abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164844037
Als diesels zo vervuilend zijn, waarom verbieden we ze dan niet gewoon?
pi_164844090
omdat er nog geen passend alternatief is.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 16:02:03 #3
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164844103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:01 schreef gianni61 het volgende:
omdat er nog geen passend alternatief is.
Benzine + vrijstelling voor vrachtwagens en bussen.

Een idee?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164844130
quote:
9s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:02 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Benzine + vrijstelling voor vrachtwagens en bussen.

Een idee?
en schepen en treinen?
  donderdag 25 augustus 2016 @ 16:04:28 #5
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_164844146
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:03 schreef gianni61 het volgende:

[..]

en schepen en treinen?
ja, ook schepen.

Elektrische locomotieven bestaan al.
Gewoon een NS 1800 halen.

Oh fuck vergeten, de voltage is in Nederland wel erg laag.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_164844291
Diesel > Benzine > Elektrische meuk
pi_164844336
quote:
5s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:59 schreef GewoneBurger het volgende:
In een aantal binnensteden worden ze al geweerd.
  Milf donderdag 25 augustus 2016 @ 16:48:02 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_164844965
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:16 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

In een aantal binnensteden worden ze al geweerd.
Tot bouwjaar 2002 ja. Niet volledig geweerd dus.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_164845227
quote:
9s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:04 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

ja, ook schepen.

Elektrische locomotieven bestaan al.
Gewoon een NS 1800 halen.

Oh fuck vergeten, de voltage is in Nederland wel erg laag.
zeeschepen varen niet zelden op stookolie.

Desalniettemin zijn de schepen en vrachtwagens relatief schoon, vergeleken met de hoeveelheid vracht die ze vervoeren.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_164845253
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:48 schreef nikky het volgende:

[..]

Tot bouwjaar 2002 ja. Niet volledig geweerd dus.
het is gaande ;)
pi_164845721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

zeeschepen varen niet zelden op stookolie.

Desalniettemin zijn de schepen en vrachtwagens relatief schoon, vergeleken met de hoeveelheid vracht die ze vervoeren.
Stookolie die heel veel zwavel bevat, waardoor schepen erg vervuilend zijn.
pi_164845890
Het zijn de mensen die vervuilen!!!!!
5 Ferrari's op videoband!
pi_164845991
Moderne diesels storten veel minder co2 uit dan andere auto's en sinds de invoering van de verplichte roetfilters ook zo goed als geen andere uitstoot. Oftewel een moderne diesel is met kop en schouders de meest milieuvriendelijk auto die er rondrijdt. Alleen jammer dat onze overheid niet de extra belasting op dieselauto's wil inleveren.
Als de overheid het zo goed voor heeft met het milieu, dan laten ze de extra inkomsten uit wegenbelasting wegvallen. Helaas vindt onze overheid inkomsten belangrijker als het milieu.
60 HRC
pi_164846097
Het schijnt dat met een roetfilter alleen nog maar de meest fijne deeltjes dus schadelijkste vrijkomen dus dat scheelt.
“L’intellectuel est quelqu’un dont le cerveau s’absente lui-même.”
pi_164846648
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:43 schreef HardMetal het volgende:
Moderne diesels storten veel minder co2 uit dan andere auto's en sinds de invoering van de verplichte roetfilters ook zo goed als geen andere uitstoot. Oftewel een moderne diesel is met kop en schouders de meest milieuvriendelijk auto die er rondrijdt. Alleen jammer dat onze overheid niet de extra belasting op dieselauto's wil inleveren.
Als de overheid het zo goed voor heeft met het milieu, dan laten ze de extra inkomsten uit wegenbelasting wegvallen. Helaas vindt onze overheid inkomsten belangrijker als het milieu.
belangrijker dan :P
pi_164847624
quote:
bs
Je vergeet de NOx eventjes. Stukken erger dan co2. Het maakt de ozonlaag kapot, zorgt voor smog en verneukt je longen. Daarnaast gaat ook door een roetfilter nog steeds roet.

Bussen kunnen prima op LPG. Hebben ze ook jaren in Groningen gedaan
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 25 augustus 2016 @ 20:47:11 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164850357
Ik heb mijn dieseltje (met filter) nog nooit op een pluimpje betrapt, zelfs niet op de snelweg met terugschakelen en volgas.
Bij mijn oude zag je het 's avonds op de snelweg heel goed als je het gas in trapte in de koplampen van de auto achter je, maar deze doet volgens mij echt helemaal niks komma nullie.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 25 augustus 2016 @ 22:02:54 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_164852558
quote:
Je hebt nog nooit achter een moderne diesel gereden? Het is doorgaans alsof je achter een oude vrachtwagen rijdt. Snel ramen dicht, recirculatie aan en mistlampen aan :r
Stinkdiesels, alleen maar om schoon door de testjes te komen.
De beste oplossing is op gas rijden. Met een moderne LPI-installatie heb je nog meer vermogen ook. Het is (vergeleken met andere brandstoffen) schoon en goedkoop, alleen vindt de overheid dat je meer belasting moet betalen...
pi_164859719
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:30 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Stookolie die heel veel zwavel bevat, waardoor schepen erg vervuilend zijn.
ja, maar omdat die schepen zo onwaarschijnlijk veel lading meezeulen, is de milieubelasting relatief (als in:per product) laag.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_164861386
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 05:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ja, maar omdat die schepen zo onwaarschijnlijk veel lading meezeulen, is de milieubelasting relatief (als in:per product) laag.
Omdat vervoer zo goedkoop is varen en ook onwaarschijnlijk veel schepen. Maar altijd nog beter dat ze die zwaveltroep op zee verstoken dan hier in de benzinepomp.
pi_164861513
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 22:02 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit achter een moderne diesel gereden? Het is doorgaans alsof je achter een oude vrachtwagen rijdt. Snel ramen dicht, recirculatie aan en mistlampen aan :r
Stinkdiesels, alleen maar om schoon door de testjes te komen.
De beste oplossing is op gas rijden. Met een moderne LPI-installatie heb je nog meer vermogen ook. Het is (vergeleken met andere brandstoffen) schoon en goedkoop, alleen vindt de overheid dat je meer belasting moet betalen...
Ik heb er vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens extra op gelet, maar zelfs bij het optrekken bij een stoplicht zie ik bij vrachtwagens en andere diesels geen rook, roet of wat dan ook. Ook kon ik geen verschil merken als ik achter een vrachtwagen of een lpg bus reed.
Ik ben het wel met je eens dat onze overheid de schoonste brandstoffen het meeste belast.
60 HRC
pi_164861664
quote:
5s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:59 schreef GewoneBurger het volgende:
He he, eindelijk een verstandig iemand.
Waarom nemen mensen diesel? Niet omdat het zo tof is maar goedkoper. Goedkoper dus he, niet goedkoop.

Dus wie is hier de schuldige?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_164861689
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:37 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik heb er vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens extra op gelet, maar zelfs bij het optrekken bij een stoplicht zie ik bij vrachtwagens en andere diesels geen rook, roet of wat dan ook. Ook kon ik geen verschil merken als ik achter een vrachtwagen of een lpg bus reed.
Ik ben het wel met je eens dat onze overheid de schoonste brandstoffen het meeste belast.
ach ja....
Was jij een van hun?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:04:02 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164861879
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

bs
Je vergeet de NOx eventjes. Stukken erger dan co2. Het maakt de ozonlaag kapot, zorgt voor smog en verneukt je longen. Daarnaast gaat ook door een roetfilter nog steeds roet.

Bussen kunnen prima op LPG. Hebben ze ook jaren in Groningen gedaan
Dat zal niet voor niets zijn?
In Wageningen rijden naar station Ede-Wageningen een gelede gasbussen. Teneerste is het altijd bloedheet in die bussen en maken ze erg veel herrie. Vind het niet echt "gezond" (als in, die motor loopt mooi) klinken.

Eerst reden er MAN's en dat was echt drama, die bliezen om de haverklap de koppakking er uit. Nu rijden er Mercedessen (er is geruild met de lijn Zwolle-Apeldoorn) en dat gaat iets beter aldus de chauffeurs.

Ergo: voor bussen lijkt mij gas geen serieuze optie
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:04:41 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_164861885
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Omdat vervoer zo goedkoop is varen en ook onwaarschijnlijk veel schepen. Maar altijd nog beter dat ze die zwaveltroep op zee verstoken dan hier in de benzinepomp.
schepen varen niet voor de fun hoor.

Sowieso worden in de scheepvaart de milieuteugels ook steeds strakker aangetrokken; in de meeste grote havens mogen ze niet meer binnenlopen op zware stookolie en moeten ze op schone brandstof binnenlopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')