeft een van de hoogste fijnstofconcentraties van de hele wereld.
Ik zeg de BRANDSTOF die het meeste fijnstof veroorzaakt. Voor zover ik weet zijn remmen, banden en wegdek geen brandstof.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:19 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat niet alleen .Slijtage van remmen, banden en wegdek zorgen ook voor fijnstof. Dus een benzine/elektrische wagen veroorzaakt ook fijnstof.
nee, maar het valt niet te ontkennen dat er met name door remmen nogal wat rotzooi vrijkomt.quote:Op vrijdag 16 september 2016 07:59 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ik zeg de BRANDSTOF die het meeste fijnstof veroorzaakt. Voor zover ik weet zijn remmen, banden en wegdek geen brandstof.
En dat geldt voor alle auto's. Maar bij diesels komt daar nog eens extra bovenop. Wat makkelijk te vermijden is als we gewoon geen diesel meer gebruiken.quote:Op vrijdag 16 september 2016 09:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, maar het valt niet te ontkennen dat er met name door remmen nogal wat rotzooi vrijkomt.
Die zijn hartstikke schoon vergeleken met de blauwe engelquote:Op zondag 4 september 2016 22:40 schreef .Neovo. het volgende:
Tussen Zwolle en Enschede rijden de oude NS DM'90 treinen nog. Daar wil je niet bij staan, zo stinken die dingen. En bij optrekken is de lucht gitzwart van de roet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |