Ik zou niet weten wat.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Dit is echt echt echt heel verschrikkelijk dus ze moeten iets beters verzinnen.
Wat ik hier in NH zie zijn ze vaak maximaal vijf meter breed en een meter of tien richting zee. Vaste plek hebben ze ook nauwelijks en ze kunnen inderdaad soms maar een uurtje bestaan om iets verder weer op te duiken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:53 schreef Loekie1 het volgende:
Zo'n mui blijkt maar heel kort te zijn. Is dat altijd zo?
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 10:31 schreef Loekie1 het volgende:
-knip-
Is het niet veel handiger om de plekken waar muien zijn, met paaltjes aan te geven?
Anders gewoon een boete geven.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:19 schreef Oversight het volgende:
[..]En dan ook eisen dat die muien daar blijven.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Anders gewoon een boete geven.
Lol.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:57 schreef Oversight het volgende:
[..]Moet je eerst de wetgeving daarvoor door de 2e kamer zien te krijgen, zie ik niet gebeuren, althans niet zonder de partij tegen de muien.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Lol.
Mijn oudste heeft deze zomer een paar weken als strandwacht gewerkt. Heeft ook genoeg van dergelijke domme acties gezien.
Om de paar kilometer staat een post van de reddingsbrigade. Die mensen werken van 's morgens tot 19.00 's avonds. Met wisselende diensten, zodat ze voldoende rust ook krijgen. Het is verantwoordelijk werk, maar de bezetting is goed. Er wordt ook altijd aangegeven als er gevaarlijke stromingen zijn. Ga dan gewoon niet te ver uit de kust.
Helemaal met je eens. Afgelopen zomer ook ergens 3 strandwachten uit zee geplukt die in moeilijkheden waren. Moest de KNRM aan te pas komen. Die mensen zijn zo goed voorbereid op hun werk, moeten een pittige toelatingstest doen, en zelfs zij kunnen in moeilijkheden geraken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:06 schreef Oversight het volgende:
Respect voor mensen die bereid zijn hun eigen leven te wagen, om mensen te redden die zichzelf willens en wetens in levensgevaar brengen.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Afgelopen zomer ook ergens 3 strandwachten uit zee geplukt die in moeilijkheden waren. Moest de KNRM aan te pas komen. Die mensen zijn zo goed voorbereid op hun werk, moeten een pittige toelatingstest doen, en zelfs zij kunnen in moeilijkheden geraken.
Dagelijkse bezetting is ook alleen tijdens de zomervakanties. Anders zijn de meeste brigades er alleen in het weekend. Het is allemaal vrijwilligerswerk tegen een kleine onkostenvergoeding. Die mensen zitten er omdat ze het graag willen doen, meer niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Lol.
Mijn oudste heeft deze zomer een paar weken als strandwacht gewerkt. Heeft ook genoeg van dergelijke domme acties gezien.
Om de paar kilometer staat een post van de reddingsbrigade. Die mensen werken van 's morgens tot 19.00 's avonds. Met wisselende diensten, zodat ze voldoende rust ook krijgen. Het is verantwoordelijk werk, maar de bezetting is goed. Er wordt ook altijd aangegeven als er gevaarlijke stromingen zijn. Ga dan gewoon niet te ver uit de kust.
Heb jij dat ook gedaan?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dagelijkse bezetting is ook alleen tijdens de zomervakanties. Anders zijn de meeste brigades er alleen in het weekend. Het is allemaal vrijwilligerswerk tegen een kleine onkostenvergoeding. Die mensen zitten er omdat ze het graag willen doen, meer niet.
Posten zijn open van 10.00 tot 18.00 op Den Haag/Scheveningen, soms avonden bij speciale evenementen, maar overuren worden makkelijk gemaakt als er problemen zijn: ze rennen niet naar huis om 6 uur. Heb daar vaak genoeg tot laat in de avond gezeten omdat er nog een zoekactie gaande was die je niet gewoon staakt als 't 6 uur is.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 16:51 schreef AchJa het volgende:
Waarom is dit de laatste jaren een probleem?
Maar ontstaan die muien niet alleen als het eb wordt? Ik heb al klein jochie al geleerd dat als het eb begint te worden je zeker niet verder als heupdiepte de zee in moet gaan.
Ja dat snap ik ook allemaal wel. Als het eb wordt is het per definitie oppassen geblazen... Gewoon niet te ver het water in (tussen knie- en heupdiepte) bij afnemend tij dan is er niets aan de hand. Of is dit geen basiskennis meer?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:03 schreef Oversight het volgende:
[..]Natuur laat zich niet voorspellen, als het eb wordt is er een logische sterkere onderstroom die zeewaarts trekt, maar dat neemt niet weg dat de bodem onder de zee iedere dag anders is.
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook allemaal wel. Als het eb wordt is het per definitie oppassen geblazen... Gewoon niet te ver het water in (tussen knie- en heupdiepte) bij afnemend tij dan is er niets aan de hand. Of is dit geen basiskennis meer?
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:19 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik heb echt nog nooit van het woord 'mui' gehoord. Geen idee wat het is, al lees ik de uitleg 10x, maar ik mag toch hopen dat je in de zee tot aan de lijnen/touwen kunt zwemmen en dat vanaf daar de muien kunnen ontstaan, dus als je zelf verdergaat dan wat toegestaan is.
Trekgat wordt ook wel eens gebruikt.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:19 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik heb echt nog nooit van het woord 'mui' gehoord. Geen idee wat het is, al lees ik de uitleg 10x, maar ik mag toch hopen dat je in de zee tot aan de lijnen/touwen kunt zwemmen en dat vanaf daar de muien kunnen ontstaan, dus als je zelf verdergaat dan wat toegestaan is.
Je zegt het zelf al, is toch basiskennis? Ook die strekdammen, altijd stroming eromheen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:30 schreef tong80 het volgende:
Triest altijd. Hier in Zaltbommel hebben we ook met pieren te maken. Zijn veel mensen verdronken.
De stroming is zo sterk. Echt erg. Ga mensen geen verwijten maken ajb.
Gewoon niet vertrouwen in de tips van mensen wiens werk het is en uitgaan van je eigen intuïtiequote:Op woensdag 17 augustus 2016 11:19 schreef Loekie1 het volgende:
Tips van de Reddingsbrigade:
- Maak gebaren dat er problemen zijn (zo kunnen omstanders hulp halen);
- Ga mee met de stroming;
- Wanneer de stroming minder wordt zwem dan iets parallel aan de kust;
- Zwem daarna richting de brekende golven (ondiepte);
- Rust uit wanneer er weer grond onder de voeten is;
- Vervolg de weg richting strand door de zwin.
http://www.reddingsbrigade.info/voorlichting-en-gevaren/muien/
Ik zou zeggen: als je goed kunt zwemmen en je hebt een goeie conditie, gewoon keihard zwemmen naar de kust en als je het niet redt, dan bovenstaande dingen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |