Daar gokte ik dan ook op. Als het al eens straf wordtquote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het een gridstraf word erachter, ik gok echter op jet schrappen van de tijd.
allebei is ook goedquote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:07 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Hoezo Bottas ? , kan ie beter Hamilton meppen, Bottas zat achter Hamilton klem
Het is de FIA hè dat had je er best bij mogen zeggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar gokte ik dan ook op. Als het al eens straf wordt
Hij moet zichzelf meppen. Hij ging achteraan rijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:07 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Hoezo Bottas ? , kan ie beter Hamilton meppen, Bottas zat achter Hamilton klem
Jij snapt er niet zo veel van he?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:08 schreef Fir3fly het volgende:
En zoals elk weekend wordt er weer hard geroepen dat dit toch echt eindelijk het weekend is waar de Mercedessen verslagen kunnen worden!
Alleen maar als z'n teamgenoot er voor staat, dat is toch jammer.quote:
Kan nog steeds. Samen met Monaco en Singapore zijn dit wel de circuits waarze de meeste kans hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:08 schreef Fir3fly het volgende:
En zoals elk weekend wordt er weer hard geroepen dat dit toch echt eindelijk het weekend is waar de Mercedessen verslagen kunnen worden!
Eh ja. Ricciardo staat maar 1 tiende achter Hamilton. En verschil in race is altijd kleiner dan in kwali geweest. Daarbij wint Max al paar tienden op racepace. Maar goed hopelijk blijft de versnellingsbak heelquote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:08 schreef Fir3fly het volgende:
En zoals elk weekend wordt er weer hard geroepen dat dit toch echt eindelijk het weekend is waar de Mercedessen verslagen kunnen worden!
P4 is prima morgen rijd max Ric gewoon weer even op mininaal 10 seconden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen maar als z'n teamgenoot er voor staat, dat is toch jammer.
Ze kunnen roepen wat ze willen, maar dit seizoen is er maar een team die alle GP's wint. Des te knapper dat Verstappen als enige een GP van Mercedes heeft afgepakt waar Ricciardo, Raikkonen en Vettel het lieten zitten in Spanje.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:08 schreef Fir3fly het volgende:
En zoals elk weekend wordt er weer hard geroepen dat dit toch echt eindelijk het weekend is waar de Mercedessen verslagen kunnen worden!
Tja dat wordt al drie jaar geroepen. Het is een beetje zielig, net doen alsof de Mercedes niet gewoon al drie jaar keihard domineert.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kan nog steeds. Samen met Monaco en Singapore zijn dit wel de circuits waarze de meeste kans hebben.
Het is voornamelijk de pers die erg zijn best doet om net te doen alsof het allemaal heel spannend is.quote:
Niet in Monaco, Hongarije en Signapore...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja dat wordt al drie jaar geroepen. Het is een beetje zielig, net doen alsof de Mercedes niet gewoon al drie jaar keihard domineert.
Zal wel nooit gebeuren, maar het zou veel leuker zijn voor de competitie dat iedereen dezelfde auto krijgt waarbij de coureur het verschil moet maken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is voornamelijk de pers die erg zijn best doet om net te doen alsof het allemaal heel spannend is.
Daarbij maken de engineers ook het verschil. Meer dan de coureur. Zie A1GP bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zal wel nooit gebeuren, maar het zou veel leuker zijn voor de competitie dat iedereen dezelfde auto krijgt waarbij de coureur het verschil moet maken.
Monaco? Dan heb je niet opgelet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Niet in Monaco, Hongarije en Signapore...
Het bouwen van een goede auto is ook een leuk onderdeel van de competitie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zal wel nooit gebeuren, maar het zou veel leuker zijn voor de competitie dat iedereen dezelfde auto krijgt waarbij de coureur het verschil moet maken.
Heel vaak geprobeerd, leidt alleen maar tot meer dominantie. Is geen bal aan en er is ook niemand die daar in wil investeren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zal wel nooit gebeuren, maar het zou veel leuker zijn voor de competitie dat iedereen dezelfde auto krijgt waarbij de coureur het verschil moet maken.
Juniorklassen liggen de autos veel dichter bij elkaar maar helemaal gelijk gaat natuurlijk nooit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zal wel nooit gebeuren, maar het zou veel leuker zijn voor de competitie dat iedereen dezelfde auto krijgt waarbij de coureur het verschil moet maken.
Bij de A1 GP was er niet zoveel dominatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel vaak geprobeerd, leidt alleen maar tot meer dominantie. Is geen bal aan en er is ook niemand die daar in wil investeren.
Het is leuk tot de GP van Australie is geweest, dan kun je eigenlijk al de wereld kampioen aanwijzen. in dit geval Hamilton of Rosberg.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het bouwen van een goede auto is ook een leuk onderdeel van de competitie.
Hulkenberg won daar elke race.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:18 schreef Fopje het volgende:
[..]
Bij de A1 GP was er niet zoveel dominatie.
Jawel hoor, het team dat het meeste geld had dat jaar. Het hing simpelweg af van welk team de auto runde. Voor zover ik weet won altijd het land dat gerund werd door het beste GP2-team.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:18 schreef Fopje het volgende:
[..]
Bij de A1 GP was er niet zoveel dominatie.
twitter:podge_rodge twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 16:15:55@BBCSport @bbcf1 imagine that was Hamilton not slowing down for double yellows, rosberg would be running to the Stewarts like a baby reageer retweet
Tja. Er is een reden dat het reglement al na drie jaar weer de prullenbak ingaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:18 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het is leuk tot de GP van Australie is geweest, dan kun je eigenlijk al de wereld kampioen aanwijzen. in dit geval Hamilton of Rosberg.
Daar ben ik wel huiverig voorquote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niks mis mee idd. Hopelijk geen problemen verder met de versnellings bak
BBC laat zich weer kennen zegquote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:20 schreef Nober het volgende:
twitter:podge_rodge twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 16:15:55@BBCSport @bbcf1 imagine that was Hamilton not slowing down for double yellows, rosberg would be running to the Stewarts like a baby reageer retweet
Nu ik het terug zie twijfel ik toch. Lijkt wel iets in te houden 2 bochten waarna geel weer weg was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
BBC laat zich weer kennen zeg
doornbos heeft net over zonder stuurbekrachting rijden bij Minardi en dat hij en Albers elke race moesten tossen..quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:23 schreef Jane het volgende:
Ze kunnen ook gewoon voor elke GP loten wie in welke auto rijdt dat weekend.
Was snellerdan Ricciardo als je kijkt naar snelste sectortijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:29 schreef VacaLoca het volgende:
Ha Max reed nog even volgas door terwijl ie te laat over de streep was om te kijken wat mogelijk was. Was blijkbaar snel geweest in 1e sector en denkt dat P2 mogelijk was.
Ik hoorde het ja, maar ik bedoelde alle coureurs over alle auto's. Gewoon de ene keer in de Mercedes, de volgende keer in de Sauber, enz.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
doornbos heeft net over zonder stuurbekrachting rijden bij Minardi en dat hij en Albers elke race moesten tossen..
Heeft alleen te maken met de motoren. En die veranderen niet. Alleen dat de ontwikkeling is vrijgegeven omdat er een limiet op de prijs van de motoren zit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja. Er is een reden dat het reglement al na drie jaar weer de prullenbak ingaat.
Motoren veranderen wel, tokens worden afgeschaft.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heeft alleen te maken met de motoren. En die veranderen niet.
Kon Rosberg duidelijk ook, dus dat is niet waar.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:41 schreef Twieki het volgende:
Of Max nou wel of niet op tijd was geweest voor zijn tweede run. Hij had zijn tijd nooit meer kunnen verbeteren door de gele vlaggen.
Daar zeg je wat...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:43 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Kon Rosberg duidelijk ook, dus dat is niet waar.
Eigenlijk wel, maar kennelijk krijgt hij er geen straf voor.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:45 schreef Twieki het volgende:
[..]
Daar zeg je wat...
Had Rosberg dan niet ook af moeten remmen voor dubbel geel?
Dat is wat ik zeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Motoren veranderen wel, tokens worden afgeschaft.
Bijna het complete reglement dat in 2014 werd ingevoerd gaat ongeveer de prullenbak in. Een gedeelte daarvan is gedurende de eerste drie jaar al veranderd. De motor zelf verandert niet zoveel maar de regels er omheen wel.
Okay, afwachten op wat de stewards eventueel gaan zeggen dan.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar kennelijk krijgt hij er geen straf voor.
Dit. En als hij er geen straf voor krijgt heeft de FIA niets geleerd van de crash van Bianchi. Dubbel geel is duidelijk vaart minderen. Niet even liften en dan weer door.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:47 schreef Twieki het volgende:
[..]
Okay, afwachten op wat de stewards eventueel gaan zeggen dan.
Het kan niet zo zijn dat Rosberg de snelste ronde van 't hele weekend rijdt, onder dubbel geel.
Is het überhaupt under investigation? Of moet daar eerst een klacht voor worden ingediend?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:47 schreef Twieki het volgende:
[..]
Okay, afwachten op wat de stewards eventueel gaan zeggen dan.
Niet voor zover ik weet. Maar daarom ook 't woordje 'eventueel'.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Is het überhaupt under investigation? Of moet daar eerst een klacht voor worden ingediend?
Maar dan heeft de rest in ieder geval kans om dichterbij te komen. Zelfs gedurende het jaar. Dat is nu niet het geval.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg.
Sowieso komt de rest al dichterbij en dat zal volgend jaar nog meer worden.
Chassis regels voor volgend jaar zijn vooral in het voordeel van Red Bull waardoor dat misschien wel de nieuwe Mercedes wordt als de Renault motor gelijkwaardig wordt aan die van Mercedes.
Krijg je hetzelfde als nu met een ander team voorop.
Is nu ook. Maar volgend jaar meer inderdaad. Je zou bij wijze van spreken een hele nieuwe motor er in mogen leggen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dan heeft de rest in ieder geval kans om dichterbij te komen. Zelfs gedurende het jaar. Dat is nu niet het geval.
Alsof ie een eerlijk antwoord krijgtquote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:04 schreef VacaLoca het volgende:
Plooij had Max naar de sync problemen moeten vragen
Die hebben toch wel andere stewards mag ik aannemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
Omdat de stewards nu bezig zijn met de GP2. Daarna GP3, dus misschien daarna dat ze er naar kijken.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:34 schreef tralalala het volgende:
Doet radio 1 eigenlijk verslag van de race? Zit morgen op het water.
Korte stukjes tussendoor geloof ik, een stuk of vier keer.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:34 schreef tralalala het volgende:
Doet radio 1 eigenlijk verslag van de race? Zit morgen op het water.
NJa dit dus, maar dat is echt waardeloos.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:36 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Korte stukjes tussendoor geloof ik, een stuk of vier keer.
Niet volgens F1 reporter Jenny Gow.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:33 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die hebben toch wel andere stewards mag ik aannemen.
quote:As fas as we know there is no investigation into ROS pole - stewards are currently dealing with GP2 race. Let’s see what happens. #F1
waarschijnlijk niet, maar het is gewoon niet slim.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:41 schreef Twieki het volgende:
Of Max nou wel of niet op tijd was geweest voor zijn tweede run. Hij had zijn tijd nooit meer kunnen verbeteren door de gele vlaggen.
Okay!!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet volgens F1 reporter Jenny Gow.
[..]
Ook als Max op tijd over de meet was gegaan voor een tweede run, had hij flink op de rem moeten trappen in sector twee, voor dubbel geel. No way dat hij zijn beste tijd tot dusver dan had verbeterd.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet, maar het is gewoon niet slim.
Nu kan hij zich dit jaar dit soort foutjes veroorloven en heeft hij met 3 podia in 6 races voldoende krediet opgebouwd, maar dit mag eigenlijk niet gebeuren op dit niveau.
Rosberg kan het ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:23 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook als Max op tijd over de meet was gegaan voor een tweede run, had hij flink op de rem moeten trappen in sector twee, voor dubbel geel. No way dat hij zijn beste tijd tot dusver dan had verbeterd.
En dat vind ik behoorlijk discutabel. Ik heb niks gelezen over een 'under investigation' voor Rosberg, maar gedurfd is het dan wel. Ik bedoel: Je snelste ronde van 't weekend so far rijden tijdens dubbel geel?quote:
Zelfs een snelste (paarse) sectortijd. Dan heb je echt niet langzamer gereden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:33 schreef Twieki het volgende:
[..]
En dat vind ik behoorlijk discutabel. Ik heb niks gelezen over een 'under investigation' voor Rosberg, maar gedurfd is het dan wel. Ik bedoel: Je snelste ronde van 't weekend so far rijden tijdens dubbel geel?
Heeft overigens niks te maken met Max hoor, een vierde plaats is verdomd netjes van hem.
Ziggo Sport, RTL Deutschland, Sky Sports F1.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:45 schreef trigt013 het volgende:
Waar kan ik morgen de wedstrijd zien in HD?
De FIA faalt weer eens.twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 18:46:28To be clear, there is no investigation into Rosberg, FIA says. He was not called to the stewards. It was looked at live and deemed OK reageer retweet
volgens mij heeft Telfort geen enkele hiervan in het Basispakket. Ik zoek dus een stream.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziggo Sport, RTL Deutschland, Sky Sports F1.
Niks geleerd van Bianchi dus. Je hoort op de rem te trappen bij dubbel geel.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
Geen under investigation.De FIA faalt weer eens.twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 18:46:28To be clear, there is no investigation into Rosberg, FIA says. He was not called to the stewards. It was looked at live and deemed OK reageer retweet
Welke sector was dat? Er hing alleen geel in sector 2. Dus zolang hij daar maar lift lijkt me dat ok?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs een snelste (paarse) sectortijd. Dan heb je echt niet langzamer gereden.
Als je 't hier niet bevalt, zoek dan een forum die wél bij je past. Maar hou dit forum verschoond van je typkunsten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:05 schreef Beach het volgende:
Als Max op deze manier pole had gepakt waren de comments hier heel anders.
"Slim van Max."
"Max hield precies in waar het moest, netjes gedaan."
"De FIA kan hier niets tegen doen want volgens het team ging hij van het gas."
Bedankt Hans, jij bent de expert hier. Toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:05 schreef Beach het volgende:
Als Max op deze manier pole had gepakt waren de comments hier heel anders.
"Slim van Max."
"Max hield precies in waar het moest, netjes gedaan."
"De FIA kan hier niets tegen doen want volgens het team ging hij van het gas."
Nee, hij reed langs het punt waar Alonso gespind was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:08 schreef Rossdale het volgende:
Reed Rosberg trouwens niet voor Alonso op de baan toen hij er af vloog?
Heb het niet goed gezien maar dacht het wel
Ah ok, ja dat kon ik niet zien vanaf mijn plekquote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, hij reed langs het punt waar Alonso gespind was.
Blijkbaar verkeerd gehoord. Hamilton reed paars in sector 1. Rosberg heeft twee maal geel en 1 maal wit in sector 3. http://www.formula1.com/en/f1-live.htmlquote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Welke sector was dat? Er hing alleen geel in sector 2. Dus zolang hij daar maar lift lijkt me dat ok?
Grandprix radio aanzetten, de volle race op je internet radio, is circa 200mb aan data wat het je kost, maar goed, wat kost dat nou?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:34 schreef tralalala het volgende:
Doet radio 1 eigenlijk verslag van de race? Zit morgen op het water.
Of de f1 app downloaden. Heb je livetiming + audio verslag.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Grandprix radio aanzetten, de volle race op je internet radio, is circa 200mb aan data wat het je kost, maar goed, wat kost dat nou?![]()
Ik denk het plezier wat je er van ervaart het zeker goed maakt.
Honda wil volgens jaar met een volledig nieuw design komen. Blijkbaar is de plaatsing van de compressor en turbo in de motor toch niet zo'n goed idee geweest. Nu de tokens zijn afgeschaft kan dat.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:35 schreef Djoetma het volgende:
Tijdens de team principles persconferentie zei Taffin van Renault dat het verschil tussen wel of geen tokens voor hun niets uitmaakt als het gaat om de motor-ontwikkeling. Dat belooft dan voor Honda niet veel goeds, als dat gegeven niet zoveel uitmaakt. Het feit dat ze nu ook al zo weinig hebben uitgegeven ondersteunt dit. Volgend jaar dus nog steeds een underpowered Honda?
Dus toch welquote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:40 schreef Dutchguy het volgende:
Nico Rosberg has been summoned to the stewards for a potential breach of yellow flag rules during qualifying for the Hungarian Grand Prix.
http://www.motorsport.com(...)yellow-flags-801620/
G.Ennser, B.Lekhal, A.Jonesquote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:04 schreef VacaLoca het volgende:
Plooij had Max naar de sync problemen moeten vragen
Ik denk dat het hier te maken mee heeft;quote:
aka; de computer krijgt de sync niet correct en bak schakelt langzaam (of verkeerd). Dus het is of een sensor fault, wat gezien de performance die Max heeft laten zien vandaag de meest logische verklaring is of de bak heeft wel degelijk schade en RBR moet een nieuwe bak plaatsen...quote:The central processing unit powers a hydro-mechanical unit to either engage or disengage the clutch, which is kept in close synchronization with the gear-shifting action the driver has started. In some cases, the hydro-mechanical unit contains a servomotor coupled to a gear arrangement for a linear actuator, which uses brake fluid from the braking system to impel a hydraulic cylinder to move the main clutch actuator. In other cases, the clutch actuator may be completely electric.
Dat dus.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. En als hij er geen straf voor krijgt heeft de FIA niets geleerd van de crash van Bianchi. Dubbel geel is duidelijk vaart minderen. Niet even liften en dan weer door.
En dat ook. Behalve dan zo een uberlelijke halo willen introduceren die Jules leven naar alle waarschijnlijkheid niet gered had. Dubbel geel is gas los en moeten kunnen stoppen indien noodzakelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:29 schreef sasquatsch het volgende:
Daarom mijn reactie dat de FIA wederom faalt en niets geleerd heeft van de crahs van Bianchi.
Dat doet nog steeds niets af aan de fout. Want had geel NIET plaats gevonden had hij wellicht zijn 4e positie verloren.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:23 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook als Max op tijd over de meet was gegaan voor een tweede run, had hij flink op de rem moeten trappen in sector twee, voor dubbel geel. No way dat hij zijn beste tijd tot dusver dan had verbeterd.
Dat zou misschien nog wel het beste zijn. Gewoon helemaal achteraan starten. Als je als FIA jezelf dan zo op de schouder klopt dat je veiligheid van de coureurs hoog in het vaandel hebt staan, dan hang aan dit soort vergrijpen ook maar flinke straffen.quote:
Sowieso, Max moest binnenkomen voor die sync issues en kwam achter Bottas weer naar buiten... dus timing, problemen met de bak, half natte baan, Bottas... het zat gewoon tegen in Q3quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat doet nog steeds niets af aan de fout. Want had geel NIET plaats gevonden had hij wellicht zijn 4e positie verloren.
Hij krijgt hooguit een 5sec penalty. Hetgeen nog steeds gunstig is voor RBRquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zou misschien nog wel het beste zijn. Gewoon helemaal achteraan starten. Als je als FIA jezelf dan zo op de schouder klopt dat je veiligheid van de coureurs hoog in het vaandel hebt staan, dan hang aan dit soort vergrijpen ook maar flinke straffen.
Kwali straffen gaan in plaatsen niet in tijd.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij krijgt hooguit een 5sec penalty. Hetgeen nog steeds gunstig is voor RBR
Dat dus! Verder niets aan toe te voegen. Ik stop maar met lezen van de fanboys goed nieuws berichten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:05 schreef Beach het volgende:
Als Max op deze manier pole had gepakt waren de comments hier heel anders.
"Slim van Max."
"Max hield precies in waar het moest, netjes gedaan."
"De FIA kan hier niets tegen doen want volgens het team ging hij van het gas."
Rosberg knetter lam bij de stewardsquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:10 schreef trein2000 het volgende:
http://www.fia.com/file/45551/download?token=UPwcb_4D
Dat zijn allemaal zaken die hij zelf niet in de hand heeft. Is het hier nu echt zo moeilijk te accepteren dat Verstappen ook wel eens een fout maakt? Het was gewoon niet slim en de omstandigheden zorgde er dit keer voor dat hij er geen (groter) nadeel van ondervondquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Sowieso, Max moest binnenkomen voor die sync issues en kwam achter Bottas weer naar buiten... dus timing, problemen met de bak, half natte baan, Bottas... het zat gewoon tegen in Q3maar morgen wordt ie toch weer 1e
Hier zijn de bio's: http://www.fia.com/file/45344/download?token=clPdkFJwquote:
Ik lig er iig niet wakker van en wat je zegt; Max maakt ook fouten, heb me iig wel vermaakt tijdens de kwaliquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal zaken die hij zelf niet in de hand heeft. Is het hier nu echt zo moeilijk te accepteren dat Verstappen ook wel eens een fout maakt? Het was gewoon niet slim en de omstandigheden zorgde er dit keer voor dat hij er geen (groter) nadeel van ondervond
nvmquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:27 schreef Armani XL het volgende:
Iemand Ted's Notebook al online gevonden?
Las ik ook. Ik zie ook dat m.b.t. de 107% regel regels 35.1 en 35.2 elkaar tegenspreken.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Geen actie mbt Rosberg lees ik her en der (onbevestigd) Ik lees ook dat de 107% nog ter discussie staat
Dus imho denk ik dat de 107% regel alleen geldt voor coureurs die niet doorgaan naar Q2quote:35) THE GRID
35.1 During Q1, any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during that session, or who fails to set a time, will not be allowed to take part in the race. Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free practice session, the stewards may permit the car to start the race.
Any driver accepted in this manner will be placed at the back of the starting grid after any other penalties have been applied.
Should there be more than one driver accepted in this manner they will be arranged on the grid in the order they were classified in P3.
35.2 a) The grid will be drawn up as follows :
i) The last eight positions will be occupied by the cars eliminated during Q1, the fastest in 19th position.
ii) The next eight positions will be occupied by the cars eliminated during Q2, the fastest in 11th position.
iii) The top ten positions will be occupied by the cars which took part in Q3, the fastest from the position on the grid which was the pole position in the previous year or, on a new circuit, has been designated as such by the FIA safety delegate
FIA mag zich schamen indien er geen straf komt voor Rosberg.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Geen actie mbt Rosberg lees ik her en der (onbevestigd) Ik lees ook dat de 107% nog ter discussie staat
Het is bevestigt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
FIA mag zich schamen indien er geen straf komt voor Rosberg.
Daar gaat het niet om wie het is wie er mee weg komt. Het gaat erom dat de FIA zich altijd op de borst klopt hoe goed ze wel niet zorgen voor de veiligheid van de coureurs.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:38 schreef KingRadler het volgende:
Rosberg komt er weer makkelijk mee weg.
quote:
twitter:Olav_Mol twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 20:37:38Rosberg geen straf. Data geeft aan dat hij idd van zijn gas gegaan is. FIA besluit van 20.35 uur reageer retweet
Het is wel Mercedes he en die mag je niet al te zwaar straffenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
FIA mag zich schamen indien er geen straf komt voor Rosberg.
Dat is dus bullshit. Regels zijn regels. Ik heb ze er even niet bij, maar dubbel geel is niet je moet even liften. Dubbel geel is gevaar op of naast de baan en je moet kunnen stoppen. Rosberg kon niet stoppen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is wel Mercedes he en die mag je niet al te zwaar straffen
Hamilton en Ricciardo gingen wel flink van hun gas. Rosberg niet en komt er mee weg.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is dus bullshit. Regels zijn regels. Ik heb ze er even niet bij, maar dubbel geel is niet je moet even liften. Dubbel geel is gevaar op of naast de baan en je moet kunnen stoppen. Rosberg kon niet stoppen.
overal wordt met twee maten gemetenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is dus bullshit. Regels zijn regels. Ik heb ze er even niet bij, maar dubbel geel is niet je moet even liften. Dubbel geel is gevaar op of naast de baan en je moet kunnen stoppen. Rosberg kon niet stoppen.
Ik vind het schandalig. Zeker met Bianchi vers in het geheugen en de rechtszaak die tegen de FIA loopt daarover.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
overal wordt met twee maten gemeten
En hoe gaan ze dan bepalen wie in Q2 door kwam? En wie dan in Q3 de beste tijden reed?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Yup, naar de letter van de wet is hij 12e
Klopt maar ja regels zijn re oh nee , FIA.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dan bepalen wie in Q2 door kwam? En wie dan in Q3 de beste tijden reed?
Als ze dit ook nog overhoop gooien zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 20:45:53Word on the street is that FIA is going to apply 107% rule strictly, which would demote both VES & RIC (among others). Nothing official yet reageer retweet
Sjongejongequote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 20:45:53Word on the street is that FIA is going to apply 107% rule strictly, which would demote both VES & RIC (among others). Nothing official yet reageer retweet
Alsof ze dat ook gaan doenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 20:45:53Word on the street is that FIA is going to apply 107% rule strictly, which would demote both VES & RIC (among others). Nothing official yet reageer retweet
Volgens mij worden de 107% jongens dus achteraan de grid gezet op volgorde van hun positie is FP3quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:48 schreef Geralt het volgende:
Dan zouden ze dus moeten starten met de tijden gereden in Q1 en dan hebben ze dus 2 Q's voor jan lul gereden waarbij ze het dan ook nog eens prima vinden dat Mercedes met Rosberg even zichzelf, een andere coureur en een of meerdere stewards in gevaar bracht door de snelste tijd van het weekend onder dubbel geel te knallen.
Man man man, wat een aanfluiting
Die kerel is doorgaans wel goed geïnformeerd. Dus het zou me niet eens verbazen dat het waar blijkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:50 schreef Remzz het volgende:
[..]
Alsof ze dat ook gaan doenVan die onzin geruchten
Dit hadden ze voordat de q2 ging beginnen, moeten beslissenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 20:45:53Word on the street is that FIA is going to apply 107% rule strictly, which would demote both VES & RIC (among others). Nothing official yet reageer retweet
Dat zou echt te belachelijk voor woorden zijn (en niet alleen omdat het RB rijders betreft). 4 rode vlaggen, opdrogende baan, slecht gevalletje van timing kan dat al veroorzaken, niet te vergeten een rode vlag.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 20:45:53Word on the street is that FIA is going to apply 107% rule strictly, which would demote both VES & RIC (among others). Nothing official yet reageer retweet
Geloof er niks vanquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 20:45:53Word on the street is that FIA is going to apply 107% rule strictly, which would demote both VES & RIC (among others). Nothing official yet reageer retweet
Welke wet?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Yup, naar de letter van de wet is hij 12e
Nee, op basis van de tijd in Q1. FP3 wordt alleen genomen als er geen tijd gezet is in Q1.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij worden de 107% jongens dus achteraan de grid gezet op volgorde van hun positie is FP3
De rest schuift gewoon omhoog.
Dat zou helemaal belachelijk zijn, want in de 107% regelgeving wordt toch nergens gesporken over een volgorde op basis van Q3?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Welke wet?
De regels spreken elkaar tegen. Oftewel de grid wordt bepaald op basis van Q3, Q2 en Q1 ofwel ze hanteren de 107% regel en hadden de coureurs nooit door mogen laten gaan naar Q2.
[..]
Nee, op basis van de tijd in Q1. FP3 wordt alleen genomen als er geen tijd gezet is in Q1.
Q1. Had het aangepast.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zou helemaal belachelijk zijn, want in de 107% regelgeving wordt toch nergens gesporken over een volgorde op basis van Q3?
"Should there be more than one driver accepted in this manner they will be arranged on the grid in the order they were classified in P3."quote:
quote:Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, Nico Hulkenberg en Valtteri Bottas lopen het risico achteraan te moeten starten tijdens de Hongaarse GP. De FIA stewards zijn hierover op dit moment in conclaaf.
Het gaat hier om een regel waarin staat dat coureurs een tijd binnen 107% van de snelste ronde moeten noteren. In de chaotische Q1 van vandaag slaagden onder meer Verstappen en Ricciardo daar niet in. De regels stellen: “Tijdens Q1 zal geen enkele rijder wiens beste tijd 107% van de snelste tijd overschrijdt, mogen deelnemen aan de race. Onder bijzondere voorwaarden, zoals een voldoende snelle ronden tijdens een vrije training, kunnen de stewards toestemming geven om de auto te laten starten. Iedere rijder die dit betreft zal terug worden geplaatst naar de achterkant van de grid na het toepassen van andere straffen. Als er meer dan één coureur betreft zal de grid worden opgesteld zoals de rijders in VT3 geklasseerd zijn." Max Verstappen noteerde in die training de tweede tijd, dus zal van de teruggezette rijders als eerste op de grid worden geplaatst.
Deze regel is duidelijk bedoeld voor langzame wagens, maar het probleem vandaag was dat in de moeilijke omstandigheden in Q1 slechts elf rijders binnen de 107% bleven en vijf hiervan naar Q2 mochten en die rijders lopen nu dus een risico. De stewards zouden in eerste instantie de letterlijke interpretatie van de regel hebben aangenomen. Minstens één team heeft echter een alternatieve interpretatie geopperd. In hun visie moeten de kwalificatieregels als een entiteit moet worden opgevat. Een latere regel in het document stelt bijvoorbeeld: "De top-tien posities zullen worden ingenomen door coureurs die deelnamen in Q3, op volgorde van snelheid."
Verwacht wordt dat gezond verstand zal prevaleren en dat de hierboven genoemde auto's gewoon op hun eigen plek zullen starten, maar het is nog maar de vraag of dat geaccepteerd wordt door de andere teams.
Via onze F1-reporter Adam Cooper
Nee, als collectief besluiten niet te starten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:55 schreef F1gamer het volgende:
Als ze dit gaan doen, dan opnieuw een kwali morgenochtend te houden
Ik zie Mateschitz dat nog best doen, wat een tyfus streek van de FIA als ze dat doen. Zet de hele grid op de FP3 results danquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:54 schreef trein2000 het volgende:
Als dit gebeurde had ik als RB zijnde de auto's in de vrachtwagen geladen en was weggegaan, de FIA maakt zich compleet belachelijk.
Ik zie de grote baas er wel voor aan eerlijk gezegd. Ik zou het gewoon doen. Ophoeren met deze ongeinquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:54 schreef trein2000 het volgende:
Als dit gebeurde had ik als RB zijnde de auto's in de vrachtwagen geladen en was weggegaan, de FIA maakt zich compleet belachelijk.
Jawel is wel gebeurd hoor, maar niet in een vergelijkbaar geval als deze.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:57 schreef Sjemmert het volgende:
Is er al eens iemand terug gezet daarvoor ? Volgens mij is die regel er alleen maar om te voorkomen dat er teams voor spek en bonen mee gaan doen met wagens die 10sec langzamer zijn.
Precies. Plus dan zetten ze er nu een stuk of 5 terug en de rest die buiten de 107% zat maar niet doormocht naar Q2 krijgt dan 5 plekken cadeau of hoe willen ze dat gaan doen dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is duidelijk dat de 107% regel niet voor deze situatie bedoeld is. Zou echt compleet van de pot zijn als ze hem hanteren. Inderdaad zeker nadat iedereen gewoon mocht rijden in Q2 en Q3
Dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is duidelijk dat de 107% regel niet voor deze situatie bedoeld is. Zou echt compleet van de pot zijn als ze hem hanteren. Inderdaad zeker nadat iedereen gewon mocht rijden in Q2 en Q3
die lui zaten ook buiten de 107% regelquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Plus dan zetten ze er nu een stuk of 5 terug en de rest die buiten de 107% zat maar niet doormocht naar Q2 krijgt dan 5 plekken cadeau of hoe willen ze dat gaan doen dan?
Dan was er in Q2 precies 1 coureur af gevallen, want er waren er dacht ik 11 die een tijd hadden die genoeg was.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dit.
Stel dan Q2 uit om eerst uit te zoeken of bepaalde coureurs nog mogen deelnemen aan de Q2 en daarna Q3.
Ik denk dat het wel goed komtquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jawel is wel gebeurd hoor, maar niet in een vergelijkbaar geval als deze.
Ik verwacht een hoop boosheid als ze dit doorzettne.
Ja dat zeg ik. Hoe wil men dat doen?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
die lui zaten ook buiten de 107% regel
Iedereen boven P12 zat boven de 107% volgens mij.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:59 schreef F1gamer het volgende:
[..]
die lui zaten ook buiten de 107% regel
morgen een vrachtwagen voor de pituitgang zetten, zodat geen enkele auto de startgrid op kanquote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zie Mateschitz dat nog best doen, wat een tyfus streek van de FIA als ze dat doen. Zet de hele grid op de FP3 results dan
Dacht dat dat ging over diegene die geen tijd gezet hadden. Maar je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Should there be more than one driver accepted in this manner they will be arranged on the grid in the order they were classified in P3."
FP3 tijd van Ves en Ric waren echt wel goed?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:01 schreef F1gamer het volgende:
Dan zullen ze FP3 tijden aan houden en dan staan Verstappen 12e en Ricciardo 13 enzovoorts
Daarmee staan ze tocjh niet 12 en 13?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
FP3 tijd van Ves en Ric waren echt wel goed?
2.M. Verstappen1:20:263
3.D. Ricciardo1:20:726
Jawel. 11 coureurs zaten buiten de 107%. Die worden in volgorde van P3 dus op de grid geplaatst. Dus vanaf P12 t/m P22.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daarmee staan ze tocjh niet 12 en 13?
11quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze worden alle 5 (?) achteraan gezet op volgorde van de tijd die ze in FP3 hebben gezet
de coureurs die Q2 niet haalde vallen ook in 107% regel en zo dan op basis van hun tijd in FP3 hun startplek krijgen. Dus zou Ves 12 en Ric 13 etc.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daarmee staan ze tocjh niet 12 en 13?
twitter:tedkravitz twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 19:12:41These drivers were outside 107% in Q1. There may be trouble ahead.. https://t.co/Avu5ke0j0Q reageer retweet
Terechte klacht van Lewis. Heel terechte klacht.quote:Lewis Hamilton vindt dat er een verklaring moet komen over in hoeverre rijders moeten vertragen voor gele vlaggen en in het bijzonder voor dubbele gele vlaggen.
In de kwalificatie in Hongarije pakte Rosberg de pole ondanks langs dubbele gele vlaggen te zijn gereden tijdens zijn snelste ronde. De gespinde Alonso had net zijn weg vervolgd toen de Duitser langs die plek kwam. Rosberg liftte toen hij de gele vlaggen zag, maar verloor heel weinig tijd. Hamilton was iets eerder voorbij dezelfde plek gekomen toen Alonso nog stilstond en moest zijn ronde afbreken.
Verschillende interpretaties
"Het moet gewoon nu duidelijk worden gemaakt", zei Hamilton. "We moeten als rijders de gele vlag-situatie begrijpen, want nu wordt het niet op de manier geïnterpreteerd zoals de regels zijn geschreven, niet door de stewards en niet door de coureurs. Dus verduidelijking zou goed zijn. Voor mij was het niet de vraag of ik moest liften, want Fernando stond op de baan. Misschien was het voor Nico, omdat Fernando alweer weg was maar er nog steeds vlaggen hingen, een andere situatie."
Hamilton wees erop dat dubbele gele vlaggen betekent dat je in staat moet zijn om te stoppen. "Als er een gele vlag hangt, betekent dat dat je moet kunnen vertragen, of dat je moet vertragen, en je verliest daardoor een beetje tijd. Als er dubbel geel hangt, staat er mogelijk een auto op de baan, of kan er een steward op de baan zijn. Je weet niet wat er aan de andere kant van de bocht gebeurt. Je moet kunnen stoppen, dat is hoe het reglement is opgesteld."
Vertragen Rosberg verbaast Hamilton
Over de actie van zijn teamgenoot had Hamilton zijn twijfels. "Nico verloor slechts een tiende in die bocht, dus als we dit echt in de toekomst zouden mogen doen, ook al lift je en benader je de bocht behouden, als dat mag onder dubbel geel... Want ik dacht dat dat de bedoeling was bij een enkele gele vlag, maar dat je er bij een dubbele gele vlag meer aandacht voor moet hebben. Als je dan alleen maar een tiende hoeft te verliezen, verandert dat de situatie voor ons allemaal. Dan moeten we er misschien anders naar kijken."
"Maar ik weet niet wat de veiligste manier is. We hebben situaties in het verleden gehad - ik meen me een moment te herinneren dat Maldonado bijna een marshal raakte in Monaco, omdat hij niet genoeg vaart had geminderd en er een marshal op de baan was. Het moet gewoon heel, heel duidelijk worden gemaakt voor ons. Het gaat niet alleen om onze veiligheid maar om een auto, coureur of marshal op de baan", beëindigde de wereldkampioen zijn pleidooi.
nog niet officieel dus...twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:13:18Apologies. It's not official yet. But a ruling on a request from Renault suggests strongly that is what will happen reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:14:07Here's the ruling on Renault https://t.co/B3fpwP4ARy reageer retweet
Staat daar nou dat ALLE auto's op FP3 stand worden gezet?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:16 schreef Klummie het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:14:07Here's the ruling on Renault https://t.co/B3fpwP4ARy reageer retweet
Gaat over alle auto's buiten de 107%quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:17 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Staat daar nou dat ALLE auto's op FP3 stand worden gezet?
Nee, alle auto's die die 107% niet gehaald hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:17 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Staat daar nou dat ALLE auto's op FP3 stand worden gezet?
biertje?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:19 schreef Geralt het volgende:
Ik overweeg om morgen niet te kijken als ze dit doorzetten.
En ik ben serieus.
Dat kun je ook anders interpreteren... ze zijn niet echt goed met teksten en regels daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:18 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gaat over alle auto's buiten de 107%
Voorlopig lees ik alleen dat alle auot's die in Q1 buiten de boot vielen op volgorde van FP3 mogen starten. En dat komt overeen met Q1quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, alle auto's die die 107% niet gehaald hebben
nee dat kun je op geen manier anders interpreterenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:20 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat kun je ook anders interpreteren... ze zijn niet echt goed met teksten en regels daar.
Dan heb je voor niks bier en nootjes gekocht.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:19 schreef Geralt het volgende:
Ik overweeg om morgen niet te kijken als ze dit doorzetten.
En ik ben serieus.
Er staat gewoon wat er in 35.1 staatquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voorlopig lees ik alleen dat alle auot's die in Q1 buiten de boot vielen op volgorde van FP3 mogen starten. En dat komt overeen met Q1
twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:17:061/2 The FIA has started to feed us info, cars deemed to be outside 107% in Q1 will start in P3 order. So far we know about PAL and MAS reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:18:042/2 They were in bottom six and funnily enough Q1 and P3 order is same for those guys!!! PAL, MAS, MAG, ERI, WEH, HAR reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:19:11We still don't know what will happen to those who progressed to Q2, ie RIC, VES, PER, HUL and BOT. I suspect they will be OK... reageer retweet
Ja bedankt Hans.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:21 schreef sasquatsch het volgende:
https://twitter.com/andrewbensonf1/status/756923305886674947
Dus Max dan P12?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er staat gewoon wat er in 35.1 staat
twitter:grandprixradio twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:20:55Auto's die in Q1 niet binnen 107% van de snelste tijd zaten gaan op volgorde van training 3 gezet worden.Per saldo verandert er weinig.#F1 reageer retweet
Nog niet. Voorlopig is het alleen duidelijk voor de coureurs die in Q1 uitvielen omdat die bij de stewards moeten vragen om te mogen starten. Dat is toegekend in volgorde van FP3.quote:
Ahzo, oké.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog niet. Voorlopig is het alleen duidelijk voor de coureurs die in Q1 uitvielen omdat die bij de stewards moeten vragen om te mogen starten. Dat is toegekend in volgorde van FP3.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
nee dat kun je op geen manier anders interpreteren
er staat alleen "the cars".quote:As there is more than one driver that failed to set a qualifying time within 107% of the fastest time in Q1, the cars will be arranged on the grid in the order they were classified in P3.
Die hele 107% regel tijdens zoveel rode vlaggen en regen is echt achterlijkquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:24 schreef Geralt het volgende:
Q1 107% Time: 1:39.833 Note - Palmer, Massa, Magnussen, Ericsson, Wehrlein and Haryanto failed to meet the 107% requirement, so race at stewards' discretion.
Die mogen starten.
De overige 5 weet ik niet.
Dus alleen voor de coureurs die uitvielen in Q1 geldt de 107% regel.twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:25:57So confirmation from FIA that RIC VES PER HUL BOT will start from original grid positions reageer retweet
Nou snap ik er helemaal geen kut meer van. En die overige 5 dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:24 schreef Geralt het volgende:
Q1 107% Time: 1:39.833 Note - Palmer, Massa, Magnussen, Ericsson, Wehrlein and Haryanto failed to meet the 107% requirement, so race at stewards' discretion.
Die mogen starten.
De overige 5 weet ik niet.
"original"?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:26 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:adamcooperF1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:25:57So confirmation from FIA that RIC VES PER HUL BOT will start from original grid positions reageer retweet
Q2 en Q3.quote:
Omdat er meer auto's buiten de 107% zaten dan dat er af moesten vallen voor Q2.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
Domme vraag maar hoe kunnen de redbulls de 107 regel overschreden hebben en toch doorgaan naar Q2?
om dat de stewards het bier van Gerarlt op zat te drinkenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
Domme vraag maar hoe kunnen de redbulls de 107 regel overschreden hebben en toch doorgaan naar Q2?
Weet je wat belachelijk is?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die hele 107% regel tijdens zoveel rode vlaggen en regen is echt achterlijk
Dat is dan het enige wat ik niet snap. Vind het goed dat ze daar verder niks mee hebben gedaan, maar toch klopt het niet dat ze wel de afvallers benadelen, terwijl degenen die doorgingen en ook officieel niet zouden mogen racen er zonder problemen vanaf komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
Domme vraag maar hoe kunnen de redbulls de 107 regel overschreden hebben en toch doorgaan naar Q2?
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:29:34FIA applies art 35.1, then effectively unapplies it, allowing Red Bull, Force India and Bottas to keep places: "Exceptional circumstances" reageer retweet
Dan zouden de andere coureurs daar ook niet moeten worden voor bestraft.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:30 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:29:34FIA applies art 35.1, then effectively unapplies it, allowing Red Bull, Force India and Bottas to keep places: "Exceptional circumstances" reageer retweet
Idd, was ook nergens voor nodig... ze hadden alleen Rosberg van uit de pits moeten laten startenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:31 schreef Geralt het volgende:
Sjongejonge ze maken er weer een potje van.
Precies.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Idd, was ook nergens voor nodig... ze hadden alleen Rosberg van uit de pits moeten laten starten
Ah ik snap, thanks!!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat er meer auto's buiten de 107% zaten dan dat er af moesten vallen voor Q2.
Overal waar meer dan 2 mensen werken is het een organisatorische chaos.quote:
Als ik hem had mocht je hem lenen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:33 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Horizon app werkt niet buiten Nederland
Wie heeft een VPN die ik mag lenen?
Er is niemand benadeeld. Ook de afvallers niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is dan het enige wat ik niet snap. Vind het goed dat ze daar verder niks mee hebben gedaan, maar toch klopt het niet dat ze wel de afvallers benadelen, terwijl degenen die doorgingen en ook officieel niet zouden mogen racen er zonder problemen vanaf komen.
Of het moet in de regels staan dat de 107% regel niet geldt voor coureurs die naar de volgende sessie door mogen.
Mja regels hebben een bepaalde intentie. De intentie van deze regel is duidelijk niet om rijders te benadelen die een regenrondje hebben staan en vanwege vlaggen niet in staat zijn om een drogere ronde te rijden.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:30 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:29:34FIA applies art 35.1, then effectively unapplies it, allowing Red Bull, Force India and Bottas to keep places: "Exceptional circumstances" reageer retweet
Hola?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:33 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Horizon app werkt niet buiten Nederland
Wie heeft een VPN die ik mag lenen?
Dom gezegd gebeurt dat eigenlijk ook niet, omdat de laatste 6 in FP3 dezelfde volgorde hadden als in Q1.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan zouden de andere coureurs daar ook niet moeten worden voor bestraft.
Maakt niet uit want Fp3 is dezelfde volgorde als in Q1. Er verandert dus feitelijk niets.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:34 schreef Geralt het volgende:
Maar die wat dus sowieso buiten de top16 staan, starten die nu op de plek die ze hadden of op de plek van FP3?
heb er geen meer, sorryquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:33 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Horizon app werkt niet buiten Nederland
Wie heeft een VPN die ik mag lenen?
Ik heb net op vakantie kunnen genieten van de Tour op de Horizon app op de iPad (ik wist niet dat die app redelijk briljant is) door de Opera VPN app. Absolute aanrader en eerste zeven (iirc) dagen gratisquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:33 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Horizon app werkt niet buiten Nederland
Wie heeft een VPN die ik mag lenen?
Ah top, dat gaan we proberen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb net op vakantie kunnen genieten van de Tour op de Horizon app op de iPad (ik wist niet dat die app redelijk briljant is) door de Opera VPN app. Absolute aanrader en eerste zeven (iirc) dagen gratis
Er zijn best oke webstreams te vinden tegenwoordig. Of acestreams.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:33 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Horizon app werkt niet buiten Nederland
Wie heeft een VPN die ik mag lenen?
Maakt wel uit, als ze hen wel de 'straf' toekennenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maakt niet uit want Fp3 is dezelfde volgorde als in Q1. Er verandert dus feitelijk niets.
30 J. PALMER Renault Sport F1 Team 1:43.965 9 111.428 14:23:49quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maakt niet uit want Fp3 is dezelfde volgorde als in Q1. Er verandert dus feitelijk niets.
Ja. Alleen stonden er nog wat anderen tussen, maar dat doet er niet toe.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
30 J. PALMER Renault Sport F1 Team 1:43.965 9 111.428 14:23:49
19 F. MASSA Williams Martini Racing 1:43.999 7 111.464 14:23:36
20 K. MAGNUSSEN Renault Sport F1 Team 1:44.543 9 112.047 14:23:55
9 M. ERICSSON Sauber F1 Team 1:46.984 5 114.664 14:24:17
94 P. WEHRLEIN Manor Racing MRT 1:47.343 9 115.048 14:24:49
88 R. HARYANTO Manor Racing MRT 1:50.189 9 118.099 14:24:21
Die jongens stonden in FP3 precies in slagvolgorde zo?
Renault had gevraagd of Palmer mocht starten omdat ie niet binnen de 107% stond (en uitviel in Q1). Dat moeten ze officieel ook vragen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:40 schreef ChatGirl het volgende:
Niet helemaal bijgelezen, maar wat is nou dat gezever over die 107%-regel?
Dat hebben ze wel gedaan voor de afvallers uit Q1, maar niet voor de rest. Weer dubbel dus. Verbaast me niets van de FIA.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Maakt wel uit, als ze hen wel de 'straf' toekennenPuur principieel. Maar dat was niet het geval.
Wat dingetje hierboven al zei dustwitter:MichaelLamonato twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 21:31:57A. 35.2 (iii): 'the top ten positions will be occupied by the cars which took part in Q3' is taking priority over the 107 per cent rule. #F1 reageer retweet
Serieus, ze zijn er zelf niet meer uitgekomen met hun eigen regeltjes en hebben het toen maar gewoon gelaten.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gedaan voor de afvallers uit Q1, maar niet voor de rest. Weer dubbel dus. Verbaast me niets van de FIA.
bizar weerquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gedaan voor de afvallers uit Q1, maar niet voor de rest. Weer dubbel dus. Verbaast me niets van de FIA.
Ter infoquote:The rule was last enforced at the 2012 Australian Grand Prix when HRT drivers Pedro de la Rosa and Narain Karthikeyan were not allowed to take part in the race. Since then, the 107% rule has been triggered but not enforced.
http://www.fia.com/file/45579/download?token=xml8reARquote:The Stewards have received a request from Red Bull Racing to allow car 33 to start the race despitefailing to set a qualifying time within 107% of the fastest time in Q1.
In accordance with Article 35.1 of the FIA Formula One Sporting Regulations, the Stewards grant
permission for car 33 Max Verstappen to start the race, as the driver has set satisfactory times in
practice at this Event.
The Stewards have also decided, due to the exceptional circumstances experienced during
qualifying, Article 35.2 a) iii should take precedence over Article 35.1 of the FIA Formula One
Sporting Regulations. Car 33 will therefore start the race from the grid position set out in document
24 (the preliminary qualifying classification).
ik poste in dit topic erover. allen toen mochtte ze wel door naar Q2quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:44 schreef ChatGirl het volgende:
Wat een clusterfuck. En niemand die tussen Q1 en Q2 hieraan heeft gedacht?
Dat moeten ze officieel toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar heeft ieder team die in Q1 buiten de 107% regel zat een verzoek gedaan bij de FIA om te mogen starten.
Ja. Dus telt de 107% regel, maar laten ze de tegenstrijdige regel 35.2 boven regel 35.1 gelden.quote:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b07ljlgjquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:50 schreef Nattekat het volgende:
Hola werkt niet. Horizon iig niet met Hola. Wifi niet goed genoeg vrees ik
Ja, alleen die van Ricciardo zie ik nog niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:51 schreef Geralt het volgende:
Ow wacht, ook de teams die wel doorgingen naar Q2 hebben dat gedaan, zie datzelfde document ook van Bottas voorbijkomen nu.
Grandprixradio.nl heb je Olav. Anders gewoon acestream?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:50 schreef Nattekat het volgende:
Hola werkt niet. Horizon iig niet met Hola. Wifi niet goed genoeg vrees ik
Nee, valt mij ook op.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, alleen die van Ricciardo zie ik nog niet.
Waar?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:51 schreef Geralt het volgende:
Ow wacht, ook de teams die wel doorgingen naar Q2 hebben dat gedaan, zie datzelfde document ook van Bottas voorbijkomen nu.
Werk het misschien als je op http://www.surfmusic.de/country/uk.html de BBC5 Live stream opent?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:50 schreef Nattekat het volgende:
Hola werkt niet. Horizon iig niet met Hola. Wifi niet goed genoeg vrees ik
Goeie link! Die kende ik niet. Ik neem aan dat op deze site van elke GP de beslissingen etc staan?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
http://www.fia.com/events(...)iming-information-15
Jaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Goeie link! Die kende ik niet. Ik neem aan dat op deze site van elke GP de beslissingen etc staan?
Zal je zien dat die dalijk wel nog straf krijgt omdat ie het niet aangevraagd heeftquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:01 schreef trein2000 het volgende:
Waarom ontbreekt RIC? Geen verzoek ingediend?
Dan krijgen we een mooie soap...quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zal je zien dat die dalijk wel nog straf krijgt omdat ie het niet aangevraagd heeft![]()
![]()
Ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Goeie link! Die kende ik niet. Ik neem aan dat op deze site van elke GP de beslissingen etc staan?
Lolquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zal je zien dat die dalijk wel nog straf krijgt omdat ie het niet aangevraagd heeft![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |