Herkenbaarquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 19:49 schreef deadly_kiss het volgende:
Morgen tik ik de 30 aan...
Zonder kindjes![]()
Het is maar een leeftijd maar jemig wat voel ik me kut vandaag!
Het is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen, maar het kan echt nog weken duren voordat het vocht helemaal weg is uit je buik en ook je eierstokken weer een normaal formaat hebben. Totaal heeft mijn zusje een week in het ziekenhuis gelegen en nog 2 weken rustig aan moeten doen thuis voor ze weer aan het werk ging. Haar hele conditie was weg en ze moest echt rustig aan opbouwen qua lopen en huishoudelijke taken. Je kunt er best een poosje zoet mee zijn helaas.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:02 schreef Sam1993 het volgende:
En de overstimulatie klachten zijn weer terug... 3 kwartier geleden preperan tegen de misselijkheid gepakt maat die doet nog niets en mn buik is weer dik en pijnlijk. Bah... Tot wanneer kunnen die klachten aanhouden? Morgen toch maar weer spoed bellen
Ik heb een milde overstimulatie gehad, niet zodanig dat er actie nodig was. Maar wel pijn, ik ben nu bijna acht weken en heb nog steeds af en toe last. En dat is normaal volgens mijn arts.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:02 schreef Sam1993 het volgende:
En de overstimulatie klachten zijn weer terug... 3 kwartier geleden preperan tegen de misselijkheid gepakt maat die doet nog niets en mn buik is weer dik en pijnlijk. Bah... Tot wanneer kunnen die klachten aanhouden? Morgen toch maar weer spoed bellen
Tja, MaJo, het is haar leven en hun keuze. Of ik er wel of niet achter sta is niet zo relevant.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 11:09 schreef MaJo het volgende:
Wat balen voor je zus Kahliemaar misschien is dit het teken dat nog een kindje, hoe moeilijk ook, echt niet voor ze weggelegd is? Wat ik begreep is dat ze er hele nare complicaties van krijgt, is dat het allemaal wel waard?
Aangezien je zelf hier haar verhaal post kun je daar ook reacties op verwachten. Wat je tot nu toe beschrijft klinkt het alsof ze de grenzen overschrijdt van wat haar lichaam eigenlijk aankan. Ik snap heel goed dat de grens steeds iets verder wordt opgeschoven maar daarom is het misschien wel beter dat er nu echt duidelijkheid is, hoe hard en pijnlijk ook. Dat bedoel ikquote:Op zondag 7 augustus 2016 11:30 schreef kahlie het volgende:
[..]
Tja, MaJo, het is haar leven en hun keuze. Of ik er wel of niet achter sta is niet zo relevant.
Ze heeft nare complicaties gehad en daarom wordt normale IVF niet meer ondersteunt, IVF in eigen cyclus vonden ze te weinig kansen hebben en daarom doet ze nu dit traject. Het lijkt erop dat dit traject ook heel weinig kansen geeft en dat is gewoon pijnlijk.
Gelukkig heeft ze wel mijn advies aangenomen om haar lijf wat meer te ondersteunen, dus daar plukt ze dit weekend al de vruchten van. De darmen laten fiks los en ze voelt zich al fitter, dus daar ben ik erg blij mee.
Hoe is t met je zus?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 00:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen, maar het kan echt nog weken duren voordat het vocht helemaal weg is uit je buik en ook je eierstokken weer een normaal formaat hebben. Totaal heeft mijn zusje een week in het ziekenhuis gelegen en nog 2 weken rustig aan moeten doen thuis voor ze weer aan het werk ging. Haar hele conditie was weg en ze moest echt rustig aan opbouwen qua lopen en huishoudelijke taken. Je kunt er best een poosje zoet mee zijn helaas.
En gefeliciteerd! Ik ga duimen voor een mooie knipper over een paar weken.
Sorry, maar wat een botte reactie zeg. Ik zit al een paar dagen op mijn handen...quote:Op zondag 7 augustus 2016 22:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien je zelf hier haar verhaal post kun je daar ook reacties op verwachten. Wat je tot nu toe beschrijft klinkt het alsof ze de grenzen overschrijdt van wat haar lichaam eigenlijk aankan. Ik snap heel goed dat de grens steeds iets verder wordt opgeschoven maar daarom is het misschien wel beter dat er nu echt duidelijkheid is, hoe hard en pijnlijk ook. Dat bedoel ik
Heb je enig idee wat de voorgeschiedenis is van Kahlie's zus? Totaal niet te vergelijken met dobbey's situatie.quote:Op maandag 8 augustus 2016 00:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een botte reactie zeg. Ik zit al een paar dagen op mijn handen...
Hoe zou jij t vinden als iemand tegen jou/over jou zou zeggen als je traject complicaties oplevert of ingewikkelder was en er bijvoorbeeld TESE nodig was: 'nou, misschien een teken dat een kind er gewoon niet in zit, gelukkig wel duidelijkheid'.
Ik sta echt met mijn oren te klapperen, als er iemand hier vaak om begrip en medeleven heeft gevraagd....
Hoe denk je dat zo'n opmerking overkomt op Dobbey bijvoorbeeld?
En voor iemand anders die daadwerkelijk voor die keus staat misschien niet.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:52 schreef MaJo het volgende:
Het gaat erom dat de artsen van Kahlie's zus hebben aangeheven dat het onverantwoord is en gevaarlijk, dat is het enige waar ik op doel. Tuurlijk gun ik haar zus een gezond kindje maar wanneer de gezondheid van haar zus in het geding komt lijkt mij dat persoonlijk de grens
Klopt, het is dan ook mijn meningquote:Op maandag 8 augustus 2016 08:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En voor iemand anders die daadwerkelijk voor die keus staat misschien niet.
Die je brengt als een feitquote:
Maar dat is het punt nu juist. je kunt voor een ander niet bepalen wanneer ze iets moeten accepteren. Of dat nu gaat vergaande lichamelijke gevolgen of om jaloers zijn op je vriendinnen. Nobody's business...quote:Op maandag 8 augustus 2016 02:53 schreef Cygne het volgende:
Mwah, ik denk dat MaJo vooral doelt op de gezondheid van Kahlies zus en dat het weinig te maken heeft met haar eigen kinderwens of jaloezie. Althans, dat is wat ik erin lees.
Maar even heel bot: doet jouw mening er iets toe in dit verhaal? Het is zo intiem, de wens voor een kindje gaat zo diep, dat iemand daarin risico neemt geeft al aan hoe diep de wens is.. daar hoeft een derde toch niets van te vinden?quote:
Dat zeg ik toch juist in mijn tweede alinea? Dat dat zo lastig te bepalen is voor een ander.quote:Op maandag 8 augustus 2016 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maar dat is het punt nu juist. je kunt voor een ander niet bepalen wanneer ze iets moeten accepteren. Of dat nu gaat vergaande lichamelijke gevolgen of om jaloers zijn op je vriendinnen. Nobody's business...
Maar goed, ik ben mijn ei kwijt en ben weer weg.
Dit dus.quote:Op maandag 8 augustus 2016 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Het is gewoon een heel gevoelig onderwerp.
Ik denk niet dat het hier van wie dan ook de bedoeling is om mensen te kwetsen.
Bedankt voor je lieve reactie, het is absoluut niet de bedoeling om mensen te beledigenquote:Op maandag 8 augustus 2016 22:58 schreef kahlie het volgende:
Dames,
Het was niet mijn bedoeling om een discussie te ontketenen. Even voor de duidelijkheid: er is hier vaker gevraagd hoe ik, persoonlijk, denk over het traject van mijn zus en welke afwegingen ik zou maken. Deze zijn anders dan die van mijn zus, maar ik respecteer haar mening en zij heeft het recht te kiezen wat zij met haar leven (en gezondheid) doet.
Ik denk niet dat de artsen de huidige behandeling onverantwoord en gevaarlijk vinden, maar ik weet wel dat niet elke arts dezelfde risico afweging maakt. Ook hier geldt: artsen zijn mensen en maken hun eigen keuzes en afweging.
Ik snap dat het niemands bedoeling is om elkaar te kwetsen als het gaat om die afwegingen en dat mensen daar een mening over hebben.
Zelf post ik vooral omdat ik graag meer kennis op doe (vandaar soms vragen), om meer begrip te kunnen kweken en natuurlijk ook om anderen te helpen en een hart onder de riem te steken. Naast zus van, wat altijd moeilijk blijft, is het voor mij ook pittig dat ik nog steeds niet mag beginnen aan mijn eigen kinderwens ook al ben ik inmiddels ook al een aantal jaren over de 30. Ik heb heel veel aan jullie en ik vind meeposten heel waardevol en ben erg dankbaar voor jullie.
jup!, dus ik sta in de duimstand voor de rest!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:57 schreef MaJo het volgende:
Hier afwachten tot ik ongesteld word voor de eerste IUI. Kan nog wel even duren (ik denk een week of 3) dus voorlopig niet veel te melden
Is jouw vriend nu al weg?
Is ie weer zo lang weg of dit keer korter? Wel balen hoor steeds die periodes dat ie weg isquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
jup!, dus ik sta in de duimstand voor de rest!
10 weekjes deze keer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is ie weer zo lang weg of dit keer korter? Wel balen hoor steeds die periodes dat ie weg is
Voor mij mag je stoppen, ik voel een ongesteldheid aankomenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:40 schreef Barreltje het volgende:
zeg.. voor wie moeten de duimen nu draaien?
wie is er nog concrete bezig met pogingen?
Ik ben het overzicht even kwijt geloof ik..
Dan kan ik me voorstellen dat even een rustpauze wel uitkomtquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
10 weekjes deze keer.
in dit geval is het wel even OK. 3 x IUI gehad.. nu even relaxen.. dan weer 3x IUI en daarna evt IVF/ICSI.. even pas op de plaats is best prima.. kan ik ook even met de maatschappelijk werkster het eea mental aanpakken
Begrijpelijk om dan een pauze te nemen. Waar gaan jullie heen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Voor mij mag je stoppen, ik voel een ongesteldheid aankomen.
Wij gaan even voor een pauze. We gaan in september/oktober op vakantie naar een potentieel zikagebied (gewacht met boeken tot ik wist of deze poging gelukt was of niet) en ik heb mijn buik even vol van alle artsbezoeken, prikken, pillen en teleurstellingen.Mijn lichaam kan of wil het blijkbaar niet.
Balen van je mislukte poging, maar goed dat je pauze neemt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Voor mij mag je stoppen, ik voel een ongesteldheid aankomen.
Wij gaan even voor een pauze. We gaan in september/oktober op vakantie naar een potentieel zikagebied (gewacht met boeken tot ik wist of deze poging gelukt was of niet) en ik heb mijn buik even vol van alle artsbezoeken, prikken, pillen en teleurstellingen.Mijn lichaam kan of wil het blijkbaar niet.
Goede input, dank je! Dan gaan we voor een kerst-IUIquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:43 schreef Sull het volgende:
[..]
Balen van je mislukte poging, maar goed dat je pauze neemt.
Ik begreep dat er voor reizigers in het zikagebied geadviseerd om tot 2 maanden na terugkomst niet zwanger te worden. Heb je dat meegerekend?
Welkom terugquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi, ik kom (weer) aansluiten![]()
Binnenkort 2 jaar bezig en 6 maanden na een hsg. Eind deze week moet ik ongesteld worden en dan bel ik het ziekenhuis weer. Hopelijk kunnen we dan snel met IUI beginnen. We zijn er nu wel klaar voor.
Die termijn wordt steeds verder opgeschoven omdat het virus langer dan gedacht in het lichaam kan blijven. Voor mannen die symptomen van Zika hebben gehad geldt inmiddels al het advies 6 maanden te wachten met een kind te verwekken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef Gala6183 het volgende:
Goede input, dank je! Dan gaan we voor een kerst-IUI
Ik zei er niet bij welk jaarquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die termijn wordt steeds verder opgeschoven omdat het virus langer dan gedacht in het lichaam kan blijven. Voor mannen die symptomen van Zika hebben gehad geldt inmiddels al het advies 6 maanden te wachten met een kind te verwekken.
http://www.cdc.gov/zika/pregnancy/thinking-about-pregnancy.html
Ik heb inderdaad ook PCOS. Ik vroeg me vooral af waarom je in het ene geval met Clomid begint, en in het andere (jouw) geval met injecties. Maar dat is dus omdat je maximaal een jaar Clomid mag slikken?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij mij vanwege PCOS. Ik heb al een jaar clomid geslikt en dat is zo'n beetje de max dus daarom nu IUI met injecties. Als ik die niet krijg dan kan het wel eens heel lang gaan duren
Als je normale cycli hebt zul je geen clomid krijgen lijkt me? Maar jij hebt ook lange cycli of niet?
Welkom! Is het zaad van je man al getest?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 20:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Welkom terughet wordt ook wel tijd dat er iets wordt ondernomen
Ik denk dat iedereen met PCOS eerst met clomid begint en daarna overgaat op injecties. Het ziekenhuis houdt eigenlijk 6 maanden aan maar wij hebben het een jaar zo geprobeerd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:51 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook PCOS. Ik vroeg me vooral af waarom je in het ene geval met Clomid begint, en in het andere (jouw) geval met injecties. Maar dat is dus omdat je maximaal een jaar Clomid mag slikken?
Ik zit overigens nu ook te wachten op mijn menstruatie zodat ik met de eerste IUI kan beginnen. Ik ben helaas op vakantie ongesteld geworden. Ik krijg wel een recept voor Provera zodat ik, als mijn cyclus te lang duurt, deze op kan wekken. De vorige duurde 8 weken; maar die daarvoor 4 en 5 weken, dus ik denk dat ik ongeveer 5 weken afwacht en dan met de Provera begin.
Al een paar keerquote:Op woensdag 10 augustus 2016 11:52 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Welkom! Is het zaad van je man al getest?
Ik had de indruk dat jouw cyclus wel redelijk onder controle te houden was met Clomid? Wat is dan precies de reden om over te gaan op injecties?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen met PCOS eerst met clomid begint en daarna overgaat op injecties. Het ziekenhuis houdt eigenlijk 6 maanden aan maar wij hebben het een jaar zo geprobeerd.
Fijn dat je provera hebt meegekregen, ik heb het ook liggen. Ik mag het ook na 5 weken innemen
Ja, sorry, van jou weet ik het wel.. mijn vraag was bedoeld voor Bottoms_upquote:[..]
Al een paar keerIs zwaar verminderd van kwaliteit en is ook niet verbeterd door clomid. Daarom nu ook IUI en als dat na 2x toch te slecht blijkt te zijn gaan we meteen door naar ICSI
Welkom dus.. ik vroeg me af of het zaad van jouw man ook al getest is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi, ik kom (weer) aansluiten![]()
Binnenkort 2 jaar bezig en 6 maanden na een hsg. Eind deze week moet ik ongesteld worden en dan bel ik het ziekenhuis weer. Hopelijk kunnen we dan snel met IUI beginnen. We zijn er nu wel klaar voor.
Omdat ik toch nog niet zwanger benquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:56 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat jouw cyclus wel redelijk onder controle te houden was met Clomid? Wat is dan precies de reden om over te gaan op injecties?
Ik ben heel benieuwd hoe het bij ons beide gaat verlopen nu we zo tegelijk opgaan
Ik vond het al zo'n rare vraagquote:Ja, sorry, van jou weet ik het wel.. mijn vraag was bedoeld voor Bottoms_up
Nou, dat werd tijd ja! Eindelijk..quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:27 schreef MaJo het volgende:
De dag die je wist dat zou komen... Net met het ziekenhuis gebeld en ze vermoeden toch wel endometriose. Ja dat roep ik al een tijdjeZe ging nu echt goed doorvragen naar mijn klachten en schrok er volgens mij een beetje van hoe erge last ik heb van pijn tijdens de menstruatie. En waarom ze er nu naar vroeg? Omdat ze in mijn dossier zag dat ik op mijn 15e aan de pil ben gegaan wegens hevige pijnklachten...
Maar goed, ze gaan nu een écht kijken. Ik krijg inwendig onderzoek en eventueel een HSG. Voelt toch wel als een opluchting dat mijn klachten nu eindelijk eens serieus worden genomen
Ah oke, duidelijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Omdat ik toch nog niet zwanger benIk denk dat ze met de injecties meer succes verwachten. Bovendien blijven de cycli met de clomid best lang nog (rond de 35 dagen), met de injecties ga je als het goed is wat sneller.
Nou zeg dat wel... Eindelijk nemen ze het serieus.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nou, dat werd tijd ja! Eindelijk..
Ik heb tot nu toe steeds verschillende artsenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:02 schreef Elleska het volgende:
had je nu dan een andere arts dan hiervoor?
anders zou ik ze nog eens goed de waarheid vertellen, dat je dit vanaf het begin af aan al hebt aangegeven. communicatie is niet hun sterkste punt? eerst cruciale vragen bij je man vergeten en nu bij jou ook een toch wel belangrijk puntje missen.
Nou dit inderdaad!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nou, dat werd tijd ja! Eindelijk..
alle voorgaande artsen hadden dezelfde link kunnen leggen als deze arts, beetje jammer dat dat niet is gebeurd. het veranderd nu inderdaad ook niets meer aan de situatie, hooguit nog voor volgende patiënten.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe steeds verschillende artsenik kan de schuld dus niet echt bij één arts leggen, maar dat ze er een zooitje van maken is wel duidelijk ja!
Ik ben eigenlijk vooral blij dat het nu eindelijk serieus wordt genomen.
Daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
alle voorgaande artsen hadden dezelfde link kunnen leggen als deze arts, beetje jammer dat dat niet is gebeurd. het veranderd nu inderdaad ook niets meer aan de situatie, hooguit nog voor volgende patiënten.
ik hoop dat je nu eindelijk op de sneltrein richting een zwangerschap zit ipv een boemeltreintje op een dwaalspoor.
Oeh dat is fijn! Zijn jullie klaar met de verbouwing?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:54 schreef Elleska het volgende:
ik hoor officieel nog steeds in het rammeltopic maar gelukkig komt het doorschuiven steeds dichterbij. het is alleen nog even de vraag of dat naar WOHTS is of hier, vandaar dat ik hier ook blijf meelezen.
Yup, vorig jaar en alles is ok. In februari heb ik alle onderzoeken gehad en niks gevonden. Na de hsg moesten we 6 maanden zelf aan de slag omdat onze kansen zo goed zijn. Morgen bel ik ze weer. Alweer licht bloedverlies dus ronde 6 na de hsg (ronde 20 in totaal) is het ook niet geworden. Maar ik ben er ook een beetje bang voor. Ik zag op hun site dat ze in geval van onbegrepen subfertiliteit gaan voor IUI met hormonen. Dus spuiten... brrrquote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:56 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Welkom dus.. ik vroeg me af of het zaad van jouw man ook al getest is?
Hoho, je kunt hormonen ook slikken, hoor! Clomid is een tabletje.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:39 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik zag op hun site dat ze in geval van onbegrepen subfertiliteit gaan voor IUI met hormonen. Dus spuiten... brrr
Dat hoop ik dan maar. Want hun informatiebrochure heeft het enkel over gonal f. Ik zal het binnenkort wel horen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hoho, je kunt hormonen ook slikken, hoor! Clomid is een tabletje.
Ben je bang voor naalden? De naald van Gonal F is echt heel dun, die voel je nauwelijksquote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:55 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Want hun informatiebrochure heeft het enkel over gonal f. Ik zal het binnenkort wel horen.
Gonal f valt heel erg mee! Ik moest met het prikken over een enorme drempel heen. Het is nogal wat, jezelf prikken. Maar het werd vrij snel routine en het viel me heel erg mee. Wat Majo zegt, het naadje is heel erg dun. Als je t zelf niet durft kun je nog altijd je partner laten prikken en zelf even wegkijken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:55 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Want hun informatiebrochure heeft het enkel over gonal f. Ik zal het binnenkort wel horen.
Dat moet dan wel kunnen... Ik mocht geen pregnyl prikken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:31 schreef Cygne het volgende:
[..]
Gonal f valt heel erg mee! Ik moest met het prikken over een enorme drempel heen. Het is nogal wat, jezelf prikken. Maar het werd vrij snel routine en het viel me heel erg mee. Wat Majo zegt, het naadje is heel erg dun. Als je t zelf niet durft kun je nog altijd je partner laten prikken en zelf even wegkijken.
Ik zou t sowieso even aangeven bij de arts, meestal staan ze wel open voor alternatieven. Zo wilde ik juist liever pregnyl spuiten in plaats van utrogestan inbrengen. Stonden ze best voor open.
Precies dit dus. En met zo'n 40 follikels was het absoluut geen optie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:36 schreef Cygne het volgende:
Klopt Tico, er werd wel bijgezegd dat dat geen optie was in geval van teveel follikels, dus dreigende overstimulatie. Voor de zekerheid kreeg ik dus ook utrogestan mee.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies dit dus. En met zo'n 40 follikels was het absoluut geen optie.
10 jaar terug alweer...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:42 schreef Cygne het volgende:
[..]Dat is een hoop! Lijkt me inderdaad niet verantwoord om dan pregnyl te spuiten.
Gelukkig maar, eigenlijk. Jeetje 40..quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
10 jaar terug alweer...
Technieken en inzichten zijn duidelijk anders geworden.
Ja en dan 23 eitjes ofzo en ook zoveel bevruchtingen.. En daar kon je dan net 3 pogingen mee doen... Want er ging zo vreselijk veel stuk met ontdooien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:55 schreef Cygne het volgende:
[..]
Gelukkig maar, eigenlijk. Jeetje 40..
quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben je bang voor naalden? De naald van Gonal F is echt heel dun, die voel je nauwelijks
Ik kan op zich wel tegen naalden... zo lang ik kan wegkijkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:31 schreef Cygne het volgende:
[..]
Gonal f valt heel erg mee! Ik moest met het prikken over een enorme drempel heen. Het is nogal wat, jezelf prikken. Maar het werd vrij snel routine en het viel me heel erg mee. Wat Majo zegt, het naadje is heel erg dun. Als je t zelf niet durft kun je nog altijd je partner laten prikken en zelf even wegkijken.
Ik zou t sowieso even aangeven bij de arts, meestal staan ze wel open voor alternatieven. Zo wilde ik juist liever pregnyl spuiten in plaats van utrogestan inbrengen. Stonden ze best voor open.
Daar ben ik ook erg blij meequote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
MaJo wat fijn dat ze je menstruatiepijn eindelijk serieus nemen.
40quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 09:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies dit dus. En met zo'n 40 follikels was het absoluut geen optie.
Misschien een stomme vraag, maar is dat niet zonde van al die eitjes? Ik heb begrepen dat je als vrouw bij geboorte het aantal eitjes meekrijgt en dat deze niet meer toenemen later. 40 eitjes verliezen is dan wel heel veelquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja en dan 23 eitjes ofzo en ook zoveel bevruchtingen.. En daar kon je dan net 3 pogingen mee doen... Want er ging zo vreselijk veel stuk met ontdooien.
Zorg ervoor dat je partner meegaat naar de prikinstructies, dan kan hij het eventueel doen als jij het zelf eng vindt. En wie weet mag je gewoon aan de clomid als je aangeeft dat je geen fan bent van naaldenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:40 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
[..]
Ik kan op zich wel tegen naalden... zo lang ik kan wegkijkenHet is ook gewoon even verwachtingen bijstellen. Ik had eerst verwacht dat juist in het geval dat er niets gevonden werd, het eerst zonder hormonen werd geprobeerd en dan leek de stap naar behandeling ook minder groot. Nu blijkt dat net omgekeerd te zijn. Ik heb gelukkig nog een paar weken om aan het idee te wennen. Dan kan het enkel meevallen.
Maar goed, de 25ste mag ik naar de gynaecoloog en zal ik het wel bespreken. Gelukkig heb ik genoeg afleiding: volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!
Nooit echt mee bezig gehouden. Onderzoeken zouden aantonen dat je niet eerder in de overgang komt na ivf behandelingen...quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar ben ik ook erg blij mee
[..]
40Damn
[..]
Misschien een stomme vraag, maar is dat niet zonde van al die eitjes? Ik heb begrepen dat je als vrouw bij geboorte het aantal eitjes meekrijgt en dat deze niet meer toenemen later. 40 eitjes verliezen is dan wel heel veel
[..]
Zorg ervoor dat je partner meegaat naar de prikinstructies, dan kan hij het eventueel doen als jij het zelf eng vindt. En wie weet mag je gewoon aan de clomid als je aangeeft dat je geen fan bent van naalden
Gefeliciteerd met je nieuwe huis!Goeie afleiding inderdaad
Misschien klopt mijn info dan niet. Zou wel erg lullig zijn namelijk als je door overstimulatie al je eitjes kwijt bentquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nooit echt mee bezig gehouden. Onderzoeken zouden aantonen dat je niet eerder in de overgang komt na ivf behandelingen...
Nee, de eitjes zijn er gewoon al in de cyclus, maar door hormonen rijpen ze allemaal. Normaal rijpt alleen het dominante eitje. Er zouden dus niet kunstmatig meer eitjes aangesproken worden van de voorraad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien klopt mijn info dan niet. Zou wel erg lullig zijn namelijk als je door overstimulatie al je eitjes kwijt bent
Dat is goed om te wetenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, de eitjes zijn er gewoon al in de cyclus, maar door hormonen rijpen ze allemaal. Normaal rijpt alleen het dominante eitje. Er zouden dus niet kunstmatig meer eitjes aangesproken worden van de voorraad.
Een baby heeft 1 miljoen eicellen bij de geboorte. Er zullen er diverse afsterven nog voor ze de puberteit bereikt en ook later (10000 per jaar), maar in principe zijn er zat!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien klopt mijn info dan niet. Zou wel erg lullig zijn namelijk als je door overstimulatie al je eitjes kwijt bent
Dat zijn er inderdaad een heleboelquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:38 schreef Arja het volgende:
[..]
Een baby heeft 1 miljoen eicellen bij de geboorte. Er zullen er diverse afsterven nog voor ze de puberteit bereikt en ook later (10000 per jaar), maar in principe zijn er zat!
Ja dat klopt wel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:49 schreef MaJo het volgende:
Maar het klopt dus wel dat ze niet meer bijgroeien en als het op is dan ook echt op?
klinkt zonde maar het alternatief was geen zwangerschap dus in dat licht bekeken valt het nog wel mee toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar is dat niet zonde van al die eitjes? Ik heb begrepen dat je als vrouw bij geboorte het aantal eitjes meekrijgt en dat deze niet meer toenemen later. 40 eitjes verliezen is dan wel heel veel
Ik dacht dat een vrouw maar een paar honderd eitjes had, vandaarquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:55 schreef Elleska het volgende:
40 follikels, 23 bevruchte eitjes en maar 3 pogingen
[..]
klinkt zonde maar het alternatief was geen zwangerschap dus in dat licht bekeken valt het nog wel mee toch?
wel fijn dat de medische wereld de afgelopen 10 jaar niet stil heeft gezeten en nu 1 eitje al een succesverhaal kan zijn.
Ben je daar nog lang voor opgenomen geweest?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:05 schreef Sam1993 het volgende:
Vandaag 6 weken en iets minder last van overstimulatie.
Nee ik heb na 2 dagen zelf ontslag aangevraagd ik had er geen rust en mijn oma haar begravenis was ook tijdens de opname. Ik heb wel daarna nog verschillende keren op de verloskamers gezeten omdat het verslechterde en achteraf had ik beter kunnen blijven. De eierstokken waren nu in een week van 8 naar 6 cm geslonken en vocht in mijn bovenbuik was ook weg. Geen verdikt bloed meer alleen nog zwaar gevulde blaasjes en vocht rond de baarmoeder.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:20 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ben je daar nog lang voor opgenomen geweest?
Fijn dat t de goede kant op gaat!
Dat komt misschien omdat er maar een paar honderd volledig rijpen in een mensenleven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:58 schreef MaJo het volgende:
Ik dacht dat een vrouw maar een paar honderd eitjes had, vandaar
Dat gaat de goede kant op, hopelijk blijft het nu weg!quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:05 schreef Sam1993 het volgende:
Vandaag 6 weken en iets minder last van overstimulatie.
Dat blijven er nog steeds een hele boelquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik loog: het waren er 30 met 17 eitjes...
Ik zoek nog even terug naar de andere pogingen.
Poging 2: 24 follikels en 16 eitjes.
Ja preciesquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:26 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat er maar een paar honderd volledig rijpen in een mensenleven.
Ik dacht al.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:30 schreef WupWup het volgende:
Een dooierzak is wat anders dan de vruchtzak heEn nee, een tweeling kun je niet met zekerheid uitsluiten bij zo'n vroege echo. Dus dat wordt toch nog even afwachten.
Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 14:30 schreef WupWup het volgende:
Een dooierzak is wat anders dan de vruchtzak heEn nee, een tweeling kun je niet met zekerheid uitsluiten bij zo'n vroege echo. Dus dat wordt toch nog even afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |