Naast de Holland Acht hebben ook de Vrouwen Acht, de lichte vrouwen dubbel 2 (Head/Paulis), de mannen twee-zonder (Braas/Steenman) en de vrouwen dubbelvier medaillekansen.quote:Oranjeroeiers: hopen elke finaledag in Holland House te staan
De Holland Acht, staand vlnr: Mechiel Versluis, Dirk Uittenbogaard, Boudewijn Roell, Kaj Hendriks en Tone Wieten. Onder: Boaz Meylink, Olivier Siegelaar en Robert Lucken. ANP
Na de zwakke Spelen in Londen, met alleen een bronzen medaille voor de Vrouwen Acht, koestert de Nederlandse roeibond hoge verwachtingen van de Olympisch Spelen in Rio de Janeiro. Dat zegt technisch directeur Hessel Evertse.
"We hebben een fantastische ploeg. We zijn vier jaar onderweg en onze mensen weten exact wat ze doen. We hebben het niveau." Op een aantal medailles wil de voormalige baas van de Nederlandse zeilers zich niet vastpinnen, maar de ambities zijn duidelijk. Zeker voor het vlaggenschip, de Holland Acht, die internationaal veel wordt getipt als gouden medaillewinnaar.
Excelleren
"Natuurlijk, als je twee World Cups en de Henley Regatta wint en je weet ook nog eens dat je hele goeie roeiers hebt… Niemand denkt dat we er al zijn, maar iedereen denkt dat het mogelijk is om in Rio te excelleren. Ik denk en ik hoop van harte dat we elke finaledag in het Holland House mogen zijn."
Slagman Robert Lucken heeft ook veel vertrouwen in een goede prestatie op de Spelen. Vooral de winst bij de World Cup in Luzern, kortgeleden, zorgt voor dat goede gevoel. "We wisten uit trainingen al dat we heel hard konden roeien, maar het was heel lekker dat we het bevestigd hebben op een belangrijke wedstrijd. Dat ontbrak nog een beetje. We weten nu dat we van onze tegenstanders kunnen winnen."
Nico Rienks was slagman van de gouden Holland Acht van 1996. In Atlanta eindigde Nederland toen voor Duitsland, dat ook nu de belangrijkste concurrent is. "Winnen is levenslang een mooie herinnering. Onze race is nu zo lang geleden, het zou mooi zijn als ze het 20 jaar later weten te evenaren."
Toch kan een onverwachte tegenvaller altijd roet in het eten gooien, weet Evertse. "Vorig jaar hadden we een jongen die een week voor de EK een tafel op zijn teen liet vallen en toen brak hij zijn teen. Je hebt het niet allemaal in de hand."
Daar zat ik ook al een keer misquote:Op maandag 8 augustus 2016 13:56 schreef MaleDuck het volgende:
Grappig, ik denk de hele tijd dat Tsjechie mee doet door die roeispanen
zou kunnen, is bij zwemmen toch ook zoquote:Op maandag 8 augustus 2016 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat een bepaalde baan hebben fijner is. Snap niet hoe het precies werkt, maar het is zo
Dat heeft met golfslag te maken, maar dan is het niet logisch dat de beste ploeg in baan 1 roeit.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zou kunnen, is bij zwemmen toch ook zo
of juist wel, wordt het wat spannenderquote:Op maandag 8 augustus 2016 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heeft met golfslag te maken, maar dan is het niet logisch dat de beste ploeg in baan 1 roeit.
VS en Engeland waren sowieso al favoriet toch?quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:57 schreef marcodej het volgende:
Nette race. Prima op koers voor medaille.
waarom? Op het EK versloeg Engeland 'ons' nogquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:02 schreef MaleDuck het volgende:
Jammer dat NL niet in deze heat zat...
Volgens mij liggen de kwalificatienormen wel hoog, maar geen idee waarom de roeibond maar 7 boten toelaat aan de OS bij de achtenquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:02 schreef Frutsel het volgende:
waarom zo weinig boten?
zware kwalificatie tijd? geen interesse?![]()
Bij de heren ook maar 7 boten zag ik
vrouwen 4 naar finale, vrouwen 8 naar herkansing, 2e in hun heatquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:03 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk nu, kom m'n bed uit.
Vrouwen 8 ? Mannen 8 ? De 4 ?
Praat me bij. NOS natuurlijk niet live.
Dubbel-vier vrouwen zijn door naar de finale met een eerste plek in de herkansingquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:03 schreef tong80 het volgende:
quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:03 schreef tong80 het volgende:
quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:36 schreef Max23 het volgende:
Hierna komen de dames weer in de herkansing. Voor een plek in de finale moeten ze bij de beste 4 eindigen van de 5 boten Wonnen zelfs de herkansing
Daarna komt de vrouwen 8
Die zouden hun heat moeten winnen om rechtstreeks de finale te halen. Aangezien ze bij USA zitten, lijkt dat onmogelijk. werden 2e dus naar de herkansing
Daarna komt de mannen 8
Ook zij moeten de heat winnen om rechtstreeks naar de finale te gaan.
Dan rond 15:30 komen Braas/Steenman met hun herkansing, een plek bij de beste 3 volstaat om naar de halve finale te gaan.
Om 16:20 komen Paulis en Head in actie. Zij moeten bij de beste 2 eindigen voor een plek in de halve finale.
Rond 17:30 Komen Robbers en Jorritsma, zij moeten top 3 eindigen voor een plek in de halve finale.
En om 18:20 nog de mannen 4, zij moeten ook top 3 eindigen voor een plaats in de halve finale.
zowaar een sport waar geen Duitsers mee doen, ongekendquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:04 schreef zorro28 het volgende:
Oh Rusland zou eerst nog mee doen. Geen idee waarom er geen vervanger is gekomenTe korte voorbereiding waarschijnlijk.
Dank je. Dus de mannen 8 zo ook in de herhaling bij de NOS omdat ze nog bij herhalingen bezig zijn. Wel mooi van de dubbel 4quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dubbel-vier vrouwen zijn door naar de finale met een eerste plek in de herkansing
Vrouwen-acht gaan als tweede naar de herkansing, omdat er maar één door ging naar de finale
Mannen-acht moet nog beginnen.
Zal dat niet met het maximum aantal sporters per sport te maken hebben? Een paar 'achten' extra telt toch zwaarder dan nog 8 skiffeurs toe te voegenquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:03 schreef Max23 het volgende:
[..]
Volgens mij liggen de kwalificatienormen wel hoog, maar geen idee waarom de roeibond maar 7 boten toelaat aan de OS bij de achten
Nee, dat is livequote:Op maandag 8 augustus 2016 14:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je. Dus de mannen 8 zo ook in de herhaling bij de NOS omdat ze nog bij herhalingen bezig zijn. Wel mooi van de dubbel 4
Ik zie het nu. Moet aan Nico Rienks denken. In 88 maakte ik m'n broer wakker toen ie goud won met Florijn. Midden in de nacht, 3 uur ofzo.quote:
Probeer niet alles op jezelf te betrekken. Bedankt.quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie het nu. Moet aan Nico Rienks denken. In 88 maakte ik m'n broer wakker toen ie goud won met Florijn. Midden in de nacht, 3 uur ofzo.
Niet hoeven herkansen is meer besparen.quote:
edit: las verkeerdquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:15 schreef ijs_beer het volgende:
Voorsprong op NZL wordt nu wel groter.
Dat was Team Lampedusa. Hoe is het ouwe reus?quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Was de nummer laatst daar de vluchtelingenboot?
Denk het niet, deze boot haalde het einde welquote:Op maandag 8 augustus 2016 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Was de nummer laatst daar de vluchtelingenboot?
T waren maar drie seconden. Dat kan in een volgende race nog best de andere kant op vallen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 14:16 schreef Coelho het volgende:
Goud is dus een utopie, als je al niet van GB kunt winnen?
Wat bedoel jequote:Op maandag 8 augustus 2016 14:16 schreef Coelho het volgende:
Goud is dus een utopie, als je al niet van GB kunt winnen?
Eerst nog herkansing voor de finalequote:Op maandag 8 augustus 2016 14:16 schreef tong80 het volgende:
Mooie eindsprint, in de finale straks vanaf het begin alles of niets. Zilver telt dan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |