Het gaat over een fucking horlogedoosje.quote:DE DOOS
Bedrijf de liefde met je horloge!
We creëerden een verpakking voor ons product waardoor je meteen verliefd zal worden op je nieuwe slow Jo.
Zo zou het liefdesverhaal kunnen verlopen:
Eén: Je raakt het aan en voelt de zachte rubberen afwerking.
Twee: Je speelt met het en waardeert zijn perfecte kubusvorm en stevige bouw.
Drie: Je opent het deksel en je slow-horloge zegt hallo tegen jou door het gaatje in de tweede laag waar het horloge perfect geïntegreerd is en waar je een prachtig zicht krijgt op het opstaande glas.
Vier: Je opent de tweede laag en houdt dit fantastisch uurwerk eindelijk in je handen.
Vijf: We laten het aan jou over wat er dan gebeurt![]()
Dit was exact wat ik wilde gaan typenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:01 schreef habitue het volgende:
Godver![]()
Het ding ziet er ook nogeens graflelijk uit, lijkt wel een kookwekker om je pols.
quote:Als een bonus kan je ons doosje als tafelklok gebruiken...
de 1521 is ook 42quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:42 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zie nergens een squale van 40mm op de website.
De beschrijving klinkt als een date met een latina hoerquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:53 schreef Skv het volgende:
Ohja, we hadden het over dit. Wat een aids.
[..]
Het gaat over een fucking horlogedoosje.!
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
De beschrijving klinkt als een date met een latina hoer
Tja degene die dit verzonnen heeft en de beschrijving op de site moet toch wel een kapot printplaatje hebbenquote:
Het concept van één wijzer is leuk, maar die dingen zijn echt geen 300 euro waard.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:05 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit was exact wat ik wilde gaan typen
[..]
[ afbeelding ]_!
bezel is iets breder dan de kast. Bezel 42 en kast 40.4 mm las ik in een review. Hij oogt een heel stuk kleiner dan mijn OVM bijvoorbeeld. Die is ook 42.quote:
Gejat concept ook. 300E... mijn God.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Het concept van één wijzer is leuk, maar die dingen zijn echt geen 300 euro waard.Zeker niet voor een quartz van een vrij onbekend merk.
Welk merk heeft nog meer dat concept?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Gejat concept ook. 300E... mijn God.
Meistersinger is denk ik wel de bekendste? De zwarte perigraph vind ik nog wel wat hebben, maar zou er nooit een kopen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 02:39 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Welk merk heeft nog meer dat concept?
Ben nog een beginner hè.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 08:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Meistersinger is denk ik wel de bekendste? De zwarte perigraph vind ik nog wel wat hebben, maar zou er nooit een kopen.
[ afbeelding ]
Ik heb weer een blauwe scuba dude aangeschaft, m'n oude ooit hier verkocht, altijd spijt van gehad. Nieuwe bezel en band zijn ook onderweg, tezamen duurder dan het horloge, maar ach.![]()
![]()
Heb het nog een tijdje geprobeerd met een dresswatch in de vorm van een sarb033 maar ik ben echt alleen van de duikers.
Ben ook geen echte kenner hoor. Max budget ligt meestal rond de 500/600¤. Heb je al leuk spul voor, maar er zitten hier ook genoeg users met (meerdere) klokken die in de duizenden euro's lopen, zo'n liefhebber ben ik nou ook weer niet. Al wil ik ooit nog een sub aanschaffenquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:10 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ben nog een beginner hè.Maar thanks, deze zien er al een stuk beter uit!
Haha, precies hetzelfde hier.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ben ook geen echte kenner hoor. Max budget ligt meestal rond de 500/600¤. Heb je al leuk spul voor, maar er zitten hier ook genoeg users met (meerdere) klokken die in de duizenden euro's lopen, zo'n liefhebber ben ik nou ook weer niet. Al wil ik ooit nog een sub aanschaffen
Ik ben een beetje afgekapt op subs. Misschien wil ik nog wel ooit een Yachtmaster met blauwe dial.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ben ook geen echte kenner hoor. Max budget ligt meestal rond de 500/600¤. Heb je al leuk spul voor, maar er zitten hier ook genoeg users met (meerdere) klokken die in de duizenden euro's lopen, zo'n liefhebber ben ik nou ook weer niet. Al wil ik ooit nog een sub aanschaffen
Dit is inderdaad wel zeer triest zeg. Hahaquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:53 schreef Skv het volgende:
Ohja, we hadden het over dit. Wat een aids.
[..]
Het gaat over een fucking horlogedoosje.!
Ja is ook wel zo. Heb ze in allerlei kleuren. Maar een knalblauwe of gele maakt het nog wat kinderachtigerquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:51 schreef Twiitch het volgende:
Ook wel erg monotoon op die grijze perlon.
Ik vind er ook geen zak aan. Snap niet dat hele hordes mensen er zo achter aan lopen. Zal wel uit noodzaak geboren zijn. Geen budget voor iets stijlvollers ofzo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Heb voor het eerst een Seiko gekocht. Een SKX013.
Voor op vakantie, omdat ik m'n two tone sub niet mee wil nemen naar de Caribbean.
Lijkt wel een kinderhorloge. Niet eens qua grootte maar meer hoe het er uit ziet. Na m'n vakantie maar weer snel in de verkoop doen.
Voor zover ik weet is het een vrouwenmodel. Stuur even een DM als je ervan af wilt. Mijn vriendin jat net even te vaak mijn 6309s en andere SKXen. En zij is lang niet zo zuinig erop als ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Voor op vakantie, omdat ik m'n two tone sub niet mee wil nemen naar de Caribbean.
Lijkt wel een kinderhorloge. Niet eens qua grootte maar meer hoe het er uit ziet. Na m'n vakantie maar weer snel in de verkoop doen.
Stijlvol evenredig aan budget stellen .. Als er iets uit noodzaak is geboren dan is het wel een Seiko diver ja.quote:Op zondag 21 augustus 2016 01:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik vind er ook geen zak aan. Snap niet dat hele hordes mensen er zo achter aan lopen. Zal wel uit noodzaak geboren zijn. Geen budget voor iets stijlvollers ofzo.
Ik denk dat als de hele Seiko fanboyclub meer dan 180 Euro per horloge zou hebben te besteden, dat dan die hele club snel ophoudt te bestaan. Kwaliteit is prima voor het geld, maar om nou te zeggen dat het mooi is.. mwoa.quote:Op zondag 21 augustus 2016 01:34 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het een vrouwenmodel. Stuur even een DM als je ervan af wilt. Mijn vriendin jat net even te vaak mijn 6309s en andere SKXen. En zij is lang niet zo zuinig erop als ik.
[..]
Stijlvol evenredig aan budget stellen .. Als er iets uit noodzaak is geboren dan is het wel een Seiko diver ja.
Oh ik twijfel ook echt niet aan de kwaliteit. Het is iets persoonlijks, het blijft in m'n hoofd 'maar een Seiko'. Ze hadden die lijn nooit dezelfde naam moeten laten dragen vind ik.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:55 schreef habitue het volgende:
Ik heb wat macrofotos gezien van Grand Seiko's vs Rolex. En de Seiko was beter afgewerkt. Meer detail, preciezer.
Ja das waar, aan de andere kant als je het een beetje beschamend vindt om 5k uit te geven voor een horloge, kun je wel gewoon tegen mensen zeggen, O dit is maar een seiko.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh ik twijfel ook echt niet aan de kwaliteit. Het is iets persoonlijks, het blijft in m'n hoofd 'maar een Seiko'. Ze hadden die lijn nooit dezelfde naam moeten laten dragen vind ik.
Dat komt door de heritage van Seiko. Het is een Japans merk, geen westers merk. In het westen onderscheiden wij graag met status door middel van aanschafprijs. In Japan is (was) dat not done. Je bedient simpelweg iedere laag van de markt. Van goed en goedkoop tot goed en duur. Onderscheiden met aanschafprijs deed direct afbreuk aan de status van het merk. Kennen wij haast niet in het Westen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh ik twijfel ook echt niet aan de kwaliteit. Het is iets persoonlijks, het blijft in m'n hoofd 'maar een Seiko'. Ze hadden die lijn nooit dezelfde naam moeten laten dragen vind ik.
Ik heb werkelijk geen idee wat je probeert duidelijk te maken. Als je denkt dat Seiko enkel goedkope horloges produceert, dan heb je het verkeerd. Als je denkt dat Seiko enkel een fanbase heeft met zijn goedkopere duikers, dan heb je het ook verkeerd. Dat het niet jouw smaak is, dat kan. Dat heeft allemaal niets te maken met met de overwegingen van andere klanten.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk dat als de hele Seiko fanboyclub meer dan 180 Euro per horloge zou hebben te besteden, dat dan die hele club snel ophoudt te bestaan. Kwaliteit is prima voor het geld, maar om nou te zeggen dat het mooi is.. mwoa.
Dat lijkt mij wel iets typisch Japans inderdaad. Orient doet hetzelfde met de, weliswaar wat lager geprijsd dan de Grand Seiko's, Orient Star lijn. Wat betreft de andere divers, die vind ik dan weer veel te lomp ogen, maar ik draag ze dan ook niet met het idee om er ooit mee te gaan duiken.quote:Op zondag 21 augustus 2016 13:56 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat komt door de heritage van Seiko. Het is een Japans merk, geen westers merk. In het westen onderscheiden wij graag met status door middel van aanschafprijs. In Japan is (was) dat not done. Je bedient simpelweg iedere laag van de markt. Van goed en goedkoop tot goed en duur. Onderscheiden met aanschafprijs deed direct afbreuk aan de status van het merk. Kennen wij haast niet in het Westen.
---
Met behoudend ben ik het trouwens wel eens. Ook heel gek aangezien modelletjes zoals de Monster, Tuna, etc zeer zeker niet behoudend zijn te noemen. Ze hebben zeker een eigen stijl.
Ik vind de Snowflake een factor 100 mooier.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:43 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Grand Seiko spring drive.
Dat heeft bij mij ook even geduurd hoor. Het hele desk-diver verhaal heb ik ook nooit zo erg goed begrepen. Ik heb er nog steeds niet helemaal de voorkeur voor. Bij advies over een eerste Rolex zie je het ook erg vaak terugkomen. "Een submariner past overal bij, ook onder een pak" ... alsjeblieft zeg we zijn niet allemaal James Bond. Een submariner past niet bij een pak, kies dan een Explorer ofzo.quote:Op zondag 21 augustus 2016 14:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel iets typisch Japans inderdaad. Orient doet hetzelfde met de, weliswaar wat lager geprijsd dan de Grand Seiko's, Orient Star lijn. Wat betreft de andere divers, die vind ik dan weer veel te lomp ogen, maar ik draag ze dan ook niet met het idee om er ooit mee te gaan duiken.![]()
Seiko (en Orient) maken tenminste hun eigen uurwerken. Dat kunnen heel wat van de Zwitserse fabrikanten niet zeggen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk dat als de hele Seiko fanboyclub meer dan 180 Euro per horloge zou hebben te besteden, dat dan die hele club snel ophoudt te bestaan. Kwaliteit is prima voor het geld, maar om nou te zeggen dat het mooi is.. mwoa.
Ik vind duikers gewoon veel mooier. Speelser. Aantal dresswatches gehad, maar ik draag ze gewoon niet graag. En tja, dat hele 'hoe heurt het eigenlijk' vind ik lachwekkend, als mensen zich echt storen aan mijn divers bij een pak dan kunnen ze het dak op.quote:Op zondag 21 augustus 2016 15:12 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat heeft bij mij ook even geduurd hoor. Het hele desk-diver verhaal heb ik ook nooit zo erg goed begrepen. Ik heb er nog steeds niet helemaal de voorkeur voor. Bij advies over een eerste Rolex zie je het ook erg vaak terugkomen. "Een submariner past overal bij, ook onder een pak" ... alsjeblieft zeg we zijn niet allemaal James Bond. Een submariner past niet bij een pak, kies dan een Explorer ofzo.
Aan de andere kant is de keuze tegenwoordig enorm. Sinds 2000 is er een hele meute aan fabrikanten opgestaan die het middensegment van de markt bedienen (500<1000e). Dat was vroeger veel minder het geval. De keuze was heel veel minder. Maar ook in die tijd kon je al vreselijk goede Seiko divers voor een habbekrats kopen.
Wat mij betreft is er maar weinig zo prettig wanneer je je zwembroek aantrekt en één of andere goedkope Seiko diver om je pols klets om even een dipje te maken in een modderpoel in een of ander subtropisch land. Dat ding overleeft mij, zal mij nooit in de steek laten, is vervangbaar en je merkt totaal niet dat je hem draagt.
Mijn meest favoriete is dan ook een 6309 uit '78. Ratelt en de bezel zit los. Ik heb alle onderdelen liggen om hem helemaal te reviseren, saffier, dure olie, alles. En de twijfel is er nog steeds. Heb ik van een Amerikaan gekregen. Heeft 30 jaar lang 24/7 om zijn pols gehangen tijdens zijn werk als marine officier. Heeft alle oceanen van de wereld al gezien. Dat besef is vrij kicken als ik ergens op vakantie ben.
Ohh sorry, ik interpreteerde je verkeerd. Ik dacht dat je geen duikers kocht omdat je niet van plan bent ooit te gaan duiken. Ik geef je groot gelijk hoor. Lekker dragen wat je wilt, doe ik ook.quote:Op zondag 21 augustus 2016 15:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind duikers gewoon veel mooier. Aantal dresswatches gehad, maar ik draag ze gewoon niet graag. En tja, dat hele 'hoe heurt het eigenlijk' vind ik lachwekkend, als mensen zich echt storen aan mijn divers bij een pak dan kunnen ze het dak op.
Eens. mits het geen oversized duikhorloge is. Dat staat sowieso niet, maar bij een pak al helemaal niet vind ik.quote:Op zondag 21 augustus 2016 15:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind duikers gewoon veel mooier. Speelser. Aantal dresswatches gehad, maar ik draag ze gewoon niet graag. En tja, dat hele 'hoe heurt het eigenlijk' vind ik lachwekkend, als mensen zich echt storen aan mijn divers bij een pak dan kunnen ze het dak op.
Ik draag louter Invicta, beginnend vanaf 55 mm.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Eens. mits het geen oversized duikhorloge is. Dat staat sowieso niet, maar bij een pak al helemaal niet vind ik.
Die kan uitstekend bij een pak uiteraard. Met een beetje geluk bladdert de 'goudlaag' er af voor een extra ruige look.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik draag louter Invicta, beginnend vanaf 55 mm.![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De 'aanbevolen verkoopprijs' is 1799¤ hoor. Moet wel kwaliteit zijn dus.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:31 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Die kan uitstekend bij een pak uiteraard. Met een beetje geluk bladdert de 'goudlaag' er af voor een extra ruige look.
Heb je niet eens een paar 50mm+ diesels?quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik draag altijd een van mijn vintage 37-38mm chronografen bij pkaken. Op leer uiteraard.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:36 schreef habitue het volgende:
Enige regel die ik zelf gebruik bij een pak is enkel staal of leren band. O en niet te groot idd.
Lekker kleurtje hoorquote:Op zondag 21 augustus 2016 16:41 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Deze draag ik meestal bij mn campingsmoking.
[ afbeelding ]
Heb je die blauwe squaleeeee?quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:42 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik draag altijd een van mijn vintage 37-38mm chronografen bij pkaken. Op leer uiteraard.
Behalve afgelopen vrijdag, toen had ik mijn Squale om. Maar die was nieuw dus dat mocht voor een keertje.
Ja, die uit de OP. Bead blasted.quote:
Tof. Wil ook nog keer een vintage horloge kopen. Maar geen idee waar te beginnen...quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:42 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik draag altijd een van mijn vintage 37-38mm chronografen bij pkaken. Op leer uiteraard.
Behalve afgelopen vrijdag, toen had ik mijn Squale om. Maar die was nieuw dus dat mocht voor een keertje.
Ik zou beginnen om er achter te komen wat voor soort vintage horloge je zoekt, en vanuit daar verder gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:47 schreef habitue het volgende:
[..]
Tof. Wil ook nog keer een vintage horloge kopen. Maar geen idee waar te beginnen...
http://www.ablogtowatch.c(...)hes-baselworld-2015/
Vind deze wel tof als eerste rolex, wil een horloge met stalen band, heb er geen meer. Maar welke kleur...
quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Die is tof man. Ik vind Squaleeeeee niet zo, behalve die blauwe.
Vet man. Ook mooi met zo'n bruine leren strap inderdaad.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:50 schreef Skv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit issum.
Ik denk dat het wel een blijvertje is ja. Het viel me op dat mijn horloges over het algemeen een zwarte of witte dial hebben. Wilde wel weer wat meer kleur. Deze voor een leuke prijs gevonden, de vorige eigenaar kocht hem april dit jaar. Zit ook nog een Squale tropic rubber band bij.
Ik zeg niet dat hij nooit weggaat maar voor het geld is het een erg tof ding. :-)
Intussen nog steeds aan het rondkijken naar een leuke Rolex of Omega, maar dat heeft verder geen haast.
Ik vind die nieuwe 39mm heel erg vet. Ook de nieuwe Explorer.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:47 schreef habitue het volgende:
[..]
Tof. Wil ook nog keer een vintage horloge kopen. Maar geen idee waar te beginnen...
http://www.ablogtowatch.c(...)hes-baselworld-2015/
Vind deze wel tof als eerste rolex, wil een horloge met stalen band, heb er geen meer. Maar welke kleur...
Die zit er standaard bij. Snap ik niet helemaal van Squale. Dan verkoop je een professioneel duikhorloge dat tot 500m WR heeft met een leren bandje.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:51 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Vet man. Ook mooi met zo'n bruine leren strap inderdaad.
Dat is inderdaad wel bijzonder ja.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:54 schreef Skv het volgende:
[..]
Die zit er standaard bij. Snap ik niet helemaal van Squale. Dan verkoop je een professioneel duikhorloge dat tot 500m WR heeft met een leren bandje.Daar doe je toch standaard rubber bij?
Anyway, ik heb deze er dus ook bij (ook bead blasted, net als de kast): http://www.squale.de/nl/c(...)bber-band-20-mm.html
Alleen mesh voor zover ik weet.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:58 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel bijzonder ja.
Zijn er ook stalen banden voor eigenlijk?
Kan je je vraag specificeren? Of heb je aan een 'ja' of 'nee' voldoende antwoord?quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nu mijn Seiko 5 inmiddels meer dan een minuut per dag te traag loopt en een service niet opweegt tegen de aanschafwaarde ben ik op zoek naar wat nieuws.
Ik twijfel of ik niet voor "gewoon" batterij-aangedreven zou gaan.
Ik heb een aardige Festina op het oog. Misschien voor jullie vloeken in de kerk... maar kan ik hier een redelijk klokje van verwachten?
Invicta had vroeger zelfs in de tellsell tijd nog wel aardige klokken. De duikertjes waren best aardig voor 80e (Adviesprijs honderdmiljoeneuro, nu voor tienmiljoeneuro). Volgens mij is het merk een paar jaar geleden opgekocht door een stelletje halve zolen. Glycine is een paar maanden geleden ook opgekocht door dezelfde halve zolen volgens mij. Tegenwoordig gaan ze echt full retard met de modelletjes.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Festina was vroeger (20 jaar geleden) een Zwitsers middenmotor (400<800e) merk. Het merk is tegenwoordig ook opgekocht door een paar Chinese plakmerk retards. Wat dat betreft geldt daar tegenwoordig ongeveer hetzelfde voor als hierboven. Prijs lijkt mij niet heel erg uit verhouding. Ga hem gewoon passen en als je er blij mee bent prima toch.quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nu mijn Seiko 5 inmiddels meer dan een minuut per dag te traag loopt en een service niet opweegt tegen de aanschafwaarde ben ik op zoek naar wat nieuws.
Ik heb een aardige Festina op het oog. Misschien voor jullie vloeken in de kerk... maar kan ik hier een redelijk klokje van verwachten?
Ik las dit ook al over Glycine: http://forums.watchuseek.(...)vements-3371570.htmlquote:Op zondag 21 augustus 2016 19:09 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Invicta had vroeger zelfs in de tellsell tijd nog wel aardige klokken. De duikertjes waren best aardig voor 80e (Adviesprijs honderdmiljoeneuro, nu voor tienmiljoeneuro). Volgens mij is het merk een paar jaar geleden opgekocht door een stelletje halve zolen. Glycine is een paar maanden geleden ook opgekocht door dezelfde halve zolen volgens mij. Tegenwoordig gaan ze echt full retard met de modelletjes.
[..]
Festina was vroeger (20 jaar geleden) een Zwitsers middenmotor (400<800e) merk. Het merk is tegenwoordig ook opgekocht door een paar Chinese plakmerk retards. Wat dat betreft geldt daar tegenwoordig ongeveer hetzelfde voor als hierboven. Prijs lijkt mij niet heel erg uit verhouding. Ga hem gewoon passen en als je er blij mee bent prima toch.
Genoeg. Helemaal als je verwacht iets anders te kopen en daarvoor betaalt (en daarmee betaal je voor een bewezen uurwerk, de aftersales met onderdelen, kwaliteitscontrole ec).quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:13 schreef habitue het volgende:
Tja, ik zie eigenlijk niet in wat er mis mee zou zijn om chineze uurwerken te gebruiken, mits ze van goede kwaliteit zijn.
Ja natuurlijk, als ze de boel bedonderen is het een hele kwalijke zaak. Mij zou het verder weinig uitmaken als er een chinees uurwerk in zit met dezelfde kwaliteit en garantie maar dat er dan geen swiss made op de dial staat.quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Genoeg. Helemaal als je verwacht iets anders te kopen en daarvoor betaalt (en daarmee betaal je voor een bewezen uurwerk, de aftersales met onderdelen, kwaliteitscontrole ec).
Ik heb liever een echte dan dit soort spul: http://www.ebay.co.uk/itm(...)5&afsrc=1&rmvSB=true
Ik heb een tijdje een pro diver gehad. Was voor het geld (90¤) een prima automaatje. Maar wat pompen ze wanstaltige modellen uit zeg. Dat gekloot met adviesprijzen is wat mij betreft helemaal crimineel, ben benieuwd of mensen daar echt intrappen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:09 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Invicta had vroeger zelfs in de tellsell tijd nog wel aardige klokken. De duikertjes waren best aardig voor 80e (Adviesprijs honderdmiljoeneuro, nu voor tienmiljoeneuro). Volgens mij is het merk een paar jaar geleden opgekocht door een stelletje halve zolen. Glycine is een paar maanden geleden ook opgekocht door dezelfde halve zolen volgens mij. Tegenwoordig gaan ze echt full retard met de modelletjes.
Och, in die prijsklasse maakt het toch allemaal geen hol uit. Gewoon kopen als je het echt mooi vindt. Het is maar 100¤quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
45mm staat op die site toch?quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
42mm is die Festina toch?
Als ik foto's aan polsen zie is het niet klein maar ook niet á lá Diesel () of TW Steel (
).
Maar inderdaad misschien net iets te, goed punt...
De Seiko die ik nu heb is de SNK809, is 37mm en het mag wmb wel iets groter.
In dezelfde stijl, iemand een goed idee als alternatief?
Ik wil proberen het rond de ¤125 te houden, en het hoeft dus geen automaat te zijn.
Voor dat budget maakt het allemaal niet veel uit toch? Koop dan wat je mooi vindt. Orient Mako of Vostok Amphibia is misschien interessant voor je. Mechanisch, automaat, en aardig waterdicht. Zijn prima vervangers voor wat je nu hebt, en ook net een maatje groter.quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
42mm is die Festina toch?
Als ik foto's aan polsen zie is het niet klein maar ook niet á lá Diesel () of TW Steel (
).
Maar inderdaad misschien net iets te, goed punt...
De Seiko die ik nu heb is de SNK809, is 37mm en het mag wmb wel iets groter.
In dezelfde stijl, iemand een goed idee als alternatief?
Ik wil proberen het rond de ¤125 te houden, en het hoeft dus geen automaat te zijn.
Meer automaten kopen!quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
Probleem is dat ik een beetje bang ben dat een automaat in mijn prijsklasse weer binnen een jaar of twee uit de pas gaat lopen.
Vandaar had ik het idee om weer naar quartz terug te gaan...
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je Seiko. Ik heb een aantal Orients die al jaren zonder problemen lopen. Dat zit in dezelfde prijsklasse. Vostok automaatjes zijn wat minder nauwkeurig (tenminste mijn oude scuba dude moest ik om de week wel een minuutje of wat corrigeren) maar niet kapot te krijgen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
Probleem is dat ik een beetje bang ben dat een automaat in mijn prijsklasse weer binnen een jaar of twee uit de pas gaat lopen.
Vandaar had ik het idee om weer naar quartz terug te gaan...
Eventueel heb je nog keuze in andere lay-outs. Zoals onderstaande, dit is een SKX met een 700x geïnspireerde wijzerplaat. Mijn favoriet. Zijn er ook in diverse kleurtjes.quote:Op maandag 22 augustus 2016 06:53 schreef Twiitch het volgende:
Die seiko jubilee moet wel goed zijn, voor de rest nog steeds "meh". Ik vind die indices zo lomp/lelijk. Krijg er een beetje een "my first horloge" gevoel bij, alsof alles groter is gemaakt dan nodig.
Ik heb zelf heel erg aan een pepsi bezel moeten wennen. Tegenwoordig vind ik het echt fucking sexy.quote:Op zondag 21 augustus 2016 23:12 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Ook deze nog maar besteld. Die SKX013 kan ik nog retourneren zie ik net.
Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb.
[ afbeelding ]
Ik had een GMT Master II Coke. Helaas verkocht.quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:45 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Eventueel heb je nog keuze in andere lay-outs. Zoals onderstaande, dit is een SKX met een 700x geïnspireerde wijzerplaat. Mijn favoriet. Zijn er ook in diverse kleurtjes.
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb zelf heel erg aan een pepsi bezel moeten wennen. Tegenwoordig vind ik het echt fucking sexy.
Ja, dit is precies het model dat ik zondagavond aanraadde. Prima prijs/kwaliteitverhouding. Je hebt een automatisch duikertje met dag en datum-aanduiding voor erg weinig.`quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Na de opmerkingen alhier, heb ik mijn zoektocht wat verlegd. Budget ietsje oprekken om wat beter uit te komen.
Gezien mijn vrij kleine pols (18-18.5cm) moet ik het in de buurt van de 40mm houden.
Hopende dat inderdaad jhet uurwerk van mijn Seiko een ongelukkig onnauwkeurig voorval is, voel ik wel wat voor deze http://www.seriouswatches.eu/orient-cem65005d-mako.html
[ afbeelding ]
41mm, automaat, blijkbaar goede prijs/kwaliteit?
Ik vind dat blauw fraai, maar de variant met het rode kwart op de bezel net té.
Voor het bandje moet dan wel wat anders komen, ben geen fan van het kunststof spul.
Welke kleur nato zou hierbij kunnen?
http://www.jocahorloges.n(...)jzerplaat/blauw.htmlquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik krijg net te horen dat de volledig blauwe variant niet meer leverbaar is![]()
Alternatief is wachten op de opvolger (weet nog niet wanneer die komt), of de pepsi-variant.
Twijfel... het klinkt als een goede en mooie keus, alleen dat pepsi-rood...
Die bruine band is fraai erbijhet legergroen vind ik minder.
Kom op zeg..quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat oranjeook tof maar denk ik niet zo geschikt als daily.
Heb ook wel even getwijfeld over het oranje monster van Seiko maar vond hem te groot en te duur, maar de kleur is gewoon eye-catching.
Wat is het verschil tussen de Mako en de Ray?
Ja, oke, ik dacht dat ik je al genoeg op weg heb geholpen. Die details kan je prima vinden in de tientallen reviews die er zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Vriendelijkik dacht, mensen vinden het fijn om hun kennis te delen... ging me meer om het uurwerk dan om het uiterlijk.
Maar goed, toch de Mako denk ik. De ronde markeringen doet me weer teveel aan de Seiko duikers denken.
Nu nog de knoop doorhakken of ik wil wachten of voor de pepsi ga...
Nou, ik neem dat vaak wel als graadmeter, want ik hou van grote horloges, en alles kleiner dan 44mm vind ik écht te klein. De enige uitzondering daarop is een IWC Portugieser, die is dacht ik 43mm, maar die vind ik zo mooi dat ik dié dan wel zou kopen, al vind ik 'm veel te duurquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:01 schreef habitue het volgende:
Staar je trouwens niet blind op het aantal mm dat een horloge is. Sommigen kunnen veel groter of kleiner uitvallen op je pols. Veel hangt ook af van de afstand "lug to lug".
Ja ik snap je punt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:04 schreef Twiitch het volgende:
Grootste nadeel van zowel de Ray als de Mako is wat mij betreft dat de uurwerken niet met de hand op te winden zijn. Dit is bij de Mako en Ray 2 wel mogelijk, maar die zijn ook weer een stukje duurder.
Zekerquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:07 schreef Skv het volgende:
Ja, oke, ik dacht dat ik je al genoeg op weg heb geholpen. Die details kan je prima vinden in de tientallen reviews die er zijn.
Het is een goede graadmeter, maar zeker niet allesbepalend over hoe groot het horloge op je pols valt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik neem dat vaak wel als graadmeter, want ik hou van grote horloges, en alles kleiner dan 44mm vind ik écht te klein. De enige uitzondering daarop is een IWC Portugieser, die is dacht ik 43mm, maar die vind ik zo mooi dat ik dié dan wel zou kopen, al vind ik 'm veel te duur
Ik kijk ook zeker naar de hoogte van de kast. Een horloge met een diameter van 45mm kan wat mij betreft prima, maar dan moet die niet ook als een toren op m'n pols staan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Het is een goede graadmeter, maar zeker niet allesbepalend over hoe groot het horloge op je pols valt.
Oh nee, het kan zijn dat horloges groter of kleiner dragen, dat ben ik zeker met je eens. Ik had het meer over mijn ervaring. Ik zie wel eens horloges en dan denk ik, mooi horloge, maar als ik 'm dan om heb dan vind ik 'm te klein en dan koop ik 'm dus niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Het is een goede graadmeter, maar zeker niet allesbepalend over hoe groot het horloge op je pols valt.
De oude en nieuwe submariners zijn bijvoorbeeld allebei 40mm, maar de nieuwe valt volgens iedereen meer als een 42mm.
Lol, dat heb ik, tenminste, er zijn wel grotere horloges hoor, maar een Super Avenger (ik heb de SA2, die is ietsje lager) is gewoon een dikke klok. Heerlijkquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik kijk ook zeker naar de hoogte van de kast. Een horloge met een diameter van 45mm kan wat mij betreft prima, maar dan moet die niet ook als een toren op m'n pols staan.
Ik ben ook meer van lomp dan fijn hoor. Ik vind een horloge kleiner dan 40 mm geen gezicht. M'n laatste poging was een sarb033, maar die was gewoon echt te klein.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lol, dat heb ik, tenminste, er zijn wel grotere horloges hoor, maar een Super Avenger (ik heb de SA2, die is ietsje lager) is gewoon een dikke klok. Heerlijk
Klopt, door de Veel forsere lugs.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:21 schreef habitue het volgende:
[..]
De oude en nieuwe submariners zijn bijvoorbeeld allebei 40mm, maar de nieuwe valt volgens iedereen meer als een 42mm.
mijn polsomtrek is 23cm, dan is 44mm echt niet zo fors meer. Dus niet alleen smaak...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:36 schreef Skv het volgende:
Mijn eigen ideale maat voor een dresser is overigens 37mm en voor een sporthorloge 40mm. Vanaf 42 vind ik het eigenlijk te groot. Maar smaken verschillen zoals te zien is in de voorgaande posts.
Nice, mooi apparaat. Bij Rolex ervaar ik wel altijd een drang naar zo simpel mogelijk. Dus als eerste Rolex zou ik niet direct een gekleurde bezel of zelfs extra complicaties nemen. Heel gek is dat. Net alsof dat soort eigenschappen next-level of alleen geschikt zijn voor 'een tweede'. Bij geen een ander merk heb ik dat.quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik had een GMT Master II Coke. Helaas verkocht.
Maar moet toegeven dat Pepsi toch net wat vetter is.
[ afbeelding ]
Mijn eerste Rolex was ook een simpele. Een Datejust 1601 uit 1972. Daarna een Explorer II polar 16570 gehad uit 2000 en daarna de GMT uit 2004. Allemaal weer verkocht. Vind de prijzen voor weer een nieuwe op het moment wel erg hoog voor wat je krijgt. Die hype moet op een gegeven moment weer inzakken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:19 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Nice, mooi apparaat. Bij Rolex ervaar ik wel altijd een drang naar zo simpel mogelijk. Dus als eerste Rolex zou ik niet direct een gekleurde bezel of zelfs extra complicaties nemen. Heel gek is dat. Net alsof dat soort eigenschappen next-level of alleen geschikt zijn voor 'een tweede'. Bij geen een ander merk heb ik dat.
Een half jaar geleden heb ik de Explorer 2016 besteld. Dus de updatet versie van het 39mm 2015 model. Twee weken geleden kreeg ik bericht dat ze zijn aangekomen. Helaas nog niet de kans gehad om langs te gaan. Ik zit ondertussen ook alweer in dubio aangezien de dealerprijs voor een nieuwe nógal stijl is. Daarvoor koop ik een nieuwe Speedmaster én een tweedehands 2006 Explorer 36mm. Ondertussen lonkt de nieuwe Seamaster 300 ook alweer. Ah well ...
---
Over diameter van horloges, de laatste jaren zijn 'grote horloges' een trend. Voorheen waren horloges voor mannen een stuk kleiner. Als je het niet gewend bent lijkt het haast een vrouwenmodel. Ondertussen lijkt die trend weer te keren zo lijkt het. Als ik écht, écht kritisch ben over wat goed staat, dan is 38mm voor mij echt de max. Dat is met +/- 17,5cm omtrek. Ondertussen zijn we groter gewend, maar eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur ondertussen ook weer uit naar kleiner. Op een gegeven moment gaat het opvallen dat alles vanaf 42mm er disproportioneel groot eruit ziet.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik heb de Orient Mako 'pepsi' besteld...getwijfeld over de kleur maar toch maar gedaan, het past wel gewoon.
Eventueel kan ie altijd nog es gemid worden.
Met een blauwe NATO erbij.
Ik denk dat een mooie bruin lederen band ook nog gaat komen, voor nu kan ik bijna niet wachten...
Ook goede ervaringen mee. Ooit een Bambino van gekocht, wel aardig aan de prijs kwam ik laten achter, maar ja, dat blijf je hebben in NL.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
Van SeriousWatches, gewoon NL dus.
Klantvriendelijke winkel.
eens ff wezen kijken, 8dynamics? is dat een broertje van SevenFriday?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
Van SeriousWatches, gewoon NL dus.
Klantvriendelijke winkel.
Is wel heel erg gejat. Zelfs de merknaam beginnend met een cijfer.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:03 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
eens ff wezen kijken, 8dynamics? is dat een broertje van SevenFriday?
http://sieraden.tweedehan(...)6800-jaar-1985.html#quote:RARE Rolex Submariner 1985 OVERGANG MODEL indices Buckshot, en al het KIT, vooral met originele doos het moment dat de klok werken met feilloze precisie, 16800, maar moeilijk om andere DEZE GEBIEDEN gecoat tijd te vinden en Buckshot INDICES met schaduwrijke in kleur in jaren.
STUK onvermijdelijk te worden opgenomen in je collectie.
Al naargelang de staat en de leeftijd is dit niet onmogelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:18 schreef Twiitch het volgende:
Hij heeft ook een mooie originele Panerai band in de aanbieding, voor een luttele 1600¤
Oh dat geloof ik best, ben geen kenner. Maar echt? 1600¤ voor een leren band?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:22 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Al naargelang de staat en de leeftijd is dit niet onmogelijk.
NOS - PAV straps gaan zonder probleem voor dit bedrag van de hand, maar dit is er zo geen.
Waarom? Dat is zo'n horloge niet waard zou ik zeggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Fraai!
Mijn Orient Mako is ook gearriveerd. Lijkt wel op die Seiko.
De uurwijzer van de Seiko vind ik minder.
Ik draag hem nu 'as is', maar aangezien ik van plan ben hem dagelijks te gebruiken maar wel graag lang mooi wil houden komt er nog een saffier venster in in plaats van het krasgevoelige(r) mineraal.
Ik zie toevallig dat deze net is aangeboden..quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Fraai!
Mijn Orient Mako is ook gearriveerd. Lijkt wel op die Seiko.
De uurwijzer van de Seiko vind ik minder.
Ik draag hem nu 'as is', maar aangezien ik van plan ben hem dagelijks te gebruiken maar wel graag lang mooi wil houden komt er nog een saffier venster in in plaats van het krasgevoelige(r) mineraal.
Ik zet zelf mijn saffierglas erin, dan kost een glas met fatsoenlijk AR meestal tussen de 30 en 60e. Of ik laat er echt een hoge kwaliteit coating op aanbrengen, dan nog +75e. Als je dit wilt laten doen ga je snel over de 100e heen. Voor mij heeft op dat moment de AR enkel meerwaarde aangezien de wijzerplaat dan beter tot zijn recht komt. Maar als er niets mis is met het huidige glas dan zou ik er zeker niet op voorhand saffier in zetten omdat je bang bent voor krasjes. Ook in saffier kunnen krassen komen, ros hem maar eens langs een betonnen muur. Daarbij het is een duiker en is door Orient getest. Rommelen aan de kastpakkingen zonder een erg goede reden is nooit verstandig. Als je ermee gaat duiken is het de vraag of saffier handig is. Ik vermoed dat saffier namelijk iets dikker moet zijn voor dezelfde diepte-rating. Maar dat zal allemaal wel loslopen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
Omdat ik krasjes op het glas niet mooi vind...
En het ligt uiteraard aan de kosten. Voor een paar tientjes lijkt het me wel wat. Als het meer gaat kosten dan het hele horloge, nee...
Niet doen, is het horloge niet waard. Waarom heb je dan niet direct wat meer geld uitgetrokken om iets anders te kopen?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
Omdat ik krasjes op het glas niet mooi vind...
En het ligt uiteraard aan de kosten. Voor een paar tientjes lijkt het me wel wat. Als het meer gaat kosten dan het hele horloge, nee...
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:32 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Die deep blue zou ik echt noooooit kopen, al zou ik hem mooier vinden dan de Seiko. Dit is echt een trieste kloon zeg.
Dat je een horloge in een hoge prijsklasse gaat klonen en of hommagen zoals de kloonkopers het willen noemen, en dan goedkoop aanbied ok snap ik nog enigszins, maar dat je een horloge in dezelfde prijsklasse gaan klonen is echt absurd.
Ben je altijd zo vriendelijk tegenover hen die zich nog niet met jouw kennis en ervaring kunnen meten?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 07:55 schreef Skv het volgende:
Waarom heb je dan niet direct wat meer geld uitgetrokken om iets anders te kopen?
Hoe dit nou weer? We hebben je een heel eind op weg geholpen. En daarbij gaf je zelf aan wat je budget was. Dan koop je iets en begin je direct dat je er een ander glas in wil gaan zetten. Dus dat budget is feitelijk hoger. Als je dat direct had aangegeven, dan hadden we graag meegedacht over iets waarbij je alles in één horloge vangt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ben je altijd zo vriendelijk tegenover hen die zich nog niet met jouw kennis en ervaring kunnen meten?
Zet nu jouw reactie eens naast deze van Stratotanker:quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:36 schreef Skv het volgende:
Hoe dit nou weer? We hebben je een heel eind op weg geholpen. En daarbij gaf je zelf aan wat je budget was. Dan koop je iets en begin je direct dat je er een ander glas in wil gaan zetten. Dus dat budget is feitelijk hoger. Als je dat direct had aangegeven, dan hadden we graag meegedacht over iets waarbij je alles in één horloge vangt.
En volgens mij geef ik nergens aan dat ik er saffiierglas in *moet* en *zal* hebben. Ik ben benieuwd naar of het nut zou hebben, rondlezende op teh internetz.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:46 schreef Stratotanker het volgende:
Ik zet zelf mijn saffierglas erin, dan kost een glas met fatsoenlijk AR meestal tussen de 30 en 60e. Of ik laat er echt een hoge kwaliteit coating op aanbrengen, dan nog +75e. Als je dit wilt laten doen ga je snel over de 100e heen. Voor mij heeft op dat moment de AR enkel meerwaarde aangezien de wijzerplaat dan beter tot zijn recht komt. Maar als er niets mis is met het huidige glas dan zou ik er zeker niet op voorhand saffier in zetten omdat je bang bent voor krasjes. Ook in saffier kunnen krassen komen, ros hem maar eens langs een betonnen muur. Daarbij het is een duiker en is door Orient getest. Rommelen aan de kastpakkingen zonder een erg goede reden is nooit verstandig. Als je ermee gaat duiken is het de vraag of saffier handig is. Ik vermoed dat saffier namelijk iets dikker moet zijn voor dezelfde diepte-rating. Maar dat zal allemaal wel loslopen.
Hulp wordt gewaardeerd, en zoals je kunt zien ook naar geluisterd.quote:Maargoed. Ik zal nog eens helpen joh.
Je moet je niet zo aangevallen voelen door zo'n opmerking als onderstaande. Is meer oprechte verbazing en heeft niks met 'ruw' te maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Zet nu jouw reactie eens naast deze van Stratotanker:
[..]
En volgens mij geef ik nergens aan dat ik er saffiierglas in *moet* en *zal* hebben. Ik ben benieuwd naar of het nut zou hebben, rondlezende op teh internetz.
Dan vind ik jouw toon nogal, ruw. Met een onnodig beschuldigende ondertoon.
[..]
Hulp wordt gewaardeerd, en zoals je kunt zien ook naar geluisterd.
Afkraken waardeer ik niet, en kan me niet voorstellen dat anderen dat waarderen.
Dus als je alleen maar kunt 'helpen' door zo met gestrekt been erin te gaan, laat dan alsjeblieft zitten ja. Ik sta open voor uitleg en nuance, niet voor indegrondtrapperij.
@Stratoanker
Dank voor de uitlegop dit moment dus zeker niet nodig.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 07:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Niet doen, is het horloge niet waard. Waarom heb je dan niet direct wat meer geld uitgetrokken om iets anders te kopen?
Alright, daar ben ik blij om. Het is ook een fijn klokje! Welke band/banden heb je er bij gekocht? Ik vond 'm zelf altijd leuk op mesh.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dan zal ik het wel verkeerd geïnterpreteerd hebben... my bad.
Ik hoef helemaal niet per se een saffierglas... ik vroeg me af of het nut zou hebben... al snap ik dat mijn eerste post gelezen kan worden als dat het een vaststaand feit zou zijn.
Excusez-moi
Terugsturen van de Mako gaat niet gebeuren hoor. Hij bevalt me en ik vind m mooi![]()
Ach, je krijgt er dan saffierglas en een met de hand opwindbaar uurwerk voor terug. Beide dingen die een skx07 niet heeft. In dezelfde prijsklasse. Je krijgt dus letterlijk meer waar voor je geld. Puristen kunnen dan moeilijk gaan doen maar ik vind het geen slechte deal hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:32 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Die deep blue zou ik echt noooooit kopen, al zou ik hem mooier vinden dan de Seiko. Dit is echt een trieste kloon zeg.
Dat je een horloge in een hoge prijsklasse gaat klonen en of hommagen zoals de kloonkopers het willen noemen, en dan goedkoop aanbied ok snap ik nog enigszins, maar dat je een horloge in dezelfde prijsklasse gaan klonen is echt absurd.
Tja ieder z'n ding maar ik weiger dit soort kopieer gedrag te steunen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ach, je krijgt er dan saffierglas en een met de hand opwindbaar uurwerk voor terug. Beide dingen die een skx07 niet heeft. In dezelfde prijsklasse. Je krijgt dus letterlijk meer waar voor je geld. Puristen kunnen dan moeilijk gaan doen maar ik vind het geen slechte deal hoor.
Het blijft, zoals iemand al zei een gebruiksvoorwerp, ook zul je hem (denk ik?) geen jaaaaaaaren dragen aangezien een eventuele servicebeurt een flink deel van de aanschafprijs zal kosten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 16:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
Band: de navyblauwe nato. Kleurt verbazingwekkend goed met de wijzerplaat.
Misschien komt er over een tijdje nog een bruinlederen band bij, denk dat dat ook mooi is en wat chiquer staat afhankelijk van de gelegenheid.
Het uurwerk is erg nauwkeurig tot nu toe, als ik het juist heb loopt hij nu in de 48 uur dat ik hem om heb tegen de 7 seconden uit de pas.
Tot nu toe heb ik elk horloge binnen een paar weken wel ergens een krasje bezorgd, altijd onbedoeld, maar ja... in dat opzicht blijft het een soort van gebruiksvoorwerp, al zal het eerste krasje/putje goed pijn doen. Ik doe hem wel af als ik ga klussen en zo, dat lijkt me ook voor het uurwerk beter...
Trieste manier om je bedrijf te runnen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 01:34 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Tja ieder z'n ding maar ik weiger dit soort kopieer gedrag te steunen.
Ik heb soms wel de indruk dat we onze dure klokken te snel laten servicen,elke 5-6 jaar genoeg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 09:38 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het blijft, zoals iemand al zei een gebruiksvoorwerp, ook zul je hem (denk ik?) geen jaaaaaaaren dragen aangezien een eventuele servicebeurt een flink deel van de aanschafprijs zal kosten.
Dat is veel te laat. Bij de duurder uurwerken met hoge onderdelenkosten ben je dan duur uit met je service. Bij een ETA oid maakt het niet zoveel uit omdat onderdelen niet zo duur zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:40 schreef habitue het volgende:
Ik service pas als ik merk dat er wat mis mee is.
Ik vind hem niet zo mooi. Met name door het day-window. Ook zit hij er op foto's qua formaat wat uit verhouding uit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:00 schreef Twiitch het volgende:
Oh ja, de Tissot PRS 516, zit er al een tijdje naar de loeren, meningen? Alternatieven?
[ afbeelding ]
Ik heb enkel eta.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is veel te laat. Bij de duurder uurwerken met hoge onderdelenkosten ben je dan duur uit met je service. Bij een ETA oid maakt het niet zoveel uit omdat onderdelen niet zo duur zijn.
Ja denken ze dat als ze een naampje op de rotor drukken en een paar onderdelen vervangen het ineens "inhouse" is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:21 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Jij niet alleen, verschillende "merk"binnenwerken zijn opgewerkte Eta's.
ja hèhè, dat is ook het kleine broertje van de SKX007/009. En die zijn voor moderne standaarden al niet groot.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:36 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Neu.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef ANGHELLIC het volgende:
Iemand interesse in een Vostok Europe?
V&A / [TK]Vostok Europe Anchar Chrono
Nou een 38mm horloge is voor mij meestal de perfecte maat.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:28 schreef Zapata het volgende:
[..]
ja hèhè, dat is ook het kleine broertje van de SKX007/009. En die zijn voor moderne standaarden al niet groot.
ja maar dan heb je zeker horloges zonder bezel? dan is de wijzerplaat veel groter en lijkt het horloge ook groterquote:Op maandag 29 augustus 2016 16:26 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Nou een 38mm horloge is voor mij meestal de perfecte maat.
Ik heb ze zowel met als zonder bezel vanaf 36mmquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:21 schreef Zapata het volgende:
[..]
ja maar dan heb je zeker horloges zonder bezel? dan is de wijzerplaat veel groter en lijkt het horloge ook groter
Dat maakt inderdaad veel uit! Mijn 38 mm horloge met bezel lijkt echt veel kleiner dan mijn 40 mm horloge zonder bezel.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:21 schreef Zapata het volgende:
[..]
ja maar dan heb je zeker horloges zonder bezel? dan is de wijzerplaat veel groter en lijkt het horloge ook groter
Neuh. Wat duur voor een simpele quartz.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef ANGHELLIC het volgende:
Iemand interesse in een Vostok Europe?
V&A / [TK]Vostok Europe Anchar Chrono
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 15:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Neuh. Wat duur voor een simpele quartz.
M'n Scuba Dude is eindelijk binnen, wat een emotionele hereniging, nu nog wachten op de nieuwe bezel.
Ik heb geen direct gelijkend alternatief. Maar misschien dat zoeken naar een canvas in plaats van nylon NATO strap wat betere resultaten geeft. Canvas straps zijn vaker genaaid.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 00:53 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik zoek zo'n NATO-bandje. Dit plaatje is van Omega en voor dat bandje betaal je ruim 200 euro.Ik heb al eentje hiervan, maar daar zijn die flappen niet genaaid, maar vastgebrand aan elkaar. Heb het toch liever genaaid.
Mensen tips?
[ afbeelding ]
Ongeloveloos !quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:55 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik krijg een horloge voor mijn verjaardageen g shock
okquote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:55 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik krijg een horloge voor mijn verjaardageen g shock
Ja over smaak valt niet te twistenquote:Op donderdag 1 september 2016 07:40 schreef Twiitch het volgende:
Ik snap dat je zo'n ding graag wilt hebben als werk/reis horloge, maar de mensen die hem in het dagelijks leven dragen snap ik dan weer niet. Wanstaltig.
Shhhhhhh. Roep dat niet te hard hier.quote:Op donderdag 1 september 2016 07:56 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Ja over smaak valt niet te twisten
Ik vind zo'n NATO band ook ontzettend lelijk. Ik vind het afbreuk doen aan elk horloge.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:57 schreef Twiitch het volgende:
Is die bovenstaande nato nou zo lomp dik of lijkt dat maar zo?
Ik ben er tegenwoordig eigenlijk helemaal van genezen, eerst had ik bijna alles op nato, nu niks mee.
Ga je dat ding op je werk dragen?quote:Op donderdag 1 september 2016 07:56 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Ja over smaak valt niet te twisten
Second that.quote:Op donderdag 1 september 2016 10:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind zo'n NATO band ook ontzettend lelijk. Ik vind het afbreuk doen aan elk horloge.
Ja&jaquote:Op donderdag 1 september 2016 11:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Ga je dat ding op je werk dragen?
Of ben je een vrouw?
Indien op één van de vragen 'ja': dan snap ik niks van je keuze. Dat ding is 49,8mm breed en 15,5mm hoog.!
[ afbeelding ]
Indien man en voor vrijetijd/vakantie, dan kan ik er ergens nog wel inkomen.
Gewoon dragen wat je mooi vindtquote:Op donderdag 1 september 2016 13:21 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Ja&ja
![]()
Dit horloge is gewoonen dat ga ik met trots dragen op mijn werk als vrouw
quote:Op donderdag 1 september 2016 13:30 schreef habitue het volgende:
[..]
Gewoon dragen wat je mooi vindt
Mooi hoor! Datum vind ik absoluut niet storend, datumschijf had alleen in blauw gemogen ipv zwart. Heb je hem al gepast?quote:Op donderdag 1 september 2016 13:29 schreef habitue het volgende:
Ok, ik ben er denk ik uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had hem alleen liever zonder datum gezien, maarja er is ook altijd wel wat.![]()
Mooi hoorquote:Op donderdag 1 september 2016 13:29 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had hem alleen liever zonder datum gezien, maarja er is ook altijd wel wat.![]()
Datum blauw en op 6 uur dan was hij perfect.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Mooi hoor! Datum vind ik absoluut niet storend, datumschijf had alleen in blauw gemogen ipv zwart. Heb je hem al gepast?
Ik stoor me nu al enorm aan die datumweergavequote:Op donderdag 1 september 2016 13:29 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bek houwe.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:42 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik stoor me nu al enorm aan die datumweergave
quote:
O ik twijfel niet hoor, op de foto's vind ik hem prachtig, nu alleen nog in het echt kijken. Geen enkel horloge vind ik perfect.quote:Op donderdag 1 september 2016 15:23 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]![]()
Als je het zo erg vind, raad ik je aan het horloge niet te kopen.
Bij twijfel niet doen...
Volgens mij is ie wel dik, ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:57 schreef Twiitch het volgende:
Is die bovenstaande nato nou zo lomp dik of lijkt dat maar zo?
Ik ben er tegenwoordig eigenlijk helemaal van genezen, eerst had ik bijna alles op nato, nu niks mee.
Thanks! Goeie tip, zal eens zoeken.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:33 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ik heb geen direct gelijkend alternatief. Maar misschien dat zoeken naar een canvas in plaats van nylon NATO strap wat betere resultaten geeft. Canvas straps zijn vaker genaaid.
Sowieso, Omega en bandjes.Sprak laatst iemand die 700e voor een rubberen PO band had betaald.
En nog 100e 'korting' gekregen ook natuurlijk. Ja echt goede deal was dat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg nice ja. Ik vind het alleen jammer dat Omega deze nieuwste uitvoering voorzien heeft van een bracelet met polished center links. Daarnaast had de vorige een frame om het datumvenster wat de algehele uitstraling wat meer in balans bracht. De nieuwe heeft wel een beter uurwerk (anti-magnetisch).quote:Op donderdag 1 september 2016 13:29 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind de oude een stuk mooier.quote:Op donderdag 1 september 2016 19:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Erg nice ja. Ik vind het alleen jammer dat Omega deze nieuwste uitvoering voorzien heeft van een bracelet met polished center links. Daarnaast had de vorige een frame om het datumvenster wat de algehele uitstraling wat meer in balans bracht. De nieuwe heeft wel een beter uurwerk (anti-magnetisch).
[ afbeelding ]
Deze SKX wil ik ook nog hebben. Tof dingquote:Op donderdag 25 augustus 2016 20:23 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Deze valt me niet tegen voor een horloge in deze prijsklasse
[ afbeelding ]
Funky dingetje. Wat ga je er aan opknappen? Service en..?quote:Op vrijdag 2 september 2016 19:29 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Opknappertje
[ afbeelding ]
Met een beetje geluk wordt ie zoiets
[ afbeelding ]
Hij loopt momenteel niet dus dat moet gerepareerd worden.quote:Op zaterdag 3 september 2016 09:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Funky dingetje. Wat ga je er aan opknappen? Service en..?
Moet bij nieuw deel maar even naar <100, hoewel ze ook modellen van meer dan 400 hebben.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:02 schreef vaduz het volgende:
Sinds wanneer kost een casio minimaal 100 euro (zie OP)?
Net als dat een Seiko maximaal maar ¤200 kost volgens dat lijstjequote:Op zaterdag 3 september 2016 14:02 schreef vaduz het volgende:
Sinds wanneer kost een casio minimaal 100 euro (zie OP)?
Blijkbaar niet echt als je die prijsindicaties zietquote:Op zaterdag 3 september 2016 17:46 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Boeiend, er zijn toch maar iets van 5 mensen in dit topic actief. Die weten de prijzen wel.
Hahaquote:Op zaterdag 3 september 2016 17:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Blijkbaar niet echt als je die prijsindicaties ziet
Die lijst is al jaren oud vermoed ik. Het staat iedereen vrij om een update te maken.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:56 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Haha
Wie heeft dat opgesteld dan?
Grand Seiko voor 200quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Net als dat een Seiko maximaal maar ¤200 kost volgens dat lijstje
https://www.beslist.nl/products/horloge/c/serie_horloge~5495003
De witte of de zwarte Visodate?quote:Op dinsdag 6 september 2016 04:38 schreef Michielos het volgende:
Moet zeggen, draag sinds 3 /4 jaar lang een Tissot Visodate op dagelijkse basis en dit is toch echt mijn favo horloge op het moment (naast een onbetaalbare Jaeger-Lecoultre Tourbillon die ik nooit kan kopen). Als beater draag ik dan een Orient Mako en Vostok automaat.
Wil ooit nog wel een datejust ofzo halen, maar ben zo tevreden over de looks van de visodate van maar 450 euro dat ik eigenlijk gewoon verkocht ben, veel horloge voor weinig geld
Hij is ook mooi! Vooral de witte met bruine leren band.quote:Op dinsdag 6 september 2016 04:38 schreef Michielos het volgende:
Moet zeggen, draag sinds 3 /4 jaar lang een Tissot Visodate op dagelijkse basis en dit is toch echt mijn favo horloge op het moment (naast een onbetaalbare Jaeger-Lecoultre Tourbillon die ik nooit kan kopen). Als beater draag ik dan een Orient Mako en Vostok automaat.
Wil ooit nog wel een datejust ofzo halen, maar ben zo tevreden over de looks van de visodate van maar 450 euro dat ik eigenlijk gewoon verkocht ben, veel horloge voor weinig geld
ik heb die eerste generatie OVM. Veel mooier dan de nieuwere inderdaad.quote:Op dinsdag 6 september 2016 07:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De witte of de zwarte Visodate?
Ik zit al een tijd te twijfelen over een nieuw horloge van rond de 500/600 Euro. Eerst neigde ik naar een Tissot PRS516 maar daar ben ik na wat overwegen vanaf gestapt, daarna een "vintage" Steinhart (OVM ofzo) maar ik zie dat de nieuwere modellen allemaal meer een grijze dial hebben i.p.v. een zwarte en dat trekt me dan weer helemaal niet.
Of misschien toch even wegzetten en sparen voor een Stowa of een Nomos. Al zijn die Nomos klokken hoewel heel mooi ook wel weer erg klein. Arrrggg, moeilijk moeilijk.
Ja, met de zwarte/donkerdere dial van de eerste versie was dat hem geworden denk ik. Dat vale grijze wat ze er nu van hebben gemaakt vind ik niks. Ben ook niet de enige als ik zo rondkijk, want wil je hem nu tweedehands kopen dan betaal je toch wel wat meer dan de nieuwprijs.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:07 schreef Skv het volgende:
[..]
ik heb die eerste generatie OVM. Veel mooier dan de nieuwere inderdaad.
yep, die heb ikquote:Op dinsdag 6 september 2016 11:58 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Hij is ook mooi! Vooral de witte met bruine leren band.
Ja, ik heb ook al een aantal spontane biedingen ontvangen na het posten van foto's zo her en der. Ruim boven de nieuwprijs inderdaad. Grappig hoe dat gaat.quote:Op dinsdag 6 september 2016 13:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, met de zwarte/donkerdere dial van de eerste versie was dat hem geworden denk ik. Dat vale grijze wat ze er nu van hebben gemaakt vind ik niks. Ben ook niet de enige als ik zo rondkijk, want wil je hem nu tweedehands kopen dan betaal je toch wel wat meer dan de nieuwprijs.
Ik bied 200¤quote:Op woensdag 7 september 2016 08:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook al een aantal spontane biedingen ontvangen na het posten van foto's zo her en der. Ruim boven de nieuwprijs inderdaad. Grappig hoe dat gaat.
quote:
Ik dacht een keer wat anders een zwarte band.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:51 schreef Woelwater het volgende:
Dat is best wel een lelijke Seiko
Partner is zeker een horloge liefhebber en dan voornamelijk Seikoquote:Op donderdag 8 september 2016 00:58 schreef Stratotanker het volgende:
Ik zou als Seiko liefhebber sowieso geen Seiko met quartz uurwerk kopen. Überhaupt geen quartz van welk merk dan ook, naja misschien accutron achtigen ofzo. Maar dat is weer een hele andere discussie.
Is je partner een horlogeliefhebber? Of is het meer een type, tijd bekijk ik op mijn telefoon en horloge is voor de sier? Dan moet je gewoon kopen wat jij denkt dat bij hem past. Mocht je besluiten tot koop over te gaan zou ik wel even goed Googlen. In NL heb ik hem sowieso voor 200e gezien. In het buitenland voor 150e.
Heb je toevallig foto's van de horloges die hij nu draagt? Of misschien weet je een typenummer? Is het voor een hij of zij?quote:Op donderdag 8 september 2016 01:03 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Partner is zeker een horloge liefhebber en dan voornamelijk Seiko
vandaar. Wat raadt jij aan dan ipv. Quartz uurwerk?
Het is voor een hij. Heeft nu dacht een seiko uit de 5 serie.quote:Op donderdag 8 september 2016 01:10 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Heb je toevallig foto's van de horloges die hij nu draagt? Of misschien weet je een typenummer? Is het voor een hij of zij?
Dat is best wel een gewaagde vraag hier aangezien iedereen toch een andere smaak heeft en er altijd wel iemand commentaar heeft. De meeste moeten hier sowieso niets van quartz hebben terwijl het veel praktische voordelen heeft t.o.v. een mechanisch horloge.quote:Op donderdag 8 september 2016 00:53 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ik dacht een keer wat anders een zwarte band.
Heeft u Heb jij een andere optie dan?
Zeker een mooie. Die houdt ik in gedachten.quote:Op donderdag 8 september 2016 01:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat is best wel een gewaagde vraag hier aangezien iedereen toch een andere smaak heeft en er altijd wel iemand commentaar heeft. De meeste moeten hier sowieso niets van quartz hebben terwijl het veel praktische voordelen heeft t.o.v. een mechanisch horloge.
Heb even op ebay zitten bladeren binnen jouw prijsklasse en vastgehouden aan dat zwart en Seiko. Verder niet gekeken naar het uurwerk maar puur naar het uiterlijk.
Deze vind ik persoonlijk erg mooi, maar dat is slechts subjectief, anderen kunnen hem weer afschuwelijk vinden
http://www.ebay.nl/itm/Ne(...)e:g:NIkAAOSwk5FUxRF-
Stel jezelf eerst de vraag of je een automaat, een handopwinder, of toch een quartz wil hebben.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:54 schreef DuTank het volgende:
Ik ben op zoek naar wat inspiratie en advies over mooie horlogemerken. Mijn budget ligt rond de 750 euro, maar als ie echt mooi is kan 1000 euro ook nog wel. Iemand wat tips voor mooie Zwitserse klokjes? Metalen band geniet mijn voorkeur.
Waar moet ik op letten?
Ik ben echt een leek en kijk vooral naar het uiterlijkquote:Op zaterdag 10 september 2016 08:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Stel jezelf eerst de vraag of je een automaat, een handopwinder, of toch een quartz wil hebben.
En hou je van de sportievere look of toch meer de wat ingetogenere dresswatch look?
deel een aantal referenties van wat je mooi vindt. Je vraag is nu veel te breed.quote:Op zaterdag 10 september 2016 08:56 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik ben echt een leek en kijk vooral naar het uiterlijk![]()
Er staat vast info in de OP over die mechanieken?
En hij zit met trots om de pols hoor!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:54 schreef PrisTheShiz het volgende:
Sorry, maakte mn zin niet af.
Hoorde nog wat bij![]()
CASIO G-SHOCK GW-3000M-4AER
[ afbeelding ]
En daar gaat het om!quote:Op zondag 11 september 2016 10:19 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
En hij zit met trots om de pols hoor!
rete blij mee
Een afknapper, een man die in hokjes denkt.quote:Op zondag 11 september 2016 18:09 schreef Oksel het volgende:
Wel echt een afknapper.. een vrouw met zo'n monsterlijk geval om d'r pols.
Aan de andere kant een vrouw met een stijlvolle, kleine Rolex..![]()
Eens.quote:Op zondag 11 september 2016 18:09 schreef Oksel het volgende:
Wel echt een afknapper.. een vrouw met zo'n monsterlijk geval om d'r pols.
Aan de andere kant een vrouw met een stijlvolle, kleine Rolex..![]()
- Ik ga 'm altijd dragen. Dus ook op mijn werk (zakelijk) en in mijn vrije tijd.quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:12 schreef Skv het volgende:
[..]
deel een aantal referenties van wat je mooi vindt. Je vraag is nu veel te breed.
Wanneer draag je het horloge (zakelijk, vrije tijd, sportief, vakantie?)
Welke ontwerpen vind je mooi?
Datum of geen datum?
Vintage of nieuw?
Etc
Ik zou gewoon eens een juwelier inlopen binnen jouw prijsklasse en gewoon eens wat horloges passen.quote:Op maandag 12 september 2016 10:57 schreef DuTank het volgende:
[..]
- Ik ga 'm altijd dragen. Dus ook op mijn werk (zakelijk) en in mijn vrije tijd.
- Lastig om te zeggen welke ontwerpen ik mooi vind. Zo iets als onderstaande foto (Tissot Couturier). Maar ook zonder chronograaf vind ik mooi.
- Datum hoeft er niet per se op.
- Nieuw.
Het probleem is alleen dat ik pas weet of ik 'm mooi vind als ik het horloge om heb. Dus geen idee of dit horloge in het echt wel naar mijn smaak is
[ afbeelding ]
https://www.boumanonline.(...)graaf-t0356271103100
Ja, dat is denk ik ook dé manier om er achter te komen wat het best bij je past.quote:Op maandag 12 september 2016 11:01 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eens een juwelier inlopen binnen jouw prijsklasse en gewoon eens wat horloges passen.
Helemaal mee eens, maar ik was gewoon benieuwd naar merken in die prijsklasse om me alvast te oriënteren en niet naar een specifiek horloge.quote:Op maandag 12 september 2016 11:44 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Ja, dat is denk ik ook dé manier om er achter te komen wat het best bij je past.
Je kunt ook eens kijken wat er voor jouw budget aan tweedehands / vintage te koop is, mocht je daarin geïnteresseerd zijn.quote:Op maandag 12 september 2016 12:51 schreef DuTank het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik was gewoon benieuwd naar merken in die prijsklasse om me alvast te oriënteren en niet naar een specifiek horloge.
Dat is de Planet Ocean van 2 generaties geleden, reference 2201.50.00. Zijn niet meer nieuw te koop.quote:Op vrijdag 16 september 2016 21:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
Skv, had jij geen seamaster? Weet een van jullie wat voor specifiek model dit is : ik wil graag weten hoe ver dit uit budget ligt :
[ afbeelding ]
Spot on. Wat een geweldig horloge, bedankt voor je uitleg.quote:Op vrijdag 16 september 2016 21:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is de Planet Ocean van 2 generaties geleden, reference 2201.50.00. Zijn niet meer nieuw te koop.
Naar mijn inziens veel mooier dan de huidige generatie PO, die veel te groot en flashy zijn.
Nee, ik heb een paar Omega Geneves gehad en een Constellation. Daarna richting Rolex gegaan. Op dit moment beiden niet in de collectie. Wel een aardige klok, die PO, stuk mooier dan de nieuwe versies. Alleen die lelijke helium valve trek ik niet.quote:Op vrijdag 16 september 2016 21:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
Skv, had jij geen seamaster? Weet een van jullie wat voor specifiek model dit is : ik wil graag weten hoe ver dit uit budget ligt :
[ afbeelding ]
Twee tientjesquote:Op zaterdag 17 september 2016 16:05 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik heb nog een Calvin Klein horloge te koop.
Calvin Klein K8323120
Gedragen, incl garantiebewijs en doosje. Overigens is het doosje gedeukt. Batterij is leeg.
[ afbeelding ]
Wat zou ik hiervoor kunnen krijgen?
Serieus? Nieuwprijs ¤300,-quote:
Geen horloge voor verzamelaars, in het beste geval wil een liefhebber er meer dan een paar tientjes voor geven, maar op meer dan dat zou ik niet rekenen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 17:07 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Serieus? Nieuwprijs ¤300,-
Nou dan gaat 'ie dus niet weg.
https://www.verlinden.tv/(...)-klein-grid-k8323120quote:Op zaterdag 17 september 2016 17:16 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Geen horloge voor verzamelaars, in het beste geval wil een liefhebber er meer dan een paar tientjes voor geven, maar op meer dan dat zou ik niet rekenen.
Prijs is inmiddels nog lager: https://www.horlogewebshop.nl/calvin-klein/grid-k8323120.html
Ohja das inderdaad wel weinig.quote:Op zaterdag 17 september 2016 17:18 schreef clixplicity het volgende:
[..]
https://www.verlinden.tv/(...)-klein-grid-k8323120
Zou ik ook doen als ik jou was.quote:Op zaterdag 17 september 2016 17:22 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Ohja das inderdaad wel weinig.
Naja dan doe ik m gewoon niet weg.
Draag het horloge alleen als ik netjes gekleed ga.
Dagelijks draag ik het "oerlelijke" gshock horloge welke ik eerder deelde ;-).
Geef 'm aan je vriendin, is toch een damesmodelquote:Op zaterdag 17 september 2016 17:22 schreef PrisTheShiz het volgende:
[..]
Ohja das inderdaad wel weinig.
Naja dan doe ik m gewoon niet weg.
Draag het horloge alleen als ik netjes gekleed ga.
Dagelijks draag ik het "oerlelijke" gshock horloge welke ik eerder deelde ;-).
Ik ben een vrouwquote:Op zaterdag 17 september 2016 18:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Geef 'm aan je vriendin, is toch een damesmodel
10 Euro maxquote:Op zaterdag 17 september 2016 16:05 schreef PrisTheShiz het volgende:
Ik heb nog een Calvin Klein horloge te koop.
Calvin Klein K8323120
Gedragen, incl garantiebewijs en doosje. Overigens is het doosje gedeukt. Batterij is leeg.
[ afbeelding ]
Wat zou ik hiervoor kunnen krijgen?
Niet kopen. Troep.quote:Op zaterdag 17 september 2016 17:07 schreef terrorsjaak het volgende:
Iemand ervaring met goede replica horloges? Of is dat vloeken in de kerk?
Je koopt toch ook geen nep merkkledingquote:Op zondag 18 september 2016 12:33 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Op vele forums lees ik over intime.co dat schijnt toch kwalitatief wel goed te zitten.
Klopt, ik heb op het moment alleen geen 20k liggen voor een model die ik wel zie zitten. Kan je wel een horloge kopen "die er op lijkt" maar dat is ook weer niks.quote:Op zondag 18 september 2016 12:35 schreef Skv het volgende:
[..]
Je koopt toch ook geen nep merkkleding![]()
Er zijn zat horloges te koop met een eigen ontwerp, replicas zijn voor enorme paupers.
Nog altijd 1000x beter dan een nepper kopen.quote:Op zondag 18 september 2016 12:37 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Klopt, ik heb op het moment alleen geen 20k liggen voor een model die ik wel zie zitten. Kan je wel een horloge kopen "die er op lijkt" maar dat is ook weer niks.
Nee, dus dan besluit je dat je dat niet kan betalen en kies je wat anders.quote:Op zondag 18 september 2016 12:37 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Klopt, ik heb op het moment alleen geen 20k liggen voor een model die ik wel zie zitten. Kan je wel een horloge kopen "die er op lijkt" maar dat is ook weer niks.
Dan gaat het je dus puur het om patsen met "het merk" en dat is nogal karakterloos.quote:Op zondag 18 september 2016 12:37 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op zondag 18 september 2016 12:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog altijd 1000x beter dan een nepper kopen.
Fake watches are for fake people.
10 uur? Waar moest je in godsnaam wezen?quote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef habitue het volgende:
Wilde eerst voor de aqua terra gaan, maar in het echt deed hij me toch niet zoveel. Er was altijd 1 horloge die door mijn gedachten ging. De Planet Ocean 2500 Liquid Metal limited Edition. Oudere generatie met perfecte afmetingen (42mm en slank profiel) de nieuwere liquid metal technologie in het zwart. (Enige Omega die dat heeft, verder alleen in het blauw) En uiteinde van de secondewijzer en seamaster is rood ipv oranje. Zwarte keramische wijzerplaat. Probleem is dat hij heel zeldzaam is en vrijwel nergens aan te komen. Echter had ik dit weekend de kans om hem te kopen en heb meteen toegeslagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
10 uur voor in de auto gezeten, maar wat een plaatje he?!!![]()
![]()
Jammer dat je op plaatjes niet echt kunt laten zien hoe mooi hij echt is.
Duitsland, maar had er met een maat meteen een leuk roadtripje van gemaakt. En ja 2e hands, dit horloge zijn er maar 1948 van gemaakt en wordt sinds 2010 niet meer gemaakt. Kan aan de hoek liggen ja, voor mijn pols heeft hij wel echt de juiste afmetingen. Toen hij werd uitgebracht kostte hij zo'n 4k, ik heb er nog wat extra voor moeten neertellen.quote:Op zondag 18 september 2016 19:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
10 uur? Waar moest je in godsnaam wezen?
Maar prachtig ding hoor, ik vind veel van die Omega's mooier dan de gemiddelde Rolex. Oogt wel een stukje kleiner dan die 42 mm, maar dat kan aan de hoek liggen.
Nieuw? Tweedehands? Wat heb je ervoor neer moeten tellen?
Het is een beauty inderdaad! Veel mooie modellen bij Omega, lijkt me lastig kiezen. Ik heb laatst een bescheiden dresswatch gekocht, maar als ik deze modellen zie word ik al weer hebberig...quote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef habitue het volgende:
Wilde eerst voor de aqua terra gaan, maar in het echt deed hij me toch niet zoveel. Er was altijd 1 horloge die door mijn gedachten ging. De Planet Ocean 2500 Liquid Metal limited Edition. Oudere generatie met perfecte afmetingen (42mm en slank profiel) de nieuwere liquid metal technologie in het zwart. (Enige Omega die dat heeft, verder alleen in het blauw) En uiteinde van de secondewijzer en seamaster is rood ipv oranje. Zwarte keramische wijzerplaat. Probleem is dat hij heel zeldzaam is en vrijwel nergens aan te komen. Echter had ik dit weekend de kans om hem te kopen en heb meteen toegeslagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Gefeliciteerd. Mooie aankoop.quote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Nee dan is het het gewoon net niet en zou ik her niet dragen.quote:Op zondag 18 september 2016 14:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dan gaat het je dus puur het om patsen met "het merk" en dat is nogal karakterloos.
Wat een plaatje, erg mooi!quote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Lekker man!! Topklok heb je gekocht. Hoe zwaar is ie aan de pols? Ik heb er nog nooit een omgehad moet ik bekennen.quote:Op zondag 18 september 2016 19:01 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Nee hoor, geen Rus. Het is een Zwitser. Zit een Ollech+Wajs gesigneerd Landeron 51 uurwerk in. Transmarine was onderdeel van Nicoletwatch.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:58 schreef Stratotanker het volgende:
Mooi, maar ik ben er niet mee bekend. Is dat een Rus? 3133 of Venus misschien?
Er zit altijd een heerlijke symmetrie in 3 en 9 subdials. Het lijkt ook weer een beetje terug te komen. Nooit echt begrepen waarom er een voorkeur was voor 369.
Heerlijke Omega! Super vangst! Congrats!
Zeker wel een jaar of anderhalf denk ik. Als ik zoveel geld uitgeef dan moet het ook wel echt een horloge zijn die ik echt geweldig vind.quote:Op zondag 18 september 2016 22:05 schreef -niemand- het volgende:
hoelang was je al op zoek naar zo'n horloge?
Thnx! Zit zeker wel wat gewicht aan, maar ik vind zeker niet teveel, voelt gewoon erg goed en solide in elkaar gezet. Enige wat ik zou willen is een micro adjustment clasp erop. Schijnbaar kun je die van de nieuwe seamaster 300 professional erop zetten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:36 schreef Skv het volgende:
[..]
Lekker man!! Topklok heb je gekocht. Hoe zwaar is ie aan de pols? Ik heb er nog nooit een omgehad moet ik bekennen.
Ja ik zie Oris (en ook dat model) regelmatig langskomen op horlogefora. Volgens mij zijn mensen er wel tevreden mee. Ik heb wel het beeld dat het forse/zware horloges zijn, maar nog nooit een om de pols gehad.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:30 schreef Twiitch het volgende:
Iemand ervaring met een Oris Aquis Date? Die met de donkerblauwe wijzerplaat ziet heel aanlokkelijk uit. Maar ik ken het hele merk eigenlijk niet.
Boh, wat een plaatje zegquote:Op woensdag 21 september 2016 22:48 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Valt niet tegen, foto's bij de advertentie waren erg beroerd.
[ afbeelding ]
Ja, die donkerblauwe gaat nieuw en op staal voor rond de 1500¤. Dat vind ik simpelweg teveel. Misschien tweedehands kijken, zal eens wat fora in de gaten houden.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:09 schreef Stratotanker het volgende:
Oris was tot ~2005 een sub 1000e merk met kwalitatief zeer goede en mechanisch vernieuwende horloges. Dat is nog steeds wel het geval, behalve dat de prijzen _enorm_ zijn gestegen. Het moederbedrijf (Swatch denk ik) lijkt Oris richting de high-end merken voor het grote publiek aan het forceren. Maar het is en blijft Oris natuurlijk.
Er is er net een verkocht op HF voor rond de 900: http://www.horlogeforum.n(...)uw-rubber-43mm/81883quote:Op donderdag 22 september 2016 13:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, die donkerblauwe gaat nieuw en op staal voor rond de 1500¤. Dat vind ik simpelweg teveel. Misschien tweedehands kijken, zal eens wat fora in de gaten houden.
Ik draag op mijn werk altijd een jasjequote:Op donderdag 22 september 2016 14:05 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Frisser vandaag dus een jasje erbij aan? :-)
Mooie klok!
Heel verschillend.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Boh, wat een plaatje zeg![]()
Waar haal je die dingen toch steeds vandaan? Misschien moet ik eens wat vaker zoeken dan eens per week even op MP te kijken
Mooie combo met een mooi horloge. Helaas iets te klassiek voor mij om te dragen(denk ik danquote:
Ik ben ook geen 60 hoorquote:Op donderdag 22 september 2016 16:28 schreef x3ro het volgende:
[..]
Mooie combo met een mooi horloge. Helaas iets te klassiek voor mij om te dragen(denk ik dan)
Toch maar weer eens actief lezen en posten hier.
Dank. Ik zal dat forum eens in de gaten houdenquote:Op donderdag 22 september 2016 14:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Er is er net een verkocht op HF voor rond de 900: http://www.horlogeforum.n(...)uw-rubber-43mm/81883
Deze staat nog te koop: http://www.horlogeforum.nl/t/tk-oris-sixty-five-42mm/82927
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |