SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit voorbeeld gaat uit van Amerika maar is naar mijn idee door te trekken naar Europa. In Azie zie je niet zozeer vaak mass shootings maar eerder mass stabbings (steekpartijen).
Over de hele linie zie je wat interessante patronen. Waarbij het meest in het oog springend de volgende zijn:
1. 65 van de 67 (oftewel 97%) van de schutters heeft aantoonbare mentale problemen
2. Sinds de jaren 60 vinden shootings veelal plaats op publieke plaatsen ipv binnen de familiekring/thuissituatie
Wat zegt dat? En waarom die veranderingen?
Omdat het kan zijn dat hierdoor ook wat " controversiele theorieen " worden besproken (de psychiatrie kan het allemaal niet meer aan, mensen worden aan de pillen ipv behandeling gezet waardoor ze sneller doordraaien) leek het me verstandig deze discussie in BNW op te zetten zodat we hier vrijuit kunnen discussieren.
Disclaimer: Hier gaan we alleen op inhoud. Kun je dat niet? Tel tot 10 en post gewoon niet.
Bron: http://www.globalresearch(...)rical-review/5355990
Ik zal zo mijn theorie ook posten.
Nou dat speelt natuurlijk op als trend maar ik doel vooral op de domestic violence, dus de mass-shootings door een eenling die niet vanuit ideologisch oogpunt schiet.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk dat het vrij simpel ligt: ze zijn tegenwoordig ineens islamitisch gemotiveerd en de islam is momenteel wereldwijd op een vrij nare manier aanwezig. Als ik iemand op straat in z'n ballen trap, dan haal ik de plaatselijke krant niet eens. Roep ik eerst Allahu akbar, dan kom ik op het journaal.
Tristan-stijl?quote:Op maandag 25 juli 2016 15:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nou dat speelt natuurlijk op als trend maar ik doel vooral op de domestic violence, dus de mass-shootings door een eenling die niet vanuit ideologisch oogpunt schiet.
Dan kom je toch bij de gezondheidszorg (niet de mensen, maar de mallemolen) terecht. 97% is geestelijk een beetje in de war. (Wat evident is gezien de handeling).
Maar waar komt dat ineens vandaan? Wat is er bijvoorbeeld in de jaren 60 veranderd om deze kentering naar onbekenden te maken?
Dat komt omdat vrijwel iedere aanslag door moslims worden gepleegd. Niet alle moslims zijn natuurlijk terroristen. Maar de samenleving ziet natuurlijk wel dat er relaties zijn tussen eea. Ondanks dat de overheid ism de media enorm zijn best doet een overmijdelijke tweespalt te voorkomen. Door te liegen over de feiten of deze te verdraaien bereikt men een avererechts effect.quote:Op maandag 25 juli 2016 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ik denk dat het vrij simpel ligt: ze zijn tegenwoordig ineens islamitisch gemotiveerd en de islam is momenteel wereldwijd op een vrij nare manier aanwezig. Als ik iemand op straat in z'n ballen trap, dan haal ik de plaatselijke krant niet eens. Roep ik eerst Allahu akbar, dan kom ik op het journaal.
Dit is een controversiële theorie?quote:Omdat het kan zijn dat hierdoor ook wat " controversiele theorieen " worden besproken (de psychiatrie kan het allemaal niet meer aan, mensen worden aan de pillen ipv behandeling gezet waardoor ze sneller doordraaien)
Mwah (bijna) alle terroristen zijn mannen. Ik vind de religie andere sich niet de grootste gemene deler, eerder de stroming/ideologie die eraan wordt opgehangen. En het is zoals gezegd: je hoeft alleen maar een keertje allah akbar te roepen om het nieuws te halen, zelfs als je met je zatte kop van je fiets flikkert.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:45 schreef Superpush het volgende:
[..]
Dat komt omdat vrijwel iedere aanslag door moslims worden gepleegd. Niet alle moslims zijn natuurlijk terroristen. Maar de samenleving ziet natuurlijk wel dat er relaties zijn tussen eea. Ondanks dat de overheid ism de media enorm zijn best doet een overmijdelijke tweespalt te voorkomen. Door te liegen over de feiten of deze te verdraaien bereikt men een avererechts effect.
Ik weet echt niet hoe het komt maar elke keer als ik 'heeft mentale problemen' lees in combinatie met een random shooting ergens dan gaat mijn conspiracy zintuig weer flippen. Het is net een Pavlov dingetje eigenlijk. Mijn eerste gedachte is dan 'die is gepushed'. Of het ook enige relatie heeft met de werkelijkheid of niet doet niet ter zake (ik denk het toch welquote:Op maandag 25 juli 2016 14:58 schreef ChrisCarter het volgende:
1. 65 van de 67 (oftewel 97%) van de schutters heeft aantoonbare mentale problemen
Controversieel als in; mensen hebben het er liever niet over. Dat er veel geesteszieken rondlopen.quote:
Het is wel een feit dat beide lobbygroepen dit natuurlijk kunnen aangrijpen om hun punten kracht bij te zetten. Ik zal niet zo snel roepen dat het vooropgezet is. Maar dat men het gerust wil gebruiken om eigen zaak kracht te geven dat wel. En dat is ook niet chique.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 00:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe het komt maar elke keer als ik 'heeft mentale problemen' lees in combinatie met een random shooting ergens dan gaat mijn conspiracy zintuig weer flippen. Het is net een Pavlov dingetje eigenlijk. Mijn eerste gedachte is dan 'die is gepushed'. Of het ook enige relatie heeft met de werkelijkheid of niet doet niet ter zake (ik denk het toch wel). Juist omdat ik ook wel enigszins de overtuiging heb dat shootings de zaak van wapens in beslag nemen en de wetten aanscherpen in de hand werkt. Maar aan de andere kant werken die shootings precies de andere kant op (elk jaar willen meer mensen wapens kopen juist om de gekke schutters op tijd door hun harses te schieten, valt op zich iets voor te zeggen. )
Absoluut waar denk ik. De prestatiemaatschappij van nu. Je "moet" meekomen anders hoor je er niet bij.quote:Maar on topic, ik denk ook dat het voor bepaalde mensen te 'groot' en 'onhandelbaar' wordt, waar je tot het internet tijdperk maar een matige, gedoseerde en niet tegenstrijdige dosis aan nieuws en informatie tot je kreeg is het sinds het internet wel anders. Dus hoef je niet meer naar de bibliotheek om een ander perspectief te krijgen uit ene stoffig boek als deze nog in de schappen lag maar je googled gewoon een paar random steekwoorden en eindigt met een wiki/google festijn waar je zoveel gekkigheid naar boven haalt dat bij sommige de hersenen smelten zeg maar.
Dat denk ik ook inderdaad. Hier ligt overigens een grote rol en verantwoordelijkheid bij de ouders.quote:Wantie had het over Shooters. Ik kan het met de beste wil van de wereld daar niet mee eens zijn, het is het paard achter de wagen spannen en een symptoom verwarren met een oorzaak wat mij betreft. Gekke schutters/wannabe schutters zullen aangetrokken worden naar shooters, d'uh want het is een methadon variant van wat ze echt willen. Ik kan me zomaar voorstellen dat sinds de creatie van shooter games er een stuk minder huisdieren mishandelt worden door kleine protopsychopathische klootzakjes.
quote:Op maandag 25 juli 2016 14:58 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik gooi de Infographic even onder een spoiler:Wie heeft er geen mentale problemen in deze wereld? Zo ongeveer zeker 75% van de mensen aan de top in het bedrijfsleven worden gecategoriseerd als psychopathen dus tja......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit voorbeeld gaat uit van Amerika maar is naar mijn idee door te trekken naar Europa. In Azie zie je niet zozeer vaak mass shootings maar eerder mass stabbings (steekpartijen).
Over de hele linie zie je wat interessante patronen. Waarbij het meest in het oog springend de volgende zijn:
2. Sinds de jaren 60 vinden shootings veelal plaats op publieke plaatsen ipv binnen de familiekring/thuissituatie
Wat zegt dat? En waarom die veranderingen?
Omdat het kan zijn dat hierdoor ook wat " controversiele theorieen " worden besproken (de psychiatrie kan het allemaal niet meer aan, mensen worden aan de pillen ipv behandeling gezet waardoor ze sneller doordraaien) leek het me verstandig deze discussie in BNW op te zetten zodat we hier vrijuit kunnen discussieren.
Disclaimer: Hier gaan we alleen op inhoud. Kun je dat niet? Tel tot 10 en post gewoon niet.
Bron: http://www.globalresearch(...)rical-review/5355990
Ik zal zo mijn theorie ook posten.
Ik denk dat iedereen die zich zonder problemen aan kan passen aan deze waanzinnige wereld niet goed bij zijn hoofd is eerlijk gezegd.
Wat mij een belangrijke vraag lijkt die je hierbij moet stellen is waarom is het zo dat zoveel mensen mentale problemen hebben? Zou het kunnen dat er misschien iets fundamenteel mis is in onze maatschappij?
[ Bericht 4% gewijzigd door Japie77 op 27-07-2016 19:24:24 ]Feyenoord!
De grote groep is per definitie niet gek, want zij zijn normaal.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wie heeft er geen mentale problemen in deze wereld? Zo ongeveer zeker 75% van de mensen aan de top in het bedrijfsleven worden gecategoriseerd als psychopathen dus tja......
Ik denk dat iedereen die zich zonder problemen aan kan passen aan deze waanzinnige wereld niet goed bij zijn hoofd is eerlijk gezegd.
Leg uit?quote:Wat mij een belangrijke vraag lijkt die je hierbij moet stellen is waarom is het zo dat zoveel mensen mentale problemen hebben? Zou het kunnen dat er misschien iets fundamenteel mis is in onze maatschappij?
dat Equilibrium de norm wordt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De grote groep is per definitie niet gek, want zij zijn normaal.
[..]
Leg uit?
Ik weet niet wat dat is.quote:
Zijn we in Europa veel te apathisch voor geworden. Wie gaat er nou nog sterven voor z'n land?quote:En dat Duitsland voor derde keer een Wereldoorlog ontketend.
Dat kan niet. De norm is de grote groep, de grote groep is per definitie normaal.quote:Totale geschiftheid is de norm.
Ik weet niet wat dit betekent.quote:
Ok laat ik het dan anders stellen. IK VIND iedereen die zich zonder problemen aan kan en wil passen aan de huidige maatschappij en systemen totaal gestoord.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De grote groep is per definitie niet gek, want zij zijn normaal.
[..]
Leg uit?
Ah, ja, ik vind het grootste deel van de wereldbevolking vies en achterlijk. Beetje hetzelfde, in zekere zin.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok laat ik het dan anders stellen. IK VIND iedereen die zich zonder problemen aan kan en wil passen aan de huidige maatschappij en systemen totaal gestoord.
Iets specifieker misschien? De maatschappij is nogal omvangrijk en de systemen zijn er nogal veel.quote:Jij vind de huidige maatschappij en systemen goed? Ze werken goed en je ziet er geen problemen in?
Ik vind mensen niet vies of achterlijk. Wel onwetend en daardoor totaal gestoord.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, ja, ik vind het grootste deel van de wereldbevolking vies en achterlijk. Beetje hetzelfde, in zekere zin.
[..]
Iets specifieker misschien? De maatschappij is nogal omvangrijk en de systemen zijn er nogal veel.
Achterlijk, onwetend... Nuances.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vind mensen niet vies of achterlijk. Wel onwetend en daardoor totaal gestoord.
Alleen zijn columns. Er is sinds de kredietcrisis niks veranderd en we gaan gewoon weer dezelfde kant op.quote:Kijk alleen naar het financiele systeem wat we hebben. Heb je het boek gelezen van Joris Luijendijk, Het kan niet waar zijn?
quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat Equilibrium de norm wordt.
En dat Duitsland voor derde keer een Wereldoorlog ontketend.
Totale geschiftheid is de norm.
Ja maar het ene klinkt nogal onrespectvol.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Achterlijk, onwetend... Nuances.
[..]
Alleen zijn columns. Er is sinds de kredietcrisis niks veranderd en we gaan gewoon weer dezelfde kant op.
Ja, dat systeem is flink verrot.
Niet gek veel minder respectvol dan 'onwetend'.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja maar het ene klinkt nogal onrespectvol.![]()
Nee, ik snap 'm nog steeds niet.quote:Precies. En dat systeem is de basis van alle andere systemen. Het begint allemaal bij geld. Dus dat bedoel ik nou. Als je dat gaat doorzien dan is het imo niet zo gek dat zoveel mensen "doordraaien".
De hele wereld draait om geld, alle systemen die we hebben, alle instanties.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niet gek veel minder respectvol dan 'onwetend'.
[..]
Nee, ik snap 'm nog steeds niet.
Maar misschien moet je daarvoor in geld denken en dat doe ik niet.
Vast, maar ik niet.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De hele wereld draait om geld, alle systemen die we hebben, alle instanties.
Equilibrium is een film waarbij emoties hebben bestraft wordt met de doodstraf.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat is.
[..]
Zijn we in Europa veel te apathisch voor geworden. Wie gaat er nou nog sterven voor z'n land?
[..]
Dat kan niet. De norm is de grote groep, de grote groep is per definitie normaal.
[..]
Ik weet niet wat dit betekent.
Ik ook niet maar we zijn wel onderdeel van deze wereld of we het nou willen of niet.quote:
Ah. Nee, dat is onmogelijk. Bovendien dient dat geen enkel doel.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Equilibrium is een film waarbij emoties hebben bestraft wordt met de doodstraf.
Waarom denk je dat?quote:Artsen doen alleen kwaad tot gezondheid.
Maar wel normaal.quote:Als de grote groep vind dat racisme mag maakt dat nog niet oke.
En alles wat jij denkt te weten ook?quote:Wat nu de norm is, is met veel apen volkomen geschift. Alles is upside down. Alles wat je denkt te weten is FOUT.
Mwoah, dat kun je vrij redelijk beperken hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar we zijn wel onderdeel van deze wereld of we het nou willen of niet.
Heb je ook zo genoten van Stranger Things?quote:
Dit is overigens wel een belangrijke parameter in het geheel ja.quote:Op maandag 25 juli 2016 21:47 schreef Scrummie het volgende:
Enige aparte relatie (op het oog) die ik zo vind is de populatie groei;
[ afbeelding ]
Geen idee wat het zegt, en of het wat zegt eigenlijk. Ook maatschappelijk gezien is er in pakweg 100 jaar bijzonder veel veranderd, ondanks dat we met veel meer zijn zijn we sneller alleen (want we zijn minder afhankelijk van elkaar?), sneller eenzaam (sociaal gezien is er ook veel veranderd, vroeger ging je naar je vrienden, tegenwoordig voldoet een whatsappje misschien), veel informatie (misschien teveel?) binnen handbereik, etc.
Daarnaast kopieer gedrag zoals iemand anders al melde. Maar, en er zullen vast studies naar zijn gedaan (maar ik weet dan niet waar ik op moet googlen) of het ook voorkomt bij andere soorten; zet 10 muizen in een vierkant, maak de vierkant kleiner geleidelijk, of zet er meer muizen bij. Wat gebeurt er dan?
Wie doet dat? Jij? Ik niet hoor. Vrij oppervlakkig om daarnaar te kijken.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:44 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dit is overigens wel een belangrijke parameter in het geheel ja.
We kunnen rustig stellen dat het een feit is dat we onszelf voorbij zijn gegroeid en groeien. Als we tenminste kijken naar huidige en gemiddelde ontwikkelingsniveau's.
Waar vroeger (kinder)sterfte nog hoog lag in laagontwikkelde en (kans)arme gebieden zijn daar die cijfers nu verbeterd door betere voeding, hulp en medische zorg.
Gevolg is dat ook deze tere onderlaag groeit. Wat in totalen een druk geeft op de globale ontwikkeling.
Dit klinkt als een omweggetje maar we komen dan uit bij de hedendaagse maatschappij.
We meten succes vaak af in bezit en mogelijkheden. Status dus.
Je bedoelt het feit dat er zoveel mensen met psychopatische trekken in de top van het bedrijfsleven en bij banken werken? Dat lijkt mij een probleem wat minstens net zo groot is, denk je niet?quote:Dat is niet nieuw; door de mensheid heen doen we dit al (onszelf behangen met juwelen, grond bezitten etc) maar door de toegenomen welvaart hier is het voor veel mensen beter bereikbaar.
We zijn zelfs al op dat punt waar je echt stoornissen en aandoeningen hebt die puur uit welvaartssituaties ontstaan. Obesitas, Anorexia, Burn Out etc
Met de groei van de bevolking nemen zowel absolute als relatieve aantallen toe (duh) maar dat geldt dus ook voor de psychisch wat minder stabiele figuren.
Tel daarbij op de maatschappelijke druk die op deze personen al zwaarder kan en zal wegen dan bij de rest en het biedt ruimte voor dit soort buitensporige gedrag.
Er is geen oplossing voor deze problematiek. Zolang er niks veranderd aan de wereld zul je altijd dit soort figuren houden en het zullen er zelfs maar meer worden. Dus deal with it of verander!quote:Dat geldt dubbel zo voor dit soort public shooters. Deze mensen zijn al beïnvloedbaar door hun zwakke mentale gesteldheid. Ze kunnen in een soort self-fulfilling prophecy stand terechtkomen of geïnspireerd/beïnvloed worden door anderen (copycat).
Niemand echter durft te kijken naar de mogelijke oplossingen voor deze problematiek.
Ok dat je optie 1 noemt laat zien dat je echt totaal van het padje af bent........quote:Deze is namelijk naar mijn idee tweeledig.
1. Depopulatie. Zwaar onpopulair maar essentieel. Al zou ik niet achter de beslisknoppen willen zitten.
2. Meer investeren in duurzame (geestelijke) gezondheidszorg. Daarbij ook bereid zijn om mensen preventief uit de maatschappij te houden (bij gedegen toetsing) voor ze het strafbare feit begaan bijvoorbeeld.
Dit komt, daar ben ik me van bewust, wel wat fascistisch over. Ik ben echter nog geen goede alternatieven tegengekomen.
Jullie?
Dit gaat een beetje depressief klinken, maar ik ben serieus bang dat we het niet op kunnen lossen, depopulatie is om duidelijke redenen geen optie natuurlijk. Gezondheidszorg zal een aantal gevallen kunnen oplossen maar nooit alles, omdat het diepgeworteld in onze samenleving/maatschappij zit.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:44 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dit is overigens wel een belangrijke parameter in het geheel ja.
We kunnen rustig stellen dat het een feit is dat we onszelf voorbij zijn gegroeid en groeien. Als we tenminste kijken naar huidige en gemiddelde ontwikkelingsniveau's.
Waar vroeger (kinder)sterfte nog hoog lag in laagontwikkelde en (kans)arme gebieden zijn daar die cijfers nu verbeterd door betere voeding, hulp en medische zorg.
Gevolg is dat ook deze tere onderlaag groeit. Wat in totalen een druk geeft op de globale ontwikkeling.
Dit klinkt als een omweggetje maar we komen dan uit bij de hedendaagse maatschappij.
We meten succes vaak af in bezit en mogelijkheden. Status dus.
Dat is niet nieuw; door de mensheid heen doen we dit al (onszelf behangen met juwelen, grond bezitten etc) maar door de toegenomen welvaart hier is het voor veel mensen beter bereikbaar.
We zijn zelfs al op dat punt waar je echt stoornissen en aandoeningen hebt die puur uit welvaartssituaties ontstaan. Obesitas, Anorexia, Burn Out etc
Met de groei van de bevolking nemen zowel absolute als relatieve aantallen toe (duh) maar dat geldt dus ook voor de psychisch wat minder stabiele figuren.
Tel daarbij op de maatschappelijke druk die op deze personen al zwaarder kan en zal wegen dan bij de rest en het biedt ruimte voor dit soort buitensporige gedrag.
Dat geldt dubbel zo voor dit soort public shooters. Deze mensen zijn al beïnvloedbaar door hun zwakke mentale gesteldheid. Ze kunnen in een soort self-fulfilling prophecy stand terechtkomen of geïnspireerd/beïnvloed worden door anderen (copycat).
Niemand echter durft te kijken naar de mogelijke oplossingen voor deze problematiek.
Deze is namelijk naar mijn idee tweeledig.
1. Depopulatie. Zwaar onpopulair maar essentieel. Al zou ik niet achter de beslisknoppen willen zitten.
2. Meer investeren in duurzame (geestelijke) gezondheidszorg. Daarbij ook bereid zijn om mensen preventief uit de maatschappij te houden (bij gedegen toetsing) voor ze het strafbare feit begaan bijvoorbeeld.
Dit komt, daar ben ik me van bewust, wel wat fascistisch over. Ik ben echter nog geen goede alternatieven tegengekomen.
Jullie?
Ja, maar je betrekt het nu op de grote Japie-show. Feit is dat status in "deze maatschappij" afgeleid wordt van bezit en mogelijkheden.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wie doet dat? Jij? Ik niet hoor. Vrij oppervlakkig om daarnaar te kijken.
Nee ik zie de relevantie met dit topic niet zo. Ik heb het over mensen die in een shooting spree gaan. Dat is volgens mij nog niet eerder een bankdirecteur geweest.quote:Je bedoelt het feit dat er zoveel mensen met psychopatische trekken in de top van het bedrijfsleven en bij banken werken? Dat lijkt mij een probleem wat minstens net zo groot is, denk je niet?
Er zijn heel veel oplossingen denkbaar, maar bijna allemaal moreel verwerpelijk.quote:Er is geen oplossing voor deze problematiek. Zolang er niks veranderd aan de wereld zul je altijd dit soort figuren houden en het zullen er zelfs maar meer worden. Dus deal with it of verander!
Eh? Heb je wel gelezen? Het zijn directe oplossingen. Ze zijn moreel absoluut verwerpelijk maar wat zijn dan de realistische alternatieven?quote:Ok dat je optie 1 noemt laat zien dat je echt totaal van het padje af bent........
Depopulatie is absoluut niet begrijpelijk. Als je dat als "oplossing" noemt ben je ten eerste zwaar gestoord, ten tweede opteer je voor massamoordenaar (dat is hetzelfde als wat die zogenaamde wacko's doen met die aanslagen) en ten derde is het nergens voor nodig aangezien er prima deze hoeveelheid mensen op Aarde kunnen leven.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:28 schreef jogy het volgende:
Depopulatie vind ik over het algemeen en hier ook weer symptoom bestrijding. Maar een alternatief is zo extreem hippie en 180% gedraaid aan hoe de mensheid nu opereert dat ik op zich wel enigszins kan begrijpen waarom het steeds vaker geopperd wordt.
Ik merk het op een andere manier qua gezondheidszorg bij mijzelf en dat er gewoon geen tijd en plek is voor intensieve persoonlijke aandacht voor je naasten in verband met werk bijvoorbeeld. Mijn vader is alcoholist en eenzaam en we houden het wel in de gaten maar ik en mijn zus een keer in de week op bezoek (beide andere dagen), vrienden opgetrommeld om langs te gaan en andere dingen om een oogje in het zeil te houden brokkelt niets in de melk want de overige 90% van de tijd zit hij toch weer aan de zuip. En de maatschappelijke standaard is veelal; overlaten aan professionals ipv zelf verzorgen en de kans lopen dat je jouw huis kwijtraakt omdat je geen inkomsten meer hebt. Bijvoorbeeld.
Er is genoeg ruimte voor nog10 miljard mensen, enkel moeten we efficiënt worden in de distributie. En als het leven niet om gewerkte uren draait maar om efficiente productie/probleemoplossing/infrastructuur dan hebben veel mensen aan 15/20 uur genoeg voor hetzelfde werk. Of het hele concept 'economie' moet op de schop en (weer?) onder het menselijk/maatschappelijke belang geschopt worden, en hard ook. De onderlinge afstand en vereenzaming kan alleen tot stand komen omdat mensen geen tijd meer hebben voor elkaar en de prioriteiten ((semi) gedwongen) verkeerd om hebben.
Dat is uiteraard ook zo. Kwestie van hardop denken van mij.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit gaat een beetje depressief klinken, maar ik ben serieus bang dat we het niet op kunnen lossen, depopulatie is om duidelijke redenen geen optie natuurlijk. Gezondheidszorg zal een aantal gevallen kunnen oplossen maar nooit alles, omdat het diepgeworteld in onze samenleving/maatschappij zit.
Ja in dat opzicht zijn we de evolutie voorbij gegaan qua ontwikkeling. We hebben onszelf als mensheid sneller ontwikkeld dan onze biologische evolutie aankan.quote:Ik denk serieus dat het een kwestie van tijd is. Dat we als mensheid hier doorheen moeten om er uiteindelijk vanzelf sterker uit te komen. Beetje natural selection, uiteindelijk zal het goede het kwade overwinnen, en we hoeven alleen maar toe te kijken hoe dit zich gaat ontvouwen.
Japie, ik vind het persoonlijk niet fijn dit. Want dit laat zien dat je niet leest of begrijpt wat ik post. Lees het nog eens terug en zie wat ik daadwerkelijk zeg.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Depopulatie is absoluut niet begrijpelijk. Als je dat als "oplossing" noemt ben je ten eerste zwaar gestoord, ten tweede opteer je voor massamoordenaar (dat is hetzelfde als wat die zogenaamde wacko's doen met die aanslagen) en ten derde is het nergens voor nodig aangezien er prima deze hoeveelheid mensen op Aarde kunnen leven.
Nogmaals, stop met het betrekken van bankiers of whatever, dat sleurt off-topic. Ik heb het over de schutters die bijvoorbeeld zich buitengesloten voelen.quote:Het probleem zit hem in het feit dat onze maatschappij geleid word door wackjobs. Het is een feit dat er in de top van het bedrijfsleven en banken net zoveel psychopathen rondlopen als in gevangenissen. De systemen die we hebben zijn totaal achterlijk en corrupt. Daar zitten de problemen die ervoor zorgen dat dit soort wackjobs (die waarschijnlijk aangemoedigd worden door mensen die heel veel geld hebben aangezien deze het meest profiteren van dit soort chaos in de wereld) de dingen doen die ze doen.
Is het ook maar het is natuurlijk never nooit een echte oplossing. Als theorie absoluut bespreekbaar maar het mag nooit in de praktijk gebracht worden vind ik.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:28 schreef jogy het volgende:
Depopulatie vind ik over het algemeen en hier ook weer symptoom bestrijding. Maar een alternatief is zo extreem hippie en 180% gedraaid aan hoe de mensheid nu opereert dat ik op zich wel enigszins kan begrijpen waarom het steeds vaker geopperd wordt.
Vervelend om te lezen jogy. En je stipt meteen een belangrijk punt aan inderdaad. Dit is een gevolg van 2 zaken; bezuinigingen en prestatiemaatschappij.quote:Ik merk het op een andere manier qua gezondheidszorg bij mijzelf en dat er gewoon geen tijd en plek is voor intensieve persoonlijke aandacht voor je naasten in verband met werk bijvoorbeeld. Mijn vader is alcoholist en eenzaam en we houden het wel in de gaten maar ik en mijn zus een keer in de week op bezoek (beide andere dagen), vrienden opgetrommeld om langs te gaan en andere dingen om een oogje in het zeil te houden brokkelt niets in de melk want de overige 90% van de tijd zit hij toch weer aan de zuip. En de maatschappelijke standaard is veelal; overlaten aan professionals ipv zelf verzorgen en de kans lopen dat je jouw huis kwijtraakt omdat je geen inkomsten meer hebt. Bijvoorbeeld.
Hoe zie je dat dan voor je? Het concept communisme werkt niet. Mensen denken en zijn niet gelijk; de een wil altijd meer dan de ander. Zolang dat niet verandert kun je niet naar zo'n systeem toe.quote:Er is genoeg ruimte voor nog10 miljard mensen, enkel moeten we efficiënt worden in de distributie. En als het leven niet om gewerkte uren draait maar om efficiente productie/probleemoplossing/infrastructuur dan hebben veel mensen aan 15/20 uur genoeg voor hetzelfde werk. Of het hele concept 'economie' moet op de schop en (weer?) onder het menselijk/maatschappelijke belang geschopt worden, en hard ook. De onderlinge afstand en vereenzaming kan alleen tot stand komen omdat mensen geen tijd meer hebben voor elkaar en de prioriteiten ((semi) gedwongen) verkeerd om hebben.
Ik vind het dus wel begrijpelijk dat mensen het denken als ze niet enkel 'out of the box' moeten denken maar gewoon de hele dozenfabriek moeten verlaten en op moeten blazen voor een alternatief. Binnen het stramien die nu geldt en al honderden jaren op één of andere manier geldt is overpopulatie een daadwerkelijk gevaar. Een gevaar voor elkaar, een gevaar voor de 'elite', een gevaar voor consumentisme, een gevaar voor de democratie, een gevaar voor de natuur en een gevaar voor de geestelijke gezondheid. Zeker als de steden steeds groter en massaler worden zodat men de buren nog niet eens meer kent of gedag zegt.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Depopulatie is absoluut niet begrijpelijk. Als je dat als "oplossing" noemt ben je ten eerste zwaar gestoord, ten tweede opteer je voor massamoordenaar (dat is hetzelfde als wat die zogenaamde wacko's doen met die aanslagen) en ten derde is het nergens voor nodig aangezien er prima deze hoeveelheid mensen op Aarde kunnen leven.
Het probleem zit hem in het feit dat onze maatschappij geleid word door wackjobs. Het is een feit dat er in de top van het bedrijfsleven en banken net zoveel psychopathen rondlopen als in gevangenissen. De systemen die we hebben zijn totaal achterlijk en corrupt. Daar zitten de problemen die ervoor zorgen dat dit soort wackjobs (die waarschijnlijk aangemoedigd worden door mensen die heel veel geld hebben aangezien deze het meest profiteren van dit soort chaos in de wereld) de dingen doen die ze doen.
Ja dat bedoel ik inderdaad ook. Puur theory, nooit praktijk. Mensen die daadwerkelijk dit een oplossing vinden (en er dus niet alleen over theoriseren zoals ik) zijn een oprecht gevaar.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het dus wel begrijpelijk dat mensen het denken als ze niet enkel 'out of the box' moeten denken maar gewoon de hele dozenfabriek moeten verlaten en op moeten blazen voor een alternatief. Binnen het stramien die nu geldt en al honderden jaren op één of andere manier geldt is overpopulatie een daadwerkelijk gevaar. Een gevaar voor elkaar, een gevaar voor de 'elite', een gevaar voor consumentisme, een gevaar voor de democratie, een gevaar voor de natuur en een gevaar voor de geestelijke gezondheid. Zeker als de steden steeds groter en massaler worden zodat men de buren nog niet eens meer kent of gedag zegt.
Verwar je nu niet hebzucht met "in staat om te doden"? Want ik kan geen onderzoeken vinden die deze stelling onderbouwen nog.quote:Op zich ben ik het wel een beetje eens dat de lone wolf mensen mislukte varianten zijn van CEO's van Banken en verzekeraars zeg maar. Ook geen greintje empathie te bekennen.
Los van het autoritaire, de mensheid zit verwikkeld in een heel verwrongen versie van het wortel en stok systeem. Communisme is een mislukt concept. En ook weer onderdeel van de alomvattende 'economie', zeker gezien het feit dat 'de economie' communisme in Rusland gesloopt heeft. 'economie' kan hele volkeren op de knieën krijgen. Niets democratisch aan.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:38 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Is het ook maar het is natuurlijk never nooit een echte oplossing. Als theorie absoluut bespreekbaar maar het mag nooit in de praktijk gebracht worden vind ik.
[..]
Vervelend om te lezen jogy. En je stipt meteen een belangrijk punt aan inderdaad. Dit is een gevolg van 2 zaken; bezuinigingen en prestatiemaatschappij.
[..]
Hoe zie je dat dan voor je? Het concept communisme werkt niet. Mensen denken en zijn niet gelijk; de een wil altijd meer dan de ander. Zolang dat niet verandert kun je niet naar zo'n systeem toe.
Een metselaar zal altijd meer willen verdienen dan een vakkenvuller bijvoorbeeld.
Ik denk dat we echt, ook qua resources van onze planeet, aan de tax zitten van de hoeveelheid mensen en de hoeveelheid resources die we van moeder aarde steeds afnemen en vragen.
Het zal mij worst wezen of je iets "fijn" vindt of niet. Jij noemt depopulatie als mogelijke oplossing tegen de lone shooters. Dan ben je dus hetzelfde als die lone gunmen alleen dan op veel grotere schaal....quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:35 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Japie, ik vind het persoonlijk niet fijn dit. Want dit laat zien dat je niet leest of begrijpt wat ik post. Lees het nog eens terug en zie wat ik daadwerkelijk zeg.
[..]
Nogmaals, stop met het betrekken van bankiers of whatever, dat sleurt off-topic. Ik heb het over de schutters die bijvoorbeeld zich buitengesloten voelen.
Ik geloof niet dat er namelijk"bankiers" of "topmensen" zijn die deze mensen persoonlijk aan het aanmoedigen zijn om dit soort dingen te doen.
Bovendien zit er weinig profijt aan voor dit soort gasten omdat onrust en chaos nogal negatieve effecten hebben op aandelenkoersen bijvoorbeeld.
Jup, sluit ik me bij aan. We hebben te maken met gestaged terrorisme en al die zogenaamde lone wolves zijn patsies. Maar okee, zolang men het slikt? Vandaag ook weer zo'n pareltje in Het Parool fear mongering pur sang, op de voorpagina vette kop 'Accepteer de kans dat je iets kan overkomen - aanslagen volgen elkaar in rap tempo op' .. uhuh prent het maar goed in.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Equilibrium is een film waarbij emoties hebben bestraft wordt met de doodstraf.
Artsen doen alleen kwaad tot gezondheid.
Als de grote groep vind dat racisme mag maakt dat nog niet oke.
Wat nu de norm is, is met veel apen volkomen geschift. Alles is upside down. Alles wat je denkt te weten is FOUT.
Niet alleen de lone gunmen maar veel meer maatschappelijke problemen. En ik heb het een theoretische oplossing genoemd. Dat heet vrij denken, kritisch denken. Free your mind en dat soort (onelinersquote:Op donderdag 28 juli 2016 11:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het zal mij worst wezen of je iets "fijn" vindt of niet. Jij noemt depopulatie als mogelijke oplossing tegen de lone shooters. Dan ben je dus hetzelfde als die lone gunmen alleen dan op veel grotere
schaal....
Ok, ben benieuwd. Wie weet geeft het nieuwe inzichten.quote:Verder wil ik nog wel een keer uitleggen waarom bankiers (bv) zo veel te maken hebben met de lone gunmen. Maar heb nu geen tijd meer.
Dat klopt. Maar het is wel hetzelfde systeem dat ons deze welvaart en vooruitgang heeft gebracht maar ook dit soort stijging in psychische problemen. Oftewel; de medaille heeft twee kanten..quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Los van het autoritaire, de mensheid zit verwikkeld in een heel verwrongen versie van het wortel en stok systeem. Communisme is een mislukt concept. En ook weer onderdeel van de alomvattende 'economie', zeker gezien het feit dat 'de economie' communisme in Rusland gesloopt heeft. 'economie' kan hele volkeren op de knieën krijgen. Niets democratisch aan.
We zitten als mensheid aan onze tax omdat we het volledig verkeerd om hebben en de status quo schadelijk is voor de planeet en dus ook de mensheid. Er is genoeg af te dingen op zaken als 'the venus project' bijvoorbeeld maar dat soort nieuwe concepten hebben we nodig als we een keer normaal willen gaan doen als mensheid. Anders zoals de mensheid is in bijvoorbeeld de Star trek series, alleen jammer dat die variant een grondig uitgevoerde wereldoorlog nodig heeft. Probeer dat te vermijden.
Flauwquote:En 'ter sprake brengen' is overwegen. Dan kan je wel zeggen dat het niet zo is maar het is gewoon een proef ballonnetje. Heb de ballen om het te omarmen.
Wat heeft dit te maken met lone gunmens?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup, sluit ik me bij aan. We hebben te maken met gestaged terrorisme en al die zogenaamde lone wolves zijn patsies. Maar okee, zolang men het slikt? Vandaag ook weer zo'n pareltje in Het Parool fear mongering pur sang, op de voorpagina vette kop 'Accepteer de kans dat je iets kan overkomen - aanslagen volgen elkaar in rap tempo op' .. uhuh prent het maar goed in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |