Je had hem natuurlijk ook achter gesloten deuren ongenadig onder uit de zak kunnen geven ofzo... Maar nee, je loopt niet in de pas van heilige Hendriks dus: "zu Hausse!!!"quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:27 schreef Caland het volgende:
Lees nu pas dat hij ook nog eens een training heeft gemist omdat bij z'n roes zat uit te slapen. Lijkt me een niet meer dan logische beslissing dan.
Nu is het al discutabel dat je het tijdens de OS op een flink zuipen zet, helemaal als turner waar je spieropbouw nog net even wat belangrijker is dan bij eigenlijk alle andere sporten. Maar een training missen op een toernooi waar de meesten letterlijk hun hele leven op indelen lijkt me inderdaad een redelijke no-go. Plus dan weten we waarschijnlijk de helft nog niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je had hem natuurlijk ook achter gesloten deuren ongenadig onder uit de zak kunnen geven ofzo... Maar nee, je loopt niet in de pas van heilige Hendriks dus: "zu Hausse!!!"
Dat het geen slimme actie van hem was zijn we het allemaal wel over eens maar de strafmaat gaat helemaal nergens over.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:35 schreef Caland het volgende:
Nu is het al discutabel dat je het tijdens de OS op een flink zuipen zet, helemaal als turner waar je spieropbouw nog net even wat belangrijker is dan bij eigenlijk alle andere sporten. Maar een training missen op een toernooi waar de meesten letterlijk hun hele leven op indelen lijkt me inderdaad een redelijke no-go. Plus dan weten we waarschijnlijk de helft nog niet.
Van Gelder is gewoon een ontzettende mongool. Dat wisten we dan al wel.
Mijn mening begint enigszins te veranderen inmiddels geef ik toe, maar toch vind ik nog steeds dat 'we' pas kunnen stellen dat de strafmaat helemaal nergens over gaat als we exact weten wat er nou wel en niet allemaal gebeurd is, welke waarschuwingen hij al had gehad, welke beloftes hij al eerder heeft gebroken etc.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het geen slimme actie van hem was zijn we het allemaal wel over eens maar de strafmaat gaat helemaal nergens over.
Plus hij heeft het schijnbaar vaker gedaan volgens de geruchten, schijnbaar heeft hij die ontlading nodig om de finale, die hij gewoon heeft bereikt, te kunnen halen en te presteren.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het geen slimme actie van hem was zijn we het allemaal wel over eens maar de strafmaat gaat helemaal nergens over.
Ik vrees eerlijk gezegd dat het bij andere gelegenheden weinig anders gaat op toernooien ,KNVB, KNHB etc.etc. qua regels, wellicht wordt er daar minder stellig mee om gegaan, maar ze zijn er wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:48 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, de sportstasi gaat nog verder dan ik dacht...
Bij de USA hebben ze ene Phelps, die schoppen ze echt niet naar huis wat ie ook uitvreet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:42 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Plus hij heeft het schijnbaar vaker gedaan volgens de geruchten, schijnbaar heeft hij die ontlading nodig om de finale, die hij gewoon heeft bereikt, te kunnen halen en te presteren.
Ik vind het allemaal nogal meevallen en wel passen bij zo'n groot internationaal evenement eigenlijk. Als je als hostess op een of andere tuinharkenbeurs werkt moet je ook verplicht in bepaalde kleren en mag je je eigen kleren niet aan. Waarom zou dat op de OS anders zijn en waarom is het daar ineens wel raar of idioot als je tot je tenue verplicht bent? Je bent afgevaardigde van een land, iedere sporter draagt daar gewoon het landentenue. Oké, dat dat negen dagen van te voren ook al moet snap ik níet, maar daar zal heus een reden voor zijn. En ik weet zeker dat ze in de negen dagen vooraf heus niet in bed hoeven liggen met die kleren, alleen bij openbare verschijningen.quote:Vanaf negen dagen vóór de Spelen tot en met de hele dag van terugkeer moeten ze de officiële kleren dragen. Wil de topsporter eigen kleren dragen, dan moet hij een schriftelijk verzoek indienen voor Ontheffing van het Kledingprotocol, bij de afdeling Marketing & Commercie. Ik heb het nagelezen in de Overeenkomst Topsporter van de NOC*NSF.
Een ontluisterende contract. Onze helden moeten hun autonomie volledig inleveren. Er staat heel precies met wie de sporter mag praten en wanneer. Waar hij moet zijn. De topsporter is opgesloten op het terrein, maar moet juist binnen 48 uur het dorp uit als hij is uitgeschakeld. De topsporter heeft een ‘Awareness App’ waarop de organisatie zijn locatie kan volgen. Hij staat zijn portretrecht af aan TeamNL, zoals de vaderlandse ploeg tegenwoordig heet, met een Engelse merknaam, bedacht om de marketingrechten beter uit te venten.
Precies. Hooguit die trackingapp is wat apart, maar voor de rest zie ik niets vreemds.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nogal meevallen en wel passen bij zo'n groot internationaal evenement eigenlijk. Als je als hostess op een of andere tuinharkenbeurs werkt moet je ook verplicht in bepaalde kleren en mag je je eigen kleren niet aan. Waarom zou dat op de OS anders zijn en waarom is het daar ineens wel raar of idioot als je tot je tenue verplicht bent? Je bent afgevaardigde van een land, iedere sporter draagt daar gewoon het landentenue. Oké, dat dat negen dagen van te voren ook al moet snap ik níet, maar daar zal heus een reden voor zijn. En ik weet zeker dat ze in de negen dagen vooraf heus niet in bed hoeven liggen met die kleren, alleen bij openbare verschijningen.
Portretrecht tijdens zo'n evenement is ook gangbaar, net als bepalingen dat je niet zomaar met elke willekeurige mediapersoon in gesprek mag. Ik zie eigenlijk niet heel bizarre dingen in deze regels.
Misschien beetje apart, maar als je met 300 (?) personen in een NL team daar zit, is het wel handig dat als je iemand uit dat team even snel dringend nodig hebt dat je dan gewoon weet waar ze zitten. Zelfs daar zie ik niet zo heel veel idioots aanquote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Hooguit die trackingapp is wat apart, maar voor de rest zie ik niets vreemds.
Die situatie lijkt me ook wel wat anders. Of heeft Phelps ook al twee Spelen gemist omdat ie aan de coke zat? Nee, die heeft al zo'n 254 gouden medailles gewonnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bij de USA hebben ze ene Phelps, die schoppen ze echt niet naar huis wat ie ook uitvreet.
Wie heeft dat wel dan?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die situatie lijkt me ook wel wat anders. Of heeft Phelps ook al twee Spelen gemist omdat ie aan de coke zat?
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:04 schreef StaceySinger het volgende:
Peter Heerschop zijn mening geeft over de kwestie Yuri van Gelder
video
Steunen vaak beter dan straffen
Wat hij zegt. Steunen in plaats van straffen is helemaal prima, maar niet als hij de ploeg daarmee hindertquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is niet dat de Spelen alleen om Van Gelder draaien. Hij heeft zich ook te houden aan (fatsoens-)regels. Het is super asociaal naar je team toe om je zo te gedragen. Laat dronken thuis komen, teamgenoten daarbij storen en vervolgens de ochtendtraining missen omdat je je roes moet uitslapen kan gewoon niet.
Ik snap heel goed dat z'n collega's er wel klaar mee zijn. Dankzij het team kon Yuri aan de Spelen mee doen. Dan ben je een eikel als je op die manier je team in de steek laat. Dan kost het misschien een paar euro schadevergoeding, maar dit soort lui verpesten de groepssfeer en dat straalt af op de gehele Nederlandse equipe. Moven dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |