quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:57 schreef Pino112 het volgende:
twitter:NOScommunicatie twitterde op maandag 08-08-2016 om 13:50:44We hebben er vragen en klachten over ontvangen.. Waarom herhalen we sommige sporten? We leggen het graag uit: https://t.co/ZVw957qaR7. reageer retweet
Als iets uitgesteld wordt ga toch vooruitdenken? Wat als het afgelast wordt, wat doen we dan.quote:De NOS kreeg de afgelopen dagen veel vragen en opmerkingen van sportkijkers die wilden weten waarom op zondagmiddag sport van zaterdag werd herhaald. Die herhalingen waren nodig omdat het roeien zondag tot twee keer toe vanwege de wind werd uitgesteld en later zelfs definitief afgelast. We moesten dat gat dus opvullen, terwijl er op dat moment weinig ander live sportaanbod was in Rio.
Dus eigenlijk zeggen ze gewoon: Geen Nederlanders dus ook geen interesse.quote:Waar we zaterdag (en zondagavond) op een bepaald moment keuzes moesten maken omdat er Nederlandse sporters tegelijkertijd actief waren, was het zondag tot een uur of vier ’s middags Nederlandse tijd een relatief rustige dag. Er was in dat tijdvak wel wat andere sport, bijvoorbeeld schermen, handboogschieten en beachvolleybal, maar zonder Nederlandse deelname.
Ze hadden gisteren boksen gewoon live kunnen laten zien met commentaar eromheen van Rivka of wie op dat moment in de studio was. Gewoon dat roeien afgelast is en ondanks dat er geen commentator beschikbaar is ze dit de kijker niet willen onthouden. Gewoon een geldig excuus. Betere oplossing dan hele middag herhalingen. Boksen duurde sowieso maar 15 minuten in totaal.quote:Zelfs al hadden we deze sport(en) alsnog rechtstreeks willen laten zien, dan hadden we daar niet meteen een commentator voor beschikbaar. Het boksen konden we niet ineens live doen, omdat we gepland hadden daarvan een samenvatting uit te zenden. Vandaar dat we er voor hebben gekozen om sport te herhalen.
Als het programma pas om 14:00 begint hoor je hier toch niemand over klagen?quote:Het is misschien goed om te weten dat een olympische sportdag in Rio meestal zo rond 14.00 uur Nederlandse tijd begint. Voor die tijd kunnen we dus niets live uitzenden.
Bij eventing wat momenteel live uitgezonden wordt door onze zuiderburen zie ik nu toch een Nederlander.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:28 schreef Poepz0r het volgende:
Dat zei ik tochGeen NL dus geen uitzending. Zo werkt het overal vaak (niet altijd, vaak wel)
Nu kiezen ze voor zeilen, ansich logisch die kerel is verdedigend OS kampioen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bij eventing wat momenteel live uitgezonden wordt door onze zuiderburen zie ik nu toch een Nederlander.
Paardrijden is geen sportquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
In plaats van dit gelul in de ruimte zag ik op de Belg toch echt sportende Nederlanders.
Da verhuis je toch lekker naar Belgiëquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
In plaats van dit gelul in de ruimte zag ik op de Belg toch echt sportende Nederlanders.
Sinds wanneer ben jij een echte NOS-defenseur.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:47 schreef Joezi het volgende:
[..]
Da verhuis je toch lekker naar België
Er wordt inderdaad veel en veel teveel geluld bij de NOS, ze konden makkelijk nog een andere sport laten zien...quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
2 ruggen en onkosten schat ikquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:48 schreef groenen het volgende:
Wat zou zo'n Elmont of Berkhout nu incasseren voor een uurtje babbelen met Dioontje?
Ga graag tegen de meute inquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij een echte NOS-defenseur.
20:00 volleybal NED-VSquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is het avondprogramma van de NOS? Hebben ze een schemaatje gegeven?
Martquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:52 schreef Luiten133 het volgende:
Heeft nederland serieus geen baketbalploeg op de olympische spelen?
Dan is de belofte van mart ook weinig waard.
http://nos.nl/rio2016/uitzendschema/quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vollybal word alleen uitgezonden op sport24 tochquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:55 schreef Joezi het volgende:
volleybal, hockey handbal en zwemmen geweldig avondje NOS
Ja leek zo maar neequote:Op maandag 8 augustus 2016 19:56 schreef Luiten133 het volgende:
[..]
Vollybal word alleen uitgezonden op sport24 toch
Zolang er geen finales met nederlanders er in zijn lijkt het de regie niet te boeien.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zover ik in het schema zie, word er op nederland1 alleen af en toe geschakeld naar het vollybal naast het zeilen, volledig wedstrijd op sport24quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja leek zo maar nee
Rio Live Nederlandse sporters
Met onder meer live zeilen (Dorian van Rijsselberghe) en om 20.00 uur live volleybal (Nederland - VS).
quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:47 schreef Joezi het volgende:
[..]
Da verhuis je toch lekker naar België
sport 24 heb ik nietquote:Op maandag 8 augustus 2016 19:59 schreef Luiten133 het volgende:
[..]
Zover ik in het schema zie, word er op nederland1 alleen af en toe geschakeld naar het vollybal naast het zeilen, volledig wedstrijd op sport24
Het werd al als een klein wonder gezien dat het Nederlandse basketbalteam (met vrijwel geen budget) zich in 2015 voor het EK wist te plaatsen, Olympische Spelen zijn dus nog heel ver weg.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:52 schreef Luiten133 het volgende:
Heeft nederland serieus geen baketbalploeg op de olympische spelen?
Dan is de belofte van mart ook weinig waard.
geen digitaal kastjequote:Op maandag 8 augustus 2016 20:01 schreef Luiten133 het volgende:
[..]
Geen ziggo of kpn? Kun je politiek24 ontvangen?
Zou om 20:00 beginnen maar tot op dit moment nog niks.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:04 schreef Joezi het volgende:
[..]
geen digitaal kastjeMaar heb m online wel
Klopt, zenden alleen teamsporten uit.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:05 schreef Slobeend het volgende:
Geen beeld op Sport24 trouwens. Dat is een enorm faalkanaal aan het worden.
ja woon met 6 appartementen op 1 adres, binnenkort eindelijk eigen aansluitingenquote:Op maandag 8 augustus 2016 20:05 schreef Luiten133 het volgende:
[..]
Zou om 20:00 beginnen maar tot op dit moment nog niks.
Niet digitaal is zeer ouderwets
Je kunt de stream van politiek24 opzoeken, zelfde kanaal.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:08 schreef Joezi het volgende:
http://nos.nl/rio2016/?stream-id=2120895
hier wel zonder commentaar
Hier het topic voor volleybalquote:Op maandag 8 augustus 2016 20:09 schreef Luiten133 het volgende:
http://www.npo.nl/live/npo-politiek
Voor de kijkers van vollybal
Ik heb weer beelden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hier hetzelfde...na een F5 was alles zwart.
Prima tip.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:09 schreef Luiten133 het volgende:
http://www.npo.nl/live/npo-politiek
Voor de kijkers van vollybal
Mooi! Ik ook weer. Al heb ik in de tussentijd BBC streams aangezet met VPN, daar zit commentaar bijquote:
Natuurlijk zijn we hier (waaronder ik zelf ook) we wat te kritisch als je bijvoorbeeld kijkt naar het buitenland. Maar dat komt juist ook door dergelijke reacties van de NOS zelf. Elke keer is het vooral het probleem bij externe factoren leggen, alsof ze er dan zelfs niks aan kunnen doen. Daarnaast geven ze vaak antwoord op de vragen die ze het makkelijkste kunnen wegwuiven.quote:Op maandag 8 augustus 2016 19:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Als iets uitgesteld wordt ga toch vooruitdenken? Wat als het afgelast wordt, wat doen we dan.
En als ze NPO Sport gewoon effectief gebruiken hadden ze dat als noodoplossing door kunnen zetten naar NPO1, maar NPO Sport wordt bijna niks mee gedaan.
[..]
Dus eigenlijk zeggen ze gewoon: Geen Nederlanders dus ook geen interesse.
[..]
Ze hadden gisteren boksen gewoon live kunnen laten zien met commentaar eromheen van Rivka of wie op dat moment in de studio was. Gewoon dat roeien afgelast is en ondanks dat er geen commentator beschikbaar is ze dit de kijker niet willen onthouden. Gewoon een geldig excuus. Betere oplossing dan hele middag herhalingen. Boksen duurde sowieso maar 15 minuten in totaal.
Een nieuwsorganisatie moet inventief en flexibel zijn. Doen ze bij een aanslag of ramp toch ook?
[..]
Als het programma pas om 14:00 begint hoor je hier toch niemand over klagen?
Kortom bovenstaande reactie van NOS is een slap excuus.
Dat vind ik op zich goed te verdedigen keuze. Ze zonden zeilen uit, maar schakelden over naar het volleybal, dan is het logisch dat je daarna het zeilen nog afmaakt. Als je dan eerst een, niet bijster interessante, poulewedstrijd bij het hockey volledig gaat uitzenden is een groot deel van de kijkers inmiddels gaan slapen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
Wacht, gaan we nu zeilen herhalen terwijl het hockey én het boogschieten live bezig is?
Dan is het wel zo redelijk om het gewoon op een stream aan te bieden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich goed te verdedigen keuze. Ze zonden zeilen uit, maar schakelden over naar het volleybal, dan is het logisch dat je daarna het zeilen nog afmaakt. Als je dan eerst een, niet bijster interessante, poulewedstrijd bij het hockey volledig gaat uitzenden is een groot deel van de kijkers inmiddels gaan slapen.
Geen online stream is niet te verdedigen, dat is gewoon faal.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich goed te verdedigen keuze. Ze zonden zeilen uit, maar schakelden over naar het volleybal, dan is het logisch dat je daarna het zeilen nog afmaakt. Als je dan eerst een, niet bijster interessante, poulewedstrijd bij het hockey volledig gaat uitzenden is een groot deel van de kijkers inmiddels gaan slapen.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is het wel zo redelijk om het gewoon op een stream aan te bieden.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Geen online stream is niet te verdedigen, dat is gewoon faal.
Ik had het dan ook puur over de keuze van npo1.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is het wel zo redelijk om het gewoon op een stream aan te bieden.
Als je mag kiezen tussen livesport (populairste sport van de OS) en een herhaling, dan kies je voor de livesport. Zo simpel is het. Of je maakt het beschikbaar op een stream.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik had het dan ook puur over de keuze van npo1.
Zie de reacties op deze tweet.twitter:NOSsport twitterde op maandag 08-08-2016 om 22:11:33Hockey zometeen op NPO 1. Na de reclame. Nederland - Zuid-Korea. Ook hier te zien: https://t.co/QKCL53dtzX #Rio2016 reageer retweet
quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:28 schreef Pino112 het volgende:
Zie de reacties op deze tweet.twitter:NOSsport twitterde op maandag 08-08-2016 om 22:11:33Hockey zometeen op NPO 1. Na de reclame. Nederland - Zuid-Korea. Ook hier te zien: https://t.co/QKCL53dtzX #Rio2016 reageer retweet
Je gaat niet de eerste helft van een wedstrijd uitzenden om pas terug te komen bij de ontknoping als de meeste kijkers zijn gaan slapen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je mag kiezen tussen livesport (populairste sport van de OS) en een herhaling, dan kies je voor de livesport. Zo simpel is het. Of je maakt het beschikbaar op een stream.
In Nederland is hockey het populairst. En daar is absoluut geen twijfel over mogelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je gaat niet de eerste helft van een wedstrijd uitzenden om pas terug te komen bij de ontknoping als de meeste kijkers zijn gaan slapen.
En die groepswedstrijden in een poule van 6 waar de beste 4 doorgaan gaan natuurlijk niet echt ergens over.
Hoe kom je er trouwens bij dat hockey de populairste sport van de OS zou zijn?
Kun je die stelling onderbouwen met (kijk)cijfers? Bij mij is die twijfel er namelijk wel degelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In Nederland is hockey het populairst. En daar is absoluut geen twijfel over mogelijk.
twitter:EdwinvdBergNOS twitterde op maandag 08-08-2016 om 22:30:46@dj_wouter Sportcollega's net gesproken. Is erg complex tussen Rio & Hsum. Is geen excuus hoor en wordt dus hard aan gewerkt. Bij deze! Grt reageer retweet
Precies er is judo, turnen, boogschieten, zwemmen. Maarja door de studiogasten zitten ze er aan vast. En dan dat eeuwige geleuter en reclame, kunnen ze beter andere sporten laten zien. Ipv alles weer over 2 dagen in Rio today afraffelen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:32 schreef Slaro het volgende:
Ik van al die groepswedstrijden van het hockey toch erg mager om telkens uit te zitten, waarom kan je niet gewoon flitsen laten zien als er tussendoor iets gebeurt, en de laatste helft hockey kan je dan gewoon in z'n geheel uitzenden maar die gehele wedstrijd, elke keer, vind ik gewoon te lang.
Had Sjef wel graag live gezien. Zolang duurt zo'n pot helemaal niet. En anders semi-live ergens tussendoor.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:52 schreef marcodej het volgende:
Precies, tijdens zo'n hockeywedstrijdje kun je prima uitstapjes maken naar beachvolleybaldames, Sjefke, zeilen etc.
(En dan wel zorgen dat je hockey integraal aanbiedt op de stream).
Dat hoeft niet eens. Ze hebben een compleet vrij kanaal met NPO Sport, maar die benutten ze amper.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:56 schreef maan_man het volgende:
Waarom geen gebruik maken van NPO 1 en 2 of 3. In de zomer is de programmering op 2 en 3 toch matig. Kom je ook niet zo in de knoei met studiogasten en de verschillende sporten. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |