Dr komt toch een van de twee...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk geen van beide. Het is kiezen tussen twee kwaden.
Slim!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou dan de neutronen bom inzetten. Dan blijven de olievelden intact.
De inzet van kernwapens is in de praktijk natuurlijk vrijwel onmogelijk en is dus meer eigenlijk een politiek wapen dan een militair wapen.quote:
Dat weet ik niet of dat in de praktijk onmogelijk is hoor. Het is gewoon een soort Tjernobyl wat door de lucht vliegt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
De inzet van kernwapens is in de praktijk natuurlijk vrijwel onmogelijk en is dus meer eigenlijk een politiek wapen dan een militair wapen.
Natuurlijk is het mogelijk een kernwapen in te zetten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
De inzet van kernwapens is in de praktijk natuurlijk vrijwel onmogelijk en is dus meer eigenlijk een politiek wapen dan een militair wapen.
Kijk dat er een gek is die wellicht toch op het knopje druk kan ik natuurlijk nooit uitsluiten. Tjernobyl was trouwens een test om te zien wat er gebeurd als je de stroom toevoer naar de reactor afsluit waardoor het koel systeem niet meer werkte.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of dat in de praktijk onmogelijk is hoor. Het is gewoon een soort Tjernobyl wat door de lucht vliegt.
Zelfmoord plegen is altijd mogelijk. Maar om dat als staat te doen? Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Natuurlijk is het mogelijk een kernwapen in te zetten.
Het is fysiek mogelijk, maar er gaat geen land ter wereld aan beginnen omdat niemand beschoten wil worden met kernwapens, en die kans is levensgroot als je zelf begint met schieten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of dat in de praktijk onmogelijk is hoor. Het is gewoon een soort Tjernobyl wat door de lucht vliegt.
Ik zou alleen niet weten wat er goed is aan een kernbom. Je kan er dan de komende eeuwen niet meer leven waardoor je altijd maskers op moet hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk dat er een gek is die wellicht toch op het knopje druk kan ik natuurlijk nooit uitsluiten. Tjernobyl was trouwens een test om te zien wat er gebeurd als je de stroom toevoer naar de reactor afsluit waardoor het koel systeem niet meer werkte.
Tenzij je Noord-Korea heet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is fysiek mogelijk, maar er gaat geen land ter wereld aan beginnen omdat niemand beschoten wil worden met kernwapens, en die kans is levensgroot als je zelf begint met schieten.
Als je als kernmacht een land bombardeert met een kernwapen en dat land beschikt niet over zo'n dergelijk wapen, dan is het geen zelfmoord.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelfmoord plegen is altijd mogelijk. Maar om dat als staat te doen? Ik weet het niet.
Tot nu toe was het alleen dreigen. En dat is niet voor niks zo.quote:
Tja en hoe moet je een kernbom afvuren als je er net een op je neus hebt gehad.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je als kernmacht een land bombardeert met een kernwapen en dat land beschikt niet over zo'n dergelijk wapen, dan is het geen zelfmoord.
Tot nu toe ja... Noord-Korea heeft duivels plannetjes.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tot nu toe was het alleen dreigen. En dat is niet voor niks zo.
Hoe kun je een kernbom op je neus krijgen als het doelwit niet beschikt over een kernwapen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Tja en hoe moet je een kernbom afvuren als je er net een op je neus hebt gehad.
Ik denk niet dat je collega supermachten daar vrolijk op reageren. Tenzij je het risico op het uit de hand lopen wil nemen. Het is natuurlijk niet voor niets dat sinds WO2 deze wapens nooit meer gebruikt zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je als kernmacht een land bombardeert met een kernwapen en dat land beschikt niet over zo'n dergelijk wapen, dan is het geen zelfmoord.
Als Amerika een kernbom afvuurt op Australie, dan kan Australie bijvoorbeeld geen kernbom meer afvuren omdat ze er net een op Australie is gekomen. Dit bedoel ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe kun je een kernbom op je neus krijgen als het doelwit niet beschikt over een kernwapen?
Via onderzeeërs natuurlijk die alle belangrijke supermachten hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Voordat je zoiets op je neus krijgt, weet men allang dat het eraan komt, het protocol is dan gewoon vergelding, althans... bij de VS.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:22 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Dat komt door de laffe linksen. Als Trump president was geweest tijdens de cubacrisis of yom kippoer oorlog had hij gewoon korte metten gemaakt met de russen. Pquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je collega supermachten daar vrolijk op reageren. Tenzij je het risico op het uit de hand lopen wil nemen. Het is natuurlijk niet voor niets dat sinds WO2 deze wapens nooit meer gebruikt zijn.
Een kernbom afvuren vanaf de bodem van de oceaan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Via onderzeeërs natuurlijk die alle belangrijke supermachten hebben.
Want alle kernbommen liggen op één plek opgeslagen in een land, dat is handig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:24 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Als Amerika een kernbom afvuurt op Australie, dan kan Australie bijvoorbeeld geen kernbom meer afvuren omdat ze er net een op Australie is gekomen. Dit bedoel ik.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:25 schreef Roffa123 het volgende:
[..]
Een kernbom afvuren vanaf de bodem van de oceaan?
Nee maar, de leiders zitten meestal wel op een plek.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Want alle kernbommen liggen op één plek opgeslagen in een land, dat is handig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |