quote:
Op zaterdag 23 juli 2016 02:04 schreef GOLDFIN9ER het volgende:Zijn jullie allemaal te stom om te googelen of zo?
Inschrijven bij de Kamer van Koophandel
Afbeelding
Deze veelgestelde vraag beantwoorden we aan de hand van de subvragen:
Wanneer moet ik me inschrijven bij de Kamer van Koophandel?
Wanneer ziet de Kamer van Koophandel mij als ondernemer?
Wat kan ik voorbereiden?
Ik heb me ingeschreven, wat nu?
Wanneer moet ik me inschrijven bij de Kamer van Koophandel
Je moet je inschrijven bij de Kamer van Koophandel, als zij jou als ondernemer zien. Zien ze je niet als ondernemer, dan kun je je ook niet inschrijven. Zeggen dat je als ‘zelfstandige' of ‘ZZP'er' begint, is niet voldoende. Deze begrippen bestaan immers niet. Althans niet voor de Kamer van Koophandel of de Belastingdienst. Deze instanties maken grofweg onderscheid tussen ondernemers en werknemers. Of zij jou als ondernemer zien, is vaak bepalend voor de regels die op jou van toepassing zijn. Hier lees je meer over wanneer jij door wie als ondernemer gezien wordt.
Het is een veelgehoorde misvatting dat het een keuze is of je je wel of niet inschrijft bij de Kamer van Koophandel. Vanaf gemiddeld 15 uur per week kun je en is het bovendien verplicht om je in te schrijven.
Dat is een richtlijn; als je 15 uur per week aan een bedrijfje bezig bent, is de kans groot dat je aan de voorwaarden voldoet en je dus moet inschrijven. "Vanaf gemiddeld" in jouw tekst die niet bij de KvK vandaan komt, geeft ook al aan dat het geen harde eis is.
De KvK geeft zelf de eisen op de website aan, zoals iemand hier al eerder citeerde:
https://www.kvk.nl/inschr(...)van-een-onderneming/Urencriterium valt daar niet onder.
[ Bericht 0% gewijzigd door Waterdrinker op 23-07-2016 10:21:17 ]