Vraag / aanbodquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Commerciële rotzooi coveren voor bedrijfsfeesten en bruiloften.
Dan ben jij duurder dan dat zij zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:12 schreef Atak het volgende:
Voor de helft van die prijs haal ik mijn drumstel te voorschijn.
Het liefst ook nog eens met een 2 mans cover band waarbij 1 met een fout keyboard de ritmesecties doet en de ander de gitaar en zang voor zijn rekening neemt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Commerciële rotzooi coveren voor bedrijfsfeesten en bruiloften.
LOL, nah gewoon 4/5 personen, jaren '70/'80 rock en als de meute dronken genoeg is rotzooi als 2 unlimited, macarena erdoorheen smijten, vind men geweldig.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het liefst ook nog eens met een 2 mans cover band waarbij 1 met een fout keyboard de ritmesecties doet en de ander de gitaar en zang voor zijn rekening neemt.
Precies om die reden had ik iets tussen haakjes geplaatst achter "buitenland". Dat is nu niet bepaald een grote groep. Los van dat ik het geen muziek zo noemen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Best meer dan dat. In elk geval veel van onze hoempamuziek is razend populair als bij Schlagerliefhebbers in Duitsland.
Dat is leuk en aardig maar dat is nu niet bepaald heel Europa, laat staan heel Europa en de USA. Van de groepen die echt zijn doorgebroken kan ik er maar 3 bedenken: Golden Earing (vooral in Europa, twee hits in de USA waarvan 1 er gelukkig een klassieker is geworden), Emerald en Within Temptation. Verder nog one day flie George Baker en natuurlijk 2 Unlimited (vooral omdat het een trendsetter was met een nieuwe stijl van muziek). Goed, er zijn dus 4 groepen die ik kan noemen. Dat maakt verder niet uit maar het ging erom dat iemand hier beredeneerde dat het misschien als investering wordt gezien door de overheid. Het lijkt me niet een erg lucratieve investering om die reden.quote:MAM schijnt succesvol te zijn geweest in Frankrijk.
De jeugd van tegenwoordig nu in Noorwegen.
Af en toe kom ik wel meer succesberichten tegen van Nederlandse muziek in het buitenland.
Waarschijnlijk hetzelfde principe als voor onze topsporters in de B-sporten. Inkomensaanvulling omdat je het anders niet redt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, ik weet dat ik eigenlijk eerst de 200+ bovenstaande posts moet lezen, maar om redenen van luiheid: wat gaan ze met die subsidie doen?
Lijkt me toch vrij essentiële informatie voordat je dit kunt goed- of afkeuren.
Voor de opbrengsten van je (foute) coverband het liefst met zo min mogelijk mensen de gage delen daar doelde ik eigenlijk op.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
LOL, nah gewoon 4/5 personen, jaren '70/'80 rock en als de meute dronken genoeg is rotzooi als 2 unlimited, macarena erdoorheen smijten, vind men geweldig.
(Zelf laat ik mij liever de ballen verpulveren dan dat ik dit doe)
Klopt, klopt. maar als ik om mij heen keek brachten de rockcoverbands met een lekker wijf op zang het meeste op.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor de opbrengsten van je (foute) coverband het liefst met zo min mogelijk mensen de gage delen daar doelde ik eigenlijk op.
Ze hebben een projectplan voor de komende 4 jaar ingediend die ze dus waar moeten maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, ik weet dat ik eigenlijk eerst de 200+ bovenstaande posts moet lezen, maar om redenen van luiheid: wat gaan ze met die subsidie doen?
Zij vinden het "kut" dat ze enkel covers spelen?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:49 schreef Harmankardon het volgende:
Ik ga zaterdag naar een tentfeest met een bandje die alleen maar de gekende covers spelen, ik ken die gasten wel vrij goed. Het publiek vindt het geweldig met veel bier achter de kiezen, zij vinden het kut. Tja, verkeerde levenskeuzes. Niks meer, niks minder.
Dat staat hier:quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, zover was ik al.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze hebben een projectplan voor de komende 4 jaar ingediend die ze dus waar moeten maken.
Wat ze er precies mee gaan doen is niet echt bekend, maar geen vakanties of inkomensaanvulling.
In dat geval hoef je verder geen posts te lezenquote:
Indirect toch wel? Anders zouden ze het uit hun eigen zak moeten betalen en dan komen ze niet rond of kunnen ze de plannen niet uitvoeren. Maar goed, kijk naar de voornaamste kostenposten van muzikanten en je krijgt zeker een aardig idee?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze hebben een projectplan voor de komende 4 jaar ingediend die ze dus waar moeten maken.
Wat ze er precies mee gaan doen is niet echt bekend, maar geen vakanties of inkomensaanvulling.
Ook, maar tevens andere covers. Dat gesprek voer ik ondertussen niet meer met ze, heeft toch geen zin. Maar zij willen bijvoorbeeld covers spelen van bands die zelf de 013 of Tivoli niet uitverkopen.......quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zij vinden het "kut" dat ze enkel covers spelen?
"De Staat wil op het gebied van talentontwikkeling een infrastructuur opzetten die ervoor zorgt dat bands en artiesten makkelijker en beter door kunnen stromen naar (semi)professionaliteit. De concrete plannen zijn het coachen van supportacts, het coachen bij studio- en liveproductie en ‘Headphone Clinics’. "quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat staat hier:
http://meerjarigeadviezen(...)l/adviezen/de_staat/
Ah, thnx, die had ik nog niet eens ergens langs zien komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat staat hier:
http://meerjarigeadviezen(...)l/adviezen/de_staat/
Nog even een vraagje.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Subsidie uitgeven om nog meer subsidiesponzen te krijgenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"De Staat wil op het gebied van talentontwikkeling een infrastructuur opzetten die ervoor zorgt dat bands en artiesten makkelijker en beter door kunnen stromen naar (semi)professionaliteit. De concrete plannen zijn het coachen van supportacts, het coachen bij studio- en liveproductie en ‘Headphone Clinics’. "
Kijk. Ik snap 'm. Thanks.
Hé, van mij mogen alle subsidies, uitkeringen, aftrekposten en toeslagen afgeschaft worden hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:58 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Subsidie uitgeven om nog meer subsidiesponzen te krijgen![]()
Terecht!quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:54 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ook, maar tevens andere covers. Dat gesprek voer ik ondertussen niet meer met ze, heeft toch geen zin. Maar zij willen bijvoorbeeld covers spelen van bands die zelf de 013 of Tivoli niet uitverkopen.......
In de commerciële muziek kan zoiets gebeuren, In het festival/zalencircuit in 't meestal gewoon spelen spelen en nog eens spelen, meestal niet eens met t doel veel geld te verdienen, meer om gewoon op te kunnen treden in die clubs of die festivals waar ze zelf heen gaat.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog even een vraagje.
Moet je per se buiten het weekeinde optreden om door te breken als je steengoede muziek maakt? Als iets mij opvalt aan artiesten die doorbreken dan is het dat het meestal heel erg plotseling en heel erg onverwacht gebeurt, gewoon omdat een liedje catchy is of omdat de performance goed is. Heb je echt zoveel optredens per week nodig om je muziek in de etalage te zetten of is het probleem dat de kwaliteit onvoldoende is om torenhoog boven de rest (binnen je genre etc.) uit te steken?
Ja, maar gaat dat het verschil maken in wel of niet doorbreken?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
In de commerciële muziek kan zoiets gebeuren, In het festival/zalencircuit in 't meestal gewoon spelen spelen en nog eens spelen, meestal niet eens met t doel veel geld te verdienen, meer om gewoon op te kunnen treden in die clubs of die festivals waar ze zelf heen gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |