quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- op bezoek bij vriendinnetje (in de 4e klas vwo) gevraagd door haar vader of ik Nederlands praat. Dit is al ontelbaar keer voorgevallen
- ontelbare keren geweigerd bij clubs. (alleen leden - het is al vol - privé feest) en 10 minuten later mogen blanke jongens wel naar binnen. Waarvan ik wist dat ze ook geen lid waren.
- 2x cv ingestuurd, met mijn naam erop --> geweigerd, met initialen --> uitgenodigd
- in een winkel komen en direct in de gaten worden gehouden
- ik heb zelf in een winkel gewerkt, en werd toen door een collega gewezen op 2 donkere jongens, die binnenkwamen. 'Hou hen extra in de gaten'. Ik vraag nog waarom, omdat ik dacht dat ze misschien eerder hadden gestolen ofzo. Maar nee, omdat ze buitenlanders waren. Toen ik haar wees op mijn kleur, wist ze even niet wat te zeggen.
- tijdens de studie, niet in studiegroep opgenomen door een paar Zeeuwen, omdat die liever geen tamil () in hun groep hadden
- en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Meestal krijg ik dan inderdaad als opmerking, maar dat valt toch wel mee... Nee, dat valt niet mee. Het voelt klote en went niet.
Ik heb ze niet echt om uitleg gevraagd. Weet je wat het klote daarvan is: alle buitenlanders kwamen toch weer bij elkaar in 1 groep. Niet omdat we dat zelf wilden of hadden uitgezocht. En dan hoor je achteraf weer zeggen, ja jullie integreren ook niet....quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:59 schreef Saind het volgende:
[..]
Leg dat van dat tamil eens uit? Ik dacht dat dat sri Lanka was niet Walcheren
Als je het zo stelt wordt iedereen wel eens gediscrimineerd. Ik ben ook wel eens een club niet binnen gekomen en iemand anders wel. Ik ben ook wel eens geweigerd in een groepje tijdens de studie.Mijn CV leidt ook niet altijd tot een gesprek. En verder is het etnisch profileren. "Buitenlanders" zijn nu relatief vaker betrokken bij winkeldiefstal.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- op bezoek bij vriendinnetje (in de 4e klas vwo) gevraagd door haar vader of ik Nederlands praat. Dit is al ontelbaar keer voorgevallen
- ontelbare keren geweigerd bij clubs. (alleen leden - het is al vol - privé feest) en 10 minuten later mogen blanke jongens wel naar binnen. Waarvan ik wist dat ze ook geen lid waren.
- 2x cv ingestuurd, met mijn naam erop --> geweigerd, met initialen --> uitgenodigd
- in een winkel komen en direct in de gaten worden gehouden
- ik heb zelf in een winkel gewerkt, en werd toen door een collega gewezen op 2 donkere jongens, die binnenkwamen. 'Hou hen extra in de gaten'. Ik vraag nog waarom, omdat ik dacht dat ze misschien eerder hadden gestolen ofzo. Maar nee, omdat ze buitenlanders waren. Toen ik haar wees op mijn kleur, wist ze even niet wat te zeggen.
- tijdens de studie, niet in studiegroep opgenomen door een paar Zeeuwen, omdat die liever geen tamil () in hun groep hadden
- en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Meestal krijg ik dan inderdaad als opmerking, maar dat valt toch wel mee... Nee, dat valt niet mee. Het voelt klote en went niet.
Trump is een lijp, maar Clinton is een engnek. Die wil alleen president worden om de eerste vrouw te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Clinton of Trump dat doet me denken aan gigantdouce vs turdsandwich.
Tja, als jij wel eens geweigerd worden wil vergelijken met stelselmatig geweigerd worden, dan denk ik dat het geen zin heeft om hierover verder te praten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als je het zo stelt wordt iedereen wel eens gediscrimineerd. Ik ben ook wel eens een club niet binnen gekomen en iemand anders wel. Ik ben ook wel eens geweigerd in een groepje tijdens de studie. En verder is het etnisch profileren. "Buitenlanders" zijn nu relatief vaker betrokken bij winkeldiefstal.
Kan heel klote voelen ja, maar om dan de racisme kaart te brengen..
Naïef opper.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als je het zo stelt wordt iedereen wel eens gediscrimineerd. Ik ben ook wel eens een club niet binnen gekomen en iemand anders wel. Ik ben ook wel eens geweigerd in een groepje tijdens de studie.Mijn CV leidt ook niet altijd tot een gesprek. En verder is het etnisch profileren. "Buitenlanders" zijn nu relatief vaker betrokken bij winkeldiefstal.
Kan heel klote voelen ja, maar om dan de racisme kaart te spelen..
Ik heb 2 jaar in die winkel gewerkt, de enige diefstallen daar werden gepleegd door blanken. Ik kon niet zien of het allochtonen of autochtonen waren, toch ging ik niet elke blanke met argusogen bekijken.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als je het zo stelt wordt iedereen wel eens gediscrimineerd. Ik ben ook wel eens een club niet binnen gekomen en iemand anders wel. Ik ben ook wel eens geweigerd in een groepje tijdens de studie.Mijn CV leidt ook niet altijd tot een gesprek. En verder is het etnisch profileren. "Buitenlanders" zijn nu relatief vaker betrokken bij winkeldiefstal.
Kan heel klote voelen ja, maar om dan de racisme kaart te spelen..
Je hebt schijnbaar ook Tamil's in India.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:59 schreef Saind het volgende:
[..]
Leg dat van dat tamil eens uit? Ik dacht dat dat sri Lanka was niet Walcheren
Je hebt toch een heel succesvol leven Don. Ik vind het vervelend als er overal iets achter wordt gezocht en altijd iemand anders schuld moet hebben. Ik denk dat ik ook raar aan wordt gekeken als ik een Turks theehuis instap.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:04 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Tja, als jij wel eens geweigerd worden wil vergelijken met stelselmatig geweigerd worden, dan denk ik dat het geen zin heeft om hierover verder te praten.
Heb hier een paar keer mensen betrapt zien worden en dat waren wel negers.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar in die winkel gewerkt, de enige diefstallen daar werden gepleegd door blanken. Ik kon niet zien of het allochtonen of autochtonen waren, toch ging ik niet elke blanke met argusogen bekijken.
Zelfs daarin is verschil. Berbers zijn vaak meer prima dan andere Marokkanenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:08 schreef Caland het volgende:
Eigenlijk kan je alleen Marokkanen niet vertrouwen. De rest valt wel mee
Gr gr
Sowieso een neger met een slechte smaak dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:09 schreef Saind het volgende:
[..]
Heb hier een paar keer mensen betrapt zien worden en dat waren wel negers.
Kan natuurlijk ook dat ze betrapt werden omdat er beter op ze gelet wordt.
En zag laatst een neger van 15 ofzo een fles JW red stelen en bij het wegsprinten vol op z'n plaat gaan. Best leuk
Goh. Ik kan me niet herinneren dat ik iemand ergens de schuld van geef. Ik geef aan wat mij is overkomen en hoe dat voelt. Ik haal in 99% van de gevallen mijn schouders op en ga verder. Ik weet alleen niet of ik zo ook reageer als ik merk dat het mijn kinderen overkomt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je hebt toch een heel succesvol leven Don. Ik vind het vervelend als er overal iets achter wordt gezocht en altijd iemand anders schuld moet hebben. Ik denk dat ik ook raar aan wordt gekeken als ik een Turks theehuis instap.
Die hier zitten zijn toch vooral Berbers? Ik dacht dat het juist andersom was.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:10 schreef Saind het volgende:
[..]
Zelfs daarin is verschil. Berbers zijn vaak meer prima dan andere Marokkanen
Dat dacht ik ook.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Die hier zitten zijn toch vooral Berbers? Ik dacht dat het juist andersom was.
Kan me vergissen. Mn buren zijn iig berbers en die zijn echt top. Krijg altijd eten van ze als ze bbqenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Die hier zitten zijn toch vooral Berbers? Ik dacht dat het juist andersom was.
Ja daarom beide wil je niet aan de knoppen van een atoombom hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:03 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Trump is een lijp, maar Clinton is een engnek. Die wil alleen president worden om de eerste vrouw te kunnen zijn.
Jij geeft net aan dat de pa van jouw vriendinnetje, clubs, werkgevers, winkels en studiegenoten jou discrimineren.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Goh. Ik kan me niet herinneren dat ik iemand ergens de schuld van geef. Ik geef aan wat mij is overkomen en hoe dat voelt. Ik haal in 99% van de gevallen mijn schouders op en ga verder. Ik weet alleen niet of ik zo ook reageer als ik merk dat het mijn kinderen overkomt.
Klopt. En geef ik ze ergens de schuld van, behalve dat zij mij een klotegevoel bezorgden?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Jij geeft net aan dat de pa van jouw vriendinnetje, clubs, werkgevers, winkels en studiegenoten jou discrimineren.
Ze zijn schuldig aan discriminatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Klopt. En geef ik ze ergens de schuld van, behalve dat zij mij een klotegevoel bezorgden?
Je begint te stellen, je bent toch succesvol en waarom moet iemand altijd ergens de schuld van hebben. Als ik zou falen zou ik hen niet als schuldige aanwijzen, maar dat zij op dat moment schuldig waren aan discriminatie en wellicht racisme dat staat buiten kijf.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:20 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ze zijn schuldig aan discriminatie.
Ik ben ook katholiek...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:23 schreef opperkleurder het volgende:
Overigens valt dit allemaal in het niet wat ik en mijn ouders hebben meegemaakt vanwege het simpele feit dat wij katholiek zijn. Maar ja daar zal je nooit iemand over horen
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:16 schreef napoleonfour het volgende:
Sowieso alle berbers terug naar turkije.
Sowieso heel veel import daar. Zijn maar weinig mensen die al generaties Luxemburger zijn. Kom regelmatig met mensen uit Luxemburg in aanraking en bijna niemand heeft geen gemengde relatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:25 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]
Wist niet dat er zoveel Portugezen in Luxemburg waren.
Zijn er niet. Gewoon weinig anders want wie wil er in godsnaam naar Luxemburgquote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:25 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Je hebt het niet helemaal getroffen he
Een derde van de buitenlanders is Portugees daar. Toch zo'n 70.000 mensen, zijn daarnaast 20.000 Italianen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:30 schreef Saind het volgende:
[..]
Zijn er niet. Gewoon weinig anders want wie wil er in godsnaam naar Luxemburg
Die Italianen in België zitten vooral in de mijnstreek. Reed tijdens het EK door Genk, daar zag je meer Italiaanse vlaggen dan Belgische.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:25 schreef napoleonfour het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Je hebt het niet helemaal getroffen he
Er is een heus Nederlands Australië-emigratieforum, kwam ik gisteren achterquote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:39 schreef DonRaja het volgende:
Waar wonen eigenlijk de meeste Nederlanders buiten Nederland?
Ik zou denken aan de usual suspects:
- België
- Duitsland
- Frankrijk
- Canada
- Australië
- VS
Wanneer ga jij naar Australië?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Er is een heus Nederlands Australië-emigratieforum, kwam ik gisteren achter.
Hangt er vanaf hoeveel generaties je mee telt. Als je het echt hebt over mensen met een paspoort dan zou ik zeggen Duitsland en België.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:39 schreef DonRaja het volgende:
- België
- Duitsland
- Frankrijk
- Canada
- Australië
- VS
GGMM rekent er op dat Stijn Tom niet langer met de schande kan leven dat hij zijn weddenschappen niet nakomt en weg gaat kwijnen in Australiëquote:
Met Nederlandse nationaliteit bedoelde ik inderdaad. Al is dat plaatje van Nap op basis van afkomst dacht ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:42 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel generaties je mee telt. Als je het echt hebt over mensen met een paspoort dan zou ik zeggen Duitsland en België.
goeie kans op canada denk ikquote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:39 schreef DonRaja het volgende:
- België
- Duitsland
- Frankrijk
- Canada
- Australië
- VS
Wat heeft Stijn nou weer (niet) gedaan?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 12:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
GGMM rekent er op dat Stijn Tom niet langer met de schande kan leven dat hij zijn weddenschappen niet nakomt en weg gaat kwijnen in Australië
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |