abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164908555
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat milieu gedoe is een wassen neus. Mensen Namen die eco hokken louter voor de lage bijtelling.
En stonden daarna vrijwel continue met 2 voeten op het gaspedaal omdat die hokken niet vooruit te branden waren, waardoor enig theoretisch voordeel in de praktijk opgeheven werd door juist méér uitstoot door die maximaal belaste ***motortjes, die ook nog eens zeer slijtagegevoelig bleken te zijn.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_164908698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

zeeschepen varen niet zelden op stookolie.

Desalniettemin zijn de schepen en vrachtwagens relatief schoon, vergeleken met de hoeveelheid vracht die ze vervoeren.
Scheepvaart is heel vervuilende door de vuile stookolie die ze mogen gebruiken...

Co2 per kilo/kilometer is wel laag..
Whatever...
pi_164920271
tegenwoordig met adblue zijn de diesel heel erg schoon. Iemand heeft mij een keer verteld dat een nieuwe landbouw tractor schoner lucht uitblaast dan dat er in gaat in rotterdam. Dus zon grote landbouw diesel landbouw trekker filterd het lucht :') _O-
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_164920292
Verder moeten we eerst minderen met het aantal vliegtuigen in de lucht. die vervuilen heel veel
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zondag 28 augustus 2016 @ 19:56:52 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164920598
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:43 schreef DieselTank het volgende:
tegenwoordig met adblue zijn de diesel heel erg schoon. Iemand heeft mij een keer verteld dat een nieuwe landbouw tractor schoner lucht uitblaast dan dat er in gaat in rotterdam. Dus zon grote landbouw diesel landbouw trekker filterd het lucht :') _O-
Dat heb ik ook wel es gehoord ja. Volgens mij is dat meer beeldspraak - of hoe noemen ze dat? Eerst zien dan geloven.

Is ook waar je maar kijkt, koolstofdioxide zal hoger zijn dan de ingaande lucht, de stikstofoxiden misschien wel lager.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 28 augustus 2016 @ 22:38:55 #56
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_164926871
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rijd een 3 liter V6 diesel, en ik heb hem ooit een keer op een stuk van 100 km op 4.9/100 gekregen, en ik weet zeker dat daar nog wel iets vanaf had gekund als ik meer kilometers had gereden. Volgens mij zat ik toen op ergens in de 80 gemiddeld. Was ook om eens echt te kijken wat er mogelijk was, ik heb in die 100 km weinig vrienden gemaakt kan ik je wel vertellen _O-

Ik rijd als ik gewoon met het verkeer mee rijd ongeveer, of net iets onder het gemiddelde (7.5/100), en ik kán er moeiteloos een liter vanaf halen als ik in relax mode rijd.

Als ik een zuinige bak had gewild had ik ook wel een 2 litertje gepakt. Rijdt idd gewoon lekker en ik rijd heel veel snelweg en lange afstanden, en dan is het lekker om wat power te hebben.

Misschien de volgende een maatje kleiner als ik een mooie tegen kom. Dit is leuk rijden, maar wel wat minder economisch, maar dat weet je natuurlijk vooraf.

Ik heb deze wel deels gekocht vanuit milieu-oogpunt want mijn vorige was een viezerdje. En met 'milieu-oogpunt' bedoel ik niet dat ik een zeldzaam kikkertje van de ondergang wilde redden, maar voor een significant deel dat ik niet beperkt wilde zijn in waar ik mij heen wil verplaatsen in mijn auto ivbm no-go zones in grote steden en steden in Duitsland. Mijn vorige was nog lang niet op, maar kwam niet bepaald in aanmerking voor een groene Umwelt stickert.
Hij was trouwens ongeveer net zo zuinig gemiddeld, alleen had ik toen 85pk en 2 theelepeltjes newtonmeters, tegen nu 224 en 500+Nm, en ik hoef nu geen oordopjes meer in boven de 130 :+
Haha, heerlijk. Ik heb 265 pk en 315 nm standaard. Atmosferische motor dus meer zit er ook niet in. Een diesel vind ik wel leuk rijdt maar ik mis de sound bij een hoger toerental. Diesel 'blaast' meer dan het een leuke sound maakt. Verder rijdt ik ook niet zo super veel km's.

Maar zuinig is hij behoorlijk ja, ik heb al meerdere pogingen gedaan om zo zuinig mogelijk te rijden maar op een bepaald moment denk ik, laaaat maar zitten :'). De laatste in een enkele rit Groningen - België was wel succesvol, met dus 1 op 13.
Als ik hoor dat mijn 30i net zo zuinig draait als een 16i.. :')

quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel es gehoord ja. Volgens mij is dat meer beeldspraak - of hoe noemen ze dat? Eerst zien dan geloven.

Is ook waar je maar kijkt, koolstofdioxide zal hoger zijn dan de ingaande lucht, de stikstofoxiden misschien wel lager.
AdBlue wordt ingespoten in de uitlaat en gaat een reactie aan met schadelijke stoffen. Welke precies zal vast op het internet stan maar volgens mij is het hoofdzakelijk de NOx. De in's en out's weet ik ook niet precies. Effe een blik op werpen nu :)

quote:
AdBlue is de gedeponeerde handelsnaam voor AUS32, een 32,5%-oplossing van ureum in gedemineraliseerd water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij voertuigen die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden. Het handelsmerk ligt bij de Duitse automobielindustriefederatie VDA.

AdBlue-tankdop in een Audi
AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de vrachtwagens en autobussen meegenomen. Ook Volkswagen, Audi, Mercedes en Peugeot hebben enkele modellen personenwagens met TDI-motor die AdBlue gebruiken zoals: Volkswagen Touran, Volkswagen Sharan, Volkswagen Passat, Audi A4 TDI Ultra, Peugeot 308 en Citroën C4 Cactus.

Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3 tot 5% van het dieselverbruik.

Door toevoeging van AdBlue wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro IV-norm en de Euro V-norm.

[ Bericht 13% gewijzigd door -Richard- op 28-08-2016 22:45:05 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_164929662
Ik heb me altijd laten wijsmaken dat diesel een uitvinding is van de Europeanen.

Aziatische merken (Mazda, Toyota, Mitsubishi, Hyundai, ...) hadden zeer betrouwbare benzinemotoren. Gingen niet snel stuk en waren pakken goedkoper tegenover de Europese wagens (BMW, Merceded, Audi, Volkswagen, Opel, Peugeot, ...). Mensen kochten dus 'het goedkoopste' waardoor de Europese automarkt in elkaar zakte. De Duitse merken staken hun koppen bij elkaar (BMW, Volkswagen, Mercedes, Porsche, Opel) en begonnen te lobbyen over diesel bij politici. Diesel werd al snel een begrip en politici steunden de grote Europese merken, die op hun beurt begonnen met dieselmotoren. Dankzij Europese steun werd diesel heel goedkoop aangeboden (zie ook vandaag de dag nog!).

Die Aziaatjes hadden natuurlijk de knowhow niet en zagen de verkoopcijfers dalen, de Europeanen kregen er plots heel wat nieuwe klanten bij en zekere in de duurdere klasse.
Die Aziaten moesten dus wel iets gaan ondernemen en trokken ook de weg van diesel op, met natuurlijk de nodige kinderziektes waardoor de consument nog meer naar Europese wagens ging grijpen. Die onbetrouwbare diesels van de Aziaten zijn natuurlijk al lang vervlogen tijden en die problemen zijn al 30 jaar verleden tijd.

Maar die lage dieselprijs is wel gebleven, ondanks het schadelijke effect op mens en dier.
De laatste jaren wordt er wat aan gedaan maar diesel is natuurlijk de meest verkochte brandstof en dat kun je niet zomaar veranderen. Dat zal dus makkelijk nog 10 tot 15 jaar duren vooraleer die dieselmarkt zal stilvallen.
Cindy De Vuyst
pi_164929980
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

He he, eindelijk een verstandig iemand.
Waarom nemen mensen diesel? Niet omdat het zo tof is maar goedkoper. Goedkoper dus he, niet goedkoop.

Dus wie is hier de schuldige?
Veel mensen kopen een diesel terwijl ze dat niet nodig hebben!
Voor een diesel moest je vroeger 15.000km/jaar rijden. Dat haalden velen en dus was het verantwoord.
Tegenwoordig moet je minstens 20.000km/jaar rijden wil je 'goedkoper' af zijn, helaas het gros van de bevolking rijdt amper 20.000km/jaar en toch blijven ze diesel kopen. Hoe kun je dat verklaren? Het kan toch niet dat iemand zijn keuze gaat maken op basis van de literprijs aan de pomp?

Er zijn toch alternatieven?
- benzine (voor de meeste mensen anno 2016 de meest ideale keuze. Wil je wat meer uitgeven dan ga je voor een hybride.

- CNG (aardgas) heeft ook al zijn dienst bewezen. Maar de bevolking is daar 'misschien' bang van?

- elektrisch, maar dit wordt niet vaak verkocht omdat de actieradius beperkt is tot een goeie 400km.
Jan met de pet wil natuurlijk wekelijks naar het zuiden van Frankrijk en dan is zo'n elektrische wagen natuurlijk niet ideaal. Daarom wordt die ook maar in beperkte mate geproduceerd. Maar de tijd keert dankzij Tesla. Tesla heeft elektrisch rijden aangemoedigd met een sportief model. Als een ander groot merk (denk aan Volvo, BMW, Audi, Porsche, Mercedes) nu de betrouwbaarheid en actieradius kan verlengen tot 700km dan zijn we echt gelanceerd volgens mij.
Want 700km is het equivalent van een volle benzinetank.
Cindy De Vuyst
  Moderator maandag 29 augustus 2016 @ 12:56:52 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164936293
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:21 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Veel mensen kopen een diesel terwijl ze dat niet nodig hebben!
Voor een diesel moest je vroeger 15.000km/jaar rijden. Dat haalden velen en dus was het verantwoord.
Tegenwoordig moet je minstens 20.000km/jaar rijden wil je 'goedkoper' af zijn, helaas het gros van de bevolking rijdt amper 20.000km/jaar en toch blijven ze diesel kopen. Hoe kun je dat verklaren? Het kan toch niet dat iemand zijn keuze gaat maken op basis van de literprijs aan de pomp?

Er zijn toch alternatieven?
- benzine (voor de meeste mensen anno 2016 de meest ideale keuze. Wil je wat meer uitgeven dan ga je voor een hybride.

- CNG (aardgas) heeft ook al zijn dienst bewezen. Maar de bevolking is daar 'misschien' bang van?

- elektrisch, maar dit wordt niet vaak verkocht omdat de actieradius beperkt is tot een goeie 400km.
Jan met de pet wil natuurlijk wekelijks naar het zuiden van Frankrijk en dan is zo'n elektrische wagen natuurlijk niet ideaal. Daarom wordt die ook maar in beperkte mate geproduceerd. Maar de tijd keert dankzij Tesla. Tesla heeft elektrisch rijden aangemoedigd met een sportief model. Als een ander groot merk (denk aan Volvo, BMW, Audi, Porsche, Mercedes) nu de betrouwbaarheid en actieradius kan verlengen tot 700km dan zijn we echt gelanceerd volgens mij.
Want 700km is het equivalent van een volle benzinetank.
Maar een volle tank benzine is in 10 minuten weer vol, kun je weer verder op weg naar Frankrijk.

Verder mag je met elektrisch natuurlijk geen aanhanger trekken
pi_164945500
Ik heb een Opel Astra 1.7cdti eco dinges hok.
Niet vooruit te branden bij lage toeren, dus dan is het weer terugschakelen en het gas erop.
Maarja dat komt bij die verbruikstest niet aan het licht....

Voor de fun heb ik nog een BMW met een 3 liter benzine motor, daar kan ik nog in de 3e versnelling mee wegrijden als het moet, die motor hoeft amper te werken, dus is hij ook nog zuinig.
pi_164947391
Ik heb zelf een Prius sinds kort.

Nooit gedacht dat ik bij 130km op de snelweg nog 1 op 19,5 a 20 km haal.
Dat haal je niet met die mini diesels.

Gemeten met kmstand en tank.

Rij wel met banden op 3.0 bar.
Verder sta ik dagelijks in de file voor werk. Dan helpt de accu mee en is ie ook zuinig.

Het is wel een Gen 2 met het 1.5 blok erin. De 1.8 versies zijn minder zuinig.

De lexus ct200h is minder zuinig dan de Gen 2 Prius.

Vooruitgang met diesel qua verbruik vind ik ook niet zo apart.

Heb een Audi 80 1.6 diesel uit 1981 gereden. Die deed 1 op 23 a 24 bij 100 km op de snelweg.

Heb zelf ook nog tijdje lpg gereden en nooit begrepen, waarom deze brandstof de laatste jaren zo zwaarder is belast.
  Forum Admin maandag 29 augustus 2016 @ 20:21:45 #62
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164947605
Mijn oude 200sx, wat een jaren 90 stukje turbo roest was deed op de snelweg zelfs 1 op 13 met een fluwelen voet. En dat was met bijna 300pk aan de kruk.

Volgas was het wel 1 op 5 ofzo :+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164981038
Heerlijk juist een diesel, het rijdt naar mijn idee een stuk comfortabeler dan een benzineauto. Helaas krijgt mijne geen groene umweltplakette.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 4 september 2016 @ 22:40:13 #64
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_165094589
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:43 schreef DieselTank het volgende:
Dat hoor ook wel eens van mijn vader. Die staat dagelijks de uitstoot te meten bij de APK. Sommige benzinemotoren verbranden heel schoon met vrijwel 0 co, verwaarloosbare Nox en andere bende.

Overigens rijden er in Friesland/Groningen ook nog Arriva dieseltreinen rond. Je ziet er geen roet uitkomen als die dingen volgas optrekken, maar als die motoren gestart worden is er een klein pluimpje te zien. Zijn motoren die aan de euro3 normen voldoen, en dat is te zien inderdaad :P.

Tussen Zwolle en Enschede rijden de oude NS DM'90 treinen nog. Daar wil je niet bij staan, zo stinken die dingen. En bij optrekken is de lucht gitzwart van de roet. Die treinen worden binnenkort ook vervangen voor de elektronische variant.

Onze dieselauto uit 2009 is nog een euro4, net zoals mijn benzineauto uit 2003. En ik durf te wedden dat die benzine uit '03 schoner is dan de diesel uit '09.
pi_165100036
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

bs
Je vergeet de NOx eventjes. Stukken erger dan co2. Het maakt de ozonlaag kapot, zorgt voor smog en verneukt je longen. Daarnaast gaat ook door een roetfilter nog steeds roet.

Bussen kunnen prima op LPG. Hebben ze ook jaren in Groningen gedaan
Voor nox heb je een katalysator... En alsnog gebruik je bij diesel per kilometer minder brandstof en dus is het ook een stuk zuiniger. Het hangt maar net af waar je naar kijkt.

Al die fijnstof is voor een groot deel. Een vraagteken. En dan nog, scheepvaart is dan een veel grotere boosdoener in Rotterdam bijvoorbeeld.
Whatever...
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 11:39:41 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165100267
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 22:40 schreef .Neovo. het volgende:

Onze dieselauto uit 2009 is nog een euro4, net zoals mijn benzineauto uit 2003. En ik durf te wedden dat die benzine uit '03 schoner is dan de diesel uit '09.
De euro normen verschillen per brandstof. Bovendien is het een norm per kW. Een krachtigere motor mag dus meer uitstoten.
pi_165104833
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 11:39 schreef derLudolf het volgende:
Bovendien is het een norm per kW. Een krachtigere motor mag dus meer uitstoten.
Waar heb je dat gevonden? De euro specificaties zowel voor benzine als diesel zijn vanaf euro 1 t/m de laatste (euro 6) in grammen per kilometer. Zie: https://www.theaa.com/mot(...)sions-standards.html
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 16:35:06 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165105889
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 15:41 schreef oldford het volgende:

[..]

Waar heb je dat gevonden? De euro specificaties zowel voor benzine als diesel zijn vanaf euro 1 t/m de laatste (euro 6) in grammen per kilometer. Zie: https://www.theaa.com/mot(...)sions-standards.html
Alleen voor vrachtwagens zie ik nu, voor personenwagens niet blijkbaar :)
  woensdag 7 september 2016 @ 23:40:43 #69
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165164523
dat ze bio diesel invoeren...
  Moderator woensdag 7 september 2016 @ 23:42:16 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165164592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:40 schreef T42 het volgende:
dat ze bio diesel invoeren...
Lekker algen groeien in je tank
  woensdag 7 september 2016 @ 23:43:01 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165164619
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik rijd een 3 liter V6 diesel, en ik heb hem ooit een keer op een stuk van 100 km op 4.9/100 gekregen, en ik weet zeker dat daar nog wel iets vanaf had gekund als ik meer kilometers had gereden. Volgens mij zat ik toen op ergens in de 80 gemiddeld. Was ook om eens echt te kijken wat er mogelijk was, ik heb in die 100 km weinig vrienden gemaakt kan ik je wel vertellen _O-

Ik rijd als ik gewoon met het verkeer mee rijd ongeveer, of net iets onder het gemiddelde (7.5/100), en ik kán er moeiteloos een liter vanaf halen als ik in relax mode rijd.

Als ik een zuinige bak had gewild had ik ook wel een 2 litertje gepakt. Rijdt idd gewoon lekker en ik rijd heel veel snelweg en lange afstanden, en dan is het lekker om wat power te hebben.

Misschien de volgende een maatje kleiner als ik een mooie tegen kom. Dit is leuk rijden, maar wel wat minder economisch, maar dat weet je natuurlijk vooraf.

Ik heb deze wel deels gekocht vanuit milieu-oogpunt want mijn vorige was een viezerdje. En met 'milieu-oogpunt' bedoel ik niet dat ik een zeldzaam kikkertje van de ondergang wilde redden, maar voor een significant deel dat ik niet beperkt wilde zijn in waar ik mij heen wil verplaatsen in mijn auto ivbm no-go zones in grote steden en steden in Duitsland. Mijn vorige was nog lang niet op, maar kwam niet bepaald in aanmerking voor een groene Umwelt stickert.
Hij was trouwens ongeveer net zo zuinig gemiddeld, alleen had ik toen 85pk en 2 theelepeltjes newtonmeters, tegen nu 224 en 500+Nm, en ik hoef nu geen oordopjes meer in boven de 130 :+
ik heb een 2.7D 4 cillinder met een enorme 65pk en top van 75kmh en zet alles onder de rook smorgens :P
  Moderator donderdag 8 september 2016 @ 00:09:44 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165165311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:43 schreef T42 het volgende:

[..]

ik heb een 2.7D 4 cillinder met een enorme 65pk en top van 75kmh en zet alles onder de rook smorgens :P
De G300D van mij oom komt ook niet veel hoger qua snelheid. 3 liter 5 pitter.

Volgens mij moet ie wil harder kunnen. Misschien bleven de remmen hangen?
pi_165167580
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 00:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of de injectiepomp gaat niet ver genoeg (meer) open (wat je ook als een milieumaatregel kan zien :P ).
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_165184149
Ik ga regelmatige alternatieve festivals af.

Echt lachen. Oude MB ME bussen van die blauwe en regelmatig van die oude legertrucks.

Altijd leuk als die koude starten en wegrijden. Alles grijs en blauw van de walmen. :-)
  Moderator donderdag 8 september 2016 @ 21:52:44 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165184500
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:41 schreef silenthill het volgende:

Echt lachen. Oude MB ME bussen van die blauwe en regelmatig van die oude legertrucks.

Altijd leuk als die koude starten en wegrijden. Alles grijs en blauw van de walmen. :-)
Ja en vaak rijden er van die Groen links hippies in. Of die snappen gewoon dat doorrijden in oud spul beter is als elke 100k een nieuwe te moeten kopen :+
  Moderator donderdag 8 september 2016 @ 21:54:38 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165184560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 07:39 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Of de injectiepomp gaat niet ver genoeg (meer) open (wat je ook als een milieumaatregel kan zien :P ).
Hij rookt ook niet meer zo als ie wel es heeft gedaan. Ding komt ook niet meer op de openbare weg, is de tankauto (staat een dieseltank achterin)
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:24:41 #77
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165228219
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 00:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ik heb maar toeren bereik tot 2500/3000rpm een extra versnelling zou werken maar ook net te zwaar zijn.
ga 16 inch velgen proberen achter op, heb nu 14 inch misschien haal ik dan wel 80 of zelfs 85
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:26:48 #78
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165228277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:41 schreef silenthill het volgende:

oude traktor/ stationair motor meeting moet je dan een heen gaan daar hangt de hele dag een blauwe/grijze wolk boven het veld ;) en als er een 1 cillinder gaat rijden prikt die er met kringetjes gaten in :P
maar idd als ik mijn perkins in de brandweer bus start is de hele straat mistig

deze laat ook lekker rookspoor achter

[ Bericht 6% gewijzigd door T42 op 10-09-2016 18:37:49 ]
  Moderator zaterdag 10 september 2016 @ 21:03:05 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165232099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:26 schreef T42 het volgende:

[..]

oude traktor/ stationair motor meeting moet je dan een heen gaan daar hangt de hele dag een blauwe/grijze wolk boven het veld ;) en als er een 1 cillinder gaat rijden prikt die er met kringetjes gaten in :P
maar idd als ik mijn perkins in de brandweer bus start is de hele straat mistig

deze laat ook lekker rookspoor achter
Dat is niet bepaald een fluister bootje :Y)
  zaterdag 10 september 2016 @ 21:30:02 #80
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_165232942
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is niet bepaald een fluister bootje :Y)
monotoom geluidsgordijn is erg rustgevend :Y
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_165234647
Er rijd hier in Haarlem een oude Audi leger jeep rond.
Het type waar MB later het ontwerp van heeft gejat voor de G-klasse.

Keertje met de eigenaar gesproken. Het is een 2-takt. Daar kwam een walm vanaf. :-). Een trabant maar dan erger.
  Moderator zondag 11 september 2016 @ 00:50:17 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165237775
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:36 schreef silenthill het volgende:

Keertje met de eigenaar gesproken. Het is een 2-takt. Daar kwam een walm vanaf. :-). Een trabant maar dan erger.
Geen Jeep, maar een terreinwagen :P
Waarschijnlijk ook geen Audi maar een DKW ;) Of gaat het niet om een DKW Munga?
  maandag 12 september 2016 @ 17:51:33 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165275310
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:30 schreef lipje het volgende:

[..]

monotoom geluidsgordijn is erg rustgevend :Y
beetje kort door de bocht; is wel een beetje afhankelijk van de geluidsdruk en de omgeving hoor. Ik werk regelmatig in 'monotoon geluid', maar dan ben je helemaal kapot aan het eind van de dag :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165275645
@Der Ludolf.

Zat in ieder geval Audi logo op de Grill/voorkant.

En de eigenaar legde me het zo uit.
De eertste serie G-klasse lijkt er enorm op.
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:17:34 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165290307
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:36 schreef silenthill het volgende:

Tweetakt dat is idd ellende. Vraag me zelf af waarom je niet met een oude diesel de stad in mag maar wel met een stinkbrommer.
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 12:33:10 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165290533
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 18:08 schreef silenthill het volgende:
@Der Ludolf.

Zat in ieder geval Audi logo op de Grill/voorkant.

En de eigenaar legde me het zo uit.
De eertste serie G-klasse lijkt er enorm op.
Ik vind dit niet enorm op een G lijken. Heb je anders en foto?
pi_165297121
quote:
5s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:59 schreef GewoneBurger het volgende:
Als diesels zo vervuilend zijn, waarom verbieden we ze dan niet gewoon?
Geld. En lobby. Poen. En lobby. Pecunia. En lobby. Euries. En lobby. O ja, en geld. Had ik die al genoemd? :-)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  dinsdag 13 september 2016 @ 18:19:35 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165298162
Een moderne diesel is volgens mij niet zo heel vervuilend. Gaat zuinig om met fossiele brandstoffen. Mensen die forenzen en voor minder dan 10km afstand de auto pakken, die zijn vervuilend. Ik heb een diesel voor de deur en rijd daar bijna alleen maar lange stukken mee. Mijn buurman werkt om de hoek en pakt altijd de auto voor amper 500 meter. Ga je dan een bepaald type auto aanpakken?
pi_165298210
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:19 schreef kaasplankje het volgende:
Een moderne diesel is volgens mij niet zo heel vervuilend. Gaat zuinig om met fossiele brandstoffen. Mensen die forenzen en voor minder dan 10km afstand de auto pakken, die zijn vervuilend. Ik heb een diesel voor de deur en rijd daar bijna alleen maar lange stukken mee.
Maar het is nog steeds de brandstof die voor de meeste fijnstof zorgt. En daar worden mensen ziek van. Noord-West Europa heeft een van de hoogste fijnstofconcentraties van de hele wereld.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
  dinsdag 13 september 2016 @ 18:24:37 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165298258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:22 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar het is nog steeds de brandstof die voor de meeste fijnstof zorgt. En daar worden mensen ziek van. Noord-West Europa heeft een van de hoogste fijnstofconcentraties van de hele wereld.
Ja omdat Annie boven met der dikke reet te lui is om naar de supermarkt om de hoek te lopen en de brommer pakt ipv de fiets of de benenwagen.
pi_165298426
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja omdat Annie boven met der dikke reet te lui is om naar de supermarkt om de hoek te lopen en de brommer pakt ipv de fiets of de benenwagen.
Uiteraard. Je hebt gelijk. Ik vergis me. Het kan nooit jouw auto zijn....
  dinsdag 13 september 2016 @ 18:35:52 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165298482
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:33 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Uiteraard. Je hebt gelijk. Ik vergis me. Het kan nooit jouw auto zijn....
Klopt want ik gebruik m maar sporadisch.
  woensdag 14 september 2016 @ 18:47:05 #93
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165322628
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 17:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

beetje kort door de bocht; is wel een beetje afhankelijk van de geluidsdruk en de omgeving hoor. Ik werk regelmatig in 'monotoon geluid', maar dan ben je helemaal kapot aan het eind van de dag :+
ik heb oordoppen in ;) ghehe
  woensdag 14 september 2016 @ 18:47:45 #94
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165322649
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tweetakt dat is idd ellende. Vraag me zelf af waarom je niet met een oude diesel de stad in mag maar wel met een stinkbrommer.
amsterdam binnen kort niet meer
  donderdag 15 september 2016 @ 13:19:55 #95
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_165338771
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:22 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dat niet alleen .Slijtage van remmen, banden en wegdek zorgen ook voor fijnstof. Dus een benzine/elektrische wagen veroorzaakt ook fijnstof.
pi_165358899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 13:19 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Dat niet alleen .Slijtage van remmen, banden en wegdek zorgen ook voor fijnstof. Dus een benzine/elektrische wagen veroorzaakt ook fijnstof.
Ik zeg de BRANDSTOF die het meeste fijnstof veroorzaakt. Voor zover ik weet zijn remmen, banden en wegdek geen brandstof.
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:54:03 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165359981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 07:59 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik zeg de BRANDSTOF die het meeste fijnstof veroorzaakt. Voor zover ik weet zijn remmen, banden en wegdek geen brandstof.
nee, maar het valt niet te ontkennen dat er met name door remmen nogal wat rotzooi vrijkomt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165360034
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nee, maar het valt niet te ontkennen dat er met name door remmen nogal wat rotzooi vrijkomt.
En dat geldt voor alle auto's. Maar bij diesels komt daar nog eens extra bovenop. Wat makkelijk te vermijden is als we gewoon geen diesel meer gebruiken.
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:34:47 #99
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_165365600
En nu het enige juiste antwoord op de vraag van TS:

Ze gaan de diesel natuurlijk niet weggooien...

[ Bericht 0% gewijzigd door ACT-F op 16-09-2016 16:12:19 ]
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:16:41 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_165367673
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 22:40 schreef .Neovo. het volgende:
Tussen Zwolle en Enschede rijden de oude NS DM'90 treinen nog. Daar wil je niet bij staan, zo stinken die dingen. En bij optrekken is de lucht gitzwart van de roet.
Die zijn hartstikke schoon vergeleken met de blauwe engel :D Bij het instappen kwamen de dieseldampen je tegemoet, maar gaandeweg raakte je eraan gewend en rook je het niet meer.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')