abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:36:23 #101
3542 Gia
User under construction
pi_164242293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:27 schreef ems. het volgende:
Ik heb geen moeite met gay pride. Andermans seksualiteit interesseert me gewoon geen fuck dus dan heb ik ook geen behoefte om een feest te bekijken/bij te wonen waar dat centraal staat.
Sluit me hierbij aan.
Ik vind wel dat het moet kunnen en dat het algemeen geaccepteerd hoort te worden.
Net zo goed als er vrijheid van geloof is, moet er ook vrijheid van seksuele voorkeur zijn, zolang beide vrijheden niet in strijd met de wet zijn.
pi_164242322
Ik kan niet veel met dit artikel. Is immers ergens niet naar willen kijken, moeite hebben met.......?

Natuurlijk bestaan er genoeg diehard homohaters, maar om nu te stellen dat dat er heel veel zijn omdat ze niet naar de LBGT-boottochten willen kijken, lijkt mij wat ongefundeerd.
pi_164242338
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoiets inderdaad.
Juist omdat door op die botenparade de stereotype homosexueel neer te zetten terwijl ook veel homosexuelen daar totaal niks mee hebben.
Kan me dat wel enigzins voorstellen ja.
En er zijn ook wel BNer homo`s die er eigenlijk niets van die botenparade moeten hebben, en dat ook wel uitspreken.

Tamelijk bizar dat dit onderzoek wil insinueren dat je dan gelijk bijna homofoob bent.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:45:20 #104
3542 Gia
User under construction
pi_164242481
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:38 schreef SupportIceland het volgende:
Ik kan niet veel met dit artikel. Is immers ergens niet naar willen kijken, moeite hebben met.......?

Natuurlijk bestaan er genoeg diehard homohaters, maar om nu te stellen dat dat er heel veel zijn omdat ze niet naar de LBGT-boottochten willen kijken, lijkt mij wat ongefundeerd.
Volgens mij gaat het niet om 'niet willen kijken = homohaat'.
Er zijn daadwerkelijk mensen die vinden dat zo'n evenement verboden zou moeten worden, om redenen als 'stelletje mieten die zich aanstellen', en meer van dat soort redenen.
Die mensen willen er totaal niet mee geconfronteerd worden, ook niet per ongeluk op tv bij een journaal-item of zo. Die mensen walgen al alleen bij het zien van dit topic.

Ik noem dat bekrompen en kortzichtig.

Stel, ik hoop echt van ganser harte van niet, dat er een aanslag komt, morgen, bij de boat parade, dan vrees ik de reacties van de homo-haters.
pi_164242501
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn daadwerkelijk mensen die vinden dat zo'n evenement verboden zou moeten worden, om redenen als 'stelletje mieten die zich aanstellen', en meer van dat soort redenen.
Die mensen willen er totaal niet mee geconfronteerd worden, ook niet per ongeluk op tv bij een journaal-item of zo. Die mensen walgen al alleen bij het zien van dit topic.

Stel, ik hoop echt van ganser harte van niet, dat er een aanslag komt, morgen, bij de boat parade, dan vrees ik de reacties van de homo-haters.
1: En dus? gekkies heb je altijd.

2: Ik ook.

3: Ik vrees dan vooral voor de Nederlandse taal. Deze reacties zullen namelijk komen van de mensen die ook juichen bij vluchtelingen die verzuipen.
pi_164242502
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarin heeft de media dus een grote rol, want op tv zie je erg veel juist die paar "blote" boten.
Je kan het moeilijk de mensen die daar niet heen gaan en alleen het van tv kennen kwalijk nemen dat ze dat beeld hebben, want dat beeld wordt geschetst.
Ik ben er nog nooit geweest en hoorde pas onlangs dat het hele evenement twee weken duurde. Kreeg altijd alleen mee dat er een botenparade was geweest, waar alleen halfnaakte mannen in een leren string op stonden te dansen. Dat is het beeld dat ik er van had vanuit de media. Ik heb me verder ook niet verdiept in het hele evenement, want geen interesse om er naar toe te gaan.

Daarbij heb ik geen behoefte om halfnaakte mannen noch vrouwen op een boot te zien dansen en denk ik ook dat het botst met de wat conservatievere houding van plattelanders. Ik ben zelf ook een plattelander trouwens, dus ik ken de mensen hier ;) Ben ik dan tegen homo's? Nee, integendeel zelfs. Alleen het overdreven uit willen dragen van je seksualiteit vind ik irritant en dat geldt dan net zo goed voor hetero's als homo's.
pi_164242541
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb inderdaad gehoord dat de Canal Parade dit jaar een nogal kuise, saaie, en super commerciele optocht wordt. Collega op mijn werk klaagde al dat de Parade eigenlijk van de homo's is afgepakt. Er zijn heel veel boten van bijv. Nuon en Ditzo die puur als uithangbord fungeren en geen enkele boodschap over homoseksualiteit uitdragen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:24 schreef YuckFou het volgende:
Dat is juist het punt waarom ze meevaren :')
Om te laten zien dat ze dus wel open staan voor (oef..) genderdiversiteit :') en dat willen uitdragen...
Ach schei toch uit met diversiteit uitdragen, het is voor die bedrijven gewoon een goedkope manier van reclame.
Bootje met je bedrijfsnaam er groot op, een beetje merchandising en flyers uitdelen, je komt flink in de media en er kijken honderdduizenden naar.
Hoe mooi wil je het hebben ? :D
pi_164242791
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet alle dode homo's zijn erg, maar de gemene woordjes van mensen. _O-
pi_164243558
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat staat elkaar niet in de weg geloof ik.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:46:35 #110
3542 Gia
User under construction
pi_164243693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik vind elke dode, door een terroristische aanslag, verschrikkelijk.
Maar daarna respectloos commentaar geven, is nog eens natrappen. En dat is waar ik dan voor vrees. Dat mensen journaalbeelden hiervan niet willen zien, omdat ze niet geconfronteerd willen worden met het gegeven homoseksualiteit en gaypride.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:50:07 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164243747
Ach ja, mensen die totaal geen idee hebben wat een fenomeen nou precies inhoudt geven hun ongeïnformeerde mening puur en alleen gebaseerd op confirmation bias. Wat een nieuws zeg :O.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164243800
Gay-pride is discriminerend. Ik zou het niet erg vinden als ze het afschaffen.
pi_164243892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind elke dode, door een terroristische aanslag, verschrikkelijk.
Maar daarna respectloos commentaar geven, is nog eens natrappen. En dat is waar ik dan voor vrees. Dat mensen journaalbeelden hiervan niet willen zien, omdat ze niet geconfronteerd willen worden met het gegeven homoseksualiteit en gaypride.
Ik wil ook niet geconfronteerd worden met gaypride. Ben ik nu homofoob?
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat staat elkaar niet in de weg geloof ik.
Ik zie het een beetje in de bredere context waarin er toch heel wat mensen zijn die de negatieve reacties op een aanslag erger vinden dan de doden. Je ziet het aan al die ''ik hoop dat het geen moslims waren'' reacties en er zijn ook al wat berichten voorbij gekomen van mensen die bewust logen over een misdrijf om al die rechtse klootzakjes geen munitie te geven.
pi_164243906
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:53 schreef Atak het volgende:
Gay-pride is discriminerend.
Hoe?
pi_164243916
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe?
Hoezo pride?
pi_164243942
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:59 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoezo pride?
Ik was als kind trots toen ik mijn zwemdiploma had gehaald. Discrimineerde ik mensen zonder zwemdiploma?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:01:41 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164243960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:59 schreef Atak het volgende:

[..]

Hoezo pride?
Trots op het feit dat men zich uitdraagt zoals men wil en niet in de kast gaat zitten. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
pi_164243971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik was als kind trots toen ik mijn zwemdiploma had gehaald. Discrimineerde ik mensen zonder zwemdiploma?
Zover ik weet geven ze geen diploma's uit voor homo zijn. _O-
pi_164244020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:02 schreef Atak het volgende:

[..]

Zover ik weet geven ze geen diploma's uit voor homo zijn. _O-
Dus als je er een diploma bij krijgt dan is trots niet discriminerend, maar zonder wel?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:05:52 #120
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_164244042
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
Nederlanders hebben moeite met Gay Pride'

Nee, Nederlanders hebben nog steeds moeite om homo"s, Lesbienne's, transgenders e.d te accepteren.
Als ze namelijk geaccepteerd zouden zijn hadden de Nederlanders ook geen moeite gehad met de Gay Pride.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:06:11 #121
3542 Gia
User under construction
pi_164244051
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:01 schreef Fir3fly het volgende:

Trots op het feit dat men zich uitdraagt zoals men wil en niet in de kast gaat zitten. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Precies, en trots zijn in een land te wonen, waar dit gewoon mogelijk is.

Turkse voetbalsupporters die toeterend door de straten rijden als hun cluppie gewonnen heeft, toont ook een zekere trots op afkomst. Is dat dan ook discriminerend richting niet-turken?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:07:16 #122
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_164244085
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef aloa het volgende:
"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", legt Beerda uit.
Omdat ze te dom zijn om te begrijpen dat niet iedereen het zelfde is.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:07:39 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164244100
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies, en trots zijn in een land te wonen, waar dit gewoon mogelijk is.

Turkse voetbalsupporters die toeterend door de straten rijden als hun cluppie gewonnen heeft, toont ook een zekere trots op afkomst. Is dat dan ook discriminerend richting niet-turken?
Dat is discriminerend tegen Turken die geen auto hebben om mee te toeteren ;(.
pi_164244147
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus als je er een diploma bij krijgt dan is trots niet discriminerend, maar zonder wel?
Wat probeer je te zeggen? Moeten we nu ook een zwemdiploma-pride-parade houden? :') Je klinkt steeds dommer en dommer. _O-
pi_164244174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:58 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zie het een beetje in de bredere context waarin er toch heel wat mensen zijn die de negatieve reacties op een aanslag erger vinden dan de doden.
Die is er niet. Als je negatieve reacties over de slachtoffers niet tof vindt betekent dat niet dat je het vallen van slachtoffers niet of minder erg vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')