Dat is juist. Maar dat hij voor een ander alternatief koos rechtvaardigt niet de straf. Dat zul jij ook niet ontkennen. Het was onverstandig. Hij is wellicht een onverstandig mens. Maar hij is zeer goed in zijn sport. En het is niet terecht om hem dat recht om het aan te tonen in Rio te ontnemen voor een stukje ongehoorzaamheid cq onverstandigheid.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:09 schreef beantherio het volgende:
Van Gelder zelf is in alle opzichten de veroorzaker van deze rel: als ie die avond gewoon in zijn nest was blijven liggen had ie nu nog in Rio geweest. Dat kun je niet ontkennen.
Of wat de afspraken waren?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:12 schreef Andromache het volgende:
dat wordt niet ontkend, maar rechtvaardigt dat dan maar elke straf en gril van de bobo's? ben je dan maar overgeleverd aan hoe aardig men je vindt? hoe goed je in de groep ligt? hoe de topsportmanager die dag uit bed is gestapt? belachelijk.
Zout op. Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:12 schreef Perrin het volgende:
Bepaalde types identificeren zich met zijn onaangepaste junkengedrag.
Dat stukje ongehoorzaamheid/onverstandigheid is dus nog niet duidelijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is juist. Maar dat hij voor een ander alternatief koos rechtvaardigt niet de straf. Dat zul jij ook niet ontkennen. Het was onverstandig. Hij is wellicht een onverstandig mens. Maar hij is zeer goed in zijn sport. En het is niet terecht om hem dat recht om het aan te tonen in Rio te ontnemen voor een stukje ongehoorzaamheid cq onverstandigheid.
En ik maar denken dat ie daar was omdat ie zo goed was en mss wel een medaille kon halen voor NL.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je standpunt (en dat van velen hier) een stuk sympathieker zou maken is door eens op te houden met het wekken van de suggestie dat Van Gelder slechts het passieve slachtoffer was dat geen enkele invloed had op gevolgen van zijn gedrag: dat is gewoon niet zo. Van Gelder zelf is in alle opzichten de veroorzaker van deze rel: als ie die avond gewoon in zijn nest was blijven liggen had ie nu nog in Rio geweest. Dat kun je niet ontkennen.
Niemand zegt dat hij het passieve slachtoffer is... Staar je daar toch eens niet zo blind op. Het gaat om de strafmaat.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je standpunt (en dat van velen hier) een stuk sympathieker zou maken is door eens op te houden met het wekken van de suggestie dat Van Gelder slechts het passieve slachtoffer was dat geen enkele invloed had op gevolgen van zijn gedrag: dat is gewoon niet zo. Van Gelder zelf is in alle opzichten de veroorzaker van deze rel: als ie die avond gewoon in zijn nest was blijven liggen had ie nu nog in Rio geweest. Dat kun je niet ontkennen.
Dat kan ik wel. Gebaseerd op wat er vanuit officiële zijde is medegedeeld. Dus dat zal wel kloppen, nietwaar?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat stukje ongehoorzaamheid/onverstandigheid is dus nog niet duidelijk.
Dat oordeel kun je niet vellen voor je alles weet.
Als hij daar zin in heeft mag hij toch best zuipen, trainingen missen en de orde verstoren?!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zout op. Hoe kom je daar nou weer bij?
Hij is daar tenslotte ook niet om gehoorzaam te zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is juist. Maar dat hij voor een ander alternatief koos rechtvaardigt niet de straf. Dat zul jij ook niet ontkennen. Het was onverstandig. Hij is wellicht een onverstandig mens. Maar hij is zeer goed in zijn sport. En het is niet terecht om hem dat recht om het aan te tonen in Rio te ontnemen voor een stukje ongehoorzaamheid cq onverstandigheid.
Als dat het hele verhaal is. En dat verwacht ik niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat kan ik wel. Gebaseerd op wat er vanuit officiële zijde is medegedeeld. Dus dat zal wel kloppen, nietwaar?
Rly? En dat van een blauwe?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:12 schreef Perrin het volgende:
Bepaalde types identificeren zich met zijn onaangepaste junkengedrag.
Waarom maak je anders afspraken?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:14 schreef Andromache het volgende:
die afspraken waren vaag, en dan nog, waarom vereist het kennelijk schenden van de (vage) afspraken deze executie?
Ik heb daar geen probleem mee inderdaad. Als hij er maar staat op het uur der waarheid.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als hij daar zin in heeft mag hij toch best zuipen, trainingen missen en de orde verstoren?!
Het lijkt me ook vrij normaal dat hij daarnaast gewoon meedraait in de groep, met de trainingen, de equippe.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:16 schreef agter het volgende:
[..]
Hij is daar tenslotte ook niet om gehoorzaam te zijn.
Zijn doel is om zicht te kwalificeren voor een medailleplek.
Waarom valt 90% van Nederland over een organisatie onder het mom van'we kennen de feiten niet', maar houdt het een individu met hetzelfde argument het hand boven het hoofd.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:14 schreef Andromache het volgende:
die afspraken waren vaag, en dan nog, waarom vereist het kennelijk schenden van de (vage) afspraken deze executie?
Dat zijn randverschijnselen. De 1 doet dat beter dan de ander. We zijn niet allemaal robots. Hij is blijkbaar een buitenbeentje. Maar tevens een topsporter. En daar draait het om. Niet om de groep, niet om "TeamNL" en zeker niet om de officials.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:17 schreef mootie het volgende:
[..]
Het lijkt me ook vrij normaal dat hij daarnaast gewoon meedraait in de groep, met de trainingen, de equippe.
Misschien zou je je eens in moeten lezen. Er wordt geoordeeld met de tot nu toe bekende feiten.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom valt 90% van Nederland over een organisatie onder het mom van'we kennen de feiten niet', maar houdt het een individu met hetzelfde argument het hand boven het hoofd.
Alsof dat in verhouding staat.
Dan moet hij misschien maar gewoon niet mee willen doen aan de OS.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zijn randverschijnselen. De 1 doet dat beter dan de ander. We zijn niet allemaal robots. Hij is blijkbaar een buitenbeentje. Maar tevens een topsporter. En daar draait het om. Niet om de groep, niet om "TeamNL" en zeker niet om de officials.
Omdat het op de spelen om het individu draait en niet om een organisatie cq randfiguren. Misschien daarom.quote:
Er zijn meer Yurihaters hoor, ook hier op moederfok, Nederlanders haten liever op de tekortkomingen van een ander dan op hun eigen nutteloze kutleven. Elke sporter die geen medaille haalt wordt tot het bot afgekankerd. Wees maar trots op jullie cultuur.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom valt 90% van Nederland over een organisatie onder het mom van'we kennen de feiten niet', maar houdt het een individu met hetzelfde argument het hand boven het hoofd.
Alsof dat in verhouding staat.
Ik stoor me best een beetje aan lui die het voor hem opnemen idd. Hij verpest het hoogtepunt van zijn turncarrière en mensen zitten op de turnbond te bitchen.quote:
Mijn argument ging natuurlijk om het oorzaak gevolg principe gastquote:Op donderdag 11 augustus 2016 23:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat het op de spelen om het individu draait en niet om een organisatie cq randfiguren. Misschien daarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |