Grappig dat de UAE wel mee mag doen terwijl daar slavernij nog hoogtij viert.quote:
In Cannes is toch niks gebeurd? Of mis ik een bericht?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Her boerkiniverbod op Corsica wel ja.
Ik had het niet over de landen. Ik had het over de atletes uit die landen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Grappig dat de UAE wel mee mag doen terwijl daar slavernij nog hoogtij viert.
Ze dragen kleding, dat moet volgens de bijbel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik zie daar geen uiting van geloof in.
In ieder geval onderscheiden de mannen zich niet. Zo kunnen moslim mannen in ieder geval solidair zijn met de burkini, kan het argument 'vrijheid' tenminste oprecht gebruikt worden.quote:
Ja klopt. Dus de mannen moeten ook gewoon een burkini aan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
In ieder geval onderscheiden de mannen zich niet. Zo kunnen moslim mannen in ieder geval solidair zijn met de burkini, kan het argument 'vrijheid' tenminste oprecht gebruikt worden.
Maar wel met badmutsquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Dus de mannen moeten ook gewoon een burkini aan.
Gewoon een manqini/mankiniquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Dus de mannen moeten ook gewoon een burkini aan.
Vind dit echt veel te bloot.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon een manqini/mankini
[ afbeelding ]
Wat verschrikkelijk ditquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Oook daarvoor bestaat iets voor de mannen
[ afbeelding ]
Blijft dat zitten?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Of wil je ietsje gewaagder?
De one-leg string.
[ afbeelding ]
Mogen ze dan wel zwemmen zonder boerkini?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 06:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Moslima's kunnen nog wel zwemmen, alleen niet meer in een boerkini.
Van mij welquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mogen ze dan wel zwemmen zonder boerkini?
Ik weet niet hoe de definitie is, maar ik denk dat het gaat om kleding uit 1 stuk. Dus als ze een losse badmuts, badpak met lange mouwen en een zwembroek met lange pijpen dragen is dat geen boerkini en mag het wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mogen ze dan wel zwemmen zonder boerkini?
Kan je proberen met hun contact te leggen? Lijkt me wel handig als ze weten dat het van jou mag. Of weten ze dat al?quote:
Van de overheid ook.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je proberen met hun contact te leggen? Lijkt me wel handig als ze weten dat het van jou mag. Of weten ze dat al?
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. iedereen wordt restricties opgelegd vanuit hun omgeving. Jij gaat ook niet naakt door de stad lopen omdat je dan onder druk komt te staan van je vrienden/familie en de samenleving als geheel. Kan me voorstellen dat moslima's ook onder enorme druk staan om zonder boerkini niet te gaan zwemmen. Waar die druk vandaan komt (vanuit de overheid of naasten) doet er niet zoveel toe. Die druk is er. Als je die druk niet wilt hebben moet je dat op een andere manier aanpakken lijkt me. Het gevolg is nu dat juist de mensen die het meest onder druk staan (vrouwen binnen de islam) nog verder onder druk komen te staan door ons. Lijkt me juist het tegenovergestelde van wat je wilt nietwaar?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Van de overheid ook.
Dat mensen zichzelf restricties laten opleggen of door een boze neef restricties op laten leggen is een ander verhaal dan wat de overheid doet, hea.
Even voor de goede orde. Ik ben tegen boerkiniverbod, de overheid dient zich er niet mee te bemoeien maar om te doen alsof moslima's worden verboden om te zwemmen is echt onzin.
Naaktlopen is dan ook tegen de wet in zelfs de meest liberale samenlevingen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe je het bekijkt. iedereen wordt restricties opgelegd vanuit hun omgeving. Jij gaat ook niet naakt door de stad lopen omdat je dan onder druk komt te staan van je vrienden/familie en de samenleving als geheel.
Ik stel dat er op moreel vlak een groot verschil is tussen gecodificeerde verboden van de overheid (waar geldstraf of kooi-gijzeling tegenoverstaat) of sociale druk vanaf je omgeving. Ik snap dat veel mensen het verschil misschien niet zo goed voelen maar er zijn goede redenen om die 2 gescheiden te houden. Te maken met fundamentele keuzevrijheid, etc... kunnen we het in een ander topic uitgebreid over hebben maar de conclusie is.. overheid is anders dan omgeving.quote:Kan me voorstellen dat moslima's ook onder enorme druk staan om zonder boerkini niet te gaan zwemmen. Waar die druk vandaan komt (vanuit de overheid of naasten) doet er niet zoveel toe.
Bijvoorbeeld door je vrij te vechten van je omgeving en je eigen leefregels te stellen?quote:Die druk is er. Als je die druk niet wilt hebben moet je dat op een andere manier aanpakken lijkt me.
In vrije westerse samenlevingen is dat uiteindelijk druk waar men voor kiest. Al dan niet actief of passief.quote:Het gevolg is nu dat juist de mensen die het meest onder druk staan (vrouwen binnen de islam) nog verder onder druk komen te staan.
Hahaha dit is toch wel 1 van de betere reacties.quote:Op maandag 15 augustus 2016 20:51 schreef PXY225 het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat bepaalde islamitische regels handig zijn omdat ze mensen beschermen tegen hun eigen stupiditeit (zoals niet roken wat bijvoorbeeld leidt tot longkanker, en nog meer van zulke regels).
En nee, je moet niet je eigen slimheid op meer dan 7 miljard mensen gaan projecteren. Als jij zonder de islam kunt, fijn voor je, maar heel veel mensen hebben blijkbaar regels en sterke leiders nodig.
Dat laatste ben ik met je eens. Ik zie alleen niet in hoe een boerkini verbod ook maar iets oplost. Wie wordt er nou onder druk gezet? Alleen de vrouwen die al een vrij lastige positie hebben binnen de islam.... Mannen gaan zich hier niet druk om maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Naaktlopen is dan ook tegen de wet in zelfs de meest liberale samenlevingen.
[..]
Ik stel dat er op moreel vlak een groot verschil is tussen gecodificeerde verboden van de overheid (waar geldstraf of kooi-gijzeling tegenoverstaat) of sociale druk vanaf je omgeving. Ik snap dat veel mensen het verschil misschien niet zo goed voelen maar er zijn goede redenen om die 2 gescheiden te houden. Te maken met fundamentele keuzevrijheid, etc... kunnen we het in een ander topic uitgebreid over hebben maar de conclusie is.. overheid is anders dan omgeving.
[..]
Bijvoorbeeld door je vrij te vechten van je omgeving en je eigen leefregels te stellen?
[..]
In vrije westerse samenlevingen is dat uiteindelijk druk waar men voor kiest. Al dan niet actief of passief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |