Reken er maar op dat ze gewoon wraak wilden nemen. Dat gebeurd zo vaak in de Amerikaanse rechtbanken.quote:Some believed Avery, 54, was targeted by officials after he sued for $36 million in 2005 in the wake of his rape conviction being overturned, an allegation police and prosecutors vehemently denied.
Ik denk niet dat ze daar zullen blijven wonen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:46 schreef Toefjes het volgende:
Zal ergens volgend jaar waarschijnlijk wel weer een lijk op dat terrein gevonden worden.
Vond het zo sneu dat hij dacht dat wanneer hij zou zeggen wat ze wilden dat hij zou zeggen, hij gewoon naar huis mocht gaan. Ben blij dat die dag toch is aangebroken voor hem.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 11:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daar zullen blijven wonen.
Fantastisch nieuws, dit!
Ja, klopt idd, ik hoop wel dat men dat niet vergeet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vond het zo sneu dat hij dacht dat wanneer hij zou zeggen wat ze wilden dat hij zou zeggen, hij gewoon naar huis mocht gaan. Ben blij dat die dag toch is aangebroken voor hem.
Vrees wel voor de impact van alles op Brendan hoor. Niet alleen die onterechte straf, maar hij is ook van vriendenloos voorheen nu opeens wereldberoemd. Als hij het maar aan kan allemaal. Professionele begeleiding is geen overbodige luxe.
Gelukkig heeft hij nu deze advocaten die het beste met hem voor lijken te hebben. Het schijnt trouwens dat de aanklagers nog 90 dagen de tijd hebben om een nieuw proces aan te spannen en dat hij daarom nog moet blijven zitten afwachten. Raar systeem.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vond het zo sneu dat hij dacht dat wanneer hij zou zeggen wat ze wilden dat hij zou zeggen, hij gewoon naar huis mocht gaan. Ben blij dat die dag toch is aangebroken voor hem.
Vrees wel voor de impact van alles op Brendan hoor. Niet alleen die onterechte straf, maar hij is ook van vriendenloos voorheen nu opeens wereldberoemd. Als hij het maar aan kan allemaal. Professionele begeleiding is geen overbodige luxe.
Ja, nou ja, het bewijs is dus wel degelijk gegrond op de tijdlijn van Dassey's verklaring, waarbij Halbach op het bed in de slaapkamer van de trailer van Avery haar hersens in is geslagen, volgens mij. Waarvoor geen forensisch bewijs is. Dus nam men maar aan dat ze met flessen bleekwater in de weer waren gegaan met zijn tweeën. Waarvoor verder ook geen bewijs is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:04 schreef StaceySinger het volgende:
Het werd gisteravond bekend: Brendan Dassey, de neef van de hoofdverdachte uit de Netflix documentaire-serie Making a Murderer, moet binnen 90 dagen worden vrijgelaten. De bekentenis die leidde tot zijn veroordeling wordt onvrijwillig genoemd en daar zal de populariteit van de serie zeker bij geholpen hebben. Maar heeft dit ook gevolgen voor de hoofdverdachte in deze geruchtmakende zaak, Steven Avery?
Op het eerste gezicht zal het weinig gevolgen hebben, want Dasseys bekentenis, waarin hij zei dat hij medeplichtig was aan de moord waar de zaak om draait, werd niet gebruikt als bewijsmateriaal in de zaak tegen Avery. Maar de bekentenis van Dassey kwam wel uitgebreid in de media tijdens het proces van Avery, waardoor de jury er van op de hoogte was.
Daarnaast werd de belangrijkste tijdlijn die gebruikt werd in de zaak gebaseerd op de bekentenis van de toen 16-jarige jongen en dat kan wel iets betekenen voor Avery. "Eerder wees fysiek bewijs er al op dat de tijdlijn niet klopte en dat het niet gegaan was zoals Dassey zei dat het was gegaan", zei Avery's oud-advocaat daarover. Een nieuwe tijdlijn van de dagen rondom de moord kan misschien Avery's onschuld of schuld aantonen.
Zowel Dassey als zijn oom Steven Avery werden in 2007 veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor de moord op de 25-jarige Teresa Halbach. Zij verdween nadat zij op de autosloperij van de Avery-familie was geweest om foto's te maken van enkele auto's.
De serie die Netflix over de moordzaak maakte in 2015 werd veel bekeken en deed veel stof opwaaien. In de documentaire wordt de legitimiteit van beide veroordelingen in twijfel getrokken. Zo zou volgens Avery's advocaten onder meer bewijsmateriaal zijn neergelegd door politie in zijn huis.
De zaak loopt nog volop, want Steven Avery heeft zich niet neergelegd bij zijn veroordeling. Hij is bezig met zijn hoger beroep, eind augustus beginnen de zittingen.
De huidige advocaat van de hoofdverdachte hoopt dat nu de neef vrijuit er misschien strenger naar de rol van de politie gekeken in de rechtszaak. "Brendans zaak laat zien dat agenten een crimineel verhaal kunnen verzinnen. Stevens zaak gaat laten zien dat agenten ook bewijsmateriaal kunnen verzinnen."
Maar de veroordeling van Dassey is alleen gebaseerd op zijn bekentenis. Die van Avery niet. Een kogel met Halbachs dna werd in zijn garage gevonden. Haar auto werd op zijn terrein gevonden. Haar camera en telefoon werden verbrand op zijn terrein teruggevonden en volgens forensische experts zou het lichaam van Halbach in een vuur naast Avery's huis zijn verbrand.
Dit bewijs was er niet tegen Dassey, dus de vrijlating van Dassey zal waarschijnlijk weinig invloed hebben op Avery's zaak. Wel is volgens Avery's huidige advocaat veel ander nieuw bewijsmateriaal dat ervoor gaat zorgen dat hij vrij zal komen in de toekomst.
De makers van Making a Murderer zijn inmiddels bezig met een tweede seizoen van de documentaireserie, waarin dit nieuwe bewijsmateriaal ook zal worden besproken. Zij reageerden opgetogen op het nieuws over Dassey. "We blijven het verhaal volgen, iets wat we al tien jaar lang doen. We volgen het waar het ons ook heen zal brengen", zei het team in een verklaring. "Vandaag was een enorme ontwikkeling voor de personen in ons verhaal en dit recente nieuws laat het criminele rechtssysteem aan het werk zien."
NOS.nl
Voor kerst thuis dus als het door gaat. Maar inderdaad, die hele rechtspraak daar is raar. Ben ik toch blij met ons eigen systeemquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 12:35 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Gelukkig heeft hij nu deze advocaten die het beste met hem voor lijken te hebben. Het schijnt trouwens dat de aanklagers nog 90 dagen de tijd hebben om een nieuw proces aan te spannen en dat hij daarom nog moet blijven zitten afwachten. Raar systeem.
edit: oh, staat ook in het nieuwsbericht.
Interessante constatering natuurlijk van Buting dat dat systeem van gekozen functionarissen niet echt werkt. Gelukkig in hoger beroep heb je dan benoemde functionarissen en die bekijken de wet dan zoals dat zou moeten. In de lagere regionen van het "legal system" zijn er gekozen sheriffs, aanklagers en rechters en die zijn altijd bang voor de volgende verkiezingsdag...quote:
Dit gaat natuurlijk gewoon gebeuren, dus vrij is hij nog niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 02:10 schreef StaceySinger het volgende:
Als het Openbaar Ministerie Dassey niet binnen negentig dagen opnieuw aanklaagt, wordt Dassey vrijgelaten.
Nog voor ik dit gezien heb, deze man mag geen advocaat zijn wmb.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 19:33 schreef StaceySinger het volgende:
Defense Lawyer ... I Screwed Up Brendan Dassey's Police Interview
Defense Lawyer Len Kachinsky
Lol, deze lionel is het wel met me eens dus. het is echt te gek voor woorden wat er met Dassey is gebeurd dankzij die Kachinsky en zijn detective O'Kelly. Aanpakken dus. (Even verder kijken nu op 6 minuten).quote:
vriendje Halbachquote:Op zondag 14 augustus 2016 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
Misschien kunnen ze dan achter de echte moordenaar(s) gaan, zijn wel wat verdachten, volgens mij.
idd, had je geen moordneigingen dan kreeg je ze wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 23:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nog voor ik dit gezien heb, deze man mag geen advocaat zijn wmb.
Hij is nu zelfs rechter, maar dat is gewoon on-ge-hoord wmb.
Die Brandon was 17 maar had het verstand van een 10 of 11 jarige. 'Als je dit verhaal vertelt, mag je naar huis en playstation spelen'.quote:Op zondag 14 augustus 2016 11:55 schreef Baconbus het volgende:
Zoveel Brendans over de hele wereld maar tenzij mensen erop worden gewezen, ziet niemand ze.
twitter:ZellnerLaw twitterde op zondag 14-08-2016 om 22:35:53If you think Dasseys confession wasn't used against SA think again. https://t.co/iN2jqIRn1Q via @HuffPostCrime reageer retweet
Ik heb het over mensen die onterecht vastzitten maar die niet het geluk hebben dat ze dankzij een docu aandachg krijgen en zelfs vrij komen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 12:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Die Brandon was 17 maar had het verstand van een 10 of 11 jarige. 'Als je dit verhaal vertelt, mag je naar huis en playstation spelen'.
Wat een achterlijke debielen daar. Als je nu nog niet ziet dat die bekentenis onrechtmatig is verkegen...quote:Op zaterdag 10 september 2016 13:48 schreef polderturk het volgende:
Het OM van Wisconsin gaat in beroep tegen de vrijlating. Walgelijk gewoon.
Hopelijk komt Kathleen Zellner, advocaat van Steven, veel eerder met de bewijzen dat die twee er totaal niets mee te maken hebben en dat ze er ingeluisd zijn. Lijkt mij dat Brendan dan ook zo vrij is. Wat een schijtsysteem hebben ze daar..quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:07 schreef polderturk het volgende:
Wat een walgelijke figuren die aanklagers. Ze weten heus wel dat er van alles en nog wat mis is met de verhoren. Moet de zaak nu door een federale rechter behandeld worden? Want als het voor een Wisconsin rechter komt denk ik dat hij kansloos is.
twitter:news3keely twitterde op maandag 14-11-2016 om 22:54:59Things are getting busy outside of Columbia Correctional, awaiting Brendan Dassey release #news3 https://t.co/r7FEaZbvLM reageer retweet
Ik zou haar doen.quote:Op maandag 14 november 2016 22:56 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:news3keely twitterde op maandag 14-11-2016 om 22:54:59Things are getting busy outside of Columbia Correctional, awaiting Brendan Dassey release #news3 https://t.co/r7FEaZbvLM reageer retweet
ik ook.quote:
Vind ik nog best knap in de gevangenis, al zal hij daar ook wel niet veel bewegen + depressief zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:41 schreef polderturk het volgende:
Brandon is wel een stuk dikker geworden.
Omdat erfelijk?quote:Op maandag 14 november 2016 23:03 schreef 6star6lord6 het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat deze familie zo erge achterstand/lage iq heeft?
Ja, maar op een nogal vreemde manier.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb de serie niet gekeken maar klopt het dat het bloed van die Avery is gevonden in de auto van het slachtoffer?
De vorige keer waren ze ook in beroep gegaan. Kan dit eindeloos doorgaan zo? Laat die arme jongen toch vrij.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 00:16 schreef StaceySinger het volgende:
Vonnis Brendan Dassey onterecht
Een federaal hof in Wisconsin heeft donderdag bevestigd dat Brendan Dassey, de neef van Making a Murderer-hoofdpersoon Steven Avery, onterecht vastzit.
Zijn bekentenis is niet betrouwbaar en had niet gebruikt mogen worden bij de veroordeling, melden Amerikaanse media donderdag.
De verstandelijk beperkte Dassey legde een bekentenis af toen hij werd verhoord zonder een advocaat of volwassene. Hij was zestien jaar toen dit gebeurde en begreep amper wat voor bekentenis hij aflegde.
De succesvolle Netflix-serie Making a Murderer reconstrueert hoe Steven Avery, een autosloper uit Wisconsin, tot twee keer toe wordt aangeklaagd door justitie. Avery is de oom van Dassey.
Slordigheden
Van het eerste vergrijp, een brute verkrachting, werd nadat hij achttien jaar in de cel had gezeten bewezen dat hij onschuldig was. Vervolgens werd de man beschuldigd van de gruwelijke moord op de 25-jarige Teresa Halbach. Ook in dit onderzoek maakten politie en justitie veel fouten en slordigheden.
Avery's neef, Dassey, werd medeplichtig aan de moord bevonden en veroordeeld tot een levenslange celstraf. Beiden zitten momenteel nog in de gevangenis. De serie zet vraagtekens bij hun schuld.
Dassey komt overigens nog niet vrij. De staat kan nog besluiten tegen het vonnis van het federaal hof in beroep te gaan. Hiervoor staat een termijn van negentig dagen.
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/p(...)sey_onterecht__.html
1 druppel ja. That's it. Verder op de plek waar ze vermoord zou zijn helemaal niks. Ik zou de docu even kijken.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb de serie niet gekeken maar klopt het dat het bloed van die Avery is gevonden in de auto van het slachtoffer?
De politie had een zeer dubieuze rol. Zo was er een gat geboord in de bloedfles van Avery. Ook hebben ze de autosleutel in het huis pas weken later gevonden. Gewoon op de grond in de huiskamer.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Volgens mij kunnen ze enkel nog proberen hem opnieuw te berechten zonder de afgelegde verklaringen, maar ik ben nog niet helemaal bij. Kansloos, die lui..quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
De vorige keer waren ze ook in beroep gegaan. Kan dit eindeloos doorgaan zo? Laat die arme jongen toch vrij.
Jij bent die serie nu ook nog aan het volgen? Hoe ver ben je?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze enkel nog proberen hem opnieuw te berechten zonder de afgelegde verklaringen, maar ik ben nog niet helemaal bij. Kansloos, die lui..
Het bloed komt niet uit dat bloedflesje/tube (kom ff niet op juiste naam) trouwens.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
De politie had een zeer dubieuze rol. Zo was er een gat geboord in de bloedfles van Avery. Ook hebben ze de autosleutel in het huis pas weken later gevonden. Gewoon op de grond in de huiskamer.
In de auto was er maar op één plek bloed gevonden en het was er op gesmeerd. De vrouw zou in het huis vermoord en verkracht zijn volgens de rechtbank, maar daar is geen enkele druppel bloed gevonden.
Ben je mal? Ik heb die serie honderden keren gekeken en alles gelezen wat er te lezen valt hieroverquote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij bent die serie nu ook nog aan het volgen? Hoe ver ben je?
Dat is niet zeker. Ze konden alleen niet significant bewijzen dat het niet uit uit dat buisje komt.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het bloed komt niet uit dat bloedflesje/tube (kom ff niet op juiste naam) trouwens.
Zijn nieuwe advocaat heeft dat al hertest..quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:00 schreef Bugno het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. Ze konden alleen niet significant bewijzen dat het niet uit uit dat buisje komt.
Is er geen conserveermiddel gevonden in het bloed in de auto?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:01 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Zijn nieuwe advocaat heeft dat al hertest..
Nee, geen EDTA. Steven Avery heeft altijd volgehouden dat het bloed uit zijn wasbak kwam, hij had een diepe snee in zijn vinger.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is er geen conserveermiddel gevonden in het bloed in de auto?
Denk jij zelf dat Steven Avery onschuldig is?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, geen EDTA. Steven Avery heeft altijd volgehouden dat het bloed uit zijn wasbak kwam, hij had een diepe snee in zijn vinger.
Hij is onschuldig ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Denk jij zelf dat Steven Avery onschuldig is?
Dat doet er eigenlijk niet toe. De manier waarop bewijs tegen de verdachte tot stand komt is uiterst twijfelachtig.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Denk jij zelf dat Steven Avery onschuldig is?
Klopt. Ik weet niet goed hoe je een Brady violation noemt in het Nederlands, het heeft te maken met misdragingen van de aanklager en bewijs achterhouden voor de verdediging, maar bij één zo'n Brady violation heeft een schuldig bevonden persoon al recht op een nieuw proces. Steven Avery zijn advocaat heeft er minimaal al vier naar voren gebracht. Er komt minstens een nieuwe rechtzaak.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat doet er eigenlijk niet toe. De manier waarop bewijs tegen de verdachte tot stand komt is uiterst twijfelachtig.
Mocht je interesse hebben http://www.kathleentzellner.com/ Ietsjes naar beneden scrollen..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |