quote:Marianne Vos mag komende zomer proberen om voor de derde keer olympisch kampioen te worden. Ze is door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de wegwedstrijd. Op die discipline werd ze in 2012 in Londen olympisch kampioen. In 2008 (Peking) veroverde Vos goud op de puntenkoers bij het baanwielrennen.
Het was lang onzeker of Vos op tijd fit zou zijn voor de Spelen van komende zomer, omdat ze een jaar lang uitgeschakeld was door blessures en vermoeidheid. In maart maakte ze haar rentree op de weg. In april reed Vos voor het eerst weer mee in een WorldTour-wedstrijd, ze werd negende in de Waalse Pijl.
Ook Anna van der Breggen, Annemiek van Vleuten en Ellen van Dijk zijn door bondscoach Johan Lammerts geselecteerd voor de Olympische Spelen. Sportkoepel NOC*NSF moet de voordracht van de KNWU nog wel goedkeuren, maar dat is een formaliteit.
Uran blijft een schaamtevolle vertoning bespaard. Geen Colombia in de ITT.twitter:fedeciclismocol twitterde op woensdag 03-08-2016 om 02:27:41Comunicado: Colombia no se presentará a la CRI de los Juegos Olímpicos #Rio2016 https://t.co/jpdCVE60zK https://t.co/EAP6HSyJZ2 reageer retweet
twitter:reecehomfray twitterde op woensdag 03-08-2016 om 13:56:57Rohan Dennis missing skin on his hand & elbow after training crash but says he's fine. https://t.co/7ghBEWdSGz reageer retweet
Mooi, ga je toch wel een beetje last van hebben bij de voorbereiding op een tijdritquote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:02 schreef showtimer het volgende:
twitter:reecehomfray twitterde op woensdag 03-08-2016 om 13:56:57Rohan Dennis missing skin on his hand & elbow after training crash but says he's fine. https://t.co/7ghBEWdSGz reageer retweet
Ik gun het Vos meer, ik vind haar een stuk sympathieker.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:12 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Gunnen jullie Van den Breggen of Vos goud als je zou mogen kiezen?
Beiden goud is ook niet onrealistischquote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:12 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ze willen zich focussen op de wegrit. Wat op zich vreemd is, aangezien de tijdrit ná de wegrit is. Niet geheel onlogisch is er ontzettend veel kritiek uit het land.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Columbiafan het volgende:
Waarom zetten de Colombiaantjes niemand in voor de tijdrit?
vanaf hoelaat live op tv?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:34 schreef Pino112 het volgende:
Zaterdag vanaf 14.20u live op NOS-stream nummertje 4.
Onthutsend ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze willen zich focussen op de wegrit. Wat op zich vreemd is, aangezien de tijdrit ná de wegrit is. Niet geheel onlogisch is er ontzettend veel kritiek uit het land.
Reed Van der Breggen op de Europese Spelen vorig jaar niet volle bak voor haar commerciële ploeggenoot, wat Nederland een hele goede kans op goud koste? Vos dan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:12 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Volgens mij reed ze vooral voor zichzelf. Maar het heeft waarschijnlijk/misschien wel goud gekost ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Reed Van der Breggen op de Europese Spelen vorig jaar niet volle bak voor haar commerciële ploeggenoot, wat Nederland een hele goede kans op goud koste? Vos dan.
Vos anders ook wel
Ben wel benieuwd naar van Dijk, die reed laatst iedereen naar huis in de tijdrit, maar wordt bij de wedkantoren toch wat lager gezet qua favorieten.. Al zal het parcours misschien iets te zwaar zijn voor haarquote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:14 schreef Nattekat het volgende:
Vos. Van der Breggen wint de tijdrit wel
Die klim op het eind gaat haar waterloo worden waarschijnlijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar van Dijk, die reed laatst iedereen naar huis in de tijdrit, maar wordt bij de wedkantoren toch wat lager gezet qua favorieten.. Al zal het parcours misschien iets te zwaar zijn voor haar
Vind ik wel sterk overdreven hoor. Hoeveel van de 54 kilometers gaan nou daadwerkelijk bergop?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:28 schreef Columbiafan het volgende:
Overigens maken Brennauer en Martin geen kans op een medaille op dit parcours.
Dit stel is beter.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een goed stel hoor.
Die in het midden is Ana Sanabria?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt. Pantano moet nog centjes verdienen op de criteriums, sluit later deze week aan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die in het midden is Ana Sanabria?
Als er geen Nederlander wint mag Chaves van mij winnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Ik herken al die renners wel echt slecht zo zonder helm enzoquote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Klopt. Pantano moet nog centjes verdienen op de criteriums, sluit later deze week aan.
vlnr: Lopez, Henao, Sanabria, Uran, Chavesquote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik herken al die renners wel echt slecht zo zonder helm enzo
Links is Lopez, tweede van rechts is Henao?
Chaves herken je toch uit duizendenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Links is Lopez, tweede van rechts is Henao? En dan gok ik voor uiterst rechts op Chaves
Die middelste gozer kan zo in jouw achtertuin. Is dat Arredondo?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Gaat Sporza trouwens de hele wedstrijd uitzenden?
NOS zal wel naar die B-sporten schakelen.
Bij Sporza zijn ze nogal wielerminded.quote:
Sporza zendt ook een hockeymatch en zwemseries uit tijdens de wegwedstrijd. Verder is er nog het judo met grote hoop op een (gouden) medaille voor Van Snick. Absoluut geen integrale uitzending dus.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Gaat Sporza trouwens de hele wedstrijd uitzenden?
NOS zal wel naar die B-sporten schakelen.
Jammer...maar er valt wat voor te zeggen. Laatste uren zullen ze waarschijnlijk wel uitzenden.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:43 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Sporza zendt ook een hockeymatch en zwemseries uit tijdens de wegwedstrijd. Verder is er nog het judo met grote hoop op een (gouden) medaille voor Van Snick. Absoluut geen integrale uitzending dus.
Eerlijk is eerlijk, er gebeuren wel spannendere dingen in Rio tijdens de eerste paar uren van de koers.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jammer...maar er valt wat voor te zeggen. Laatste uren zullen ze waarschijnlijk wel uitzenden.
contract bij de Jumbo goden daar koop je iedere renner mee omquote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:16 schreef Bugno het volgende:
Hoeveel zullen de KNWU en het NOC-NSF in kas hebben voor het geval Bokkema met een Colombiaantje naar de streep rijdt?
Vanaf 6 uur zullen ze er wwel bij blijven ja. Weet niet precies in welk tijdframe de finish wordt verwacht.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jammer...maar er valt wat voor te zeggen. Laatste uren zullen ze waarschijnlijk wel uitzenden.
Circa 21:00 oidquote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vanaf 6 uur zullen ze er wwel bij blijven ja. Weet niet precies in welk tijdframe de finish wordt verwacht.
Haha jij denkt dat iedereen hier regelmatig wielrennen kijktquote:Op donderdag 4 augustus 2016 11:09 schreef Blik het volgende:
Is niet zo moeilijk uit te rekenen toch. Start is om 14:30 en het is 250 km. Als je uitgaat van 40 km/u zijn ze ruim 6 uur aan het fietsen. Dus finish na 20:30. Als je tussen 7 en 8 uur inschakelt zit je safe om hoogstwaarschijnlijk niks te missen
Mja ik las het al, in het schema stond 23.00 maar dat vind ik een beetje aan de late kantquote:
Wout was niet de enige 'klager'quote:
Zullen wel in 2 waves starten, dus dan heb je alleen last van de mensen die voor je rijden en dus kun je niemand dubbelen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:51 schreef MaleDuck het volgende:
Hoe zien de starttijden van de tijdrit eruit? Aangezien de mannen 2 rondjes moeten, krijg je dan niet heel veel mogelijkheden op inhalen en misschien wat rare situaties?
Het is gelukkig niet dat er 180 man moeten startenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:51 schreef MaleDuck het volgende:
Hoe zien de starttijden van de tijdrit eruit? Aangezien de mannen 2 rondjes moeten, krijg je dan niet heel veel mogelijkheden op inhalen en misschien wat rare situaties?
twitter:DanMartin86 twitterde op donderdag 04-08-2016 om 22:55:15Just a heads up @chrisfroome The Rio2016 app has gone all psychic reageer retweet
gewoon eerste 130 kilometer lekker knechten en dan stoppen en niet te gek maken voor woensdagquote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:21 schreef marcodej het volgende:
Tom is een beetje vaag over zijn kansen. Was net bij de NOS. Had tot de vliegreis alleen last van stijfheid, in Rio een terugslagje, sprake van overbelasting dus iets rustiger aan moeten doen. Maar hij wil nog steeds vol voor de wegrit gaan...
Dat wil ie dus niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
gewoon eerste 130 kilometer lekker knechten en dan stoppen en niet te gek maken voor woensdag
Amateuristisch dit.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:39 schreef franklop het volgende:
De wielerpakken zijn net iets te kort
[ afbeelding ]
De waarheid zal wel letterlijk en figuurlijk in het midden liggen. Zo kort vind ik de mouwtjes niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 15:41 schreef franklop het volgende:
[..]
Wout was niet de enige 'klager'
Voor de tijdrit vooral Froome en Dennis, denk ik, met daarachter Cancellara, Martin en Kiryienka, misschien nog een outsider als Castroviejo, Izagirre of Oliveira bijvoorbeeld, maar dan voor het podium, die zie ik niet voor winst meedoen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:47 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Wat doen zijn belangrijkste concurrenten?
Tijdrit is ze wel dé favoriet (al werd ze kort geleden in de Giro nog geklopt op een vergelijkbaar parcours), denk dat het in de wegrit ook af gaat hangen van de vorm van van Vleuten en (vooral) Vos. Denk dat de kansen voor vd Breggen veel groter worden als Vos ook lang mee kan, anders vrees ik dat ze teveel werk gaat doen in koers (en dan uiteindelijk geklopt wordt).quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:20 schreef Columbiafan het volgende:
Hoe groot is de kans dat Annavan der Breggen de dubbel pakt? Een gouden medaille lijkt me niet onrealistisch. Of gaan de Britten/Amerikanen plots weer vliegen, want OS?
Gewoon niet zoveel focussen op Tom, maar wel op echte goden zoals Froomegodquote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:21 schreef marcodej het volgende:
Tom is een beetje vaag over zijn kansen. Was net bij de NOS. Had tot de vliegreis alleen last van stijfheid, in Rio een terugslagje, sprake van overbelasting dus iets rustiger aan moeten doen. Maar hij wil nog steeds vol voor de wegrit gaan...
PoelsGodquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:09 schreef Syntix het volgende:
[..]
Gewoon niet zoveel focussen op Tom, maar wel op echte goden zoals FroomegodWaarom die focus op NL
stelletje nationalisten/chauvinisten
Poels is ook wel een held iddquote:
Poels gaat gewoon knechten voor Bokkema.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:21 schreef Syntix het volgende:
[..]
Poels is ook wel een held iddMag van mij ook wel een medaille winnen tijdens de wegrit. Tom mag wel brons willen bij de tijdrit, zolang FroomeGOD maar een gouden medaille wint tijdens 1 van de twee ritten.
Een klein beetje normaal doen mag ook welquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:09 schreef Syntix het volgende:
[..]
Gewoon niet zoveel focussen op Tom, maar wel op echte goden zoals FroomegodWaarom die focus op NL
stelletje nationalisten/chauvinisten
Normaal gezien wel. Door besparingen zal wellicht alleen Michel Wuyts commentaar geven (zonder jose) in 2012 was dit toch zoquote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij Sporza zijn ze nogal wielerminded.Geen idee of er zaterdagmiddag andere Belgen moeten spelen. Zo nee, dan zou het me niets verbazen dat ze gewoon alles gaan uitzenden.
Zonde.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Normaal gezien wel. Door besparingen zal wellicht alleen Michel Wuyts commentaar geven (zonder jose) in 2012 was dit toch zo
Half 3 begint de wedstrijd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wanneer starten ze met rijden?
20.30/21.00uquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ze starten om 14u30?de wegrit is 246km lang? wanneer zullen ze binnenkomen denken jullie?
21h00.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ze starten om 14u30?de wegrit is 246km lang? wanneer zullen ze binnenkomen denken jullie?
Zalig, had ik net door toen ik op verzonden klikquote:
Ik vind een finale prime time wel zalig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Zalig, had ik net door toen ik op verzonden klik
Het moet volgens mij de eerste keer zijn dat ik een wielerwedstrijd zal kijken op zuid-Amerikaanse bodemquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind een finale prime time wel zalig.
Fietsen in Noord en Zuid-Amerika
WK 1995 in Colombia.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Het moet volgens mij de eerste keer zijn dat ik een wielerwedstrijd zal kijken op zuid-Amerikaanse bodem
Puur op basis van hoogtemeters was dat parcours niet eens zo heel zwaar. Dat parcours was vooral slopend door de hoogte.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Die genieën op wielerflits vergelijken met parcours met Duitama. Dan heb je ze ook niet helemaal op een rijtje.
Precies de reden dat het niet te vergelijken valt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat parcours was vooral slopend door de hoogte.
Toen volgde ik het wielrennen nog niet echt, maar dat moet het mooiste WK ooit zijn geweest.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
WK 1995 in Colombia.
Al kan ik me daar niks meer van herinneren.
Yep, toch is het wel een lastig parcours met 3 keer 4km aan 10%. Denk dat het toch iets voor de pure klimmers zal zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Precies de reden dat het niet te vergelijken valt.
Het is drie keer 8 kilometer. Afdalinkje in de klim is heel kort.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, toch is het wel een lastig parcours met 3 keer 4km aan 10%. Denk dat het toch iets voor de pure klimmers zal zijn.
Waar was jij vanmiddag bij het boogschieten?quote:
Ik was helaas wielrennen aan het kijken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Waar was jij vanmiddag bij het boogschieten?
Er was een Nederlander die naast het bord schoot. Dat leidde wel tot consternatie in het topic.
Uran Uran?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik denk dat een renner van het kaliber Vainsteins gaat zegevieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |