Ah zo, die groei van baby had ik niet meegekregen, vandaar dat ik het vroegquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:12 schreef Veruca_Assault het volgende:
Mignonne, ik ben 'gewoon' overgedragen aan de gyn en ga dus (blijkbaar niet vanzelfsprekend?) in het ziekenhuis bevallen? Er zijn nog wel zorgen over de kleine baby dus dacht dat dit er ook mee te maken had? Zal nog eens vragen.
Aan de andere kant heb ik (en man!) best wel een knauw in mijn vertrouwen gekregen over wat mijn lijf zou moeten kunnen (en dus niet deed, namelijk rustig de baby binnenhouden). Ik weet inmiddels niet zeker meer of ik thuis durf.
Genoeg uit te zoeken dus.
Dat is ook het alles overheersende gevoel; we hebben het nu zo fijn samen, zal het straks met baby wel nog zo fijn (of fijner) zijn?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 09:10 schreef Quoi het volgende:
Ieuw Miezziej... Houd het wel spannend hè, die andere gewoonten.
[..]
He bluhg... Ik heb ook dat soort buien gehad. Niet bang dat 'ie weg zou gaan, maar dat we niet meer dezelfde soort fijne relatie zouden hebben. Kun je goed daarover babbelen met 'm? Helpt hoorInmiddels erken ik dat er zeker iets gaat veranderen, dat is zo logisch, maar heb verder vertrouwen (oops, dat wordt mijn stokpaardje) in team Q. Die blijft gewoon hetzelfde, alleen komt er een combi van ons twee bij. Nou, en dat kan toch niet fout gaan?
Misschien helpt dit. Succes met herstellen van het vrijgezellengebeuren (fijn dat het toch leuk werd!).
Het is ook niet zomaar iets, een kind krijgen... En je kunt van te voren allemaal zo lastig inschatten hoe het gaat zijn enzo. Ik had er zelf destijds best veel over gefantaseerd en had het heel vaak in mijn omgevig meegemaakt, en toch was (en is) het heel anders dan ik dacht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 08:58 schreef Mies_poes het volgende:
Kreeg gisteravond nog een ontzettende huilbui, want ben ineens heel bang voor de invloed van de baby op de relatie met mijn vriend. Bang dat 'ie bij me weggaat etc. Terwijl we al elf jaar een relatie hebben dus vrij stabiel zijnIk heb graag alles onder controle, maar dat kan in dit geval niet, je weet gewoon niet hoe je leven er uit gaat zien. Stomme hormonen.
Dan zal ik mijn ervaring ook maar even inslikkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:08 schreef Mies_poes het volgende:
Kijk, zulke verhalen wil ik horen Burdie
Waar liepen jullie tegenaan? Ik vind het juist wel boeiend om te lezen/horen! (Al hoor ik niet in dit topic, maar goedquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan zal ik mijn ervaring ook maar even inslikken![]()
Heb je even?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 10:59 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Waar liepen jullie tegenaan? Ik vind het juist wel boeiend om te lezen/horen! (Al hoor ik niet in dit topic, maar goed.)
Mja ach, het is zo stom want ik heb echt alle kieren en naden van mezelf en mijn kind gecontroleerd nadat we zaterdag in het bos waren. Maar niet de achterkant van mijn bovenarmquote:
Ja, de kans is 2% dacht ik he.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had dat een tijdje terug ook in mijn knieholte. Ze wilden mij in eerste instantie antibiotica geven maar zwanger dus feest ging niet door. Ik houd de boel goed in de gaten maar het lijkt allemaal goed af te lopen
en vriend van me is gisteren opgenomen in ziekenhuis na Lyme besmetting dus de kans dat jullie het hebben is vind ik dus daarmee 0%quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, de kans is 2% dacht ik he.
Ik denk ook dat het een goede combinatie is, maar wat je zegt: zijn 'alles komt goed'-instelling wekt soms wel wat irritatie op. Ik wil dingen sneller en beter geregeld hebben. Ik wil zekerheid dat hij na de geboorte vrij heeft, hij zegt dat het toch niet te plannen is en we daarom ter plekke wel zien wat er met werk geregeld kan worden (hij werkt in de horeca en stiekem denk ik wel dat het goed komt, maar ik wil niet dat de kraam 's middags weg gaat en meneer dan ook net moet werken).quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:10 schreef Mies_poes het volgende:
Over placenta opeten gesproken; ik hoorde net bij yoga dat je de placenta ook kan laten vermaken tot capsules. Dan eet je hem dus wel op en krijg je alle goede stoffen binnen, maar proef je er niks van. Ook nog een optie!
Nazil, mijn vriend zit een beetje in elkaar zoals de jouwe en ik zoals jijDenk juist dat het een goede combinatie is (al vind ik het ook vaak irritant dat hij denkt dat altijd alles maar goed komt), want als je beide alles zwart ziet wordt het denk ik helemaal niks.
Nee, eerder rond de 50%.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, de kans is 2% dacht ik he.
Dat je lyme krijgt van een teek?quote:
Mag ik dan even weten waar jij je informatie op baseert? Want dit klinkt mij bijna als opstokerij in de oren. De enige bronnen die ik kan vinden spreken van ca. 2%.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:12 schreef Unihipili het volgende:
Ja doe maar.
RIVM verspreidt iig kulinformatie.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:17 schreef Skittles het volgende:
Meen je dit nou serieus?![]()
!
Na jarenlange ervaring en intensief speurwerk kan ik concluderen dat teken een hoax zijn en gewoonweg niet bestaan. Ik ben er namelijk nog nooit één tegengekomen.
Ik las wel dat op sommige plekken idd 50% van de teken besmet zijn met het borrelia virus (en op andere plekken geen, het landelijk gemiddelde komt op 20%).quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:22 schreef Molo het volgende:
Misschien bedoelt ze dat 50% van de teken Lyme heeft, niet 50% kans op besmetting.
* Molo voordeel van de twijfel geeft
ja weet ik, vandaar dat ik bedacht dat je de tekst ook zo kunt lezen. Maar goed, bangmakerij is niet nodig, huisarts zal het wel wetenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik las wel dat op sommige plekken idd 50% van de teken besmet zijn met het borrelia virus (en op andere plekken geen, het landelijk gemiddelde komt op 20%).
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:33 schreef Burdie het volgende:
Hallo, wat mankeert er aan?
[ afbeelding ]
nou om te beginnen die onderbroekquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:33 schreef Burdie het volgende:
Hallo, wat mankeert er aan?
[ afbeelding ]
Zat onder mijn control Cquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
"kan bestand niet openen"quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:33 schreef mignonne het volgende:
knock yourselves out
http://www.diliguide.nl/document/1314
huh echt? ik kan hem gewoon openen, t is een pdf. Droge kost hoor, de offciële richtlijn is het; maar wie hem wil hebben wil ik best mailen.quote:
ah thnxquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:41 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.nvk.nl/Portal(...)iekte/lymeziekte.pdf
er is veel discussie in wetenschap en literatuur over borrelia en zeker de late/chronische gevolgen en behandeling daarbij, dus de richtlijn van 2013 ligt inmiddels ook alweer onder vuurquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
huh echt? ik kan hem gewoon openen, t is een pdf. Droge kost hoor, de offciële richtlijn is het; maar wie hem wil hebben wil ik best mailen.
Idd zo grofweg 2% gevallen van lyme ieder jaar.
what else is new toch? Zodra een richtlijn verschijnt is ie verouderdquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:43 schreef Molo het volgende:
[..]
er is veel discussie in wetenschap en literatuur over borrelia en zeker de late/chronische gevolgen en behandeling daarbij, dus de richtlijn van 2013 ligt inmiddels ook alweer onder vuur
yep, maar bij Lyme is de discussie ongeveer op niveau van whiplash en fibromyalgie, oftewel er is geen consensus en altijd hommelesquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
what else is new toch? Zodra een richtlijn verschijnt is ie verouderd![]()
![]()
Maar kan me wel vinden in wat je zegt hoor, idd over die kant, maar los gezien daar van denk ik dat er ook gewoon veel mensen zijn bij wie lyme nooit ontdekt wordt. Tsja. Maar goed 50% kans op ziekte van lyme na tekenbeet lijkt mij persoonlijk wat gortig en daar zou ik wel graag een bron of wat bij zien.
oh kan best, maar t is wel handig als er dan wat tekst en uitleg bij staat als er naar gevraagd wordt. I guess.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:50 schreef Molo het volgende:
[..]
yep, maar bij Lyme is de discussie ongeveer op niveau van whiplash en fibromyalgie, oftewel er is geen consensus en altijd hommeles
en klopt, maar ik denk ook dat Uni dat niet bedoelde
en taartquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh kan best, maar t is wel handig als er dan wat tekst en uitleg bij staat als er naar gevraagd wordt. I guess.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:00 schreef Mies_poes het volgende:
50% klopt toch wel? Je krijgt het wel of niet.
Nog altijd honderd keer beter dan die Henny van jouquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:02 schreef Quoi het volgende:
Bedankt Molo. Nu zit ik met dokter Bernard in mijn hoofd![]()
Intussen heb ik een goed en fijn dagje! Doseren, ik kan het soms welNu nog even de darmen die meewerken.
Beter dan dokter Snugglesquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:02 schreef Quoi het volgende:
Bedankt Molo. Nu zit ik met dokter Bernard in mijn hoofd![]()
Jij snapt mij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:00 schreef Mies_poes het volgende:
50% klopt toch wel? Je krijgt het wel of niet.
Ik doe met je meequote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:37 schreef PiperMaru het volgende:
Zou Fieder aan het bevallen zijn? Vanochtend 8.30 voor het laatst gepost...
extra weeëndansje voor Fieder doet
Ik ben bij Stip gebeten door een teek en pas redelijk laat gezien dat het daadwerkelijk een kring was geworden, dus uiteindelijk met 13 weken zwangerschap een kuur gehad. Apotheek zei toen dat het ook niet eerder had gemogen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:40 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe dan ook, de dokter kon niets toevoegen. Moet de plek in de gaten houden. Ze geven idd geen preventieve antibiotica aan zwangeren, hoeft ook niet. De kans dat het losloopt is groot, dus daar ga ik maar van uit
Huh Hoezo?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:02 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik ben bij Stip gebeten door een teek en pas redelijk laat gezien dat het daadwerkelijk een kring was geworden, dus uiteindelijk met 13 weken zwangerschap een kuur gehad. Apotheek zei toen dat het ook niet eerder had gemogen.
Stip heeft iig geen Lyme, dan had ie wel beter geslapen![]()
Druifjequote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:19 schreef Cygne het volgende:
Ineens een heel stuk minder misselijk. En in plaats van dat ik daar blij mee ben, maak ik me weer zorgen.Stom hoofd. Ik ben blij als het donderdag is.
ik gok dat ze bij de meeste supermarkten nog nooit een bevalling hebben meegemaaktquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:12 schreef Quoi het volgende:
Fieder is ook weer geen heel frequente poster hè? Maar hoop het zó voor haar.
Iets anders: de visboer is terug van vakantieHaring
![]()
De cassière bij de supermarkt vroeg heel voorzichtig: hoe lang moet u nog? Ze hadden bij die Jumbo nog nooit een bevalling meegemaakt, zei ze, toen ik zei hoe lang nog en dat ik dit wandelingetje blijf doen tot het zover is
Ik zei ook: ik woon zo dichtbij dat ik voordat het kind er is wel thuis benquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik gok dat ze bij de meeste supermarkten nog nooit een bevalling hebben meegemaakt
Ik vind dat altijd wel aandoenlijk, mensen die bevallingen alleen van Amerikaanse films kennen. Daar begin je altijd met exploderende vliezen, vervolgens naar volledige ontsluiting in tien minuten, naar drie keer persen en een baby
Ik heb daar voor mijn zusje naar gekeken, maar kon niet echt iets vinden. Ik heb er toen zelf eentje gemaakt en mooi laten uitprinten op dik papier bij een printshop en inbinden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 16:45 schreef PiperMaru het volgende:
Misschien weet iemand dit: ik ben echt een sucker voor van die invulbabyboeken en wil er dan ook graag een kopen of vragen als cadeau. Helaas gaat het in alle boeken die ik tot nu toe ben tegengekomen over een mama en een papa en niet over twee mama's (of bv over mama en partner). Weet iemand misschien een babyboek dat we kunnen gebruiken zonder al te veel te hoeven doorstrepen/met tipp-ex aan de gang te gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |