Dit zal inderdaad wel de echte reden zijn, ja! En er was al een ouwe kerel vermoord en een andere persoon zwaargewond die lag te vechten voor zijn leven en snel medische hulp nodig had. (Geen idee of ze dat laatste al wisten of niet.)quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In het verleden liep je ook minder risico dat de gijzelnemers de gijzelaars aan het afslachten waren terwijl je aan het onderhandelen bent. Gijzelingen worden tegenwoordig gedaan om heel andere redenen als in het verleden. Eigenlijk is een gijzeling nou meer een soort vertraging voor de moordpartij zodat de media zich eerst kan verzamelen
En tegenwoordig staan er nog meer van die krengen als dat je denkt..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:01 schreef FANN het volgende:
[..]
ja precies... dan wordt het
jullie een kerk?
pakken wij een moskee...
Ja, maar zo mag je niet denken, dat is niet 'humaan'.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat had ik ze van te voren ook wel kunnen vertellen. Dit soort idioten moet je helemaal geen tweede kans geven
En tegen de wet, wat sommige moslims ons maar al te graag op attenderen. Hun broeders die ons afslachten mogen niet zwaarder berecht worden dan autochtonen die elkaar doden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:02 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja, maar zo mag je niet denken, dat is niet 'humaan'.
Ik ken de wet in Frankrijk niet, maar in Nederland wordt een enkelband regelmatig gebruikt als goedkoop alternatief voor een gevangenisstraf.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja maar dan heb je weer met de wet te maken he. De rechter legt een straf op die proportioneel is naar de misdaad die begaan is. Je kunt de straf niet zomaar verlengen, tenzij hij TBS heeft. En godsdienstwaanzin is helaas nog geen reden om iemand TBS op te leggen.
Dit zijn de woorden die we 3 jaar geleden ook hoorden. Elke keer wordt er gezegd dat we harder moeten ingrijpen, alle beveiligingsmaatregelen moeten verhogen, de controle scherper moeten stellen en keer op keer zetten ze zichzelf voor lul door easy dingen als mensen niet volgen die vervolgens voor een aanslag zorgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:05 schreef topdeck het volgende:
Hoe lang pikken we dit nog?
Een priester ook nog hoe durven ze
Ik ben pik het niet meer in ieder geval. Mijn amuze van zojuist is een eerste aanzet.quote:
Beeld van de toekomst...zwaar bewapende beveiliging voor kerken op zondag zodat mensen in alle rust naar de mis kunnen zonder bang te hoeven zijn voor de zoveelste gestoorde moslim.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:05 schreef topdeck het volgende:
Hoe lang pikken we dit nog?
Een priester ook nog hoe durven ze
Hij kwam vrij na een gevangenisstraf voor terrorisme.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ken de wet in Frankrijk niet, maar in Nederland wordt een enkelband regelmatig gebruikt als goedkoop alternatief voor een gevangenisstraf.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Elektronisch_huisarrest
Volgens mij wordt het ook in sommige gevallen gebruikt wanneer iemand voorwaardelijk vrij komt of als alternatief voor het voorarrest/hechtenis. Misschien liep er tegen deze dader ook nog een strafproces?
Zo'n enkelband registreert activiteit en belt die door naar een centraal commandocentrum.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ja maar hoe moet dat in de praktijk ?
Langs het politiebureau en dan zetten ze hem even 4 uur uit en daarna weer aan ?
Soort meldplicht ?
Ik haal de twee daders waarschijnlijk door elkaar, maar degene die in 2015 bij de Turkse grens moest omkeren is de persoon met de enkelband?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij kwam vrij na een gevangenisstraf voor terrorisme.
Dat is inderdaad hoe ik het ook begrijp ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik haal de twee daders waarschijnlijk door elkaar, maar degene die in 2015 bij de Turkse grens moest omkeren is de persoon met de enkelband?
Dan heeft hij wel een hele lage straf gekregen.
Ik bedenk me nu dat ik recent een artikel heb gelezen over de Franse bevolking (en politie) die klaagt over de ontzettend lage straffen die worden opgelegd.
Waarom een enkelband voor iemand die staatsgevaarlijk is? Een dwangbuis en laten rotten tussen 4 muren is de enige oplossing voor dit soort psychoten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo'n enkelband registreert activiteit en belt die door naar een centraal commandocentrum.
Wanneer iemand van z'n pad afwijkt, wordt er een signaal afgegeven waarna de politie of anderen (sociale) diensten contact gaan opnemen. Het doorsnijden van de band, levert geheid een foutsignaal op.
Kennelijk was er van 08:30-12:30 (bewegings)vrijheid om z'n ding te doen, (kerkbezoek) . Ik weet 100% zeker dat die enkelband keurig registreerde waar de man zich bevond.
Z'n aanwezigheid in de kerk zou ms een extra aanleiding kunnen zijn geweest voor overheden, om direct hard in te grijpen. Wanneer de man een gevaar zou zijn voor "kerken", zou dat door veiligheidsdiensten moeten zijn gesignaleerd.
Als eerder gezegd,de Franse overheid is wederom fucked door z'n (eigen?) acties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |