Sluit me hierbij aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:27 schreef ems. het volgende:
Ik heb geen moeite met gay pride. Andermans seksualiteit interesseert me gewoon geen fuck dus dan heb ik ook geen behoefte om een feest te bekijken/bij te wonen waar dat centraal staat.
En er zijn ook wel BNer homo`s die er eigenlijk niets van die botenparade moeten hebben, en dat ook wel uitspreken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoiets inderdaad.
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten terwijl ook veel homosexuelen daar totaal niks mee hebben.
Kan me dat wel enigzins voorstellen ja.
Volgens mij gaat het niet om 'niet willen kijken = homohaat'.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:38 schreef SupportIceland het volgende:
Ik kan niet veel met dit artikel. Is immers ergens niet naar willen kijken, moeite hebben met.......?
Natuurlijk bestaan er genoeg diehard homohaters, maar om nu te stellen dat dat er heel veel zijn omdat ze niet naar de LBGT-boottochten willen kijken, lijkt mij wat ongefundeerd.
1: En dus? gekkies heb je altijd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet om 'niet willen kijken = homohaat'.
Er zijn daadwerkelijk mensen die vinden dat zo'n evenement verboden zou moeten worden, om redenen als 'stelletje mieten die zich aanstellen', en meer van dat soort redenen.
Die mensen willen er totaal niet mee geconfronteerd worden, ook niet per ongeluk op tv bij een journaal-item of zo. Die mensen walgen al alleen bij het zien van dit topic.
Ik noem dat bekrompen en kortzichtig.
Stel, ik hoop echt van ganser harte van niet, dat er een aanslag komt, morgen, bij de boat parade, dan vrees ik de reacties van de homo-haters.
Ik ben er nog nooit geweest en hoorde pas onlangs dat het hele evenement twee weken duurde. Kreeg altijd alleen mee dat er een botenparade was geweest, waar alleen halfnaakte mannen in een leren string op stonden te dansen. Dat is het beeld dat ik er van had vanuit de media. Ik heb me verder ook niet verdiept in het hele evenement, want geen interesse om er naar toe te gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Daarin heeft de media dus een grote rol, want op tv zie je erg veel juist die paar "blote" boten.
Je kan het moeilijk de mensen die daar niet heen gaan en alleen het van tv kennen kwalijk nemen dat ze dat beeld hebben, want dat beeld wordt geschetst.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb inderdaad gehoord dat de Canal Parade dit jaar een nogal kuise, saaie, en super commerciele optocht wordt. Collega op mijn werk klaagde al dat de Parade eigenlijk van de homo's is afgepakt. Er zijn heel veel boten van bijv. Nuon en Ditzo die puur als uithangbord fungeren en geen enkele boodschap over homoseksualiteit uitdragen.
Ach schei toch uit met diversiteit uitdragen, het is voor die bedrijven gewoon een goedkope manier van reclame.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:24 schreef YuckFou het volgende:
Dat is juist het punt waarom ze meevaren
Om te laten zien dat ze dus wel open staan voor (oef..) genderdiversiteiten dat willen uitdragen...
Niet alle dode homo's zijn erg, maar de gemene woordjes van mensen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 12:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet om 'niet willen kijken = homohaat'.
Er zijn daadwerkelijk mensen die vinden dat zo'n evenement verboden zou moeten worden, om redenen als 'stelletje mieten die zich aanstellen', en meer van dat soort redenen.
Die mensen willen er totaal niet mee geconfronteerd worden, ook niet per ongeluk op tv bij een journaal-item of zo. Die mensen walgen al alleen bij het zien van dit topic.
Ik noem dat bekrompen en kortzichtig.
Stel, ik hoop echt van ganser harte van niet, dat er een aanslag komt, morgen, bij de boat parade, dan vrees ik de reacties van de homo-haters.
Dat staat elkaar niet in de weg geloof ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet alle dode homo's zijn erg, maar de gemene woordjes van mensen.
Ik vind elke dode, door een terroristische aanslag, verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Niet alle dode homo's zijn erg, maar de gemene woordjes van mensen.
Ik wil ook niet geconfronteerd worden met gaypride. Ben ik nu homofoob?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind elke dode, door een terroristische aanslag, verschrikkelijk.
Maar daarna respectloos commentaar geven, is nog eens natrappen. En dat is waar ik dan voor vrees. Dat mensen journaalbeelden hiervan niet willen zien, omdat ze niet geconfronteerd willen worden met het gegeven homoseksualiteit en gaypride.
Ik zie het een beetje in de bredere context waarin er toch heel wat mensen zijn die de negatieve reacties op een aanslag erger vinden dan de doden. Je ziet het aan al die ''ik hoop dat het geen moslims waren'' reacties en er zijn ook al wat berichten voorbij gekomen van mensen die bewust logen over een misdrijf om al die rechtse klootzakjes geen munitie te geven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat staat elkaar niet in de weg geloof ik.
Ik was als kind trots toen ik mijn zwemdiploma had gehaald. Discrimineerde ik mensen zonder zwemdiploma?quote:
Trots op het feit dat men zich uitdraagt zoals men wil en niet in de kast gaat zitten. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:
Zover ik weet geven ze geen diploma's uit voor homo zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik was als kind trots toen ik mijn zwemdiploma had gehaald. Discrimineerde ik mensen zonder zwemdiploma?
Dus als je er een diploma bij krijgt dan is trots niet discriminerend, maar zonder wel?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Zover ik weet geven ze geen diploma's uit voor homo zijn.
Nee, Nederlanders hebben nog steeds moeite om homo"s, Lesbienne's, transgenders e.d te accepteren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
Nederlanders hebben moeite met Gay Pride'
Precies, en trots zijn in een land te wonen, waar dit gewoon mogelijk is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
Trots op het feit dat men zich uitdraagt zoals men wil en niet in de kast gaat zitten. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Omdat ze te dom zijn om te begrijpen dat niet iedereen het zelfde is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.
Dat is discriminerend tegen Turken die geen auto hebben om mee te toeterenquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, en trots zijn in een land te wonen, waar dit gewoon mogelijk is.
Turkse voetbalsupporters die toeterend door de straten rijden als hun cluppie gewonnen heeft, toont ook een zekere trots op afkomst. Is dat dan ook discriminerend richting niet-turken?
Wat probeer je te zeggen? Moeten we nu ook een zwemdiploma-pride-parade houden?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus als je er een diploma bij krijgt dan is trots niet discriminerend, maar zonder wel?
Die is er niet. Als je negatieve reacties over de slachtoffers niet tof vindt betekent dat niet dat je het vallen van slachtoffers niet of minder erg vindt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 13:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zie het een beetje in de bredere context waarin er toch heel wat mensen zijn die de negatieve reacties op een aanslag erger vinden dan de doden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |