precies, maar dat laatste maken anderen ervan, wanneer je gewoon wel alle klanten aanneemt, maar enkel niet in die buurt wil komen. Bijvoorbeeld 'heel Utrecht, behalve schilderswijk' of 'Amsterdam, behalve zuid-oost'.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Onzin. Je kunt prima zeggen dat je niet in transvaal wilt werken omdat het onveilig is. Maar niet "ik werk niet voor kankermarokkanen".
Nou, eigenlijk niet. Want hoe dom is dat nou.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij wilt het iets te gretig goedpraten. Dat mag ook.
Als iemand inderdaad zo schrijft en praat zou ik niet eens een offerte bij hem opvragenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik zie wel overeenkomsten tussen deze tekst en dat verslag van dat gesprek met hem. Nu kan het natuurlijk zijn dat beiden door Google Translate zijn gehaald, maar als ik die foto van hem zie (discriminatie!) dan wil ik wel geloven dat hij net zo praat als dat hij schrijft, en in dat geval zou dat verslag van dat gesprek dus niet krom opgeschreven zijn, maar letterlijk de woorden zijn die hij heeft uitgesproken.
Ik heb het extreem gemaakt door "kankermarokkanen" te typen, maar dit is wat hij min of meer gezegd heeft. Mensen met abnormale namen zoals Osama en Saddam. Je kunt prima onderscheid maken op basis van woonwijk. Zat advertenties waarin staat dat ze geen handel drijven met mensen uit Nigeria bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:37 schreef Manke het volgende:
[..]
precies, maar dat laatste maken anderen ervan, wanneer je gewoon wel alle klanten aanneemt, maar enkel niet in die buurt wil komen. Bijvoorbeeld 'heel Utrecht, behalve schilderswijk' of 'Amsterdam, behalve zuid-oost'.
Leuk experiment om op Marktplaats te doen, kijken hoe snel de racismekaart wordt getrokken.
Verzekeringen maken ook onderscheid op basis van postcodes.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb het extreem gemaakt door "kankermarokkanen" te typen, maar dit is wat hij min of meer gezegd heeft. Mensen met abnormale namen zoals Osama en Saddam. Je kunt prima onderscheid maken op basis van woonwijk. Zat advertenties waarin staat dat ze geen handel drijven met mensen uit Nigeria bijvoorbeeld.
Klinkt alsof het niet helemaal goed gaat met Martijn.quote:
Martijn heeft gewoon schijt:pquote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:46 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Klinkt alsof het niet helemaal goed gaat met Martijn.
Mooie uitdrukking. Daarmee kun je op een semi-grappige manier laten merken dat je klachten over racisme eigenlijk maar gewoon gezeur vindt.quote:
dus ik werk niet voor mensen uit nigeria mag, maar ik werk niet voor marrokanen mag niet? En als het verbasterd is naar mensen met bepaalde namen mag het ook niet?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb het extreem gemaakt door "kankermarokkanen" te typen, maar dit is wat hij min of meer gezegd heeft. Mensen met abnormale namen zoals Osama en Saddam. Je kunt prima onderscheid maken op basis van woonwijk. Zat advertenties waarin staat dat ze geen handel drijven met mensen uit Nigeria bijvoorbeeld.
nee, dat je desbetreffende klachten over vermeend racisme gezeur vind. Net dat tikje nuance mag ook wel eens.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooie uitdrukking. Daarmee kun je op een semi-grappige manier laten merken dat je klachten over racisme eigenlijk maar gewoon gezeur vindt.
Kwestie van perspectief.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
nee, dat je desbetreffende klachten over vermeend racisme gezeur vind. Net dat tikje nuance mag ook wel eens.
dat maak jij ervan. Als het een racist was, dan had hij er niet eens zaken mee gedaan en nooit de negatieve ervaringen opgedaan waar hij over spreekt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welke 'ze'quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:52 schreef Manke het volgende:
Je ziet het ook op Marktplaats, veel mensen discrimineren op slecht taalgebruik, maar dat is niet makkelijk uit te vergroten voor een rtl nieuwsbericht, misschien gaan ze dat ook uitlokken, kan men weer zien hoe racistisch we zijn.
sommigen roepen het te snel, terwijl daar helemaal geen sprake van is.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooie uitdrukking. Daarmee kun je op een semi-grappige manier laten merken dat je klachten over racisme eigenlijk maar gewoon gezeur vindt.
Laat ik het dan zo zeggen: de uitdrukking 'de racismekaart trekken' wordt vooral gebruikt door figuren die racisme niet echt een probleem vinden. Want ja, 'anders rot je maar op', of zoiets.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 13:55 schreef Murdera het volgende:
[..]
nee hoor. Vaak bepaald namelijk de context het subjectieve perspectief.
Ja,ja dat was positief.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:42 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar dat was dan nog positief neem ik aan.
Ik snap niet zo goed wat sommige mensen mankeert om een "bedrijf" actief ten gronde te willen richten zonder er zelf mee te maken te hebben gehad.
Hetzelfde als toen de hele gay-community een negatieve review achter liet bij een bedrijf dat discrimineerde zonder dat ze er zelf persoonlijk bij betrokken te zijn geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |