Omdat Buzz schreef dat Max af en toe een podium haalde, maar altijd achter RIC. Vandaar dat ik niet de aantallen podia telde, maar de keren podium voor de ander. Dus 3-3.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
hoezo 3-3?
Ves 1-2-2-3
Ric 2-2-3
Een van Vettels kwaliteiten is toch het faciliteren van verbetering van de auto? Draagt hij bij het uitblijven daarvan ook verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 1 augustus 2016 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals Vettel ook al zei, het verschil met FI is ook niet groot genoeg, dus heeft Ferrari het laten liggen. En als de Ferrari goed is, dan is een symptoom daarvan dat Vettel 3 a 5 tienden heeft op Raikkonen. Dus nee, het zit daar al een paar weken niet goed.
[..]
Hij is er natuurlijk ook 2 keer vanaf gebeukt door Hamilton, hij een teamorder gehad om zijn concurrent voor het WK er langs te laten, hij heeft twee keer straf gehad, Hamilton ontsnapt telkens, hij heeft de nodige pech gehad met zijn auto en dit is niet de eerste keer dat het team zijn stops verneukt. En dan staat daarna Lauda zich vrolijk te maken over het verloop van de race.
Er zijn natuurlijk grenzen aan wat iemand aan tegenwerking kan hebben. Het verbaast mij dat hij nog niet ontploft is. Hij is zo gelaten, laat zich piepelen en is te netjes om er iets van te zeggen.
Dit ja. De podium plaatsen van Perez waren erg mooi. Of Grosjean zijn podium vorig jaar op Spa terwijl het Lotus team aan de afgrond stond. Het puntje van Werhlein in Oostenrijk. Dat soort dingen zijn toch ook hoogtepuntjes in een seizoen vind ik en ik geniet daar zeker van.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:17 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan genieten van elke rijder die een toppresatatie levert. Zo heb ik net zoveel genoten van de podiumplaatsen van Perez als van een ieder ander die iets bijzonders uit de hoge hoed tovert
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:17 schreef Rossdale het volgende:
Ik kan genieten van elke rijder die een toppresatatie levert. Zo heb ik net zoveel genoten van de podiumplaatsen van Perez als van een ieder ander die iets bijzonders uit de hoge hoed tovert
Niets lastigs aan. Op je teamgenoot gaan lopen verdedigen als hij in feite sneller is kost je tijd, tijd die Rosberg zou kunnen gebruiken om terug te komen, en zo een dubbel podium verpesten. Ricciardo was sneller. Als het een rijder van een ander team was geweest (zeg een Kimiquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:19 schreef opreis het volgende:
Puntje dat lastig blijft is dat Ricciardo Max voorbij ging door een teamorder, of je dan echt beter bent dit weekend valt te betwisten vind ik.Ik denk ook dat Max nu wel heeft aangegeven dat hij iets te goed heeft, dus als hij volgende keer als een oma achter Ric moet rijden dat hij nu een betere kans heeft om er langs te mogen.
Haas die direct in de eerste race punten scoortquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit ja. De podium plaatsen van Perez waren erg mooi. Of Grosjean zijn podium vorig jaar op Spa terwijl het Lotus team aan de afgrond stond. Het puntje van Werhlein in Oostenrijk. Dat soort dingen zijn toch ook hoogtepuntjes in een seizoen vind ik en ik geniet daar zeker van.
"This is a win for us guys"quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Haas die direct in de eerste race punten scoort
Waarbij ik wel denk dat Max zich bestolen voelt van P2 door de minder optimale bandenstrategie. Een P2 die hij zelf verovert had in bocht 1.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niets lastigs aan. Op je teamgenoot gaan lopen verdedigen als hij in feite sneller is kost je tijd, tijd die Rosberg zou kunnen gebruiken om terug te komen, en zo een dubbel podium verpesten. Ricciardo was sneller. Als het een rijder van een ander team was geweest (zeg een Kimi) dan was er tot in den treure verdedigd gok ik zo, met wrsch een uiteindelijk plaatsverliezend resultaat, maar dan wel het gevecht aangaan en hopen op het beste. In dit geval was het of een bij verder gebrek aan complicaties een zowat gegarandeerde 2-3. Anders wellicht zelfs enkel een 3 voor Ric (die er dan wel voorbij was gekomen gok ik zo uiteindelijk. Dan liever op zeker. Dat is goede teamstrategie.
In spanje won Max door de betere strategie. Nu verliest hij een plekje door de mindere strategie. Tsja, dat krijg je als je twee rijders op andere strategien zet. De ene blijkt achteraf altijd beter de zijn dan de andere, maar dat weet je van te voren natuurlijk nooit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarbij ik wel denk dat Max zich bestolen voelt van P2 door de minder optimale bandenstrategie. Een P2 die hij zelf verovert had in bocht 1.
Hij zag er niet uit alsof hij zielsgelukkig was met P3. Maar inderdaad wist hij dat op dat moment de strijd met Ricciardo aangaan hem het podium had gekost.
Maar als Max hem er niet langs had gelaten was er ook een kans geweest dat Max tweede was gefinished en Ricciardo 4de achter Rosberg. Had men Ricciardo dan nog steeds sneller gevonden dan Max? En hoezo met wrsch een uiteindelijk plaatsverliezend resultaat? Waar baseer je dat op? Max heeft tot nu toe nauwelijks plaatsen verloren zelfs t.o.v snellere auto's. Als Ricciardo een paar rondes achter Max moet rijden rookt hij zijn banden sneller op in dirty air en finished hij dr achter.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niets lastigs aan. Op je teamgenoot gaan lopen verdedigen als hij in feite sneller is kost je tijd, tijd die Rosberg zou kunnen gebruiken om terug te komen, en zo een dubbel podium verpesten. Ricciardo was sneller. Als het een rijder van een ander team was geweest (zeg een Kimi) dan was er tot in den treure verdedigd gok ik zo, met wrsch een uiteindelijk plaatsverliezend resultaat, maar dan wel het gevecht aangaan en hopen op het beste. In dit geval was het of een bij verder gebrek aan complicaties een zowat gegarandeerde 2-3. Anders wellicht zelfs enkel een 3 voor Ric (die er dan wel voorbij was gekomen gok ik zo uiteindelijk. Dan liever op zeker. Dat is goede teamstrategie.
Klopt, maar de strategie viel deze keer niet goed lees ik.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarbij ik wel denk dat Max zich bestolen voelt van P2 door de minder optimale bandenstrategie. Een P2 die hij zelf verovert had in bocht 1.
Niet bestolen, Max heeft hem zelf kado gedaan aan Ricciardo.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt, maar de strategie viel deze keer niet goed lees ik.
Ik ben benieuwd of iedereen nu ook gaat roepen dat Red Bull Max bestolen heeft van P2. Zoals Ricciardo die daar maar over bleef zeuren na Spanje.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:01 schreef Monolith het volgende:
Ach, beide rijders zijn wel de dupe geweest van de 'teamstrategie'. Dat hoort er gewoon bij. Prima gespeeld van RB om ROS achter beide auto's te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |