Zegt niets, ik ben ook bekend bij de politie hier op het dorp.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:16 schreef Odaiba het volgende:
Lees dat de dader nog bekend was bij de politie ook...man man man... Pas de wet aan, zodat de politie hier wat mee kan. Want anders staan ze zo maar weer op straat, en dan is het dus een keer raak.
Helaas doen we het tegenovergestelde: zo snel mogelijk alle ongescreende rommel tussen de burgers inkwartieren, geen dorp uitgezonderd.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:13 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Vluchteling niet meer uit AZC's laten. Enkel om terug te gaan naar hun thuisland.
Ga weg joh.. steekpartijen zijn van alledag..quote:Op zondag 24 juli 2016 19:17 schreef KrappeAuto het volgende:
Ook aanvallen met bijlen, machetes en andere steekwapens op onbekende mensen waren relatief ongewoon.
Hij had ook net zo goed wel negatief bekend kunnen staan bij politie.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zegt niets, ik ben ook bekend bij de politie hier op het dorp.
Want ik ken de wijkagent toevallig.
Dat lijkt me een nogal discutabele stelling. Van ieder voorval wat je noemt zijn genoeg berichten te vinden.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:17 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dit is gewoon een teken van een nieuwe dimensie van zware criminaliteit, net zoals Keulen dat was. Europa kende voor massa-immigratie uit islamitische landen geen groepen mannen die in het openbaar jonge meisjes omsingelen en massaal aanranden. Ook aanvallen met bijlen, machetes en andere steekwapens op onbekende mensen waren relatief ongewoon.
Bijzonder onredelijke en onvolwassen post van mij idd.quote:
Ja, en veel mensen willen hier een politiek slaatje uit slaan.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een psychologisch effect is ontstaan waarbij mensen inderdaad hun vermoedens bevestigd willen zien worden door aanslagen.
Dat kan ook idd.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:19 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hij had ook net zo goed wel negatief bekend kunnen staan bij politie.
Meer een post waaruit ik concludeer dat jij onderdeel van het probleem bent.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijzonder onredelijke en onvolwassen post van mij idd.right back at ya.
Maar eh hoe verklaar je dat iemand dan met een machete rondwandelt kennelijk?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:18 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
In dit geval is er sprake van een impulsieve moord na een ruzie, níet willekeurig dus!
Wat betreft 'Keulen' heb je gelijk.
Een Syrische "vluchteling" die inderdaad nu al een bekende van de politie was, een echte aanwinst ook voor het land.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:16 schreef Odaiba het volgende:
Lees dat de dader nog bekend was bij de politie ook...man man man... Pas de wet aan, zodat de politie hier wat mee kan. Want anders staan ze zo maar weer op straat, en dan is het dus een keer raak.
Stem PVV 2017!!!!!!!quote:Op zondag 24 juli 2016 19:21 schreef juliusceasar het volgende:
Het was een Syrische vluchteling!!!
http://www.nu.nl/buitenla(...)land.html?redirect=1
Niet in deze proporties qua bevolkingsgroep en ook niet qua willekeurigheid.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ga weg joh.. steekpartijen zijn van alledag..
Hoe verklaar je dat hij dat ding bij zich had en niet gewoon al in de zaak aanwezig was?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar eh hoe verklaar je dat iemand dan met een machete rondwandelt kennelijk?
Heb je daar ook een bron voor of is dat meer een vermoeden?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niet in deze proporties qua bevolkingsgroep en ook niet qua willekeurigheid.
Hetzelfde als dat sommige mensen een mes op zak hebben, al is een machette wat lastiger te dragen. Misschien een rugzak?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar eh hoe verklaar je dat iemand dan met een machete rondwandelt kennelijk?
Ja, waarom houden ze iemand tegen die een moord heeft gepleegd? Dit wordt wel een heel bijzonder verhaal!quote:Op zondag 24 juli 2016 19:22 schreef Nintex het volgende:
Ze zijn er weer als de kippen bij om het geen terroristische actie te noemen, maar waarom was het dan nodig om hem na die eerste moord tegen te houden als het om een conflict ging met 1 persoon?
Tuurlijk wel.. Net als dat we in 1978 al tereuraanslagen hadden met bommen..quote:Op zondag 24 juli 2016 19:22 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niet in deze proporties qua bevolkingsgroep en ook niet qua willekeurigheid.
De gedachte dat dit normaal is blijkt nergens uit en is net zo gevaarlijk als uitspraken als ''we moeten wennen aan terreur''.
Het is ook een beetje naïef te denken dat wanneer je honderdduizenden mensen binnenhaalt, daar geen teringlijers tussen zitten.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een Syrische "vluchteling" die inderdaad nu al een bekende van de politie was, een echte aanwinst ook voor het land.
Precies, dat levert meer aandacht op.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:24 schreef crystal_meth het volgende:
Gezien het aantal geweldincidenten en doden (bvb UK: 22,000 serious knife assaults, unregistered waarschijnlijk 130000; met 200 doden per jaar), en het klein aantal berichten dat het internationale nieuws haalt, mag je ervan uitgaan dat de media selecteren op nieuwswaardigheid. Iets wordt "nieuws" als de dader vluchteling/buitenlander lijkt te zijn.
quote:Op zondag 24 juli 2016 19:21 schreef juliusceasar het volgende:
Het was een Syrische ''vluchteling''!!!
http://www.nu.nl/buitenla(...)land.html?redirect=1
Vandaar dat je ook geen honderdduizenden mensen moet binnenhalen.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ook een beetje naïef te denken dat wanneer je honderdduizenden mensen binnenhaalt, daar geen teringlijers tussen zitten.
Zou ook nog een crime passionele kunnen zijn? Dat-ie een blauwtje had gelopen bij die vrouw?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:24 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat sommige mensen een mes op zak hebben, al is een machette wat lastiger te dragen. Misschien een rugzak?
Ik vind het wel vreemd, daar niet van. Maar qua achtergrond en impact maakt het mijns inziens weinig uit of hij na een ruzie een concreet iemand met een mes dood steekt, met een machette doodt, of neerschiet met een handvuurwapen.
Kern is dat het geen willekeurige aanval betrof.
Ik meende gelezen te hebben dat ze ruzie hadden in een snackbar, niet dat ze relationeel bekenden waren? Dat ze 5 minuten daarvoor voor de eerste keer met elkaar in aanraking zijn gekomen zie ik wel als willekeurig.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:18 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
In dit geval is er sprake van een impulsieve moord na een ruzie, níet willekeurig dus!
Zou die burger nou ook opgepakt worden, vraag ik me af.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De dader had al vaker geweldsmisdrijven gepleegd. Hij was volledig buiten zinnen, probeerde oa een politieauto aan te vallen en kon pas opgepakt worden nadat een burger de man omver reed.
Dan is het dus niet willekeurig, want hij had ruzie met het slachtoffer.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik meende gelezen te hebben dat ze ruzie hadden in een snackbar, niet dat ze relationeel bekenden waren? Dat ze 5 minuten daarvoor voor de eerste keer met elkaar in aanraking zijn gekomen zie ik wel als willekeurig.
Hoeveel daarvan zijn gepleegd op onbekende mensen in het openbaar en hoeveel per bevolkingsgroep?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:24 schreef crystal_meth het volgende:
Gezien het aantal geweldincidenten en doden (bvb UK: 22,000 serious knife assaults, unregistered waarschijnlijk 130000; met 200 doden per jaar), en het klein aantal berichten dat het internationale nieuws haalt, mag je ervan uitgaan dat de media selecteren op nieuwswaardigheid. Iets wordt "nieuws" als de dader vluchteling/buitenlander lijkt te zijn.
Tuurlijk joh.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Meer een post waaruit ik concludeer dat jij onderdeel van het probleem bent.
Ah, je eerdere stelling is dus vooral een vermoeden.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:27 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan zijn gepleegd op onbekende mensen in het openbaar en hoeveel per bevolkingsgroep?
Beter uit het nieuws houden, bedoel je?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:24 schreef crystal_meth het volgende:
Je kan ook ruzie gaan maken met een willekeurig iemand en als ie wat terugzegt, je machete er in planten.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan is het dus niet willekeurig, want hij had ruzie met het slachtoffer.
Dat kan ook inderdaad, maar dan duurde de ruzie niet even. Hier wel begrijp ik.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:28 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Je kan ook ruzie gaan maken met een willekeurig iemand en als ie wat terugzegt, je machete er in planten.
Tja dat een vers geïmporteerde haatbaard met een bijl of machette op mensen in loopt te hakken heeft natuurlijk totaal niet meer nieuwswaarde als dat er bij een ruzie of overval een mes getrokken wordt.quote:
Waarom kan dat niet even duren?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan ook inderdaad, maar dan duurde de ruzie niet even. Hier wel begrijp ik.
Dat maakt het natuurlijk ook nieuwswaardiger, ik zeg niet dat de afkomst van de dader de enige factor is.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:27 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Hoeveel daarvan zijn gepleegd op onbekende mensen in het openbaar en hoeveel per bevolkingsgroep?
Je weet niet wat zo'n persoon heeft meegemaakt in zijn leven, dus daar zul je mij niet over horen. Veel doen het prima, anders was eht elke dag wel raak.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een Syrische "vluchteling" die inderdaad nu al een bekende van de politie was, een echte aanwinst ook voor het land.
Dan lees ik toch echt een andere titel dan jij.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom moet in de titel dat het een asielzoeker is? Belachelijk.
Zolang de westerse wereld geen goedwerkende anti-psychotica op de markt brengt blijf je dit soort dingen houden. Wat je helemaal woedend maakt is dat ze zoiets als op de plank hebben liggen. Maar eerst zoveel mogelijk geld willen verdienen aan de huidige anti-psychotica. Dus naast de wapenindustrie heeft ook de farmaceutische industrie bloed aan haar handen. Noem me sober, maar dit is een juiste constatering. Zoals ik ze wel vaker heb.quote:
Op de frontpage denk ikquote:Op zondag 24 juli 2016 19:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan lees ik toch echt een andere titel dan jij.
quote:Op zondag 24 juli 2016 19:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.bild.de/region(...)n-46972048.bild.html
Ah, dan moet Kosmoproleet daar maar klagen. We zitten hier niet op de frontpagequote:
Inderdaad, zoiets moet in de doofpot gestopt worden voordat het invloed kan krijgen op de publieke opinie!quote:Op zondag 24 juli 2016 19:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom moet in de titel dat het een asielzoeker is? Belachelijk.
Ik vraag het aan C_M. Ik bedoel, hij werpt die vraag impliciet op natuurlijk.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja dat een vers geïmporteerde haatbaard met een bijl of machette op mensen in loopt te hakken heeft natuurlijk totaal niet meer nieuwswaarde als dat er bij een ruzie of overval een mes getrokken wordt.
relationele sfeer?quote:Op zondag 24 juli 2016 19:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.bild.de/region(...)n-46972048.bild.html
Onder je huig, Banshee.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zolang de westerse wereld geen goedwerkende anti-psychotica op de markt brengt blijf je dit soort dingen houden. Wat je helemaal woedend maakt is dat ze zoiets als op de plank hebben liggen. Maar eerst zoveel mogelijk geld willen verdienen aan de huidige anti-psychotica. Dus naast de wapenindustrie heeft ook de farmaceutische industrie bloed aan haar handen. Noem me sober, maar dit is een juiste constatering. Zoals ik ze wel vaker heb.
Straks maar eens een gegrilde Dorade in mijn huig duwen.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |