Rakim is de beatles of rap maar dat ter zijde.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En de Rolling Stones zijn inferieur aan The Beatles...
Het grappige was dat de betreffende TS bezig was met NAS ophemelen, om vervolgens één topic verderop uitleg te vragen omdat hij een songtekst van NAS niet begreep. Maar goed, de TS is ons al geruime tijd ontvallen...
Dit is -voor zover ik begrijp althans- een jongeren forum.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt zelfs realisme al als "racisme" betiteld. Het is net zo'n holle, inhoudsloze kreet geworden als "respect".
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:02 schreef CoolGuy het volgende:
Je plaatste je mening over een gehele muziekstroming als voldongen feit.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:52 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die de zoveelste bagger-rap een "liedje" noemen.
Rap is een expressievorm voor muzikaal minderbegaafden (ook wel anders begaafden genoemd).
Voor mensen met jouw mindset misschien.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
sorry maar het woord racist heeft echt aan waarde verloren. niet meer serieus te nemen die term.
daarvoor is het te veel een wegzetwoordje van links geweest (al vanaf de jaren 80!)
Exact, prima dat je een mening hebt over die muziekstroming, maar jij presenteert die als een feit én koppelt daar aan dat elke liefhebber van dat genre minderbegaafd is. Je komt daarmee nogal elitair over. Dat mag je natuurlijk, niemand die je daarvan tegenhoudt maar voor iemand die zich een dergelijke houding aanmeet ben je nogal kleinzerig op het moment dat je tegengas krijgt.quote:
De vraag in deze is wat is realisme? Want ik hoor wel meer mensen dat zeggen en een hoop van die mensen vind ik veel, maar niet realistisch.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt zelfs realisme al als "racisme" betiteld. Het is net zo'n holle, inhoudsloze kreet geworden als "respect".
Het is alleen jammer dat mensen zoals jij echt álles racisme beginnen te noemen. Krijgt een Marokkaan of moslim een bekeuring voor fietsen zonder licht dan is het bij wijze van spreken al racistisch..quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:08 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Voor mensen met jouw mindset misschien.
Maar voor mensen zoals ik krijgt racisme grote afkeur en zal aangekaart blijven worden tot het op zn minst openlijk niet meer bestaat.
Terwijl het logisch is dat ze een bekeuring krijgen en daarnaast is het ook voor hun eigen veiligheid want die lui zie je ook nog eens minder goed in het donker he.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat mensen zoals jij echt álles racisme beginnen te noemen. Krijgt een Marokkaan of moslim een bekeuring voor fietsen zonder licht dan is het bij wijze van spreken al racistisch..
Muzikaal minderbegaafd staat er hè... Verder neem ik je opmerkingen voor kennisgeving aan. Ik heb al aangegeven hoe ik ermee omga.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact, prima dat je een mening hebt over die muziekstroming, maar jij presenteert die als een feit én koppelt daar aan dat elke liefhebber van dat genre minderbegaafd is. Je komt daarmee nogal elitair over. Dat mag je natuurlijk, niemand die je daarvan tegenhoudt maar voor iemand die zich een dergelijke houding aanmeet ben je nogal kleinzerig op het moment dat je tegengas krijgt.
Ik snap die opmerking van eerder hier dat je nogal een talent hebt voor ruzie krijgen ineens een stukje beter.![]()
Wat het natuurlijk niet minder elitair maakt. Er tekent zich een bepaald beeld van je af. Je stookt de boel op en zodra je tegengas krijgt ga je huilen en blijf je weg. Dat mag, maar het ligt niet aan anderen, je bent zelf de aanstichter.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Muzikaal minderbegaafd staat er hè... Verder neem ik je opmerkingen voor kennisgeving aan. Ik heb al aangegeven hoe ik ermee omga.
Nou ja, besef je je wel dat het zo uiten van zaken wat minder goed opgenomen wordt? Net zoals je zelf zaken wat minder goed opneemt, zelfs hier zegt dat het je tegen houdt je mening over zaken te geven?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Muzikaal minderbegaafd staat er hè... Verder neem ik je opmerkingen voor kennisgeving aan. Ik heb al aangegeven hoe ik ermee omga.
Ja, dat bedoel ik dus. Dat hij zo vaak ruzie krijg op verschillende plekken en hij is daar de constante factor in, ja, dan vind ik raar dat ie daarna niet kan omgaan met het tegengas dat hij krijgt en dan doet alsof dat de schuld van die anderen is.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja, besef je je wel dat het zo uiten van zaken wat minder goed opgenomen wordt? Net zoals je zelf zaken wat minder goed opneemt, zelfs hier zegt dat het je tegen houdt je mening over zaken te geven?
Waarom verwacht je van anderen een incasseringsvermogen die je zelf niet hebt?
Dit inderdaad, maar aartsvijanden vind ik nogal een groot woord. Eerder mensen die ik liever vermijd.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:06 schreef Juup© het volgende:
Mensen, het is en blijft internet. Natuurlijk zijn er op FOK! users die ik liever zie gaan dan blijven, maar het is niet anders. In de echte wereld is het ook zo, doe er iets mee of zeur niet zo.
Het is je goed recht om dat te vinden; ik lig er geen seconde wakker van.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat het natuurlijk niet minder elitair maakt. Er tekent zich een bepaald beeld van je af. Je stookt de boel op en zodra je tegengas krijgt ga je huilen en blijf je weg. Dat mag, maar het ligt niet aan anderen, je bent zelf de aanstichter.
Ik ben niet meer zo bijster geïnteresseerd in allerlei analyses over mijn discussiegedrag. Ik ben gestopt met fora als NWS en POL. En de fora waar ik wél kom staan nou niet bepaald van hoogdravende discussies.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja, besef je je wel dat het zo uiten van zaken wat minder goed opgenomen wordt? Net zoals je zelf zaken wat minder goed opneemt, zelfs hier zegt dat het je tegen houdt je mening over zaken te geven?
Waarom verwacht je van anderen een incasseringsvermogen die je zelf niet hebt?
Ik ben blij dat jullie het zo roerend met elkaar eens zijn, allemaal op basis van één - verre van maatgevend - MUZ-topic uit 2013.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Dat hij zo vaak ruzie krijg op verschillende plekken en hij is daar de constante factor in, ja, dan vind ik raar dat ie daarna niet kan omgaan met het tegengas dat hij krijgt en dan doet alsof dat de schuld van die anderen is.
Oh maar je hoeft daar ook niet wakker van te liggen, ik mag hopen van niet, je ligt al genoeg wakker van andere dingen om daar als reactie dan niet meer te komen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is je goed recht om dat te vinden; ik lig er geen seconde wakker van.
[..]
Ik ben niet meer zo bijster geïnteresseerd in allerlei analyses over mijn discussiegedrag. Ik ben gestopt met fora als NWS en POL. En de fora waar ik wél kom staan nou niet bepaald van hoogdravende discussies.
Voor wat het waard is: ik heb altijd veel tijd en moeite in mijn NWS-posts gestoken, vaak compleet met bronnen en dergelijke. En dat ene MUZ-topic is verre van maatgevend voor mijn gedrag in MUZ.
Nou ja, heb wel (ook in nws, ken je niet van muz, daar kom ik nooit) gezien dat je wel van het uitdelen bent. Dat je dan wat terug krijgt is niet zo heel raar. Vind dat jij nogal goed bent in uitdelen, maar slecht bent in incasseren (afgezien van doodswensen in pm/dm e.d., dat gaat echt veelste ver en dat heb ik jou nog nooit zien doen).quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is je goed recht om dat te vinden; ik lig er geen seconde wakker van.
[..]
Ik ben niet meer zo bijster geïnteresseerd in allerlei analyses over mijn discussiegedrag. Ik ben gestopt met fora als NWS en POL. En de fora waar ik wél kom staan nou niet bepaald van hoogdravende discussies.
Voor wat het waard is: ik heb altijd veel tijd en moeite in mijn NWS-posts gestoken, vaak compleet met bronnen en dergelijke. En dat ene MUZ-topic is verre van maatgevend voor mijn gedrag in MUZ.
Yep.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:20 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Dit inderdaad, maar aartsvijanden vind ik nogal een groot woord. Eerder mensen die ik liever vermijd.
Vind het kort door de bocht van jou om mij er maar meteen van te betichten dat ik in alles racisme/discriminatie zie, want voor zover ik weet doe ik mijn best om daar zo neutraal mogelijk in te staan (hoe moeilijk dat ook is voor de mens in het algemeen).quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat mensen zoals jij echt álles racisme beginnen te noemen. Krijgt een Marokkaan of moslim een bekeuring voor fietsen zonder licht dan is het bij wijze van spreken al racistisch..
De observatie van wél kunnen uitdelen, maar niet kunnen incasseren heb ik vaker gehoord. Die is onjuist. Ik kan prima incasseren en als ik fout zit, geef ik dat gewoon toe.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja, heb wel (ook in nws, ken je niet van muz, daar kom ik nooit) gezien dat je wel van het uitdelen bent. Dat je dan wat terug krijgt is niet zo heel raar. Vind dat jij nogal goed bent in uitdelen, maar slecht bent in incasseren (afgezien van dooswensen in pm/dm e.d., dat gaat echt veelste ver en dat heb ik jou nog nooit zien doen).
Als jij echt op zoveel plaatsen hier last van hebt (dacht eerst dat het voornamelijk om nws ging e.d.) dan zou je eerst eens naar jezelf moeten kijken aangezien jij daar de constante factor in bent.
Zo weet ik dat ik niet heel best ben in me wat beter uitdrukken op het net, heb een schrijfgebrek die maakt dat ik "dommer" overkom dan ik ben en heb een nogal "koude" manier van me uitdrukken in schrift. Daarnaast heb ik ook nog moeite met me kort en bondig uitdrukken op "papier". Dat is niet andermans schuld, maar is mijn probleem.
Misschien zou het goed voor je zijn eens te kijken naar wat komt door jouw manier van uitdrukken en wat komt door andermans manier van dingen zien...
Tja, ik deel die observatie van jezelf niet echt.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De observatie van wél kunnen uitdelen, maar niet kunnen incasseren heb ik vaker gehoord. Die is onjuist. Ik kan prima incasseren en als ik fout zit, geef ik dat gewoon toe.
Ik heb er niet "op zo veel plaatsen last van". Ik mijd slechts NWS en POL.
Oftewel, alle andere mensen die dat zeggen hebben allemaal ongelijk. De hele wereld is gek, behalve jij. Amusant wel dit, moet ik zeggenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De observatie van wél kunnen uitdelen, maar niet kunnen incasseren heb ik vaker gehoord. Die is onjuist. Ik kan prima incasseren en als ik fout zit, geef ik dat gewoon toe.
Ik heb er niet "op zo veel plaatsen last van". Ik mijd slechts NWS en POL.
Het gaat snel: van een paar mensen wordt het "alle andere mensen" en even daarna "de hele wereld".quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oftewel, alle andere mensen die dat zeggen hebben allemaal ongelijk. De hele wereld is gek, behalve jij. Amusant wel dit, moet ik zeggen
Kun je zeer lang wachten waarschijnlijk. Typisch voorbeeld van een zinloos ideaal.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:08 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Voor mensen met jouw mindset misschien.
Maar voor mensen zoals ik krijgt racisme grote afkeur en zal aangekaart blijven worden tot het op zn minst openlijk niet meer bestaat.
Nee hoor, totaal niet zinloosquote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:11 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Kun je zeer lang wachten waarschijnlijk. Typisch voorbeeld van een zinloos ideaal.
Vind liever vrede in je zelf, of zo.
http://www.risallah.com/archief/artikel.php?artikelnr=28quote:"De gehele mensheid stamt af van Adam ('alaihi asalaam) en Eva ('alaihi asalaam). Dus is een Arabier niet beter dan een niet-Arabier en een niet-Arabier is op geen enkele manier beter dan een Arabier. Noch is een blanke beter dan een zwarte, en een zwarte is niet beter dan een blanke. Alleen wat betreft vroomheid en het doen van goede daden kan de ene moslim zich onderscheiden van de ander! Leer dat elke Moslim een broeder is van een andere Moslim en dat alle moslims bij elkaar een broederschap vormen. Niets (uit bezittingen) van de ene moslim is toegestaan aan een andere moslim, tenzij het vrijwillig gegeven is".
Er straalt toch een stuk arrogantie uit die tekst. Iedereen is gelijk maarrrr... moslims leven heel vroom en dit en dat.. Dus met andere woorden: moslims zijn beter dan de rest. Alleen wordt dat niet met zoveel woorden neergezet.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal niet zinloos
Deel van de afscheidstoespraak van de profeet:
[..]
Cirqa 1+ miljard mensen is moslim op aarde en ziet de profeet als voorbeeld
Zijn daarbij de IS-strijders meegeteld?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:17 schreef girlygirl8 het volgende:
Waar zegt de profeet dat moslims (allemaal) heel vroom leven? Zijn afscheidstoespraak (evenals alles wat hij buiten deze afscheidstoespraak zei) is juist motiverende spraak. Spraak om moslim te motiveren vroom/deugdelijk te leven.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:19 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Er straalt toch een stuk arrogantie uit die tekst. Iedereen is gelijk maarrrr... moslims leven heel vroom en dit en dat.. Dus met andere woorden: moslims zijn beter dan de rest. Alleen wordt dat niet met zoveel woorden neergezet.
Als ze geen infiltrant of iets in die aard zijn, dan zie ik niet meteen een reden om ze voor ongelovige uit te maken.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:30 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zijn daarbij de IS-strijders meegeteld?
Fijn om te wetenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:37 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als ze geen infiltrant of iets in die aard zijn, dan zie ik niet meteen een reden om ze voor ongelovige uit te maken.
En laten al die IS-strijders nou ook net denken dat ze de regels van de islam volgen. Maar de ene moslim is de andere niet, zoals jij over hun zal zeggen dat zij de koran verkeerd interpreteren zullen zij dat ook over jou zeggen.quote:Islam leert mensen om zowel aan hun gedrag te werken als aan hun attitude/houding (;innerlijk).
De moslims die dit doen, staan qua persoonlijke ontwikkelingen verder dan de rest van de mensheid. Dat is niet omdat ze in een moslimgezin zijn geboren (dus vanwege iets waar ze geen controle over hebben), maar omdat ze er zelf als volwassene voor kozen om de regels van Islam na te leven
Er zijn verschillen in interpretatie over details, niet over de meest belangrijke punten (de 5 zuilen bv). Verschil in opvatting moet er wezen toch? Of had je liever dat de religie van de waarheid een sekte was waar het hebben van kritiek of een afwijkende opvatting per definitie strafbaar was?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:56 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Fijn om te weten
[..]
En laten al die IS-strijders nou ook net denken dat ze de regels van de islam volgen. Maar de ene moslim is de andere niet, zoals jij over hun zal zeggen dat zij de koran verkeerd interpreteren zullen zij dat ook over jou zeggen.
Maar het komt er dus eigenlijk op neer dat leden van IS qua persoonlijke ontwikkeling verder staan dan de rest van de mensheid.
Toch bespeur ik bij jou een roeping om dat iedereen te vertellen.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, maar je verspild wel ontzettend veel tijd en energie aan reageren op dingen waarvan je zegt dat ze je niet boeien etc. Je hebt alleen maar zelf daarmee. maar je bent ontzettend makkelijk op de kast te krijgen.
Relax toch een beetje, je neemt internet, en jezelf, veel te serieus.
Neuh, het is geen roeping, maar ik vind het wel leuk om met zulke mensen te discussierenquote:Op zondag 31 juli 2016 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Toch bespeur ik bij jou een roeping om dat iedereen te vertellen.
We zijn allen als zandkorreltje in de woestijn.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, het is geen roeping, maar ik vind het wel leuk om met zulke mensen te discussierenmijn mening is verder net zo belangrijk als elke andere mening; totaal niet dus
Ik erken je profeet niet. Het is een Nep-profeet; een bedrieger. Ik denk zelfs dat hij helemaal nooit bestaan heeft en de Islam een maaksel is van de Arabische elite uit die tijd...quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:17 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal niet zinloos
Deel van de afscheidstoespraak van de profeet:
[..]
http://www.risallah.com/archief/artikel.php?artikelnr=28
dat klopt.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
We zijn allen als zandkorreltje in de woestijn.
Dus moslims staan verder dan andere mensen in hun persoonlijke ontwikkeling. Dat noem je niet arrogant?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 23:33 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waar zegt de profeet dat moslims (allemaal) heel vroom leven? Zijn afscheidstoespraak (evenals alles wat hij buiten deze afscheidstoespraak zei) is juist motiverende spraak. Spraak om moslim te motiveren vroom/deugdelijk te leven.
Ieder moslim gaat op zijn manier om met het geloof. De 1 probeert het zo goed mogelijk na te leven (en is hierin vrij succesvol), de ander probeert dit in mindere mate/ heeft minder geduld (en is minder succesvol) en de ander doet er vrij weinig mee etc.
En ja volgens God in de koran zijn moslims die Islam zo goed mogelijk proberen na te leven de beste mensen. Dat is omdat Islam een complete levenswijze is en het verteld moslims vrij gedetailleerd hoe ze zich tot God, tegenover zichzelf, hun ouders, partner, buren/kennissen etc. moeten verhouden.
Islam leert mensen om zowel aan hun gedrag te werken als aan hun attitude/houding (;innerlijk).
De moslims die dit doen, staan qua persoonlijke ontwikkelingen verder dan de rest van de mensheid. Dat is niet omdat ze in een moslimgezin zijn geboren (dus vanwege iets waar ze geen controle over hebben), maar omdat ze er zelf als volwassene voor kozen om de regels van Islam na te leven (niet enkel de rituelen, maar ook in hun gedrag/innerlijk).
De koran nodigt ieder mens op aarde uit om moslim te worden, om deze levenswijze na te volgen. Het sluit niemand uit.
Dus waar jij arrogantie in ziet, is mij een raadsel.
Kun je concreet zijn?
Niet alleen in haar ogen, maar ook in die van de circa 1+ miljard anderen die dat geloof aanhangenquote:Op zondag 31 juli 2016 00:23 schreef 24Fan het volgende:
maar ben wel humanist/atheïst. Ben ik dan minder geslaagd dan een moslim in jouw ogen?
Niet alle moslims.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:23 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dus moslims staan verder dan andere mensen in hun persoonlijke ontwikkeling. Dat noem je niet arrogant?
Waarom zou een seculier persoon of een christen of een boeddhist niet ook zichzelf persoonlijk kunnen ontwikkelen? Waarom zou een moslim dat alleen kunnen?
Ik vind dat ik in Nederland me voldoende heb kunnen ontwikkelen en ben content met mezelf en mijn omgeving, maar ben wel humanist/atheïst. Ben ik dan minder geslaagd dan een moslim in jouw ogen?
Als we toch weer generaliseren.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Niet alleen in haar ogen, maar ook in die van de circa 1+ miljard anderen die dat geloof aanhangen
Evil vanwege je vorige post ja. Waarin je zelf al aangeeft dat praktiserende moslims de beste mensen zijn, wat weinig ruimte laat om mensen die dat geloof van je niet aanhangen als gelijkwaardig te zien.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:57 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als we toch weer generaliseren.
Is het niet zo dat in de ogen van westerlingen moslims evil zijn?
Echt een nietszeggende uitspraak weer.
Tsja, lastig zo. Ik geloof niet in een God. Althans, niet zoals het beschreven staat in de bijbel of andere boeken. Desalniettemin geeft het mij een ünheimlich gevoel hoe sommige mensen hun geloof projecteren op de totale mensheid. Je geeft aan dat vanuit de Islam bekeken er een sterke tendens bestaat om te oordelen over goed en kwaad. Sommige mensen zijn daarom meer "goed" dan anderen. Toch, om de lieve vrede te bewaren, vroeg ik me af of dat veroordelende, wat ik vaak merk vanuit de Islam, het niet beter is om dat te minderen. Ook al heeft jullie God dat zo wel gewild. Als er namelijk continu beoordeeld wordt wat goed of kwaad is, wordt het wel heel lastig gemaakt om met elkaar samen te leven en elkaar te accepteren zoals je bent.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:52 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niet alle moslims.
Ik quote uit mijn eerdere stuk:
En ja volgens God in de koran zijn moslims die Islam zo goed mogelijk proberen na te leven de beste mensen.
Een moslim die zijn geloof serieus neemt en het zo goed mogelijk probeert na te leven, zal altijd een voorsprong hebben op anderen omdat hij hetgeen hij probeert na te leven afkomstig is van God en Zijn woorden zijn compleet (volgende discussiepunt kan worden 'waarom zou Islam de enige ware geloof moeten zijn').
Hij heeft ons immers geschapen en weet het best hoe we in elkaar steken en wat nodig is voor ons om tot ons potentieel te ontwikkelen.
Het gaat er ook niet om hoe jij in mijn ogen overkomt of in dat van een ander persoon (voor een moslim is het belangrijkst dat God tevreden over je is, niet wat een ander persoon van je vindt). Als moslim deel ik slechts de kennis dat ik vanuit de Islam heb opgepikt.
Het is niet genoeg om een 'goed' mens te zijn, terwijl je ondertussen God's bestaan niet erkend en Hem geen dankbaarheid toont (althans volgens de Islamitische visie).
En over wat je tot een goed mens maakt, zijn er ook verschillende definitie. Dat verschilt vaak zelfs van cultuur tot cultuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |