quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 07:25 schreef Evertjan het volgende:
een nieuw topic hier moet ik gepost hebben
http://www.wernerbros.biz(...)FM/1457/default.aspxquote:De jeugd heeft de toekomst, maar niet voor 3FM
De radiowereld zelf mag dan als 'slow moving' bekend staan, de wereld eromheen verandert wel in rap tempo. De extra kanalen die zijn ontstaan, vormen niet alleen een nieuwe uitlaatklep voor bestaande zenders, maar bieden ook ruimte (veel ruimte) aan nieuwe concurrenten (veel nieuwe concurrenten). En daarnaast is er nog de doorbraak van streaming, wat in huize Schlosser - en niet alleen hier - al veel luistertijd van de radio afsnoept. Dit komt mede doordat je op elke zender dezelfde hits hoort, en daar zit niet iedereen op te wachten.
Met een scherpe positionering is het echter mogelijk een flink publiek te blijven bedienen. En bij een slimme positionering kunnen publieke en commerciële zenders prima naast elkaar bestaan, i.p.v. in dezelfde vijver te vissen. Dat betoogde ik al onderaan dit artikel. De commerciëlen hoef je wat dat betreft weinig te vertellen. Neem de bij de strategische samenwerking tussen Talpa en TMG betrokken zenders 538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10. Die zijn complementair aan elkaar. Daarom richt ik me hier op de publieke omroepen.
In dit artikel geef ik wat ongevraagd advies aan 3FM. Uiteraard heb ik de nieuwe zendermanager, Basyl de Groot, gevraagd hierop te reageren, maar hij geeft er de voorkeur aan om eerst intern aan de slag te gaan. Hopelijk levert dit stuk daar een bijdrage aan.
Aansluiting bij doelgroep
De kern van 'je onderscheiden' is 'iets anders doen dan de anderen'. Maar met die anderen worden dan de concurrenten bedoeld, niet de luisteraars. Laat ik de knuppel maar gelijk in het hoenderhok gooien… Voor mijn gevoel probeert 3FM, waarvan de gemiddelde luisteraar 37 jaar oud is, op dit moment te krampachtig aansluiting te vinden bij de jeugd. Dat uit zich onder meer in een sterk verhoogde hoeveelheid (Nederlands(talig)e) urban. Zeker weten dat daar een doelgroep voor is, getuige de enorme successen op YouTube en Spotify. Die zijn het gevolg van het feit dat deze fans daar consumeren. Maar ze luisteren niet meer naar de radio. Hooguit naar FunX. De overige muziek die 3FM draait, spreekt hen niet aan. Tegelijkertijd ligt de muziek waarmee de zender aansluiting wil vinden bij de jeugd zover weg van wat de oorspronkelijke 3FM-luisteraars aanspreekt, dat het mensen wegjaagt. Dit is geen waardeoordeel, ik hoor het in mijn omgeving. Van verstokte (en voormalige verstokte) 3FM-luisteraars.
Artiesten van morgen
Je kunt je beter van andere radiostations distantiëren dan van je eigen aanhang. En waarin zijn alle grote zenders eensgezind? In het draaien van dezelfde hits. In mijn optiek zou 3FM moeten beginnen met de hits die je overal al hoort links te laten liggen. Ongeacht het genre, hoewel dat meestal zal gaan om de range van pop via r&b naar dance. Zeg, van Adele via Rihanna naar David Guetta. Dat sluit naadloos aan bij mijn suggestie om geen jongerenzender te willen zijn, maar een popzender, die de slogan 'serious radio' meer eer gaat aandoen.
Voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet: draai deze genres helemaal niet meer of draai helemaal geen hits meer, want ik realiseer me dat die vaak als smeermiddel dienen. Maar ik zeg wel: 'choose your battles' en ga als publieke zender op zoek naar wat de commerciëlen laten liggen. In het geval van 3FM zou dat wat mij betreft betekenen: de artiesten van morgen. Nogmaals: ongeacht het genre. Die keuze zal er automatisch toe bijdragen dat de kleur van de zender dichter tegen die van de festivals aan gaat schurken. Niet alleen tijdens het festivalseizoen, zoals nu, maar het hele jaar door.
Allicht zal dit in het begin nog wat extra luisteraars kosten, en dus ook reclame-inkomsten. Maar uiteindelijk hebben ook adverteerders meer baat bij een kleinere, maar duidelijke en trouwe doelgroep dan bij een brede, diffuse en slinkende doelgroep.
Autonomere muziekkeuze
Kiezen voor de artiesten van morgen betekent het heft in eigen hand nemen, voor de troepen uit (durven) lopen en verder luisteren dan je oren breed staan. Het betekent een autonomer standpunt innemen op het gebied van de te draaien muziek en je hierin minder laten sturen door de labels en hun prioriteiten. Die rol past de commerciëlen veel beter.
3FM zou met de labels moeten optrekken wanneer het kan, maar zijn eigen plan moeten trekken als dat beter past bij zijn profiel. Dan kan het bijvoorbeeld gebeuren dat (vaker dan nu het geval is) een track op de playlist komt waar het label (nog) niet actief aan werkt. Bijvoorbeeld
op basis van een tip van een luisteraar
omdat een nummer al wel op Spotify staat en dus in feite gewoon 'uit' is
omdat een liedje in het buitenland al borrelt (zoals bijvoorbeeld zou kunnen blijken uit de European Border Breakers Charts)
een andere (album)track beter aansluit dan de geplande single
vanwege persoonlijk enthousiasme van een dj over een nummer (geen betere ambassadeur dan een oprecht enthousiaste dj, toch?)
Continuïteit en commitment
Kiezen voor de artiesten van morgen betekent ook meer continuïteit en meer commitment om artiesten te helpen hun carrière op of uit te bouwen. Dat was misschien nooit een doel op zich voor de publieke omroep (zoals voormalig zendermanager Wilbert Mutsaers al eens uitlegde), tenzij je daar juist je missie van maakt. En dat is nu precies mijn suggestie.
Vanuit die visie helpt het niet om tracks (zoals recentelijk o.a. Craving van James Bay, Ban All The Music van Nothing But Thieves, Alaska van Maggie Rogers en zelfs Megahits Wow van Beck en Fading Lines van Amber Arcades) na drie, vier weken alweer van de playlist af te halen. Aan dat soort proefballonnetjes heeft niemand iets. Het publiek moet wel de tijd krijgen om aan een track te wennen, laat staan om die te gaan waarderen. 3FM moet het aandurven de luisteraar die tijd te gunnen, en 3FM moet het ook aandurven daarbij weleens op zijn bek te gaan.
Serious Talent
Met Serious Talent had 3FM een onderscheidend concept in huis. Onderscheidend omdat het zich richtte op aanstormend talent en dan ook nog uit Nederland. Ik schrijf 'had', omdat het me opvalt dat Serious Talent de laatste maanden eerder lijkt te worden afgebouwd dan uitgebouwd. Voorheen werden drie, vier veelbelovende artiesten uit eigen land tegelijk een kwartaal lang gevolgd, maar tegenwoordig gaat het nog maar om één Serious Talent per keer. En dat terwijl er nog zoveel bands met potentie rondlopen in Nederland.
Moet daarvoor ruimte gevonden worden in de programmering? Dan is die opnieuw te vinden in de bak 'liedjes die iedereen al draait'. Want zeg eerlijk: moet Dotan in de week dat hij de 538 Alarmschijf en de NPO Radio 2 Topsong scoort, wordt toegevoegd aan de Q-music-playlist en elke avond te horen is bij de NOS-uitzendingen rondom de Olympische Spelen écht ook nog Megahit zijn? Daarmee voegt 3FM helemaal niets toe en dat is juist wat van de publieke popzender mag worden verwacht.
'Cutting edge music'
Op welke leest zo'n zender dan geschoeid moet zijn? Velen met mij roepen al jaren dat 3FM zou moeten opschuiven richting Studio Brussel en BBC Radio 1, dus het is bijna een cliché om die vergelijking opnieuw te maken. Daarnaast kan ook BBC 6music als inspiratiebron dienen. Dat (internet)station zegt zich te richten op “the cutting edge music of today” en “iconic and groundbreaking music of the past 40 years”, en groeide de afgelopen 10 jaar met 700%. Een van de vereisten voor een dergelijk succes is wel, dat de gekozen koers voor langere tijd gehandhaafd wordt. Je kunt (en moet) wel tussentijds binnen bepaalde grenzen blijven tweaken en schaven, maar moet het niet over twee jaar weer eens helemaal anders gaan doen.
Hoe dan ook: als er ooit een moment (en de noodzaak) was om een stap te zetten, dan is het nu. Met de komst van de nieuwe zendermanager Basyl de Groot en de nieuwe music director Diederik van Zessen is behalve het moment en de noodzaak ook de mogelijkheid ontstaan om dat te doen. Ik heb er vertrouwen in dat zo'n stap bij hen in goede handen is en wens hen veel succes!
NIET LIKKEN!!1quote:
wat werd het?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:29 schreef SilentChaos het volgende:
Laat de UJDT ajb Korn wordenhoor je veel te weinig
Papa roachquote:
Die ja. Had liever broken home gehad, hoor je niet veelquote:
Hoopgevende post.quote:
Gister was het nog 3.0quote:
Owh dan had het vandaag 4.0 moeten zijn.quote:
Ik vond hem eerst maar irritant met zijn monotone stem maar nu vind ik het juist wel relaxedquote:
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Roel!quote:
Zeker! Vakantie bijna voorbij, dus nog paar dagen relaxenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Roel!
alles goed
Ahh lekker, mooi meertje erbij, altijd +100quote:Op donderdag 18 augustus 2016 12:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zeker! Vakantie bijna voorbij, dus nog paar dagen relaxen.
Hier ook maar even; gefeliciteerd met je verjaardag!quote:
3FM pleegt gewoon rituele zelfmoord zo, met die 3 scheitnummers als MH achter elkaar. En het ergste is nog dat er weer zo'n 4de achteraan komt, ik voorspel Kensington...quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit even te luisteren naar de nieuwe Megahit, van Jett Rebel.Wat een bagger-keuze weer, voor de zoveelste keer. De klad zit er echt in, geloof ik. Dit is typisch weer zo'n voorbeeld van een plaat die Megahit wordt omdat de artiest Nederlander is en gepusht moet worden, niet omdat het nummer goed is.
Originaliteit nul, productie ronduit matig. Droevig dat zoiets Megahit wordt.
Lekkah!quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:31 schreef Bronson het volgende:
[..]
Jawel. Weer volgas aan de gang.
En u?
Het klopt dat er op dit moment niets te winnen is. Binnenkort wordt er wel een koekoeksklok weggegeven. Ik weet niet vanaf wanneer je deze kunt winnen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:33 schreef MaJo het volgende:
Eindelijk een keer in Raad de openingsplaatJammer dat er niets te winnen viel
Laatst gaven ze kaarten weg voor RHCP en Bastille, dat was ook wel leuk geweestquote:Op maandag 22 augustus 2016 11:27 schreef MarijeH het volgende:
Goedemorgen
[..]
Het klopt dat er op dit moment niets te winnen is. Binnenkort wordt er wel een koekoeksklok weggegeven. Ik weet niet vanaf wanneer je deze kunt winnen.
Toen ik op 28 juli mailde of er op 14 juli (de datum dat ik won) een prijs was kreeg ik als antwoord dat dat niet het geval was. Ze wisten niet wanneer de koekoeksklok op de redactie binnen zou komen. Dat kon echt wel even duren aldus de producer.
Uitmuntend Jim!quote:Op maandag 22 augustus 2016 10:31 schreef Bronson het volgende:
[..]
Jawel. Weer volgas aan de gang.
En u?
Nee manquote:
Huh echt? Vóór dat auto-tune-drama?quote:Op maandag 22 augustus 2016 14:55 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee man
En ik was net op de radioover D.O.A.
Nee erna (eerst kwam years & years nog met dat nummer). Daarna was ik over D.O.A. wat een nummer van Kanye West en Jay Z. is TEGEN autotune. Wat vreemd is na 808 & heartbreak van Kanye West, want dat hele album is autotune...quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:04 schreef cosmick het volgende:
[..]
Huh echt? Vóór dat auto-tune-drama?
Ooo ah! Dat heb ik idd gehoord. Joh, leuk. Zo met Rabberrlink aan de phonequote:Op maandag 22 augustus 2016 15:07 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee erna (eerst kwam years & years nog met dat nummer). Daarna was ik over D.O.A. wat een nummer van Kanye West en Jay Z. is TEGEN autotune. Wat vreemd is na 808 & heartbreak van Kanye West, want dat hele album is autotune...
Daar zingen ze expres ook heel vals
Autotune kan een grappig effect zijn, dat vond ik wel bij die CD van Kanye. Helaas is het daarna teveel uitgemolken door anderen.
zekerquote:Op maandag 22 augustus 2016 15:17 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ooo ah! Dat heb ik idd gehoord. Joh, leuk. Zo met Rabberrlink aan de phone.
De pandaplint jinglequote:Op maandag 22 augustus 2016 15:59 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
zeker![]()
Hij vond de pandaplint-jingle van mij ook leuk, dus we zijn nu dikke mik
Ha oke dan. Misschien kun je dan ook eens z'n platenkeuze aankaartenquote:Op maandag 22 augustus 2016 15:59 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
zeker![]()
Hij vond de pandaplint-jingle van mij ook leuk, dus we zijn nu dikke mik
Eerst m'n dotan-haat ventilerenquote:Op maandag 22 augustus 2016 18:45 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ha oke dan. Misschien kun je dan ook eens z'n platenkeuze aankaarten.
Heb ff dat fragment ff teruggeluisterd net. Nice!quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:51 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Eerst m'n dotan-haat ventileren
dat jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:55 schreef Bronson het volgende:
SC in de Tempel Den Haag.
[ afbeelding ]
Verdomme, die met het zwartje jurkjequote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:55 schreef Bronson het volgende:
SC in de Tempel Den Haag.
[ afbeelding ]
Bakje koffie Rolf?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:17 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Verdomme, die met het zwartje jurkje
Dikke jailbait he.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:17 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Verdomme, die met het zwartje jurkje
Verdomme.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:30 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Bakje koffie Rolf?
[ afbeelding ]
Met melk aubquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:30 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Bakje koffie Rolf?
[ afbeelding ]
splutquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:47 schreef Bronson het volgende:
Tijd voor een Sheppard plaatje.
[ afbeelding ]
Dag jongens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:47 schreef Bronson het volgende:
Tijd voor een Sheppard plaatje.
[ afbeelding ]
minthy vindt dit fantastisch!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:33 schreef ieniminimuis het volgende:
En dan ook nog Will and the People
Er komen nu mensen uit dit topic klaar.
ik vind jou fantastischquote:
Klopt. Airco volgas aan.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:48 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
mogge jimmy
Vandaag weer een hete dag
Vol koelvloeistof hoop ik hihahoquote:
xDquote:Op donderdag 25 augustus 2016 08:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Vol koelvloeistof hoop ik hihaho
Je hebt geen collega's op kantoor die het altijd koud hebben?
Ik zat gisteren in een luxe airco kantoorpand, vandaag in een benauwde betonnen technische ruimte *zweet*quote:Op donderdag 25 augustus 2016 08:30 schreef Bronson het volgende:
[..]
xD
Nee, zit met twee anderen in een hok van 10 x 10mtr. En gelukkig vinden die 21gr net zo'n lekkere temperatuur als ik.
Voor jou is natuurlijk niet op elke plek airco aanwezig of wel?
Dus je promoveert de bunker tot rukbunker?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 09:14 schreef wolfrolf het volgende:
Als ik die bunker uitloop loop ik wel tussen de bloedmooie vrouwen, dat wel.
Wel beste gebruik van de gratis galm tot nu toequote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:17 schreef SilentChaos het volgende:
Huwelijksaanzoek bij de opening van de show
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 10:08 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Dus je promoveert de bunker tot rukbunker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:33 schreef SilentChaos het volgende:
FREITAG FASHIONTAG!fapje gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker faxen heel de dag echt genot
Terecht, want teen + 1quote:
Er wordt geadviseerd geen seks te hebben met dit weerquote:
Rechterhand is altijd goedquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 11:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er wordt geadviseerd geen seks te hebben met dit weer
Vind ik nietquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:03 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Vind ik nietpotatoe, potatoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker faxen heel de dag echt genot
Zo te zien Lex Uiting.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:06 schreef Againzender het volgende:
Wie is die gast die voor Sander invalt
ja, met vlagen leuk en met vlagen nog wat te graag willen. Maar hij moet er nog inkomenquote:
van een meisjequote:Op maandag 29 augustus 2016 12:52 schreef Evertjan het volgende:
Oud 3FM Dj Lieke Veld is zwanger leuk he?
Wietze de Jager heeft haar volgeblafdquote:Op maandag 29 augustus 2016 12:52 schreef Evertjan het volgende:
Oud 3FM Dj Lieke Veld is zwanger leuk he?
Nu maar hopen dat het ook echt van hem isquote:Op maandag 29 augustus 2016 17:33 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wietze de Jager heeft haar volgeblafd
No wayquote:Op maandag 29 augustus 2016 18:04 schreef Evertjan het volgende:
Btw Wolf Jensen terug op tv dit najaar op RTL 5
Kan interessant zijn. Als het geen freakshow wordt!quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:57 schreef Evertjan het volgende:
[..]
http://www.mediacourant.n(...)p-de-buis-bij-rtl-5/
en als het maar spontaan wordtquote:Op maandag 29 augustus 2016 21:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Kan interessant zijn. Als het geen freakshow wordt!
welke liedje werd gedraaid danquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:16 schreef Bronson het volgende:
Dit liedje doet mij heel erg aan een ander liedje denken. Ik heb enkel geen idee welke.
3fm.quote:Het is feest op kantoor bij Sky Radio. De radiozender met non-stop muziek heeft Qmusic ingehaald als de op een na meest beluisterde radiozender van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juni-juli. Sky Radio was tijdens de feestdagen ook al even de nummer twee, maar rondom de kerstdagen scoort de zender traditiegetrouw altijd al veel beter dan normaal. Dat Sky in juni-juli zilver pakt is unieker: dat is namelijk niet meer gebeurd sinds 2004.
In 2004 werd Sky Radio de nummer twee in juni-juli met 11 procent marktaandeel. De zender wist toen niet te winnen van Radio 538 (12,4 procent), maar bleef wel Radio 2 voor (9,9 procent).
Ditmaal pakt Sky Radio zilver met 9,9 procent marktaandeel. Radio 538 blijft met 12,5 procent de onbetwiste nummer één en Qmusic is met 9,7 procent de nummer drie.
In de afgelopen drie jaar was Sky Radio steeds de nummer drie in juni-juli. Vorig jaar was Qmusic de nummer twee, in de jaren ervoor was dat 3FM. Radio 538 was steeds de marktleider.
Marktleider Radio 538 heeft al gereageerd op de jongste luistercijfers. Ze spreekt van een ‘zomerrecord’. “Dit marktaandeel voor de maanden juni-juli is de hoogste meting sinds twaalf jaar.”
Radio 10, nu de zevende zender van het land, laat weten dat het 3FM ‘op de hielen zit’. “De afstand tussen Radio 10 en 3FM is met nog maar 0,9 procent marktaandeel nog nooit zo klein geweest. De zomer kan voor Radio 10 niet meer stuk!“, zegt directeur Carlo de Boer.
Waarvoor?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:03 schreef Bronson het volgende:
Blijf ik toch amateuristisch vinden. Krijg je om 12.01 een NOS pushbericht, maar wordt er tijdens NOSop3 geen woord over gerept.
Dat is wel pushbericht waardig ja.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 12:09 schreef Bronson het volgende:
[..]
Betalen van achterstallige belasting van Apple aan Ierland.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 10:16 schreef Bronson het volgende:
Dit liedje doet mij heel erg aan een ander liedje denken. Ik heb enkel geen idee welke.
Ik vind hem erg lijken op de muziek van Nathaniel Rateliff & The Night Sweats. (Vandaar dat ik het dus wel een leuk nummer vind...)quote:
Ik weet het!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 04:42 schreef JayHovah het volgende:
[..]
[..]
Ik vind hem erg lijken op de muziek van Nathaniel Rateliff & The Night Sweats. (Vandaar dat ik het dus wel een leuk nummer vind...)
Idem ditoquote:
Eens, echt weer een ouderwets lekkere plaat van hun.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:13 schreef Sersjee het volgende:
In de categorie "zinnen die ik al zeker 15 jaar niet meer heb uitgesproken en ook niet had verwacht ooit nog uit te spreken": Ik vind 'em fijn, die nieuwe Green Day.
Je verwacht het niet, maar Jett Rebel.quote:
MOARquote:Op donderdag 1 september 2016 08:24 schreef Bronson het volgende:
[..]
Jeuh.
Lekker uitslapen met Sheppard.![]()
[ afbeelding ]
Hoi.quote:Op donderdag 1 september 2016 08:24 schreef Bronson het volgende:
[..]
Jeuh.
Lekker uitslapen met Sheppard.![]()
[ afbeelding ]
Toevallig tegelijk op 538quote:
ik verplicht op kantoor na 16:00 helaasquote:
twitter:Frank3FM twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 10:08:45Volgende week vrijdag. Frank ❤️ Kensington live, twee uur lang, grote show met gezelligheid en liefde voor muziek! https://t.co/xf5wvDD4Qi reageer retweet
quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:Frank3FM twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 10:08:45Volgende week vrijdag. Frank ❤️ Kensington live, twee uur lang, grote show met gezelligheid en liefde voor muziek! https://t.co/xf5wvDD4Qi reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
twitter:CallMyNameElise twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 10:15:52@Frank3FM heb ze al heel vaak gezien (160x) maar volgende week de hele tijd aan t werk, dus geen tijd om te luisteren 😞 reageer retweet
God-ver-domme.quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:57 schreef Bronson het volgende:
[..]twitter:CallMyNameElise twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 10:15:52@Frank3FM heb ze al heel vaak gezien (160x) maar volgende week de hele tijd aan t werk, dus geen tijd om te luisteren 😞 reageer retweet
![]()
![]()
Tenminste nog iemand met verstand in huis daar.twitter:CallMyNameElise twitterde op donderdag 01-09-2016 om 21:08:54Mn pa komt thuis en begint gelijk te zeuren dat er niks is opgeruimd en dat niet alles om kensington draait.. reageer retweet
quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
God-ver-domme.
Ze ziet er in elk geval net zo uit als die sukkel van de band.Tenminste nog iemand met verstand in huis daar.twitter:CallMyNameElise twitterde op donderdag 01-09-2016 om 21:08:54Mn pa komt thuis en begint gelijk te zeuren dat er niks is opgeruimd en dat niet alles om kensington draait.. reageer retweet
quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
God-ver-domme.
Ze ziet er in elk geval net zo uit als die sukkel van de band.Tenminste nog iemand met verstand in huis daar.twitter:CallMyNameElise twitterde op donderdag 01-09-2016 om 21:08:54Mn pa komt thuis en begint gelijk te zeuren dat er niks is opgeruimd en dat niet alles om kensington draait.. reageer retweet
Biertje erbij?quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:07 schreef minthy het volgende:
Ik geloof dat ik een discussie.
*pakt de popcorn*
Te vroeg... Moet nog wat administratie doen voor werk en straks nog een paar keer de deur uit. Ik hou hem graag tegoed!quote:
Te vroeg? Het is altijd wel ergens 17:00quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Te vroeg... Moet nog wat administratie doen voor werk en straks nog een paar keer de deur uit. Ik hou hem graag tegoed!
Ik wil weten wie er in het Glazen Huis komen!quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:09 schreef wolfrolf het volgende:
Willen jullie mijn ideale proggrammering weten?
quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:11 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Te vroeg? Het is altijd wel ergens 17:00
Wat vindt iedereen eigenlijk van het concept van het Glazen Huis?quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik wil weten wie er in het Glazen Huis komen!
Glazig.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:13 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Wat vindt iedereen eigenlijk van het concept van het Glazen Huis?
Straattaal, jeweetzellufquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:33 schreef Bronson het volgende:
Nosop3 met hun "kotsen".![]()
Professioneel.
quote:3FM ziet luistercijfers flink dalen
De beoogde verjonging van radiozender 3FM is "mislukt". De zender zag de afgelopen anderhalf jaar de luistercijfers in de doelgroep 20-34 jaar bijna halveren.
Dat concludeert Mediabureau Vizeum op basis van de luistercijfers op werkdagen van januari 2015 tot en met juli 2016. Het zenderaandeel daalde van ca. 19,5 procent in januari 2015 naar ongeveer dertien procent nu.
Opvallend is dat de middagshow, nu gepresenteerd door Frank van der Lende, de laatste anderhalf jaar ongeveer de helft van het aantal luisteraars in de doelgroep 20-34 jaar verloor.
Ook het ochtendprogramma van Giel Beelen verliest luisteraars. Zijn show haalde in juni-juli vorig jaar nog een aandeel van 21 procent, maar dit is nu gedaald tot 11,5 procent.
Inhoudelijke ambitie
"Het aantal luisteraars is zeker belangrijk voor ons", vertelde NPO Radio-directeur Jan Westerhof in maart aan NU.nl. "Daar kijken we echt wel goed naar en we kijken hoe zich dat verhoudt tot de programmering. Die cijfers nemen we serieus. Maar ik hecht eraan, voordat het een plat verhaal over luistercijfers wordt, dat het te maken heeft met een inhoudelijke ambitie. Als die niet goed is, dan hebben we een probleem."
Naar verluidt werkt 3FM momenteel aan een nieuwe programmering en positionering.
Frank en Paul optyfen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/media/43(...)ers-flink-dalen.html
[..]
Lolquote:Op vrijdag 2 september 2016 18:12 schreef Cee het volgende:
Is de voor de hand liggende MH al bekend of moet ik het helemaal zelf op gaan zoeken? Oké ik zoek het wel op.
Timur en Ramon moeten veel prominenter en zijn bekend bij het grote publiek, die lekker naar de ochtend en je hebt een fijne ochtendshow. Giel inderdaad naar de middag zodat hij zichzelf weer eens vernieuwd. Giel kan naar de plek van Frank. En hoogie op de plek van Paul zou geweldig zijnquote:Op vrijdag 2 september 2016 17:28 schreef Bronson het volgende:
[..]
Frank en Paul optyfen.
Giel naar de middag.
Mark van de Molen op plek van Giel.
Veenstra laten zitten. Timur en Ramon laten zitten.
Hoogie op plek van Paul.
Klaar.
Radio 2 heeft een goede Topsong.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:12 schreef Cee het volgende:
Is de voor de hand liggende MH al bekend of moet ik het helemaal zelf op gaan zoeken? Oké ik zoek het wel op.
Ja inderdaad, dan Timur en Ramon in de ochtend en Mark de lunchshow.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Timur en Ramon moeten veel prominenter en zijn bekend bij het grote publiek, die lekker naar de ochtend en je hebt een fijne ochtendshow. Giel inderdaad naar de middag zodat hij zichzelf weer eens vernieuwd. Giel kan naar de plek van Frank. En hoogie op de plek van Paul zou geweldig zijn
OK, er zat een weekje tussen maar ik had het voorzien...quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:12 schreef Cee het volgende:
quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:57 schreef JayHovah het volgende:
[..]
3FM pleegt gewoon rituele zelfmoord zo, met die 3 scheitnummers als MH achter elkaar. En het ergste is nog dat er weer zo'n 4de achteraan komt, ik voorspel Kensington...
quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:57 schreef JayHovah het volgende:
[..]
3FM pleegt gewoon rituele zelfmoord zo, met die 3 scheitnummers als MH achter elkaar. En het ergste is nog dat er weer zo'n 4de achteraan komt, ik voorspel Kensington...
Mochten Dotan en Jett Rebel ooit samen nog een plaat maken, dan spring ik in een ravijn ofzo, dan is het einde zoek.
Rondé was niks mis mee, dat was ook de MH die er tussenzat. Het ging meer om Dood-An en Slet Rebel die ervoor als MH waren...quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]Rondé was echt een prima megahit
De stem van de zangeres is als een aarsruptuur.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]Rondé was echt een prima megahit
Wat heb ik gemist? Ik ben net de laatste Ekstra Weekend aan het terugluisteren.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:26 schreef Cee het volgende:
[..]
De stem van de zangeres is als een aarsruptuur.
Zonet even een minuutje Ekstra Weekend op radio 2.
Gijs is één van de sterren, die gaan ze er niet uitgooienquote:Op vrijdag 2 september 2016 21:27 schreef Pino112 het volgende:
Tijd dat Venema naar Radio 2 komt. Tijdslot van Gijs of Wout, dikke vette prima.
Tijdens het Platenpaleis is er altijd een radio 2 DJ (even) in de uitzending met een kort eigen rubriekje, dit keer werd Gerard gebeld en werd hem medegedeeld dat een oude bekende van hem op bezoek was. En dat was dus Veenstra. Toen gingen ze allebei het EW intro met [blah blah] EKDOM! [blah blah volblaffen] VEENSTRA! doen en zodoende herleefden oude tijden even.quote:Op vrijdag 2 september 2016 21:30 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Wat heb ik gemist? Ik ben net de laatste Ekstra Weekend aan het terugluisteren.
Voor de mensen die het gemist hebben: https://soundcloud.com/florisd/ekstra-weekend-in-het-platenpaleisquote:Op vrijdag 2 september 2016 22:14 schreef Cee het volgende:
[..]
Tijdens het Platenpaleis is er altijd een radio 2 DJ (even) in de uitzending met een kort eigen rubriekje, dit keer werd Gerard gebeld en werd hem medegedeeld dat een oude bekende van hem op bezoek was. En dat was dus Veenstra. Toen gingen ze allebei het EW intro met [blah blah] EKDOM! [blah blah volblaffen] VEENSTRA! doen en zodoende herleefden oude tijden even.
Bedankt voor het delen.quote:Op vrijdag 2 september 2016 22:57 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Voor de mensen die het gemist hebben: https://soundcloud.com/florisd/ekstra-weekend-in-het-platenpaleis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |