Benzine + vrijstelling voor vrachtwagens en bussen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:01 schreef gianni61 het volgende:
omdat er nog geen passend alternatief is.
en schepen en treinen?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:02 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Benzine + vrijstelling voor vrachtwagens en bussen.
Een idee?
ja, ook schepen.quote:
In een aantal binnensteden worden ze al geweerd.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:59 schreef GewoneBurger het volgende:
Als diesels zo vervuilend zijn, waarom verbieden we ze dan niet gewoon?
Tot bouwjaar 2002 ja. Niet volledig geweerd dus.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:16 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
In een aantal binnensteden worden ze al geweerd.
zeeschepen varen niet zelden op stookolie.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:04 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
ja, ook schepen.
Elektrische locomotieven bestaan al.
Gewoon een NS 1800 halen.
Oh fuck vergeten, de voltage is in Nederland wel erg laag.
het is gaandequote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:48 schreef nikky het volgende:
[..]
Tot bouwjaar 2002 ja. Niet volledig geweerd dus.
Stookolie die heel veel zwavel bevat, waardoor schepen erg vervuilend zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
zeeschepen varen niet zelden op stookolie.
Desalniettemin zijn de schepen en vrachtwagens relatief schoon, vergeleken met de hoeveelheid vracht die ze vervoeren.
belangrijker danquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:43 schreef HardMetal het volgende:
Moderne diesels storten veel minder co2 uit dan andere auto's en sinds de invoering van de verplichte roetfilters ook zo goed als geen andere uitstoot. Oftewel een moderne diesel is met kop en schouders de meest milieuvriendelijk auto die er rondrijdt. Alleen jammer dat onze overheid niet de extra belasting op dieselauto's wil inleveren.
Als de overheid het zo goed voor heeft met het milieu, dan laten ze de extra inkomsten uit wegenbelasting wegvallen. Helaas vindt onze overheid inkomsten belangrijker als het milieu.
bsquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:43 schreef HardMetal het volgende:
Moderne diesels storten veel minder co2 uit dan andere auto's en sinds de invoering van de verplichte roetfilters ook zo goed als geen andere uitstoot. Oftewel een moderne diesel is met kop en schouders de meest milieuvriendelijk auto die er rondrijdt. Alleen jammer dat onze overheid niet de extra belasting op dieselauto's wil inleveren.
Als de overheid het zo goed voor heeft met het milieu, dan laten ze de extra inkomsten uit wegenbelasting wegvallen. Helaas vindt onze overheid inkomsten belangrijker als het milieu.
Je hebt nog nooit achter een moderne diesel gereden? Het is doorgaans alsof je achter een oude vrachtwagen rijdt. Snel ramen dicht, recirculatie aan en mistlampen aanquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:43 schreef HardMetal het volgende:
ja, maar omdat die schepen zo onwaarschijnlijk veel lading meezeulen, is de milieubelasting relatief (als in:per product) laag.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Stookolie die heel veel zwavel bevat, waardoor schepen erg vervuilend zijn.
Omdat vervoer zo goedkoop is varen en ook onwaarschijnlijk veel schepen. Maar altijd nog beter dat ze die zwaveltroep op zee verstoken dan hier in de benzinepomp.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 05:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ja, maar omdat die schepen zo onwaarschijnlijk veel lading meezeulen, is de milieubelasting relatief (als in:per product) laag.
Ik heb er vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens extra op gelet, maar zelfs bij het optrekken bij een stoplicht zie ik bij vrachtwagens en andere diesels geen rook, roet of wat dan ook. Ook kon ik geen verschil merken als ik achter een vrachtwagen of een lpg bus reed.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit achter een moderne diesel gereden? Het is doorgaans alsof je achter een oude vrachtwagen rijdt. Snel ramen dicht, recirculatie aan en mistlampen aan
Stinkdiesels, alleen maar om schoon door de testjes te komen.
De beste oplossing is op gas rijden. Met een moderne LPI-installatie heb je nog meer vermogen ook. Het is (vergeleken met andere brandstoffen) schoon en goedkoop, alleen vindt de overheid dat je meer belasting moet betalen...
He he, eindelijk een verstandig iemand.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:59 schreef GewoneBurger het volgende:
Als diesels zo vervuilend zijn, waarom verbieden we ze dan niet gewoon?
ach ja....quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:37 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik heb er vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens extra op gelet, maar zelfs bij het optrekken bij een stoplicht zie ik bij vrachtwagens en andere diesels geen rook, roet of wat dan ook. Ook kon ik geen verschil merken als ik achter een vrachtwagen of een lpg bus reed.
Ik ben het wel met je eens dat onze overheid de schoonste brandstoffen het meeste belast.
Dat zal niet voor niets zijn?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 18:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
bs
Je vergeet de NOx eventjes. Stukken erger dan co2. Het maakt de ozonlaag kapot, zorgt voor smog en verneukt je longen. Daarnaast gaat ook door een roetfilter nog steeds roet.
Bussen kunnen prima op LPG. Hebben ze ook jaren in Groningen gedaan
schepen varen niet voor de fun hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat vervoer zo goedkoop is varen en ook onwaarschijnlijk veel schepen. Maar altijd nog beter dat ze die zwaveltroep op zee verstoken dan hier in de benzinepomp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |