SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FAQ
POK / Pokémon Go FAQ
lijkt mij duidelijkquote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:40 schreef Azpilicueta het volgende:
De 1041 Ivysaur die ik net ving heeft een IV van 33%. Degene die ik al had is 909 met 88.9%
Twijfel
Denk ik ook, ga denk ik toch voor de goede IV. Een goede gras Pokemon is wel welkom in een wereld waarbij vuur pokemon relatief schaars zijn en water pokemon 90% van de gym's bezetten. Vandaag door naar de Venusaurquote:
Offer maken bij de Pokemon Goden en hopen dat ze je gunstig gestemd zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:43 schreef HSG het volgende:
Hoe moet je nou pokemons zoeken aangezien de update de voetjes weg heeft gehaald?
Heb ik al gedaan. Ik heb een Magmar verbrand maar dat bracht geen zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:46 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Offer maken bij de Pokemon Goden en hopen dat ze je gunstig gestemd zijn
Niet. Het is nu gewoon wat je met wat geluk tegenkomt. Zoeken is er niet of nauwelijks meer bij, eigenlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:43 schreef HSG het volgende:
Hoe moet je nou pokemons zoeken aangezien de update de voetjes weg heeft gehaald?
Dat maakt het ook minder leuk.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet. Het is nu gewoon wat je met wat geluk tegenkomt. Zoeken is er niet of nauwelijks meer bij, eigenlijk.
Nogal, idd.quote:
Hoe deed je dat hiervoor dan? Want die voetjes hebben nooit gewerkt.Dat gezeik op dat de voetjes weg zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:43 schreef HSG het volgende:
Die voetjes hebben het gewoon goed gedaan in het begin?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe deed je dat hiervoor dan? Want die voetjes hebben nooit gewerkt.Dat gezeik op dat de voetjes weg zijn
Uhh de eerste week of 2 weken werkte het gewoon.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoe deed je dat hiervoor dan? Want die voetjes hebben nooit gewerkt.Dat gezeik op dat de voetjes weg zijn
15/15/14?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
Even mijn vraag herhalen; hoe kan het dat een Gyarados met IV 14/15 en 30/30 in pokeadvisor maar 86% is?
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niet sinds de officiele Nederlandse release. En ik denk ook niet dat de user waar ik op reageer het toen gespeeld heeft? Ik lees op veel plekken dat mensen het weggehaalde "niet werkende voetjessysteem" beoordelen, wat ik nogal achterlijk vind.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:18 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Uhh de eerste week of 2 weken werkte het gewoon.
Gewoon Hydro pumpquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:30 schreef playirelia het volgende:
Ik heb 1 growlithe met body slam en 1 met flame wheel. Ik neem aan dat die met flame wheel fire blast gaat krijgen of werkt dat niet zo?
Dan ben ik benieuwd of je met dezelfde batterij dan ook daadwerkelijk meer vangtquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:31 schreef Shadowkid053 het volgende:
Er komen nu geluiden naar buiten dat met AR aan je een hogere Catch Rate hebt.
Yup, werkte prima. Misschien zorgde het voor veel te veel rekenwerk serverside ofzo, maar het werkte wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:18 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Uhh de eerste week of 2 weken werkte het gewoon.
Een echte trainer heeft 10 powerbanks bij zich van 10.000 mAh.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:33 schreef Amsterdamsebrabo het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd of je met dezelfde batterij dan ook daadwerkelijk meer vangt
En deze:quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:34 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Een echte trainer heeft 10 powerbanks bij zich van 10.000 mAh.
Ach, het is volledig random.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:31 schreef Shadowkid053 het volgende:
Zelf al getest?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:31 schreef Shadowkid053 het volgende:
Meenemen naar Kijkduin.quote:
Ik vang net een Blastoise met 1 pokeball, maar moet 10 ultras gebruiken voor een Bellsprout van 40CP en 12% IVquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ach, het is volledig random.
Collega en ik beiden level 21.
Komen een 869CP Slowbro tegen.
Ik: 2 razzberries en 2 ultra balls, 2 x gevangen en hij naait ertussenuit
collega 5 normal balls (5 x gevangen) en hij heeft hem.
catchrate is zo volledig random dat het geen verschil lijkt te maken of je nu wel of niet die berries gebruikt of wat voor type bal.
Dat bedoel ik met random; de logica is compleet zoek.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:39 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik vang net een Blastoise met 1 pokeball, maar moet 10 ultras gebruiken voor een Bellsprout van 40CP en 12% IV
Het blijkt dat de 1KM eieren zijn gegeven door Niantic ter compensatie van verloren lures en incenses. Alleen vergeten dat de legendaries daar ook inzaten.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:43 schreef Shadowkid053 het volgende:
Er schijnen ook wat ditto's gespot te zijn. Zijn te hatchen uit 1km eggs. Ik weet niet meer wat ik moet denken. Schijnt dat de Articuno's ook daadwerkelijk door Niantic waren gegeven...
1 km ei? Zou iedereen die gekregen hebben?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:44 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Het blijkt dat de 1KM eieren zijn gegeven door Niantic ter compensatie van verloren lures en incenses. Alleen vergeten dat de legendaries daar ook inzaten.
Select groepje dat wel een reactie heeft kunenn ontvangen van Niantic (Die reacties zijn net als legandaries, op dit moment mythesquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:48 schreef Fopje het volgende:
[..]
1 km ei? Zou iedereen die gekregen hebben?
Alleen mensen die hebben geklaagd over de server downtimes en daardoor hun lures, incenses en lucky egg kwijt zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:48 schreef Fopje het volgende:
[..]
1 km ei? Zou iedereen die gekregen hebben?
Stel je voor 9 incubators.... en 9x 1km ei... wat een mooie droom!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:53 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Alleen mensen die hebben geklaagd over de server downtimes en daardoor hun lures, incenses en lucky egg kwijt zijn.
Vreselijk dat het allemaal zo random is. Had net 7 pokeballs nodig voor een matige Rattata, waar ik er voorheen 9/10 keer eentje nodig had. Weet niet of het door de update komt die ik gisteravond moest doen of doordat ik levels omhoog ga (wat het nog minder logisch zou maken). Sinds gisteravond hou ik gewoon geen pokeballen meer over en ben ik steeds leeg. Echt drama. Maakt het toch net ff wat minder leuk.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met random; de logica is compleet zoek.
Skills maken niet uit, level lijkt alleen de vluchtkans hoger te maken en lage cp is geen enkele garantie dat je een poke in 1 keer vangt als je zelf al hoog level bent.
Dat maakt het juist logisch.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:15 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Vreselijk dat het allemaal zo random is. Had net 7 pokeballs nodig voor een matige Rattata, waar ik er voorheen 9/10 keer eentje nodig had. Weet niet of het door de update komt die ik gisteravond moest doen of doordat ik levels omhoog ga (wat het nog minder logisch zou maken). Sinds gisteravond hou ik gewoon geen pokeballen meer over en ben ik steeds leeg. Echt drama. Maakt het toch net ff wat minder leuk.
Waarom dan? Want als je een sterkere trainer aan het worden bent, en je begint meer moeite te krijgen met zwakkere Pokemon vangen dan voorheen, dan is dat toch niet logisch? Ik zie het wss verkeerd, maar dat weet jij me vast uit te leggenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:18 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dat maakt het juist logisch.
Over het algemeen, ook in de pokemon games, is het zo dat hoe verder je komt hoe hoger de levels van Pokémons zijn (hoger CP algemeen) hoe moeilijker het vangen wordt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Waarom dan? Want als je een sterkere trainer aan het worden bent, en je begint meer moeite te krijgen met zwakkere Pokemon vangen dan voorheen, dan is dat toch niet logisch? Ik zie het wss verkeerd, maar dat weet jij me vast uit te leggen
?quote:
Mja. Voor de update ving ik pokemons tot 150cp met 1 bal... nu ontsnappen ze 4x en een berry....quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:23 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Over het algemeen, ook in de pokemon games, is het zo dat hoe verder je komt hoe hoger de levels van Pokémons zijn (hoger CP algemeen) hoe moeilijker het vangen wordt.
Dat hoef je mij niet uit te leggen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
POK / Pokémon Go FAQ
Zie "Wat is IV?"
Oh nee, maar daar heb je een punt. Ik kom meer sterke Pokemon tegen. Maar, af en toe kom ik ook nog wel slappelingen tegen, en daar heb ik soms de grootste moeite mee, en dat was voorheen dus niet zo. Dat feit is heel onlogisch naar mijn idee. Misschien is dit marketing technisch beter. Om het leuk te houden moeten mensen toch Pokeballen gaan kopen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:23 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Over het algemeen, ook in de pokemon games, is het zo dat hoe verder je komt hoe hoger de levels van Pokémons zijn (hoger CP algemeen) hoe moeilijker het vangen wordt.
Ah, sorryquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen.
De IV was 14/15.
Vandaar het vraagteken aangezien hij het over 3 waardes heeft.
Daarbij geeft zijn post geen antwoord op mijn vraag.
Vooral dat laatste dus.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Oh nee, maar daar heb je een punt. Ik kom meer sterke Pokemon tegen. Maar, af en toe kom ik ook nog wel slappelingen tegen, en daar heb ik soms de grootste moeite mee, en dat was voorheen dus niet zo. Dat feit is heel onlogisch naar mijn idee. Misschien is dit marketing technisch beter. Om het leuk te houden moeten mensen toch Pokeballen gaan kopen.
De IV heeft er 3 hier.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:30 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen.
De IV was 14/15.
Vandaar het vraagteken aangezien hij het over 3 waardes heeft.
Daarbij geeft zijn post geen antwoord op mijn vraag.
Lures trekken over het algemeen niet zo snel 'bijzondere' of zeldzame Pokemon aan, he? Dat idee heb ik iig. Meestal gewoon de std Pokemon, en wellicht heel af en toe iets andersquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
32 Drowzees gevangen bij een lure. Ik kan voorlopig even geen Drowzees meer zien
Ik was een weekendje london:quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:36 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Lures trekken over het algemeen niet zo snel 'bijzondere' of zeldzame Pokemon aan, he? Dat idee heb ik iig. Meestal gewoon de std Pokemon, en wellicht heel af en toe iets anders
Geeft niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:34 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ah, sorry. Ben aan het werk, zat maar met een half oog te lezen.
Gewoon meer van wat er al in de omgeving voorkomt heb ik het idee. Scheelt dat ik vlakbij een park woon met een enorm goed aanbod, daar komt dus ook veel goeds bij de lures langs.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:36 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Lures trekken over het algemeen niet zo snel 'bijzondere' of zeldzame Pokemon aan, he? Dat idee heb ik iig. Meestal gewoon de std Pokemon, en wellicht heel af en toe iets anders
Zie uitleg in post hierboven.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
De IV heeft er 3 hier.
Attack, Defense, Stamina.
Allen met een max van 15.
Voor zover ik weet haalt PokeAdvisor de data direct op van de server, maar dat is van horen zeggen. Ik weet wel zeker dat Silph Road enzo aannames doen op basis van de ingevoerde data, dus het zou de verschillen wel verklaren.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Geeft niet.
De waardes op silphroad zijn dus 14/15 en 30/30.
Pokeadvisor maakt hier dus 86% van.
Mijn vraag is dus, waar komt zo'n groot verschil vandaan.
Ik had zelf een Eevee die volgens silphroad een solid mon was. In pokeadvisor heeft deze 53%.
Dus concreet ook de vraag; welke van deze calculators is nou echt betrouwbaar?
Ja, Silphroad/research is vrij lastig ook om alles correct in te stellen. De Advanced mode laat ook al een tijdje op zich wachten.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:39 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zie uitleg in post hierboven.
Ah ok. Dus de Pokeadvisor zou de betrouwbare van de 2 moeten zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:39 schreef picodealion het volgende:
[..]
Voor zover ik weet haalt PokeAdvisor de data direct op van de server, maar dat is van horen zeggen. Ik weet wel zeker dat Silph Road enzo aannames doen op basis van de ingevoerde data, dus het zou de verschillen wel verklaren.
ik ga echt never nooit wat kopen bij dit spel hoor en ik kom gemakkelijk genoeg aan ballen. Ja, ze gaan idd sneller op, maar dan vang ik eens een keer een Pidgey of ratata niet, dat maakt t niet minder leuk wmb.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:31 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Oh nee, maar daar heb je een punt. Ik kom meer sterke Pokemon tegen. Maar, af en toe kom ik ook nog wel slappelingen tegen, en daar heb ik soms de grootste moeite mee, en dat was voorheen dus niet zo. Dat feit is heel onlogisch naar mijn idee. Misschien is dit marketing technisch beter. Om het leuk te houden moeten mensen toch Pokeballen gaan kopen.
whehequote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:38 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik was een weekendje london:
[ afbeelding ]
ja lach maar, ik was blij dat ik weer Weedles en rattatas tegenkwam toen ik thuis was.quote:
pokeadvisor.comquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:55 schreef agter het volgende:
Wat was die site ook al weer waar ik de IV kon laten berekenen door in te loggen?
Als hij 3x 14/15 is dan is het een logisch getal. En silphroad zegt bijna altijd dat het een 'solid mon' is tenzij het echt slecht is. Pokeadvisor is betrouwbaarquote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Geeft niet.
De waardes op silphroad zijn dus 14/15 en 30/30.
Pokeadvisor maakt hier dus 86% van.
Mijn vraag is dus, waar komt zo'n groot verschil vandaan.
Ik had zelf een Eevee die volgens silphroad een solid mon was. In pokeadvisor heeft deze 53%.
Dus concreet ook de vraag; welke van deze calculators is nou echt betrouwbaar?
Pidgeysquote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:30 schreef Aure het volgende:
Dat je een lure aan zet op je werk en er alleen maar pidgey's op af komeniets met karma ben ik bang....
Daar heb je er toch heel veel van nodig. Heb er in totaal 400 gevangen nu zoiets.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:30 schreef Aure het volgende:
Dat je een lure aan zet op je werk en er alleen maar pidgey's op af komeniets met karma ben ik bang....
Vergeet de verhoogde aantal ballen per Pokemon, de vermindering van uitgifte van stops en de verhoging dat de Pokemons wegvluchten niet xDquote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:41 schreef Fascination het volgende:
Ik begin een beetje klaar te raken met het spel. Nearby-stapjes die helemaal verwijderd zijn, gps die steeds uitvalt, niet even een ander venster kunnen openen zonder dat het spel weer helemaal opnieuw moet worden opgestart en natuurlijk het gebrek aan variatie qua pokémon hier.
GPS die uitvalt geen last van, ligt mss aan je telefoon?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:41 schreef Fascination het volgende:
Ik begin een beetje klaar te raken met het spel. Nearby-stapjes die helemaal verwijderd zijn, gps die steeds uitvalt, niet even een ander venster kunnen openen zonder dat het spel weer helemaal opnieuw moet worden opgestart en natuurlijk het gebrek aan variatie qua pokémon hier.
Ja, dat zou best kunnen, maar zal het nog wel even met deze moeten doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:45 schreef Fopje het volgende:
[..]
GPS die uitvalt geen last van, ligt mss aan je telefoon?
Geen ander venster kunnen openen zonder dat je het spel helemaal opnieuw moet starten lukt hier gewoon. Ligt sowieso aan je toestel.
Die stapjes komen ooit nog wel terug.
sinds de laatset update om de haverklap 'GPS Not Found' melding, daarvoor nergens last van.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:45 schreef Fopje het volgende:
[..]
GPS die uitvalt geen last van, ligt mss aan je telefoon?
Geven de stops minder spullen? Dat was me nog nit opgevallenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:43 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
de vermindering van uitgifte van stops
mij ook niet, krijg nog steeds tussen de 4 en de 8 items.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Geven de stops minder spullen? Dat was me nog nit opgevallen.
niet meer, die zijn ingenomenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:47 schreef probeer het volgende:
Maar er zijn nu dus serieus mensen met die legendary pokemon, of is dat maar een gerucht?
Ik telkens 3quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
mij ook niet, krijg nog steeds tussen de 4 en de 8 items.
Op een gegeven moment krijg je idd wel door dat het een enorme lange tijd gaat duren totdat je bv genoeg vulpix/startpokemon/insert favoriet-candy's hebt voor die ene toffe evolutie, want zo vaak kom je die beesten niet tegen. Dan kan je in de tussentijd wel je playerlevel gaan trainen door te grinden op de veelvoorkomende shit, maar och. Tsja ..quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:53 schreef Geo4kant het volgende:
Ik probeer.... nadruk op probeer.. het nu ook wat minder te spelen. Als je zoveel dagen/weken achter elkaar er constant mee bezig bent wordt het snel saai en valt alles op qua errors. Ik ben begonnen met Omega Ruby op de DS, daar me even mee vermaken en GO op een lager pitje (proberen!) zetten.
Pokemon met maar 1 vorm / geen evolutie, zijn qua cp gewoon nutteloos. Erg jammer. Mijn 89% 1400-nogwat CP scyther zit niet eens in mijn top 10. Wel 3 golducks en 3 slowbro's. -_-quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:56 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Pinsir uit een 10K ei.pauper attacks ook nog eens.
1193CP
Fury Cutter en Vice Grip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |