Zijn volledig vergelijkbaar hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:12 schreef Peace99 het volgende:
[..]Die achterlijke vergelijkingen ook met onze EIGEN
cultuur
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:14 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De kledingvoorschriften zijn extremistisch. Simpel.
Dat zijn ook radicalen. Maar die vallen Frankrijk niet aan met bommen, automatische wapens en messen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik haal notabene gereformeerde, conservatieve, vrouwen erbij als voorbeeld. Dat is gewoon volledig vergelijkbaar. Maar dat vinden we wel normaal allemaal.
Alles is zwart-wit voor de onderbuikmensjes. Iemand die zegt dat we minder antibiotica moeten gebruiken zegt volgens hen waarschijnlijk ook dat zieke mensen een goede zaak zijn...quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je bent tegenstander van een overheid die kledingvoorschriften uitvaardigt en handhaaft specifiek voor vrouwen, maar je kunt niet zeggen dat vrouwen er vrijwillig voor kiezen, misschien sommigen, maar wij hebben geen mogelijkheid dit te differentiëren. En dus is de volgende vraag ben je dan voor deze praktijk, voorkomend uit een vrouwonderdrukkende, patriarchale subcultuur.
Als jij zegt dat moet gewoon kunnen, dan zeg je ook dat vrouwenonderdrukking, vermits in islam cultuur, een goede zaak is.
Deze vrouwen .. terroriseren niet en met zekerheid .. provoceren ze geen andere culturenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zijn volledig vergelijkbaar hoor.
Ik haal notabene gereformeerde, conservatieve, vrouwen erbij als voorbeeld. Dat is gewoon volledig vergelijkbaar. Maar dat vinden we wel normaal allemaal.
In de bible belt lopen vrouwen ook vrijwillig in zwarte lange rokken de hele dag bijvoorbeeld. Moeten zij weten toch? Leven en laten leven. Wij hebben geen last van hun kledingkeuze.
Waarom zou het ene volkomen logisch zijn en niet ter discussie staan en het ander wel?
Sorry hoor, ik vind dat ook gekkies die ik liever kwijt ben, de vraag is echt hoe vrij mensen zijn in hun keuze...quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zijn volledig vergelijkbaar hoor.
In de bible belt lopen vrouwen ook vrijwillig in zwarte lange rokken de hele dag bijvoorbeeld. Moeten zij weten toch? Leven en laten leven. Wij hebben geen last van hun kledingkeuze.
Waarom zou het ene volkomen logisch zijn en niet ter discussie staan en het ander wel?
Misschien wel ja, maar zolang vrouwen daar zelf voor kiezen zijn ze daar vrij in vind ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:14 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De kledingvoorschriften zijn extremistisch. Simpel.
Een vrouw met een boerkini terroriseert evenmin, en provoceert evenmin andere culturen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:18 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Deze vrouwen .. terroriseren niet en met zekerheid .. provoceren ze geen andere culturen
De bevrijding van de vrouw gaat door religieuze knechting van de man, maak je er eens sterk voor. Ik zie je wel altijd kritiek geven op sociaal-economische dingen, maar hier is het happy go lucky?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niemand moet wat, maar als Nederlandse vrouwen willen mogen ze van mij hun gang gaan.
Want een enkele boerkini zorgt ervoor dat we ineens in een Islamitische Staat wonen? Zijn boerkini's werkelijk zo erg dat je daarvoor moslims moet willen weren?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel terecht dat mensen zeggen dat ze niet in een Islamitische staat willen wonen en Moslims willen weren.
Klopt, vooral aan de vrouwen die onderdrukt worden hoeven we geen aandacht te besteden, als we het zelf maar goed hebben, de rest kan de tering krijgen, toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alles is zwart-wit voor de onderbuikmensjes. Iemand die zegt dat we minder antibiotica moeten gebruiken zegt volgens hen waarschijnlijk ook dat zieke mensen een goede zaak zijn...
Vlg. mij ben je gewoon ' een beetje dom'quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien wel ja, maar zolang vrouwen daar zelf voor kiezen zijn ze daar vrij in vind ik.
Ik weet dat er ook vrouwen zijn die onderdrukt worden binnen de islam (gelukkig is dit niet de norm binnen de moslima's die in het Westen opgroeien) maar onderdrukte vrouwen moeten uiteraard gesteund worden in hun gevecht om zich van die onderdrukking te bevrijden.
Maar mijn overtuiging is dat de normale (de gematigde) islam zoals die beleefd wordt bij 90% van de moslims waar wij eigenlijk nauwelijks last van hebben inmiddels voldoende ruimte laat voor de meeste vrouwen - in het westen althans - om die afweging wat betreft kledingkeuze zelf te maken. Nogmaals; uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Ik ben nogal tegen het verbieden van totaal onzinnige zaken.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De bevrijding van de vrouw gata door religieuze knechting van de man, maak je er eens sterk voor. Ik zie je wel altijd kritiek geven op sociaal-economische dingen, maar hier is het happy go lucky?
Snap je nou echt niet dat vrouwen die hier vrijwillig voor kiezen, als dat al bestaat, hun zusters die de keuze niet hebben belachelijk maken? Zoals een neger die lollig gaat doen door zich te verkleden als slaaf ook een fucked up randdebiel is die schijt op echte slaven?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien wel ja, maar zolang vrouwen daar zelf voor kiezen zijn ze daar vrij in vind ik.
Ik weet dat er ook vrouwen zijn die onderdrukt worden binnen de islam (gelukkig is dit niet de norm binnen de moslima's die in het Westen opgroeien) maar onderdrukte vrouwen moeten uiteraard gesteund worden in hun gevecht om zich van die onderdrukking te bevrijden.
Maar mijn overtuiging is dat de normale (de gematigde) islam zoals die beleefd wordt bij 90% van de moslims waar wij eigenlijk nauwelijks last van hebben inmiddels voldoende ruimte laat voor de meeste vrouwen - in het westen althans - om die afweging wat betreft kledingkeuze zelf te maken. Nogmaals; uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Als ze dan maar een baardlap verplicht moeten dragenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:20 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik vind dat moslims ook in een boerkini moeten en verhullende kleding dragen, ook vrouwen kunnen verleid worden.
Dan ben jij ook voor een verbod op Zwarte Piet?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:22 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Snap je nou echt niet dat vrouwen die hier vrijwillig voor kiezen, als dat al bestaat, hun zusters die de keuze niet hebben belachelijk maken? Zoals een neger die lollig gaat doen door zich te verkleden als slaaf ook een fucked up randdebiel is die schijt op echte slaven?
Altijd een sterk argument inderdaad.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:22 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Vlg. mij ben je gewoon ' een beetje dom'
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een vrouw met een boerkini terroriseert evenmin, en provoceert evenmin andere culturen.
Ik denk dat ieder zinnig mens tegen een overheid is die zich met kleding gaat bezig houden, echter de vraag is worden die vrouwen dan door de religie die zij aanhangen onderdrukt of niet? En jij zegt het maakt mij niets uit.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben nogal tegen het verbieden van totaal onzinnige zaken.
Het is een volkomen non-issue.
De ketens moet ik er dan zelf bij bedenken zeker?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:23 schreef crystal_meth het volgende:
Dan ben jij ook voor een verbod op Zwarte Piet?
Ehm, gebrek aan nuance?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Want een enkele boerkini zorgt ervoor dat we ineens in een Islamitische Staat wonen? Zijn boerkini's werkelijk zo erg dat je daarvoor moslims moet willen weren?
Wat een totaal gebrek aan nuance hier.
Het is een troll uit een of ander subversief krakershol.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 01:24 schreef Impressme het volgende:
En wat doen die stenen daar. Dat ligt toch niet lekker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |