Zelfs als je niet te hard op de rotonde rijdt krijg je nog aan hartstilstand van dat soort figuren.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:58 schreef BredeBroeder het volgende:
Shit zeg, iets te hard op de rotonde, ineens vol op de rem omdat er een idioot met 50 over het fietspad raast, halve hartstilstand
Ja maar dan vlieg je niet een meter naar voren als je remtquote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:03 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zelfs als je niet te hard op de rotonde rijdt krijg je nog aan hartstilstand van dat soort figuren.
Als je een meter naar voren vliegt zit je gordel niet goedquote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:23 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ja maar dan vlieg je niet een meter naar voren als je remt
Ben je nooit eerder op de snelweg geweest of heeft je vorige rijinstructeur nooit even opgemerkt dat je niet de koppeling hoeft te gebruiken als je een beetje moet afremmen op de snelweg?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:23 schreef IDkaart het volgende:
Zelden zoveel geleerd als vandaag.
- Snelweg koppeling niet nodig bij remmen voor idioten die ineens van rechts hun auto voor je gooien. Je kan gewoon in z'n 5 rijden zolang je niet onder de 50 rijdt.
- Als je in je zijspiegel iemand ziet en diezelfde persoon ook in je binnenspiegel, dan is diegene ver weg. Zie je iemand alleen in je zijspiegel, dan is diegene dichtbij.
- Als je wilt invoegen, moet je naast de blokjes links in de linkerspiegel kijken. Dit had ik ook pas de vorige keer door. Maar drie keer is scheepsrecht, de volgende keer gaat het vast goed.
Ik heb voor 13 lessen betaald, als het invoegen de goed gaat en ik ontspannen op de snelweg rijd kan ik vast over 1-2 maanden eindelijk examen aanvragen.
Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ben je nooit eerder op de snelweg geweest of heeft je vorige rijinstructeur nooit even opgemerkt dat je niet de koppeling hoeft te gebruiken als je een beetje moet afremmen op de snelweg?
Maar als het goed is zie je toch ook dat je snelheid nog dusdanig hoog is, wanneer je afremt op de snelweg? Hetzelfde als met opschakelen, ook dan zie je dat vanaf de snelheid van 80 je in z'n 5 kan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:00 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.
Daarnaast hebben mijn ouders geen auto waardoor ik niet onbewust rijvaardigheid op kan pikken door bij hun plaats te nemen.
Ik bedoelde het ook niet als kritiek op jou, eerder op de rijinstructeur. Als het goed is merkt hij wanneer jij de koppeling gebruikt (althans, dat was met mijn rijinstructeur zo) en ik zou verwachten dat hij daar dan iets over zegt als je op de snelweg een aantal keer onnodig de koppeling in trapt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:00 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.
Daarnaast hebben mijn ouders geen auto waardoor ik niet onbewust rijvaardigheid op kan pikken door bij hun plaats te nemen.
Behalve als je de snelweg op wilt want dan schakel je pas bij 3000 toeren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:42 schreef Voszje het volgende:
[..]
Maar als het goed is zie je toch ook dat je snelheid nog dusdanig hoog is, wanneer je afremt op de snelweg? Hetzelfde als met opschakelen, ook dan zie je dat vanaf de snelheid van 80 je in z'n 5 kan.
Behalve als je in de bebouwde kom over een drempel moet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet als kritiek op jou, eerder op de rijinstructeur. Als het goed is merkt hij wanneer jij de koppeling gebruikt (althans, dat was met mijn rijinstructeur zo) en ik zou verwachten dat hij daar dan iets over zegt als je op de snelweg een aantal keer onnodig de koppeling in trapt.
Overigens hoeft dat binnen de bebouwde kom ook echt niet elke keer bij het afremmen voor een bochtje he.
Bedoelde ze tijdens het inparkeren en/of filerijden ofzo?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:34 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Behalve als je in de bebouwde kom over een drempel moet.
Ik had bij de vorige instructrice geleerd dat je "op de koppeling moet rijden" maar dan zonder duidelijke uitleg.
Nee gewoon rondjes rijden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bedoelde ze tijdens het inparkeren en/of filerijden ofzo?
Met scherpe bochtjes, zodat je door de koppeling toch in z'n 2 kunt blijven?quote:
Wat voor handelingen moest je dan verrichten om "op de koppeling te rijden"?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:34 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Behalve als je in de bebouwde kom over een drempel moet.
Ik had bij de vorige instructrice geleerd dat je "op de koppeling moet rijden" maar dan zonder duidelijke uitleg.
Of als je over een enorme drempel heen moet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:20 schreef vannelle het volgende:
Koppeling gebruik je alleen als je moet schakelen of stoppen.
Veel langer wordt de uitleg niet.
Dan zorg je dat je voor de drempel al in tweede staat en ga je in tweede over de drempel? Als dat niet lukt, heb je ofwel een wel zeer lage wagen ofwel een drempel die veel hoger is dan wettelijk mag.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:58 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Of als je over een enorme drempel heen moet.
Mijn ouders hebben ook nooit een auto gehad, dus die hele 'feeling' van autorijden was nieuw voor mij. Mijn instructeur zei ook al dat ik achterliep op andere leerlingen, die na 2 a 3 lessen de auto al helemaal onder controle hadden. Bij mij duurde dat wat langer, deels omdat hij niet veel uitleg gaf, omdat hij ervan uitging dat ik bepaalde dingen al wistquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:00 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Ik heb de eerste 20 lessen bij een andere rijschool gelest. Instructeur was daar gewoon prima, maar toen ik eens op proefles ging bij een andere rijschool merkte ik hoe irritant die auto was. Het was zo'n auto met allemaal luxe waardoor je niet leert hoe je écht auto moet rijden.
Daarnaast hebben mijn ouders geen auto waardoor ik niet onbewust rijvaardigheid op kan pikken door bij hun plaats te nemen.
Bij mijn vorige rijschool leerde ik bij welke km je moet schakelen. Nu leer ik naar de toeren te kijken en te letten op haperingen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:08 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben ook nooit een auto gehad, dus die hele 'feeling' van autorijden was nieuw voor mij. Mijn instructeur zei ook al dat ik achterliep op andere leerlingen, die na 2 a 3 lessen de auto al helemaal onder controle hadden. Bij mij duurde dat wat langer, deels omdat hij niet veel uitleg gaf, omdat hij ervan uitging dat ik bepaalde dingen al wist
Zo te zien heb jij de auto nog niet helemaal onder controle. De schakelmomenten verschillen per auto. Bij afremmen in de zin van "snelheid verminderen" hoef je de koppeling niet in te trappen, tenzij je snelheid onder het minimum komt dat geldt voor die betreffende versnelling. En dit verschilt per auto. In mijn eigen auto kan ik bij 40km/u al opschakelen naar z'n 5, dus zodra ik afrem en ik nader de 40km/u, dan weet ik dat ik moet terugschakelen.
In mijn lesauto heb ik dat nooit onderzocht, want ik hield aan dat ik bij 80km/u moest schakelen naar z'n 5 Aan de hand van de toerenteller kan je het wel zien. Zodra je de 1000 toeren nadert en de motor begint te haperen, dan weet je dat je terug moet schakelen, maar het is handiger als je weet welke snelheden bij welke versnellingen horen. Ik kan bv. makkelijk in de 3de versnelling rotondes nemen, maar bij m'n lesauto was dat onmogelijk Als je de auto niet beheerst wordt rijden fucked up, dus ik zou dat wel goed onder de knie krijgen.
Schakelen op basis van snelheid is wel makkelijker. Ik let amper op m'n toerenteller. Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat 1000 toeren ongeveer het minimum is en dat je bij 2000 toeren kan opschakelen. Zo niet, dan horen ze wel aan de motor of ze moeten op- of terugschakelen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 16:10 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Bij mijn vorige rijschool leerde ik bij welke km je moet schakelen. Nu leer ik naar de toeren te kijken en te letten op haperingen.
Faya voor mensen die bij de vorige rijschool afrijden en dan in een andere auto rijden en er niks meer van snappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |