abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164205502
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Schoot het mes uit?

Ik ben pro eerlijke uitleg en vond schedelelectrode prima in mijn geval. Geloof niet echt dat baby er iets van gemerkt heeft.
Hoe denken mensen die tegen zijn over de hielprik vroeg ik me af?
Hier komt nog een beetje mosterd :D Ik vond de hielprik eigenlijk ook niks. Was nog aan het overwegen of ik dat wel of niet ging doen, maar toen 't zover was maakte 't geen hol meer uit, want toen waren haar prachtige babyvoetjes toch al blauw geprikt omdat ze anders zou sterven van de honger. Over het ziekenhuis dus: protocollen, a la, maar ik lig al maanden wakker van de gedachte ooit nog weer een ziekenhuis in te moeten, zo genegeerd heb ik me gevoeld en zo weinig vertrouwen heb ik daar gekregen. Dat suiker prikken is daar best een mooi voorbeeld van. Haar suiker was al geprikt voordat ik daar ook maar iets tegen in kon brengen en werd daarna elk uur geprikt want anders was het LEVENSGEVAARLIJK, want ik had een ENORME baby en daar maak je NOOIT genoeg borstvoeding voor dus we geven haar nu maar gewoon gelijk een beetje kunstvoeding, anders redt ze het niet..

Informeren en overleggen is imho iets anders dan dreigen en bij nog een nee toch maar gewoon doen en achteraf melden (iets wat gewoon een paar keer is gebeurd, "oeps oh sorry") De volgende keer neem ik niet alleen mijn man mee, maar ook een team bevalplanverdedigers, persoonlijke beveiligers en een waakhond. /bozehippie
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:12:35 #177
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164205559
Miez gefeliciteerd!

En Sam welkom!
pi_164205598
Gefeliciteerd, Miezziej!

En welkom Sam, hopen op een mooie zwangerschap!

En op de rest kan ik tijdens de avondspits niet genuanceerd reageren :P
pi_164205679
Kroost in bed .. man van huis .. zwangere huismus in een warm bad met een goed boek. Beter kan het niet :7

Edit: o en een buikbaby die der hut verbouwt :')
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:18:48 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164205692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:36 schreef Molo het volgende:

[..]

het ligt natuurlijk niet aan het gebouw, maar aan de personen, maar nu ik dit typ is dit wel een heel erge "duh, dat snapt iedereen toch wel" post, maar toch post ik hem :P :D
Met de verhuizing van het ziekenhuis naar het nieuwe gebouw zijn een aantal vestigingen samengevoegd, nieuwe teams gevormd etc. maar er is ook een geheel nieuw moeder-kindcentrum geopend met een andere werkwijze dan voorheen. Het ligt dus niet aan het gebouw sec, maar heeft wel met de verhuizing naar de nieuwe locatie te maken.
KuikenGuppy
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:24:31 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164205808
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met de verhuizing van het ziekenhuis naar het nieuwe gebouw zijn een aantal vestigingen samengevoegd, nieuwe teams gevormd etc. maar er is ook een geheel nieuw moeder-kindcentrum geopend met een andere werkwijze dan voorheen. Het ligt dus niet aan het gebouw sec, maar heeft wel met de verhuizing naar de nieuwe locatie te maken.
ja ok, daar zit wel logica in.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 augustus 2016 @ 19:26:55 #182
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_164205848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:36 schreef Molo het volgende:

[..]

het ligt natuurlijk niet aan het gebouw, maar aan de personen, maar nu ik dit typ is dit wel een heel erge "duh, dat snapt iedereen toch wel" post, maar toch post ik hem :P :D
Gelijk heb je!

Bij het bouwen hebben ze echt rekening mee gehouden dat natuurlijk keizersnede mogelijk is e.d.
Dan ga ik er vanuit dat er een bepaald visie is, voordat ze het gebouw gingen bouwen.
Misschien dat het even duurde, voordat het personeel die visie ook kreeg en niet alleen een architect/maneger/etc.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_164206241
Hoi! Ik lees hier nog steeds trouw mee maar reageren vind ik lastig.. Jullie gaan zo hard! En voor mijn gevoel gaat mijn zwangerschap best langzaam. Inmiddels ruim 21 weken hier, prachtige SEO gehad en vandaag weer goedgekeurd bij de verloskundige. Alles loopt heel voorspoedig tot nu toe! We krijgen een dochter O+ En ik voel haar al flink bewegen (soms ook aan de buitenkant, zo raar en tof tegelijk!).

Ik vind het fijn om al jullie ervaringen te lezen, zo kom ik straks (en nu vaak ook al) een stuk beter beslagen ten ijs. Verhelderend wel, al die verschillende meningen en ervaringen!

Miezziej, van harte gefeliciteerd met je dochter! Toffe namen!
Sam, gefeliciteerd met je zwangerschap :)
En mooie echo's voor Wup en Marel ^O^
pi_164206757
Sam gefeliciteerd met je mooie streepjes *O* en welkom hier.

Moppert ik was dus zn geval 2x persen en t kind was eruit maar heb wel een 'kleine' knip cadeau gekregen. En dan zegt de vk ook nog 'ow sorry hadden eigenlijk niet gehoeven maar ach het is maar een kleintje' }:|
Deze keer dus ook besproken dat ik liever nog 10x moet persen dan een knip krijg.
Als ik tenminste ooit nog een keer ga bevallen :')

Deze maand alleen nog maar jongens in de lijst :D ze hebben netjes alle dames voor laten gaan ;)
pi_164206812
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:13 schreef ikke_84 het volgende:
Deze maand alleen nog maar jongens in de lijst :D ze hebben netjes alle dames voor laten gaan ;)
:D O+
pi_164206821
Gefeliciteerd met je zwangerschap Sam!

En Miezziej ook een dikke proficiat met je dochter!!
pi_164206936
Gefeliciteerd Miez! *O*

Welkom Sam! *O*

Ik vind het zo naar om te lezen dat sommige van jullie (begrijpelijk) het vertrouwen in ziekenhuizen zijn kwijtgeraakt en dat dat zo'n stempel drukt op een (eventuele) tweede zwangerschap. :{ Hier gelukkig niks van dat alles, op het moment supreme vond ik alles behalve een ks prima, als ze er maar uitkwam. Tegen een ks zou ik wel in zijn gegaan, tenzij foetale nood, want ik was al zo lang bezig en al helemaal kapot (persweeën tegenhouden, RIP stuitje :'( ) dat ik daar bovenop niet ook nog wilde hoeven herstellen van een ks. Flink over mijn grenzen gegaan en gelukkig was ze daar toen, na vacuüm en een knip (waar ik helemaal geen last van heb gehad dankzij de allesoverheersende pijn van dat ellendige stuitje :') ).

Gelukkig ben ik ook ten alle tijden op de hoogte gehouden van wat er gebeurde en had ik het gevoel zelf inspraak te hebben. Ik denk dat het naarste is om je gewoon niet gehoord te voelen.
pi_164206996
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:22:36 #189
409579 LuDann
All the way
pi_164207003
Van harte gefeliciteerd Miezziej, wat een leuke naam!
  woensdag 3 augustus 2016 @ 20:30:52 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164207310
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de lactatiekundige zorg in het zkh ook niet om over naar huis te schrijven -O-. Oja, dat wilde ik nog in mijn plan schrijven, dat niemand van het zkh zich met de bv gaat bemoeien tenzij ik daar zelf om vraag.
KuikenGuppy
pi_164208229
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vond de lactatiekundige zorg in het zkh ook niet om over naar huis te schrijven -O-. Oja, dat wilde ik nog in mijn plan schrijven, dat niemand van het zkh zich met de bv gaat bemoeien tenzij ik daar zelf om vraag.
Goeie :Y
pi_164208276
Ik had net controle bij de verloskundige en ze twijfelt toch over de ligging. Waarschijnlijk ligt baby goed, maar het was niet helemaal goed te voelen dus ze had het al over een draaipoging, stuitbevalling, keizersnede etc -O- Volgende week krijg ik een echo en dan evt. draaipoging, maar hoop zo dat het niet nodig is.
pi_164209030
Mp niet waar je op zit te wachten idd :{ .. spannend nog effe dus! :{

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze nu ligt want de vorige keer met 30 weken lag ze dwars. Nu dus bijna 34 weken en voor mijn gevoel is er wat dat betreft weinig veranderd. Maar goed, we laten het maandag aan de vakvrouw over om te bepalen. Nog even een paar dagen geduld en dan zullen we het weten.
pi_164209071
Hopenlijk valt het mee mies.

Even een tip die ik kreeg van mn kraam bij de hielprik, vul een plastic handschoen met lauwwarm water en hou die even 5 minuten tegen t hieltje. Dan hoeven ze minder hard te knijpen.

Verder zie ik t allemaal wel, ik schrijf op en bespreek wat ik belangrijk vind maar verder... kind moet er gezond en veilig uit.
S. 2014
J. 2016
pi_164209486
Oeh bij jou dus ook nog onduidelijk Twinkle? Vervelend. Hopelijk ligt ze maandag goed!
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 21:26:04 #196
269689 crew  Viv
pi_164209541
Miezz gefeliciteerd met je dochter! *O*

En tot ziens angelatje en welkom Sam! w/

Wel een eyeopener dat een bevalplan ook zinvol is als je niks speciaals hoeft. Bij het ziekenhuis waar ik mijn coschap gynaecologie liep, was het standaard om de baby meteen op de buik te krijgen voor een uur huid-op-huidcontact en de baby werd ook daarna niet gewassen, maar dat hoeft natuurlijk niet overal zo te zijn. ):O
pi_164210019
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:24 schreef Mies_poes het volgende:
Oeh bij jou dus ook nog onduidelijk Twinkle? Vervelend. Hopelijk ligt ze maandag goed!
Nou ja ik kan er ook gewoon geen chocola van maken verder hoor.. ondanks dat ik al twee kindjes heb. Boaz heeft ook heel lang dwars gelegen maar zonder gedoe is dat uiteindelijk goed gekomen op het laatst. Ik voel nu overal en nergens gepor, ook flink in mijn zij. Maar kan natuurlijk zomaar zijn dat dat gewoon der handjes zijn (hope so). Maandag weten we het :Y
pi_164210192
Gefeliciteerd Miezz *O* Ze is er O+
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:04:53 #199
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164210932
Gefeliciteerd Miez! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Manager PR/Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 22:17:07 #200
269689 crew  Viv
pi_164211410
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:10 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vond de hielprik eigenlijk ook niks. Was nog aan het overwegen of ik dat wel of niet ging doen, maar toen 't zover was maakte 't geen hol meer uit
Wat waren in eerste instantie je overwegingen om het eventueel niet te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')