quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.
Om ze nog maar een keer voor je te herhalen:
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald, beste 8 van 70 deelnemers
- Yuri van Gelder heeft op dat moment 9 dagen geen wedstrijdverplichtingen
- Er is nog geen enkel bericht gekomen van een sporter die last van hem gehad heeft
- Er is geen enkel bericht naar buiten gekomen over echte overtredingen of misdrijven
- Naar nu blijkt is er helemaal geen contract, slechts een waardeloos stukje papier
- Er lijkt geen enkele vorm van hoor en wederhoor of beroep toegepast
Kortom prutswerk van de eerste orde.
Er was waarschijnlijk alle reden om een goed gesprek aan te gaan en te kijken hoe de man geholpen kan worden om ondanks zijn zwaktes toch optimaal te presteren. Daar is zo'n chef d'equipe namelijk voor. Dat gelul over imago en teamNL is maar bijzaak, het gaat om het zorgen dat het individu of het team optimaal kan presteren. Dat is zijn vak!
Dus samen met de trainer een zwaar gesprek hebben, helemaal mee eens. Maar een sporter die al daadwerkelijk gepresteerd heeft (op die zaterdag) en die blij is de finale gehaald te hebben weg te sturen vanwege vage regels en "imago" is ronduit zwak.
Ik mag hopen dat van Gelder de rechtzaak wint en vervolgens een civiele procedure begint. Een gouden medaille in het turnen is toch gauw enkele tonnen of meer waard. Aangezien niet meer aangetoond kan worden dat hij deze niet zou winnen is een behoorlijke schadevergoeding in dat geval op zijn plaats.
ze weten dus niet eens hoelaat hij thuis kwamquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja idd, echt nikszeggend dat hele interview met die Bokhoven, echt helemaal niks concreets...
twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 10-08-2016 om 12:07:20Heel goed dat #Yuri een advocaat heeft ingeschakeld... Hij is bepaald niet kansloos. Maatregel is buiten proporties. De kater is voor NOC. reageer retweet
Daar heb je een punt, dat is idd wel hinderlijk. Maar idd, genoeg om naar huis gestuurd te worden...?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:59 schreef alopio het volgende:
[..]
Nou ja dat niemand er last van heeft dat hij een training gemist heeft ben ik niet mee eens. Van de week was er een turner op tv die niet naar rio ging, en die vertelde dat ze de laatste jaren alles als team doen. Dit team had een doel, plaatsen voor de spelen. Ook als sporten de meeste individueel, ze gingen er voor. Als je dan van van Gelder dit team proces verstoord levert dit echt wel ergernis op onderling. Als jij telkens te laat komt op werk geeft dat ook irritatie. En die turners willen zich focussen op hun prestaties, dan is dit behoorlijk storend.
En zeker een van Gelder, die zich individueel niet heeft weten te plaatsen en god op z'n blote knieën mag danken dat hij überhaupt mee naar rio mocht, doordat het team zich heeft weten te plaatsen mocht Yuri mee. Een prestatie waar hij geneens aan bijgedragen heeft.
Of dit genoeg reden voor uitsluiting is dat zeg ik niet, maar het heeft wel effect en getuigd zoiezo niet van veel respect naar je teamgenoten aan wie je je plekje op rio te danken hebt
Ka-ching, weer 5000 verdient voor PRDV?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:04 schreef AchJa het volgende:
twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 10-08-2016 om 12:07:20Heel goed dat #Yuri een advocaat heeft ingeschakeld... Hij is bepaald niet kansloos. Maatregel is buiten proporties. De kater is voor NOC. reageer retweet
quote:Van Gelder ontkent dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan alcoholmisbruik en als daar wel sprake van zou zijn, dan rechtvaardigt dat in zijn ogen niet de sanctie van uitsluiting van de Spelen.
Amen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
De coach zelf... Van de Telegraaf
[..]
Daaruit blijkt wel dat niemand heeft geklaagd over een te laat thuiskomende Yuri, maar dat ze zelf een reconstructie hebben gemaakt.
Ik had fatsoenrakker Peterrrr eerder in het NOC kamp verwacht moet ik bekennen...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ka-ching, weer 5000 verdient voor PRDV?
Dat is nogal een vreemde eis. NOC kán niet anders meer daarna dan in gebreke blijven, want ze kunnen hem niet meer in de finale terugkrijgen.quote:Als de rechter Van Gelder gelijk geeft en NOC*NSF daarna in gebreke blijft, dan eist de turner een dwangsom van 150.000 euro.
"Onze normen"... dat is de vigerende regelgeving schijnbaar...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze weten dus niet eens hoelaat hij thuis kwam![]()
van Bokhoven
,,Het is een feit dat hij zaterdagnacht heel laat thuis is gekomen. Hoe laat? Dat kan zes uur zijn geweest, dat kan een half uurtje vroeger of later zijn geweest. In ieder geval was het naar onze normen absoluut veel te laat.
Tjah, ik vind dit hele circus enorm kansloos, inclusief iedere BN'er of de non-BN'ers hier die zich hier al 14 (!) delen druk over maken, terwijl NIEMAND nog first-hand weet wat er is gebeurt, maar wél de mening over 'buiten proporties', 'maar één biertje' enzovoorts klaar hebben. Laten we die zaak eens afwachten, en vooral niet vergeten dat van een topsporter wel íets meer discipline wordt verwacht dan van jou en mij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had fatsoenrakker Peterrrr eerder in het NOC kamp verwacht moet ik bekennen...
Er is dus helemaal nog geen enkel bewijs dat Van Gelder welk proces dan ook gestoord heeft, behalve dan het ego van de trainer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:59 schreef alopio het volgende:
[..]
Nou ja dat niemand er last van heeft dat hij een training gemist heeft ben ik niet mee eens. Van de week was er een turner op tv die niet naar rio ging, en die vertelde dat ze de laatste jaren alles als team doen. Dit team had een doel, plaatsen voor de spelen. Ook als sporten de meeste individueel, ze gingen er voor. Als je dan van van Gelder dit team proces verstoord levert dit echt wel ergernis op onderling. Als jij telkens te laat komt op werk geeft dat ook irritatie. En die turners willen zich focussen op hun prestaties, dan is dit behoorlijk storend.
Yuri heeft een verhaal gedaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet, en dat weet je zelf ook
twitter:Olafvandijk twitterde op vrijdag 12-08-2016 om 11:07:23Er zijn meer bezoekers voor de rechtszaak van #YurivanGelder dan bij de meeste wedstrijden in #Rio2016 #Triest https://t.co/kjlUGDXjB7 reageer retweet
Helemaal geen vreemde eis. Ze hebben dan een inspanningsverplichting en dan zullen zij er alles aan moeten doen om Van Gelder wél in die finale terug te krijgen. Dan zullen ze op de knietjes moeten bij het CAS en de FIG.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is nogal een vreemde eis. NOC kán niet anders meer daarna dan in gebreke blijven, want ze kunnen hem niet meer in de finale terugkrijgen.
Nou het kan wel dat Yuri andere sporters heeft gestoord maar zoals het daar staat, niet fysiek die ochtend. En dat is toch wel een beetje gek want dat wel gezegd/gesuggereerd in het persbericht... Toch!?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er is dus helemaal nog geen enkel bewijs dat Van Gelder welk proces dan ook gestoord heeft, behalve dan het ego van de trainer.
En als er al iets storend werkt voor de turners, dan is het het gedoe om het naar huis sturen van Van Gelder. Daar is alleen de bond voor verantwoordelijk.
En weer de suggestie dat Van Gelder willoos slachtoffer is. Alsof de bonden zonder aanleiding die straf hebben opgelegd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 11:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er is dus helemaal nog geen enkel bewijs dat Van Gelder welk proces dan ook gestoord heeft, behalve dan het ego van de trainer.
En als er al iets storend werkt voor de turners, dan is het het gedoe om het naar huis sturen van Van Gelder. Daar is alleen de bond voor verantwoordelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |