Ik vind juist jouw reactie een ernstig Calimero gehalte hebben. En het voorbeeld dat je aanhaalt over de inbraak in auto's heeft niks met racisme te maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:29 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Martijn heeft ook allochtone leden gehad Ron. Het gaat mij puur om het feit dat alles wat de schijn van discriminatie jegens 'allochtonen' heeft een podium krijgt, maar discriminatie jegens de 'autochtonen' niet mag worden benoemd. Dan moet je je niet aanstellen.
Voel jij je gediscrimineerd als blanke dan? Ik nog nooitquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:29 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Martijn heeft ook allochtone leden gehad Ron. Het gaat mij puur om het feit dat alles wat de schijn van discriminatie jegens 'allochtonen' heeft een podium krijgt, maar discriminatie jegens de 'autochtonen' niet mag worden benoemd. Dan moet je je niet aanstellen.
Misschien moeten die het ook eens gaan benoemen dan. Want dat doet de blanke man namelijk nooit.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:29 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ik voel het niet zo. Maar het gebeurt wel degelijk. Wij krijgen van een hoop de schuld. Veelal van Mo en Ali of wat gelegenheidsnegers ala Sylvana en dat soort meuk.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:31 schreef Saind het volgende:
[..]
Voel jij je gediscrimineerd als blanke dan? Ik nog nooit
Discriminatie heb ik het over, niet racisme. Bij racisme ga je uit van het ras, bij discriminatie maak je onderscheid hetgeen gebeurt. en ja het is Calimero gedrag, hetzelfde wat die mensen ook doen. Je kan ook denken nou daar geef ik geen centjes uit, maar nee, mevrouw moet gelijk voldoen aan het publicatieplicht.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:31 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vind juist jouw reactie een ernstig Calimero gehalte hebben. En het voorbeeld dat je aanhaalt over de inbraak in auto's heeft niks met racisme te maken.
Ja, ik kreeg een functie niet omdat ze liever een niet-westers persoon hadden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:31 schreef Saind het volgende:
[..]
Voel jij je gediscrimineerd als blanke dan? Ik nog nooit
Op welke manier worden blanke mannen dan gediscrimineerd in NL? Geen trollvraag, gewoon echt interesse.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien moeten die het ook eens gaan benoemen dan. Want dat doet de blanke man namelijk nooit.
Maar die reactie van webstick is natuurlijk buiten alle proporties. Wat een schande.
Jij hebt het duidelijk nog nooit persoonlijk meegemaakt. Dat blijkt wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:34 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Discriminatie heb ik het over, niet racisme. Bij racisme ga je uit van het ras, bij discriminatie maak je onderscheid hetgeen gebeurt. en ja het is Calimero gedrag, hetzelfde wat die mensen ook doen. Je kan ook denken nou daar geef ik geen centjes uit, maar nee, mevrouw moet gelijk voldoen aan het publicatieplicht.
[..]
Ja, ik kreeg een functie niet omdat ze liever een niet-westers persoon hadden.
Mogen niet trouwen met moslimvrouwen van de moslimgemeenschap.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Op welke manier worden blanke mannen dan gediscrimineerd in NL? Geen trollvraag, gewoon echt interesse.
Zie eronder, nee dat is absoluut niet persoonlijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:35 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk nog nooit persoonlijk meegemaakt. Dat blijkt wel.
Uhm, dat mag ik als niet-moslim ook niet. Next.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:36 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mogen niet trouwen met moslimvrouwen van de moslimgemeenschap.
Zowel keihard als indirect.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:36 schreef kapiteintje het volgende:
Verder kan ik me niet zoveel voorbeelden bedenken Don. Maargoed, wat is discriminatie? Hebben mensen jou ooit keihard geweigerd omdat je donker was? Vaak zal het ook onuitgesproken zijn.
Wat voor functie?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:34 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Discriminatie heb ik het over, niet racisme. Bij racisme ga je uit van het ras, bij discriminatie maak je onderscheid hetgeen gebeurt. en ja het is Calimero gedrag, hetzelfde wat die mensen ook doen. Je kan ook denken nou daar geef ik geen centjes uit, maar nee, mevrouw moet gelijk voldoen aan het publicatieplicht.
[..]
Ja, ik kreeg een functie niet omdat ze liever een niet-westers persoon hadden.
Ik mag mijn hakenkruis tshirt niet meer dragenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Uhm, dat mag ik als niet-moslim ook niet. Next.
Er zijn zo veel quota en emancipatieregelingen dat je als blanke hetero autochtoon wel heel erg goed moet zijn om een baan te krijgen bij de overheid.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Op welke manier worden blanke mannen dan gediscrimineerd in NL? Geen trollvraag, gewoon echt interesse.
Nou ja, misschien niet zo zeer gediscrimineerd. Maar het gevoel dat Sylvana Simons bijvoorbeeld bij mij oproept, is dat het altijd de schuld is van de blanke Nederlandse man. Het wordt nooit met zoveel woorden gebracht, maar dat gevoel bekruipt mij.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hindoe's mogen dit wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ik mag mijn hakenkruis tshirt niet meer dragen
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Uhm, dat mag ik als niet-moslim ook niet. Next.
Mag ik ook niet. Ik ben niet blank. Next.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:39 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ik mag mijn hakenkruis tshirt niet meer dragen
Beleidsmedewerker bij een gemeente.quote:
Alsof de meeste mensen het verschil herkennen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Swastika is niet hetzelfde als het hakenkruis he.
DAN MOET HET WEL WAAR ZIJN!!1!!!!1quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:43 schreef opperkleurder het volgende:
De swastika, ook wel bekend als het hakenkruis, is een symbool in de vorm van een kruis met aan alle uiteinden een haak. Het is een in de loop van de geschiedenis vaak gebruikt symbool. Zo is het het heiligste teken uit het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het tevens gebruikt in het boeddhisme.
Zelfs Wikipedia ziet geen verschil.
Wikipedia mag je dan ook in geen van je onderzoeken aanhalen als bron. Behalve als je aan de UvA studeert of Stapels heet.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:43 schreef opperkleurder het volgende:
De swastika, ook wel bekend als het hakenkruis, is een symbool in de vorm van een kruis met aan alle uiteinden een haak. Het is een in de loop van de geschiedenis vaak gebruikt symbool. Zo is het het heiligste teken uit het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het tevens gebruikt in het boeddhisme.
Tja, als ze verwachten dat je bij autochtone tokkies thuis moet komen. Kan het wellicht handiger zijn als je zelf ook autochtoon bent. Daarnaast is het bij de overheid en gemeentes meetbaar en vooraf bekend wat voor profielen ze op welke posities willen hebben. Als mij alleen dit maar was overkomen, zou ik een gelukkig mens zijn. Helemaal als ze het gewoon eerlijk zouden zeggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:40 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Beleidsmedewerker bij een gemeente.
Oh. Dan is het zeker waar.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:43 schreef opperkleurder het volgende:
Ja dat eerste was dus niet aan de orde. Was enkel en alleen het uitzoeken van bepaalde nieuwe wetgeving en in hoeverre zij het beleid moesten aanpassen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Tja, als ze verwachten dat je bij autochtone tokkies thuis moet komen. Kan het wellicht handiger zijn als je zelf ook autochtoon bent. Daarnaast is het bij de overheid en gemeentes meetbaar en vooraf bekend wat voor profielen ze op welke posities willen hebben. Als mij alleen dit maar was overkomen, zou ik een gelukkig mens zijn. Helemaal als ze het gewoon eerlijk zouden zeggen.
Ik ben op straat wel eens verbaal aangevallen en fysiek bedreigd door een moslim. Toen in een taxi gestapt (moslim chauffeur) en toen zei mijn belager tegen de chauffeur 'hij is een ongelovige', alsof de chauffeur mij toen niet meer mocht wegvoeren van de belager.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:40 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Mag ik ook niet. Ik ben niet blank. Next.
Wat is er met jou gebeurd dan? Ben nu wel benieuwd.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:44 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Tja, als ze verwachten dat je bij autochtone tokkies thuis moet komen. Kan het wellicht handiger zijn als je zelf ook autochtoon bent. Daarnaast is het bij de overheid en gemeentes meetbaar en vooraf bekend wat voor profielen ze op welke posities willen hebben. Als mij alleen dit maar was overkomen, zou ik een gelukkig mens zijn. Helemaal als ze het gewoon eerlijk zouden zeggen.
Mijn schoonvader werd vorige week nog verbaal aangevallen door een Afrikaan. Hij was een kut Bulgaar omdat hij geen Nederlands sprak ofzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik ben op straat wel eens verbaal aangevallen en fysiek bedreigd door een moslim. Toen in een taxi gestapt (moslim chauffeur) en toen zei mijn belager tegen de chauffeur 'hij is een ongelovige'.
De week daarvoor had ik in de lokale shoarma zaak waar ik na het stappen vaak kom het volgende incident meegemaakt: Dronken man bestelt shoarma, moslim man verdenkt hem van homosensuele toespeling en gaat helemaal over de rooie.
Niet racistisch, wel extreem discriminerend en heeft me echt anders laten denken over de cultuur. Dus ja, ik denk dat wij het ook aan de lopende band (indirect) wel meemaken.
En néé dat praat jouw ervaringen absoluut niet goed. Denk dat donkere mensen inderdaad nog veel gediscrimineerd worden, al is dat met onze generatie gelukkig een stuk minder geworden.
Nee, echt niet. Het hangt gewoon af van je omgeving. Jij zal het als hoogopgeleide minder tegenkomen. Maar ik voetbal bijvoorbeeld regelmatig en kom nog wel eens in een stadion. Het is verre van minder geworden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik ben op straat wel eens verbaal aangevallen en fysiek bedreigd door een moslim. Toen in een taxi gestapt (moslim chauffeur) en toen zei mijn belager tegen de chauffeur 'hij is een ongelovige'.
De week daarvoor had ik in de lokale shoarma zaak waar ik na het stappen vaak kom het volgende incident meegemaakt: Dronken man bestelt shoarma, moslim man verdenkt hem van homosensuele toespeling en gaat helemaal over de rooie.
Niet racistisch, wel extreem discriminerend en heeft me echt anders laten denken over de cultuur. Dus ja, ik denk dat wij het ook aan de lopende band (indirect) wel meemaken.
En néé dat praat jouw ervaringen absoluut niet goed. Denk dat donkere mensen inderdaad nog veel gediscrimineerd worden, al is dat met onze generatie gelukkig een stuk minder geworden.
Perfect geïntegreerde Afrikaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:48 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Mijn schoonvader werd vorige week nog verbaal aangevallen door een Afrikaan. Hij was een kut Bulgaar omdat hij geen Nederlands sprak ofzo.
Don is naar België moeten vertrekken, dat wens je niemand toe.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat is er met jou gebeurd dan? Ben nu wel benieuwd.
Maar is het meer geworden?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Het hangt gewoon af van je omgeving. Jij zal het als hoogopgeleide minder tegenkomen. Maar ik voetbal bijvoorbeeld regelmatig en kom nog wel eens in een stadion. Het is verre van minder geworden.
Ok, dat zal het dan wel zijn. Voetbalstadion, inderdaad. Denk dat je je omgeving er ook wel op selecteert, ik hoef dat soort onzin niet te horen en ik spreek mensen daar ook op aan.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Het hangt gewoon af van je omgeving. Jij zal het als hoogopgeleide minder tegenkomen. Maar ik voetbal bijvoorbeeld regelmatig en kom nog wel eens in een stadion. Het is verre van minder geworden.
Prima vertoevenin België. Je moet gewoon zorgen dat je wekelijks nog in Nederland komt, dan kun je even verbaal los gaan en kan je weer fris terug.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:50 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Don is naar België moeten vertrekken, dat wens je niemand toe.
Op een EK/WK heeft hij wel keuze m.b.t. supporteren.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:50 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Don is naar België moeten vertrekken, dat wens je niemand toe.
We accepteren stijnpsv toch gewoon?quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:54 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
We accepteren stijnpsv toch gewoon?
De mensen die het meest homofoob zijn hebben de grootste issues.quote:
- op bezoek bij vriendinnetje (in de 4e klas vwo) gevraagd door haar vader of ik Nederlands praat. Dit is al ontelbaar keer voorgevallenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat is er met jou gebeurd dan? Ben nu wel benieuwd.
Leg dat van dat tamil eens uit? Ik dacht dat dat sri Lanka was niet Walcherenquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
- op bezoek bij vriendinnetje (in de 4e klas vwo) gevraagd door haar vader of ik Nederlands praat. Dit is al ontelbaar keer voorgevallen
- ontelbare keren geweigerd bij clubs. (alleen leden - het is al vol - privé feest) en 10 minuten later mogen blanke jongens wel naar binnen. Waarvan ik wist dat ze ook geen lid waren.
- 2x cv ingestuurd, met mijn naam erop --> geweigerd, met initialen --> uitgenodigd
- in een winkel komen en direct in de gaten worden gehouden
- ik heb zelf in een winkel gewerkt, en werd toen door een collega gewezen op 2 donkere jongens, die binnenkwamen. 'Hou hen extra in de gaten'. Ik vraag nog waarom, omdat ik dacht dat ze misschien eerder hadden gestolen ofzo. Maar nee, omdat ze buitenlanders waren. Toen ik haar wees op mijn kleur, wist ze even niet wat te zeggen.
- tijdens de studie, niet in studiegroep opgenomen door een paar Zeeuwen, omdat die liever geen tamil () in hun groep hadden
- en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Meestal krijg ik dan inderdaad als opmerking, maar dat valt toch wel mee... Nee, dat valt niet mee. Het voelt klote en went niet.
In dat licht heb ik de Gay games ook nooit echt gesnapt. Doe dan gewoon mee aan de normale Olympische spelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:55 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De mensen die het meest homofoob zijn hebben de grootste issues.
Ik vind het prima, al hoeft zo'n parade van mij ook weer niet. Doe dat lekker thuis. Tongende hetero's op straat zie ik ook liever niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |