Die heb ik nog niets eens in de vergelijking opgenomen. Bovenstaande is nog een beetje de poeslieve benadering.quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:59 schreef TheJanitor het volgende:
En dan heb je nog de mensen die al hier wonen die het Westen haten...
De aanslagen in Parijs waren dacht ik ook niet door vluchtelingen. Het waren zelfs hoger opgeleide jongens als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:59 schreef TheJanitor het volgende:
En diegene kon daar ook nog een paar maanden rondlopen. Genoeg mensen die dan minstens die daden tolereren, laat staan toejuichen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De aanslagen in Parijs waren dacht ik ook niet door vluchtelingen. Het waren zelfs hoger opgeleide jongens als ik het me goed herinner.
Die uit Molenbeek waren ook niet recent binnengekomen.
Precies, dus heb je nog duizenden potentiele terroristen erbovenop. En 1 of 2 van de aanslagplegers kwam binnen via de vluchtelingenroute.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De aanslagen in Parijs waren dacht ik ook niet door vluchtelingen. Het waren zelfs hoger opgeleide jongens als ik het me goed herinner.
Morele opvoeding en een beetje fatsoenlijke navolging van het geloof. Onze bijbel is ook niet zuiver maar dat station zijn we gelukkig al 500 jr gepasseerd. Maar om met deze (0,01-1 %) vijandige import 500 jr te wachten op een inkeer .... dan hebben we al 4 of 5 burgenoorlogen uitgevochten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:10 schreef Hooters het volgende:
[..]
Opleiding maakt niets uit, het zit bij die gasten in hun DNA.
Die bron die ik aanhaal staat bekend als #01 volgens Time Magazine van financiele blogs.Hij schrijft echt geen onzin.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:42 schreef Gutmensch het volgende:
Fijn geloofwaardig blog as bron weer. Ik zet je weer op ignore met je domme paniekzaaierij.
Dat doet het niet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:49 schreef Drugshond het volgende:
Merkel’s Trojan Horse of Terrorism
Ik hou van getallen en deze blog (Financieel blogje overigens) post geeft haarfijn uit van wat we in de toekomst binnen Europa kunnen verwachten.
Al ga ik het verleden voorspellen. Meer aanslagen dus net als in de jaren 80.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat doet het niet.
Hij doet een aantal gecalculeerde aannames. Hij legt niet haarfijn uit wat we kunnen verwachten.
Je kunt op basis van deze risico-inschatting een aantal beheersmaatregelen aanwijzen en inzetten. Je kunt nog steeds niet de toekomst voorspellen.
Dat is de allerbelangrijkste factor, dat geeft de terrorist ook de legitimiteit voor zijn daden. 70% van de moslims heeft begrip of veroordeeld de aanslagen niet. Verder is deze "zwijgende" meerderheid nooit bereid om radicaliserende moslims aan te geven (het Molenbeek syndroom)quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:59 schreef TheJanitor het volgende:
Zelfs "echte" vluchtelingen zijn een probleem, voor ons en voor henzelf, behalve wanneer ze tijdelijk komen (helaas is tijdelijk vaak definitief). Er is geen werk voor deze meestal laag opgeleide cultureel onaangepaste mensen, Dat betekent een langdurig beroep onze verzorgingsstaat, kans op afglijden naar criminaliteit of erger.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Moeten echte vluchtelingen het dupe zijn van een evt trojaans paard?
Wat?quote:
Meer intern terrorisme?quote:Meer aanslagen dus net als in de jaren 80.
We laten 1.2 miljoen mensen creperen omdat dit ons misschien helpt? Lekker makkelijk.quote:Kunnen we het echt tegenhouden.... nope.
Onze EU buitengrenzen weer gebruiken waarvoor ze nodig zijn. wellicht.
Dat is de moeilijkste afweging... in mijn optiek niet. Maar iedereen zonder fatsoenlijke screening binnenlaten is een andere uiterste. Probleem ligt bij ons zelf. We hebben maar een beetje aan liggen modderen we hadden daar allang met grof geschut rond moeten crossen met de russen. Collateraal Damage was er toch wel.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Onschuldige slachtoffers doen inderdaad wonderen bij de "hearts and minds" van jonge mensen uit die regio. Mensen vinden dat tof en daardoor wordt de kans op terrorisme bewezen kleiner.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:04 schreef Drugshond het volgende:
Dat is de moeilijkste afweging... in mijn optiek niet. Maar iedereen zonder fatsoenlijke screening binnenlaten is een andere uiterste. Probleem ligt bij ons zelf. We hebben maar een beetje aan liggen modderen we hadden daar allang met grof geschut rond moeten crossen met de russen. Collateraal Damage was er toch wel.
Die 1,2 miljoen mensen vluchten voor een oorlogssituatie, om dan vervolgens hier weer om het leven te worden gebracht door een aanslag.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat?
[..]
Meer intern terrorisme?
[..]
We laten 1.2 miljoen mensen creperen omdat dit ons misschien helpt? Lekker makkelijk.
We hadden daar veel sneller in moeten grijpen met save-zones en een behoorlijk groot militair mandaat.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Onschuldige slachtoffers doen inderdaad wonderen bij de "hearts and minds" van jonge mensen uit die regio. Mensen vinden dat tof en daardoor wordt de kans op terrorisme bewezen kleiner.
Of bedoel je dat de half bakken oplossing van nu het probleem is. Je moet juist meer burgers bombarderen, want dan kunnen ze ook niet radicaliseren. Dat idee?
Daar is nou eenmaal geen draagvlak voor. Verder wordt 95 procent van de vluchtelingen al opgevangen in de regio.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
We hadden daar veel sneller in moeten grijpen met save-zones en een behoorlijk groot militair mandaat.
In Libanon is onderhand meer dan 20% van de bevolking vluchteling. Als ze daar zeggen dat ze aan hun taks zitten hebben ze een punt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is nou eenmaal geen draagvlak voor. Verder wordt 95 procent van de vluchtelingen al opgevangen in de regio.
Achteraf is mooi wonenquote:Op woensdag 27 juli 2016 09:11 schreef Drugshond het volgende:
We hadden daar veel sneller in moeten grijpen met save-zones en een behoorlijk groot militair mandaat.
Ja und.(die zitten daar in een cultuur die ze begrijpen)... die overige 5 % is nog steeds een tijdbom voor ons bourgondische leventje. Het is nu bijna maandelijks feest met aanslagen. Of moet ik wekelijks zeggen. De TT is gewoon een kille maar leuke rekensom over het laatste jaar.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is nou eenmaal geen draagvlak voor. Verder wordt 95 procent van de vluchtelingen al opgevangen in de regio.
Volgens mij is het merendeel van de terroristen die hier aanslagen plegen nog altijd home grown. Verder vind ik het persoonlijk wat gek om een miljoen mensen de deur te wijzen omdat 0,01 procent mogelijk niet deugt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja und.(die zitten daar in een cultuur die ze begrijpen)... die overige 5 % is nog steeds een tijdbom voor ons bourgondische leventje. Het is nu bijna maandelijks feest met aanslagen. Of moet ik wekelijks zeggen. De TT is gewoon een kille maar leuke rekensom over het laatste jaar.
Geef het gezamenlijk optreden (of het gebrek eraan) van de EU zeker de schuld. Maar goed onze inbreng of hulp in Syrië voor de burgenoorlog was ook bijzonder beperkt. We moeten ons ook geen direct schuldgevoel aanpraten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Achteraf is mooi wonen
Bovendien is het inderdaad zoals Koos aangeeft: daar was geen draagvlak voor.
Komt nog eens bij dat veel mensen juist de inmenging van het westen aanwijzen als destabiliserende factor en bron van alle ellende... Dus zelfs nu is niet iedereen het met jouw 'achteraf gezien' eens.
Een daadkrachtig Europa... Ook daar is weinig draagvlak voor.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:26 schreef Drugshond het volgende:
Geef het gezamenlijk optreden (of het gebrek eraan) van de EU zeker de schuld.
Ik zeg ook niet dat we ons schuldig moeten voelen, ik zeg dat er voor harder ingrijpen (zoals jij voorstelde) geen draagvlak was.quote:Maar goed onze inbreng of hulp in Syrië voor de burgenoorlog was ook bijzonder beperkt. We moeten ons ook geen direct schuldgevoel aanpraten.
Je vraagt je af wat ze hier nog doen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:59 schreef TheJanitor het volgende:
Dankzij de EU is de vluchtelingenstroom nu opgedroogd. Wat was volgens jou dan wenselijk geweest? Dat de EU al die vluchtelingen maar direct in de stront liet zakken?quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Geef het gezamenlijk optreden (of het gebrek eraan) van de EU zeker de schuld. Maar goed onze inbreng of hulp in Syrië voor de burgenoorlog was ook bijzonder beperkt. We moeten ons ook geen direct schuldgevoel aanpraten.
Dat staat er toch... Het westen haten!quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Je vraagt je af wat ze hier nog doen.
Dat vroeg ik dus. Waar trek je de grens?quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:32 schreef Drugshond het volgende:
Als onze invloedssfeer al weinig was... waarom is die 5% ons probleem. Humaniteit heeft gelet op de OP ook zijn grenzen.
Kortom, wel de lusten, niet de lasten. As ussual.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:32 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat staat er toch... Het westen haten!
Dat gaat nou eenmaal beter hier dan "daar", bovendien maken wij het ze ook niet gemakkelijk door de mensen die naar Syrië willen tegen te houden...
Grotendeels blanke autochtone zelfhaters. Zij besteden het smerige werk handig uit aan arme drommels uit afrika en het middenoosten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 07:59 schreef TheJanitor het volgende:
De mensen die het westen haten blijven hier wonen voor de lusten, maar dragen niet de lasten van het hier wonen?quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Kortom, wel de lusten, niet de lasten. As ussual.
Misschien zijn het wel masochisten. Ik ga in het Westen wonen, want ik haat het Westen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De mensen die het westen haten blijven hier wonen voor de lusten, maar dragen niet de lasten van het hier wonen?
Waar heb je het dan precies over?Gaan wel erg off-topic overigens...
Wat noem jij vluchtelingen? Een aantal hebben we zelf opgehaald en via de griekenlandroute (daar geregistreerd) naar binnen geloodst.quote:Op woensdag 27 juli 2016 08:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vanuit hun perspectief zijn het natuurlijk altruïstische wereldverbeteraars!quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:39 schreef tesssssssss het volgende:
Misschien zijn het wel masochisten. Ik ga in het Westen wonen, want ik haat het Westen.
Kan ook
Geen grens....Was van nature niet ons conflict. Dat hebben we er naar gemaakt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat vroeg ik dus. Waar trek je de grens?
1.2 miljoen mensen laten stikken?
Of is 1 miljoen de grens?
Of 200.000?
Ja, ik snap dat niet. Ik ga toch ook niet wonen in een land en het dan vervolgens "haten", verachten of wat dan ook.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De mensen die het westen haten blijven hier wonen voor de lusten, maar dragen niet de lasten van het hier wonen?
Waar heb je het dan precies over?Gaan wel erg off-topic overigens...
Dus jij zegt: Deur dicht. 1.2 miljoen mensen zoeken het maar uit. Niemand helpen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:43 schreef Drugshond het volgende:
Geen grens....Was van nature niet ons conflict. Dat hebben we er naar gemaakt.
Haten is wat hen aan de gang houdt. Zonder haat blijft er helemaal niets van ze over.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien zijn het wel masochisten. Ik ga in het Westen wonen, want ik haat het Westen.
Kan ook
Er zijn genoeg mensen die het niet eens zijn met het bewind in het land waar ze wonen. Op dagelijkse basis heb je daar namelijk vrij weinig mee te maken.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat niet. Ik ga toch ook niet wonen in een land en het dan vervolgens "haten", verachten of wat dan ook.
Dus ja, ik vraag me dan oprecht af van wat doe je hier dan nog als je enkel ageerd tegen "het Westen".
Flikker dan op als het je niet bevalt.
Ik denk dat het de meeste mensen hier prima bevalt over het algemeen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat niet. Ik ga toch ook niet wonen in een land en het dan vervolgens "haten", verachten of wat dan ook.
Dus ja, ik vraag me dan oprecht af van wat doe je hier dan nog als je enkel ageerd tegen "het Westen".
Klopt. Dat geldt voor alle haters. Voor zo'n figuur als Wilders of Trump bijvoorbeeld ook.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Haten is wat hen aan de gang houdt. Zonder haat blijft er helemaal niets van ze over.
Omdat geld en comfortabel leven belangrijker zijn dan principes en integriteit.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Haat invullen voor een ander is wat jou aan de gang houdt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Haten is wat hen aan de gang houdt. Zonder haat blijft er helemaal niets van ze over.
quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Dat geldt voor alle haters. Voor zo'n figuur als Wilders of Trump bijvoorbeeld ook.
Daar hoopt Merkel c.s. op. Ik denk dat het een foute aanname is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Omdat geld en comfortabel leven belangrijker zijn dan principes en integriteit.
Tsja, dat kun je een vervelende opmerking vinden, maar het is wel de waarheid.quote:
Haat is hun motief niet. Je zet jezelf voor schut.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, dat kun je een vervelende opmerking vinden, maar het is wel de waarheid.
Jij hebt helemaal gelijk wanneer je stelt dat die extremisten niets hebben zonder hun haat. Ik denk dat ze daar zelfs hun eigenwaarde uit halen. Zielige klootzakken die het zijn.
Maar haatpolitici zoals Wilders en Trump staan ook nergens zonder hun met haat gevulde boodschappen. Wat heeft de PVV nog te melden zonder haar eeuwige gefoeter op moslims en de EU? Haal dat weg en er blijft niets over.
De haat van de genoemde politici komt voort uit electoraal opportunisme.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:11 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Haat is hun motief niet. Je zet jezelf voor schut.
Dan is het nog eerder zo dat de terroristen (ook) niet uit haat handelen.
Koekoek. Wilders is een van de weinige politici die niet door haat en zelfhaat gedreven wordt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De haat van de genoemde politici komt voort uit electoraal opportunisme.
Het punt is dat er van zowel die moslimextremisten als de haatpolitici niets overblijft zonder hun haat. Dat is de gedeelde factor.
quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Koekoek. Wilders is een van de weinige politici die niet door haat en zelfhaat gedreven wordt.
Maak je nou een grapje?quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Koekoek. Wilders is een van de weinige politici die niet door haat en zelfhaat gedreven wordt.
Wowquote:Op woensdag 27 juli 2016 10:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen vluchtelingen en de inheemse bevolking, verliezen vluchtelingen het elke keer.quote:Op woensdag 27 juli 2016 09:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoeveel heb je al gebruikt op deze mooie zonnige ochtend?quote:Op woensdag 27 juli 2016 10:19 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |