De EU is zoals het nu gaat niet meer te redden. Ik denk dat er meer samengewerkt gaat worden tussen bepaalde Europese landen. En Trump is zelf al niet meer redden laat staan dat hij anderen red.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Europa kan ook alleen nog maar door een Trump gered worden.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk makkelijk geroepen door Trump. Maar er zijn verdragen die je niet zo maar kan opzeggen. Los dat de VS best wel wat bondgenoten kan gebruiken in deze spannende tijden. Met name als ik dan aan China en Rusland denk. Trump zal de populariteit van de VS in elk geval niet vergroten.
De VS is al het populairste land.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk makkelijk geroepen door Trump. Maar er zijn verdragen die je niet zo maar kan opzeggen. Los dat de VS best wel wat bondgenoten kan gebruiken in deze spannende tijden. Met name als ik dan aan China en Rusland denk. Trump zal de populariteit van de VS in elk geval niet vergroten.
Ik zeg nergens dat de VS de schuld van alles is. Maar als jij de oorlog in Irak bijvoorbeeld een groot succes vindt is dat natuurlijk prima. Het afzetten van Ghadaffi en Saddam is achteraf een ramp gebleken. Daar mag je niet blind voor zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus de VS kan het nooit goed doen.... Gaan ze weg uit andere landen, is het niet goed. Blijven ze, is het niet goed. Zeggen ze hun samenwerking op, is het niet goed. Gaan ze samenwerken is het niet goed.
Het blijft me verbazen hoe zelfs in de meest intellectuele kringen de VS nog steeds de schuld krijgt van de puinhoop in het midden-oosten. Ze vechten allemaal met russische en chinese wapens, met de AK47 voorop. De conflicten komen voort uit de tribalistische cultuur, de Sunni/Shia botsingen, de Sykes–Picot Agreement. Maar het is allemaal de schuld van de VS.... Mensen zijn kort van geheugen.
Het afzetten van Ghadaffi deden de inwoners zelf.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de VS de schuld van alles is. Maar als jij de oorlog in Irak bijvoorbeeld een groot succes vindt is dat natuurlijk prima. Het afzetten van Ghadaffi en Saddam is achteraf een ramp gebleken. Daar mag je niet blind voor zijn.
Inderdaad. De bevolkingen zijn daar gewoon niet klaar voor democratie zoals wij die in Europa kennen. Ze hebben kennelijk een dictator nodig die ze in het gareel houdt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat de VS de schuld van alles is. Maar als jij de oorlog in Irak bijvoorbeeld een groot succes vindt is dat natuurlijk prima. Het afzetten van Ghadaffi en Saddam is achteraf een ramp gebleken. Daar mag je niet blind voor zijn.
Wat een onzin, in elk Europees land zitten terroristen, ook in Nederland.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:25 schreef Ulx het volgende:
Belgen mogen dd VS niet meer in omdat er terroristen in Molenbeek zitten?
En zelfs dan zijn ze tegen Assad, die mensen hebben zelf de burgeroorlog begonnen door in verzet te gaan tegen Assad, simpel zat.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad. De bevolkingen zijn daar gewoon niet klaar voor democratie zoals wij die in Europa kennen. Ze hebben kennelijk een dictator nodig die ze in het gareel houdt.
Dat is niet zeker. De kogel die in Ghadafi is gevonden schijnt te worden gebruikt door Britse speciale troepen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:25 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Het afzetten van Ghadaffi deden de inwoners zelf.
Oh, maar ik zag toen wel in 2011 op tv dat duizenden mensen tegen die ambulance aan het vechten waren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. De kogel die in Ghadafi is gevonden schijnt te worden gebruikt door Britse speciale troepen.
Maar NL staat niet op de lijst van het State Dept. van landen die terreur faciliteren, Belgie en Frankrijk wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:26 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Wat een onzin, in elk Europees land zitten terroristen, ook in Nederland.
Met steun en beïnvloed door diverse buitenlandse mogendheden. Wat het conflict daar buitengewoon spannend maakt trouwens. Je schiet zo maar per ongeluk een vliegtuig neer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:28 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
En zelfs dan zijn ze tegen Assad, die mensen hebben zelf de burgeroorlog begonnen door in verzet te gaan tegen Assad, simpel zat.
Dat was in scene gezet. Jahaaa. Het was Labour die het deed!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:30 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Oh, maar ik zag toen wel in 2011 op tv dat duizenden mensen tegen die ambulance aan het vechten waren.
Maar toen was hij al dood. Hij is eigenlijk best wel toepasselijk in een rioolpijp gevonden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:30 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Oh, maar ik zag toen wel in 2011 op tv dat duizenden mensen tegen die ambulance aan het vechten waren.
https://www.rt.com/news/libya-gaddafi-execution-hrw-608/quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar toen was hij al dood. Hij is eigenlijk best wel toepasselijk in een rioolpijp gevonden.
Er zijn ook bronnen die uitgaan van NATO betrokkenheid het is niet duidelijk hoe Ghadafi precies aan zijn einde kwam.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:34 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
https://www.rt.com/news/libya-gaddafi-execution-hrw-608/
Hier staat het.
Die poll slaat natuurlijk nergens op hehe.quote:
De poll van het topic is zo ongeveer wel van hetzelfde.quote:Julian Assange: Choosing Between Trump or Clinton is Like Picking Between Cholera or Gonorrhea
De VS hebben overal bases in Europa en zijn bovendien nog gebonden aan NAVO afspraken, maar goed, je kan Trump moeilijk kwalijk nemen dat hij dat allemaal niet beseft, het is nou eenmaal een lompe hork die nog veel moet leren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Trump zal USA terugtrekken. Wat ook betekent dat Europa niet meer op de steun kan rekenen waar we nu onze grote barmhartige witte helpersbek op baseren. Zal hard binnenkomen bij de dromers.
Dit bedoel ik, zo kort van geheugen. De VS heeft Ghadaffi niet afgezet, ze waren zelfs terughoudend. Het waren Frankrijk en Engeland die daarin voorop liepen, Obama liep daar achteraan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:24 schreef Megumi het volgende:
En Irak dan? Los dat Obama natuurlijk net zo goed medeverantwoordelijk isquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, zo kort van geheugen. De VS heeft Ghadaffi niet afgezet, ze waren zelfs terughoudend. Het waren Frankrijk en Engeland die daarin voorop liepen, Obama liep daar achteraan.
En daarom.. Geen Clinton maar Trump!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, zo kort van geheugen. De VS heeft Ghadaffi niet afgezet, ze waren zelfs terughoudend. Het waren Frankrijk en Engeland die daarin voorop liepen, Obama liep daar achteraan.
Irak was inderdaad door Bush ge-pushed, maar veel Amerikanen voelen zich daarin ook behoorlijk misleid door Bush.quote:
Men krijgt natuurlijk waar op men stemt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Irak was inderdaad door Bush ge-pushed, maar veel Amerikanen voelen zich daarin ook behoorlijk misleid door Bush.
Hij zegt dat hij een soort Koude Oorlog tegen radicale islam wilt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:51 schreef Nielsch het volgende:
Trump wil militaire actie tegen de radicale Islam --> is er al
Trump wil dat radicale moslims niet meer de VS inkomen en moeten daarvoor een ethische check ondergaan --> deels is die er al, deels is zo'n check een complete wassen neus natuurlijk...
Trump wil radicale moslims het internet afpakken --> yeah, good luck with that![]()
Ik hoor echt niets nieuws...
ja, maar dat is niet nieuw... die hebben we al. militaire actie hebben we ook al... financieel pakken we ze ook al aan. trump zegt hier niets nieuws.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:53 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij een soort Koude Oorlog tegen radicale islam wilt.
Trump zegt wel meer idiote dingen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:53 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij een soort Koude Oorlog tegen radicale islam wilt.
hoeven alleen de nukes hier een paar graden zuidelijker te draaien richting Mekka of zo...quote:
Beter dan Pence als president. Bij Bush Jr was er ook een ervaren macht achter de troon. Rumsfeldt, Cheney, Rove bevielen me niet zo.quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
hoeven alleen de nukes hier een paar graden zuidelijker te draaien richting Mekka of zo...
Eigenlijk geen van beide. Het is kiezen tussen twee kwaden.quote:
Ik zou dan de neutronen bom inzetten. Dan blijven de olievelden intact.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 11:56 schreef Re het volgende:
[..]
hoeven alleen de nukes hier een paar graden zuidelijker te draaien richting Mekka of zo...
Dr komt toch een van de twee...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk geen van beide. Het is kiezen tussen twee kwaden.
Slim!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou dan de neutronen bom inzetten. Dan blijven de olievelden intact.
De inzet van kernwapens is in de praktijk natuurlijk vrijwel onmogelijk en is dus meer eigenlijk een politiek wapen dan een militair wapen.quote:
Dat weet ik niet of dat in de praktijk onmogelijk is hoor. Het is gewoon een soort Tjernobyl wat door de lucht vliegt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
De inzet van kernwapens is in de praktijk natuurlijk vrijwel onmogelijk en is dus meer eigenlijk een politiek wapen dan een militair wapen.
Natuurlijk is het mogelijk een kernwapen in te zetten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
De inzet van kernwapens is in de praktijk natuurlijk vrijwel onmogelijk en is dus meer eigenlijk een politiek wapen dan een militair wapen.
Kijk dat er een gek is die wellicht toch op het knopje druk kan ik natuurlijk nooit uitsluiten. Tjernobyl was trouwens een test om te zien wat er gebeurd als je de stroom toevoer naar de reactor afsluit waardoor het koel systeem niet meer werkte.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of dat in de praktijk onmogelijk is hoor. Het is gewoon een soort Tjernobyl wat door de lucht vliegt.
Zelfmoord plegen is altijd mogelijk. Maar om dat als staat te doen? Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mogelijk een kernwapen in te zetten.
Het is fysiek mogelijk, maar er gaat geen land ter wereld aan beginnen omdat niemand beschoten wil worden met kernwapens, en die kans is levensgroot als je zelf begint met schieten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of dat in de praktijk onmogelijk is hoor. Het is gewoon een soort Tjernobyl wat door de lucht vliegt.
Ik zou alleen niet weten wat er goed is aan een kernbom. Je kan er dan de komende eeuwen niet meer leven waardoor je altijd maskers op moet hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk dat er een gek is die wellicht toch op het knopje druk kan ik natuurlijk nooit uitsluiten. Tjernobyl was trouwens een test om te zien wat er gebeurd als je de stroom toevoer naar de reactor afsluit waardoor het koel systeem niet meer werkte.
Tenzij je Noord-Korea heet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is fysiek mogelijk, maar er gaat geen land ter wereld aan beginnen omdat niemand beschoten wil worden met kernwapens, en die kans is levensgroot als je zelf begint met schieten.
Als je als kernmacht een land bombardeert met een kernwapen en dat land beschikt niet over zo'n dergelijk wapen, dan is het geen zelfmoord.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelfmoord plegen is altijd mogelijk. Maar om dat als staat te doen? Ik weet het niet.
Tot nu toe was het alleen dreigen. En dat is niet voor niks zo.quote:
Tja en hoe moet je een kernbom afvuren als je er net een op je neus hebt gehad.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je als kernmacht een land bombardeert met een kernwapen en dat land beschikt niet over zo'n dergelijk wapen, dan is het geen zelfmoord.
Tot nu toe ja... Noord-Korea heeft duivels plannetjes.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tot nu toe was het alleen dreigen. En dat is niet voor niks zo.
Hoe kun je een kernbom op je neus krijgen als het doelwit niet beschikt over een kernwapen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Tja en hoe moet je een kernbom afvuren als je er net een op je neus hebt gehad.
Ik denk niet dat je collega supermachten daar vrolijk op reageren. Tenzij je het risico op het uit de hand lopen wil nemen. Het is natuurlijk niet voor niets dat sinds WO2 deze wapens nooit meer gebruikt zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je als kernmacht een land bombardeert met een kernwapen en dat land beschikt niet over zo'n dergelijk wapen, dan is het geen zelfmoord.
Als Amerika een kernbom afvuurt op Australie, dan kan Australie bijvoorbeeld geen kernbom meer afvuren omdat ze er net een op Australie is gekomen. Dit bedoel ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe kun je een kernbom op je neus krijgen als het doelwit niet beschikt over een kernwapen?
Via onderzeeërs natuurlijk die alle belangrijke supermachten hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Voordat je zoiets op je neus krijgt, weet men allang dat het eraan komt, het protocol is dan gewoon vergelding, althans... bij de VS.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |