abonnement Unibet Coolblue
pi_164043942
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2014 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2015 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2016:
Voetenmat - 4 januari
bobbernaut - 20 januari
Lazvic - 22 januari
tailfox - 25 januari
KolonelBroodje - 3 februari
Kanye - 10 februari
AutumnRain - 23 maart
GeenInspiratie. - 5 april
Opsonisatie - 11 mei
DieselTank - 13 mei
mar456 - 3 juni
Misterjack41 - 29 juni
Quantic - 27 juli

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

PS: TS kan je alleen de eerste 48 uur na het maken van dit topic in de OP zetten. Daarna is bewerken van de OP niet meer mogelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Opsonisatie op 27-07-2016 15:22:42 ]
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:48:28 #2
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164044069
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:21 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. :D Ik laat mijn gas los op de uitvoegstrook.

Ik les in Leiden en heb eigenlijk nog nooit een uitvoegstrook met op het einde een scherpe bocht gezien.
In Leiden ben ik nooit geweest, althans, niet met de auto. ;) Ik heb wel een aantal wegen gehad waar de uitvoegstrook naar een (scherpe) bocht leidt. Uiteraard laat ik op de uitvoegstrook ook mijn gas los, tenzij die heel lang is en de snelheid blijft bijvoorbeeld gewoon max. 100. Dus waarom rijd je dan nog 'te langzaam'? Of denk je dat je te langzaam rijdt vanwege het verkeer achter je?
pi_164044521
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:21 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. :D Ik laat mijn gas los op de uitvoegstrook.

Ik les in Leiden en heb eigenlijk nog nooit een uitvoegstrook met op het einde een scherpe bocht gezien.
https://goo.gl/maps/2b9czxTEMNF2
Dit is wel een leuke vlakbij Leiden met een scherpe bocht op het eind.
pi_164044565
TVP. Ik heb nu 5 lessen gehad! Ik vind het erg leuk om te rijden, en het gaat me redelijk goed af.

Doorschakelen doe ik goed, maar vanuit stilstand de koppeling laten opkomen gaat nog vaak fout. Dan sla ik af. Word daar wel super ongemakkelijk van door het verkeer achter me.

En soms ga ik iets te snel de bocht door. :+
(she/her)
pi_164044919
hoe leren jullie de theorie? Via boekje of (gratis) app of ergens online? Of op andere originele manier? :P Tips tricks? :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:30:31 #6
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164044994
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:27 schreef Apotheose het volgende:
hoe leren jullie de theorie? Via boekje of (gratis) app of ergens online? Of op andere originele manier? :P Tips tricks? :P
Ik had iTheorie aangeschaft, uiteindelijk zonde van m'n geld, omdat het online voor mij minder goed werkte dan een boekje doorkijken (en ik was gewoon te lui om al die toetsjes te maken).. Code is nog steeds geldig. Als je interesse hebt, mag je 'm overnemen. Heeft tenminste iemand er nog iets aan. :P
pi_164045069
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:30 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik had iTheorie aangeschaft, uiteindelijk zonde van m'n geld, omdat het online voor mij minder goed werkte dan een boekje doorkijken (en ik was gewoon te lui om al die toetsjes te maken).. Code is nog steeds geldig. Als je interesse hebt, mag je 'm overnemen. Heeft tenminste iemand er nog iets aan. :P
Graag! :D Heel erg bedankt alvast O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:35:11 #8
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164045086
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:34 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Graag! :D Heel erg bedankt alvast O+
Zal je even een DM sturen.
pi_164045202
Moet zeggen dat ik het lage aantal geslaagden van dit jaar in de OP wel een beetje teleurstellend vind..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164045609
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:41 schreef Opsonisatie het volgende:
*Lokkertje
Voor in de OP:

Geslaagden 2016:
Voetenmat - 4 januari
bobbernaut - 20 januari
Lazvic - 22 januari
tailfox - 25 januari
KolonelBroodje - 3 februari
Kanye - 10 februari
AutumnRain - 23 maart
GeenInspiratie. - 5 april
Opsonisatie - 11 mei
DieselTank - 13 mei
mar456 - 3 juni
Misterjack41 - 29 juni
Quantic - 27 juli
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164045630
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:42 schreef delano.888 het volgende:
Moet zeggen dat ik het lage aantal geslaagden van dit jaar in de OP wel een beetje teleurstellend vind..
Zie hierboven :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164045699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Zie hierboven :D
Had je tijd teveel? :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164045883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Voor in de OP:

Geslaagden 2016:
Voetenmat - 4 januari
bobbernaut - 20 januari
Lazvic - 22 januari
tailfox - 25 januari
KolonelBroodje - 3 februari
Kanye - 10 februari
AutumnRain - 23 maart
GeenInspiratie. - 5 april
Opsonisatie - 11 mei
DieselTank - 13 mei
mar456 - 3 juni
Misterjack41 - 29 juni
Quantic - 27 juli
Danku!
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_164045908
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:42 schreef delano.888 het volgende:
Moet zeggen dat ik het lage aantal geslaagden van dit jaar in de OP wel een beetje teleurstellend vind..
Aangepast.
Het is al best veel nu
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_164046553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:12 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Had je tijd teveel? :D
Och, iemand moet het een beetje bijhouden :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164046653
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:23 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Aangepast.
Het is al best veel nu
Stukken beter zo ja!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164047249
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:05 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Stukken beter zo ja!
Ziet er inderdaad meer bemoedigend uit. :D
pi_164047263
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:27 schreef Apotheose het volgende:
hoe leren jullie de theorie? Via boekje of (gratis) app of ergens online? Of op andere originele manier? :P Tips tricks? :P
Ik heb mijn theorie uit een boekje geleerd, gewoon goed doorlezen. Daarna via de CD die er bij zit een flink oefen examens maken. :)
pi_164051835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:08 schreef tripel7 het volgende:

[..]

https://goo.gl/maps/2b9czxTEMNF2
Dit is wel een leuke vlakbij Leiden met een scherpe bocht op het eind.
Ik heb die echt nog nooit gezien. :o
Maar die pijltjes langs ze kant van de weg zeggen ook niet zoveel begreep ik? Ik heb ook weleens bij 80km wegen "hey daar komt zo'n bocht met pijltjes aan" maar ik begrijp van meerdere instructeurs dat je dan niet langzamer hoeft te rijden? :?
pi_164051995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:48 schreef Voszje het volgende:

[..]

In Leiden ben ik nooit geweest, althans, niet met de auto. ;) Ik heb wel een aantal wegen gehad waar de uitvoegstrook naar een (scherpe) bocht leidt. Uiteraard laat ik op de uitvoegstrook ook mijn gas los, tenzij die heel lang is en de snelheid blijft bijvoorbeeld gewoon max. 100. Dus waarom rijd je dan nog 'te langzaam'? Of denk je dat je te langzaam rijdt vanwege het verkeer achter je?
Omdat de instructeur tegen me zei dat het verkeer achter me steeds dichterbij komt. :')
Maar ik begreep pas later dat het - soms - ook te maken kan hebben met lomp gedrag van de weggebruikers achter je. Ik weet niet eens meer of die keer er ook verkeer voor me was.
pi_164052079
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:27 schreef Apotheose het volgende:
hoe leren jullie de theorie? Via boekje of (gratis) app of ergens online? Of op andere originele manier? :P Tips tricks? :P
Ik had de eerste keer geleerd met een theorieboek en gratis oefenopgaves van internet. Geen succes, want het CBR stelt vragen die "tricky" zijn.
Dus ik heb toen voor 130 euro inc. examen bij NuTheorie in Utrecht een cursus gevolgd en toen was ik geslaagd. _O_
(Degenen die de cursus gaven vroegen aan mij of ik al had geleerd, omdat ik het meeste al wist, behalve wat de trucs zijn van het CBR. :') Helaas had ik toch één fout bij het examen en was ik dus zoals afgesproken geslaagd zonder fouten. _O- )
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:24:27 #22
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164055120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:30 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Omdat de instructeur tegen me zei dat het verkeer achter me steeds dichterbij komt. :')
Maar ik begreep pas later dat het - soms - ook te maken kan hebben met lomp gedrag van de weggebruikers achter je. Ik weet niet eens meer of die keer er ook verkeer voor me was.
Tja, zij dienen ook gewoon afstand te houden. Soms moet je ook een beetje schijt hebben, als je gewoon normaal rijdt dient de rest rekening met je te houden. ;)
pi_164055687
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:24 schreef Voszje het volgende:

[..]

Tja, zij dienen ook gewoon afstand te houden. Soms moet je ook een beetje schijt hebben, als je gewoon normaal rijdt dient de rest rekening met je te houden. ;)
Klopt zeker, maar ik weet ook dat de CBR examinators erg naaiend kunnen zijn. :(
pi_164055817
Wegens de vakantie van mijn instructeur, les ik pas over 3 weken.
Volgens mij zijn dit mijn belangrijkste knelpunten:
- Opdrachten (Al gaat de stopopdracht foutloos. Ik heb nu een keertje achteruit ingeparkeerd, en weet ook van fileparkeren, vooruit inparkeren en keren hoe het moet maar moet nog een keer of 2 oefenen per opdracht. Hoe zat het nou met keren op een privéterrein en hoe houdt je het beste overzicht bij opdrachten zoals bochtje achteruit?)
- Invoegen op de snelweg. :')
- Kijken wanneer ik kan gaan als ik vanuit een 30km zone de 50km weg op wil. Soms komt er wat aan en dan is het vaak zo dat ik had kunnen gaan en dat vindt mijn instructeur niet zo leuk.
- Wat ik al eerder schreef over dat gas loslaten, geen idee waarom ik mezelf dat ooit aan heb geleerd.
  woensdag 27 juli 2016 @ 23:19:49 #25
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_164056723
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:21 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. :D Ik laat mijn gas los op de uitvoegstrook.

Ik les in Leiden en heb eigenlijk nog nooit een uitvoegstrook met op het einde een scherpe bocht gezien.

Bedoel je toevallig de uitvoegstrook van de A4 richting den haag waarna je meteen die rotonde hebt in de bocht :P?

verkeerd gelezen
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  donderdag 28 juli 2016 @ 10:47:07 #26
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164061785
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:47 schreef IDkaart het volgende:
Wegens de vakantie van mijn instructeur, les ik pas over 3 weken.
Volgens mij zijn dit mijn belangrijkste knelpunten:
- Opdrachten (Al gaat de stopopdracht foutloos. Ik heb nu een keertje achteruit ingeparkeerd, en weet ook van fileparkeren, vooruit inparkeren en keren hoe het moet maar moet nog een keer of 2 oefenen per opdracht. Hoe zat het nou met keren op een privéterrein en hoe houdt je het beste overzicht bij opdrachten zoals bochtje achteruit?)
- Invoegen op de snelweg. :')
- Kijken wanneer ik kan gaan als ik vanuit een 30km zone de 50km weg op wil. Soms komt er wat aan en dan is het vaak zo dat ik had kunnen gaan en dat vindt mijn instructeur niet zo leuk.
- Wat ik al eerder schreef over dat gas loslaten, geen idee waarom ik mezelf dat ooit aan heb geleerd.
Keren op privéterrein mag niet, althans, dat is wat ik heb geleerd. Wellicht zou je het zelf ooit eens snel doen als je verkeerd zit, maar het CBR vindt dit niet goed.

Bochtje achteruit? Keren dus? Heel simpel, (ongeveer) een meter vanaf het keerpunt stoppen. In z'n achteruit, bij een kleine bocht meteen insturen en bij een grote bocht je spiegel in de gaten houden. Zie je de stoep niet? Dan stuur je in. Zie je de stoep? Dan stuur je er van af. Uiteraard moet je wel beide spiegels in de gaten houden, en ook je binnenspiegel. Actief kijken is wat ze willen zien. ;)

Ga je een Tussentijdse Toets doen?
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:39:32 #27
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_164064959
Vorige week geslaagd. :) Het was de tweede keer.

Ik dacht dat ik gezakt was :')

Dus ik zo ;(
Hij zo gefeliciteerd!
Ik zo :o
:D

Maar goed. Nu heb ik maandag mijn rijbewijs aangevraagd en ze zeiden dat 'ie volgende week maandag klaar zou liggen, misschien zelfs vrijdag al.

Of misschien vandaag al? :@ Zou dat kunnen? Volgens mij is mijn gemeente niet zo druk deze week. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_164065677
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:39 schreef richolio het volgende:
Vorige week geslaagd. :) Het was de tweede keer.

Ik dacht dat ik gezakt was :')

Dus ik zo ;(
Hij zo gefeliciteerd!
Ik zo :o
:D

Maar goed. Nu heb ik maandag mijn rijbewijs aangevraagd en ze zeiden dat 'ie volgende week maandag klaar zou liggen, misschien zelfs vrijdag al.

Of misschien vandaag al? :@ Zou dat kunnen? Volgens mij is mijn gemeente niet zo druk deze week. :P
Gefeliciteerd!

Of 'ie al klaar ligt kan niemand met zekerheid zeggen, behalve de gemeente ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164065990
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:47 schreef Voszje het volgende:

[..]

Keren op privéterrein mag niet, althans, dat is wat ik heb geleerd. Wellicht zou je het zelf ooit eens snel doen als je verkeerd zit, maar het CBR vindt dit niet goed.

Bochtje achteruit? Keren dus? Heel simpel, (ongeveer) een meter vanaf het keerpunt stoppen. In z'n achteruit, bij een kleine bocht meteen insturen en bij een grote bocht je spiegel in de gaten houden. Zie je de stoep niet? Dan stuur je in. Zie je de stoep? Dan stuur je er van af. Uiteraard moet je wel beide spiegels in de gaten houden, en ook je binnenspiegel. Actief kijken is wat ze willen zien. ;)

Ga je een Tussentijdse Toets doen?
Ik snap dat met privéterrein echt niet. Het lijkt mij dat dat niet mag als er zo'n bordje met "verboden toegang" staat, maar het zou wel mogen op iemands oprit? :?
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:15:00 #30
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_164066787
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:14 schreef Messina het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Of 'ie al klaar ligt kan niemand met zekerheid zeggen, behalve de gemeente ;)
Thanks :)

True. En hij lag er al, ben net even langs gegaan. Nice!

'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_164067732
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:15 schreef richolio het volgende:

[..]

Thanks :)

True. En hij lag er al, ben net even langs gegaan. Nice!

[ afbeelding ]
*O*

Drive safely :)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 28 juli 2016 @ 16:03:39 #32
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164067786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:34 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik snap dat met privéterrein echt niet. Het lijkt mij dat dat niet mag als er zo'n bordje met "verboden toegang" staat, maar het zou wel mogen op iemands oprit? :?
Mijn instructrice heeft eens gezegd dat keren op iemands oprit niet de bedoeling is. Ik zou het eens navragen bij je eigen instructeur, maar zover ik weet is het simpelweg ook niet wat het CBR wil zien. Ze laten je echt niet omkeren op onmogelijke plaatsen, dus straatje keren of een stuk parkeerplaats meenemen (bijvoorbeeld op een bedrijventerrein) is gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
pi_164069086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:03 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mijn instructrice heeft eens gezegd dat keren op iemands oprit niet de bedoeling is. Ik zou het eens navragen bij je eigen instructeur, maar zover ik weet is het simpelweg ook niet wat het CBR wil zien. Ze laten je echt niet omkeren op onmogelijke plaatsen, dus straatje keren of een stuk parkeerplaats meenemen (bijvoorbeeld op een bedrijventerrein) is gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Van mijn instructeur mag/moet het wel. :| Maar als het van het CBR niet mag en ze je toch niet op onmogelijke plaatsen laten keren, onthoud ik dat wel vanaf het moment dat ik examen ga doen. :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 18:21:13 #34
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164070113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:18 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Van mijn instructeur mag/moet het wel. :| Maar als het van het CBR niet mag en ze je toch niet op onmogelijke plaatsen laten keren, onthoud ik dat wel vanaf het moment dat ik examen ga doen. :D
Dat was wat mijn instructrice zei, lekker duidelijk allemaal weer. _O- Maar goed, ik zou inderdaad gewoon oefenen in de straatjes etc., aangezien het best wel waarschijnlijk is dat je ergens in een woonwijk door een straat rijdt en dan de omkeeropdracht moet doen.
pi_164073109
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:21 schreef Voszje het volgende:

[..]

Dat was wat mijn instructrice zei, lekker duidelijk allemaal weer. _O- Maar goed, ik zou inderdaad gewoon oefenen in de straatjes etc., aangezien het best wel waarschijnlijk is dat je ergens in een woonwijk door een straat rijdt en dan de omkeeropdracht moet doen.
Ja ik denk ook dat de grootste kans is dat ik met bochtje achteruit moet keren of via een parkeervak erin en eruit... Ik hoop het laatste, want dan hoef je niet zo netjes achteruit te gaan. :D
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:41:51 #36
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164083613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:35 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat de grootste kans is dat ik met bochtje achteruit moet keren of via een parkeervak erin en eruit... Ik hoop het laatste, want dan hoef je niet zo netjes achteruit te gaan. :D
Tijdens m'n Tussentijdse Toets mocht ik het doen in een straat met aan beide kanten bedrijven, dus zo kon ik mooi de parkeerplaats meenemen. Was meteen ook de enige plek waar ik zoiets heb kunnen doen. :P
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:24:49 #37
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_164093136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:18 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Van mijn instructeur mag/moet het wel. :| Maar als het van het CBR niet mag en ze je toch niet op onmogelijke plaatsen laten keren, onthoud ik dat wel vanaf het moment dat ik examen ga doen. :D
Mag gewoon. Althans, ik heb er geen opmerking over gekregen.

Zolang het natuurlijk voor het hek is, als de oprit een hek heeft en anders kun je zelf wel inschatten wat wel en niet redelijk is. En altijd op de borden letten.
pi_164311481
Zijn er misschien online simulators om te oefenen met de snelweg? Ik wil gewoon dat dat goed gaat, dan hoef ik alleen die opdrachten nog te oefenen en iets meer letten op mijn kijkgedrag en kan ik dat stupid praktijkexamen aanvragen. :(
pi_164311573
Dit lijkt er wel op maar dan moet je betalen en ik weet ook niet of die alles test met spiegels, filmpjes etc.

https://www.rijschool-simulator.nl/

:( Ik haat rijles!
pi_164311675
Ik denk niet dat een online website (welke dan ook) een goede simulatie kan geven..

Dan heb je een echte simulator nodig.. Niet iets op jouw pc'tje
pi_164311817
quote:
9s.gif Op zondag 7 augustus 2016 21:57 schreef d4v1d het volgende:
Ik denk niet dat een online website (welke dan ook) een goede simulatie kan geven..

Dan heb je een echte simulator nodig.. Niet iets op jouw pc'tje
Ken je aanraders in Zuid-Holland?
pi_164311876
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:01 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ken je aanraders in Zuid-Holland?
ANWB gebruikt doorgaans simulators, ze hebben vast ook wel een "invoegen op de snelweg oefenen"-optie, maar oefenen in de praktijk is sowieso veel handiger.

Waarom haat je rijles?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:18:52 #43
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164361326
Iemand interesse in twee boeken van VekaBest, verkeersregels + 12 theorie-examens? De boeken zijn wat ouder, maar er staat natuurlijk wel bruikbare informatie in. M'n schoonmoeder heeft ze gebruikt, dus hier en daar staat wat geschreven, maar dit is verder niet hinderlijk.

Oh en nog een boek: Rijopleiding in Stappen. Dé voorbereiding op je rijlessen. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door niepleuje op 09-08-2016 16:26:56 ]
pi_164365337
Dit is een goed filmpje waarin ook uitleg wordt gegeven over wat te doen als de baan vol zit. :)


Leuke filmpjes op Youtube trouwens over het invoegen! :) Zoals vrachtwagenchauffeurs die ineens stil gaan staan en mensen die gewoon heel idioot invoegen. :')
  woensdag 10 augustus 2016 @ 09:47:12 #45
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164387939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:39 schreef IDkaart het volgende:
Dit is een goed filmpje waarin ook uitleg wordt gegeven over wat te doen als de baan vol zit. :)


Leuke filmpjes op Youtube trouwens over het invoegen! :) Zoals vrachtwagenchauffeurs die ineens stil gaan staan en mensen die gewoon heel idioot invoegen. :')
Geen ruimte maken omdat die invoegende bestuurder maar op techniek moet rijden... Tja, logisch, maar in de praktijk zie je het vaak toch iets anders. Bang dat ze er niet tussen komen en dan gaan ze ineens gekke dingen doen & maken amper gebruik van de lengte van de strook. Ik schuif dan liever op zodat ik er niet eentje in m'n deur krijg. :P
pi_164479943
Weet iemand een rijschool waar ik GOEDE KANS MAAK OM vanaf volgende week dinsdag tot de vrijdag de week erna elke dag zou kunnen lessen en dan later pas hoef te betalen? Liefst omgeving Den Haag, maar vanaf dinsdag heb ik gratis OV dus kan ik ook naar bv Amsterdam of Utrecht.

Het moet alleen gaan om lessen! Ik wil graag in Leiden examen doen want trams. :r

En ik moet echt achteraf kunnen betalen.

Ik begreep dat je bij IQ drive pas na een jaar betaald hoeft te hebben?

En de Wolf Rijbewijsshop is ook pas later betalen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2016 23:14:50 ]
pi_164480008
Ah bah ze willen dat je een vaste baan hebt overal, waarom ook echt, als ik fulltime bijleen bij DUO? :r
pi_164480348
WTF NU BEN IK ECHT BOOS OVERAL MAG JE ONBEPERKT EXAMEN DOEN MAAR ALS IK ZAK BIJ WAAR IK RIJD MOET IK WEER EXAMENGELD BETALEN :( :( :( :( :( :( :(
pi_164481836
Fuck IQdrive is wel heel erg slecht :')
http://www.klachtenkompas.nl/iqdrive

Ik denk dat ik maar bij m'n eigen blijf ook al duurt het lang
pi_164482955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 23:14 schreef IDkaart het volgende:
Weet iemand een rijschool waar ik GOEDE KANS MAAK OM vanaf volgende week dinsdag tot de vrijdag de week erna elke dag zou kunnen lessen en dan later pas hoef te betalen? Liefst omgeving Den Haag, maar vanaf dinsdag heb ik gratis OV dus kan ik ook naar bv Amsterdam of Utrecht.

Het moet alleen gaan om lessen! Ik wil graag in Leiden examen doen want trams. :r

En ik moet echt achteraf kunnen betalen.

Ik begreep dat je bij IQ drive pas na een jaar betaald hoeft te hebben?

En de Wolf Rijbewijsshop is ook pas later betalen?
Kan je dat zo makkelijk kiezen dan, als je ergens anders examen wil doen?
pi_164483759
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 01:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kan je dat zo makkelijk kiezen dan, als je ergens anders examen wil doen?
Volgens mij mag je examen doen waar je wilt en hoef je alleen de rijschool te machtigen? En er zijn instroompakketten voor mensen die van rijschool switchen.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:04:19 #52
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164486399
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 00:32 schreef IDkaart het volgende:
Fuck IQdrive is wel heel erg slecht :')
http://www.klachtenkompas.nl/iqdrive

Ik denk dat ik maar bij m'n eigen blijf ook al duurt het lang
Waarom heb je nu zo lang geen les? Vakantie van je instructeur?
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:08:47 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_164486426
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 00:32 schreef IDkaart het volgende:
Fuck IQdrive is wel heel erg slecht :')
http://www.klachtenkompas.nl/iqdrive

Ik denk dat ik maar bij m'n eigen blijf ook al duurt het lang
Tering hey.

quote:
RTL vond in een eerste screening acht rijscholen waarbij de cijfers niet deugden. Als voorbeeld werd de website van rijschool IQ Drive aangehaald. Hierop werd gepretendeerd een slagingspercentage van 65 procent te hebben op het eerste examen. In de Open Data was echter te zien dat slechts 25 procent na lessen bij IQ Drive in één keer slaagt.

Daarnaast stelde de rijschool winnaar te zijn van ‘Het Gouden Stuur’, een prijs voor de veiligste rijschool van Nederland. Van die prijs heeft echter nog nooit iemand gehoord. Na benadering door RTL Nieuws is de prijs verdwenen van de website en het slagingspercentage ook niet meer zichtbaar.
Ook echt maar 25% volgens mij zat het waar ik zat op 60-70% (officieel)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164491572
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:04 schreef Voszje het volgende:

[..]

Waarom heb je nu zo lang geen les? Vakantie van je instructeur?
Ja hij was weg. En ik zit met het probleem dat ik altijd vooraf moet betalen en ik daardoor niet twee keer per week kon lessen. :(

Maar elke rijschool is even kut of nog kutter dus ja.
pi_164491593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:08 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Tering hey.

[..]

Ook echt maar 25% volgens mij zat het waar ik zat op 60-70% (officieel)
Bij waar ik zit 35% en waar ik eerst zat 80%... Maar ik vind die waar ik nu zit wel echt beter. Die eerste werkte met een Mercedes die je niet voelt rijden en allemaal luxe heeft waardoor ik pas bij de tweede leerde hoe je auto moet rijden. :') En bij die eerste is de TTT verplicht. Tsja, zo kan ik ook het slagingspercentage opkrikken.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:59:02 #56
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164491696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:53 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja hij was weg. En ik zit met het probleem dat ik altijd vooraf moet betalen en ik daardoor niet twee keer per week kon lessen. :(

Maar elke rijschool is even kut of nog kutter dus ja.
Balen is dat. :{ Ik betaalde altijd pas na 10 lesuren, maar het kon ook na meerdere lesuren. Ik dacht dat dat gebruikelijk was.
pi_164491753
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 14:59 schreef Voszje het volgende:

[..]

Balen is dat. :{ Ik betaalde altijd pas na 10 lesuren, maar het kon ook na meerdere lesuren. Ik dacht dat dat gebruikelijk was.
Ja, mijn moeder denkt dat dat zo is omdat het zwart is, maar mijn instructeur zegt van niet en dat alles wit is. :') Het boeit me verder ook vrij weinig of dat zo is, volgens mij doet elke instructeur het voor een deel zwart. _O-

(Ik moet altijd contant betalen nooit op de rekening. :P )
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:09:15 #58
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164491969
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:01 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja, mijn moeder denkt dat dat zo is omdat het zwart is, maar mijn instructeur zegt van niet en dat alles wit is. :') Het boeit me verder ook vrij weinig of dat zo is, volgens mij doet elke instructeur het voor een deel zwart. _O-

(Ik moet altijd contant betalen nooit op de rekening. :P )
Contant zelfs :P Het zou best kunnen dat het dan gewoon deels zwart is, lol.
pi_164492101
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:09 schreef Voszje het volgende:

[..]

Contant zelfs :P Het zou best kunnen dat het dan gewoon deels zwart is, lol.
Ik heb bij fiscaal recht geleerd dat je zeker 70 euro per uur moet verdienen als ondernemer om rond te kunnen komen, dus dan weet je wel hoe het zit. :') (Of is er een aangepaste regeling voor instructeurs?)
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:16:34 #60
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164492223
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:12 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik heb bij fiscaal recht geleerd dat je zeker 70 euro per uur moet verdienen als ondernemer om rond te kunnen komen, dus dan weet je wel hoe het zit. :') (Of is er een aangepaste regeling voor instructeurs?)
Mijn instructrice was franchisenemer, daardoor moest ze ook nog afdragen aan de rijschooleigenaar. Hij reed wel een dikke bak (1x in mogen rijden) en verdiende zat. :P
pi_164492268
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 09:08 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Tering hey.

[..]

Ook echt maar 25% volgens mij zat het waar ik zat op 60-70% (officieel)
IQdrive adverteert ook met dat ze onbeperkt gratis herexamens geven, maar op internet staan klachten over dat je dan verplicht 8 rijlessen moet kopen. Zelfs als je door "pech" gezakt was, over twee weken alweer herexamen kan doen en 2 lessen voor de herhaling zat is. :')
pi_164591987
Vandaag TTT gehad na 45 lessen, commentaar was vooral dat ik vaak niet ver genoeg vooruit kijk/denk bij situaties waar je aan komt rijden bij kruisingen e.d. waar je geen voorrang hebt, dat je bv. teveel bezig met die ene fietser van rechts waar je best nog wel voorlangs kan, maar ook al moet zien dat je daarna ook vlot kan doorgaan op de rijbanen erachter, en niet alsnog moet gaan stoppen zodat je die fietser hindert. Ik neem wel netjes gas terug, maar twijfel ik teveel terwijl ik het best vlot door had kunnen rijden waardoor ik de doorstroming iets teveel belemmer. Lijkt me wel beter dan in 1 keer doorjakkeren zonder te kijken, maar voor het examen niet goed genoeg.

Vrijstelling wel gehaald, had ik ook wel verwacht, had al redelijk ingeprent gekregen dat ik het mezelf niet te moeilijk moest maken met uitkiezen van een parkeerplek en goed om me heen kijken belangrijker was dan dat ding 100% tussen de strepen zetten.
pi_164592258
RRijles na 2.5 week, ging wel weer lastig. ;(
(she/her)
pi_164592963
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 02:11 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Volgens mij mag je examen doen waar je wilt en hoef je alleen de rijschool te machtigen? En er zijn instroompakketten voor mensen die van rijschool switchen.
Ah, cool. Dat wist ik niet.
Lijkt me over het algemeen wel heb beste om rijexamen te doen waar je ook rijlessen hebt gehad. Mij rijinstructeur zei dat er een aantal standaard routes waren voor het rijexamen, die je dan bij het lessen dus ook alvast een keer kan rijden. Als je rijexamen doet in een compleet andere buurt, kom je misschien wel sneller in situaties terecht waar je verkeerd op reageert.
pi_164606844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:01 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja, mijn moeder denkt dat dat zo is omdat het zwart is, maar mijn instructeur zegt van niet en dat alles wit is. :') Het boeit me verder ook vrij weinig of dat zo is, volgens mij doet elke instructeur het voor een deel zwart. _O-

(Ik moet altijd contant betalen nooit op de rekening. :P )
Ik kreeg pas op de praktijk examen dag mijn factuur :P Verder had hij mij verteld dat ze samen met alle rijschoolhouders in de buurt samen kwamen, ze hebben oa besproken dat iedereen 45euro/pu moet rekenen en niet meer dan 5 euro or 5% lager mochten.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:52:20 #66
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164614371
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 17:55 schreef Henno het volgende:
Vandaag TTT gehad na 45 lessen, commentaar was vooral dat ik vaak niet ver genoeg vooruit kijk/denk bij situaties waar je aan komt rijden bij kruisingen e.d. waar je geen voorrang hebt, dat je bv. teveel bezig met die ene fietser van rechts waar je best nog wel voorlangs kan, maar ook al moet zien dat je daarna ook vlot kan doorgaan op de rijbanen erachter, en niet alsnog moet gaan stoppen zodat je die fietser hindert. Ik neem wel netjes gas terug, maar twijfel ik teveel terwijl ik het best vlot door had kunnen rijden waardoor ik de doorstroming iets teveel belemmer. Lijkt me wel beter dan in 1 keer doorjakkeren zonder te kijken, maar voor het examen niet goed genoeg.

Vrijstelling wel gehaald, had ik ook wel verwacht, had al redelijk ingeprent gekregen dat ik het mezelf niet te moeilijk moest maken met uitkiezen van een parkeerplek en goed om me heen kijken belangrijker was dan dat ding 100% tussen de strepen zetten.
Toch gefeliciteerd met de vrijstelling! ;) Wat jij doet is uiteraard beter dan in één keer doorjakkeren, maar twijfel moet je niet hebben. Je kan jezelf er namelijk ook mee in de problemen brengen.

Nu weet je in ieder geval je aandachtspunten voor je praktijkexamen, staat deze al gepland?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:52:50 #67
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164614377
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 18:07 schreef Fylax het volgende:
RRijles na 2.5 week, ging wel weer lastig. ;(
Wat vind je lastig?
pi_164635908
Ik wil even zeker weten of ik het goed heb:

https://www.google.nl/maps/@52.2020021,4.4846617,16.67z?hl=nl

Je komt uit Voorhout en je rijdt op de Haarlemmertrekvaart. Je slaat af naar de Haarlemmerstraatweg. Dit is toch dan nog steeds een 80km/u weg, omdat je nergens onderweg een bordje ziet met "Oegstgeest" of "50" en er dus geen aanwijzing is dat je in de bebouwde kom bent?

(Ik weet dat aan het eind van de weg je wel het bord OEGSTGEEST ziet, dus dat is dan bebouwde kom toch? En er is op die weg een stuk waar de adviessnelheid 50km/u is.)
pi_164636134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:27 schreef IDkaart het volgende:
Ik wil even zeker weten of ik het goed heb:

https://www.google.nl/maps/@52.2020021,4.4846617,16.67z?hl=nl

Je komt uit Voorhout en je rijdt op de Haarlemmertrekvaart. Je slaat af naar de Haarlemmerstraatweg. Dit is toch dan nog steeds een 80km/u weg, omdat je nergens onderweg een bordje ziet met "Oegstgeest" of "50" en er dus geen aanwijzing is dat je in de bebouwde kom bent?

(Ik weet dat aan het eind van de weg je wel het bord OEGSTGEEST ziet, dus dat is dan bebouwde kom toch? En er is op die weg een stuk waar de adviessnelheid 50km/u is.)
De haarlemmerstraatweg is inderdaad super verwarrend, het lijkt een 80km voorrangsweg, met een adviessnelheid van 50km. Maar die borden staan er niet overal. Verder is het weer geen voorrangsweg vlak voor de bocht, terwijl er wel haaientanden bij de weg van rechts staan. Heel vaag.

Oh btw handige tip: voorrangsbord net NA een kruising: is altijd buiten de bebouwde kom. Voorrangsbord VOOR de kruising is altijd binnen de bebouwde kom. (Dit geldt alleen in Nederland!!!)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164638581
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:35 schreef delano.888 het volgende:

[..]

De haarlemmerstraatweg is inderdaad super verwarrend, het lijkt een 80km voorrangsweg, met een adviessnelheid van 50km. Maar die borden staan er niet overal. Verder is het weer geen voorrangsweg vlak voor de bocht, terwijl er wel haaientanden bij de weg van rechts staan. Heel vaag.

Oh btw handige tip: voorrangsbord net NA een kruising: is altijd buiten de bebouwde kom. Voorrangsbord VOOR de kruising is altijd binnen de bebouwde kom. (Dit geldt alleen in Nederland!!!)
He wat jij noemt over die voorrangsweg en kruising klopt, het was mij nog nooit opgevallen. :o
  donderdag 18 augustus 2016 @ 01:57:13 #71
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_164638731
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 23:27 schreef IDkaart het volgende:
Ik wil even zeker weten of ik het goed heb:

https://www.google.nl/maps/@52.2020021,4.4846617,16.67z?hl=nl

Je komt uit Voorhout en je rijdt op de Haarlemmertrekvaart. Je slaat af naar de Haarlemmerstraatweg. Dit is toch dan nog steeds een 80km/u weg, omdat je nergens onderweg een bordje ziet met "Oegstgeest" of "50" en er dus geen aanwijzing is dat je in de bebouwde kom bent?

(Ik weet dat aan het eind van de weg je wel het bord OEGSTGEEST ziet, dus dat is dan bebouwde kom toch? En er is op die weg een stuk waar de adviessnelheid 50km/u is.)
Ik ken het daar niet en zou als rijbewijs hebbende wss 60 rijden als ik alleen op de weg zou zitten en anders meegaan met de rest. :')

Het is slecht aangeven, ook qua belijning op de weg.
pi_164638788
Kent iemand toevallig deze examenroute?

Je rijdt langs Leiden Transferium, of je rijdt in die richting. (N206) :D Dan sla je af naar de Voorschoterweg. Je gaat onder de N206 (links afslaan) door naar de Hoofdstraat in Valkenburg en daar rijdt je een flutroute helemaal rechtdoor tot de stoplichten van de Sandtlaan in Katwijk. :')

Op de Hoofdstraat kom je intussen vlak bij de Broekweg een paal in het wegdek voor de bus tegen en moet je langs die smalle opening rechts gaan.

(Wel grappig dat vlak bij dat punt je op een kruispunt een leswagen van ABC ziet op Streetview. _O- )

Intussen moet je op jouw route goed opletten wanneer je van 30 naar 50 moet gaan en weer terug. Ook heb je een paar keer van die smalle doorgangen waar je als eerste moet zijn want anders heeft de tegenligger voorrang. (Die openingen heb je ook in een woonwijk in Oegstgeest: Gehele Lange Voort tot aan Abtspoelweg)

Kent iemand nog leuke examenroute voor mij? :D Liefst die van CBR Leiden omdat ik daar waarschijnlijk examen doe. Maar als je duidelijk kan uitleggen waar een gemene route is elders in het land, dan vind ik het ook fijn om die te bekijken op Google Maps Streetview en er digitaal doorheen te rijden. :) (En vooral goed op de borden letten. _O_ )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2016 02:01:43 ]
pi_164638873
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 01:57 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ken het daar niet en zou als rijbewijs hebbende wss 60 rijden als ik alleen op de weg zou zitten en anders meegaan met de rest. :')

Het is slecht aangeven, ook qua belijning op de weg.
De regel is toch officieel dat zolang je geen OEGSTGEEST (of andere plaatsnaam) ziet of een nieuw bord met de maximumsnelheid, dat je dan 80 (sommige gevallen 60) blijft rijden? :P

Ik heb het zelf ook al twee keer fout gedaan. Ik sloeg af naar die weg en ik gingen 50 rijden. Ik had eerder geleerd dat je buiten de bebouwde kom rijdt als je groene bordjes in de vangrails ziet, maar die zijn daar niet eens. _O-
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:49:50 #74
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_164658647
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 02:04 schreef IDkaart het volgende:

[..]

De regel is toch officieel dat zolang je geen OEGSTGEEST (of andere plaatsnaam) ziet of een nieuw bord met de maximumsnelheid, dat je dan 80 (sommige gevallen 60) blijft rijden? :P

Ik heb het zelf ook al twee keer fout gedaan. Ik sloeg af naar die weg en ik gingen 50 rijden. Ik had eerder geleerd dat je buiten de bebouwde kom rijdt als je groene bordjes in de vangrails ziet, maar die zijn daar niet eens. _O-
Ik heb geen idee, ik heb mijn hele theorie bij elkaar gegokt.

Aan de belijning te zien is het geen 80 weg en ik zie ook geen groene bordjes, dus ik zou het daar niet rijden, maar misschien mag het daar gewoon, ik heb geen idee.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:13:48 #75
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164703844
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 02:04 schreef IDkaart het volgende:

[..]

De regel is toch officieel dat zolang je geen OEGSTGEEST (of andere plaatsnaam) ziet of een nieuw bord met de maximumsnelheid, dat je dan 80 (sommige gevallen 60) blijft rijden? :P

Ik heb het zelf ook al twee keer fout gedaan. Ik sloeg af naar die weg en ik gingen 50 rijden. Ik had eerder geleerd dat je buiten de bebouwde kom rijdt als je groene bordjes in de vangrails ziet, maar die zijn daar niet eens. _O-
Heb je inmiddels alweer rijles?
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:57:39 #76
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_164708253
Moet ik na m'n 18e nog iets speciaals doen met m'n begeleiderspas?, ik dacht van niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd
pi_164708341
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:57 schreef Misterjack41 het volgende:
Moet ik na m'n 18e nog iets speciaals doen met m'n begeleiderspas?, ik dacht van niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd
Je kunt 'm inlijsten, maar het document zelf heeft geen waarde meer. Ook niet voor de overheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_164709469
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 11:13 schreef Voszje het volgende:

[..]

Heb je inmiddels alweer rijles?
Woensdag weer. :)
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:36:50 #79
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164710203
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 16:02 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Woensdag weer. :)
Hopelijk gaat het allemaal een beetje snel! Goed dat je de routes bekijkt op Streetview, ik vind dat ook altijd wel grappig. :)
pi_164725694
Iemand tips voor hoe ik eindelijk invoegen goed kan leren? :( Ik maak me hier al weken druk om. :'(

Ik denk dat als in eindelijk kan invoegen op de snelweg zonder problemen dat ik dan examen mag aanvragen (die opdrachten zijn niet zo belangrijk begreep ik, en de meeste heb ik al een paar keer gedaan) maar dit is dus echt een big issue. :(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2016 03:03:51 ]
pi_164725882
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 03:03 schreef IDkaart het volgende:
Iemand tips voor hoe ik eindelijk invoegen goed kan leren? :( Ik maak me hier al weken druk om. :'(

Ik denk dat als in eindelijk kan invoegen op de snelweg zonder problemen dat ik dan examen mag aanvragen (die opdrachten zijn niet zo belangrijk begreep ik, en de meeste heb ik al een paar keer gedaan) maar dit is dus echt een big issue. :(
veel gas geven.. en kijken waar ruimte is en daar naar toe gaan en er tussen proppen
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_164726400
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2016 03:20 schreef DieselTank het volgende:

[..]

veel gas geven.. en kijken waar ruimte is en daar naar toe gaan en er tussen proppen
Snelheid aanpassen aan het verkeer op de hoofdrijbaan is een beter idee.
Denk dat veel gas geven als je wilt invoegen in langzaam rijdend of stilstaand verkeer niet bijster slim over komt. ;)
  zondag 21 augustus 2016 @ 09:34:32 #83
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164727345
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 03:03 schreef IDkaart het volgende:
Iemand tips voor hoe ik eindelijk invoegen goed kan leren? :( Ik maak me hier al weken druk om. :'(

Ik denk dat als in eindelijk kan invoegen op de snelweg zonder problemen dat ik dan examen mag aanvragen (die opdrachten zijn niet zo belangrijk begreep ik, en de meeste heb ik al een paar keer gedaan) maar dit is dus echt een big issue. :(
Meekomen met het verkeer op de hoofdrijbaan en goed kijken wat er zoal rijdt, zodat je een plekje vindt om in te voegen.
pi_164729409
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 04:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Snelheid aanpassen aan het verkeer op de hoofdrijbaan is een beter idee.
Denk dat veel gas geven als je wilt invoegen in langzaam rijdend of stilstaand verkeer niet bijster slim over komt. ;)
Als je precies even hard gaat als de autos / vrachtwagens op de snelweg en je rijdt naast een vrachtwagen kom je er natuurlijk nooit op.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_164731519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 15:12 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik heb bij fiscaal recht geleerd dat je zeker 70 euro per uur moet verdienen als ondernemer om rond te kunnen komen, dus dan weet je wel hoe het zit. :') (Of is er een aangepaste regeling voor instructeurs?)
Die instructeurs verdienen niet veel. Mijn instructeur zei dat rijles geven geen vetpot is en dat hij het deed, omdat hij het heel leuk vond. Naast rijles geven was hij ook met andere werkzaamheden bezig.

Verzekering, onderhoud en brandstof kosten al een hoop geld. Ik denk dat ze minder dan modaal verdienen.
pi_164737124
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2016 11:46 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Als je precies even hard gaat als de autos / vrachtwagens op de snelweg en je rijdt naast een vrachtwagen kom je er natuurlijk nooit op.
"Snelheid aanpassen aan" is niet hetzelfde als precies even snel rijden.
Maar dat doe jij toch niet met je "altijd veel gas geven."
pi_164740244
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:21 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Die instructeurs verdienen niet veel. Mijn instructeur zei dat rijles geven geen vetpot is en dat hij het deed, omdat hij het heel leuk vond. Naast rijles geven was hij ook met andere werkzaamheden bezig.

Verzekering, onderhoud en brandstof kosten al een hoop geld. Ik denk dat ze minder dan modaal verdienen.
Ligt er aan hoeveel rijlessen hij of zij per week gaf. Mijn rijleraar had een periode dat hij wel 70 uur rijles per week gaf, maar dat was toen gekkenhuis zei hij want hij moest elke avond wel rijden.

Verder doen ze ook heel veel zwart gok ik, vooral die van 30 euro p uur. En zoals mijn rijleraar zei: 45 euro per uur is niet zo heel veel hoor, voor dat geld krijg je ook een schilder en je mag nog eens in mijn auto rijden ook.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_164775297
quote:
14s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:07 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ligt er aan hoeveel rijlessen hij of zij per week gaf. Mijn rijleraar had een periode dat hij wel 70 uur rijles per week gaf, maar dat was toen gekkenhuis zei hij want hij moest elke avond wel rijden.

Verder doen ze ook heel veel zwart gok ik, vooral die van 30 euro p uur. En zoals mijn rijleraar zei: 45 euro per uur is niet zo heel veel hoor, voor dat geld krijg je ook een schilder en je mag nog eens in mijn auto rijden ook.
Mijn instructeur zei ook dat de belastingdienst niet alles kan controleren, dus ze geven veel meer uren rijles dan dat ze daadwerkelijk opgeven aan de belastingdienst. Zodoende kunnen ze veel meer geld verdienen.

Rijscholen die rijlessen aanbieden van 20 euro per les opereren eigenlijk onder de kostprijs. Die moeten wel zwart werken. Vaak zijn het jonge Turken/Marokkanen van begin 20 die dan rijles geven :') Waar ik woon (grote stad) stikt het van zulke rijscholen.
pi_164775354
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:31 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Mijn instructeur zei ook dat de belastingdienst niet alles kan controleren, dus ze geven veel meer uren rijles dan dat ze daadwerkelijk opgeven aan de belastingdienst. Zodoende kunnen ze veel meer geld verdienen.

Rijscholen die rijlessen aanbieden van 20 euro per les opereren eigenlijk onder de kostprijs. Die moeten wel zwart werken. Vaak zijn het jonge Turken/Marokkanen van begin 20 die dan rijles geven :') Waar ik woon (grote stad) stikt het van zulke rijscholen.
Iemand adviseerde mij Rijschool Expert die in Leiden heel bekend schijnt te zijn. Daar werken ook heel veel Turken/Marokkanen en het is een dure rijschool begreep ik. _O- Het zijn inderdaad vaak "buitenlanders" die les geven. (Ook Afghanen, Irakezen etc)
pi_164775372
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:31 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Mijn instructeur zei ook dat de belastingdienst niet alles kan controleren, dus ze geven veel meer uren rijles dan dat ze daadwerkelijk opgeven aan de belastingdienst. Zodoende kunnen ze veel meer geld verdienen.

Rijscholen die rijlessen aanbieden van 20 euro per les opereren eigenlijk onder de kostprijs. Die moeten wel zwart werken. Vaak zijn het jonge Turken/Marokkanen van begin 20 die dan rijles geven :') Waar ik woon (grote stad) stikt het van zulke rijscholen.
Wel leuk dat goedkoop rijles maar ik twijfel of die rijlessen ook echt net zo leerzaam zijn als een fatsoenlijke rijleraar van 25 / 30+ Mijn rijleraar gaf ook les aan busschauffeurs en was zelf ook buschauffeur :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_164778464
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:34 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Wel leuk dat goedkoop rijles maar ik twijfel of die rijlessen ook echt net zo leerzaam zijn als een fatsoenlijke rijleraar van 25 / 30+ Mijn rijleraar gaf ook les aan busschauffeurs en was zelf ook buschauffeur :P
Leeftijd heeft er niks mee te maken en de rijbewijscategorie ook al niet.
En dat goedkoop rijles (zoals jij dat noemt) kan beter zijn dan een duurdere rijles gegeven door een instructeur die het geen reet interesseert.
Ik zit me echt af te vragen waarom je je hier zo druk om maakt en je je er mee bemoeit aangezien je in je eerdere uitspraken al bewezen hebt er geen bal verstand van te hebben.
pi_164778979
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2016 23:34 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Wel leuk dat goedkoop rijles maar ik twijfel of die rijlessen ook echt net zo leerzaam zijn als een fatsoenlijke rijleraar van 25 / 30+ Mijn rijleraar gaf ook les aan busschauffeurs en was zelf ook buschauffeur :P
Mijn rijinstructeur was ook bijna bejaard (zat in de VUT ofzo) en had zijn eigen auto laten ombouwen naar een lesauto. Ik betaalde (zo'n 5 jaar geleden) 33euro per les en was na 28 lessen de eerste keer geslaagd. Geen TTT.
Mijn oudere broer was een paar jaar daarvoor met ongeveer 20 lessen geslaagd en mijn nog oudere broer had er maar 17 nodig.
pi_164783286
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 06:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Leeftijd heeft er niks mee te maken en de rijbewijscategorie ook al niet.
En dat goedkoop rijles (zoals jij dat noemt) kan beter zijn dan een duurdere rijles gegeven door een instructeur die het geen reet interesseert.
Ik zit me echt af te vragen waarom je je hier zo druk om maakt en je je er mee bemoeit aangezien je in je eerdere uitspraken al bewezen hebt er geen bal verstand van te hebben.
Er is heus wel verschil tussen iemand van 18 die rijles geeft of iemand met meer ervaring en inzicht. Vooral als die 18 jarige mo of ahmed heet.

Ja natuurlijk als de rijleraar het geen reet interesseert is hij slechter, dat kan iedereen wel bedenken.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_164785379
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:28 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Er is heus wel verschil tussen iemand van 18 die rijles geeft of iemand met meer ervaring en inzicht. Vooral als die 18 jarige mo of ahmed heet.

Ja natuurlijk als de rijleraar het geen reet interesseert is hij slechter, dat kan iedereen wel bedenken.
:? Waarom zou een Nederlandse docent beter zijn dan een Marokkaanse? Ik zie het verschil niet.
pi_164785757
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:03 schreef IDkaart het volgende:

[..]

:? Waarom zou een Nederlandse docent beter zijn dan een Marokkaanse? Ik zie het verschil niet.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164786140
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:03 schreef IDkaart het volgende:

[..]

:? Waarom zou een Nederlandse docent beter zijn dan een Marokkaanse? Ik zie het verschil niet.
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:18 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zeg toch echt duidelijk ''18 jarige rijleraren'' en daar bedoel ik jonge gastjes van 20 die een rijschool hebben (of bij een rijschool werken). En de enige jonge rijleraren die ik ken zijn vaak irakezen marokanen turken etc etc. Die zijn vaak veel goedkoper en concurreren de echte rijschoolhouders weg die alles wel redelijk wit doen.

Maar jullie zijn dus voorstander voor vaak bijna illegale rijscholen die voor een veel te lage prijs kwalitatief slechte rijles geven. Zo ken ik er een paar die het altijd grappig vinden om te tüteren naar vrouwen en asociaal rijgedrag en alles kapot schelden.

En oh meteen de racisten kaart er bij halen. En nee ik ben absoluut geen pvv stemmer, maar ik vind het wel goed dat ze er zijn.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_164786625
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:34 schreef DieselTank het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg toch echt duidelijk ''18 jarige rijleraren'' en daar bedoel ik jonge gastjes van 20 die een rijschool hebben (of bij een rijschool werken). En de enige jonge rijleraren die ik ken zijn vaak irakezen marokanen turken etc etc. Die zijn vaak veel goedkoper en concurreren de echte rijschoolhouders weg die alles wel redelijk wit doen.

Maar jullie zijn dus voorstander voor vaak bijna illegale rijscholen die voor een veel te lage prijs kwalitatief slechte rijles geven. Zo ken ik er een paar die het altijd grappig vinden om te tüteren naar vrouwen en asociaal rijgedrag en alles kapot schelden.

En oh meteen de racisten kaart er bij halen. En nee ik ben absoluut geen pvv stemmer, maar ik vind het wel goed dat ze er zijn.
Toen ik mijn instructeursopleiding deed kreeg ik les van iemand die direct na het halen van zijn rbw zelf de instructeursopleiding heeft gedaan. Hij was hooguit 20 jaar.
En hij was verdomd goed in zijn werk, leeftijd heeft er echt geen zak mee te maken, wat wel belangrijk is is hoe serieus iemand is en hoe serieus hij zijn werk neemt.

En waarom ken jij zo veel jonge rijleraren? Zo vaak van rijschool gewisseld omdat het niet wou lukken?
En waarom denk je dat jonge instructeurs altijd naar meisjes fluiten?
Jij hebt echt een vertekend wereldbeeld zeg.

Kom eens terug in de realiteit, dan praten we wel verder.
pi_164787286
ik had ergens gelezen dat je minimaal 5(?) jaar je rijbewijs moet hebben (dus een ervaren bestuurder) voordat je zelf rijinstructeur mag zijn... Lijkt me dat je op je 20e dan nog geen rijles mag geven.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_164788388
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:34 schreef DieselTank het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg toch echt duidelijk ''18 jarige rijleraren'' en daar bedoel ik jonge gastjes van 20 die een rijschool hebben (of bij een rijschool werken). En de enige jonge rijleraren die ik ken zijn vaak irakezen marokanen turken etc etc. Die zijn vaak veel goedkoper en concurreren de echte rijschoolhouders weg die alles wel redelijk wit doen.
quote:
[quote]14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 12:28 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Er is heus wel verschil tussen iemand van 18 die rijles geeft of iemand met meer ervaring en inzicht. Vooral als die 18 jarige mo of ahmed heet.

Vooral als 'ie mo of ahmed heet, je zegt het zelf.

quote:
Maar jullie zijn dus voorstander voor vaak bijna illegale rijscholen die voor een veel te lage prijs kwalitatief slechte rijles geven. Zo ken ik er een paar die het altijd grappig vinden om te tüteren naar vrouwen en asociaal rijgedrag en alles kapot schelden.
Dat maak jij ervan.
quote:
En oh meteen de racisten kaart er bij halen. En nee ik ben absoluut geen pvv stemmer, maar ik vind het wel goed dat ze er zijn.
Met een smiley, eh ;) Was niet serieus :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164790417
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:18 schreef Apotheose het volgende:
ik had ergens gelezen dat je minimaal 5(?) jaar je rijbewijs moet hebben (dus een ervaren bestuurder) voordat je zelf rijinstructeur mag zijn... Lijkt me dat je op je 20e dan nog geen rijles mag geven.
Klopt, maar technisch gezien is het ook geen rijles.
Hij leidt mensen die al een rbw hebben op tot instructeur en dat mag gewoon, ongeacht de leeftijd.
Het grootste gedeelte van zo'n opleiding is trouwens theorie en ook jij zou die lessen mogen geven.
Wel handig als je dan net als hij vrijwel alles weet. :Y
pi_164838242
Shit zeg, iets te hard op de rotonde, ineens vol op de rem omdat er een idioot met 50 over het fietspad raast, halve hartstilstand :')
  donderdag 25 augustus 2016 @ 12:03:20 #102
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164838371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 11:58 schreef BredeBroeder het volgende:
Shit zeg, iets te hard op de rotonde, ineens vol op de rem omdat er een idioot met 50 over het fietspad raast, halve hartstilstand :')
Zelfs als je niet te hard op de rotonde rijdt krijg je nog aan hartstilstand van dat soort figuren. :')
pi_164838822
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:03 schreef Voszje het volgende:

[..]

Zelfs als je niet te hard op de rotonde rijdt krijg je nog aan hartstilstand van dat soort figuren. :')
Ja maar dan vlieg je niet een meter naar voren als je remt :')
pi_164839133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:23 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja maar dan vlieg je niet een meter naar voren als je remt :')
Als je een meter naar voren vliegt zit je gordel niet goed ;)
pi_164872607
Zelden zoveel geleerd als vandaag. _O-
- Snelweg koppeling niet nodig bij remmen voor idioten die ineens van rechts hun auto voor je gooien. Je kan gewoon in z'n 5 rijden zolang je niet onder de 50 rijdt. _O_
- Als je in je zijspiegel iemand ziet en diezelfde persoon ook in je binnenspiegel, dan is diegene ver weg. Zie je iemand alleen in je zijspiegel, dan is diegene dichtbij.
- Als je wilt invoegen, moet je naast de blokjes links in de linkerspiegel kijken. :P Dit had ik ook pas de vorige keer door. _O- Maar drie keer is scheepsrecht, de volgende keer gaat het vast goed. _O_

Ik heb voor 13 lessen betaald, als het invoegen de goed gaat en ik ontspannen op de snelweg rijd kan ik vast over 1-2 maanden eindelijk examen aanvragen. _O_
pi_164876227
^O^
Moeten zij weten
pi_164876299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 18:23 schreef IDkaart het volgende:
Zelden zoveel geleerd als vandaag. _O-
- Snelweg koppeling niet nodig bij remmen voor idioten die ineens van rechts hun auto voor je gooien. Je kan gewoon in z'n 5 rijden zolang je niet onder de 50 rijdt. _O_
- Als je in je zijspiegel iemand ziet en diezelfde persoon ook in je binnenspiegel, dan is diegene ver weg. Zie je iemand alleen in je zijspiegel, dan is diegene dichtbij.
- Als je wilt invoegen, moet je naast de blokjes links in de linkerspiegel kijken. :P Dit had ik ook pas de vorige keer door. _O- Maar drie keer is scheepsrecht, de volgende keer gaat het vast goed. _O_

Ik heb voor 13 lessen betaald, als het invoegen de goed gaat en ik ontspannen op de snelweg rijd kan ik vast over 1-2 maanden eindelijk examen aanvragen. _O_
Ben je nooit eerder op de snelweg geweest of heeft je vorige rijinstructeur nooit even opgemerkt dat je niet de koppeling hoeft te gebruiken als je een beetje moet afremmen op de snelweg?
pi_164876361
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ben je nooit eerder op de snelweg geweest of heeft je vorige rijinstructeur nooit even opgemerkt dat je niet de koppeling hoeft te gebruiken als je een beetje moet afremmen op de snelweg?
Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.
Daarnaast hebben mijn ouders geen auto waardoor ik niet onbewust rijvaardigheid op kan pikken door bij hun plaats te nemen. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2016 21:00:29 ]
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:42:12 #109
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164885785
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:00 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.
Daarnaast hebben mijn ouders geen auto waardoor ik niet onbewust rijvaardigheid op kan pikken door bij hun plaats te nemen. _O-
Maar als het goed is zie je toch ook dat je snelheid nog dusdanig hoog is, wanneer je afremt op de snelweg? :P Hetzelfde als met opschakelen, ook dan zie je dat vanaf de snelheid van 80 je in z'n 5 kan.
pi_164885870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:00 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.
Daarnaast hebben mijn ouders geen auto waardoor ik niet onbewust rijvaardigheid op kan pikken door bij hun plaats te nemen. _O-
Ik bedoelde het ook niet als kritiek op jou, eerder op de rijinstructeur. Als het goed is merkt hij wanneer jij de koppeling gebruikt (althans, dat was met mijn rijinstructeur zo) en ik zou verwachten dat hij daar dan iets over zegt als je op de snelweg een aantal keer onnodig de koppeling in trapt.
Overigens hoeft dat binnen de bebouwde kom ook echt niet elke keer bij het afremmen voor een bochtje he.
pi_164888853
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:42 schreef Voszje het volgende:

[..]

Maar als het goed is zie je toch ook dat je snelheid nog dusdanig hoog is, wanneer je afremt op de snelweg? :P Hetzelfde als met opschakelen, ook dan zie je dat vanaf de snelheid van 80 je in z'n 5 kan.
Behalve als je de snelweg op wilt want dan schakel je pas bij 3000 toeren. _O-
pi_164888879
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook niet als kritiek op jou, eerder op de rijinstructeur. Als het goed is merkt hij wanneer jij de koppeling gebruikt (althans, dat was met mijn rijinstructeur zo) en ik zou verwachten dat hij daar dan iets over zegt als je op de snelweg een aantal keer onnodig de koppeling in trapt.
Overigens hoeft dat binnen de bebouwde kom ook echt niet elke keer bij het afremmen voor een bochtje he.
Behalve als je in de bebouwde kom over een drempel moet. :P

Ik had bij de vorige instructrice geleerd dat je "op de koppeling moet rijden" maar dan zonder duidelijke uitleg. :?
pi_164892541
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:34 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Behalve als je in de bebouwde kom over een drempel moet. :P

Ik had bij de vorige instructrice geleerd dat je "op de koppeling moet rijden" maar dan zonder duidelijke uitleg. :?
Bedoelde ze tijdens het inparkeren en/of filerijden ofzo?
pi_164892561
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoelde ze tijdens het inparkeren en/of filerijden ofzo?
Nee gewoon rondjes rijden.
pi_164892641
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:32 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Nee gewoon rondjes rijden.
Nee, dan heb ik ook geen idee. xD
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:51:34 #116
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164892841
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:32 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Nee gewoon rondjes rijden.
Met scherpe bochtjes, zodat je door de koppeling toch in z'n 2 kunt blijven?
pi_164893242
Elk rondje is anders.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164893577
Koppeling gebruik je alleen als je moet schakelen of stoppen.
Veel langer wordt de uitleg niet.
pi_164906144
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:34 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Behalve als je in de bebouwde kom over een drempel moet. :P

Ik had bij de vorige instructrice geleerd dat je "op de koppeling moet rijden" maar dan zonder duidelijke uitleg. :?
Wat voor handelingen moest je dan verrichten om "op de koppeling te rijden"?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:48:26 #120
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_164909209
Bedoelde zeker slippende koppeling
Ik ben geil
pi_164909441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:20 schreef vannelle het volgende:
Koppeling gebruik je alleen als je moet schakelen of stoppen.
Veel langer wordt de uitleg niet.
Of als je over een enorme drempel heen moet. :P
pi_164910119
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:58 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Of als je over een enorme drempel heen moet. :P
Dan zorg je dat je voor de drempel al in tweede staat en ga je in tweede over de drempel? Als dat niet lukt, heb je ofwel een wel zeer lage wagen ofwel een drempel die veel hoger is dan wettelijk mag.

Verder rij je eigenlijk vrijwel alleen met slippende koppeling in eerste bij starten en in de file, in tweede als je wil vertrekken in de modder of op ijs of als je nog niet helemaal stilstond en het al terug groen is of soms in de file.
pi_164915579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:00 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.
Daarnaast hebben mijn ouders geen auto waardoor ik niet onbewust rijvaardigheid op kan pikken door bij hun plaats te nemen. _O-
Mijn ouders hebben ook nooit een auto gehad, dus die hele 'feeling' van autorijden was nieuw voor mij. Mijn instructeur zei ook al dat ik achterliep op andere leerlingen, die na 2 a 3 lessen de auto al helemaal onder controle hadden. Bij mij duurde dat wat langer, deels omdat hij niet veel uitleg gaf, omdat hij ervan uitging dat ik bepaalde dingen al wist :')

Zo te zien heb jij de auto nog niet helemaal onder controle. De schakelmomenten verschillen per auto. Bij afremmen in de zin van "snelheid verminderen" hoef je de koppeling niet in te trappen, tenzij je snelheid onder het minimum komt dat geldt voor die betreffende versnelling. En dit verschilt per auto. In mijn eigen auto kan ik bij 40km/u al opschakelen naar z'n 5, dus zodra ik afrem en ik nader de 40km/u, dan weet ik dat ik moet terugschakelen.

In mijn lesauto heb ik dat nooit onderzocht, want ik hield aan dat ik bij 80km/u moest schakelen naar z'n 5 :') Aan de hand van de toerenteller kan je het wel zien. Zodra je de 1000 toeren nadert en de motor begint te haperen, dan weet je dat je terug moet schakelen, maar het is handiger als je weet welke snelheden bij welke versnellingen horen. Ik kan bv. makkelijk in de 3de versnelling rotondes nemen, maar bij m'n lesauto was dat onmogelijk :') Als je de auto niet beheerst wordt rijden fucked up, dus ik zou dat wel goed onder de knie krijgen.
pi_164915662
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:08 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben ook nooit een auto gehad, dus die hele 'feeling' van autorijden was nieuw voor mij. Mijn instructeur zei ook al dat ik achterliep op andere leerlingen, die na 2 a 3 lessen de auto al helemaal onder controle hadden. Bij mij duurde dat wat langer, deels omdat hij niet veel uitleg gaf, omdat hij ervan uitging dat ik bepaalde dingen al wist :')

Zo te zien heb jij de auto nog niet helemaal onder controle. De schakelmomenten verschillen per auto. Bij afremmen in de zin van "snelheid verminderen" hoef je de koppeling niet in te trappen, tenzij je snelheid onder het minimum komt dat geldt voor die betreffende versnelling. En dit verschilt per auto. In mijn eigen auto kan ik bij 40km/u al opschakelen naar z'n 5, dus zodra ik afrem en ik nader de 40km/u, dan weet ik dat ik moet terugschakelen.

In mijn lesauto heb ik dat nooit onderzocht, want ik hield aan dat ik bij 80km/u moest schakelen naar z'n 5 :') Aan de hand van de toerenteller kan je het wel zien. Zodra je de 1000 toeren nadert en de motor begint te haperen, dan weet je dat je terug moet schakelen, maar het is handiger als je weet welke snelheden bij welke versnellingen horen. Ik kan bv. makkelijk in de 3de versnelling rotondes nemen, maar bij m'n lesauto was dat onmogelijk :') Als je de auto niet beheerst wordt rijden fucked up, dus ik zou dat wel goed onder de knie krijgen.
Bij mijn vorige rijschool leerde ik bij welke km je moet schakelen. Nu leer ik naar de toeren te kijken en te letten op haperingen. :')

Faya voor mensen die bij de vorige rijschool afrijden en dan in een andere auto rijden en er niks meer van snappen. _O-
pi_164916166
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:10 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Bij mijn vorige rijschool leerde ik bij welke km je moet schakelen. Nu leer ik naar de toeren te kijken en te letten op haperingen. :')

Faya voor mensen die bij de vorige rijschool afrijden en dan in een andere auto rijden en er niks meer van snappen. _O-
Schakelen op basis van snelheid is wel makkelijker. Ik let amper op m'n toerenteller. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat 1000 toeren ongeveer het minimum is en dat je bij 2000 toeren kan opschakelen. Zo niet, dan horen ze wel aan de motor of ze moeten op- of terugschakelen.
pi_164916406
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:29 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Schakelen op basis van snelheid is wel makkelijker. Ik let amper op m'n toerenteller. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat 1000 toeren ongeveer het minimum is en dat je bij 2000 toeren kan opschakelen. Zo niet, dan horen ze wel aan de motor of ze moeten op- of terugschakelen.
Of zoals een meisje die ik ken zei "Oh, ik kijk altijd gewoon naar dat pijltje. ⬆"

(Dochter van een rijinstructeur trouwens :') )
pi_164916485
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:29 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Schakelen op basis van snelheid is wel makkelijker. Ik let amper op m'n toerenteller. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat 1000 toeren ongeveer het minimum is en dat je bij 2000 toeren kan opschakelen. Zo niet, dan horen ze wel aan de motor of ze moeten op- of terugschakelen.
Als je met een diesel rijdt... voor een benzine ligt dat ietsje anders.

Ik denk dat je het best gewoon merkt aan hoe je auto reageert. Bij 70 naar vijfde hier op de vlakke weg naast het kanaal? No problem! Bij 90 naar vijfde op de bergop richting Luxemburg? Hell no, dan rij ik zestig als ik bovenaan de berg ben.
pi_164916959
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:42 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Als je met een diesel rijdt... voor een benzine ligt dat ietsje anders.

Waarom? In mijn benzine klopt dit ook ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164917794
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:01 schreef Messina het volgende:

[..]

Waarom? In mijn benzine klopt dit ook ;)
Fijn voor jou, 1000 toeren is voor mijn benzine wel heel laag en bij 2000 toeren schakelen moet ik toch ook niet echt doen als ik daarna nog echt wil versnellen.
pi_164918066
Als je eenmaal je eigen auto hebt ga je sowieso vrij snel nergens meer heen kijken, (geen toeren, geen kms). Maar volop op geluid schakelen.
En dan nog een stuk later ga je het helemaal op gevoel doen, dan kan je het zelfs perfect zonder te kijken, en met keiharde muziek. Dan voel je t gewoon aan. Maar dat duurt wel even.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164918511
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 17:38 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Fijn voor jou, 1000 toeren is voor mijn benzine wel heel laag en bij 2000 toeren schakelen moet ik toch ook niet echt doen als ik daarna nog echt wil versnellen.
Oke, dan zullen we maar zeggen 'in de gemiddelde benzine'. Ik schakel overigens al bij 1800 toeren door, het nieuwe rijden en zo. Uiteraard niet als ik de snelweg op rijd ;)

Over een maand of 3 schakel ik helemaal niet meer handmatig *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_164919066
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 18:18 schreef Messina het volgende:

[..]

Oke, dan zullen we maar zeggen 'in de gemiddelde benzine'. Ik schakel overigens al bij 1800 toeren door, het nieuwe rijden en zo. Uiteraard niet als ik de snelweg op rijd ;)

Over een maand of 3 schakel ik helemaal niet meer handmatig *O*
Fair enough :)
pi_164924020
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:42 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Als je met een diesel rijdt... voor een benzine ligt dat ietsje anders.

Ik denk dat je het best gewoon merkt aan hoe je auto reageert. Bij 70 naar vijfde hier op de vlakke weg naast het kanaal? No problem! Bij 90 naar vijfde op de bergop richting Luxemburg? Hell no, dan rij ik zestig als ik bovenaan de berg ben.
Schakelmomenten verschillen per auto. Eigenlijk moet iedereen gewoon zelf kijken wat het beste rijdt bij zijn/haar auto.

Je motor blijft altijd minimaal stationair draaien (iets minder dan 1000 toeren) en gaat pas uitvallen als je op dat moment gaat lopen remmen en hem dus blokkeert. Dan is terugschakelen noodzakelijk en dat merk je dan ook aan de haperende motor.

Opschakelen is een ander verhaal. Je kan ook elke versnelling doortrekken tot 4000 toeren of meer, maar dan gebruik je meer brandstof. Waarom zou je dat doen? Misschien als je moet invoegen of snelheid moet maken, maar los van dat zie ik geen reden om hoge toeren te pakken.
pi_164925406
Dat 1000 toeren verhaal gaat niet helemaal op. Als ik in mijn auto, op de snelweg in de 5, afrem tot 1000 toeren, wordt de auto absoluut niet happy en kom ik vervolgens bijna niet meer weg.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164926287
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:30 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Schakelmomenten verschillen per auto. Eigenlijk moet iedereen gewoon zelf kijken wat het beste rijdt bij zijn/haar auto.

Je motor blijft altijd minimaal stationair draaien (iets minder dan 1000 toeren) en gaat pas uitvallen als je op dat moment gaat lopen remmen en hem dus blokkeert. Dan is terugschakelen noodzakelijk en dat merk je dan ook aan de haperende motor.

Opschakelen is een ander verhaal. Je kan ook elke versnelling doortrekken tot 4000 toeren of meer, maar dan gebruik je meer brandstof. Waarom zou je dat doen? Misschien als je moet invoegen of snelheid moet maken, maar los van dat zie ik geen reden om hoge toeren te pakken.
Eigenlijk zijn we het gewoon eens en vraag ik me dus een beetje af waarom je mij mij quote...
pi_164990641
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( 8)7) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto :D.
pi_164995363
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( 8)7) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto :D.
Als de instructeur je steeds meer je eigen gang laat gaan ben je goed op weg. :P

En mensen op internet zeggen maar wat. Hebben allemaal zogenaamd maar 20 lessen gehad terwijl het landelijk gemiddelde op 40 ligt. 60 lessen is dus op zich nog wel normaal. 70 is de max ongeveer.

Uitgaande van 40 lessen gemiddeld is bij les 10 snelweg vrij vlot. Zeker als je bedenkt dat kijkgedrag ook pas na een les of 5-10 behandeld wordt.
pi_164997635
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( 8)7) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto :D.
De vierde les meteen snelweg kan ik me niet herinneren. Sowieso volgens mij maar een beperkt aantal keer op de snelweg gereden. Misschien is dat ook wel een beetje afhankelijk van de omgeving waar je rijlessen hebt.
pi_164997878
Haha mijn 1e les:

Ok je mag nu daar en daarheen rijden, daar zit een grote parkeerplaats, en daar gaan we beginnen met oefenen.

Hoe kwamen we daar? Je raad het al, via de snelweg. Letterlijk 3 minuten na het eerste keer gasgeven zat ik op de snelweg.

Maar ik hoefde alleen gas te geven en te sturen toen, dus ging wel prima voor zover ik me kan herinneren.

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:17 schreef IDkaart het volgende:
70 is de max ongeveer.
Denk niet dat Braddie het met je eens is :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:59:12 #140
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_164998296
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( 8)7) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto :D.
Prima joh, snelweg is nou niet een indicatie dat je alles al kan. ;)
pi_165001061
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:17 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Als de instructeur je steeds meer je eigen gang laat gaan ben je goed op weg. :P

En mensen op internet zeggen maar wat. Hebben allemaal zogenaamd maar 20 lessen gehad terwijl het landelijk gemiddelde op 40 ligt. 60 lessen is dus op zich nog wel normaal. 70 is de max ongeveer.

Uitgaande van 40 lessen gemiddeld is bij les 10 snelweg vrij vlot. Zeker als je bedenkt dat kijkgedrag ook pas na een les of 5-10 behandeld wordt.
Aantal lessen zegt sowieso niks.

Lessen van wat? 45 minuten? Een uur? Twee?

En een max aantal lessen? 8)7
Je raekt an de dinge geweun.
pi_165006731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 00:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Aantal lessen zegt sowieso niks.

Lessen van wat? 45 minuten? Een uur? Twee?

En een max aantal lessen? 8)7
Aantal lessen zegt idd niks. Mijn ouders hebben geen auto waardoor ik minder onbewuste ervaring heb opgebouwd dan de meeste andere mensen, ik denk dat ik uiteindelijk tussen de 50 en 60 lessen zit. :')

Mijn instructeur had zelfs ooit iemand die 80 lessen had.

En ik bedoelde lessen van een uur. :P
pi_165008007
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:44 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Aantal lessen zegt idd niks. Mijn ouders hebben geen auto waardoor ik minder onbewuste ervaring heb opgebouwd dan de meeste andere mensen, ik denk dat ik uiteindelijk tussen de 50 en 60 lessen zit. :')

Mijn instructeur had zelfs ooit iemand die 80 lessen had.

En ik bedoelde lessen van een uur. :P
Is dat al bij al nog steeds niet heel weinig km rijervaring? :@

Ik heb in België, met vrije begeleiding, dus rijles van ouders (maar 8 uur rijschool om toch zeker te zijn dat ik niets fouts aangeleerd had) 3,5 maand na de theorie mijn praktijk gehaald en toen had ik een kleine 7000km gereden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ja. 40 uur rondrijden lijkt mij echt zo weinig.
pi_165008669
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:44 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Aantal lessen zegt idd niks. Mijn ouders hebben geen auto waardoor ik minder onbewuste ervaring heb opgebouwd dan de meeste andere mensen, ik denk dat ik uiteindelijk tussen de 50 en 60 lessen zit. :')

Mijn instructeur had zelfs ooit iemand die 80 lessen had.

En ik bedoelde lessen van een uur. :P
Het maakt sowieso niet uit hoeveel lesuren andere mensen gehad hebben. Als jij straks je rijbewijs maar op zak hebt! :)

Ik heb zelf 34 lesuren gehad voor ik m'n rijbewijs haalde, maar ik denk niet dat ik beter rijd dan iemand die 50 lessen nodig had, of slechter dan iemand die er 20 nodig had.

Misschien is wat meer lessen zelfs iets beter, omdat je dan meer kans hebt op onverwachte dingen op de weg. Altijd prettig als er dan iemand naast je zit :)
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf donderdag 1 september 2016 @ 15:42:46 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165012176
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( 8)7) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto :D.
Over 20 lessen terugkijken. Dan zal je hard lachen om wat je in les 10 als "goed" bestempelde.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 1 september 2016 @ 15:45:21 #146
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165012219
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:42 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Over 20 lessen terugkijken. Dan zal je hard lachen om wat je in les 10 als "goed" bestempelde.
^O^
pi_165012240
Wat is eigenlijk aan te raden voor theorie, fysiek of digitaal? En hoe lang ben je gemiddeld bezig met het leren van je theorie en een theorie-examen aanvragen?
  donderdag 1 september 2016 @ 15:56:59 #148
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165012386
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:46 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Wat is eigenlijk aan te raden voor theorie, fysiek of digitaal? En hoe lang ben je gemiddeld bezig met het leren van je theorie en een theorie-examen aanvragen?
Digitaal kun je gemakkelijk examens oefenen en je fouten bekijken, maar het is net wat je zelf handig vindt. Ik heb geleerd door examens te oefenen en een boek door te nemen voor de borden en rustig kijken naar situaties e.d.

Hoelang je bezig bent met leren is echt heel persoonlijk lijkt me, de één neemt het sneller op dan de ander. Vragen over inzicht/gevaarherkenning leer je door ook te rijden, dan heb je een beter beeld bij de vraag. Voor de rest zijn er natuurlijk regels die je gewoon domweg uit je hoofd moet leren.

Theorie-examen aanvragen is afhankelijk van hoe druk het is en waar je je examen wilt doen. Als je je inlogt met je DigiD kun je gewoon alle mogelijkheden zien van alle CBRs in Nederland.
pi_165034622
Joehoe, snelweg ging vandaag drie lessen na de vakantie van mijn instructeur appeltje eitje. :D

Helaas zit ik nu nog met het volgende:
- Die opdrachten. :r Vooral dingen als inzicht, omkeren etc. (Stopopdracht kan ik wel heel goed. :D )
- Onzeker/twijfel :') Stilstaan voor rotonde als dat hoeft niet en zo. Volgens mijn instructeur ben ik bang om fouten te maken.
- Voorbereiden, twee keer vergeten terug naar 2 te schakelen. _O- Maar vorige keer schakelde ik niet vaan genoeg terug naar 1 dus dit gaat vooruit. :@

Ik heb nog iets meer dan 10 rijlessen open staan, en dan kan ik vast wel examenklaar worden zodat ik eind oktober nog maar een keer hoef te betalen voor examen. :(

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2016 13:33:23 ]
pi_165034881
Oh wacht twee keer per week lessen is natuurlijk begin oktober alles op. :D Nou als ik dan rijbewijsklaar ben of nog een keer extra moet betalen voor te laatste maand ben ik wel happy. :@
  vrijdag 2 september 2016 @ 13:53:56 #151
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165035197
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 13:32 schreef IDkaart het volgende:
Joehoe, snelweg ging vandaag drie lessen na de vakantie van mijn instructeur appeltje eitje. :D

(Stopopdracht kan ik wel heel goed. :D )

Ik was blij toen ik die moest doen bij mijn afrijden. _O-
pi_165048136
Iemand zei vandaag tegen mij dat het rijbewijs AM niet meer wordt meegegeven bij het halen van rijbewijs B vanaf 1 januari 2017?

Is dit onzin? Ik heb even op internet gezocht maar kan er niks over vinden..
pi_165050293
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 23:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Iemand zei vandaag tegen mij dat het rijbewijs AM niet meer wordt meegegeven bij het halen van rijbewijs B vanaf 1 januari 2017?

Is dit onzin? Ik heb even op internet gezocht maar kan er niks over vinden..
Is ook onzin.

Bij je theorie moest je tenslotte toch ook de regels voor de scooter leren en voor praktijk scooter zakken is bijna onmogelijk.
pi_165137501
Ik moest vandaag rijden toen het druk was en dat was zo irritant. :( Ik moet nog even werken aan invoegen/inhalen bij drukte. :( Zo stom de vorige keren ging het tijdens de rustige tijden goed.
  woensdag 7 september 2016 @ 08:54:28 #155
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165145219
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:44 schreef IDkaart het volgende:
Ik moest vandaag rijden toen het druk was en dat was zo irritant. :( Ik moet nog even werken aan invoegen/inhalen bij drukte. :( Zo stom de vorige keren ging het tijdens de rustige tijden goed.
Rijden in de drukte blijft irritant. :P
  zaterdag 10 september 2016 @ 13:19:44 #156
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_165222017
Mijn tweede rijinstructeur was wel redelijk geschokt dat ik tijdens mijn eerste periode (gezakt) nog nooit had file geparkeerd of heb geleerd hoe achteruit in te parkeren :').
pi_165223172
Herkenbaar, 1 les voor mijn examen:
Moet ik niet eens leren file parkeren?
Oja, goed plan. Gaan we nu doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_165223204
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:13 schreef delano.888 het volgende:
Herkenbaar, 1 les voor mijn examen:
Moet ik niet eens leren file parkeren?
Oja, goed plan. Gaan we nu doen.
Seriously? Ik heb ze allemaal al gedaan en ben bij les 10
(she/her)
pi_165223704
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:13 schreef delano.888 het volgende:
Herkenbaar, 1 les voor mijn examen:
Moet ik niet eens leren file parkeren?
Oja, goed plan. Gaan we nu doen.
Ik heb nooit onder de motorkap van m'n lesauto gekeken. De eerste instructrice dacht "Komt later wel", toen zij door ziekte uitviel nam nummer twee aan dat ik dat al gedaan had. Tsja :P
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 10 september 2016 @ 15:20:57 #160
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_165224373
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:13 schreef delano.888 het volgende:
Herkenbaar, 1 les voor mijn examen:
Moet ik niet eens leren file parkeren?
Oja, goed plan. Gaan we nu doen.
Ik had het ook paar keer gevraagd toen de tussentijdse toets naderde.
"Je mag zelf ook eens wat proberen".
  zaterdag 10 september 2016 @ 15:22:00 #161
286575 Roces18
Chef de party
pi_165224393
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 15:20 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Ik had het ook paar keer gevraagd toen de tussentijdse toets naderde.
"Je mag zelf ook eens wat proberen".
tussentijds toets is af te raden
des te makkelijker je praktijkexamen is
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 10 september 2016 @ 15:45:56 #162
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_165224787
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 15:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

tussentijds toets is af te raden
des te makkelijker je praktijkexamen is
Wat een onzin. Als je de bijzondere verrichtingen bij de tussentijdse toets goed doet, dan krijg je daar vrijstelling voor, dat scheelt weer bij het examen. En het is een prima voorbereiding om te rijden met een ander persoon naast je en het hoe eraan toegaat bij het cbr.
  zaterdag 10 september 2016 @ 17:10:20 #163
286575 Roces18
Chef de party
pi_165226439
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 15:45 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als je de bijzondere verrichtingen bij de tussentijdse toets goed doet, dan krijg je daar vrijstelling voor, dat scheelt weer bij het examen. En het is een prima voorbereiding om te rijden met een ander persoon naast je en het hoe eraan toegaat bij het cbr.
Geen onzin.
1. Het kost extra geld.
2. Duurt best lang dus er zijn ook meer bijzondere verrichtingen die je gaat uitvoeren.
3. Je moet ook nog op het echte examen en dan is er meer tijd voor fouten omdat je geen verrichtingen meer hoeft te doen.

Mijn conclusie is: Hoe minder tijd jij besteed aan examen doen hoe meer kans op succes
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:43:39 #164
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_165228550
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 17:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Geen onzin.
1. Het kost extra geld.
2. Duurt best lang dus er zijn ook meer bijzondere verrichtingen die je gaat uitvoeren.
3. Je moet ook nog op het echte examen en dan is er meer tijd voor fouten omdat je geen verrichtingen meer hoeft te doen.

Mijn conclusie is: Hoe minder tijd jij besteed aan examen doen hoe meer kans op succes
een half uurtje rijden zoals elke andere rijles vindt je lang? ik denk dat je juist meer fouten maakt als je de verrichtingen van de tussentijdse toets en het examen zelf allemaal tegelijk moet doen.

als je onzeker bent en alsnog zakt, lijkt het me relatief duurder dan wanneer je het verspreid over een ttt en een examen...
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:44:59 #165
286575 Roces18
Chef de party
pi_165228574
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:43 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

een half uurtje rijden zoals elke andere rijles vindt je lang? ik denk dat je juist meer fouten maakt als je de verrichtingen van de tussentijdse toets en het examen zelf allemaal tegelijk moet doen.

als je onzeker bent en alsnog zakt, lijkt het me relatief duurder dan wanneer je het verspreid over een ttt en een examen...
Hoe is dan iedereen geslaagd voordat die TT bestond? Denk een stukje ''ik kan het allemaal niet aan'' maatschappij van tegenwoordig.En denk je dat er ook maar 1 iemand is die zeker is tijdens zijn examen ? Nee hoor. Onzekerheid hoort er bij, daarom is het ook je rijexamen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:48:03 #166
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_165228636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoe is dan iedereen geslaagd voordat die TT bestond? Denk een stukje ''ik kan het allemaal niet aan'' maatschappij van tegenwoordig.
wil je zeggen dat voordat die tt bestond was er nooit iemand was gezakt? :')
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:49:11 #167
286575 Roces18
Chef de party
pi_165228656
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:48 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

wil je zeggen dat voordat die tt bestond was er nooit iemand was gezakt? :')
Nee. Maar ik vind TT sowieso bs. Dat is alsof je een tentamen hebt en dan zegt je docent van: oh jij mag hoofdstuk 1 tot 5 eerst apart doen en daarna doen we alles. Want anders kan je het niet aan (terwijl de rest het wel in 1x doet)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 10 september 2016 @ 18:55:52 #168
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_165228797
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nee. Maar ik vind TT sowieso bs. Dat is alsof je een tentamen hebt en dan zegt je docent van: oh jij mag hoofdstuk 1 tot 5 eerst apart doen en daarna doen we alles. Want anders kan je het niet aan (terwijl de rest het wel in 1x doet)
het lijkt mij dat je er zelf voor kiest om de tt te doen of niet.
als het voor diegene helpt de druk van het examen te halen lijkt het me best handig.
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:11:59 #169
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165234103
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 17:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Geen onzin.
1. Het kost extra geld.
2. Duurt best lang dus er zijn ook meer bijzondere verrichtingen die je gaat uitvoeren.
3. Je moet ook nog op het echte examen en dan is er meer tijd voor fouten omdat je geen verrichtingen meer hoeft te doen.

Mijn conclusie is: Hoe minder tijd jij besteed aan examen doen hoe meer kans op succes
Je hoeft maar twee bijzondere verrichtingen uit te voeren, evenals bij het praktijkexamen wanneer je de TTT niet hebt gedaan of geen vrijstelling (meer) hebt.
  zondag 11 september 2016 @ 09:55:01 #170
286575 Roces18
Chef de party
pi_165240855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 22:11 schreef Voszje het volgende:

[..]

Je hoeft maar twee bijzondere verrichtingen uit te voeren, evenals bij het praktijkexamen wanneer je de TTT niet hebt gedaan of geen vrijstelling (meer) hebt.
oke dat wist ik niet maar dan moet je in het echte examen in ieder geval langer rijden omdat je geen bijzondere verrichtingen doet. En hoe langer je rijdt hoe meer kans op fouten
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 11 september 2016 @ 09:59:55 #171
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165240905
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 09:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

oke dat wist ik niet maar dan moet je in het echte examen in ieder geval langer rijden omdat je geen bijzondere verrichtingen doet. En hoe langer je rijdt hoe meer kans op fouten
Hmja, kan, maar van de andere kant kun je ook denken 'Nu hoef ik alleen maar goed te rijden'. Je weet dan in ieder geval dat die examinator niet ineens zegt: Parkeer 'm hier maar even. Misschien is dat voor anderen juist weer een voordeel. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door niepleuje op 11-09-2016 10:48:39 ]
pi_165240961
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 09:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

oke dat wist ik niet maar dan moet je in het echte examen in ieder geval langer rijden omdat je geen bijzondere verrichtingen doet. En hoe langer je rijdt hoe meer kans op fouten
Meen je dat nu serieus? Hoe lang kost een auto parkeren je, hoe lang duurt het om te keren in een straat of even achter een auto te stoppen en weer te vertrekken? :?

Alsof die vijf minuten langer rijden je zoveel meer kans op fouten geven..
pi_165317657
Wat is jullie ervaring met rijles volgen in 5-10 dagen en dan examen doen?
  woensdag 14 september 2016 @ 15:24:53 #174
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_165318570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:34 schreef IDkaart het volgende:
Wat is jullie ervaring met rijles volgen in 5-10 dagen en dan examen doen?
Mensen die dmv korte cursus geslaagd zijn, zijn onzekerder in de auto, ergens gelezen geen idee meer waar en dus geen bron.
pi_165319292
hebben jullie elke keer zin in weer een rijles? :@ Ik namelijk niet... :o Misschien komt dat straks als het wat soepeler verloopt. Nu nog maar 7 lessen gehad..
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_165319649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:34 schreef IDkaart het volgende:
Wat is jullie ervaring met rijles volgen in 5-10 dagen en dan examen doen?
Ik was er heel tevreden mee.
Twee keer vijf dagen, 4 uur op een dag les (weekend ertussen), daarna meteen examen.

Dat pastte het beste in mijn planning met werk enzo, liever twee weken helemaal vrij nemen dan een half jaar elke week weer ergens een uurtje moeten tussen prutsen.

Twee mogelijke bezwaren:
1. Niet iedereen kan zich zo lang zinvol concentreren (2 uur rijden, koffiepauze, weer 2 uur rijden)
2. Wees je er wel heel bewust van dat je met rijles niet leert autorijden. Ik heb ook meteen een autootje gekocht en ben in de maanden daarna veel gaan rijden. Bewust met omwegen van werk naar huis rijden etc.
pi_165320784
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:34 schreef IDkaart het volgende:
Wat is jullie ervaring met rijles volgen in 5-10 dagen en dan examen doen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar let goed op de voorwaarden! Ik weet niet hoe hard ze je daarmee kunnen naaien.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:57 schreef Apotheose het volgende:
hebben jullie elke keer zin in weer een rijles? :@ Ik namelijk niet... :o Misschien komt dat straks als het wat soepeler verloopt. Nu nog maar 7 lessen gehad..
Bij mijzelf (13 of 15 lessen nu) vond ik het pas lekker lopen na 11 lessen en toen pas had ik er ook zin in.
pi_165322114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik was er heel tevreden mee.
Twee keer vijf dagen, 4 uur op een dag les (weekend ertussen), daarna meteen examen.

Dat pastte het beste in mijn planning met werk enzo, liever twee weken helemaal vrij nemen dan een half jaar elke week weer ergens een uurtje moeten tussen prutsen.

Twee mogelijke bezwaren:
1. Niet iedereen kan zich zo lang zinvol concentreren (2 uur rijden, koffiepauze, weer 2 uur rijden)
2. Wees je er wel heel bewust van dat je met rijles niet leert autorijden. Ik heb ook meteen een autootje gekocht en ben in de maanden daarna veel gaan rijden. Bewust met omwegen van werk naar huis rijden etc.
Ik heb al een jaar rijleservaring dus iig geen last van allemaal spannende nieuwe indrukken. :)
Bij welk bedrijf was het, als het in Zuid-Holland of omgeving was?
pi_165322131
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 17:09 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar let goed op de voorwaarden! Ik weet niet hoe hard ze je daarmee kunnen naaien.

[..]

Bij mijzelf (13 of 15 lessen nu) vond ik het pas lekker lopen na 11 lessen en toen pas had ik er ook zin in.
klopt ik had van IQdrive gezien dat ze rare voorwaarden hebben en dat Wolf overal rijbewijsgarantie geeft behalve bij de spoedcursus.
pi_165322138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:24 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mensen die dmv korte cursus geslaagd zijn, zijn onzekerder in de auto, ergens gelezen geen idee meer waar en dus geen bron.
Ik rijd al een jaar lang. :P
pi_165322682
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Is er ook een manier om te zien hoe "goed" je bezig bent? Zit nu op mijn 10de rijles en heb net de snelweg gedaan. En als ik ga lezen op internet zie ik dat de meesten het bij de 4de ( 8)7) rijles doen... Ik heb soms nog wel gekke gedachtegangen, zoals een meerbaanse rotonde opknallen 2 meter achter een andere auto :D.
Les 3 zat ik op de snelweg voor het eerst, inclusief inhalen en zelf opschakelen, uiteraard wel met aanwijzingen.
pi_165322742
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:26 schreef IDkaart het volgende:

[..]

klopt ik had van IQdrive gezien dat ze rare voorwaarden hebben en dat Wolf overal rijbewijsgarantie geeft behalve bij de spoedcursus.
Goh, dat komt bijna over alsof ze mensen zó lang laten doorlessen tot ze er bijna zeker van zijn dat iemand gaat slagen. Iets dat bij de spoedcursus niet kan.
pi_165328737
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:25 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik heb al een jaar rijleservaring dus iig geen last van allemaal spannende nieuwe indrukken. :)
Bij welk bedrijf was het, als het in Zuid-Holland of omgeving was?
Was in Apeldoorn, bij de ANWB.
  woensdag 14 september 2016 @ 22:48:36 #184
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165329425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:57 schreef Apotheose het volgende:
hebben jullie elke keer zin in weer een rijles? :@ Ik namelijk niet... :o Misschien komt dat straks als het wat soepeler verloopt. Nu nog maar 7 lessen gehad..
Aan het begin vond ik het nog wel oké, naar mate ik langer bezig was begon ik er wel tegenop te zien. Echt zin heb ik er nooit in gehad. :P
pi_165330220
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Goh, dat komt bijna over alsof ze mensen zó lang laten doorlessen tot ze er bijna zeker van zijn dat iemand gaat slagen. Iets dat bij de spoedcursus niet kan.
Wolf komt verder wel professioneel en serieus over... Maar ik ken niemand die daar rijdt.
pi_165378074
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 00:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Aantal lessen zegt sowieso niks.

Lessen van wat? 45 minuten? Een uur? Twee?

En een max aantal lessen? 8)7
Ik begreep vandaag dat mensen die 20 uur nodig hebben en niet meer allemaal mensen zijn met scooterervaring die elk kruispunt en zo al kennen. Die zitten alleen nog met bediening snelweg en verrichtingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2016 02:01:13 ]
pi_165378116
Dames en heren, ik ga stoppen bij de rijschool waar ik zit maar ik wil wel graag mijn geld terug voor de vooraf betaalde lessen. (Stuk of 10)

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Ik ben bang dat ik het niet terugkrijg. Het wordt ook elke keer contant gegeven. (Ik vroeg ook om een rekeningnummer maar dan hoorde ik elke keer dat het contant moet... Ja...)
pi_165378391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 02:06 schreef IDkaart het volgende:
Dames en heren, ik ga stoppen bij de rijschool waar ik zit maar ik wil wel graag mijn geld terug voor de vooraf betaalde lessen. (Stuk of 10)

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Ik ben bang dat ik het niet terugkrijg. Het wordt ook elke keer contant gegeven. (Ik vroeg ook om een rekeningnummer maar dan hoorde ik elke keer dat het contant moet... Ja...)
Heb je op de een of andere manier bewijs dat je betaald hebt?
pi_165378461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 02:06 schreef IDkaart het volgende:
Dames en heren, ik ga stoppen bij de rijschool waar ik zit maar ik wil wel graag mijn geld terug voor de vooraf betaalde lessen. (Stuk of 10)

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Ik ben bang dat ik het niet terugkrijg. Het wordt ook elke keer contant gegeven. (Ik vroeg ook om een rekeningnummer maar dan hoorde ik elke keer dat het contant moet... Ja...)
Het is een contract en omdat het maar 10 lessen zijn is het te overzien.
Je krijgt je geld niet terug, je hebt een afspraak.
En denk je nou echt dat je na een paar lessen al kunt zeggen dat de instructeur het fout doet?

Wie heeft er nou verstand van? Jij of hij?
pi_165378614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 02:06 schreef IDkaart het volgende:
Dames en heren, ik ga stoppen bij de rijschool waar ik zit maar ik wil wel graag mijn geld terug voor de vooraf betaalde lessen. (Stuk of 10)

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Ik ben bang dat ik het niet terugkrijg. Het wordt ook elke keer contant gegeven. (Ik vroeg ook om een rekeningnummer maar dan hoorde ik elke keer dat het contant moet... Ja...)
Heb je een contract getekend? Zo ja, dan staat er daar dus in wat je mag verwachten. Ik vermoed dat daar ergens een clausule zal zijn over verbreken van het contract en dat daar helaas in zal staan dat je eens de lessen begonnen zijn en ingepland nooit het hele bedrag zal terugkrijgen. Als je al iets terugkrijgt.
Zo neen, heb je enig bewijs dat je dat betaald hebt en dat je de andere lessen niet gekregen hebt? Op mijn rijschool tekenden mijn instructeur en ikzelf na elke les een formulier dat die les gegeven was en kreeg ik ook een betalingsbewijs.
Als je ook dat niet hebt, mja...

Waarom wil je nu alweer een andere rijschool eigenlijk?
pi_165382700
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 03:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is een contract en omdat het maar 10 lessen zijn is het te overzien.
Je krijgt je geld niet terug, je hebt een afspraak.
En denk je nou echt dat je na een paar lessen al kunt zeggen dat de instructeur het fout doet?

Wie heeft er nou verstand van? Jij of hij?
Lol je reageert met dat ik maar een paar lessen gedaan heb maar ik heb er ong 30 gedaan
pi_165382704
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 03:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je op de een of andere manier bewijs dat je betaald hebt?
Nee... En de vorige rijschool werkte ook zonder rekeningen en betaalbewijs. Ik had geen idee dat dat wrs gewoon zwartwerkers zijn. :')
pi_165382741
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 06:48 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Heb je een contract getekend? Zo ja, dan staat er daar dus in wat je mag verwachten. Ik vermoed dat daar ergens een clausule zal zijn over verbreken van het contract en dat daar helaas in zal staan dat je eens de lessen begonnen zijn en ingepland nooit het hele bedrag zal terugkrijgen. Als je al iets terugkrijgt.
Zo neen, heb je enig bewijs dat je dat betaald hebt en dat je de andere lessen niet gekregen hebt? Op mijn rijschool tekenden mijn instructeur en ikzelf na elke les een formulier dat die les gegeven was en kreeg ik ook een betalingsbewijs.
Als je ook dat niet hebt, mja...

Waarom wil je nu alweer een andere rijschool eigenlijk?
Nou ik zit dus al maanden bij deze maar er zijn mij allemaal dingen fout aangeleerd en als ik aangeef moeite te hebben met iets krijg ik niet eens uitleg van hoe het wél moet en wordt de instructeur alleen boos als het weer fout gaat. Ik dacht dat dit normaal was (zat eerst bij een andere rijschool, ook zonder inschrijving contract etc) maar ik ben pas deze week erachter gekomen dat bij rijles een inschrijving hoort en een contract met algemene voorwaarden

En het is handje contantje betaald. Contract heb ik nooit getekend. Ik heb gezocht naar de algemene voorwaarden, maar die staan niet op de site. Ook heb ik nooit een papier gekregen met de regeltjes en zo. Alle afspraken inplannen gaat via whatsapp. Ik kan alleen tonen dat ik steeds een bepaald bedrag uit de geldautomaat plukte...
pi_165382788
Ja joh op de site van die rijschool waar ik eerst reed, kan je ook nergens op de site de algemene voorwaarden vinden. :') Rare toestanden in dit land joh.

Ik kan hier nu niets meer aan doen, het zijn keuzes uit het verleden waarvan ik geen idee had dat dit niet de manier is waarop rijscholen horen te werken, maar hoop dat meelezers die een rijschool zoeken er een gaan kiezen waar je een inschrijving met contract hebt en betaald via officiële rekeningen. En dus niet geld overmaakt naar een betaalrekening of geld uit de automaat moet plukken voor handje contantje.
pi_165382856
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:23 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Nou ik zit dus al maanden bij deze maar er zijn mij allemaal dingen fout aangeleerd en als ik aangeef moeite te hebben met iets krijg ik niet eens uitleg van hoe het wél moet en wordt de instructeur alleen boos als het weer fout gaat. Ik dacht dat dit normaal was (zat eerst bij een andere rijschool, ook zonder inschrijving contract etc) maar ik ben pas deze week erachter gekomen dat bij rijles een inschrijving hoort en een contract met algemene voorwaarden

En het is handje contantje betaald. Contract heb ik nooit getekend. Ik heb gezocht naar de algemene voorwaarden, maar die staan niet op de site. Ook heb ik nooit een papier gekregen met de regeltjes en zo. Alle afspraken inplannen gaat via whatsapp. Ik kan alleen tonen dat ik steeds een bepaald bedrag uit de geldautomaat plukte...
Niet slecht bedoeld, maar zeker als rechtenstudent had je dat wel mogen weten... :X en om eerlijk te zijn zou ik ook nooit handje contantje op voorhand betalen... maar goed, dat weet je dan nu ook.

Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan en dat het zal afhangen van de goodwill van de instructeur. Proberen gaat mee, zeggen ze hier, maar er erg hard op hopen zou ik niet doen.

Misschien kan je bij je volgende rijschool eens beginnen met een proefles? Misschien kan een van je ouders wel mee bij die les (in Vlaanderen kan dat) en dan heb je er nog een mening bij,over hoe het allemaal verloopt. En je contract vragen, en desnoods zelf een blad bijhouden met de gevolgde lessen en laten ondertekenen door jullie beiden.
pi_165382927
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:34 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Niet slecht bedoeld, maar zeker als rechtenstudent had je dat wel mogen weten... :X en om eerlijk te zijn zou ik ook nooit handje contantje op voorhand betalen... maar goed, dat weet je dan nu ook.

Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan en dat het zal afhangen van de goodwill van de instructeur. Proberen gaat mee, zeggen ze hier, maar er erg hard op hopen zou ik niet doen.

Misschien kan je bij je volgende rijschool eens beginnen met een proefles? Misschien kan een van je ouders wel mee bij die les (in Vlaanderen kan dat) en dan heb je er nog een mening bij,over hoe het allemaal verloopt. En je contract vragen, en desnoods zelf een blad bijhouden met de gevolgde lessen en laten ondertekenen door jullie beiden.
Ja, ik dacht dus serieus dat al die officiële dingen niet nodig zijn, behalve examen aanvragen bij het CBR. :( Een vriendin van me zit bij een andere rijschool, waar de instructeur tijdens de rijlessen vertelt dat hij gedeeltelijk lessen niet doorgeeft aan de belasting omdat hij anders niet rond komt. _O- En letterlijk NIEMAND die ik ken heeft ooit ingeschreven.
Ik had gisteren al ergens anders (niet in de omgeving waar ik nu rijd, lijkt me ook niet zo slim) een proefles gedaan, en ik was verbaasd omdat ik mijn ID moest laten zien, handtekening moest zetten dat ik de les gevolgd heb en een mail kreeg met een rekening en een ideallink. :?

Ik had het gisteren ook besproken en aangegeven dat ik mijn geld misschien niet terug krijg. De instructrice raadde mij aan om als dat het geval is iig contact op te nemen met Tros Radar en dat soort zaken. Iig bedankt voor je reactie, hoop toch dat ik maandag zonder problemen de openstaande lessen terug krijg. :(
pi_165382929
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:20 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Nee... En de vorige rijschool werkte ook zonder rekeningen en betaalbewijs. Ik had geen idee dat dat wrs gewoon zwartwerkers zijn. :')
Ik doelde ook niet per se op rekeningen en betaalbewijzen, maar misschien gewoon een soort 'strippenkaart' voor het aantal betaalde lessen die dan telkens worden afgestreept?
Hoe weet de rijinstructeur anders hoeveel jij betaald hebt?
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:40:08 #198
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_165382938
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb nooit onder de motorkap van m'n lesauto gekeken. De eerste instructrice dacht "Komt later wel", toen zij door ziekte uitviel nam nummer twee aan dat ik dat al gedaan had. Tsja :P
ik ook pas net voor mijn examen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_165382940
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet per se op rekeningen en betaalbewijzen, maar misschien gewoon een soort 'strippenkaart' voor het aantal betaalde lessen die dan telkens worden afgestreept?
Hoe weet de rijinstructeur anders hoeveel jij betaald hebt?
Hij schrijft op de lessenkaart voor hoeveel lessen je hebt betaald. Vervolgens kruist hij dan onder die CBR leskaart hokjes aan van de lessen die je mag volgen. Dus bv hokje onder 5 verticale rijen als je voor 5 lessen betaalt.
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:43:11 #200
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_165382961
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:57 schreef Apotheose het volgende:
hebben jullie elke keer zin in weer een rijles? :@ Ik namelijk niet... :o Misschien komt dat straks als het wat soepeler verloopt. Nu nog maar 7 lessen gehad..
Ik zat er iedere week weer tegen aan te hikken. Ik ging nog liever naar de tandarts hahahahaha.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_165383043
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:39 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dus serieus dat al die officiële dingen niet nodig zijn, behalve examen aanvragen bij het CBR. :( Een vriendin van me zit bij een andere rijschool, waar de instructeur tijdens de rijlessen vertelt dat hij gedeeltelijk lessen niet doorgeeft aan de belasting omdat hij anders niet rond komt. _O- En letterlijk NIEMAND die ik ken heeft ooit ingeschreven.
Ik had gisteren al ergens anders (niet in de omgeving waar ik nu rijd, lijkt me ook niet zo slim) een proefles gedaan, en ik was verbaasd omdat ik mijn ID moest laten zien, handtekening moest zetten dat ik de les gevolgd heb en een mail kreeg met een rekening en een ideallink. :?

Ik had het gisteren ook besproken en aangegeven dat ik mijn geld misschien niet terug krijg. De instructrice raadde mij aan om als dat het geval is iig contact op te nemen met Tros Radar en dat soort zaken. Iig bedankt voor je reactie, hoop toch dat ik maandag zonder problemen de openstaande lessen terug krijg. :(
Ik hoop het ook voor je, zal wel om behoorlijk wat geld gaan... en verder lijkt het me allemaal nogal behoorlijk schimmig..

Wat ik evenwel niet begrijp, niemand ingeschreven? Nog nooit een id moeten laten zien? Dat lijkt me oa verzekeringtechnisch wel een heel hachelijk spelletje. Dan rijd je namelijk rond zonder geldig rijbewijs zonder dat je officieel een leerling van de rijschool bent. Wil wel eens zien hoe de gemiddelde flik of verzekering daarop reageert als je een ongeval veroorzaakt... of is dat in NL zo anders?

Vannelle? Enig idee?
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 03:56 schreef vannelle het volgende:
Lokquote
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:50:07 #202
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_165383047
Ik heb nu drie lessen gehad bij mijn nieuwe instructeur (nog 7 te gaan), maar wat een verademing ten opzichte van mijn eerste periode! Veel beter uitleg als ik iets fout doe, er wordt tijd genomen om het uit te leggen (soms op papier), ik heb echt het gevoel dat mij geleerd wordt om auto te kunnen rijden en niet - zoals de eerste keer - om mij te laten slagen voor een rijexamen middels allerlei trucjes.

Op een gegeven moment moest ik een oriëntatiepunt nemen in de verte (zendmast) en daar naartoe rijden. Foutloos gedaan en ging heerlijk. Dan rijd je dus echt zelfstandig (ook al ga je misschien niet recht op je doel af) in plaats van op commando "hier rechts, links, rotonde halfrond". Nu maar zien of ik ga slagen, maar ben veel positiever nu.
pi_165383076
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor je, zal wel om behoorlijk wat geld gaan... en verder lijkt het me allemaal nogal behoorlijk schimmig..

Wat ik evenwel niet begrijp, niemand ingeschreven? Nog nooit een id moeten laten zien? Dat lijkt me oa verzekeringtechnisch wel een heel hachelijk spelletje. Dan rijd je namelijk rond zonder geldig rijbewijs zonder dat je officieel een leerling van de rijschool bent. Wil wel eens zien hoe de gemiddelde flik of verzekering daarop reageert als je een ongeval veroorzaakt... of is dat in NL zo anders?

Vannelle? Enig idee?

[..]

Ik zag gisteren dat een rijschool zich bij BOVAG kan inschrijven en dat je dan verzekerd bent tegen o.a. faillissement van een rijschool... Ik wist niet eens dat er zo'n registratie bestaat...

Waar ik gisteren proefles deed was de instructrice echt heel erg verbaasd om hoe mij is geleerd te rijden. Ik had nog nooit gehoord dat je een denkbeeldige lijn in het midden van de weg moet zien en je dan makkelijk je positie op de weg kan bepalen. (Ik rijd onnodig veel links) Ook dingen als dat de instructeur zegt dat ik nog 100 lessen nodig heb. Ja dag. :')
pi_165383090
Eigenlijk wel raar ook dat er niet echt toezicht is op de gang van zaken bij rijscholen. Want je kan niet elke willekeurige onderneming als rijschool aanmelden bij het CBR? :?

Gezien CBR toch geld nodig heeft zouden ze kunnen eisen van de overheid dat zij verplicht inspecties mogen uitvoeren en daar geld voor nodig hebben. :D
pi_165383104
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor je, zal wel om behoorlijk wat geld gaan... en verder lijkt het me allemaal nogal behoorlijk schimmig..

Wat ik evenwel niet begrijp, niemand ingeschreven? Nog nooit een id moeten laten zien? Dat lijkt me oa verzekeringtechnisch wel een heel hachelijk spelletje. Dan rijd je namelijk rond zonder geldig rijbewijs zonder dat je officieel een leerling van de rijschool bent. Wil wel eens zien hoe de gemiddelde flik of verzekering daarop reageert als je een ongeval veroorzaakt... of is dat in NL zo anders?

Vannelle? Enig idee?

[..]

En héééél erg bedankt voor die opmerking over de verzekering. Ik had geen idee dat dat zo is. Dus als ik rijd en ik veroorzaak een ongeluk of schade aan de auto moet ik dat zelf vergoeden? :(

Zou wel kapot dom moeten zijn om nog een keer daar te gaan rijden. :(
pi_165383207
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:50 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb nu drie lessen gehad bij mijn nieuwe instructeur (nog 7 te gaan), maar wat een verademing ten opzichte van mijn eerste periode! Veel beter uitleg als ik iets fout doe, er wordt tijd genomen om het uit te leggen (soms op papier), ik heb echt het gevoel dat mij geleerd wordt om auto te kunnen rijden en niet - zoals de eerste keer - om mij te laten slagen voor een rijexamen middels allerlei trucjes.

Op een gegeven moment moest ik een oriëntatiepunt nemen in de verte (zendmast) en daar naartoe rijden. Foutloos gedaan en ging heerlijk. Dan rijd je dus echt zelfstandig (ook al ga je misschien niet recht op je doel af) in plaats van op commando "hier rechts, links, rotonde halfrond". Nu maar zien of ik ga slagen, maar ben veel positiever nu.
In de tijd dat ik rijexamen deed was dat één van de drie opties die je bij het rijexamen kon krijgen. Je had de clusteropdracht, waarbij je rijexaminator een rijtje opnoemt van handelingen, zoals "ga straks de eerste links, vervolgens de tweede weer links en dan meteen rechts..". Dat moet je dan goed onthouden en uitvoeren.
Een andere opdracht was dat je rijexaminator een punt aanwees, zoals een kerktoren of zendmast en dat je daar dan zelf moet zien te komen (of in ieder geval in de buurt).
De derde opdracht (en die was toentertijd vrij nieuw) was dat je een stukje moest rijden op aanwijzingen van de navigatie.
Je wist van te voren niet welke van de drie opdrachten je zou gaan krijgen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 15:03:57 #207
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_165383235
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

In de tijd dat ik rijexamen deed was dat één van de drie opties die je bij het rijexamen kon krijgen. Je had de clusteropdracht, waarbij je rijexaminator een rijtje opnoemt van handelingen, zoals "ga straks de eerste links, vervolgens de tweede weer links en dan meteen rechts..". Dat moet je dan goed onthouden en uitvoeren.
Een andere opdracht was dat je rijexaminator een punt aanwees, zoals een kerktoren of zendmast en dat je daar dan zelf moet zien te komen (of in ieder geval in de buurt).
De derde opdracht (en die was toentertijd vrij nieuw) was dat je een stukje moest rijden op aanwijzingen van de navigatie.
Je wist van te voren niet welke van de drie opdrachten je zou gaan krijgen.
Bij mij werd verteld dat je de clusteropdracht hebt, een plaatsnaam (naar Amersfoort, daarna naar Amsterdam) of op navigatie. Ik had de eerste twee gehad tijdens mijn examen.
pi_165390789
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:03 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Bij mij werd verteld dat je de clusteropdracht hebt, een plaatsnaam (naar Amersfoort, daarna naar Amsterdam) of op navigatie. Ik had de eerste twee gehad tijdens mijn examen.
Navigatie is wrs alleen als dat al in de auto zit?
pi_165391134
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:00 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Navigatie is wrs alleen als dat al in de auto zit?
Nee, bij mij zat gewoon zo'n navigatie met een zuignap aan het raam. ;) Meestal lag die gewoon in het dashboardkastje. Ik had dat ding toen 1x gebruikt, zodat ik wist wat ik eventueel bij het examen moest doen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:12:40 #210
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165392530
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:00 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Navigatie is wrs alleen als dat al in de auto zit?
Kan gewoon met een losse TomTom bijvoorbeeld :P Een dag voor mijn examen had de ingebouwde navigatie het begeven, toen moest er nog even snel een losse navigatie geregeld worden.
pi_165392725
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, bij mij zat gewoon zo'n navigatie met een zuignap aan het raam. ;) Meestal lag die gewoon in het dashboardkastje. Ik had dat ding toen 1x gebruikt, zodat ik wist wat ik eventueel bij het examen moest doen.
Oh echt? Ik wist tot vandaag niet eens dat je je examen miss op navigatie kan rijden. :P Wel goed dat getest wordt of je ermee om kan gaan want navigatie kan fouten bevatten. _O-
pi_165398645
mên... nog maar 8 lessen gehad, maar als ik het allemaal zo lees over examens dan ben ik nu al zenuwachtig :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 18 september 2016 @ 10:30:38 #213
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165398705
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:24 schreef Apotheose het volgende:
mên... nog maar 8 lessen gehad, maar als ik het allemaal zo lees over examens dan ben ik nu al zenuwachtig :')
Ik was ook te zenuwachtig voor m'n praktijk. Ik heb Valdispert genomen en er maar in geloofd dat het hielp. :+
pi_165402672
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:30 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik was ook te zenuwachtig voor m'n praktijk. Ik heb Valdispert genomen en er maar in geloofd dat het hielp. :+
als je er in geloofd helpt het vaak wel inderdaad :P Word je niet suf van zulke kalmeringsmiddelen? :?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 18 september 2016 @ 14:23:25 #215
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165403004
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:09 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als je er in geloofd helpt het vaak wel inderdaad :P Word je niet suf van zulke kalmeringsmiddelen? :?
Of het uiteindelijk echt hielp weet ik niet, maar ik was alles behalve suf. :P
pi_165406313
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:30 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik was ook te zenuwachtig voor m'n praktijk. Ik heb Valdispert genomen en er maar in geloofd dat het hielp. :+
Ik had ongeveer het tegenovergestelde in mijn systeem zitten tijdens mijn praktijkexamen.

Zenuwachtig was ik totaaaal niet, ik was er namelijk van overtuigd dat ik het toch niet zou halen. Die overtuiging bleek onterecht. :P
pi_165406700
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:20 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Oh echt? Ik wist tot vandaag niet eens dat je je examen miss op navigatie kan rijden. :P Wel goed dat getest wordt of je ermee om kan gaan want navigatie kan fouten bevatten. _O-
Ik weet niet of dat nogsteeds zo is, misschien kan je dat even navragen bij een van je rijinstructeurs.
  zondag 18 september 2016 @ 17:57:49 #218
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165409333
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik had ongeveer het tegenovergestelde in mijn systeem zitten tijdens mijn praktijkexamen.

Zenuwachtig was ik totaaaal niet, ik was er namelijk van overtuigd dat ik het toch niet zou halen. Die overtuiging bleek onterecht. :P
Netjes gedaan! :D

quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 16:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat nogsteeds zo is, misschien kan je dat even navragen bij een van je rijinstructeurs.
Het is nog steeds zo. Je kunt bij je TTT of praktijkexamen de opdracht krijgen om op de navigatie te rijden.
pi_165437603
Rijles ging echt superkut, slecht geslapen en pijn in m'n onderrug, dus had de hele tijd pijn.

Zat m'n instructeur op papier wat uit te leggen, ben ik ondertussen al 4x vergeten wat die ookalweer zei :') concentratie echt laag ook. man man, voelt alsof ik niks heb geleerd vandaag
pi_165438687
GESTOPT MET RIJLES :D _O- *O*
  maandag 19 september 2016 @ 21:53:40 #221
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165439053
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:43 schreef IDkaart het volgende:
GESTOPT MET RIJLES :D _O- *O*
Toch wel verder bij een andere rijschool, hoop ik? :+
pi_165439312
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 21:53 schreef Voszje het volgende:

[..]

Toch wel verder bij een andere rijschool, hoop ik? :+
Jaa ik heb een nieuwe gevonden. :) Maar ik moet ff sparen voor een stoomcursus van 10 dagen. :(
pi_165440649
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:

Vannelle? Enig idee?

Ja, heb ik wel.
De instructeur is juridisch bestuurder en dus aansprakelijk voor elke schade die met die auto wordt veroorzaakt.
De leerling is op geen enkel moment aansprakelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:54 schreef IDkaart het volgende:

[..]

En héééél erg bedankt voor die opmerking over de verzekering. Ik had geen idee dat dat zo is. Dus als ik rijd en ik veroorzaak een ongeluk of schade aan de auto moet ik dat zelf vergoeden? :(

Zou wel kapot dom moeten zijn om nog een keer daar te gaan rijden. :(
Zie mijn post hierboven, de leerling is nooit aansprakelijk voor schade.
  maandag 19 september 2016 @ 22:41:01 #224
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165440732
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:00 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Jaa ik heb een nieuwe gevonden. :) Maar ik moet ff sparen voor een stoomcursus van 10 dagen. :(
Hopelijk is dat het wel voor je en haal je je rijbewijs daar. :)
pi_165441789
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja, heb ik wel.
De instructeur is juridisch bestuurder en dus aansprakelijk voor elke schade die met die auto wordt veroorzaakt.
De leerling is op geen enkel moment aansprakelijk.

[..]

Zie mijn post hierboven, de leerling is nooit aansprakelijk voor schade.
Hmm oké. Maar kunnen er wel negatieve juridische consequenties verbonden zijn aan dat er geen formele inschrijving als leerling bij de rijschool is? Inc handtekening en check IDkaart.
pi_165441840
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:41 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hopelijk is dat het wel voor je en haal je je rijbewijs daar. :)
Pff ja dankjewel ik hoop het ook. Vorige waren echt belabberd. Maar ja niks aan te doen helaas. Ik ga nu de komende maanden sparen... Hopelijk kan ik in december de cursus doen en anders in maart. :) (Alleen moet ik in maart dan een nieuwe EV aanvragen van 30 euro. :P )

Gelukkig heb ik eindelijk een geschikte bijbaan gevonden die waarschijnlijk niet mensen afwijst omdat ze met 21 jaar te oud en te duur zijn. :) Dus ik hoop dat ik daar word aangenomen en in november even lekker kan knallen tijdens een vakantie van de universiteit. :D
pi_165441903
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:12 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Pff ja dankjewel ik hoop het ook. Vorige waren echt belabberd. Maar ja niks aan te doen helaas. Ik ga nu de komende maanden sparen... Hopelijk kan ik in december de cursus doen en anders in maart. :) (Alleen moet ik in maart dan een nieuwe EV aanvragen van 30 euro. :P )

Gelukkig heb ik eindelijk een geschikte bijbaan gevonden die waarschijnlijk niet mensen afwijst omdat ze met 21 jaar te oud en te duur zijn. :) Dus ik hoop dat ik daar word aangenomen en in november even lekker kan knallen tijdens een vakantie van de universiteit. :D
Heb je al ooit rijexamen gedaan eigenlijk?
pi_165442031
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja, heb ik wel.
De instructeur is juridisch bestuurder en dus aansprakelijk voor elke schade die met die auto wordt veroorzaakt.
De leerling is op geen enkel moment aansprakelijk.

[..]

Zie mijn post hierboven, de leerling is nooit aansprakelijk voor schade.
Okee, dat snap ik, want dan ben je ook een leerling met een instructeur. Maar als je officieel geen leerling bent, als je niet bent ingeschreven als leerling, geen contract hebt, hoe zit dat dan?

Ik herinner me een voorval waarover een collega vertelde (ja, ik heb een 9 maanden in autoverzekeringen gewerkt), waarin een rij-instructeur les gaf aan zijn nichtje in een lesauto, maar nichtje was geen officiële leerling van de rijschool. Nichtje veroorzaakte ongeval, verzekering kwam niet tussen, want 'verzekerd zijn ongevallen veroorzaakt door de instructeur (gedefinieerd als bladieladiela) en de leerling (gedefinieerd als persoon die een contract heeft afgesloten met de rijschool, bladiela bvba)'. Daarom vroeg ik me af of dat in Nederland dan anders werkt. :)
pi_165442069
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:12 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Pff ja dankjewel ik hoop het ook. Vorige waren echt belabberd. Maar ja niks aan te doen helaas. Ik ga nu de komende maanden sparen... Hopelijk kan ik in december de cursus doen en anders in maart. :) (Alleen moet ik in maart dan een nieuwe EV aanvragen van 30 euro. :P )

Gelukkig heb ik eindelijk een geschikte bijbaan gevonden die waarschijnlijk niet mensen afwijst omdat ze met 21 jaar te oud en te duur zijn. :) Dus ik hoop dat ik daar word aangenomen en in november even lekker kan knallen tijdens een vakantie van de universiteit. :D
Veel succes met de cursus dan :)
pi_165443105
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:12 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Pff ja dankjewel ik hoop het ook. Vorige waren echt belabberd. Maar ja niks aan te doen helaas. Ik ga nu de komende maanden sparen... Hopelijk kan ik in december de cursus doen en anders in maart. :) (Alleen moet ik in maart dan een nieuwe EV aanvragen van 30 euro. :P )

Gelukkig heb ik eindelijk een geschikte bijbaan gevonden die waarschijnlijk niet mensen afwijst omdat ze met 21 jaar te oud en te duur zijn. :) Dus ik hoop dat ik daar word aangenomen en in november even lekker kan knallen tijdens een vakantie van de universiteit. :D
Lijkt me vrij intensief wel..
pi_165443178
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je al ooit rijexamen gedaan eigenlijk?
Nee. En als je er nieuwsgierig naar bent: ik heb het gisteren uitgerekend en ik heb al 48 lessen gevolgd. :') !!!!
pi_165443181
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:19 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Veel succes met de cursus dan :)
Dank. :)
pi_165443219
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Lijkt me vrij intensief wel..
Ja zeker maar ik heb dus net geen 50 lessen gevolgd en de instructrice is geschokeerd door mijn niveau. Gelukkig moet dat in 39 uur in 10 dagen op te lossen zijn. De rijschool waar ik waarschijnlijk die cursus doe werkt met dat ze extra aandacht vestigen op moeilijke onderdelen.

Waar ik nu aan stoppen was de halve les aan het bellen. :') En elke keer als de auto voor mijn huis stond en ik kwam naar binnen keek hij naar zijn telefoon. _O_
pi_165443260
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:05 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Nee. En als je er nieuwsgierig naar bent: ik heb het gisteren uitgerekend en ik heb al 48 lessen gevolgd. :') !!!!
Nee, was ik niet heel nieuwsgierig naar, maar nu ik het toch weet: bij hoeveel verschillende rijscholen?
pi_165443292
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, was ik niet heel nieuwsgierig naar, maar nu ik het toch weet: bij hoeveel verschillende rijscholen?
2

Maar ik zou dus na de proefles bij de tweede een examendatum inplannen. Nou niet dus. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 00:12:04 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:18:50 #236
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165453839
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:07 schreef IDkaart het volgende:



Waar ik nu aan stoppen was de halve les aan het bellen. :') En elke keer als de auto voor mijn huis stond en ik kwam naar binnen keek hij naar zijn telefoon. _O_
Super irritant, dat is geen lesgeven. :')
pi_165453849
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 00:07 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja zeker maar ik heb dus net geen 50 lessen gevolgd en de instructrice is geschokeerd door mijn niveau. Gelukkig moet dat in 39 uur in 10 dagen op te lossen zijn. De rijschool waar ik waarschijnlijk die cursus doe werkt met dat ze extra aandacht vestigen op moeilijke onderdelen.

Waar ik nu aan stoppen was de halve les aan het bellen. :') En elke keer als de auto voor mijn huis stond en ik kwam naar binnen keek hij naar zijn telefoon. _O_
Klinkt wel een beetje als mijn oude rijschool. Die kerel was erg gericht op cijfers. Want het gemiddelde dat iemand afrijdt ofzo was in zijn ogen bij 25 lessen en dus moest ik het zo langzamerhand ook wel eens kunnen.

Nu gelukkig een kerel waar ik me wél bij op mn gemak voel. Way better. :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_165453886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef Voszje het volgende:

[..]

Super irritant, dat is geen lesgeven. :')
Ja en ik was zo dom dat ik het niet doorhad, omdat rijschool 1 met 80% slagingspercentage dat ook deed. :') Of naja wel iets minder maar die was ook getrouwd met haar telefoon.
pi_165453907
Btw, waarom is men zo lovend over de ANWB? Ik heb vandaag eens goed opgelet en het valt mij op dat er geen enkele Nederlandse instructeur werkt? :? (En bijna al die eenmanszaakjes zijn ook geen Nederlanders :P ) Ook zie ik dat in Leiden het slagingspercentage net zo erg is als mijn tweede rijschool _O-

* Wel met de noot dat ik niet kan weten of je bij de ANWB écht leert autorijden en wél normaal les krijgt zonder dat de instructeur aan zijn telefoon geplakt zit.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 17:29:37 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 20:04:26 #240
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165457444
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:20 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja en ik was zo dom dat ik het niet doorhad, omdat rijschool 1 met 80% slagingspercentage dat ook deed. :') Of naja wel iets minder maar die was ook getrouwd met haar telefoon.
Waarom ging je eigenlijk weg bij rijschool 1? Zelfde reden als bij rijschool 2?
pi_165458893
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 20:04 schreef Voszje het volgende:

[..]

Waarom ging je eigenlijk weg bij rijschool 1? Zelfde reden als bij rijschool 2?
Ik leste daar 1x per week. En je doet daar verplicht TTT. Had ik bijna 20 lessen dacht ik "dit is veel te weinig oefening, ik mag de TTT nog niet eens aanvragen.

Ging ik op proefles bij rijschool 2 die wat soepeler is met aantal lessen. Rijd ik in die auto denk ik letterlijk 'huh waarom rijdt deze veel fijner, bij de ander snap ik niet wat ik doe' wat komt omdat de eerste een "dikke bmw" is met allemaal luxe

Uiteindelijk heel goed dat ik gestopt ben bij die eerste, want ik moest zelfs leren hoe je een normale handrem gebruikt. :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:29:30 #242
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165459741
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:01 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik leste daar 1x per week. En je doet daar verplicht TTT. Had ik bijna 20 lessen dacht ik "dit is veel te weinig oefening, ik mag de TTT nog niet eens aanvragen.

Ging ik op proefles bij rijschool 2 die wat soepeler is met aantal lessen. Rijd ik in die auto denk ik letterlijk 'huh waarom rijdt deze veel fijner, bij de ander snap ik niet wat ik doe' wat komt omdat de eerste een "dikke bmw" is met allemaal luxe

Uiteindelijk heel goed dat ik gestopt ben bij die eerste, want ik moest zelfs leren hoe je een normale handrem gebruikt. :')
Dikke BMW klinkt overigens wel goed. :P Maar ik snap je wel, als je zelf een autootje hebt zal dat ook niet de duurste, luxe auto worden. Beter als je dan ook gewoon in een 'gewone' auto kan rijden.

Mijn lesauto had o.a. zo'n mooi start-stop systeem, handig als ik de auto af liet slaan, maar mijn eigen auto heeft deze luxe uiteraard niet.
pi_165471751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:01 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik leste daar 1x per week. En je doet daar verplicht TTT. Had ik bijna 20 lessen dacht ik "dit is veel te weinig oefening, ik mag de TTT nog niet eens aanvragen.

Ging ik op proefles bij rijschool 2 die wat soepeler is met aantal lessen. Rijd ik in die auto denk ik letterlijk 'huh waarom rijdt deze veel fijner, bij de ander snap ik niet wat ik doe' wat komt omdat de eerste een "dikke bmw" is met allemaal luxe

Uiteindelijk heel goed dat ik gestopt ben bij die eerste, want ik moest zelfs leren hoe je een normale handrem gebruikt. :')
ik rijd inderdaad ook in een luxe bak zonder normale handrem :P Geen idee hoe dat straks met de hellingproef gaat (zover ben ik nog niet :+ ). Rijd in een Audi A4.

En rijden jullie wel eens met een ander op een verlaten parkeerterrein of verlaten weggetje? :P Die theorie is allemaal leuk en aardig maar les maar 1x in de week
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 21 september 2016 @ 16:16:20 #244
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165473224
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:07 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik rijd inderdaad ook in een luxe bak zonder normale handrem :P Geen idee hoe dat straks met de hellingproef gaat (zover ben ik nog niet :+ ). Rijd in een Audi A4.

En rijden jullie wel eens met een ander op een verlaten parkeerterrein of verlaten weggetje? :P Die theorie is allemaal leuk en aardig maar les maar 1x in de week
Na een paar lessen, toen ik het allemaal nog leuk vond, ben ik wel met mijn vader naar een industrieterrein gegaan om te rijden. :P
pi_165474570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:29 schreef Voszje het volgende:

[..]

Dikke BMW klinkt overigens wel goed. :P Maar ik snap je wel, als je zelf een autootje hebt zal dat ook niet de duurste, luxe auto worden. Beter als je dan ook gewoon in een 'gewone' auto kan rijden.

Mijn lesauto had o.a. zo'n mooi start-stop systeem, handig als ik de auto af liet slaan, maar mijn eigen auto heeft deze luxe uiteraard niet.
Nee idd niet erg handig dat je er dan niet mee om kan gaan... maar dat is een ding en niet zoals bij mij 10. :')
pi_165476735
Je moet ook niet aanleren om met allemaal luxe te rijden. Hier ook de nieuwste Golf R met start-stop systeem, een gare handrem en allemaal technische snufjes. Instructeur zet dus ook luxe uit en toen ik de motor soms nog af liet slaan bij rotondes vanwege te snel koppelen dan liet die dat ook gewoon voelen ipv in te grijpen, dan leer je iig van je fouten.

Moet wel zeggen dat cruise control best lekker rijd, maar dat heeft ook niet elke auto. Zelfde geldt voor automatisch ruitenwissersysteem.
  donderdag 22 september 2016 @ 10:14:18 #247
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165489362
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Je moet ook niet aanleren om met allemaal luxe te rijden. Hier ook de nieuwste Golf R met start-stop systeem, een gare handrem en allemaal technische snufjes. Instructeur zet dus ook luxe uit en toen ik de motor soms nog af liet slaan bij rotondes vanwege te snel koppelen dan liet die dat ook gewoon voelen ipv in te grijpen, dan leer je iig van je fouten.

Moet wel zeggen dat cruise control best lekker rijd, maar dat heeft ook niet elke auto. Zelfde geldt voor automatisch ruitenwissersysteem.
Dat is inderdaad een stuk beter. Cruise control mis ik nu soms wel. :D
pi_165498696
Begin van het jaar heb ik na ruim 8 a 10 jaar tijd weer het rijlessen opgepakt, destijds was ik namelijk gestopt omdat ik faalangst heb en mede daardoor 3x op een rij zakte! Het bleef echter niet enkel bij het zakken voor de praktijk, want toen ik derde keer zakte verliep binnen twee weken helaas mijn theorie.

Dus zodoende besloot ik ermee te stoppen: Driemaal is ja scheepsrecht uiteindelijk! Vandaag mocht ik dan na bijna 9 jaar voor de vierde keer op examen bij het CBR: Ik had een hartstikke aardige vrouwelijke examinator en ik deed een faalangst examen, wat naar mijn mening echt fijn verliep. Ik voelde mij meer op mijn gemak gesteld, helaas bleek ik toch niet op het niveau te rijden zoals ik tijdens de rijles wist neer te zetten!

Harstikke jammer allemaal natuurlijk: Want jullie kunnen het vast al raden, die aardige mevrouw vertelde mij op het einde dat ik gezakt was :( Het ging mis op de autoweg tot tweemaal bij het invoegen, beide keren wilde ik te vroeg in voegen terwijl er nog een vrachtwagen links van mij zat! Waarom ik de fout tweemaal in ging? Stja denk dat het uiteindelijk de spanning is!

Ik baal echter als een stekker en als ik niet oppas beland ik in een negatieve spiraal, die herinneringen van 9 jaar geleden komen namelijk weer terug! Toen gebeurde telkens ook wel iets op het rijexamen waardoor ik zakte: Dus deze keer had ik mij naar mijn mening echt goed voor bereid, waaronder dus een goede rijschool uitgekozen. Maar soms heb ik het gevoel dat het hele rijbewijs mij om een of andere reden niet gegund is?!

Rijden kan ik ja: Heeft mijn rijschool ja gezegd en bepaalde examinators zijn juist door deze rijschool opgeleid, dus aan de expertise van de rijschool twijfel ik niet aan! Alleen ik zelf zit altijd vol zenuwen: Hoop dus oprecht dat ik het de volgende keer wel ga halen, want ja ik doe mijn stinkende best ervoor!
pi_165501682
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Begin van het jaar heb ik na ruim 8 a 10 jaar tijd weer het rijlessen opgepakt, destijds was ik namelijk gestopt omdat ik faalangst heb en mede daardoor 3x op een rij zakte! Het bleef echter niet enkel bij het zakken voor de praktijk, want toen ik derde keer zakte verliep binnen twee weken helaas mijn theorie.

Dus zodoende besloot ik ermee te stoppen: Driemaal is ja scheepsrecht uiteindelijk! Vandaag mocht ik dan na bijna 9 jaar voor de vierde keer op examen bij het CBR: Ik had een hartstikke aardige vrouwelijke examinator en ik deed een faalangst examen, wat naar mijn mening echt fijn verliep. Ik voelde mij meer op mijn gemak gesteld, helaas bleek ik toch niet op het niveau te rijden zoals ik tijdens de rijles wist neer te zetten!

Harstikke jammer allemaal natuurlijk: Want jullie kunnen het vast al raden, die aardige mevrouw vertelde mij op het einde dat ik gezakt was :( Het ging mis op de autoweg tot tweemaal bij het invoegen, beide keren wilde ik te vroeg in voegen terwijl er nog een vrachtwagen links van mij zat! Waarom ik de fout tweemaal in ging? Stja denk dat het uiteindelijk de spanning is!

Ik baal echter als een stekker en als ik niet oppas beland ik in een negatieve spiraal, die herinneringen van 9 jaar geleden komen namelijk weer terug! Toen gebeurde telkens ook wel iets op het rijexamen waardoor ik zakte: Dus deze keer had ik mij naar mijn mening echt goed voor bereid, waaronder dus een goede rijschool uitgekozen. Maar soms heb ik het gevoel dat het hele rijbewijs mij om een of andere reden niet gegund is?!

Rijden kan ik ja: Heeft mijn rijschool ja gezegd en bepaalde examinators zijn juist door deze rijschool opgeleid, dus aan de expertise van de rijschool twijfel ik niet aan! Alleen ik zelf zit altijd vol zenuwen: Hoop dus oprecht dat ik het de volgende keer wel ga halen, want ja ik doe mijn stinkende best ervoor!
Heel jammer inderdaad! Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger voor stress-situaties dan anderen.
Het enige wat je kan doen is volhouden. Je weet dat je het kunt!

Zelf ben ik mijn examen ingegaan met het idee: Ik slaag toch niet. Dat heeft mij persoonlijk geholpen, maar dan zeg ik er eerlijk bij dat ik geen faalangst heb.
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 22 september 2016 @ 22:19:25 #250
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165503951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Begin van het jaar heb ik na ruim 8 a 10 jaar tijd weer het rijlessen opgepakt, destijds was ik namelijk gestopt omdat ik faalangst heb en mede daardoor 3x op een rij zakte! Het bleef echter niet enkel bij het zakken voor de praktijk, want toen ik derde keer zakte verliep binnen twee weken helaas mijn theorie.

Dus zodoende besloot ik ermee te stoppen: Driemaal is ja scheepsrecht uiteindelijk! Vandaag mocht ik dan na bijna 9 jaar voor de vierde keer op examen bij het CBR: Ik had een hartstikke aardige vrouwelijke examinator en ik deed een faalangst examen, wat naar mijn mening echt fijn verliep. Ik voelde mij meer op mijn gemak gesteld, helaas bleek ik toch niet op het niveau te rijden zoals ik tijdens de rijles wist neer te zetten!

Harstikke jammer allemaal natuurlijk: Want jullie kunnen het vast al raden, die aardige mevrouw vertelde mij op het einde dat ik gezakt was :( Het ging mis op de autoweg tot tweemaal bij het invoegen, beide keren wilde ik te vroeg in voegen terwijl er nog een vrachtwagen links van mij zat! Waarom ik de fout tweemaal in ging? Stja denk dat het uiteindelijk de spanning is!

Ik baal echter als een stekker en als ik niet oppas beland ik in een negatieve spiraal, die herinneringen van 9 jaar geleden komen namelijk weer terug! Toen gebeurde telkens ook wel iets op het rijexamen waardoor ik zakte: Dus deze keer had ik mij naar mijn mening echt goed voor bereid, waaronder dus een goede rijschool uitgekozen. Maar soms heb ik het gevoel dat het hele rijbewijs mij om een of andere reden niet gegund is?!

Rijden kan ik ja: Heeft mijn rijschool ja gezegd en bepaalde examinators zijn juist door deze rijschool opgeleid, dus aan de expertise van de rijschool twijfel ik niet aan! Alleen ik zelf zit altijd vol zenuwen: Hoop dus oprecht dat ik het de volgende keer wel ga halen, want ja ik doe mijn stinkende best ervoor!
Balen! Je kunt natuurlijk wel rijden, anders zou je überhaupt geen examen mogen doen. Ik zat mezelf tijdens het rijden ook echt enorm in de weg. Ik ben de tweede keer geslaagd, maar mijn instructrice gaf aan dat als ik het niet had gehaald, ze voor de derde keer een faalangst examen zou hebben aangevraagd.

Tijdens de lessen was ik continu bezig met denken dat ik alles toch fout deed, dat iedereen er iets van dacht en ik raakte iedere keer meer en meer gefrustreerd als er iets niet lukte.

Nu ik gewoon mijn rijbewijs heb, heb ik echt nergens meer last van. Ik rijd heerlijk rond in mijn eigen autootje. 8-)
pi_165518104
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Heel jammer inderdaad! Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger voor stress-situaties dan anderen.
Het enige wat je kan doen is volhouden. Je weet dat je het kunt!

Zelf ben ik mijn examen ingegaan met het idee: Ik slaag toch niet. Dat heeft mij persoonlijk geholpen, maar dan zeg ik er eerlijk bij dat ik geen faalangst heb.
Ja dat wilde ik juist niet doen: Ik moest en zou positief blijven en er 100% voor gaan, dus met die instelling kwam bij het examen opdagen. Voldoende mij in eerste instantie ook echt op mijn gemak gesteld, alleen jammer dat ik dan blijkbaar net niet goed genoeg reed. Gister zat ik er dus ook even helemaal door heen, maar gelukkig heb ik de moed nog niet opgegeven.

Enige wat ik wel echt ontzettend jammer vind: Het kost allemaal ontzettend veel geld en gelukkig is dat geen probleem voor mij, echter kan mij voorstellen dat jongeren die niet door Papa en Mama ( Ik ben 28 en betaal alles zelf ) gesponsord worden dat die wel andere piepen.
pi_165518442
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:06 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja dat wilde ik juist niet doen: Ik moest en zou positief blijven en er 100% voor gaan, dus met die instelling kwam bij het examen opdagen. Voldoende mij in eerste instantie ook echt op mijn gemak gesteld, alleen jammer dat ik dan blijkbaar net niet goed genoeg reed. Gister zat ik er dus ook even helemaal door heen, maar gelukkig heb ik de moed nog niet opgegeven.

Enige wat ik wel echt ontzettend jammer vind: Het kost allemaal ontzettend veel geld en gelukkig is dat geen probleem voor mij, echter kan mij voorstellen dat jongeren die niet door Papa en Mama ( Ik ben 28 en betaal alles zelf ) gesponsord worden dat die wel andere piepen.
Ik was er voor, tijdens en vooral vlak na mijn rijexamen van overtuigd dat ik toch niet zou slagen (maar hield wel in gedachte dat het leuk zou zijn als het toch zou gebeuren). Ik was dan ook totaal niet zenuwachtig, terwijl ik dat normaal wel redelijk snel was (schoolpresentatie bijvoorbeeld). Misschien helpt het wel als je niet zo de druk voelt dat je moet slagen.

Ik had trouwens ook niemand verteld dat ik rijexamen had die dag (behalve aan mijn moeder, kon even niet anders). Klein trucje dat ik wel eens vaker heb gebruikt om de eventuele teleurstelling bij mezelf wat te beperken. Als ik dan zou zijn gezakt voor mijn rijexamen hoefde ik het niet telkens opnieuw uit te leggen als vrienden en familie naderhand vroegen "En?!?!", maar kon ik het gewoon vertellen tegen een aantal mensen wanneer ik daar zin ik had. :) Klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik denk wel dat het enigszins kan helpen bij sommige mensen die echt last hebben van faalangst. De druk is dan ook gewoon wat minder.
pi_165518891
Ik heb zonet te horen gekregen dat ik geen 10-daagse hoef te toen maar aan een 8-daagse ook genoeg heb. :)

Hopelijk kan ik dan in de kerstvakantie die doen, hoop dat mij dat gegund wordt...
  zaterdag 24 september 2016 @ 09:44:19 #254
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165531018
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:51 schreef IDkaart het volgende:
Ik heb zonet te horen gekregen dat ik geen 10-daagse hoef te toen maar aan een 8-daagse ook genoeg heb. :)

Hopelijk kan ik dan in de kerstvakantie die doen, hoop dat mij dat gegund wordt...
Zou fijn zijn als je er dan van af bent! :) Hoelang ben je dan al bezig?
pi_165531264
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:44 schreef Voszje het volgende:

[..]

Zou fijn zijn als je er dan van af bent! :) Hoelang ben je dan al bezig?
ik les sinds begin september vorig jaar en heb 48 lessen gehad :') contant betaald _O-
  zaterdag 24 september 2016 @ 15:28:46 #256
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165535867
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:03 schreef IDkaart het volgende:

[..]

ik les sinds begin september vorig jaar en heb 48 lessen gehad :') contant betaald _O-
Hopen dat het voor 2017 klaar is dan. ;)
pi_165535968
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:28 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hopen dat het voor 2017 klaar is dan. ;)
Ik heb 24 december zeker 1500 euro via stufi DUO en dat is genoeg voor die cursus (je moet betaald hebben voor de dag dat je examen doet) maar financiën he. :'(

Gelukkig heb ik nu wel werk voor volwassen loon dus wrs komt dat helemaal goed :) Ben alleen bang dat ik het niet kan betalen _O-
  zaterdag 24 september 2016 @ 15:47:43 #258
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165536034
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:40 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik heb 24 december zeker 1500 euro via stufi DUO en dat is genoeg voor die cursus (je moet betaald hebben voor de dag dat je examen doet) maar financiën he. :'(

Gelukkig heb ik nu wel werk voor volwassen loon dus wrs komt dat helemaal goed :) Ben alleen bang dat ik het niet kan betalen _O-
Maar tot die tijd rijd je dus helemaal niet meer?
pi_165536238
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:47 schreef Voszje het volgende:

[..]

Maar tot die tijd rijd je dus helemaal niet meer?
Nee haha dat is echt geldverspilling... Ik heb mijn geld gelukkig ook al teruggekregen van wat ik niet heb gelest bij die laatste rijschool.
pi_165554714
Is het altijd zo dat je op zondag je rijschool niet kan machtigen? :?
  zondag 25 september 2016 @ 16:43:23 #261
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165556162
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 15:34 schreef IDkaart het volgende:
Is het altijd zo dat je op zondag je rijschool niet kan machtigen? :?
Lijkt me vreemd, het lukt dus niet? Ligt het niet aan je browser?
pi_165556230
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Voszje het volgende:

[..]

Lijkt me vreemd, het lukt dus niet? Ligt het niet aan je browser?
Krijg jij hier ook een melding over onderhoud? https://mijn.cbr.nl/
  zondag 25 september 2016 @ 16:46:58 #263
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165556251
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:46 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Krijg jij hier ook een melding over onderhoud? https://mijn.cbr.nl/
Yes!
pi_165556298
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:46 schreef Voszje het volgende:

[..]

Yes!
_O- net op de dag dat ik de machtiging wil regelen is er onderhoud.

Weet jij toevallig of de vorige gemachtigde rijschool een mailtje krijgt dat ik de machtiging in heb getrokken?
  zondag 25 september 2016 @ 16:54:07 #265
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165556397
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 16:48 schreef IDkaart het volgende:

[..]

_O- net op de dag dat ik de machtiging wil regelen is er onderhoud.

Weet jij toevallig of de vorige gemachtigde rijschool een mailtje krijgt dat ik de machtiging in heb getrokken?
Zal je net zien :+

100% zeker weet ik het niet, maar volgens mij krijgt je oude rijschool inderdaad een mailtje dat de machtiging is ingetrokken. Je nieuwe rijschool krijgt tenslotte ook een mailtje dat ze zijn gemachtigd.
pi_165576520
Machtiging geregeld, zometeen examen inplannen, heb er zin in en ben weer helemaal gemotiveerd voor rijles *O*
pi_165590271
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:31 schreef IDkaart het volgende:
Machtiging geregeld, zometeen examen inplannen, heb er zin in en ben weer helemaal gemotiveerd voor rijles *O*
Succes! *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 27 september 2016 @ 10:46:07 #268
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165597180
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 14:31 schreef IDkaart het volgende:
Machtiging geregeld, zometeen examen inplannen, heb er zin in en ben weer helemaal gemotiveerd voor rijles *O*
En? Wanneer heb je je examen? :)
pi_165599883
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 10:46 schreef Voszje het volgende:

[..]

En? Wanneer heb je je examen? :)
Hoor ik wrs pas morgen. Ik moest een aanbetaling doen omdat examens inkopen hun geld kost. En morgen wordt voor min de hele opleiding ingepland. :) Het is wrs eind december of 2 januari.
pi_165599926
Iemand die een goed overzicht heeft van wat CBR test of kan testen? Ik wil graag een lijst maken voor mijn docent met waar ik moeite mee heb.

Met invoegen bij drukte op de snelweg op 1. :') Wat moet je nou in die spiegels zien? En hoe zoek je dat gaatje?
Ik begreep iig van YouTube dat je niet zoals het cbr in zijn theorie wil al aan het begin van de invoegstrook moet invoegen maar juist aan het eind omdat je dan meer snelheid hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2016 12:50:03 ]
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:25:30 #271
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165600676
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:49 schreef IDkaart het volgende:
Iemand die een goed overzicht heeft van wat CBR test of kan testen? Ik wil graag een lijst maken voor mijn docent met waar ik moeite mee heb.

Met invoegen bij drukte op de snelweg op 1. :') Wat moet je nou in die spiegels zien? En hoe zoek je dat gaatje?
Ik begreep iig van YouTube dat je niet zoals het cbr in zijn theorie wil al aan het begin van de invoegstrook moet invoegen maar juist aan het eind omdat je dan meer snelheid hebt?
Het CBR wil dat je aan het begin van de invoegstrook invoegt? Hier heb ik nog nooit van gehoord, tevens heb ik het ook niet zo geleerd. Ik leerde om 3/4 van de invoegstrook te gebruiken voor ik invoegde.

Van de website van het CBR:
De examinator toetst of je veilig en zelfstandig kunt rijden. En of je voldoende rekening houdt met andere weggebruikers. De examinator let onder andere op:
* je beheersing van de auto
* kijkgedrag
* of je goed voorrang verleent
* inhalen
* in- en uitvoegen
* rijden op kruispunten en rotondes
* verrichtingen
pi_165604637
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:25 schreef Voszje het volgende:

[..]

Het CBR wil dat je aan het begin van de invoegstrook invoegt? Hier heb ik nog nooit van gehoord, tevens heb ik het ook niet zo geleerd. Ik leerde om 3/4 van de invoegstrook te gebruiken voor ik invoegde.

Van de website van het CBR:
De examinator toetst of je veilig en zelfstandig kunt rijden. En of je voldoende rekening houdt met andere weggebruikers. De examinator let onder andere op:
* je beheersing van de auto
* kijkgedrag
* of je goed voorrang verleent
* inhalen
* in- en uitvoegen
* rijden op kruispunten en rotondes
* verrichtingen
Hmm het is een beperkte lijst, maar ik zal kijken of ik er wat mee kan. :P Bedankt!

Ik heb eind vorig jaar mijn theorie gehaald, en daar moest je invullen dat je niet aan het eind van de invoegstrook mag invoegen maar dat zo snel mogelijk moet doen. Ik was de eerste keer gezakt, ging voor de tweede keer naar een cursus en daar kreeg ik tienduizend keer die vraag en het juiste antwoord te horen en ook waarom.
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:14:50 #273
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165605110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:47 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Hmm het is een beperkte lijst, maar ik zal kijken of ik er wat mee kan. :P Bedankt!

Ik heb eind vorig jaar mijn theorie gehaald, en daar moest je invullen dat je niet aan het eind van de invoegstrook mag invoegen maar dat zo snel mogelijk moet doen. Ik was de eerste keer gezakt, ging voor de tweede keer naar een cursus en daar kreeg ik tienduizend keer die vraag en het juiste antwoord te horen en ook waarom.
Uitgebreider staat er op hun eigen website in ieder geval niet. ;)

Hm, eigenlijk best gek. Door dat zo snel mogelijk in willen voegen krijg je echt vreemde en gevaarlijke situaties op de weg. Je ziet mensen soms heel paniekerig snel de rijbaan op schieten omdat ze anders bang zijn dat ze er niet meer op kunnen komen of zoiets... Bijzonder vind ik dat altijd.

Helemaal aan het eind moet je niet doen, nee. Maar helemaal aan het begin ook niet. Ik zou het eens bespreken met je instructeur. Zoals gezegd, ik heb altijd 3/4 geleerd.
pi_165605712
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:49 schreef IDkaart het volgende:
Iemand die een goed overzicht heeft van wat CBR test of kan testen? Ik wil graag een lijst maken voor mijn docent met waar ik moeite mee heb.

Met invoegen bij drukte op de snelweg op 1. :') Wat moet je nou in die spiegels zien? En hoe zoek je dat gaatje?
Ik begreep iig van YouTube dat je niet zoals het cbr in zijn theorie wil al aan het begin van de invoegstrook moet invoegen maar juist aan het eind omdat je dan meer snelheid hebt?
Kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets over heb meegekregen of gelezen. Ik voeg gewoon in wanneer het kan. :P

Misschien nog een extra puntje om toe te voegen aan het lijstje wat hierboven al staat:
- genoeg veilige ruimte om te auto heen laten
Dat was een argument van het CBR om bij iemand die verdacht werd van rijexamenfraude, na een rijvaardigheidstest het rijbewijs ongeldig te laten verklaren. Tijdens die controletest (om te kijken of hij terecht of onterecht zijn rijbewijs had gehaald) vond de examinator dat hij niet zorgde voor genoeg veilige ruimte om de auto heen. Volgens mij werd daarmee bedoeld dat hij bijvoorbeeld op te korte afstand fietsers inhaalde of juiste te veel uitweek naar de andere kant.
Dus dat is ook wel een dingetje waar ze op letten.
pi_165606425
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:14 schreef Voszje het volgende:

[..]

Uitgebreider staat er op hun eigen website in ieder geval niet. ;)

Hm, eigenlijk best gek. Door dat zo snel mogelijk in willen voegen krijg je echt vreemde en gevaarlijke situaties op de weg. Je ziet mensen soms heel paniekerig snel de rijbaan op schieten omdat ze anders bang zijn dat ze er niet meer op kunnen komen of zoiets... Bijzonder vind ik dat altijd.

Helemaal aan het eind moet je niet doen, nee. Maar helemaal aan het begin ook niet. Ik zou het eens bespreken met je instructeur. Zoals gezegd, ik heb altijd 3/4 geleerd.
Begin kan wel als er geen hond rijdt. Maar als het druk is kan begin vaak helemaal niet. _O-

Ik heb van mijn vorige rijinstructeur geleerd dat het verstandig is om bij een invoegstrook naar links te gaan wegens oa de kans dat mensen bellend invoegen en dan tegen je zijdeur knallen :r
pi_165606447
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets over heb meegekregen of gelezen. Ik voeg gewoon in wanneer het kan. :P

Misschien nog een extra puntje om toe te voegen aan het lijstje wat hierboven al staat:
- genoeg veilige ruimte om te auto heen laten
Dat was een argument van het CBR om bij iemand die verdacht werd van rijexamenfraude, na een rijvaardigheidstest het rijbewijs ongeldig te laten verklaren. Tijdens die controletest (om te kijken of hij terecht of onterecht zijn rijbewijs had gehaald) vond de examinator dat hij niet zorgde voor genoeg veilige ruimte om de auto heen. Volgens mij werd daarmee bedoeld dat hij bijvoorbeeld op te korte afstand fietsers inhaalde of juiste te veel uitweek naar de andere kant.
Dus dat is ook wel een dingetje waar ze op letten.
He? Hoe kan je frauderen op je praktijkexamen?

Ik ken wel die truuk van instructeurs die op de achterbank zitten en dan met hun voet in je stoel duwen als je wat moet doen _O-
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:27:31 #277
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165606533
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:21 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Begin kan wel als er geen hond rijdt. Maar als het druk is kan begin vaak helemaal niet. _O-

Ik heb van mijn vorige rijinstructeur geleerd dat het verstandig is om bij een invoegstrook naar links te gaan wegens oa de kans dat mensen bellend invoegen en dan tegen je zijdeur knallen :r
Natuurlijk, als er niemand op de weg is kun je invoegen wanneer je wil. :P

Invoeghulp verleen ik wel wanneer ik kan, maar dat is meer met het idee dat ik gewoon door wil rijden. Je hebt inderdaad ook mensen die gewoon niet kijken en 'm zo de rijbaan op gooien, zelfde als mensen die inhalen eigenlijk. :')
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:29:44 #278
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165606571
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat ik daar ooit iets over heb meegekregen of gelezen. Ik voeg gewoon in wanneer het kan. :P

Misschien nog een extra puntje om toe te voegen aan het lijstje wat hierboven al staat:
- genoeg veilige ruimte om te auto heen laten
Dat was een argument van het CBR om bij iemand die verdacht werd van rijexamenfraude, na een rijvaardigheidstest het rijbewijs ongeldig te laten verklaren. Tijdens die controletest (om te kijken of hij terecht of onterecht zijn rijbewijs had gehaald) vond de examinator dat hij niet zorgde voor genoeg veilige ruimte om de auto heen. Volgens mij werd daarmee bedoeld dat hij bijvoorbeeld op te korte afstand fietsers inhaalde of juiste te veel uitweek naar de andere kant.
Dus dat is ook wel een dingetje waar ze op letten.
Ruimte om de auto inderdaad! Ik ben daarop de eerste keer gezakt, want ik haalde te snel een fietser in. :+
pi_165606609
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:22 schreef IDkaart het volgende:

[..]

He? Hoe kan je frauderen op je praktijkexamen?

Ik ken wel die truuk van instructeurs die op de achterbank zitten en dan met hun voet in je stoel duwen als je wat moet doen _O-
In 2014 is door het CBR (en later de politie) een onderzoek gestart naar een rijexaminator en een aantal rijscholen wegens verdenking van fraude. De leerlingen zouden ergens tussen de 2000 en 3000euro betalen aan hun rijinstructeur, die vervolgens 500euro daarvan aan de rijexaminator gaf. De rijexaminator liet de leerling vervolgens slagen voor het rijexamen. (Omdat hij geen normale rijexaminator was maar een faalangst/naderonderzoek examinator, was het makkelijker om te garanderen dat hij als rijexaminator werd ingedeeld)
Om geen verdacht slagingspercentage te krijgen heeft hij trouwens ook een hoop leerlingen onterecht laten zakken voor het rijexamen.

Uiteindelijk is van zo'n 150 mensen het rijbewijs ongeldig verklaard (terwijl ze die soms al 4 jaar hadden), ze kregen nog wel de kans om tijdens een rijvaardigheidstest te laten zien of ze over genoeg rijvaardheid beschikten. Dat was vaak niet het geval.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2016 @ 18:38:03 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165606708
4 jaar je rijbewijs hebben en niet eens fatsoenlijk kunnen rijden :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165607252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:38 schreef Nattekat het volgende:
4 jaar je rijbewijs hebben en niet eens fatsoenlijk kunnen rijden :')
Ja, haha. Zeer zorgelijk ook dat sommigen ondertussen chauffeur of bezorger waren als beroep.
Maar in zeer uitzonderlijke gevallen ging het zelfs om mensen die al drie of vier keer waren gezakt voor het rijexamen, waarbij ze bij het laatste examen nog op 7 van de 7 onderdelen onvoldoende scoorden, maar een maand later (na overstap op een andere rijschool) bij de verdachte rijexaminator opeens wel waren geslaagd voor het examen.
Dat in combinatie met de plotselinge overstap naar de verdachte rijschool die op meer dan 200km van hun woonplaats gevestigd was, en nog wat andere factoren, vond men nogal verdacht. :P
  woensdag 28 september 2016 @ 11:36:49 #282
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165621103
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:49 schreef IDkaart het volgende:
Iemand die een goed overzicht heeft van wat CBR test of kan testen? Ik wil graag een lijst maken voor mijn docent met waar ik moeite mee heb.
Ik bedacht me dat ik voor het afrijden ook een reflectieformulier in moest vullen, daar staan de punten waarop wordt gelet ook wat uitgebreider op: http://cbr.nl/brochure/rijvaard106.pdf
  FOK!fotograaf donderdag 29 september 2016 @ 02:56:13 #283
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165639939
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:38 schreef Nattekat het volgende:
4 jaar je rijbewijs hebben en niet eens fatsoenlijk kunnen rijden :')
Mwah, zet een gemiddeld persoon met minimaal 5 jaar het rijbewijs nu in een lesauto om examen te doen en ik gok dat het gros ook zakt. Je bent de gehaaid, te snel, je doet het niet precies als het CBR wil (duidelijk laten zien dat je in de spiegels kijkt bijvoorbeeld), gaat te hard over rotondes (waarom bij direct afslaan naar zijn 2 als in de 3 met wat meer tempo ook prima kan?), etc.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165646411
Begin januari ga ik op examen *O* Om 10 uur in de ochtend :P
pi_165646438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 02:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mwah, zet een gemiddeld persoon met minimaal 5 jaar het rijbewijs nu in een lesauto om examen te doen en ik gok dat het gros ook zakt. Je bent de gehaaid, te snel, je doet het niet precies als het CBR wil (duidelijk laten zien dat je in de spiegels kijkt bijvoorbeeld), gaat te hard over rotondes (waarom bij direct afslaan naar zijn 2 als in de 3 met wat meer tempo ook prima kan?), etc.
In de leswagen in Leiden was in zijn drie rijden op een rotonde echt verschrikkelijk. Gok dat CBR wil zien dat je in een dieselauto kan rijden en dat benzine gewoon net anders werkt...
pi_165646759
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:21 schreef IDkaart het volgende:

[..]

In de leswagen in Leiden was in zijn drie rijden op een rotonde echt verschrikkelijk. Gok dat CBR wil zien dat je in een dieselauto kan rijden en dat benzine gewoon net anders werkt...
Dan rij je misschien te traag voor die versnelling. :)
pi_165646884
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:34 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Dan rij je misschien te traag voor die versnelling. :)
Eerder dat de auto veel te hard rijdt en dat niet zo comfortabel is :')
Ik merk ook verschil tussen 50 in zijn 3 en 50 in zijn 4 :? Laatste is niet aan te raden op hobbelwegen :D
pi_165651461
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 02:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mwah, zet een gemiddeld persoon met minimaal 5 jaar het rijbewijs nu in een lesauto om examen te doen en ik gok dat het gros ook zakt. Je bent de gehaaid, te snel, je doet het niet precies als het CBR wil (duidelijk laten zien dat je in de spiegels kijkt bijvoorbeeld), gaat te hard over rotondes (waarom bij direct afslaan naar zijn 2 als in de 3 met wat meer tempo ook prima kan?), etc.
Maar bij die rijvaardigheidstest ging het niet om een rijexamen. Je mocht bijvoorbeeld je eigen auto kiezen (of een andere waar je gewend was in te rijden) en ze gaven aan dat er niet gelet werd op dingen zoals met één hand sturen. Het ging om de veiligheid.
pi_165681555
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:21 schreef IDkaart het volgende:

[..]

In de leswagen in Leiden was in zijn drie rijden op een rotonde echt verschrikkelijk. Gok dat CBR wil zien dat je in een dieselauto kan rijden en dat benzine gewoon net anders werkt...
De schakelmomenten zijn bij elke auto anders. Diesel of benzine boeit niet. Je moet die auto gewoon onder controle hebben.

Over het algemeen neem je rotondes in z'n 2, omdat de minimumsnelheid in versnelling 3 bij de meeste auto's te hoog is voor een rotonde. Dan rij je echt te hard over die rotonde en heb je ook minder tijd om te kijken of je moet stoppen voor een fietser of voetganger.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:33:55 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165681782
Als je goed anticipeert, zie je vaak die fietser of voetganger al aankomen voor je de rotonde op rijdt.

Maar bij het lessen vooral dat niet doen, maar op het laatste moment erg sloom rijden. Schijnt beter te zijn ofzo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165681915
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:33 schreef Nattekat het volgende:
Als je goed anticipeert, zie je vaak die fietser of voetganger al aankomen voor je de rotonde op rijdt.

Maar bij het lessen vooral dat niet doen, maar op het laatste moment erg sloom rijden. Schijnt beter te zijn ofzo.
Volgens mij is dat vooral omdat leerlingen nog niet zo ver zijn, dat komt meestal als ze hun rijbewijs hebben gehaald (en in sommige gevallen helemaal nooit). Op een gegeven moment weet je onbewust wel waar andere verkeersdeelnemers zich t.o.v. je auto bevinden, je onthoudt automatisch bijvoorbeeld dat je zojuist een fietser voorbij bent gereden, waar je een paar tientallen meters verder rekening mee moet houden op het moment dat je rechtsaf wil slaan. Bij iemand die nog maar zo'n 20-30 lesuren ervaring heeft geldt dat over het algemeen niet, zij zijn vaak nog te druk bezig met de bediening e.d. Daarom moet je met lessen sowieso extra goed je spiegels gebruiken, de rij-instructeur/-examinator kan niet goed zien wie jij allemaal al hebt opgemerkt.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 oktober 2016 @ 01:08:17 #292
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165682221
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar bij die rijvaardigheidstest ging het niet om een rijexamen. Je mocht bijvoorbeeld je eigen auto kiezen (of een andere waar je gewend was in te rijden) en ze gaven aan dat er niet gelet werd op dingen zoals met één hand sturen. Het ging om de veiligheid.
Ook daar denk ik dat je nog wel eens bedrogen uit de bus kan komen. Ja, als je puur en alleen het bedienen van het voertuig bedient zal het wel meevallen (alhoewel, hoe vaak hoor je niet iemand achteruit rijden met 4000 toeren en een koppeling die nauwelijks raakt?). Maar situational awareness? Ik zie te vaak iemand nog voor een ambu duiken naar links, om vervolgens weer in paniek terug naar rechts te gaan. Invoeghulp, zullen er velen op nat gaan. Knipperen als men al de beweging aan het uitvoeren is of juist terwijl er nog een auto naast iemand zit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165752113
Die turborotondes he... is het de bedoeling om altijd als het kan de binnenste weg te nemen? (Tenzij je aankomt van een kant met maar een strook)

Dus dan moet je ook letten op of er geen verkeer van twee banen komt toch?
pi_165787615
Theorie in 1x, mocht ook wel eens tijd worden :') *O*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 12:16:30 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165787634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:33 schreef IDkaart het volgende:
Die turborotondes he... is het de bedoeling om altijd als het kan de binnenste weg te nemen? (Tenzij je aankomt van een kant met maar een strook)

Dus dan moet je ook letten op of er geen verkeer van twee banen komt toch?
Als je rechtdoor moet en er komen mensen van rechts is het behoorlijk asociaal als je de buitenste baan neemt. Ik irriteer me daar ook mateloos aan als ik naar rechts moet.

Anders gewoon rechts, beter voor de doorstroming, want je bent sneller weer van de rotonde af.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 6 oktober 2016 @ 22:20:07 #296
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165801022
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:14 schreef BredeBroeder het volgende:
Theorie in 1x, mocht ook wel eens tijd worden :') *O*
Gefeliciteerd
pi_165805355
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 01:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ook daar denk ik dat je nog wel eens bedrogen uit de bus kan komen. Ja, als je puur en alleen het bedienen van het voertuig bedient zal het wel meevallen (alhoewel, hoe vaak hoor je niet iemand achteruit rijden met 4000 toeren en een koppeling die nauwelijks raakt?). Maar situational awareness? Ik zie te vaak iemand nog voor een ambu duiken naar links, om vervolgens weer in paniek terug naar rechts te gaan. Invoeghulp, zullen er velen op nat gaan. Knipperen als men al de beweging aan het uitvoeren is of juist terwijl er nog een auto naast iemand zit.
Het is eigenlijk vrij simpel.
Lessen begint met voertuigbediening en dat is bij de meeste mensen na een aantal lessen wel in orde. Dat kun je een aap nog leren.
Maar daarna begint het moeilijke stuk: De leerling moet de bediening een automatisme maken zodat hij/zij meer tijd heeft om om zich heen te kijken, vooruit te kijken en te anticiperen.
En dat maakt meestal het verschil in hoeveel lessen iemand nodig heeft om op examen te kunnen gaan.
Ik heb leerlingen gehad waarmee zelfs de voertuigbediening een ramp was, elke les was alsof het de 1e was.
Die sloopte gewoon mijn auto en iedere keer als ik die naam in mijn agenda zag staan baalde ik, ik zag er vreselijk tegenop maar je gaat tóch je best doen, leerling betaalt en hoort kwaliteit te krijgen.
Heb ook leerlingen gehad die de bediening onder controle hadden maar het inzicht gewoon niet hadden.
Rijden we achter een fietser en hij kruipt steeds dichter richting spatbord van de fiets.
We raakten hem bijna en ik vroeg of hij nou wel of niet zag dat we bijna een fietser raakten.
Dat zag hij wel maar toen ik vroeg waarom hij daar niks aan deed was zijn antwoord: "Dat weet ik niet."

Maar het is ook zo dat ik leerlingen heb gehad (2) die na 10 lessen op examen gingen.
1tje reed al illegaal 5 jaar auto maar heel voorzichtig, die kerel kon ik echt niks meer leren.
De andere was een meisje waarvan ik zeker weet dat ze tegen me heeft gelogen.
Ze zei dat ze nog nooit eerder auto had gereden maar ze reed direct heel soepel weg bij de 1e les.
Omdat haar ouders er op stonden om na de 10e les examen te doen heb ik het aangevraagd, het is hun geld tenslotte.
En geslaagd! Wel gaaf uiteraard. :)

Maar dat waren dus mensen die de bediening automatisch deden, zonder na te denken waardoor ze tijd hadden om vooruit te kijken en denken.
En om regelmatig te spiegelen want wat er achter of naast je rijdt is net zo belangrijk.

Dus idd, voertuigbediening is niet het belangrijkste. Foutje mag en kan.
Het gaat er om dat je vlot, veilig en zelfstandig door het verkeer kan komen.
pi_165805438
Stel je gaat fileparkeren. En je komt na een paar uur terug. Nu staat je auto tussen twee andere auto's ingeparkeerd. Hoe kom je daar in hemelsnaam uit? _O-

Ik weet van alles wel hoe het moet en ik kan het ook bijna behalve invoegen op de snelweg als het druk is en dit dus. :')

Maak me met die dingen echt zorgen voor mijn examen in januari. _O- (ik heb pas half december weer les)
  FOK!fotograaf vrijdag 7 oktober 2016 @ 02:01:36 #299
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165805522
Gewoon steken. In de slechtste chauffeur hebben ze eens de opdracht gehad om 5 meter zijwaarts te verplaatsen met een meter ruimte ofzo.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165805531
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 01:49 schreef IDkaart het volgende:
Stel je gaat fileparkeren. En je komt na een paar uur terug. Nu staat je auto tussen twee andere auto's ingeparkeerd. Hoe kom je daar in hemelsnaam uit? _O-

Ik weet van alles wel hoe het moet en ik kan het ook bijna behalve invoegen op de snelweg als het druk is en dit dus. :')

Maak me met die dingen echt zorgen voor mijn examen in januari. _O- (ik heb pas half december weer les)
Zo lang je nog les hebt kun je dat soort dingen aan je instructeur vragen.
Maar om even een sneakpeak te geven: 1x steken en je bent er uit. Als dat niet lukt een paar keer steken.
Waarom maak je je er trouwens nu al druk om dat je over een tijd MISSCHIEN vastgeparkeerd staat?
Ben je echt zo zenuwachtig?
Nergens voor nodig, zodra je meer ervaring hebt (wat nu vooral nog door het lessen gaat komen) zie je de oplossing van een zgn. probleem in de toekomst echt wel.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:44:06 #301
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165807361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 01:49 schreef IDkaart het volgende:
Stel je gaat fileparkeren. En je komt na een paar uur terug. Nu staat je auto tussen twee andere auto's ingeparkeerd. Hoe kom je daar in hemelsnaam uit? _O-

Ik weet van alles wel hoe het moet en ik kan het ook bijna behalve invoegen op de snelweg als het druk is en dit dus. :')

Maak me met die dingen echt zorgen voor mijn examen in januari. _O- (ik heb pas half december weer les)
Ik zou me niet zo druk maken om dat inparkeren. Als je het op je examen moet doen kom je tenslotte ook niet pas na een paar uur terug, dus je kan niet ingesloten worden. :P Als je opdracht inparkeren is, doe je dat natuurlijk ook niet op een plek waarvan je ziet dat het heel erg krap is. De examinator wijst tenslotte niet een plek aan van 'HIER ga je parkeren'. Je moet zelf een goede mogelijkheid zien te vinden.

Invoegen bij drukte op een provinciale weg gaat wel goed?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')