abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2016 @ 17:45:17 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164203803
Gefeliciteerd Miezziej! *O*
En wat een mooie vrolijke naam zeg! Mooie combi zo bij elkaar :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164203828
Overigens werd bij mij in t ziekenhuis wel gewoob netjes verteld dat de elektrode met een dun schroefdraadje onder de huid van de baby kwam.

Maar ach, die schroefdraad en het bloed afnemen via het hoofdje vielen in t niet bij de surgeon's signature die Melba opliep bij de geboorte via KS. Dát is wel een zichtbaar litteken van inmiddels ca 1,5 cm net boven zijn voorhoofd (het groeit mee).

:+ Niet dat ik verder enthousiast ben over dat ziekenhuis, maar toch.
Kwak
pi_164203843
Gefeliciteerd Miezziej!!
Kwak
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:01:31 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164204143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:46 schreef kwakz0r het volgende:
Overigens werd bij mij in t ziekenhuis wel gewoob netjes verteld dat de elektrode met een dun schroefdraadje onder de huid van de baby kwam.

Maar ach, die schroefdraad en het bloed afnemen via het hoofdje vielen in t niet bij de surgeon's signature die Melba opliep bij de geboorte via KS. Dát is wel een zichtbaar litteken van inmiddels ca 1,5 cm net boven zijn voorhoofd (het groeit mee).

:+ Niet dat ik verder enthousiast ben over dat ziekenhuis, maar toch.
Schoot het mes uit?

Ik ben pro eerlijke uitleg en vond schedelelectrode prima in mijn geval. Geloof niet echt dat baby er iets van gemerkt heeft.
Hoe denken mensen die tegen zijn over de hielprik vroeg ik me af?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:02:20 #165
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_164204171
Ik heb zelf niet zo heel actief meegepost (en sta ook niet in de OP). Aangezien jullie zo aan het 'mopperen' zijn op bevalling met medisch indicatie, wil ik toch mijn positieve ziekenhuisbevallingsverhaal delen :).

Ik had een stuitligging en gerekend op een keizersnede op 7 augustus. Ik zag nogal op tegen een natuurlijk bevalling. Dus toen het een stuitligging bleek en de draaipoging niet lukte was de keus snel gemaakt voor een keizersnede. in het ziekenhuis hadden ze standaard een natuurlijke bevalling, waarbij het kind in principe op je kamer blijft. Elke kamer heeft daarom ook standaard een couveuse.

Echter dacht mijn meisje daar anders over. Dus stipt met 38 weken besloot ze dat ze geboren zou worden. Ik kreeg thuis weeen, maar twijfelde, omdat ik de laatste week ook veel harde buiken had gehad en vond dat dit niet echt heel anders voelde. Dus ik heb afgewacht tot ik een uur lang consequent getimed had. (ze kwamen toen al elke 3 minuten). Toen ontdekte ik ook wat roze afscheiding toen ik naar de wc ging en waren mijn vliezen blijkbaar al gebroken. Ik wist al dat ik weinig vruchtwater had, maar dan merk je het dus ook minder.

Toen heb ik het ziekenhuis gebed. Ik had ook die dag een afspraak staan om de keizersnede te bespreken. Ik had dus mijn bevalplan nog niet doorgesproken.
Ik kwam met 9 centimeter ontsluiting in het ziekenhuis en heel mijn gevoel zei al, dat het toch een natuurlijke bevalling moest worden.
Zij wou het immers en mijn lijf duidelijk ook.

In het ziekenhuis vroeg ik nog over pijnstilling mogelijk was, voor ruggenprik was geen tijd meer.
Dankzij de pijnstilling (die ik dus zelf graag wou) was ik in staat de instructies van de verloskundige te volgen en goed te persen.

Aan het begin van de bevalling moest ik even op bed voor het bekijken van de ontsluiting.
Ik kreeg een infuus met fysiologisch zout, zodat ze sneller een infuus konden indienen mocht dat nodig zijn.
Op bed was duidelijk dat ik daar geen manier had om de ween op te vangen. Ik kreeg banden op voor mijn harstslag en die van de baby. Ik mocht vrolijk rondlopen en rond schreeuwen door de kamer. Hoewel de verloskundige mij wel een paar keer heeft uitglegd, dat schreeuwen geen efficiente persmanier is ;). Ik kon met een nat handdoekje om mijn voorhoofd te deppen. Ik mocht eigenlijk elke houding aannemen en de verloskundige en verpleegkundige liepen gewoon met mij mee om me te ondersteunen.
Ik had mij niet echt op een natuurlijke bevalling voorbereid en het ging ook zo snel dat ik het geestelijk niet kon bij benen. Hierdoor kon ik totaal niet goed omgaan met de pijn.

Toen het duidelijk was dat ik niet met de pijn om kon gaan (dit hebben ze wel echt een tijde aagekeken, omdat ze dachten dat het kind er misschien staand heel snel uit zou koen), toen ik instructies ook niet meer kon ontvangen hebben ze Remifentanil gegeven. Ik was op dat moment niet in staat om wat dan ook te beslissen, maar had vooraf al gevraagd naar verdoving en mijn vriend wist ook dat ik dat wou natuurlijk. Maar toestemming geven of weigeren, kon ik gewoon even niet. Ik zal vast geknikt hebben ofzo, maar ik herinner me het niet.
Toen ging het een stuk beter en had ik rust tussen de weeen waardoor ik de instructies kon volgen hoe te persen.

Na een tijdje moest ik van de remifentanil af, omdat ze bijna geboren zou worden en zette ze vast een kleine knip. Dit vroeg ze, maar eerlijk gezegd vond ik alles best. Het ging allemaal zo snel. Ik was echt niet in staat om een bevalplan voor de geest te halen.

Toen kwam de grote pers, waarbij haar billetjes eruit kwamen en begon het wachten op de laatste wee om ook haar hoofd eruit te krijgen.
Toen werd ze haar direct op mijn borst gelegd. Het bekijken van haar gezondheid ging volgens mij in die drie stappen naar mij toe. Toen heeft ze daar op mijn borst gelegen, terwijl mijn placenta eruit geduwd/getrokken werd (zonder toediening van iets).

Nu zit ik op de bank met een prachtige dochter :).

Samengevat:
-Het ziekenhuis was behoorlijk gericht op een natuurlijk bevalling en weinig ingrepen. Zo waren ze eigenlijk best terughoudend met de verdoving en hebben ze ons alleen met banden gemonitord.
-Tijdens de bevalling was ik niet in staat goed keuzes te maken. Ik denk daarom dat het niet gek is dat de verloskundige daarin dus wel daadkrachtig voorstellen doen.
-Dit ging om ziekenhuis Meander in Amersfoort, dit is een nieuw ziekenhuis wat er echt naar streeft alles zo natuurlijk mogelijk te doen, ook bij medische indicatie.

-Ik heb natuurlijk ook geluk gehad met een makkelijk bevalling die vanaf de eerste weeen, maar zes uur duurde.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:07:28 #166
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164204283
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Schoot het mes uit?

Ik ben pro eerlijke uitleg en vond schedelelektrode prima in mijn geval. Geloof niet echt dat baby er iets van gemerkt heeft.
ik heb geen moeite met de hielprik dat noemen ze namelijk niet een hielsticker of een hielplakker. En vertellen ze wel eerlijk dat het pijnlijk kan zijn. Plus daar krijg je eerlijke informatie over en heeft het altijd nut, bij de schedelelektrode is dat imho niet standaard zo.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:07:48 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164204290
Gefeliciteerd met je dochter, Angst! Ik heb zelf een andere ervaring met het Meander, maar wie weet is er de afgelopen twee jaar het eea veranderd in hun beleid ;).
KuikenGuppy
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:11:48 #168
39114 Angst
pi_164204363
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:07 schreef Burdie het volgende:
Gefeliciteerd met je dochter, Angst! Ik heb zelf een andere ervaring met het Meander, maar wie weet is er de afgelopen twee jaar het eea veranderd in hun beleid ;).
Zeker. Het is een nieuw ziekenhuis. Ze hebben nu echt ingezet op die natuurlijke bevalling.
Ik hoorde van mijn kraamhulp dat het inderdaad in het vorige gebouw echt anders was.
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:21:46 #169
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164204536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:02 schreef Angst het volgende:
Ik heb zelf niet zo heel actief meegepost (en sta ook niet in de OP). Aangezien jullie zo aan het 'mopperen' zijn op bevalling met medisch indicatie, wil ik toch mijn positieve ziekenhuisbevallingsverhaal delen :).

Ik had een stuitligging en gerekend op een keizersnede op 7 augustus. Ik zag nogal op tegen een natuurlijk bevalling. Dus toen het een stuitligging bleek en de draaipoging niet lukte was de keus snel gemaakt voor een keizersnede. in het ziekenhuis hadden ze standaard een natuurlijke bevalling, waarbij het kind in principe op je kamer blijft. Elke kamer heeft daarom ook standaard een couveuse.

Echter dacht mijn meisje daar anders over. Dus stipt met 38 weken besloot ze dat ze geboren zou worden. Ik kreeg thuis weeen, maar twijfelde, omdat ik de laatste week ook veel harde buiken had gehad en vond dat dit niet echt heel anders voelde. Dus ik heb afgewacht tot ik een uur lang consequent getimed had. (ze kwamen toen al elke 3 minuten). Toen ontdekte ik ook wat roze afscheiding toen ik naar de wc ging en waren mijn vliezen blijkbaar al gebroken. Ik wist al dat ik weinig vruchtwater had, maar dan merk je het dus ook minder.

Toen heb ik het ziekenhuis gebed. Ik had ook die dag een afspraak staan om de keizersnede te bespreken. Ik had dus mijn bevalplan nog niet doorgesproken.
Ik kwam met 9 centimeter ontsluiting in het ziekenhuis en heel mijn gevoel zei al, dat het toch een natuurlijke bevalling moest worden.
Zij wou het immers en mijn lijf duidelijk ook.

In het ziekenhuis vroeg ik nog over pijnstilling mogelijk was, voor ruggenprik was geen tijd meer.
Dankzij de pijnstilling (die ik dus zelf graag wou) was ik in staat de instructies van de verloskundige te volgen en goed te persen.

Aan het begin van de bevalling moest ik even op bed voor het bekijken van de ontsluiting.
Ik kreeg een infuus met fysiologisch zout, zodat ze sneller een infuus konden indienen mocht dat nodig zijn.
Op bed was duidelijk dat ik daar geen manier had om de ween op te vangen. Ik kreeg banden op voor mijn harstslag en die van de baby. Ik mocht vrolijk rondlopen en rond schreeuwen door de kamer. Hoewel de verloskundige mij wel een paar keer heeft uitglegd, dat schreeuwen geen efficiente persmanier is ;). Ik kon met een nat handdoekje om mijn voorhoofd te deppen. Ik mocht eigenlijk elke houding aannemen en de verloskundige en verpleegkundige liepen gewoon met mij mee om me te ondersteunen.
Ik had mij niet echt op een natuurlijke bevalling voorbereid en het ging ook zo snel dat ik het geestelijk niet kon bij benen. Hierdoor kon ik totaal niet goed omgaan met de pijn.

Toen het duidelijk was dat ik niet met de pijn om kon gaan (dit hebben ze wel echt een tijde aagekeken, omdat ze dachten dat het kind er misschien staand heel snel uit zou koen), toen ik instructies ook niet meer kon ontvangen hebben ze Remifentanil gegeven. Ik was op dat moment niet in staat om wat dan ook te beslissen, maar had vooraf al gevraagd naar verdoving en mijn vriend wist ook dat ik dat wou natuurlijk. Maar toestemming geven of weigeren, kon ik gewoon even niet. Ik zal vast geknikt hebben ofzo, maar ik herinner me het niet.
Toen ging het een stuk beter en had ik rust tussen de weeen waardoor ik de instructies kon volgen hoe te persen.

Na een tijdje moest ik van de remifentanil af, omdat ze bijna geboren zou worden en zette ze vast een kleine knip. Dit vroeg ze, maar eerlijk gezegd vond ik alles best. Het ging allemaal zo snel. Ik was echt niet in staat om een bevalplan voor de geest te halen.

Toen kwam de grote pers, waarbij haar billetjes eruit kwamen en begon het wachten op de laatste wee om ook haar hoofd eruit te krijgen.
Toen werd ze haar direct op mijn borst gelegd. Het bekijken van haar gezondheid ging volgens mij in die drie stappen naar mij toe. Toen heeft ze daar op mijn borst gelegen, terwijl mijn placenta eruit geduwd/getrokken werd (zonder toediening van iets).

Nu zit ik op de bank met een prachtige dochter :).

Samengevat:
-Het ziekenhuis was behoorlijk gericht op een natuurlijk bevalling en weinig ingrepen. Zo waren ze eigenlijk best terughoudend met de verdoving en hebben ze ons alleen met banden gemonitord.
-Tijdens de bevalling was ik niet in staat goed keuzes te maken. Ik denk daarom dat het niet gek is dat de verloskundige daarin dus wel daadkrachtig voorstellen doen.
-Dit ging om ziekenhuis Meander in Amersfoort, dit is een nieuw ziekenhuis wat er echt naar streeft alles zo natuurlijk mogelijk te doen, ook bij medische indicatie.

-Ik heb natuurlijk ook geluk gehad met een makkelijk bevalling die vanaf de eerste weeen, maar zes uur duurde.
Fijn dat dit voor jou als goed voelde, dat is natuurlijk waar het om gaat.
Het mopperen ging imho niet eens over medische indicaties maar oven zelfbeschikking.
Ik vind het heel fijn dat jouw gevoel bij je bevalling goed was maar besef je goed dat dit voor andere vooraf al een enorme nachtmerrie kan zijn, het trekken aan bijvoorbeeld de placenta of duwen is iets wat voor veel mensen echt een no-go is, net als even die knip.

En dan ben ik als hij er direct uit moet echt niet tegen helpen bij de placenta, maar even wachten is gewoon voor mij iets wat het een fijnere bevalling maakt.

Net als even die kleine knip, als het nodig is dan is die knip wat mij betreft fijn, maar als ik lees dat iemand anders hier er binnen 2 zuchtjes en een puf er een baby uitstuit dan zou ik liever die knip pas zetten als het nodig is. Mijn 4,6 kg baby met een hoofd als een watermeloen kwam er ook uit zonder knip :D ik denk dat hier niemand echt tegen bepaalde handelingen is, maar vooral voor overleg. En zo te lezen deed je verloskundige dat geweldig.

En je hebt bijvoorbeeld een ctg gehad waar je mee kan lopen, dat is al zo anders als op je bed vastgesnoerd worden en hulpeloos moeten liggen. (imho ideale ctg die er is wel registratie en wel vrijheid)

En een vk met voorstellen en vragen vind ik ook zeker prima, maar op een vraag of voorstel kan je ook met een nee beantwoorden.

En gefeliciteerd *O* *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:30:47 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164204667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:11 schreef Angst het volgende:

[..]

Zeker. Het is een nieuw ziekenhuis. Ze hebben nu echt ingezet op die natuurlijke bevalling.
Ik hoorde van mijn kraamhulp dat het inderdaad in het vorige gebouw echt anders was.
Ik ben vorige keer vlak na de opening in het nieuwe ziekenhuis bevallen ;).
KuikenGuppy
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:36:16 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164204757
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ben vorige keer vlak na de opening in het nieuwe ziekenhuis bevallen ;).
het ligt natuurlijk niet aan het gebouw, maar aan de personen, maar nu ik dit typ is dit wel een heel erge "duh, dat snapt iedereen toch wel" post, maar toch post ik hem :P :D
  woensdag 3 augustus 2016 @ 18:37:12 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164204768
Gefeliciteerd Angst, wat een verhaal! En fijn dat je een fijne ervaring had.
Beetje mijn bevalling, maar dan precies andersom :D (ik dacht eerst vaginaal te bevallen, maar dat werd een scheurbuik :D gelukkig ook met positieve ervaringen)
pi_164204944
quote:

[..]

Schoot het mes uit?

Ik ben pro eerlijke uitleg en vond schedelelectrode prima in mijn geval. Geloof niet echt dat baby er iets van gemerkt heeft.
Daar heb ik ook gemixte gevoelens bij. Het helpt voor mij wel dat dat pas na een paar dagen is (hier 'pas' na de kraamweek), niet tijdens zo'n belangrijke en al heel intense gebeurtenis als de geboorte. Je kan er rustig bij zijn en vasthouden en geruststellen enzo.
pi_164205207
Gefeliciteerd miezzie en veel geluk samen!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:00:25 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164205263
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:46 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Daar heb ik ook gemixte gevoelens bij. Het helpt voor mij wel dat dat pas na een paar dagen is (hier 'pas' na de kraamweek), niet tijdens zo'n belangrijke en al heel intense gebeurtenis als de geboorte. Je kan er rustig bij zijn en vasthouden en geruststellen enzo.
Als het volledig onnodig is en uit pure gemakzucht is vind ik er ook wat van hoor, maar anders, och. Ik denk zelf dat een bevalling voor een baby dusdanig heftig is qua wat er gebeurt (hoofd enzo wat door klein tunneltje geperst wordt) dat dat kleine dingetje weinig uit maakt en ook maar heel licht pijnlijk is. Mogen mensen natuurlijk anders over denken, maar dit is mijn idee erover.

Hielprik kan nu eenmaal niet anders. En qua pijn, dat kan, hier moest hij twee keer omdat de eerste onvoldoende bloed voor alle vakjes gaf, baby tukte door beide prikken heen. En als het wel pijn had gedaan, tsja, jammer dan, liever dat dan een enge diagnose niet weten vind ik.
pi_164205502
quote:

[..]

Schoot het mes uit?

Hier komt nog een beetje mosterd :D Ik vond de hielprik eigenlijk ook niks. Was nog aan het overwegen of ik dat wel of niet ging doen, maar toen 't zover was maakte 't geen hol meer uit, want toen waren haar prachtige babyvoetjes toch al blauw geprikt omdat ze anders zou sterven van de honger. Over het ziekenhuis dus: protocollen, a la, maar ik lig al maanden wakker van de gedachte ooit nog weer een ziekenhuis in te moeten, zo genegeerd heb ik me gevoeld en zo weinig vertrouwen heb ik daar gekregen. Dat suiker prikken is daar best een mooi voorbeeld van. Haar suiker was al geprikt voordat ik daar ook maar iets tegen in kon brengen en werd daarna elk uur geprikt want anders was het LEVENSGEVAARLIJK, want ik had een ENORME baby en daar maak je NOOIT genoeg borstvoeding voor dus we geven haar nu maar gewoon gelijk een beetje kunstvoeding, anders redt ze het niet..

Informeren en overleggen is imho iets anders dan dreigen en bij nog een nee toch maar gewoon doen en achteraf melden (iets wat gewoon een paar keer is gebeurd, "oeps oh sorry") De volgende keer neem ik niet alleen mijn man mee, maar ook een team bevalplanverdedigers, persoonlijke beveiligers en een waakhond. /bozehippie
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:12:35 #177
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164205559
Miez gefeliciteerd!

En Sam welkom!
pi_164205598
Gefeliciteerd, Miezziej!

En welkom Sam, hopen op een mooie zwangerschap!

En op de rest kan ik tijdens de avondspits niet genuanceerd reageren :P
pi_164205679
Kroost in bed .. man van huis .. zwangere huismus in een warm bad met een goed boek. Beter kan het niet :7

Edit: o en een buikbaby die der hut verbouwt :')
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:18:48 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164205692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:36 schreef Molo het volgende:

[..]

het ligt natuurlijk niet aan het gebouw, maar aan de personen, maar nu ik dit typ is dit wel een heel erge "duh, dat snapt iedereen toch wel" post, maar toch post ik hem :P :D
Met de verhuizing van het ziekenhuis naar het nieuwe gebouw zijn een aantal vestigingen samengevoegd, nieuwe teams gevormd etc. maar er is ook een geheel nieuw moeder-kindcentrum geopend met een andere werkwijze dan voorheen. Het ligt dus niet aan het gebouw sec, maar heeft wel met de verhuizing naar de nieuwe locatie te maken.
KuikenGuppy
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:24:31 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164205808
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met de verhuizing van het ziekenhuis naar het nieuwe gebouw zijn een aantal vestigingen samengevoegd, nieuwe teams gevormd etc. maar er is ook een geheel nieuw moeder-kindcentrum geopend met een andere werkwijze dan voorheen. Het ligt dus niet aan het gebouw sec, maar heeft wel met de verhuizing naar de nieuwe locatie te maken.
ja ok, daar zit wel logica in.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:26:55 #182
39114 Angst
pi_164205848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Bij het bouwen hebben ze echt rekening mee gehouden dat natuurlijk keizersnede mogelijk is e.d.
Dan ga ik er vanuit dat er een bepaald visie is, voordat ze het gebouw gingen bouwen.
Misschien dat het even duurde, voordat het personeel die visie ook kreeg en niet alleen een architect/maneger/etc.
pi_164206241
Hoi! Ik lees hier nog steeds trouw mee maar reageren vind ik lastig.. Jullie gaan zo hard! En voor mijn gevoel gaat mijn zwangerschap best langzaam. Inmiddels ruim 21 weken hier, prachtige SEO gehad en vandaag weer goedgekeurd bij de verloskundige. Alles loopt heel voorspoedig tot nu toe! We krijgen een dochter O+ En ik voel haar al flink bewegen (soms ook aan de buitenkant, zo raar en tof tegelijk!).

Ik vind het fijn om al jullie ervaringen te lezen, zo kom ik straks (en nu vaak ook al) een stuk beter beslagen ten ijs. Verhelderend wel, al die verschillende meningen en ervaringen!

Miezziej, van harte gefeliciteerd met je dochter! Toffe namen!
Sam, gefeliciteerd met je zwangerschap :)
En mooie echo's voor Wup en Marel ^O^
pi_164206757
Sam gefeliciteerd met je mooie streepjes *O* en welkom hier.

Moppert ik was dus zn geval 2x persen en t kind was eruit maar heb wel een 'kleine' knip cadeau gekregen. En dan zegt de vk ook nog 'ow sorry hadden eigenlijk niet gehoeven maar ach het is maar een kleintje' }:|
Deze keer dus ook besproken dat ik liever nog 10x moet persen dan een knip krijg.
Als ik tenminste ooit nog een keer ga bevallen :')

Deze maand alleen nog maar jongens in de lijst :D ze hebben netjes alle dames voor laten gaan ;)
pi_164206812
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:13 schreef ikke_84 het volgende:
Deze maand alleen nog maar jongens in de lijst :D ze hebben netjes alle dames voor laten gaan ;)
:D O+
pi_164206821
Gefeliciteerd met je zwangerschap Sam!

En Miezziej ook een dikke proficiat met je dochter!!
pi_164206936
Gefeliciteerd Miez! *O*

Welkom Sam! *O*

Ik vind het zo naar om te lezen dat sommige van jullie (begrijpelijk) het vertrouwen in ziekenhuizen zijn kwijtgeraakt en dat dat zo'n stempel drukt op een (eventuele) tweede zwangerschap. :{ Hier gelukkig niks van dat alles, op het moment supreme vond ik alles behalve een ks prima, als ze er maar uitkwam. Tegen een ks zou ik wel in zijn gegaan, tenzij foetale nood, want ik was al zo lang bezig en al helemaal kapot (persweeën tegenhouden, RIP stuitje :'( ) dat ik daar bovenop niet ook nog wilde hoeven herstellen van een ks. Flink over mijn grenzen gegaan en gelukkig was ze daar toen, na vacuüm en een knip (waar ik helemaal geen last van heb gehad dankzij de allesoverheersende pijn van dat ellendige stuitje :') ).

Gelukkig ben ik ook ten alle tijden op de hoogte gehouden van wat er gebeurde en had ik het gevoel zelf inspraak te hebben. Ik denk dat het naarste is om je gewoon niet gehoord te voelen.
pi_164206996
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

SPOILER
Kwak
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:22:36 #189
409579 LuDann
All the way
pi_164207003
Van harte gefeliciteerd Miezziej, wat een leuke naam!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:30:52 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164207310
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

SPOILER
Ik vond de lactatiekundige zorg in het zkh ook niet om over naar huis te schrijven -O-. Oja, dat wilde ik nog in mijn plan schrijven, dat niemand van het zkh zich met de bv gaat bemoeien tenzij ik daar zelf om vraag.
KuikenGuppy
pi_164208229
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vond de lactatiekundige zorg in het zkh ook niet om over naar huis te schrijven -O-. Oja, dat wilde ik nog in mijn plan schrijven, dat niemand van het zkh zich met de bv gaat bemoeien tenzij ik daar zelf om vraag.
Goeie :Y
pi_164208276
Ik had net controle bij de verloskundige en ze twijfelt toch over de ligging. Waarschijnlijk ligt baby goed, maar het was niet helemaal goed te voelen dus ze had het al over een draaipoging, stuitbevalling, keizersnede etc -O- Volgende week krijg ik een echo en dan evt. draaipoging, maar hoop zo dat het niet nodig is.
pi_164209030
Mp niet waar je op zit te wachten idd :{ .. spannend nog effe dus! :{

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze nu ligt want de vorige keer met 30 weken lag ze dwars. Nu dus bijna 34 weken en voor mijn gevoel is er wat dat betreft weinig veranderd. Maar goed, we laten het maandag aan de vakvrouw over om te bepalen. Nog even een paar dagen geduld en dan zullen we het weten.
pi_164209071
Hopenlijk valt het mee mies.

Even een tip die ik kreeg van mn kraam bij de hielprik, vul een plastic handschoen met lauwwarm water en hou die even 5 minuten tegen t hieltje. Dan hoeven ze minder hard te knijpen.

Verder zie ik t allemaal wel, ik schrijf op en bespreek wat ik belangrijk vind maar verder... kind moet er gezond en veilig uit.
S. 2014
J. 2016
pi_164209486
Oeh bij jou dus ook nog onduidelijk Twinkle? Vervelend. Hopelijk ligt ze maandag goed!
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 21:26:04 #196
269689 crew  Viv
pi_164209541
Miezz gefeliciteerd met je dochter! *O*

En tot ziens angelatje en welkom Sam! w/

Wel een eyeopener dat een bevalplan ook zinvol is als je niks speciaals hoeft. Bij het ziekenhuis waar ik mijn coschap gynaecologie liep, was het standaard om de baby meteen op de buik te krijgen voor een uur huid-op-huidcontact en de baby werd ook daarna niet gewassen, maar dat hoeft natuurlijk niet overal zo te zijn. ):O
pi_164210019
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:24 schreef Mies_poes het volgende:
Oeh bij jou dus ook nog onduidelijk Twinkle? Vervelend. Hopelijk ligt ze maandag goed!
Nou ja ik kan er ook gewoon geen chocola van maken verder hoor.. ondanks dat ik al twee kindjes heb. Boaz heeft ook heel lang dwars gelegen maar zonder gedoe is dat uiteindelijk goed gekomen op het laatst. Ik voel nu overal en nergens gepor, ook flink in mijn zij. Maar kan natuurlijk zomaar zijn dat dat gewoon der handjes zijn (hope so). Maandag weten we het :Y
pi_164210192
Gefeliciteerd Miezz *O* Ze is er O+
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:04:53 #199
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164210932
Gefeliciteerd Miez! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 22:17:07 #200
269689 crew  Viv
pi_164211410
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:10 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vond de hielprik eigenlijk ook niks. Was nog aan het overwegen of ik dat wel of niet ging doen, maar toen 't zover was maakte 't geen hol meer uit
Wat waren in eerste instantie je overwegingen om het eventueel niet te doen?
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:20:10 #201
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164211566
Gefeliciteerd Miezziej O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164211677
Miezziej, gefeliciteerd O+ *O*

Ik had een fijne avond met mijn doula, superblij met haar! Verder slecht meegelezen, ik hoop vooral heel erg op een niet medische bevalling, thuis met mijn eigen vk. ;)

Mijn darmen zijn al een aantal dagen flink over de zeik, mega irritant }:|
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164212472
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:52:28 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164212592
Zo, mevrouwtje ligt op haar waterdichte molton. Laat de dijken maar breken :+

En zo heel onverwachts een familyfix voor de maxicosi gescoord en geinstalleerd. En omdat dat dichtbij vrienden was die we al een tijdje niet hadden gezien er een gezellig avondje aan vastgeplakt. Fijn :s)
pi_164214466
De hielprik, daar sliep Emmy gewoon doorheen O+
pi_164216370
Bedankt voor de felicitaties iedereen O+ ik heb de rest wel beetje gelezen maar weet het niet meer :@

Eerste nacht was zwaar, ze had vruchtwater ingeslikt en was/is daar nog misselijk van. Aan de borst drinken wilt ze ook niet echt. Mijn SM helpt niet mee door te zeggen mijn tepels niet goed zijn ofzo }:| dus die sturen we maar de deur uit denk ik...
Wel een lieve kraam als ik dat goed inschat na 1 dag en verloskundige komt als het goed is ook langs, zij is ook lactatiedeskundige dus komt wel goed.

Ja babydingen maar babytopic is eng enzo. Verandering :'( :P /liefdagboek
  donderdag 4 augustus 2016 @ 07:41:57 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164216467
Sterkte met opstarten Miezziej! Het is ook zo wennen met alles.
Hoop dat het snel makkelijker wordt, en je schoonmoeder lekker gaat babyknuffelen ipv zich ermee bemoeien ;)
pi_164216637
Vervelend dat je schoonmoeder zo aanwezig is. Komt allemaal vast goed.

Dijken doorgebroken Qoui? :P

Ik mag vandaag een dagcurve prikken, weet iemand wat nuchter een goede waarde is?
S. 2014
J. 2016
pi_164216836
Nuchter onder de 7,0 mmol/L
pi_164216878
Miez wat naar dat je meisje zo misselijk is. Gelukkig komt er vandaag iemand meekijken die er verstand van heeft. En de opmerkingen van je sm lekker negeren hoor. (Al snap ik dat dat nu moeilijk is)
Hopelijk kan je snel genieten :*
pi_164216901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:33 schreef Skittles het volgende:
Nuchter onder de 7,0 mmol/L
Ooh nou dan was de 1e prachtig. (5,0)
S. 2014
J. 2016
pi_164216920
Heel netjes inderdaad! Fijn begin in ieder geval
pi_164217041
Laat je niet gek maken Miezz :* zelfs ALS je tepels 'niet goed' zijn zijn daar oplossingen voor. je bent pas net begonnen!

Ik heb zo weer controle, ben benieuwd.
pi_164217164
Hoe voel je je vandaag Fieder?
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:04:22 #215
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164217243
Marjo klinkt als een fijne avond ^O^
Quoi, goed geregeld zo met de familyfix en avondje op visite :)
Miezz hopelijk is de misselijkheid snel over en zal ze dan ook wat beter drinken. Laat je maar lekker helpen door de kraam/vk :Y
GM, hoe vaak moet je dan prikken voor een dagcurve? Hopelijk valt het allemaal mee (met prikken en de waardes) :)
Succes bij de conrole Fied!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164217328
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:04 schreef Radyhyn het volgende:
Marjo klinkt als een fijne avond ^O^
Quoi, goed geregeld zo met de familyfix en avondje op visite :)
Miezz hopelijk is de misselijkheid snel over en zal ze dan ook wat beter drinken. Laat je maar lekker helpen door de kraam/vk :Y
GM, hoe vaak moet je dan prikken voor een dagcurve? Hopelijk valt het allemaal mee (met prikken en de waardes) :)
Succes bij de conrole Fied!
In totaal in 4x. 1x nuchter, dan 2 uur na ontbijt, 2 uur na lunch en 2 uur na diner. Vind het nu al 10x beter dan het drankje.
S. 2014
J. 2016
pi_164217426
Ik vond dat drankje wel lekker :')
Mooie nuchtere waarde Gm ^O^

Fieder hoe is t met je hoofdpijn?
Succes bij de vk, misschien wel de laatste keer dat je hoeft te gaan ;)
pi_164217427
Meld, niks te melden behalve poepsjaggo vandaag, ik duik onder ;)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:20:09 #219
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164217463
GM, het zal in elk geval een stuk beter beeld geven denk ik zo.
Ik moet over 2 weken het overheerlijke drankje halen... eigenlijk moet ik dan 2 uur in de wachtkamer zitten.. maar Vv heb ik dan ook gewoon bij me.. dus ga ik proberen om akkoord te krijgen om met hem naar het speeltuintje om de hoek te lopen om daar (een gedeelte van) de 2 uur te spenderen ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164217575
Mooie waarde Gm ^O^ komt vast goed.

Succes bij de controle Fieder!

Werd net gebeld door verloskundige, aanstaande maandag al de liggingsecho dus dat is heel fijn, zo snel. Evt. dinsdag de versie.
pi_164217733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:20 schreef Radyhyn het volgende:
GM, het zal in elk geval een stuk beter beeld geven denk ik zo.
Ik moet over 2 weken het overheerlijke drankje halen... eigenlijk moet ik dan 2 uur in de wachtkamer zitten.. maar Vv heb ik dan ook gewoon bij me.. dus ga ik proberen om akkoord te krijgen om met hem naar het speeltuintje om de hoek te lopen om daar (een gedeelte van) de 2 uur te spenderen ;)
Bij ons mocht je gewoon naar huis die twee uur als je daar maar rustig aandeed en dus niet heel fanatiek ging schoonmaken ofzo. Toevallig had mijn middelste tijdens de 'wachttijd' een afspraak bij de KNO arts dus ben ik wel in het ziekenhuis gebleven alleen andere afdeling.
pi_164217832
Ik vond t drankje niet vies maar werd er zo beroerd als n konijn van :P

Net weer geprikt (2 uur na ontbijt) en 5.5 dus ik geloof dat ik gewoon weer een sloot vruchtwater heb waardoor die buik zo groeit.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:45:42 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164217862
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:21 schreef Miezziej het volgende:
Bedankt voor de felicitaties iedereen O+ ik heb de rest wel beetje gelezen maar weet het niet meer :@

Eerste nacht was zwaar, ze had vruchtwater ingeslikt en was/is daar nog misselijk van. Aan de borst drinken wilt ze ook niet echt. Mijn SM helpt niet mee door te zeggen mijn tepels niet goed zijn ofzo }:| dus die sturen we maar de deur uit denk ik...
Wel een lieve kraam als ik dat goed inschat na 1 dag en verloskundige komt als het goed is ook langs, zij is ook lactatiedeskundige dus komt wel goed.

Ja babydingen maar babytopic is eng enzo. Verandering :'( :P /liefdagboek
Och wat zielig van je misselijke meisje! Ik hoop heel erg dat je alle 'randzaken' kunt uitschakelen en ook een beetje verliefd naar je dochter kunt kijken af en toe. Jij bent haar mama en doet het dus altijd goed ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vervelend dat je schoonmoeder zo aanwezig is. Komt allemaal vast goed.

Dijken doorgebroken Qoui? :P

Ik mag vandaag een dagcurve prikken, weet iemand wat nuchter een goede waarde is?
Succes met het prikken van de curve.

Nee :D Eerst ook nog maar even netjes die 37w aantikken. Dat denkt hij ook waarschijnlijk, aangezien 'ie alles al zo netjes volgens het boekje doet die 9 maanden. Moet eerlijk zeggen dat ik de molton geen probleem vond, tot ik vanmorgen zweterig wakker werd. Toch broeit het een beetje.

En..... ik kreeg vannacht kuitkramp. The hell! Even heel hard geschreeuwd. Eerst wat ik schreeuwde was: HET IS NOG NIET BEGONNEN HOOR :+

quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:26 schreef Mies_poes het volgende:
Mooie waarde Gm ^O^ komt vast goed.

Succes bij de controle Fieder!

Werd net gebeld door verloskundige, aanstaande maandag al de liggingsecho dus dat is heel fijn, zo snel. Evt. dinsdag de versie.
'Lekker', zo snel al. Ik hoop dat 'ie stiekem gewoon goed ligt dinsdag.
pi_164218199
En welkom Sam!

Mijn ziekenhuisbevalling met medische indicatie vond ik echt helemaal prima. Schedelelektrode wilde ik vantevoren ook liever niet, maar vond ik toch niet erg. Mocht ondanks CTG nodig wel zelf houding kiezen. Wel huid op huid meteen. Ze wilden haar in een onrustige nacht daarna nog even meenemen zodat ik kon slapen, daar heb ik gelukkig wel nee tegen gezegd. Verder was ik veel te overdonderd om ergens iets van te vinden, geloof ik :P dat zal bij een tweede wel iets anders zijn.

Verder 19 weken vandaag, volgende week alweer SEO.
pi_164218264
Quoi eerste nacht die molton vond ik ook broeierig, maar ben er nu aan gewend. We hadden er nog een oud top matras onder gelegd maar die hebben we na 1 hele slechte nacht er af gehaald. Man kon er echt niet meer op slapen.
pi_164218360
Quoi, banaantje extra voor de kuitjes! En idd, lekker zweten op onze plastic zak :7. Ongeacht lakens er over etc, het blijft een stuk plastiek. :P

Ik mocht juist helemaal niks tijdens de 2 uur wachten vorige keer :X hoop dat je naar buiten mag rady!

En meld. Niks te melden. Morgen ben ik langer zwanger dan bij W :o.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:22:25 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164218419
Toevallig een lading bananen gekocht gister, in combi met vezelrijke muesli, yoghurt en honing. Superontbijtje :)

Op welke termijn beviel je van W, Crumpette?

Net kondigde mijn zus aan dat ze terugkomt van vakantie als ik beval :D Maar ze komt op 16 augustus alweer terug. Dan ben ik 38+2. Zij beviel met 38+5 van haar eerste, dus we zien geen problemen :7
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:24:23 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164218449
Welke Molton hebben jullie dan die broeierig is? Wij hebben een van IKEA, merk je geen verschil mee :).

Ik heb de hele dag al harde buiken bij alles wat ik doe -O-. En zoiets heb ik natuurlijk altijd net op een dag waarop mijn man een zakendiner heeft en laat thuis is, timing altijd weer :'). Kuiken doet zijn best zichzelf te vermaken en mij te helpen, maar het blijft natuurlijk gewoon een peuter van 2,5.
KuikenGuppy
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:27:13 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164218487
Maar wij hebben heeeeeele lange bedden. Zo lang zijn die moltons van IKEA - Kwantum - Hema niet :N
Het zal even wennen zijn. Ik vond het verder prima liggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Quoi op 04-08-2016 10:33:35 ]
pi_164218527
Van de kwantum. Valt opzich wel mee maar vorige week was het zo warm en een laagje plastic er onder merk je dan wel. En toen had ik het bed niet strak opgemaakt dus kraakte het ook. Man heeft het nu strakker ongemaakt en nu is het prima te doen.

Burdie ik heb de laatste dagen ook al zo veel harde buiken. Hopen voor je dat het snel beter is.
pi_164218534
39+3. Dat is morgen. :o

Ik heb een hema. En dan gaat onze eigen molton en laken er overheen. Maar ik ben heel warmbloedig als ik zwanger ben, itt koukleum normaliter :+. Lekker vaak alle lakens wisselen nu dus, zeker met het zomerse weer.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:46:02 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164218758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:27 schreef Quoi het volgende:
Maar wij hebben heeeeeele lange bedden. Zo lang zijn die moltons van IKEA - Kwantum - Hema niet :N
Wij ook, ik heb het elastiek in de hoeken doorgeknipt en toen paste die van de IKEA perfect :).
KuikenGuppy
pi_164218791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:27 schreef Quoi het volgende:
Ja ik heb ook een 1 persoons 90x200 verknipt voor mijn helft van de 180×210 splittopper. Veiligheidsspeldje erbij en klaar ben je :7. No way dat mijn vriend op een plastic zak gaat liggen :').
  donderdag 4 augustus 2016 @ 10:48:14 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164218794
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij ook, ik heb het elastiek in de hoeken doorgeknipt en toen paste die van de IKEA perfect :).
Echt? (als in: 2.20?) Crea! Nou ja, ik zie nog geen beren op de weg en het is maar tijdelijk. Ik dreef mijn bed niet uit en het was een beetje broeierig. We'll see.

We hebben trouwens 2 matrassen, dus alleen ik lig op de waterdichte :) Normaal pletteren we daar een tweepersoons molton en hoeslaken overheen. Nu apart.
pi_164218908
En er dan toch weer intrappen en sjokopasta eten }:|
Heb de pot maar in de prullenbak gegooid dat ik er niet weer intrap
pi_164219122
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:55 schreef BlueEyes het volgende:
En er dan toch weer intrappen en sjokopasta eten }:|
Heb de pot maar in de prullenbak gegooid dat ik er niet weer intrap
_O- arme jij! Preggers zonder chocola :'(
pi_164219174
Ik heb met alle molton waar een plastic laagje in onder zit da ik zwem in bed bah. Op het einde van lisa haar zwangerschap die zeiltjes ook niet gebruikt dacht koop wel een nieuw matras als het nodig is whaha

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 04-08-2016 11:25:47 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164219177
Wij hebben een tweepersoons matras dus man moet wel meedoen _O- ik heb hem de keuze gegeven: of de molton onder het oude topmatras (dus dat die nat en vies mag worden maar de rest van het bed beschermd) of de molton op het topmatras en dan het oude topmatras weg. De keuze was voor hem na een (slapeloze) nacht heel makkelijk: weg met het oude topmatras.
pi_164219191
Ik heb een wasbaar incontinentiematje op het matras liggen, hoop dat het genoeg is. Iets minder zweterig dan de plastic zeiltjes enzo.
pi_164219999
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 11:10 schreef Crumpette het volgende:

[..]

_O- arme jij! Preggers zonder chocola :'(
Het zou erger zijn zonder drop :9~
Volgens mij heb ik vorige zwangerschap ook te weinig chocola gehad want F spuugt alles waar maar een beetje chocola aan of in zit uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')