Ik vind nog steeds dat hier weinig concreet bewijs voor is. Die gepestte jongen in Munich, waar is hij dan voor geslachtofferd bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup, sluit ik me bij aan. We hebben te maken met gestaged terrorisme en al die zogenaamde lone wolves zijn patsies.
Is toch gewoon de waarheid?quote:Maar okee, zolang men het slikt? Vandaag ook weer zo'n pareltje in Het Parool fear mongering pur sang, op de voorpagina vette kop 'Accepteer de kans dat je iets kan overkomen - aanslagen volgen elkaar in rap tempo op' .. uhuh prent het maar goed in.
Ik heb geen tijd dat document nu te lezen, maar wat is altijd? Vanaf wanneer heeft men die diagnose kunnen stellen? Want dan kan je dat gaan vergelijken met de mega groei in bevolking en misschien iets zinnigs zeggen dat het relatief gezien helemaal niet meer is dan pakweg 200 jaar terug.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
TS gaat alleen over Amerika, maar lone-wolfs zijn er altijd al geweest en zijn zeker niet overwegend islamitisch:
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1556-4029.12312/epdf
De bron die ik aanspreek heeft toevallig inderdaad een goede infographic over de Amerikaanse situatie.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
TS gaat alleen over Amerika, maar lone-wolfs zijn er altijd al geweest en zijn zeker niet overwegend islamitisch:
Er werd vrij kort geleden nog een vrij groot deel van het publiek in een concertzaal vermoord vanwege de barmhartige.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:01 schreef ChrisCarter het volgende:
Bovendien zijn die public shooters eigenlijk nooit vanuit religie als grondreden bezig.
Ja, maar ik probeer echt even het onderscheid te maken tussen een aanslag vanuit terroristen (of een lone terrorist) en mensen die op een public shooting spree gaan. Zoals hier in Alphen ad Rijn toen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er werd vrij kort geleden nog een vrij groot deel van het publiek in een concertzaal vermoord vanwege de barmhartige.
Maar dat was niet een shooting zoals dit topic bedoelt.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er werd vrij kort geleden nog een vrij groot deel van het publiek in een concertzaal vermoord vanwege de barmhartige.
Ik zie dat onderscheid niet.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:06 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ja, maar ik probeer echt even het onderscheid te maken tussen een aanslag vanuit terroristen (of een lone terrorist) en mensen die op een public shooting spree gaan. Zoals hier in Alphen ad Rijn toen.
Sterker nog, zo op het eerste oog na wat scannen kom ik weinig tegen dat het over historisch verloop heeft.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd dat document nu te lezen, maar wat is altijd? Vanaf wanneer heeft men die diagnose kunnen stellen? Want dan kan je dat gaan vergelijken met de mega groei in bevolking en misschien iets zinnigs zeggen dat het relatief gezien helemaal niet meer is dan pakweg 200 jaar terug.
Of leg het me uit. Als iemand ergens een machinegeweer leegt op een groep mensen vanwege een god, dan is dat toch vrijwel dezelfde categorie als iemand die dat doet vanwege misantropie?quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen, open een eigen topic waar je dat samenvoegt.
Een terroristisch motief is wat anders dan iemand die buiten de maatschappij staat en zich bijvoorbeeld onbegrepen voelt, of superieur ("niemand begrijpt me").quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of leg het me uit. Als iemand ergens een machinegeweer leegt op een groep mensen vanwege een god, dan is dat toch vrijwel dezelfde categorie als iemand die dat doet vanwege misantropie?
Ik heb ergens vaag in mijn achterhoofd een artikel die ik ooit gelezen heb (geen idee of het hier voorbij is gekomen of een googlezoektocht) die dus beweerde en redelijk onderbouwde dat de wetenschappelijk en maatschappelijke vooruitgang gemaakt is ONDANKS de economie/het kapitalisme. En daar komt het voor mij ook neer. In het westen zeker en verder waarschijnlijk ook is je eerste opgelegde prioriteit geld verdienen en opleveren en daarna pas ergens onderaan je naasten. Je kan wel zeggen wat je wil van sommige religies maar vaak hebben die dat deel wel goed begrepen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het is wel hetzelfde systeem dat ons deze welvaart en vooruitgang heeft gebracht maar ook dit soort stijging in psychische problemen. Oftewel; de medaille heeft twee kanten..
Nee niet flauw, gewoon waar. Ik kan zonder gêne zeggen dat ik met enige regelmaat bijna uitzie naar een grote wereldoorlog of een extreem effectief griepvirus die de populatie met 80% verminderd. Juist omdat 'we' als gehele mensheid het zo grondig vernacheld hebben dat het niet meer grappig is. Soms moet iedereen maar blij zijn dat ik gewoon niet zo slim ben en niet weet hoe een virus geëngineerd kan worden.quote:[..]
Flauw![]()
De allerbeste oplossing zou zijn een complete switch van mindset in combinatie met de verdwenen noodzaak van werken om het werken.
Kweekvlees en het kweken van voedsel mbv bronnen die de natuur niet uitputten zodat er inderdaad genoeg voedsel beschikbaar is. Dan kunnen we de focus leggen op zorg voor elkaar bijvoorbeeld.
Wat betreft de groepsoperaties volg ik je. Maar zo'n Nice-figuur dan?quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:14 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Een terroristisch motief is wat anders dan iemand die buiten de maatschappij staat en zich bijvoorbeeld onbegrepen voelt, of superieur ("niemand begrijpt me").
Terroristisch motief is ook vaak een gedeeld belang, een gedeeld doel om ergens op uit te komen.
De Lone Gunmen hebben vaak dat einddoel niet en al helemaal niet gedeeld.
In Columbine bijvoorbeeld (een uitzondering want twee daders) is het motief duidelijk. Men is het gepest zat. Maar een uiteindelijke (lange termijn)doel is er niet.
Bij terrorisme wel.
Die handelde ook niet alleen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat betreft de groepsoperaties volg ik je. Maar zo'n Nice-figuur dan?
boeiende cijfers....quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hm hopelijk kun je het vinden, klinkt interessant.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb ergens vaag in mijn achterhoofd een artikel die ik ooit gelezen heb (geen idee of het hier voorbij is gekomen of een googlezoektocht) die dus beweerde en redelijk onderbouwde dat de wetenschappelijk en maatschappelijke vooruitgang gemaakt is ONDANKS de economie/het kapitalisme. En daar komt het voor mij ook neer. In het westen zeker en verder waarschijnlijk ook is je eerste opgelegde prioriteit geld verdienen en opleveren en daarna pas ergens onderaan je naasten. Je kan wel zeggen wat je wil van sommige religies maar vaak hebben die dat deel wel goed begrepen.
Maar dat lost op zichzelf niets op. Hoe "bepaal" je wie wel waardig zijn en wie niet? En bovendien geeft dat geen garantie voor de toekomst.quote:Nee niet flauw, gewoon waar. Ik kan zonder gêne zeggen dat ik met enige regelmaat bijna uitzie naar een grote wereldoorlog of een extreem effectief griepvirus die de populatie met 80% verminderd. Juist omdat 'we' als gehele mensheid het zo grondig vernacheld hebben dat het niet meer grappig is. Soms moet iedereen maar blij zijn dat ik gewoon niet zo slim ben en niet weet hoe een virus geëngineerd kan worden.
Maar hebben alleen effect als er ook een bewustzijnsverandering plaatsvindt.quote:Maar zaken zoals kweekvlees zijn zeker een goed begin.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)lag-maandenlang-voorquote:
quote:We weten zeker dat hij hulp en ondersteuning heeft gehad van anderen. Hij heeft het afgelopen jaar telefonisch veel contact gehad met de vijf andere verdachten.'
O, wauw. Heb ik helemaal gemist. Ik dacht dat dat een gevalletje doordraaislachting was.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:21 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)lag-maandenlang-voor
[..]
Dat was geen terroristisch motief maar een typische lone gunman.quote:
En was moslim en binnen de islam is homoseksualiteit niet bepaald een reden voor feest.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:22 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat was geen terroristisch motief maar een typische lone gunman.
Hij was vaste bezoeker van die club, worstelde met zijn geaardheid versus "wat is de norm" en was psychisch niet in orde.
Daarbij escaleerde dat omdat er schijnbaar binnen relaties ook wat mis ging. Ergo; lone gunman.
Ik zou helemaal niets willen bepalen wat betreft wel of niet 'waardig'. Gewoon [iets] wat wild gaat en dan hoop ik maar gewoon dat er genoeg overblijven om overnieuw te beginnen. Het lost op zich genoeg op, want een (relatief) kleine groep/populatie is sneller bereikt en gaat sneller met de collectieve neus dezelfde kant op (Zie IJsland) dan een grote populatie.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:20 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Hm hopelijk kun je het vinden, klinkt interessant.
[..]
Maar dat lost op zichzelf niets op. Hoe "bepaal" je wie wel waardig zijn en wie niet? En bovendien geeft dat geen garantie voor de toekomst.
Bewustzijnsverandering is het toverwoord waar alles aan hangt.quote:[..]
Maar hebben alleen effect als er ook een bewustzijnsverandering plaatsvindt.
Maar dat was niet zijn motief voor de shooting in die club. Niet het straffen van ongelovigen. Dat was wel een uitwerking van zijn daden.quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En was moslim en binnen de islam is homoseksualiteit niet bepaald een reden voor feest.
Ik denk dat dit wel een mooi voorbeeld is, aangezien er (volgens mij) een vrij breed grijs gebied is. Want ben je wel psychisch gezond als je je leven wil geven voor het afslachten van zoveel mogelijk ongelovigen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |