Ja, ik wil in september ook nog twee dagen vrij, TL zei dat het geen probleem wasquote:Op donderdag 21 juli 2016 20:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
als je echt vrij wilt kun je altijd nog onbetaald verlof aanvragen. Doen ze vaak niet heel moeilijk over.
5% minder tot vanwege de zaterdag. Nog dagen geweest dat je normaal gesproken in de Vos zit die je nu niet gehad hebt?quote:Op zaterdag 23 juli 2016 13:17 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zat net even te kijken op mijn salarisstrook, die eenmalige uitkering zal wel vanwege de versobering van de Tot-regeling zijn, maar ik heb ineens maar 20 euro aan Tot, terwijl ik normaal 80 euro heb of zo. Iemand hier een verklaring voor?
Een collega had het er ook al over dat die ineens veel minder Tot had dan normaal.
Die 5% is pas vanaf deze maand. En wel iets minder omdat ik 1 week vrij had, maar er staat voor dat het over 10 uren gaat, normaal over 40 of zo, ik heb echt veel meer toturen gemaakt dan die 10 hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:53 schreef dud0r het volgende:
[..]
5% minder tot vanwege de zaterdag. Nog dagen geweest dat je normaal gesproken in de Vos zit die je nu niet gehad hebt?
Oh ja dat is vanaf deze maand pas.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Die 5% is pas vanaf deze maand. En wel iets minder omdat ik 1 week vrij had, maar er staat voor dat het over 10 uren gaat, normaal over 40 of zo, ik heb echt veel meer toturen gemaakt dan die 10 hoor.
dat heb ik al gedaan, heb alle harmony uitdraaien gechecked en kom op veel meer dan die 10 uur, en dat is dan nog exclusief de Toturen van de zaterdag. Maar het rare is dus dat een collega exact hetzelfde probleem heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oh ja dat is vanaf deze maand pas.
Dan zou ik toch je begin tijden eens nalopen.
Dan weet ik het ook niet. Beetje apart.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat heb ik al gedaan, heb alle harmony uitdraaien gechecked en kom op veel meer dan die 10 uur, en dat is dan nog exclusief de Toturen van de zaterdag. Maar het rare is dus dat een collega exact hetzelfde probleem heeft.
Wel een erg goedkope manier om die eenmalige uitkering te financieren, gewoon 75% Tot inhouden
Een uur? Op zaterdagen gaat er toch 6% vanaf? Dat moet wel een gigantische wijk zijn als 6% gelijk staat aan een uur!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:10 schreef diesnelle het volgende:
Met hier en daar een handjevol post in de folderwijk ging het best wat vlotter dan normaal, maar niet een uur vlotter, zoals men wenste.
Hier is meer dan een derde van de oorspronkelijke tijden afgehaald, slaat nergens meer op!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Een uur? Op zaterdagen gaat er toch 6% vanaf? Dat moet wel een gigantische wijk zijn als 6% gelijk staat aan een uur!
Nee, dat lijkt me niet te kloppen. Maar goed, misschien wel weer een gevalletje van "we proberen het gewoon en iedere persoon die er niet tegenin gaat is weer een lekkere meevaller voor ons"quote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:48 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Hier is meer dan een derde van de oorspronkelijke tijden afgehaald, slaat nergens meer op!
Inderdaad, wat vorig jaar zomerdal was, werd in september normale tijd (tenzij je er dmv bezwaar nog een paar minuten bij kon praten). En nu dus nog 30 - 40% eraf, inderdaad. Nog even en de tijd is al om als je de pakjes op route hebt gelegd.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:55 schreef Globetrottertje het volgende:
De krappe tijden lopen bij ons door tot week 35. Maar... dat was vorig jaar ook zo en toen bleven wij de te krappe tijden tot eind november houden. Zomerdal was bij ons tot de KNJ-periode. Ouch.
die aantallen kloppen dan niet als voorbeeld staat er 25 stuks(lijst die bijgevoegd is) en er zitten dan 35 in, bij de hah voorbereiding wordt ook een beetje met lik me vestje gewerkt.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Was blij dat ik vroeg kon beginnen.
Weet alleen niet wat ze met de HAH hebben gedaan bij die wijken, want ik hield grote stapels over, terwijl ik bij ieder adres geweest ben
Hier zijn volgende week alweer de tijden aangepast, ach ze proberen het toch hequote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Doordeweeks is er bij sommige wijken 40% afgegaan.
Ik heb een wijk doordeweek waar je op een daldag met weinig post 35 minuten over doet en met veel post 40 minuten. Ik kreeg er voordat de zomerdal inging maar 25 minuten voor. Meertijd werd overigens wel goedgekeurd.
Tijdens de zomerdal krijg ik er maar 16 minuten voor, terwijl je er echt minstens 30 minuten over doet.
Diezelfde wijk is voor een piekdag zonder hah nu nog maar 42 minuten tijdens de zomerdal. Voordat de zomerdal inging kreeg je er 1:05 voor en deed je er bij weinig post precies een uur over.
Dus bij ons hebben ze flink lopen snijden in de tijden.
De krappe tijden lopen bij ons door tot week 35. Maar... dat was vorig jaar ook zo en toen bleven wij de te krappe tijden tot eind november houden. Zomerdal was bij ons tot de KNJ-periode. Ouch.
En daar KAN ik dus niks in selecteren of invullen, dus ik kan geen melding doen. Ben ondertussen al een kwartier bezig om uberhaupt die melding te kunnen doen.... ik kan nu echt wel een potje schelden op dat ******** systeem hoorquote:Fout:
Loop is een verplicht veld.
Die collega moet een oranje kaart invullen.quote:Op zondag 24 juli 2016 15:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is uiteindelijk wel gelukt zal me benieuwen of de TC alles goedkeurt. Ook per wijk wat tijd doorgegeven met als reden dat de normtijd niet goed is, maar daar wordt nog steeds moeilijk om gedaan. Collega had op 3 wijken bij elk uitloop, maar dat werd dan bijv maar bij 1 wijk goedgekeurd. Dan heb je dus 30 min uitloop en krijg je 10 minuten want dat vinden ze wel voldoende. Deze collega heeft het nu ook aan de stok omdat ze volgens postnl dus minuren weg moet werken, terwijl zij volgens haar eigen berekening inmiddels al zo'n 7 uur aan onbetaalde uitloop heeft staan.
Ja, eigenlijk wel. Je zou denken dat ze het niet voor niets allemaal heel goed bijhoudt, maar ze doet er volgens mij niets mee.. zonde van de moeite dan om wel alles te noteren.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:24 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Die collega moet een oranje kaart invullen.
De bestelpagina is duidelijk een pagina van Hollands Nieuwe, niet van PostNL. PostNL heeft juist met opzet willen kiezen voor een systeem waarin zij enkel de vergoeding verstrekt, en wij zelf via Hollands Nieuwe (of een andere provider naar keuze) een toestel moeten regelen.quote:Op maandag 25 juli 2016 13:29 schreef Talvara het volgende:
Gegroet broeders en zusters,
Ik loop een beetje tegen wat frustraties aan met het aanbod van een smartphone en bundel van hollandsnieuwe en ben benieuwd of collegas vergelijkbare of andere ervaringen hebben.
Ik heb de Huawei y6 optie gekozen waar aangegeven staat dat daar 2gig ram in zou moeten zitten, (en ik had begrepen via de klantenservice van hollandsnieuwe dat dit ook een dualsim hoort te zijn als je via postnl besteld)
ik heb echter ontvangen, een Huawei y6 met maar 1 gig ram en geen dualsim functie. (modeltype Huawei SCL-L01)
ben vandaag aan het bellen geweest met klantenservice van hollandsnieuwe en IT helpdesk van postnl, en wordt lekker heen en weer gestuurd tussen kastje en de muur, hollandsnieuwe claimt dat postNl zelf de webpagina met aanboden beheert en zij dus daar niks over kunnen zeggen. (dat het geleverde toestel 2gig aan ram zou hebben dus) en dat postNL de toestellen heeft opgekocht en zelf zou leveren,
De IT helpdesk zegt dat de levering nog steeds via hollandsnieuwe zou gaan, en weet niks over de beheer van de webpagina met aanbiedingen. (de IT helpdesk durfde ook niks te zeggen over het modeltype telefoon dat ze opgekocht hebben)
Heerlijk frustrerend en onduidelijk dus!
---------
In ieder geval, hebben mensen hier die ook voor de Y6 optie hebben gekozen eenzelfde model telefoon ontvangen (Huawei SCL-L01)? of hebben jullie een Y6 met dualsim en 2gig variant ontvangen (Huawei SCL-L21)?
als iemand nog ideeën heeft over hoe ik toch het juiste toestel kan krijgen hoor ik dat graag
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik de enigste ben met dit probleem, maar de klantenservice lijkt het allemaal voor de eerste keer te horen.quote:Op maandag 25 juli 2016 14:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
...
Juridisch is het ook heel simpel: Jij hebt een contract afgesloten bij Hollands Nieuwe voor een telefoon met abonnement. Jij hebt dus een overeenkomst met HN, en bent hun klant. PostNL heeft hier dus niets mee te maken.
Ik denk dat we gewoon weer te maken hebben met de beroerde en beruchte klantenservice van Hollands Nieuwe, en dit illustreert ook precies waarom ik geen zin heb om daar een abonnement af te sluiten. Vanwege dit gezeik dus.
Heb sowieso nog helemaal niets gemerkt van enige 'zomerdaling'. Moet elke dag plussen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:56 schreef V__L_N het volgende:
Leuk dat zomerdal. 1.45 uur op het rooster. Doe je er 2.50 uur over. Dat is toch ook van de zotten.
Een astronomisch aantal pakketjes trouwens. Worden er ook steeds meer, vandaag al goed voor 2 tassen. Hoewel ze van mij al die A5 pakketjes ook wel gewoon in de bundel hadden mogen stoppen.
Maar ik hoef vandaag helemaal niet. Gisteren stond er 2:08 voor. Ik heb er 2:50 over gedaan. Dus ik heb er 40 bijgeschreven. Kijk ik vandaag wat ze er mee gedaan hebben.. hebben ze van die 2:08 40 minuten afgehaald en vervolgens mijn aanvraag goedgekeurd waardoor je dus gewoon weer op 2:08 uitkomt. Ik snap niet wat dat met vandaag te maken heeft..quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat komt omdat de woensdag e vrijdag daldagen zijn. Dan krijg je minder tijd vanwege minder volume. Als je tijd tekort komt, gewoon bijschrijven.
Gooi er even een melding achteraan. Bij meldingen onder persoonlijke planning. Gewerkte tijd is betaalde tijd, maar dat wil niet zeggen dat ze niet proberen er op allerlei slinkse manieren onderuit te komen. Keuren ze het af kun je een oranje kaart invullen. Of zoals veel mensen het doen, elke keer dat je bij plus er steeds 10 minuten extra opgeven. Zo kom je er dan ook wel.quote:Op woensdag 27 juli 2016 11:54 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar ik hoef vandaag helemaal niet. Gisteren stond er 2:08 voor. Ik heb er 2:50 over gedaan. Dus ik heb er 40 bijgeschreven. Kijk ik vandaag wat ze er mee gedaan hebben.. hebben ze van die 2:08 40 minuten afgehaald en vervolgens mijn aanvraag goedgekeurd waardoor je dus gewoon weer op 2:08 uitkomt. Ik snap niet wat dat met vandaag te maken heeft..
Gedaan, ik ben benieuwd. Als ze een gedeelte van de tijd hadden goedgekeurd oid had ik er nog mee kunnen leven, maar dit vind ik raar.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Gooi er even een melding achteraan. Bij meldingen onder persoonlijke planning. Gewerkte tijd is betaalde tijd, maar dat wil niet zeggen dat ze niet proberen er op allerlei slinkse manieren onderuit te komen. Keuren ze het af kun je een oranje kaart invullen. Of zoals veel mensen het doen, elke keer dat je bij plus er steeds 10 minuten extra opgeven. Zo kom je er dan ook wel.
En ik ben net nieuw. Aardig hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Zulk soort geintjes hebben ze hier voor zover ik weet gelukkig nog nooit geflikt. Wel gewoon keihard dingen niet goedkeuren, zeggen dat het teveel is en dat je wel 10 minuten kan krijgen ipv 15, maar dit soort vieze streken gelukkig niet
quote:ik heb het net nagekeken, de 40 minuten staan er gewoon bij. Ik denk verder dat jij een rekenfoutje maakt. 2.08 uur is 128 minuten. waarschijnlijk staat dat er dus.
In het rooster staat er ook gewoon uur achter. Mijn opleider zei dat ik gewoon maar een oranje kaart in moest sturen, hij maakt er wel vaker een potje vanquote:Op donderdag 28 juli 2016 11:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier staat alles in uren en minuten... maar waren er hier niet mensen waarbij het laatst wel compleet in minuten stond alleaal op mijn werk?
Mijn TC heeft zo'n fout trouwens wel een keer gemaakt, met het noteren van een nieuwe normtijd. Ik zeg dat klopt toch niet? Daar werden de tijden wel compleet in minuten opgeschreven, en meneer dacht dat 120 minuten oid hetzelfde was als 1u20
Nee dat weet ik, ik word hier gewoon in de maling genomen en dat in mijn tweede week Terwijl ik het werk opzich nog best leuk vind ook.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Deluna dat is niet zo hoor. 1:28 is een uur en 28 minuten. Anders had er 128 gestaan. Wij hebben een tijdje de basistijd volledig in minuten gehad. En na ee paar weken werd het veranderd in uren en minuten. Ik denk dat de tc in de war is of hij probeert wat.
Nou, eerst even afwachten of ze er niet snel nog weer eerst 12 minuten afhalen hequote:Op donderdag 28 juli 2016 14:28 schreef DeLuna het volgende:
De 12 minuten die ik er vandaag heb bijgedaan zijn in ieder geval goedgekeurd.
Nee, hij stond op 2:16 en er staat nu 2:28, dus dat kloptquote:Op donderdag 28 juli 2016 17:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, eerst even afwachten of ze er niet snel nog weer eerst 12 minuten afhalen he
Nu ineens wel in uren? Extra verdacht 😏quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:48 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, hij stond op 2:16 en er staat nu 2:28, dus dat klopt
228 minuten vind ik anders geen probleem.quote:Op donderdag 28 juli 2016 18:46 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Nu ineens wel in uren? Extra verdacht 😏
Ik kreeg een keer meer dan 400 minutenquote:Op donderdag 28 juli 2016 19:44 schreef DeLuna het volgende:
[..]
228 minuten vind ik anders geen probleem.
Als correctie of gewoon als dienst?quote:Op donderdag 28 juli 2016 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kreeg een keer meer dan 400 minuten
Was in de bezorging een keer, al is het qua totale dienst lang geen record voor mijquote:Op donderdag 28 juli 2016 20:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als correctie of gewoon als dienst?
Als dienst is het niet zo heel vreemd. Ik krijg elke dag 444 minuten
Flinke bestellingen geweest. Mijn records ligt ergens op 15 uur ofzo. Kersttijd Enzo.quote:Op donderdag 28 juli 2016 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was in de bezorging een keer, al is het qua totale dienst lang geen record voor mij
ja, liep dat een keer op een zaterdag, terwijl er normaal twee man lopen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 20:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Flinke bestellingen geweest. Mijn records ligt ergens op 15 uur ofzo. Kersttijd Enzo.
Dat zijn ook ontzettend vieze streken wmb. Je hebt gewoon gewerkt wat je gewerkt hebt, dat zijn de feiten en daar mogen ze niet over gaan 'onderhandelen'. Maar zoals je al zei: ze proberen gewoon altijd op eoa manier er iets van af te snoepen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 15:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Zulk soort geintjes hebben ze hier voor zover ik weet gelukkig nog nooit geflikt. Wel gewoon keihard dingen niet goedkeuren, zeggen dat het teveel is en dat je wel 10 minuten kan krijgen ipv 15, maar dit soort vieze streken gelukkig niet
Toen ik er net werkte en de Kerst echt nog knoeperdruk zaten er ook wel dagen tussen dat je van 6 tot 7-8 's avonds bezig was. Die kerstdiensten waren echt slopend toen. 6 dagen per week, 6 uur beginnen en dan maar hopen dat je weer voor 6 uur klaar was. En dan heel de dag door stampen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 20:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Flinke bestellingen geweest. Mijn records ligt ergens op 15 uur ofzo. Kersttijd Enzo.
Om 5 beginnen met vossen, voorbereiden,brengrit, depots rijden, aangetekenden rijden, tussendoor ergens eten in je Mik duwen en vervolgens een haalrit om af te sluiten om 20.00quote:Op donderdag 28 juli 2016 20:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Toen ik er net werkte en de Kerst echt nog knoeperdruk zaten er ook wel dagen tussen dat je van 6 tot 7-8 's avonds bezig was. Die kerstdiensten waren echt slopend toen. 6 dagen per week, 6 uur beginnen en dan maar hopen dat je weer voor 6 uur klaar was. En dan heel de dag door stampen.
Naar huis, vreten en zorgen dat je voor 9 uur weer in bed lag, anders hield je dat gewoon geen 2 weken vol.
Poeh, petje af! (Mijn langste bezorging is 9,5 uur). En moet je dan de volgende dag weer om vijf uur present zijn?quote:Op donderdag 28 juli 2016 20:57 schreef gelestipjes het volgende:
Mijn langste dag was van 05:15 tot 18:30. Zo'n gevalletje dat het sowieso al een lange dag ging worden want 3 wijken met huis aan huis, en dat je dan op het depot komt om wijk 3 op te halen en je ziet dat er ook nog 1 andere wijk staat en je jezelf voorhoudt dat die vast nog wordt opgehaald, en dat je gewoon moet vergeten dat je die wijk hebt zien staan. En dat je dan klaar bent met wijk 3 en vastbesloten bent naar huis te gaan, en toch op het laatste moment nog afslaat naar het depot, om toch maar te kijken of de wijk wel weg is. En ja, zaterdag, dus niemand te bereiken, want die teamcoaches zitten dan altijd al om 13:00 thuis, en dat je dus voor de keuze staat: net doen of ik niks gezien heb, of hem toch maar bezorgen. Maar je wil ook niet dat mensen hun rouwkaarten te laat krijgen of zo, dus met een chagrijnige kop toch die wijk maar bezorgen dan
Wow..quote:Op donderdag 28 juli 2016 20:57 schreef gelestipjes het volgende:
Mijn langste dag was van 05:15 tot 18:30. Zo'n gevalletje dat het sowieso al een lange dag ging worden want 3 wijken met huis aan huis, en dat je dan op het depot komt om wijk 3 op te halen en je ziet dat er ook nog 1 andere wijk staat en je jezelf voorhoudt dat die vast nog wordt opgehaald, en dat je gewoon moet vergeten dat je die wijk hebt zien staan. En dat je dan klaar bent met wijk 3 en vastbesloten bent naar huis te gaan, en toch op het laatste moment nog afslaat naar het depot, om toch maar te kijken of de wijk wel weg is. En ja, zaterdag, dus niemand te bereiken, want die teamcoaches zitten dan altijd al om 13:00 thuis, en dat je dus voor de keuze staat: net doen of ik niks gezien heb, of hem toch maar bezorgen. Maar je wil ook niet dat mensen hun rouwkaarten te laat krijgen of zo, dus met een chagrijnige kop toch die wijk maar bezorgen dan
Zo loyaal was ik ook lang. Totdat het he-le-maal mis ging met de invoering van het autobedrijf en de georoute. Je weet wel, die tijd dat PostNL het landelijke nieuws haalde omdat er op diverse locaties wekenlang wijken bleven staanquote:Op donderdag 28 juli 2016 20:57 schreef gelestipjes het volgende:
Mijn langste dag was van 05:15 tot 18:30. Zo'n gevalletje dat het sowieso al een lange dag ging worden want 3 wijken met huis aan huis, en dat je dan op het depot komt om wijk 3 op te halen en je ziet dat er ook nog 1 andere wijk staat en je jezelf voorhoudt dat die vast nog wordt opgehaald, en dat je gewoon moet vergeten dat je die wijk hebt zien staan. En dat je dan klaar bent met wijk 3 en vastbesloten bent naar huis te gaan, en toch op het laatste moment nog afslaat naar het depot, om toch maar te kijken of de wijk wel weg is. En ja, zaterdag, dus niemand te bereiken, want die teamcoaches zitten dan altijd al om 13:00 thuis, en dat je dus voor de keuze staat: net doen of ik niks gezien heb, of hem toch maar bezorgen. Maar je wil ook niet dat mensen hun rouwkaarten te laat krijgen of zo, dus met een chagrijnige kop toch die wijk maar bezorgen dan
Jep, en denk maar niet dat ze dankbaar waren of zo dat je zoveel deed, nee, dan ging de vestigingsmanager zeiken bij de teamcoach dat ik teveel uren maakte. Niet omdat ie zich zorgen maakte om mij (dat ik overwerkt zou raken of zo) maar omdat het te duur was, want als je meer dan 37 uur werkt gemiddeld moeten ze toeslag betalenquote:Op donderdag 28 juli 2016 21:17 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Poeh, petje af! (Mijn langste bezorging is 9,5 uur). En moet je dan de volgende dag weer om vijf uur present zijn?
Elke keer als ik dit soort dingen lees dan ben ik happy met mijn vaste wijk. Al ruim 5 jaar een vaste relatie meequote:Op donderdag 28 juli 2016 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het hoort er allemaal bij en als zaterdagbesteller wordt je overal ingezet. Opleiding voor een route krijg je niet, je weet alleen waar een wijk begint.
Ja, dan leer je veel wijken snel kennen en met name in de kerstperiode heb ik mijzelf nieuwe lopen aan moeten leren. Iedere dag een andere
ik ben inmiddels er zo aan gewend iedere week iets anders te hebben dat een vaste wijk mij zou gaan vervelenquote:Op donderdag 28 juli 2016 23:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Elke keer als ik dit soort dingen lees dan ben ik happy met mijn vaste wijk. Al ruim 5 jaar een vaste relatie mee
Ja dat was bij mij ook zo en ik kreeg het inderdaad uitbetaald. Hij zei tegen mij ook zoiets over een andere code en opleiding dat ik niet kon zien. Klopt wel dus. Super dat het zo goed ging!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:53 schreef DeLuna het volgende:
Teamleider belde net. Die 40 minuten staan bij hem onder een andere code waardoor ze niet te zien zijn bij mij. Ik krijg ze dus wel. Geen idee of dit waar is, maar ik laat het hier wel bij. Hij was wel heel complimenteus over mijn donderdag en was verbaasd dat ik er maar 12 minuten boven zat als nieuweling.
Hier ook ja, mensen die 8 wijken moesten zetten en alsnog voor half 10 de deur uit waren. Heel veel wijken met maar 1 blauwe bak aan post.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik was de gecomprimeerde wijken op het CVL gewend, met veel samengevoegde vakjes. Daardoor had je in het zomerdal met de openstaande kasten altijd nog een beetje het normale aantal uren. Op mijn huidige locatie heb je zoveel kleine wijkjes dat ik nu zelfs met 7 wijken zetten snel de deur uit was. Bij sommige wijken waren er maar ~30 stukjes om tussen te zetten
Je kan altijd nog terug gaanquote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik was de gecomprimeerde wijken op het CVL gewend, met veel samengevoegde vakjes. Daardoor had je in het zomerdal met de openstaande kasten altijd nog een beetje het normale aantal uren. Op mijn huidige locatie heb je zoveel kleine wijkjes dat ik nu zelfs met 7 wijken zetten snel de deur uit was. Bij sommige wijken waren er maar ~30 stukjes om tussen te zetten
Haha nee Sta nu in 10-15 minuten op mijn depot. Anders werd dat ruim een half uur fietsen. En daarbij is de mentaliteit hier gelukkig wat minder om alleen met je eigen werk bezig te zijn Op het CVL liepen veel mensen zelf weg na hun eigen kast, de andere werden door de TC naar huis gestuurd, en als je dan pech had zat je nog een half uur in je eentje te zettenquote:
Goede zaak. Minder uren uitgeven. Allemaal het pand uit.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Haha nee Sta nu in 10-15 minuten op mijn depot. Anders werd dat ruim een half uur fietsen. En daarbij is de mentaliteit hier gelukkig wat minder om alleen met je eigen werk bezig te zijn Op het CVL liepen veel mensen zelf weg na hun eigen kast, de andere werden door de TC naar huis gestuurd, en als je dan pech had zat je nog een half uur in je eentje te zetten
Waarom kost dat minder uren? Hoe meer mensen er zijn, hoe eerder je klaar bent. Of er nu 2 mensen van 8 tot 10 aan het voorbereiden zijn of eentje van 8 tot 12, dat kost toch beide 4 uur?quote:Op zaterdag 30 juli 2016 16:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Goede zaak. Minder uren uitgeven. Allemaal het pand uit.
Die staan alleen bij de 2-jarige abonnementen. En als je vervolgens op 1 jaar klikt en daarna weer op 2, dan staat het weer op nul. Een bug op de pagina, maar wel slordig.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:11 schreef Thomas-sama het volgende:
Lol als je voor het abo kiest bij HollandsNieuwe, moet je zelf ¤30 dokken (¤10 aansluitkosten en ¤20 bezorgkosten)
Ach ja, het is allemaal zo uitvoerig getest......quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, echt een gouden combinatie, Hollands Nieuwe en PostNL. Peppie en Kokkie zijn er niks bij.
Je weet dat elke pilot bij PostNL al bij voorbaat geslaagd is? Bestellen uit 3 bundels, Georoute, de smartphones, allemaal belachelijk grote sucessen waarover eenieder laaiend enthousiast was en superlatieven te kort kwam om de genialiteit ervan te omschrijven.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:23 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Ach ja, het is allemaal zo uitvoerig getest......
En alle werknemers zijn zeer enthousiast over de veranderingen die doorgevoerd worden. Het werken wordt er makkelijker op en ze zouden niet anders meer willenquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je weet dat elke pilot bij PostNL al bij voorbaat geslaagd is? Bestellen uit 3 bundels, Georoute, de smartphones, allemaal belachelijk grote sucessen waarover eenieder laaiend enthousiast was en superlatieven te kort kwam om de genialiteit ervan te omschrijven.
Mijn ervaring is dat het over het algemeen wel degelijk minder uren kost als mensen elkaar niet gaan helpen maar gewoon hun eigen werkpakket hebben. Er wordt vaak meer gepraat als mensen gaan helpen, ze kennen de kast vaak minder goed, en dan heb je nog de types die langzamer werken omdat ze weten dat ze toch wel hulp krijgen als ze er als 1 van de laatsten nog zitten.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom kost dat minder uren? Hoe meer mensen er zijn, hoe eerder je klaar bent. Of er nu 2 mensen van 8 tot 10 aan het voorbereiden zijn of eentje van 8 tot 12, dat kost toch beide 4 uur?
Er zijn natuurlijk wel grenzen, op het moment dat er echt veel te veel mensen zijn wordt het inefficiënt, want dan loop je elkaar voor de voeten.
Op mijn vestiging denken ze helaas ook "hoe minder mensen, hoe goedkoper". Dan staat er ineens nog maar 1 operator bij de HSM zodat iedereen op een gegeven moment duimen zit te draaien omdat een deel van de rode bakjes er nog niet is.
Bij ons ook heel weinig dik en SMG-post, gemiddeld 1 a 2 blauwe bakken per wijk met een enkele uitschieter naar 3. Wel relatief veel HSM-post naar zomerdal-maatstaven, en ik had ook weer eens 3xhah (Ah, Gamma, Welkoop).
Dus ik ga maar weer eens bijplussen, want ik zou niet weten op welke wijze ik vandaag 30 minuten sneller dan anders mijn wijk had moeten lopen.
Ik las genitaliteitquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je weet dat elke pilot bij PostNL al bij voorbaat geslaagd is? Bestellen uit 3 bundels, Georoute, de smartphones, allemaal belachelijk grote sucessen waarover eenieder laaiend enthousiast was en superlatieven te kort kwam om de genialiteit ervan te omschrijven.
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En alle werknemers zijn zeer enthousiast over de veranderingen die doorgevoerd worden. Het werken wordt er makkelijker op en ze zouden niet anders meer willen
Je hebt tenslotte vijf handen en twee hersencellen, hoera toets je pincode nog eens inquote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad makkelijker werken
Hoe debiel denken ze dat we zijn?
Dit dus. Kramericaquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het over het algemeen wel degelijk minder uren kost als mensen elkaar niet gaan helpen maar gewoon hun eigen werkpakket hebben. Er wordt vaak meer gepraat als mensen gaan helpen, ze kennen de kast vaak minder goed, en dan heb je nog de types die langzamer werken omdat ze weten dat ze toch wel hulp krijgen als ze er als 1 van de laatsten nog zitten.
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het over het algemeen wel degelijk minder uren kost als mensen elkaar niet gaan helpen maar gewoon hun eigen werkpakket hebben. Er wordt vaak meer gepraat als mensen gaan helpen, ze kennen de kast vaak minder goed, en dan heb je nog de types die langzamer werken omdat ze weten dat ze toch wel hulp krijgen als ze er als 1 van de laatsten nog zitten.
Ik heb het dan ook niet over elkaar al dan niet helpen, ik zeg alleen dat de gedachte "minder voorbereiders = goedkoper" veel te kort door de bocht is.quote:
Het lukt gewoon niet om dat systeem goed uit te rollen bij ons.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik spreek uit ervaring, want wij hebben ook een tijdje gewerkt volgens het "ieder voor zich" systeem, bijgenaamd Optivo. Iedereen met oogkleppen op achter z'n eigen kast, alleen naar je eigen dienst kijken, en de rest zoekt het maar uit. Dat werd geen succes, en veel nieuwe mensen waren binnen een week alweer vertrokken.
Ik zeg ook niet dat je nooit iemand moet helpen, maar het hoort niet de standaard te zijn. Afvoertijden zijn heilig, dus als dat in het gedrang komt moet er natuurlijk worden bijgesprongen.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het dan ook niet over elkaar al dan niet helpen, ik zeg alleen dat de gedachte "minder voorbereiders = goedkoper" veel te kort door de bocht is.
Overigens is mijn ervaring dat elkaar afhelpen wel degelijk goed werkt. Er kan inderdaad een enkeling zijn die dan expres gaat zitten treuzelen in de hoop op hulp, maar dat betekent niet dat het systeem van afhelpen niet goed is, dat betekent alleen dat die persoon niet geschikt is voor dit werk.
Ik maak wel de kanttekening dat helpen in de zin van met 4 man 1 wijk zetten en inpakken inderdaad niet goed werkt. Dan loop je elkaar voor de voeten. Maar wat we bij ons wel vaak doen is bijv. als we vroeg klaar zijn met de VOS, dat we alvast wat wijken gaan ingooien voor onze tragere broeders en zusters. Dan bespaar je wel degelijk tijd, want wij kunnen dat nu eenmaal sneller dan zij.
De meeste langzame mensen zijn in mijn optiek niet expres langzaam. Sommigen hebben gewoon nog te weinig ervaring, en anderen zullen, ondanks hun ervaring, gewoon nooit sneller worden. Die mensen aan hun lot overlaten gaat daar geen verandering in brengen. Integendeel: Het werkt averechts. Het is niet collegiaal, dus de sfeer in het team gaat er onder lijden als het "ieder voor zich" wordt. Bovendien is de kans groot dat bepaalde wijken dan te laat af zijn, wat weer betekent dat er een extra rit moet worden ingelast en postbezorgers (doorbetaald) op hun post moeten wachten. Hoezo, besparing? En dan ga ik nog voorbij aan de grotere kans op allerhande fouten. De snelste mensen zijn namelijk ook vaak degenen met de meeste ervaring en kennis van het postproces, en als die als eersten het pand verlaten terwijl de tragen en onervarenen achterblijven, dan is dat vragen om moeilijkheden.
Ik spreek uit ervaring, want wij hebben ook een tijdje gewerkt volgens het "ieder voor zich" systeem, bijgenaamd Optivo. Iedereen met oogkleppen op achter z'n eigen kast, alleen naar je eigen dienst kijken, en de rest zoekt het maar uit. Dat werd geen succes, en veel nieuwe mensen waren binnen een week alweer vertrokken.
Erwin! Ben je weer terug bij post?quote:
Nyet. Ben 100% afgekeurd, maar volg dit topic nog steedsquote:
Ach, we moeten ook niet overdrijven he, zo erg is het mijns inziens allemaal ook weer niet, althans, niet erger dan bij veel andere bedrijven. Het zit nu eenmaal in mensen om het vooral over de negatieve dingen te hebben.quote:Op zondag 31 juli 2016 08:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nyet. Ben 100% afgekeurd, maar volg dit topic nog steeds
man man man, wat heb ik met jullie te doen.
Klopt, het werk was heel leuk, en had erg veel vrijheid.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, we moeten ook niet overdrijven he, zo erg is het mijns inziens allemaal ook weer niet, althans, niet erger dan bij veel andere bedrijven. Het zit nu eenmaal in mensen om het vooral over de negatieve dingen te hebben.
Zelf vind ik het nog steeds leuk om te doen hoor. Zeker als je buiten loopt, geen gezeik van leidinggevenden of zo, best ontspannen eigenlijk, ik zou het wat dat betreft echt jammer vinden als het stopt.
Voorbereiden vind ik ook nog steeds leuk, alleen heb je daar wel wat vaker te maken met druk en gezeur.
Huh, ik dacht dat je contract gewoon niet verlengd werd? Je zat toch in de ziektewet toen?quote:Op zondag 31 juli 2016 09:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, het werk was heel leuk, en had erg veel vrijheid.
Totdat we een nieuwe teamcoach kregen in 2012.
Werkte toen nog voor E-motion, het latere autobedrijf.
Solidariteit was ook ver te zoeken, en als je even je kop boven het maaiveld uitstak werd dat gelijk afgeschoten.
Ben ontslagen omdat ik "te goed mijn werk deed"
Dat was idd zo, dacht ik. Zat in de ZW door PTSS. De werkelijke reden ben ik later pas achter gekomen. Ik werkte te snelquote:Op zondag 31 juli 2016 09:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Huh, ik dacht dat je contract gewoon niet verlengd werd? Je zat toch in de ziektewet toen?
Niet om lullig te doen verder, maar dat klinkt wel heel onwaarschijnlijk hoor. Klinkt meer als iets wat iemand later tegen je zegt om je een beter gevoel te geven of zo. Er zullen maar weinig bedrijven zijn die contracten gaan verlengen van mensen die in de ziektewet zitten. Daar kan ik ze ook moeilijk ongelijk in geven, waarom zou je als bedrijf bewust zo'n risico aangaan. En jij mocht op dat moment niet eens auto rijden en er was ook geen zicht op wanneer dat wel weer kon, dat lijkt me wel een erg sterke reden om een contract niet te verlengen als je bij het AUTObedrijf zit . Maar van ontslag was dus sowieso geen sprake.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat was idd zo, dacht ik. Zat in de ZW door PTSS. De werkelijke reden ben ik later pas achter gekomen. Ik werkte te snel
Ik heb er in elk geval een heel wrang gevoel aan over gehouden.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen verder, maar dat klinkt wel heel onwaarschijnlijk hoor. Klinkt meer als iets wat iemand later tegen je zegt om je een beter gevoel te geven of zo. Er zullen maar weinig bedrijven zijn die contracten gaan verlengen van mensen die in de ziektewet zitten. Daar kan ik ze ook moeilijk ongelijk in geven, waarom zou je als bedrijf bewust zo'n risico aangaan. En jij mocht op dat moment niet eens auto rijden en er was ook geen zicht op wanneer dat wel weer kon, dat lijkt me wel een erg sterke reden om een contract niet te verlengen als je bij het AUTObedrijf zit . Maar van ontslag was dus sowieso geen sprake.
Ja, dat kan ik me goed voorstellen, dat je er zo'n gevoel aan overhoudt. Wilde alleen maar aangeven dat ik in dit geval denk dat het bij vrijwel ieder ander bedrijf niet anders zou zijn geweest bij het aflopen van een tijdelijk contract.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb er in elk geval een heel wrang gevoel aan over gehouden.
Zeg maar gerust stank voor dank.
Maar enfin, ik lees jullie verhalen nog graag en lig soms dubbel hier van het lachen over bepaalde situaties.
Genoeg daarover, voel weer behoorlijke frustratie opkomenquote:Op zondag 31 juli 2016 09:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me goed voorstellen, dat je er zo'n gevoel aan overhoudt. Wilde alleen maar aangeven dat ik in dit geval denk dat het bij vrijwel ieder ander bedrijf niet anders zou zijn geweest bij het aflopen van een tijdelijk contract.
Niet dat ze met mensen met een vast contract goed omgaan bij ziekte trouwens, maar dat is een heel andere situatie.
Heb je die webwinkel met Britse producten nog wel? (of ben ik nu in de war met een andere user?)quote:Op zondag 31 juli 2016 09:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Genoeg daarover, voel weer behoorlijke frustratie opkomen
Hahaha, mee gestopt, vanwege wederom PTSS.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Heb je die webwinkel met Britse producten nog wel? (of ben ik nu in de war met een andere user?)
Vwb dat kritischer kijken geef ik je 100% gelijk. Dat geldt overigens niet alleen t.a.v. voorbereiders, maar ook m.b.t. postbezorgers. Af en toe vraag ik me werkelijk af of ze die mensen nu aannemen omdat ze niet kritisch genoeg zijn of dat ze simpelweg te weinig goede mensen kunnen krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2016 07:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je nooit iemand moet helpen, maar het hoort niet de standaard te zijn. Afvoertijden zijn heilig, dus als dat in het gedrang komt moet er natuurlijk worden bijgesprongen.
Ik vind sowieso dat ze wel wat kritischer mogen kijken naar nieuwe mensen, bij sommigen zie je zo dat het niks gaat worden, en toch krijgen ze een contract voor een jaar. En dan vervolgens tc's die lopen te klagen dat die mensen nog steeds zo traag zijn, Ja, dan had je ze niet meteen een jaarcontract moeten geven, "ja, maar dat is het beleid nu eenmaal".
Als ik bijvoorbeeld naar gisteren kijk, dan gaan mensen elkaar helpen terwijl het nog hartstikke vroeg is, en de afvoertijden pas over 1,5 uur zijn of zo. "Ja, maar ik wil ook wel vroeg de straat op", ja, leuk, maar je moet 37 uur maken. Dat is wat ik hier nog wel vaak zie gebeuren, voltijdwerkers die dan voorbereiders voor hun karretje spannen. Voltijdwerkers die voorbereiders helpen is daarentegen echt een zeldzaamheid, die denken vooral aan zichzelf.
ja, voorbereiders staan hier ook in de plus, maar dat heb je ook al snel met contractjes van 6 uur. Maar als ik hier dan zie dat postbodes voorbereiders de opdracht geven om nog maar even 2 wijkjes voor hen te zetten, zodat zij ook lekker op tijd weg kunnen, dan gaat er toch echt wel wat mis. Ze krijgen er juist een extra kast bij omdat ze wel aan hun uren moeten komen, voorbereiders krijgen dat niet omdat die inderdaad al in de plus staan, en dan gaan ze later lopen zeiken dat ze zoveel extra moeten doen omdat ze 30 uur in de min staan. Ja, dan moet je die voorbereiders niet laten opdraaien voor jouw voorbereidingen. Op het moment dat je als postbode met een contract van 37 uur al voor half 10 de straat opgaat, dan is het toch wel duidelijk dat dat een probleem gaat opleveren.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vwb dat kritischer kijken geef ik je 100% gelijk. Dat geldt overigens niet alleen t.a.v. voorbereiders, maar ook m.b.t. postbezorgers. Af en toe vraag ik me werkelijk af of ze die mensen nu aannemen omdat ze niet kritisch genoeg zijn of dat ze simpelweg te weinig goede mensen kunnen krijgen.
Dat fulltimers de voorbereiders voor hun karretje spannen herken ik niet in mijn team. We hebben sowieso nauwelijks nog fulltimers hier, en de paar die we hebben lopen altijd een vaste wijk, en die willen vaak niet eens hulp bij de voorbereiding. Bovendien zijn ze zodanig veel sneller dat het er meestal op neerkomt dat zij juist de langzame voorbereiders moeten helpen.
Dat mensen hun uren niet maken zie ik ook niet echt hier. Een enkeling heeft minuren, de meesten staan in de plus. Vooral de voorbereiders (die meestal maar voor 6 of 9 uur zijn aangenomen) staan vaak tientallen uren in de plus.
Ik weet niet hoe laat bij jullie de fulltimers beginnen, maar bij ons is dat vaak al om 05.30. Dus als ze om half 10 de straat op zouden gaan (wat ik hier nog nooit heb meegemaakt, meestal is het op z'n vroegst 10 uur a half 11) hebben ze er toch al 4 uur op zitten. Als ze dan nog een grote wijk hebben (laten we zeggen 3 uur, inclusief aanrijtijd vanaf de vestiging) is dat een werkdag van 7 uur. Dat 5 dagen in de week is 35, en dan komt er ook nog normreductie bij, want alle fulltimers zijn hier zonder uitzondering 60+.quote:Op zondag 31 juli 2016 09:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, voorbereiders staan hier ook in de plus, maar dat heb je ook al snel met contractjes van 6 uur. Maar als ik hier dan zie dat postbodes voorbereiders de opdracht geven om nog maar even 2 wijkjes voor hen te zetten, zodat zij ook lekker op tijd weg kunnen, dan gaat er toch echt wel wat mis. Ze krijgen er juist een extra kast bij omdat ze wel aan hun uren moeten komen, voorbereiders krijgen dat niet omdat die inderdaad al in de plus staan, en dan gaan ze later lopen zeiken dat ze zoveel extra moeten doen omdat ze 30 uur in de min staan. Ja, dan moet je die voorbereiders niet laten opdraaien voor jouw voorbereidingen. Op het moment dat je als postbode met een contract van 37 uur al voor half 10 de straat opgaat, dan is het toch wel duidelijk dat dat een probleem gaat opleveren.
Hier beginnen ze om 6 uur. En de meeste fulltimers zijn bij ons onder de 60. En op daldagen maken ze geen 7 uur. Want dan is de voorbereiding eigenlijk altijd wel klaar om half 10, terwijl er dan pas om 6:45 wordt begonnen. Bij ons zijn er nog relatief veel fulltimers, dus er zijn niet zoveel uitvoeringen beschikbaar voor postbodes, dus het is ook niet zo dat ze uitvoeringen hebben van 4 of 5 uur meestal.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe laat bij jullie de fulltimers beginnen, maar bij ons is dat vaak al om 05.30. Dus als ze om half 10 de straat op zouden gaan (wat ik hier nog nooit heb meegemaakt, meestal is het op z'n vroegst 10 uur a half 11) hebben ze er toch al 4 uur op zitten. Als ze dan nog een grote wijk hebben (laten we zeggen 3 uur, inclusief aanrijtijd vanaf de vestiging) is dat een werkdag van 7 uur. Dat 5 dagen in de week is 35, en dan komt er ook nog normreductie bij, want alle fulltimers zijn hier zonder uitzondering 60+.
Sterker nog: Het gebeurt hier regelmatig dat op rustige dagen de TC zelf al fulltimers de straat op stuurt om te gaan lopen, omdat ze anders te veel uren maken. Ze hebben liever dat die voorbereiders meer uren maken, want die zijn veel goedkoper.
maar in de app staat toch al van tevoren welke pakjes je gaat krijgen om te scannen? Dus je weet al voordat je je wijk hebt hoeveel en voor welke adressen je een brievenbuspakje hebt.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:17 schreef bmp80 het volgende:
Trouwens, over de brievenbuspakketjes:
Ik vind de labels niet echt altijd even duidelijk. Bij bol.com staat de code er bijvoorbeeld opgeprint, en soms zit de brievenbuspakjessticker op de achterkant. Voor je het weet heb je zo'n stuk toch al in de bus gedaan zonder dat je in de gaten hebt dat je had moeten fotograferen?
Is het niet handiger als een brievenbuspakje een felgekleurde sticker zou hebben? Bijvoorbeeld brandweerrood zodat je het in een oogopslag kan zien? Waar is de ideeënbus?
Ik vergeet ook wel eens dat ik ergens een pakketje voor heb, terwijl ik ze allang van tevoren bekeken heb. Dat heeft iedereen toch wel eens? Dan kun je nog terug. Maar hier is dat meteen een groot probleem omdat het dan al in de bus zit. Bovendien zijn het er nog meer dan alleen die grote zichtbare bolpakketten, omdat ook kleine enveloppen brievenbuspakje kunnen zijn. Ik vind het lastig om de hele route 10 adressen te blijven onthouden.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar in de app staat toch al van tevoren welke pakjes je gaat krijgen om te scannen? Dus je weet al voordat je je wijk hebt hoeveel en voor welke adressen je een brievenbuspakje hebt.
Maar als die rode sticker aan de achterkant zit zie je het toch nog steeds niet dan?quote:Op zondag 31 juli 2016 10:21 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik vergeet ook wel eens dat ik ergens een pakketje voor heb, terwijl ik ze allang van tevoren bekeken heb. Dat heeft iedereen toch wel eens? Dan kun je nog terug. Maar hier is dat meteen een groot probleem omdat het dan al in de bus zit. Bovendien zijn het er nog meer dan alleen die grote zichtbare bolpakketten, omdat ook kleine enveloppen brievenbuspakje kunnen zijn. Ik vind het lastig om de hele route 10 adressen te blijven onthouden.
Dat is zo. De stickers die nu gebruikt worden zijn ook wel aan de grote kant. En een klein knalrood extra stickertje zal wel te veel werk en moeite zijn. Een iets kleinere sticker (die op een kleine envelop past zonder het adres te bedekken) met een rood icoontje in de hoek zou perfect zijn.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar als die rode sticker aan de achterkant zit zie je het toch nog steeds niet dan?
volgens mij niet nee, want het is juist de bedoeling dat het "realtime" wordt weergegeven. Daarom moet je je internetverbinding ook de hele tijd aan hebben staan, zodat het meteen kan worden bijgewerkt en mensen meteen kunnen zien dat hun pakje er is.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:35 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Dat is zo. De stickers die nu gebruikt worden zijn ook wel aan de grote kant. En een klein knalrood extra stickertje zal wel te veel werk en moeite zijn. Een iets kleinere sticker (die op een kleine envelop past zonder het adres te bedekken) met een rood icoontje in de hoek zou perfect zijn.
Dit gaat nog wel een probleem worden als we hier echt mee begonnen zijn hoor. Zeker als brievenbuspakjes populair worden door die trackingoptie. Wat als het er straks 20 per loop zijn? En dan bij collega's die al moeite hebben alles op het goede adres te bestellen?
Als we in plaats van dat fotograferen gewoon konden kiezen: afgeleverd in brievenbus, dan zou je dat ook nog achteraf kunnen doen. Maar dat kan toch niet?
Maar wat als je er pas een straat verder achterkomt dat je een BP in de bus hebt gedaan? Moet je dan terug om aan te bellen? Of moet je thuis met zo'n online barcode generator even de code overtypen en dat scannen zodat het lijkt alsof het afgeleverd is?quote:Op zondag 31 juli 2016 10:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
volgens mij niet nee, want het is juist de bedoeling dat het "realtime" wordt weergegeven. Daarom moet je je internetverbinding ook de hele tijd aan hebben staan, zodat het meteen kan worden bijgewerkt en mensen meteen kunnen zien dat hun pakje er is.
dan mag je wel een loop van 20 min hebben, anders is de bat zo leeg zeker met die goedkope toestellen,het meeste rendement haal je uit een gprs verbinding maar die speed is nog van het jaar kruik.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
volgens mij niet nee, want het is juist de bedoeling dat het "realtime" wordt weergegeven. Daarom moet je je internetverbinding ook de hele tijd aan hebben staan, zodat het meteen kan worden bijgewerkt en mensen meteen kunnen zien dat hun pakje er is.
Ontslag op staande voet!quote:Op zondag 31 juli 2016 10:40 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Maar wat als je er pas een straat verder achterkomt dat je een BP in de bus hebt gedaan? Moet je dan terug om aan te bellen? Of moet je thuis met zo'n online barcode generator even de code overtypen en dat scannen zodat het lijkt alsof het afgeleverd is?
had ik toch gelijk dat je tot de doelgroep behoortquote:Op zondag 31 juli 2016 09:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, we moeten ook niet overdrijven he, zo erg is het mijns inziens allemaal ook weer niet, althans, niet erger dan bij veel andere bedrijven. Het zit nu eenmaal in mensen om het vooral over de negatieve dingen te hebben.
Zelf vind ik het nog steeds leuk om te doen hoor. Zeker als je buiten loopt, geen gezeik van leidinggevenden of zo, best ontspannen eigenlijk, ik zou het wat dat betreft echt jammer vinden als het stopt.
Voorbereiden vind ik ook nog steeds leuk, alleen heb je daar wel wat vaker te maken met druk en gezeur.
tja, wij allemaal blijkbaar, jij dus ook, anders werkten we er niet.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
had ik toch gelijk dat je tot de doelgroep behoort
Ik zag ergens langskomen dat ze in de proef dit probleem ook tegen kwamen. De optie "niet in tas" is daarna toegevoegd in de app.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ontslag op staande voet!
Nee, dat zal wel iets zijn waar we nog antwoord op gaan krijgen. Ik verwacht dat je dan je tc moet gaan bellen of zo. Dat moet je ook doen als er volgens de app een pakje is voor een bepaald adres maar dat pakje zit helemaal niet in je tas (het komt immers geregeld voor dat pakjes in de verkeerde tent eindigen en bij een verkeerde wijk terecht komen of zelfs op een verkeerde vestiging), dus dat zal dan ook wel moeten als je niet gescand hebt.
Geen idee. Ik kijk alleen naar het adres en de postzegels.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:08 schreef V__L_N het volgende:
Pakjes die je moet hebben zijn toch gemarkeerd met een envelopje. Die zie ik vaak zat gewoon staan naast of boven het adres?
Je kan je takenlijst op veschillende manieren sorteren op alfabet, op loop volgorde enz.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:57 schreef bmp80 het volgende:
Ze hadden dat fotograferen achterwege moeten laten, en de pakjes op loopvolgorde in de telefoon weergeven zodat je kan aanklikken als je iets aflevert. En dan gewoon constant je telefoon in de gaten houden zodat je de hele tijd aan het volgende adres denkt. Mocht je er een voorbij lopen kun je nog achteraf afgeleverd kiezen.
edit: mocht je dan een bp'je tegenkomen dat nog niet in je telefoon staat, zou je toch nog even kunnen fotograferen om hem te laten verschijnen.
Maar dan zul je wel mensen hebben die gewoon alles al vooraf als afgeleverd aankruisen.
Ah, dus wat ik zei kan gewoon? Dat valt me 100% mee!! Dan bestel ik nu een telefoon.quote:Op zondag 31 juli 2016 11:27 schreef the_X het volgende:
[..]
Je kan de pakketjes "aanklikken" die je moet bezorgen dan krijg je ook de keuze of je hem hebt afgeleverd, bij de buren hebt afgeleverd enz...
Dus mocht je telefoon de code niet kunnen scannen wat ook nog wel regelmatig gebeurt ivm licht enz. of je bent een pakketje vergeten te scannen, je kan ze ook nog 'handmatig" invoeren. Scannen hoeft dus in principe niet eens echt.
Is het niet sneller om alles handmatig te doen? Of bedoel je dat je de hele code dan moet overtypen?quote:Op zondag 31 juli 2016 11:35 schreef the_X het volgende:
Hier al een paar pakketjes gehad die niet echt wilde meewerken en op deze "handmatige" manier "gescand".
Ik had gisteren een pakketje met een beetje glanzend papier waar de code op stond en die wilde dus met geen mogelijkheid gescand worden net als dat hij soms de halve barcode pakt of de tekst eronder (kan ook aan mijn camera liggen maar ik hoor het van collega's ook dus...)quote:Is het niet sneller om alles handmatig te doen? Of bedoel je dat je de hele code dan moet overtypen?
leidenquote:Op zondag 31 juli 2016 12:00 schreef the_X het volgende:
Er zijn gewoon meerdere wegen die naar Rome lijden
Met de volumes van nu past daar de post van heel Berlijn in. Of hebben ze daar extra taken voor de postbodes en is die kist voorop voor pizza's en die achter de bierkoerier?quote:Op zondag 31 juli 2016 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Geheel offtopic; maar ik wil hem hier toch delen
In Duitsland daar hebben ze pas materiaal om de post rond te brengen
[ afbeelding ]
Misschien tweedehands spulletjes bezorgen, of zou de fiets zelf in de aanbieding zijn?quote:Op zondag 31 juli 2016 12:32 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Met de volumes van nu past daar de post van heel Berlijn in. Of hebben ze daar extra taken voor de postbodes en is die kist voorop voor pizza's en die achter de bierkoerier?
Ik heb geen idee; heeft de duitse post ook zo veel last van concurrentie als hier ?quote:Op zondag 31 juli 2016 12:32 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Met de volumes van nu past daar de post van heel Berlijn in. Of hebben ze daar extra taken voor de postbodes en is die kist voorop voor pizza's en die achter de bierkoerier?
Denk het niet, alleen in Nederland zijn ze zo gek. Maar ze zullen er wel last van hebben dat veel post nu digitaal gaat.quote:Op zondag 31 juli 2016 13:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee; heeft de duitse post ook zo veel last van concurrentie als hier ?
Grote BBQ voorop en karretje met extra vlees, bordjes en sausjes achterquote:Op zondag 31 juli 2016 12:32 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Met de volumes van nu past daar de post van heel Berlijn in. Of hebben ze daar extra taken voor de postbodes en is die kist voorop voor pizza's en die achter de bierkoerier?
ze krijgen nog wel wat tegengas met die afdwingingquote:Op zondag 31 juli 2016 13:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm... De TC wil hier nu van iedereen bericht wat ze gaan doen qua smartphone. Ondertussen is er nog altijd geen concrete datum genoemd waarop het in moet gaan hier (kreeg laatst een brief dat we dat later nog zouden horen) Ook nog geen vergoeding gehad. Krijg de indruk dat ze dus wel willen dat we nu al wat regelen.. bestellen of kopen, of bruikleen aanvragen. Ben toch eigenlijk niet van plan om al wat te gaan kopen als er nog geen datum bekend is en de vergoeding nog niet is gestart.
Wel lijkt alles in de app het toch nu nog wel te doen, ondanks dat mijn android versie volgens mij onder de nu vereiste zit. Dan is er iig geen druk dat ik per se nu iets moet doen, want dan kan ik iig tijdelijk mijn eigen gebruiken als ik niet op tijd een andere telefoon heb.
Ben er trouwens sowieso bang voor dat ze die vergoeding niet vooruit gaan betalen. 1 sept starten bijv is waarschijnlijk eind sept je eerste vergoeding. Dat vermoed ik iig...
Wij moeten 30 augustus beginnen. De eerste vergoeding krijgen we op 22 augustus. Dat is normaal. De laatste betaling voor je begint zit de eerste vergoeding.quote:Op zondag 31 juli 2016 13:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm... De TC wil hier nu van iedereen bericht wat ze gaan doen qua smartphone. Ondertussen is er nog altijd geen concrete datum genoemd waarop het in moet gaan hier (kreeg laatst een brief dat we dat later nog zouden horen) Ook nog geen vergoeding gehad. Krijg de indruk dat ze dus wel willen dat we nu al wat regelen.. bestellen of kopen, of bruikleen aanvragen. Ben toch eigenlijk niet van plan om al wat te gaan kopen als er nog geen datum bekend is en de vergoeding nog niet is gestart.
Wel lijkt alles in de app het toch nu nog wel te doen, ondanks dat mijn android versie volgens mij onder de nu vereiste zit. Dan is er iig geen druk dat ik per se nu iets moet doen, want dan kan ik iig tijdelijk mijn eigen gebruiken als ik niet op tijd een andere telefoon heb.
Ben er trouwens sowieso bang voor dat ze die vergoeding niet vooruit gaan betalen. 1 sept starten bijv is waarschijnlijk eind sept je eerste vergoeding. Dat vermoed ik iig...
Nee dat is gewoon omdat ze afgesproken hebben met de bonden dat ze de de eerste vergoeding storten met het laatste salaris voordat je start.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh dat hebben ze dan wel goed geregeld. Is het dan niet zo dat je de vergoeding dan bij je loon van augustus krijgt, omdat je officieel nog net in die maand start? Dat idee krijg ik dan iig Maar ik hoop dat ze hier snel ook met een concrete datum komen, zou wel zo handig zijn
Wanneer ze het hier voor iedereen invoeren is nog steeds niet bekend.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:41 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Wij moeten 30 augustus beginnen. De eerste vergoeding krijgen we op 22 augustus. Dat is normaal. De laatste betaling voor je begint zit de eerste vergoeding.
Onkruid foto's? Is dat een nieuw proefballonnetje? Na afval fotograferen nu brandnetels knippen?quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:55 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Wanneer ze het hier voor iedereen invoeren is nog steeds niet bekend.
Maar vorige week kwam onze TC met de vraag jij hebt toch een smartphone? Ja, hoezo? Nou dan kun je volgende week alvast beginnen met het maken van onkruid foto's. Dus in augustus eventjes opletten dat ik het wel twee keer krijg.
Zie Twente Milieu enthousiast over hulp postbezorgers @ mijn PostNLquote:Op maandag 1 augustus 2016 22:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Onkruid foto's? Is dat een nieuw proefballonnetje? Na afval fotograferen nu brandnetels knippen?
Ik denk dat dit alleen geldt voor postbodes en voorbereiders. Die hebben vaak een officiële pauze in hun dienst zitten. Tien minuten koffiepauze (doorbetaald) en soms ook nog 45 minuten lunchpauze (eigen tijd).quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 11:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat wil dit zeggen in de app.. berekende pauze? Gaat hij zelf uitrekenen hoeveel pauze je hebt genomen? En wordt dat dan weer van je basistijd afgetrokken?
Misschien te verhitte gemoederenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:22 schreef dud0r het volgende:
Zou het aangestoken zijn na alle onvrede die er geweest is?
De rook komt de medewerkers al regelmatig uit de oren als zij zich weer eens het vuur uit de sloffen moeten lopen, en op een gegeven moment slaat dan de vlam in de pan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:40 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Misschien te verhitte gemoederen
Hij staat verkeerd om. Van onder naar boven is bij mij de goede volgorde. Maar er staan ook allemaal niet bestaande adressen in en adressen die al jaren geleden opgeheven zijn genoteerd.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:10 schreef Zelva het volgende:
Geweldig, die nieuwe loopwijzers op MijnWerk.
Klopt geen reet meer van de volgorde en je kunt niet eens meer het aantal afgiftepunten zien
Inderdaad. Net in de nieuwe loopwijzers de niet-bestaande adressen opgegeven (en de nieuwe adressen die nog niet op de loopwijzers staan) en nu hebben ze kennelijk een heel ouwe van stal gehaald, zonder aantallen per straat, huisnummertoevoegingen etc.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hij staat verkeerd om. Van onder naar boven is bij mij de goede volgorde. Maar er staan ook allemaal niet bestaande adressen in en adressen die al jaren geleden opgeheven zijn genoteerd.
Wat erg. (Hopelijk geen verkapte bezuinigingsactie.)quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:25 schreef bmp80 het volgende:
Update: de schade is erger dan gedacht. Er is niks met de post gebeurd, maar we kunnen waarschijnlijk weken/maanden niet in het gebouw werken. Op de wandelgangen zeggen ze dat we misschien permanent in Arnhem blijven.
http://www.112gld-zuid.nl(...)e-te-nijmegen-foto-squote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:25 schreef bmp80 het volgende:
Update: de schade is erger dan gedacht. Er is niks met de post gebeurd, maar we kunnen waarschijnlijk weken/maanden niet in het gebouw werken. Op de wandelgangen zeggen ze dat we misschien permanent in Arnhem blijven.
Hm, nou, als ik naar mezelf en naar mijn collega's kijk heb ik dat idee niet echt hoor. Ja, hun eigen huisdier misschien, maar niet in de bestelling in ieder geval, Ik vertrouw geen enkele hond. Zijn volgens mij ook maar weinig collega's die nog nooit gebeten zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb best wat honden in mijn wijk. Sommige zijn verschrikkelijk leuk en dan krijgen ze een aai of een knuffel. Andere zijn verschrikkelijke monsters. Eigenlijk denk ik dat de meeste postbodes juist wel dol op dieren zijn.
Het ergste zijn trouwens die kleine kutkeffertjes. Jack Russels, chihuahua's, dat soort werk. Die hangen om het minste of geringste in je broekspijp. Ik was al geen groot hondenliefhebber, en door dit werk is dat er niet beter op geworden. Dat vieze gekwijl de hele tijd, en tegen je opspringen, en zo'n natte neus die je dan in je kruis geduwd krijgt (die waarschijnlijk kort daarvoor nog uitgebreid de anus van een soortgenoot besnuffeld heeft), nee, echt, gadverdamme, rot alsjeblieft op met die vieze beesten.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 20:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb best wat honden in mijn wijk. Sommige zijn verschrikkelijk leuk en dan krijgen ze een aai of een knuffel. Andere zijn verschrikkelijke monsters. Eigenlijk denk ik dat de meeste postbodes juist wel dol op dieren zijn.
Grappig, ik ken alle honden (en katten ) in mijn wijk(en). Nog nooit te maken had met agressie. Maar ik spreek ze dan ook altijd vriendelijk toe, dat scheelt wellicht. En ik draag meestal geen schreeuwend oranje-blauw. (Sorry Post NL, ik loop liever in mijn eigen kloffie...).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 22:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, nou, als ik naar mezelf en naar mijn collega's kijk heb ik dat idee niet echt hoor. Ja, hun eigen huisdier misschien, maar niet in de bestelling in ieder geval, Ik vertrouw geen enkele hond. Zijn volgens mij ook maar weinig collega's die nog nooit gebeten zijn.
Vind het ook altijd behoorlijk aso, mensen die te beroerd zijn hun hond aan te lijnen. Of zorg anders dat de brievenbus aan het begin van het erf staat of zo.
Ja echt, een teckel in mijn wijk doet alleen vervelend als ik PostNL-kleding draagquote:Op donderdag 4 augustus 2016 01:13 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Grappig, ik ken alle honden (en katten ) in mijn wijk(en). Nog nooit te maken had met agressie. Maar ik spreek ze dan ook altijd vriendelijk toe, dat scheelt wellicht. En ik draag meestal geen schreeuwend oranje-blauw. (Sorry Post NL, ik loop liever in mijn eigen kloffie...).
Ik denk eerder dat je dan gewoon geluk hebt gehad tot nu toe, sommige honden zijn gewoon echt kutbeesten. Tegenwoordig ben ik ook echt niet meer bereid enig risico te nemen. Als ik twijfels heb of het wel veilig is gaat de post gewoon weer mee terug, hadden ze het beest maar moeten aanlijnen, danwel een brievenbus bij het hek moeten plaatsen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 01:13 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Grappig, ik ken alle honden (en katten ) in mijn wijk(en). Nog nooit te maken had met agressie. Maar ik spreek ze dan ook altijd vriendelijk toe, dat scheelt wellicht. En ik draag meestal geen schreeuwend oranje-blauw. (Sorry Post NL, ik loop liever in mijn eigen kloffie...).
Ze zijn vrij flexibel, die gidsen dan hè. Weinig gleufjes waar ze niet (al dan niet dubbelgevouwen of in rolletje) soepeltjes naar binnen glijdenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 16:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Degenen die niet bezorgd kunnen worden, verzamelen op het depot.
Hehequote:Op donderdag 4 augustus 2016 17:17 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Ze zijn vrij flexibel, die gidsen dan hè. Weinig gleufjes waar ze niet (al dan niet dubbelgevouwen of in rolletje) soepeltjes naar binnen glijden
Had met de kleine wijkjes van vandaag meer tassen dan de grote wijken en de sortering was ook iets met peren, maar het was tenminste droogquote:Op donderdag 4 augustus 2016 17:41 schreef madeleine-b het volgende:
Ligt het overigens aan mij, of valt er eigenlijk bar weinig te merken van het zomerdal?
Vooral op de di/do/za kom ik niet onder de "normale" looptijden.. (dus ik plus mij een ongeluk..)
Het is op dinsdag en donderdag niet veel rustiger dan buiten de zomer heb ik het idee. Zaterdag is wel erg rustig, maar dan heb je buiten wel weer HAH. In ieder geval slaan die percentages die van je looptijd afgaan niet op de daadwerkelijke hoeveelheid post. En op zaterdag gaat er hier evenveel procent af als op di t/m vrij. terwijl dit eerst niet het geval zou zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 17:41 schreef madeleine-b het volgende:
Ligt het overigens aan mij, of valt er eigenlijk bar weinig te merken van het zomerdal?
Vooral op de di/do/za kom ik niet onder de "normale" looptijden.. (dus ik plus mij een ongeluk..)
Ja de machine had zijn dag niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:17 schreef gelestipjes het volgende:
alleen had de machine er een puinhoop van gemaakt waardoor het voorbereiden alsnog wel wat langer duurde dan nodig was geweest.
Ja, ze zeggen ook alleen dat er minder post is he, en dat klopt gewoon. Dat hoeft niet persé te betekenen dat je ook veel minder adressen moet aandoen.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik merk ook niks van die zomerdal. Ja de daldagen zijn rustiger. Maar op piekdagen nog steeds voor de meeste adressen wel post. Gewoon 1 in plaats van meerder dan. Had vandaag ook gewoon 1,5 tas + 1 tas pakjes. Normaal 2 tassen + pakjes. Dus veel maakt dat niet uit. Pakjes worden er met rappe schreden meer.
Volgende week geen veronica, dat scheelt wel een hoop.
Ik verwacht trouwens hier nog best wat ikea gidsen retour te doen. Heb nog wat huizen met halve brievenbussen. Kun je buigen wat je wil, maar gaat niet passen.
Op de piekdagen merkte ik deze en vorige week duidelijk dat er minder was, maar in de weken daarvoor (toen het ook al zomerdal was), was er nog weinig van te merken.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen ook alleen dat er minder post is he, en dat klopt gewoon. Dat hoeft niet persé te betekenen dat je ook veel minder adressen moet aandoen.
Ik merk trouwens juist op de daldagen een stuk minder van het zomerdal. Daar zie ik niet heel veel verschil met andere daldagen.
Dat is denk ik ook de grote grap als het gaat over "volumedaling", het aantal stuks mag wat minder zijn, het gewicht is met pakjes en o.a. de loterijenspam redelijk hetzelfde..quote:Op donderdag 4 augustus 2016 18:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen ook alleen dat er minder post is he, en dat klopt gewoon. Dat hoeft niet persé te betekenen dat je ook veel minder adressen moet aandoen.
Ik merk trouwens juist op de daldagen een stuk minder van het zomerdal. Daar zie ik niet heel veel verschil met andere daldagen.
Qua communicatie is het hele smartphone verhaal in ieder geval een case "hoe het niet moet"...quote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dat spreekt natuurlijk tegen met het feit dat je op start moet drukken zodat je teamleider kan zien dat je begonnen bent.
Ja, misschien is het wel geluk hoor. Maar ik heb altijd honden gehad (heb er nu drie) en ik kan vreemde honden altijd aardig goed 'lezen'.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 14:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je dan gewoon geluk hebt gehad tot nu toe, sommige honden zijn gewoon echt kutbeesten. Tegenwoordig ben ik ook echt niet meer bereid enig risico te nemen. Als ik twijfels heb of het wel veilig is gaat de post gewoon weer mee terug, hadden ze het beest maar moeten aanlijnen, danwel een brievenbus bij het hek moeten plaatsen.
Hier idem. Zelfs op dal-dagen merk ik geen verschil.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 17:41 schreef madeleine-b het volgende:
Ligt het overigens aan mij, of valt er eigenlijk bar weinig te merken van het zomerdal?
Vooral op de di/do/za kom ik niet onder de "normale" looptijden.. (dus ik plus mij een ongeluk..)
Via je contactpersoon bij postnl waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 10:59 schreef Raymond-711 het volgende:
Samen met aan aantal andere collega's werk ik via een wsw bedrijf en doen we een aantal wijken in opdracht van PostNL. Graag zou ik de sortering toch echt anders willen in mijn wijk (het is vaak echt niet logisch) in verband met loop route. Weet iemand of ik dit ergens kan aangeven ? Ik heb namelijk ook nergens de mogelijkheid om in te loggen op PostNL. Ik merk ook dat de sortering sowieso vaak niet klopt wat betreft de straatnamen.
Ja dat klopt, maar ik krijg dan een kort antwoord dat deze het zelf ook niet kan aanpassen. Dus daar houd het voor mij op.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Via je contactpersoon bij postnl waarschijnlijk.
Ik zit er ook mee te spelen, nou ja, het is meer een soort gevecht. Weet jij toevallig het antwoord hierop? Als je de telefoon aanzet krijg je op een gegeven moment een soort screensaver foto te zien met linksonder de tijd en de datum. Weet jij hoe ik daarvandaan op een snelle manier op de startpagina terecht kom? Volgens de (overigens niet bijgeleverde, ik moest 'm van internet plukken) gebruiksaanwijzing zou het met dat rondje midden onderaan je toestel moeten kunnen, maar die doet niks bij mij. Het vierkantje zou een lijst met recent gebruikte apps moeten tonen, maar die doet 't ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:14 schreef Thomas-sama het volgende:
De Huawei Y5 is hier binnen, effe ermee spelen
Ik zat met hetzelfde probleem weet alleen niet meer hoe ik eruit kwam.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zit er ook mee te spelen, nou ja, het is meer een soort gevecht. Weet jij toevallig het antwoord hierop? Als je de telefoon aanzet krijg je op een gegeven moment een soort screensaver foto te zien met linksonder de tijd en de datum. Weet jij hoe ik daarvandaan op een snelle manier op de startpagina terecht kom? Volgens de (overigens niet bijgeleverde, ik moest 'm van internet plukken) gebruiksaanwijzing zou het met dat rondje midden onderaan je toestel moeten kunnen, maar die doet niks bij mij. Het vierkantje zou een lijst met recent gebruikte apps moeten tonen, maar die doet 't ook niet.
Ik doe het via een omweg. Op die schermfoto swipe ik naar boven, en dan verschijnt er een keuzemenuutje. Dan tik ik op iets willekeurigs (bijv. Instellingen) en dan linksonder op het driehoekje. Dan verschijnt het hoofdbureaublad. Maar dat zou toch korter moeten kunnen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:30 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Ik zat met hetzelfde probleem weet alleen niet meer hoe ik eruit kwam.
Waarschijnlijk de power knop ingedrukt houden ofso?
Dank je wel, zo werkt het ook. Ik zat steeds op en neer te vegen, maar het moet dus van links naar rechts.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Kan je niet die screensaver wegvegen. Bij de meeste merken schuif je hem van het scherm af om het scherm te ontgrendelen. Dat rondje werkt normaal alleen als het scherm al ontgrendeld is.
Bedoel je die pincode die je elke keer als je de app opnieuw opstart in moet voeren? Nee die zal je elke keer opnieuw moeten invoeren, ik laat gewoon de app open staan en als ik dan een pakketje moet scannen hoef ik niet opnieuw mijn pincode in te voeren maar kan ik gelijk scannen.quote:Meteen nog een vraagje: Is het ook mogelijk de telefoon zo in te stellen dat hij van bijv. Mijn Werk het wachtwoord onthoudt? (zoals dat op de computer ook kan met bijv. Firefox?) Nu moet ik 'm steeds opnieuw invoeren.
In China? Dan hoop ik voor je dat die eind augustus binnen is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:38 schreef V__L_N het volgende:
Wanneer moeten jullie beginnen met scannen?
Wij eind augustus, heb net vanmorgen mijn china phone besteld voor 40euro.
30 augustus, maar eerste maand alleen start/stop knop.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:38 schreef V__L_N het volgende:
Wanneer moeten jullie beginnen met scannen?
Wij eind augustus, heb net vanmorgen mijn china phone besteld voor 40euro.
En valt het mee of tegen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:41 schreef the_X het volgende:
Wij zijn nu al zo een week of 2 bezig met scannen.
Vast wel en anders nog een maand start en stop drukken. Daar kan best wat dagen vanaf. (M'n eerste vergoeding komt ook pas eind augustus, dus blijkbaar vind de postnl dat zelf ook)quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
In China? Dan hoop ik voor je dat die eind augustus binnen is.
Dat inderdaad hier ook, maar volgens mij zitten wij in het zelfde gebied.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:20 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
30 augustus, maar eerste maand alleen start/stop knop.
doen wij inmiddels alweer een paar wekenquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:38 schreef V__L_N het volgende:
Wanneer moeten jullie beginnen met scannen?
Wij eind augustus, heb net vanmorgen mijn china phone besteld voor 40euro.
Ik dacht dat het idee was dat je hem precies voor de deur van de klant moest scannen. Gaan de tc's niet stuiteren als je dit doet dan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 18:52 schreef the_X het volgende:
Gelukkig als de app niet wil scannen (of het regent en je wilt je telefoon niet verzuipen (je kan dus na je wijk in principe alle pakjes afvinken) kan je hem "handmatig" een "status" geven, het enige verschil hiermee is dat als je een pakketje scant hij automatisch de status op "afgeleverd" zet en als je hem "handmatig" aanklikt je er zelf nog een "status" aan moet geven.
Je kan trouwens gescande pakketjes na het scannen nog 10 minuten een andere "status" geven bv. bij de buren of naar pakketten.
Het is gewoon gewenning, ik weet niet of jullie je wijk ook al moeten starten maar het is hierop gewoon een uitbreiding.
Bij mij werkt het redelijk snel, 3 tot 5 seconden wachten als je de app voor je eerste wijk aan zet maar daarna mede door het open laten staan geen echte vertragingen. Misschien dat dit aan de telefoon ligt (ikzelf gebruik gewoon mijn eigen OnePlus One) of aan het mobiele netwerk?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:11 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht dat het idee was dat je hem precies voor de deur van de klant moest scannen. Gaan de tc's niet stuiteren als je dit doet dan?
We moeten hier vanaf de 30ste start en stop gebruiken. De mensen die hier al wat mee gespeeld hebben zeggen dat het een verschrikkelijk trage boel is.
Nee, ik bedoel dat je steeds bij Mijn PostNL je emailadres en wachtwoord moet invullen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 17:33 schreef the_X het volgende:
[..]
Bedoel je die pincode die je elke keer als je de app opnieuw opstart in moet voeren? Nee die zal je elke keer opnieuw moeten invoeren, ik laat gewoon de app open staan en als ik dan een pakketje moet scannen hoef ik niet opnieuw mijn pincode in te voeren maar kan ik gelijk scannen.
Vreemd, je hebt nog geen pincode aan hoeven maken en die een keer te hebben moeten bevestigen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat je steeds bij Mijn Werk je emailadres en wachtwoord moet invullen.
Jawel, ik bedoel ook eigenlijk Mijn PostNL en niet Mijn Werkquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 23:56 schreef the_X het volgende:
[..]
Vreemd, je hebt nog geen pincode aan hoeven maken en die een keer te hebben moeten bevestigen?
Op de PC niet. Daar is het met elkaar verweven.quote:
Op de PC hebben beide sites dezelfde inlogpagina, met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Op de smartfoon niet.quote:Op zondag 7 augustus 2016 00:01 schreef the_X het volgende:
Volgens mij zijn het daar ook 2 "aparte" delen hoor... Mijn werk is als ik het goed heb je rooster enz en Mijn PostNL toch alle nieuwsberichten?
Daarvoor zou ik gewoon in een browser venster naar Mijn PostNL gaan en daar inloggen met behoud van login.
Ik vraag me alleen wel af of ze de zomertijden blijven houden tot januari ipv t/m week 35...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:08 schreef Nick-GizMo het volgende:
Tijden passen ze dit jaar niet meer aan
Volume blijft dalen, maar vanwege het extra werk is tijden veranderen niet nodig.
Prima, ik gebruik de + knop wel
Tijden blijven zo tot januari, ik denk dat je dan wel weer bezig bent?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:45 schreef Globetrottertje het volgende:
Gelukkig heb ik nog vakantie. Hoef ik mij niet aan de zomer daltijden te ergeren.
Ik heb nog een week vakantie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Tijden blijven zo tot januari, ik denk dat je dan wel weer bezig bent?
Volgens mij bedoelen ze niet de zomerdaltijden hoor, maar de tijden van voor het zomerdal. Normaal zouden die worden aangepast 2 keer per jaar, vanwege de daling van de post, dat is in januari of zo al gebeurd, dat zou later dit jaar nog een keer gedaan worden, maar daar zien ze nu vanaf omdat je wel meer tijd kwijt bent door de invoering van de smartphone. Zomerdaltijden zijn tm week 35quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Tijden blijven zo tot januari, ik denk dat je dan wel weer bezig bent?
Ja precies, las over zomerdal heen bij de post van globetrottertjequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze niet de zomerdaltijden hoor, maar de tijden van voor het zomerdal. Normaal zouden die worden aangepast 2 keer per jaar, vanwege de daling van de post, dat is in januari of zo al gebeurd, dat zou later dit jaar nog een keer gedaan worden, maar daar zien ze nu vanaf omdat je wel meer tijd kwijt bent door de invoering van de smartphone. Zomerdaltijden zijn tm week 35
Hier zijn ook een aantal zaterdagse wijken met ruim 20% gekort. Heb de tijd van een wijk bekeken die ik zaterdag moet doen en die is echt onhaalbaar in die uren. Haal het met de normale tijd zelfs nog maar net aan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Nou ja ik krijg 16 minuten voor een wijk waar je 40 minuten over doet op een daldag en 42 minuten over een wijk waar je een uur en vijf minuten over doet op een piekdag. Op zaterdag 2:51 over een wijk waar vier uur voor stond..
Die werden tot nu toe ook maar 1x per jaar aangepast, dus dat ze nu zeggen dat ze er dit keer in september niet nog meer vanaf gaan halen is een beetje rare belofte, want er is nog nooit in september nogmaals tijd afgehaald.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze niet de zomerdaltijden hoor, maar de tijden van voor het zomerdal. Normaal zouden die worden aangepast 2 keer per jaar, vanwege de daling van de post, dat is in januari of zo al gebeurd, dat zou later dit jaar nog een keer gedaan worden, maar daar zien ze nu vanaf omdat je wel meer tijd kwijt bent door de invoering van de smartphone. Zomerdaltijden zijn tm week 35
Ik heb de Huawei Y5, en hier werkt de GPS ook niet goed. Als ik op STOP druk moet íe even nadenken, en dan verschijnt de melding op het scherm dat íe de GPS locatie niet snel genoeg kan bepalen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, ik was nog weer even aan het kijken naar die smartphones (die leagoo z5 heb ik ook wel op het oog trouwens!) en nou zag ik bij de reviews van eentje dat hij erg slecht was qua GPS. Erg traag met locatie bepalen en onnauwkeurig. Dat schijnt toch wel vaker zo te zijn met goedkopere telefoons. Is dat iets dat problemen/gezeur op zou kunnen gaan leveren?
Want ze willen daarmee toch precies kunnen zien waar je een scan hebt uitgevoerd? En als hij dan een verkeerde locatie aangeeft... Zie nu trouwens ook ergens dat dat vaak verbetert als de GPS langer aan staat, dus vandaar waarschijnlijk dat je het aan moet laten staan ipv aan en uit zetten.
Dat niet, maar als ik me goed herinner werden vorig jaar in september de zomertijden zo ongeveer voor vast aangenomen, hier en daar dmv bezwaar nog vijf minuten opgehoogd, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die werden tot nu toe ook maar 1x per jaar aangepast, dus dat ze nu zeggen dat ze er dit keer in september niet nog meer vanaf gaan halen is een beetje rare belofte, want er is nog nooit in september nogmaals tijd afgehaald.
Dat hoef je niet meer door te geven he, ze kunnen je immers gewoon volgenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons ook. En dit jaar werd bij ons in de zomerdal er bij bepaalde wijken onterect wel 40% afgehaald. Als dat zo door blijft gaan, blijft er niets meer ovee. Begin je met 0 uur en dan geef je op hoelang je erover gedaan hebt. Op zich is dat nog niet zo erg. Als je je tijd maar zonder morren krijgt.
Al durven ze daar niet voor uit te komenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat hoef je niet meer door te geven he, ze kunnen je immers gewoon volgen
Slaat inderdaad nergens op; alsof je op een zaterdag met huis-aan-huis een uur eerder klaar kunt zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons ook. En dit jaar werd bij ons in de zomerdal er bij bepaalde wijken onterect wel 40% afgehaald. Als dat zo door blijft gaan, blijft er niets meer ovee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |