abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164577665
Mignonne, ik ben 'gewoon' overgedragen aan de gyn en ga dus (blijkbaar niet vanzelfsprekend?) in het ziekenhuis bevallen? Er zijn nog wel zorgen over de kleine baby dus dacht dat dit er ook mee te maken had? Zal nog eens vragen.

Aan de andere kant heb ik (en man!) best wel een knauw in mijn vertrouwen gekregen over wat mijn lijf zou moeten kunnen (en dus niet deed, namelijk rustig de baby binnenhouden). Ik weet inmiddels niet zeker meer of ik thuis durf.

Genoeg uit te zoeken dus.
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_164577833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:12 schreef Veruca_Assault het volgende:
Mignonne, ik ben 'gewoon' overgedragen aan de gyn en ga dus (blijkbaar niet vanzelfsprekend?) in het ziekenhuis bevallen? Er zijn nog wel zorgen over de kleine baby dus dacht dat dit er ook mee te maken had? Zal nog eens vragen.

Aan de andere kant heb ik (en man!) best wel een knauw in mijn vertrouwen gekregen over wat mijn lijf zou moeten kunnen (en dus niet deed, namelijk rustig de baby binnenhouden). Ik weet inmiddels niet zeker meer of ik thuis durf.

Genoeg uit te zoeken dus.
Ah zo, die groei van baby had ik niet meegekregen, vandaar dat ik het vroeg :)
Ik heb wel eerder dames gehad die premature weeën hadden namelijk en die kreeg ik gewoon "terug" zodra ze 37 weken waren. Omdat de indicatie waarom ze medisch waren vervallen was zeg maar.

Kan me voorstellen dat je vertrouwen een knauw heeft gekregen. Het is aan jou waar je gecontroleerd wil worden en wil bevallen natuurlijk :) vaak groeit het vertrouwen wel weer naarmate de buik/termijn groeit. Dat gun ik je ook, dat het vertrouwen weer wat terugkeert :*
:)
pi_164578099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:10 schreef Quoi het volgende:
Ieuw Miezziej... Houd het wel spannend hè, die andere gewoonten.

[..]

He bluhg... Ik heb ook dat soort buien gehad. Niet bang dat 'ie weg zou gaan, maar dat we niet meer dezelfde soort fijne relatie zouden hebben. Kun je goed daarover babbelen met 'm? Helpt hoor :Y Inmiddels erken ik dat er zeker iets gaat veranderen, dat is zo logisch, maar heb verder vertrouwen (oops, dat wordt mijn stokpaardje) in team Q. Die blijft gewoon hetzelfde, alleen komt er een combi van ons twee bij. Nou, en dat kan toch niet fout gaan? ;) Misschien helpt dit. Succes met herstellen van het vrijgezellengebeuren (fijn dat het toch leuk werd!).
Dat is ook het alles overheersende gevoel; we hebben het nu zo fijn samen, zal het straks met baby wel nog zo fijn (of fijner) zijn?
Ik kan er wel goed over praten met hem, als ik niet zo in mijn emotie zit als gisteren iig :') Ach, het zal best goed komen en tijd kosten voor we allemaal ons plekje weten. Zal best even wennen zijn.

Kreeg net een sms'je van mijn yogadocente 'tot zo bij de yoga', ik was het helemaal vergeten! Doe normaal yoga op donderdagochtend maar heb me nu zelf opgegeven voor straks. Fijn dat ze even sms'te, blijkbaar ervaring met pregnancy brains ;)
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:54:11 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164578218
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 08:58 schreef Mies_poes het volgende:
Kreeg gisteravond nog een ontzettende huilbui, want ben ineens heel bang voor de invloed van de baby op de relatie met mijn vriend. Bang dat 'ie bij me weggaat etc. Terwijl we al elf jaar een relatie hebben dus vrij stabiel zijn :P Ik heb graag alles onder controle, maar dat kan in dit geval niet, je weet gewoon niet hoe je leven er uit gaat zien. Stomme hormonen.
Het is ook niet zomaar iets, een kind krijgen... En je kunt van te voren allemaal zo lastig inschatten hoe het gaat zijn enzo. Ik had er zelf destijds best veel over gefantaseerd en had het heel vaak in mijn omgevig meegemaakt, en toch was (en is) het heel anders dan ik dacht.
Ik kan je vertellen hoe het bij ons ging; de liefde voor elkaar werd 10x sterker door de wetenschap dat onze liefde voor elkaar, belichaamd, zó belachelijk leuk was geworden O+.
Je levert dingen in, krijgt er andere dingen voor terug, de balans is een tijdje zoek... en als je al zo lang samen bent kan dat best een onzeker vooruitzicht zijn, maar je hebt wel vaker samen naar een nieuwe balans moeten zoeken en dat is tot nu toe steeds goed gekomen ;).
En waar ik me vooral over verbaasde, toen de eerste paar hectische weken voorbij waren, is hoe 'normaal' alles eigenlijk was gebleven. Hoe vertrouwd en 'hetzelfde' dingen voelden, terwijl ze tegelijkertijd helemaal anders waren.
Ik hoop dat jullie het ook zo fijn gaan ervaren ;). Komt wel goed, schatje!
KuikenGuppy
pi_164578383
Die eerste maanden met baby vond ik best heel heftig, zeker ook voor mn relatie, wij hebben regelmatig tegenover elkaar gestaan, maar zijn ook weer naar elkaar toe gegroeid, sterker dan ervoor, en ik bereid me nu weer voor op af en toe strijd, omdat we dingen soms (regelmatig) anders zien.
Tijd voor elkaar maken is essentieel O+
S. 2014
J. 2016
pi_164578435
Kijk, zulke verhalen wil ik horen Burdie O+
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:09:45 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_164578468
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:08 schreef Mies_poes het volgende:
Kijk, zulke verhalen wil ik horen Burdie O+
Dan zal ik mijn ervaring ook maar even inslikken :+

Overigens komt het op de lange termijn vaak wel goed hoor, zelfs bij een pittige start. Zolang je elkaar maar steunt maar óók de ruimte blijft geven, en daar gaat het vaak een beetje mis in het begin :')
disclaimer
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:11:23 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_164578491
Als iemand mijn placenta zou opbakken zou ik trouwens denk ik best proeven. Maar ik ga 't niet zelf staan doen :')
disclaimer
pi_164578999
Als je je 1e kindje krijgt is het ook gewoon niet voor te stellen wat dat voor impact op je leven zal hebben. Bij een 2e of volgend kindje zit je al wat meer in die flow (hoewel ik me nu nog geen leven met 3e kind voor kan stellen :') ). De eerste weken met Djenna waren zwaar. Nu ben ik er voort aardig tegen opgewassen. Maar toen was het slaapgebrek echt killing voor mij. Komt nog bij de mega onzekerheid waarmee ik te kampen had. Doe ik het wel goed? Twijfelde constant aan mezelf .. eet ze wel goed? Waarom huilt ze? Waarom wil ze niet slapen? Nou ja.. dat werk dus. Na een week of 8-12 ging dat langzaam steeds beter en ook ikzelf ging lekkerder in mijn vel zitten weer. Onderschat de invloed van die stomme hormonen niet.. die doen echt rare dingen met je. Bovendien had ik toen ook nog heel veel stress van een langlopend arbeidsconflict. Dat maakte het er allemaal niet makkelijker op.

Na een maand of 3 begon de zon pas echt te schijnen (figuurlijk) en toen genoot ik voor het eerst echt voor de volle 100%. Daarvoor genoot ik ook.. maar had zo mijn ups en downs.

En ik denk, juist als je een kindje krijgt en in die eerste periode na de geboorte zit, je er dan echt pas goed achter komt wat je aan elkaar hebt. En de liefde voor elkaar is er echt niet minder om geworden. Wel vinden we allebei dat we veel vaker een avondje samen zouden moeten plannen. Even man en vrouw zijn ipv papa en mama etc. Nu is dat even wat lastiger aangezien we hrt ju van 1 inkomen moeten doen. Maar dadelijk als ik weer aan het werk ben, hebben we ons al voorgenomen, gaan we dat weer volledig oppakken :Y .

Maar je hoort weleens verhalen van mensen waar het van tevoren al shit gaat en dan besluiten om 'een kind te nemen'. Als laatste strohalm. Ain't gonna work :N ..
pi_164579512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan zal ik mijn ervaring ook maar even inslikken :+

Waar liepen jullie tegenaan? Ik vind het juist wel boeiend om te lezen/horen! (Al hoor ik niet in dit topic, maar goed :+ .)

Mijn vriend en ik kenden elkaar nog zo kort toen we samen al een kind kregen. Dat heeft misschien als voordeel dat we nog niet gewend waren aan een bepaald soort leven samen: dit wás ons leven samen. Het lastige was wel dat we nog niet altijd precies wisten wat we aan elkaar hadden. Wat ik wel heb gemerkt is dat in 'extreme' situaties (en ja een bevalling en kraamtijd zijn best extreem in de zin dat alles op z'n kop staat en je heel veel heftige dingen meemaakt) bepaalde eigenschappen uitvergroot worden en emoties (ook door de hormonen natuurlijk) sneller oplaaien. Het eerste jaar na de geboorte hadden wij daardoor ook wel een paar behoorlijk grote aanvaringen. Ik vond het soms heel verstikkend allemaal en had het gevoel dat I en hij mij helemaal opslokten en ik geen ruimte meer had en dat hij mij ook helemaal niet meer zag als een op zichzelf staand mens/individu. Eigenlijk sta je als stel toch een tijdje in 'overlevingsmodus', vind ik en het is ook de kunst om te accepteren dat dit even zo is, en langzaam ontstaat er weer meer ruimte voor jezelf en voor elkaar. Ook wat dat betreft is het denk ik wel goed om niet te veel 'een roze wolk' te verwachten (al zijn die verhalen er wel natuurlijk, zie Burdie, maar zelf heb ik die ervaring dus ook niet).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164579765
Ik hoor hier ook niet..
Maar wat wij bij de tweede hadden was dat onze band eigenlijk niet veranderde en we ook niet meer ruzie kregen ofzo. Maar... we kwamen wel op een gegeven moment allebei in de overleef-modus.. Dat je bij een 2e al in de flow zit herken ik dus niet. De 2e had bij ons een hele grote inpact omdat hij gewoon bijna niet sliep (nooit meer dan 1,5 uur achter elkaar) en vaak ontroostbaar was.
Maar qua relatie gaat het tussen ons eerder beter dan slechter eigenlijk.
pi_164580166
Over relaties gesproken... Ik besef mij nu net dat we ons 5-jarig jubileum vorige week vergeten zijn _O- romantisch ten top zijn wij.

Wat relatie betreft denk ik dat we wel iets meer ruzie/meningsverschillen zullen krijgen, ik kan de ruzies tot nu toe op 1 hand tellen namelijk maar als ik ergens niet tegen kan is het slaaptekort. Ik vind het verder heel lastig inschatten. Mijn man is heel relaxed, alles komt goed, maak je geen zorgen. Ik maak mij heel snel zorgen, ben vaak bezorgd en zie overal het meest zwarte scenario van in. Dat zou nog wel eens kunnen botsen. Maar we zien het wel, we gaan het wel overleven.
pi_164580918
Over placenta opeten gesproken; ik hoorde net bij yoga dat je de placenta ook kan laten vermaken tot capsules. Dan eet je hem dus wel op en krijg je alle goede stoffen binnen, maar proef je er niks van. Ook nog een optie!

Nazil, mijn vriend zit een beetje in elkaar zoals de jouwe en ik zoals jij ;) Denk juist dat het een goede combinatie is (al vind ik het ook vaak irritant dat hij denkt dat altijd alles maar goed komt), want als je beide alles zwart ziet wordt het denk ik helemaal niks.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:17:35 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_164581079
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:59 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Waar liepen jullie tegenaan? Ik vind het juist wel boeiend om te lezen/horen! (Al hoor ik niet in dit topic, maar goed :+ .)

Heb je even? :+

Er waren best wat factoren, maar een van de belangrijkste is dat mijn man niet zo goed tegen veranderingen kan. En dan heel erg wegkruipt en gaat mokken en het leven niet meer leuk vindt. Voor hem staat verandering gelijk aan teloorgang. Nou ja, met een baby verandert er nogal wat. Ik dook vol overtuiging in mijn moederrol, voor mij was zij het meest prachtige wat me ooit was overkomen. Híj wilde dood, of weg, hij wilde in elk geval niet wat er was. Ik merkte dat, alles wat hij deed ging met tegenzin, zuchten, mopperen. En daardoor werd ik heel erg verdrietig. Het sloeg echt een enorme wig tussen ons. Er zijn toen dingen gezegd die echt veel pijn hebben gedaan.

Een andere factor is dat ik nogal uitgesproken opvattingen had / heb over hoe er met het kind zou moeten worden omgegaan. Hij deed dat anders, en ik was me dan constant tegen hem aan aan het bemoeien. Of het aan het overnemen. Dat schaadde zijn zelfvertrouwen nogal. Op een gegeven moment deed hij dus (heel begrijpelijk) niks meer, want ik nam het toch altijd over of zei tegen hem dat hij het anders moest doen. En daardoor werd ik weer boos, want alles kwam op míjn schouders (ja, eigen schuld).

Hij reageert ook echt heel dramatisch op nachtelijke dingen. En daar reageer ík dan weer heel boos op. Bam, ruzie.

Nou ja, er kwamen in elk geval nogal wat situaties om de hoek kijken waar we voorheen nooit mee geconfronteerd waren of waar we voorheen vrij makkelijk onze kop voor in het zand konden steken en het heeft echt wel even geduurd voor we daar onze weg weer in hadden gevonden.

Hij vindt het kind nu veel leuker, want groter, en daardoor zit hij veel beter in zijn vel. Ik leer steeds beter loslaten en dat het niet erg is dat hij bepaalde dingen anders doet dan ik. En slechte nachten hebben we gelukkig gewoon nauwelijks meer tegenwoordig :')

De eerste maanden waren echt vet afzien iig en ik verlang dáár iig niet naar terug. Roze wolk? Neh. Ook geen zwarte wolk, en ik haalde genoeg vreugde uit mijn kind. Maar voor m'n relatie zou ik het niet overdoen :P
disclaimer
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:20:22 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164581149
En dat mag je dan gewoon allemaal nóg een keertje meemaken, SQ! *O*
KuikenGuppy
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:20:56 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_164581166
en ik moet zo naar de huisarts van mijn collega's omdat ik probeerde een teek te verwijderen en de achterkant afbrak. Ik kan er alleen niet zelf bij (achterkant bovenarm) dus kan het restant er niet zelf uitsnijden :(
disclaimer
pi_164581298
Brrrr, succes bij de arts, SQ!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:28:02 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_164581345
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:26 schreef Franny_G het volgende:
Brrrr, succes bij de arts, SQ!
Mja ach, het is zo stom want ik heb echt alle kieren en naden van mezelf en mijn kind gecontroleerd nadat we zaterdag in het bos waren. Maar niet de achterkant van mijn bovenarm 8)7 dus ik voelde het pas net toen hij zich al lekker aan het volzuigen was natuurlijk.

De kans op Lyme is vrij klein verder, dus maak me niet echt druk, maar laat t wel liever even wegsnijden.
disclaimer
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:28:12 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164581348
Jeumig, dat is ook nogal wat zeg... lijkt me heel heftig ;(

Hier eigenlijk niks veranderd tussen Koos en mij. Hij vindt me nog steeds te makkelijk met dingen en ik hem te beschermend en uiteindelijk zijn we beide wel blij met hoe we het doen en is het ok :+

Wel even bij de huisarts aangeven dat je zwanger bent (ja duh, ik weet dat je niet achterlijk bent :+ ), want dat kan soms voor eventuele behandeling wat uitmaken. Al neem ik aan dat die (nog) niet nodig is, omdat verse teek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164581707
Ik had dat een tijdje terug ook in mijn knieholte. Ze wilden mij in eerste instantie antibiotica geven maar zwanger dus feest ging niet door. Ik houd de boel goed in de gaten maar het lijkt allemaal goed af te lopen
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:45:37 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_164581752
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had dat een tijdje terug ook in mijn knieholte. Ze wilden mij in eerste instantie antibiotica geven maar zwanger dus feest ging niet door. Ik houd de boel goed in de gaten maar het lijkt allemaal goed af te lopen
Ja, de kans is 2% dacht ik he.
disclaimer
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:52:40 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164581909
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en vriend van me is gisteren opgenomen in ziekenhuis na Lyme besmetting dus de kans dat jullie het hebben is vind ik dus daarmee 0% :Y
pi_164582076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:10 schreef Mies_poes het volgende:
Over placenta opeten gesproken; ik hoorde net bij yoga dat je de placenta ook kan laten vermaken tot capsules. Dan eet je hem dus wel op en krijg je alle goede stoffen binnen, maar proef je er niks van. Ook nog een optie!

Nazil, mijn vriend zit een beetje in elkaar zoals de jouwe en ik zoals jij ;) Denk juist dat het een goede combinatie is (al vind ik het ook vaak irritant dat hij denkt dat altijd alles maar goed komt), want als je beide alles zwart ziet wordt het denk ik helemaal niks.
Ik denk ook dat het een goede combinatie is, maar wat je zegt: zijn 'alles komt goed'-instelling wekt soms wel wat irritatie op. Ik wil dingen sneller en beter geregeld hebben. Ik wil zekerheid dat hij na de geboorte vrij heeft, hij zegt dat het toch niet te plannen is en we daarom ter plekke wel zien wat er met werk geregeld kan worden (hij werkt in de horeca en stiekem denk ik wel dat het goed komt, maar ik wil niet dat de kraam 's middags weg gaat en meneer dan ook net moet werken).

Dus ik regel het en hij zorgt er voor dat het goed komt en ik niet wegkwijl in zwarte scenario's O+
pi_164582167
Teek :(

Interessant allemaal die ervaringsverhalen. Wist niet dat jullie kort bij elkaar waren Franny! Kan ook een voordeel zijn, vastgeroest in patronen ben je dan iig nog niet :+.

Die zorgen over de invloed op je relatie zijn heel herkenbaar. Hoewel ik het sterker vond bij baby 1 dan baby 2, maar we zitten nu ook al in de luiers dus de overgang is toch minder groot. Over het geheel genomen is de uitkomst hier positief *; . Tuurlijk is het soms wel even bikkelen, en overleven. Maar we zijn een goed team, en alles gaat weer voorbij. Ook krampjes enzo, ik noem maar eens wat. Ik denk overigens dat alle papas meer kunnen met grotere kinderen, en dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Nu kijkt hij ook niet beteuterd als T meteen ophoudt met huilen bij mij, puur omdat ik de magische mama ben. Tis niet persoonlijk, tis biologisch :Y). Papapapapapapatijd komt vanzelf!
Qua liefde enzo: exponentieel. Daarbij zit ik zelf ook lekker in mijn vel sinds W er is en ik mijn draai als moeder heb gevonden, en dat helpt ook een hoop :D.

[ Bericht 60% gewijzigd door Crumpette op 16-08-2016 13:10:39 ]
pi_164582283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, eerder rond de 50%.

Wat handig is om te doen bij een tekenbeet, als de teek er nog in zit/je die op kan vangen, is de teek laten testen op borrelia.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:11:23 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_164582342
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:09 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Nee, eerder rond de 50%.
Dat je lyme krijgt van een teek?
Nou, dan kunnen we de wereldbevolking wel afschrijven :')
disclaimer
pi_164582371
Ja doe maar :D.
RIVM verspreidt iig kulinformatie.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:14:03 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_164582436
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:12 schreef Unihipili het volgende:
Ja doe maar :D.
RIVM verspreidt iig kulinformatie.
Mag ik dan even weten waar jij je informatie op baseert? Want dit klinkt mij bijna als opstokerij in de oren. De enige bronnen die ik kan vinden spreken van ca. 2%.
disclaimer
pi_164582449
Op jarenlange ervaring en intensief speurwerk.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:15:34 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_164582477
Ja ja. Ok.
disclaimer
pi_164582543
Meen je dit nou serieus? :') :') !

Na jarenlange ervaring en intensief speurwerk kan ik concluderen dat teken een hoax zijn en gewoonweg niet bestaan. Ik ben er namelijk nog nooit één tegengekomen.
pi_164582604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:17 schreef Skittles het volgende:
Meen je dit nou serieus? :') :') !

Na jarenlange ervaring en intensief speurwerk kan ik concluderen dat teken een hoax zijn en gewoonweg niet bestaan. Ik ben er namelijk nog nooit één tegengekomen.
:D O+

50% uhuh... dat betekend dat als ik vanmiddag 2 teken zou vinden op mn lijf, ik dus lyme heb want 1op2... bronnen graag?!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:22:47 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164582676
Misschien bedoelt ze dat 50% van de teken Lyme heeft, niet 50% kans op besmetting.

* Molo voordeel van de twijfel geeft :P
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:25:13 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_164582733
Als dat is wat ze bedoelt moet ze dat zeggen. En niet met dit soort halfslachtige non-argumenten komen.
disclaimer
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:25:15 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164582737
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:22 schreef Molo het volgende:
Misschien bedoelt ze dat 50% van de teken Lyme heeft, niet 50% kans op besmetting.

* Molo voordeel van de twijfel geeft :P
Ik las wel dat op sommige plekken idd 50% van de teken besmet zijn met het borrelia virus (en op andere plekken geen, het landelijk gemiddelde komt op 20%).
KuikenGuppy
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:29:21 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164582864
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik las wel dat op sommige plekken idd 50% van de teken besmet zijn met het borrelia virus (en op andere plekken geen, het landelijk gemiddelde komt op 20%).
ja weet ik, vandaar dat ik bedacht dat je de tekst ook zo kunt lezen. Maar goed, bangmakerij is niet nodig, huisarts zal het wel weten :Y
Tenzij Dokter Bernard of Peer :+
pi_164582960
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:33:57 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164582969
Hallo, wat mankeert er aan?

KuikenGuppy
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:35:00 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164582997
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:33 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]
pi_164583005
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:33 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]
nou om te beginnen die onderbroek :')
pi_164583011
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:35 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:36:26 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583043
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-
Zat onder mijn control C :+

net was dat deze :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:38:34 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_164583082
quote:
"kan bestand niet openen" :')
disclaimer
pi_164583159
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

huh echt? ik kan hem gewoon openen, t is een pdf. Droge kost hoor, de offciële richtlijn is het; maar wie hem wil hebben wil ik best mailen.

Idd zo grofweg 2% gevallen van lyme ieder jaar.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:41:59 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583174
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

https://www.nvk.nl/Portal(...)iekte/lymeziekte.pdf
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:43:53 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

huh echt? ik kan hem gewoon openen, t is een pdf. Droge kost hoor, de offciële richtlijn is het; maar wie hem wil hebben wil ik best mailen.

Idd zo grofweg 2% gevallen van lyme ieder jaar.
er is veel discussie in wetenschap en literatuur over borrelia en zeker de late/chronische gevolgen en behandeling daarbij, dus de richtlijn van 2013 ligt inmiddels ook alweer onder vuur
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:44:42 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164583249
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:35 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Winston O+.
KuikenGuppy
pi_164583337
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:43 schreef Molo het volgende:

[..]

er is veel discussie in wetenschap en literatuur over borrelia en zeker de late/chronische gevolgen en behandeling daarbij, dus de richtlijn van 2013 ligt inmiddels ook alweer onder vuur
what else is new toch? Zodra een richtlijn verschijnt is ie verouderd :') :+
Maar kan me wel vinden in wat je zegt hoor, idd over die kant, maar los gezien daar van denk ik dat er ook gewoon veel mensen zijn bij wie lyme nooit ontdekt wordt. Tsja. Maar goed 50% kans op ziekte van lyme na tekenbeet lijkt mij persoonlijk wat gortig en daar zou ik wel graag een bron of wat bij zien.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:49:27 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583392
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Winston O+.
jeweetz O+

dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:50:36 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

what else is new toch? Zodra een richtlijn verschijnt is ie verouderd :') :+
Maar kan me wel vinden in wat je zegt hoor, idd over die kant, maar los gezien daar van denk ik dat er ook gewoon veel mensen zijn bij wie lyme nooit ontdekt wordt. Tsja. Maar goed 50% kans op ziekte van lyme na tekenbeet lijkt mij persoonlijk wat gortig en daar zou ik wel graag een bron of wat bij zien.
yep, maar bij Lyme is de discussie ongeveer op niveau van whiplash en fibromyalgie, oftewel er is geen consensus en altijd hommeles

en klopt, maar ik denk ook dat Uni dat niet bedoelde
pi_164583523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:50 schreef Molo het volgende:

[..]

yep, maar bij Lyme is de discussie ongeveer op niveau van whiplash en fibromyalgie, oftewel er is geen consensus en altijd hommeles

en klopt, maar ik denk ook dat Uni dat niet bedoelde
oh kan best, maar t is wel handig als er dan wat tekst en uitleg bij staat als er naar gevraagd wordt. I guess.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:56:20 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 13:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh kan best, maar t is wel handig als er dan wat tekst en uitleg bij staat als er naar gevraagd wordt. I guess.
en taart :Y

omdat taart :Y

(ik ben sinds dit weekend weer beetje op dieet en ik moet nog afkicken van de suiker, mis het beetje nu :') Kanslooooooos :') )
pi_164583675
50% klopt toch wel? Je krijgt het wel of niet.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:00:37 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583684
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:00 schreef Mies_poes het volgende:
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:02:44 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164583728
Bedankt Molo. Nu zit ik met dokter Bernard in mijn hoofd :')

Intussen heb ik een goed en fijn dagje! Doseren, ik kan het soms wel :) Nu nog even de darmen die meewerken.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:04:06 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164583767
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:02 schreef Quoi het volgende:

Intussen heb ik een goed en fijn dagje! Doseren, ik kan het soms wel :) Nu nog even de darmen die meewerken.
Nog altijd honderd keer beter dan die Henny van jou :'(

Goed bezig jij! *O*

Ik ga eens wandelen, baby tukt toch wel door hier :W
pi_164583775
Molo, jouw gifjes O+ _O-

Verder lijkt 2% van de beten me ook iets geloofwaardiger. 50% van de teken besmet las ik eerder ook ergens.

En volgns mies-poes' redenatie zou ook de kans op loterij winnen 50% zijn: je wint em wel... of niet :P

Ik had ooit ook een tekenbeet met ring. Antibiotica gehad en verder niet getest. Zo achteraf had ik wel een test gewild ook, maar mijn hoofd was elders ttt (moeder net overleden, en ik dacht dat ik exzeem ofzo had. Liet het aan de apotheker zien: "eh, ga jij eens snel naar de ha, jehebt een tekenbeet" :')
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:10:40 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164583912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:02 schreef Quoi het volgende:
Beter dan dokter Snuggles 8-).
KuikenGuppy
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:11:55 #141
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164583943
doe mij maar Dr. Beat

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:16:45 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164584069
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Beter dan dokter Snuggles 8-).
:P Ik was alweer bij "want engelen bestaan niet".
pi_164584156
Ineens een heel stuk minder misselijk. En in plaats van dat ik daar blij mee ben, maak ik me weer zorgen. :') Stom hoofd. Ik ben blij als het donderdag is.

Vanavond flink dozen inpakken, want onze verhuizers komen volgende week donderdag al. :o Gisterenavond even in het huis geweest om de kledingkast helemaal af te maken en op zijn plek te zetten, nachtkastjes gemaakt en twee stellingkasten voor in de trapkast. We hadden onze teckel meegenomen ook en die was helemaal blij, heeft de hele avond in de tuin gespeeld. O+
pi_164584334
Muwahaha die plaatjes :')

Anyhow.. vervelend als je het krijgt so better safe than sorry :)

En nu wil ik ook taart ... wie begon er over taart? WIE! :( :')
pi_164585348
Taart? :9~

oh nee, dan pas ik helemaal niets meer straks :')

De score van de passessie van gisteren: nog 3 rokken en 4 jurken die ik pas *O* De rest gaat maar voor 1 of 2 jaar de zolder op :'(
pi_164586352
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:00 schreef Mies_poes het volgende:
Jij snapt mij.

Nee maar even serieus. Het is een complexe kwestie. Ik vraag me af of er al goede betrouwbare harde data is. Afhankelijk van hoe je de teek verwijdert, immuunsysteem, waarneming, testen, behandeling etc. Zoals Molo ook al zegt: richtlijnen onder vuur.
De 2 procent gaat over hoeveel er gediagnosticeerd worden met Lyme na een tekenbeet. En aangezien de eerste diagnosetest zo sensitief is als een muntje opgooien...
Teken zelf zijn beter te testen dan een mensenlichaam. Grofweg 50% van de teken is besmet, afhankelijk van locatie.
Daarnaast, met een erythema migrans ben je sowieso besmet. Of de test nou uitwijst van wel of niet. Dan is de vraag of je immuunsysteem het kan bevechten. Dan kun je kiezen om antibiotica te nemen, maar ben je nog op tijd en krijg je wel genoeg? (standaard behandeling is te kort). Tegelijkertijd is geen kring geen uitsluitsel.
Daarnaast kun je ook borrelia bij je dragen maar er niet ziek van zijn, totdat het getriggerd wordt door iets..
Het is allemaal heel complex.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 16-08-2016 15:41:39 ]
pi_164586542
Zou Fieder aan het bevallen zijn? Vanochtend 8.30 voor het laatst gepost...

extra weeëndansje voor Fieder doet *O*
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:40:22 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_164586645
Hoe dan ook, de dokter kon niets toevoegen. Moet de plek in de gaten houden. Ze geven idd geen preventieve antibiotica aan zwangeren, hoeft ook niet. De kans dat het losloopt is groot, dus daar ga ik maar van uit ;)
disclaimer
pi_164586912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 15:37 schreef PiperMaru het volgende:
Zou Fieder aan het bevallen zijn? Vanochtend 8.30 voor het laatst gepost...

extra weeëndansje voor Fieder doet *O*
Ik doe met je mee *O*
hoop het zo voor haar
pi_164587778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 15:40 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe dan ook, de dokter kon niets toevoegen. Moet de plek in de gaten houden. Ze geven idd geen preventieve antibiotica aan zwangeren, hoeft ook niet. De kans dat het losloopt is groot, dus daar ga ik maar van uit ;)
Ik ben bij Stip gebeten door een teek en pas redelijk laat gezien dat het daadwerkelijk een kring was geworden, dus uiteindelijk met 13 weken zwangerschap een kuur gehad. Apotheek zei toen dat het ook niet eerder had gemogen.

Stip heeft iig geen Lyme, dan had ie wel beter geslapen :')
pi_164588033
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik ben bij Stip gebeten door een teek en pas redelijk laat gezien dat het daadwerkelijk een kring was geworden, dus uiteindelijk met 13 weken zwangerschap een kuur gehad. Apotheek zei toen dat het ook niet eerder had gemogen.

Stip heeft iig geen Lyme, dan had ie wel beter geslapen :')
Huh Hoezo?
pi_164588114
Ik kan me herinneren van mijn rondje Googlen 3 jaar geleden (jaja, nog meer wetenschappelijk onderzoek :+) dat je er heel moe van kan worden.
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:12:24 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164588330
Fieder is ook weer geen heel frequente poster hè? Maar hoop het zó voor haar.

Iets anders: de visboer is terug van vakantie *O* Haring :9

De cassière bij de supermarkt vroeg heel voorzichtig: hoe lang moet u nog? Ze hadden bij die Jumbo nog nooit een bevalling meegemaakt, zei ze, toen ik zei hoe lang nog en dat ik dit wandelingetje blijf doen tot het zover is :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 16-08-2016 16:32:07 ]
pi_164589055
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 14:19 schreef Cygne het volgende:
Ineens een heel stuk minder misselijk. En in plaats van dat ik daar blij mee ben, maak ik me weer zorgen. :') Stom hoofd. Ik ben blij als het donderdag is.

Druifje :* met die pillen is dot juist het gewenste effect. Maar nog 2 dagen en dan weer naar je enzo kieken
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:37:31 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_164589770
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:12 schreef Quoi het volgende:
Fieder is ook weer geen heel frequente poster hè? Maar hoop het zó voor haar.

Iets anders: de visboer is terug van vakantie *O* Haring :9

De cassière bij de supermarkt vroeg heel voorzichtig: hoe lang moet u nog? Ze hadden bij die Jumbo nog nooit een bevalling meegemaakt, zei ze, toen ik zei hoe lang nog en dat ik dit wandelingetje blijf doen tot het zover is :D
ik gok dat ze bij de meeste supermarkten nog nooit een bevalling hebben meegemaakt :D

Ik vind dat altijd wel aandoenlijk, mensen die bevallingen alleen van Amerikaanse films kennen. Daar begin je altijd met exploderende vliezen, vervolgens naar volledige ontsluiting in tien minuten, naar drie keer persen en een baby _O-
disclaimer
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:39:13 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_164589844
Hoe ver ben je donderdag, Cygne?

Of wacht, dat kan ik uitrekenen, volgens mij delen we wisseldag dus 9+3 dan? Spannend, hopelijk een mooi gegroeid embryo :*
disclaimer
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:39:51 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164589888
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik gok dat ze bij de meeste supermarkten nog nooit een bevalling hebben meegemaakt :D

Ik vind dat altijd wel aandoenlijk, mensen die bevallingen alleen van Amerikaanse films kennen. Daar begin je altijd met exploderende vliezen, vervolgens naar volledige ontsluiting in tien minuten, naar drie keer persen en een baby _O-
Ik zei ook: ik woon zo dichtbij dat ik voordat het kind er is wel thuis ben :)
pi_164590092
Mehh mijn hubbie wil heel graag met me naar de laatste film van Jason Bourne. En ik wil dat ook wel .. maar het liefst combineer ik dat natuurlijk met een etentje (toetjes :9~ :9~ :9~ ). Maar dat laatste is dus een beetje kansloos want no way dat ik bij zo'n tapasarrangement verder dan twee rondes kom met buikbaby :{

Dus nu maar een compromie .. wel naar de film .. en dat etentje houd ik tegoed voor als buikbaby uit den buuk is :9~ :9~ :9~
pi_164590142
Misschien weet iemand dit: ik ben echt een sucker voor van die invulbabyboeken en wil er dan ook graag een kopen of vragen als cadeau. Helaas gaat het in alle boeken die ik tot nu toe ben tegengekomen over een mama en een papa en niet over twee mama's (of bv over mama en partner). Weet iemand misschien een babyboek dat we kunnen gebruiken zonder al te veel te hoeven doorstrepen/met tipp-ex aan de gang te gaan?
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:49:13 #160
5428 crew  miss_sly
pi_164590310
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 16:45 schreef PiperMaru het volgende:
Misschien weet iemand dit: ik ben echt een sucker voor van die invulbabyboeken en wil er dan ook graag een kopen of vragen als cadeau. Helaas gaat het in alle boeken die ik tot nu toe ben tegengekomen over een mama en een papa en niet over twee mama's (of bv over mama en partner). Weet iemand misschien een babyboek dat we kunnen gebruiken zonder al te veel te hoeven doorstrepen/met tipp-ex aan de gang te gaan?
Ik heb daar voor mijn zusje naar gekeken, maar kon niet echt iets vinden. Ik heb er toen zelf eentje gemaakt en mooi laten uitprinten op dik papier bij een printshop en inbinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')