Wat een achterlijke debielen daar. Als je nu nog niet ziet dat die bekentenis onrechtmatig is verkegen...quote:Op zaterdag 10 september 2016 13:48 schreef polderturk het volgende:
Het OM van Wisconsin gaat in beroep tegen de vrijlating. Walgelijk gewoon.
Hopelijk komt Kathleen Zellner, advocaat van Steven, veel eerder met de bewijzen dat die twee er totaal niets mee te maken hebben en dat ze er ingeluisd zijn. Lijkt mij dat Brendan dan ook zo vrij is. Wat een schijtsysteem hebben ze daar..quote:Op zaterdag 10 september 2016 14:07 schreef polderturk het volgende:
Wat een walgelijke figuren die aanklagers. Ze weten heus wel dat er van alles en nog wat mis is met de verhoren. Moet de zaak nu door een federale rechter behandeld worden? Want als het voor een Wisconsin rechter komt denk ik dat hij kansloos is.
twitter:news3keely twitterde op maandag 14-11-2016 om 22:54:59Things are getting busy outside of Columbia Correctional, awaiting Brendan Dassey release #news3 https://t.co/r7FEaZbvLM reageer retweet
Ik zou haar doen.quote:Op maandag 14 november 2016 22:56 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:news3keely twitterde op maandag 14-11-2016 om 22:54:59Things are getting busy outside of Columbia Correctional, awaiting Brendan Dassey release #news3 https://t.co/r7FEaZbvLM reageer retweet
ik ook.quote:
Vind ik nog best knap in de gevangenis, al zal hij daar ook wel niet veel bewegen + depressief zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:41 schreef polderturk het volgende:
Brandon is wel een stuk dikker geworden.
Omdat erfelijk?quote:Op maandag 14 november 2016 23:03 schreef 6star6lord6 het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat deze familie zo erge achterstand/lage iq heeft?
Ja, maar op een nogal vreemde manier.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb de serie niet gekeken maar klopt het dat het bloed van die Avery is gevonden in de auto van het slachtoffer?
De vorige keer waren ze ook in beroep gegaan. Kan dit eindeloos doorgaan zo? Laat die arme jongen toch vrij.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 00:16 schreef StaceySinger het volgende:
Vonnis Brendan Dassey onterecht
Een federaal hof in Wisconsin heeft donderdag bevestigd dat Brendan Dassey, de neef van Making a Murderer-hoofdpersoon Steven Avery, onterecht vastzit.
Zijn bekentenis is niet betrouwbaar en had niet gebruikt mogen worden bij de veroordeling, melden Amerikaanse media donderdag.
De verstandelijk beperkte Dassey legde een bekentenis af toen hij werd verhoord zonder een advocaat of volwassene. Hij was zestien jaar toen dit gebeurde en begreep amper wat voor bekentenis hij aflegde.
De succesvolle Netflix-serie Making a Murderer reconstrueert hoe Steven Avery, een autosloper uit Wisconsin, tot twee keer toe wordt aangeklaagd door justitie. Avery is de oom van Dassey.
Slordigheden
Van het eerste vergrijp, een brute verkrachting, werd nadat hij achttien jaar in de cel had gezeten bewezen dat hij onschuldig was. Vervolgens werd de man beschuldigd van de gruwelijke moord op de 25-jarige Teresa Halbach. Ook in dit onderzoek maakten politie en justitie veel fouten en slordigheden.
Avery's neef, Dassey, werd medeplichtig aan de moord bevonden en veroordeeld tot een levenslange celstraf. Beiden zitten momenteel nog in de gevangenis. De serie zet vraagtekens bij hun schuld.
Dassey komt overigens nog niet vrij. De staat kan nog besluiten tegen het vonnis van het federaal hof in beroep te gaan. Hiervoor staat een termijn van negentig dagen.
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/p(...)sey_onterecht__.html
1 druppel ja. That's it. Verder op de plek waar ze vermoord zou zijn helemaal niks. Ik zou de docu even kijken.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb de serie niet gekeken maar klopt het dat het bloed van die Avery is gevonden in de auto van het slachtoffer?
De politie had een zeer dubieuze rol. Zo was er een gat geboord in de bloedfles van Avery. Ook hebben ze de autosleutel in het huis pas weken later gevonden. Gewoon op de grond in de huiskamer.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Volgens mij kunnen ze enkel nog proberen hem opnieuw te berechten zonder de afgelegde verklaringen, maar ik ben nog niet helemaal bij. Kansloos, die lui..quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
De vorige keer waren ze ook in beroep gegaan. Kan dit eindeloos doorgaan zo? Laat die arme jongen toch vrij.
Jij bent die serie nu ook nog aan het volgen? Hoe ver ben je?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze enkel nog proberen hem opnieuw te berechten zonder de afgelegde verklaringen, maar ik ben nog niet helemaal bij. Kansloos, die lui..
Het bloed komt niet uit dat bloedflesje/tube (kom ff niet op juiste naam) trouwens.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
De politie had een zeer dubieuze rol. Zo was er een gat geboord in de bloedfles van Avery. Ook hebben ze de autosleutel in het huis pas weken later gevonden. Gewoon op de grond in de huiskamer.
In de auto was er maar op één plek bloed gevonden en het was er op gesmeerd. De vrouw zou in het huis vermoord en verkracht zijn volgens de rechtbank, maar daar is geen enkele druppel bloed gevonden.
Ben je mal? Ik heb die serie honderden keren gekeken en alles gelezen wat er te lezen valt hieroverquote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij bent die serie nu ook nog aan het volgen? Hoe ver ben je?
Dat is niet zeker. Ze konden alleen niet significant bewijzen dat het niet uit uit dat buisje komt.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Het bloed komt niet uit dat bloedflesje/tube (kom ff niet op juiste naam) trouwens.
Zijn nieuwe advocaat heeft dat al hertest..quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:00 schreef Bugno het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. Ze konden alleen niet significant bewijzen dat het niet uit uit dat buisje komt.
Is er geen conserveermiddel gevonden in het bloed in de auto?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:01 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Zijn nieuwe advocaat heeft dat al hertest..
Nee, geen EDTA. Steven Avery heeft altijd volgehouden dat het bloed uit zijn wasbak kwam, hij had een diepe snee in zijn vinger.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is er geen conserveermiddel gevonden in het bloed in de auto?
Denk jij zelf dat Steven Avery onschuldig is?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Nee, geen EDTA. Steven Avery heeft altijd volgehouden dat het bloed uit zijn wasbak kwam, hij had een diepe snee in zijn vinger.
Hij is onschuldig ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Denk jij zelf dat Steven Avery onschuldig is?
Dat doet er eigenlijk niet toe. De manier waarop bewijs tegen de verdachte tot stand komt is uiterst twijfelachtig.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Denk jij zelf dat Steven Avery onschuldig is?
Klopt. Ik weet niet goed hoe je een Brady violation noemt in het Nederlands, het heeft te maken met misdragingen van de aanklager en bewijs achterhouden voor de verdediging, maar bij één zo'n Brady violation heeft een schuldig bevonden persoon al recht op een nieuw proces. Steven Avery zijn advocaat heeft er minimaal al vier naar voren gebracht. Er komt minstens een nieuwe rechtzaak.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat doet er eigenlijk niet toe. De manier waarop bewijs tegen de verdachte tot stand komt is uiterst twijfelachtig.
Mocht je interesse hebben http://www.kathleentzellner.com/ Ietsjes naar beneden scrollen..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |