abonnement Unibet Coolblue
pi_164323756
Oh spuit elf, eens met kwak dus!
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 10:38:26 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164324099
Jullie begrijpen me echt verkeerd -O- ik hou mijn mond verder, ik gun juist iedereen een kindje. Sorry als ik mensen heb beledigd :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164324139
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Maar dat is het punt nu juist. je kunt voor een ander niet bepalen wanneer ze iets moeten accepteren. Of dat nu gaat vergaande lichamelijke gevolgen of om jaloers zijn op je vriendinnen. Nobody's business...

Maar goed, ik ben mijn ei kwijt en ben weer weg.
Dat zeg ik toch juist in mijn tweede alinea? Dat dat zo lastig te bepalen is voor een ander.
pi_164324745
Het is gewoon een heel gevoelig onderwerp.

Ik denk niet dat het hier van wie dan ook de bedoeling is om mensen te kwetsen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164324786
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:15 schreef Ticootje het volgende:
Het is gewoon een heel gevoelig onderwerp.

Ik denk niet dat het hier van wie dan ook de bedoeling is om mensen te kwetsen.
Dit dus.
pi_164347853
Dames,

Het was niet mijn bedoeling om een discussie te ontketenen. Even voor de duidelijkheid: er is hier vaker gevraagd hoe ik, persoonlijk, denk over het traject van mijn zus en welke afwegingen ik zou maken. Deze zijn anders dan die van mijn zus, maar ik respecteer haar mening en zij heeft het recht te kiezen wat zij met haar leven (en gezondheid) doet.

Ik denk niet dat de artsen de huidige behandeling onverantwoord en gevaarlijk vinden, maar ik weet wel dat niet elke arts dezelfde risico afweging maakt. Ook hier geldt: artsen zijn mensen en maken hun eigen keuzes en afweging.

Ik snap dat het niemands bedoeling is om elkaar te kwetsen als het gaat om die afwegingen en dat mensen daar een mening over hebben.

Zelf post ik vooral omdat ik graag meer kennis op doe (vandaar soms vragen), om meer begrip te kunnen kweken en natuurlijk ook om anderen te helpen en een hart onder de riem te steken. Naast zus van, wat altijd moeilijk blijft, is het voor mij ook pittig dat ik nog steeds niet mag beginnen aan mijn eigen kinderwens ook al ben ik inmiddels ook al een aantal jaren over de 30. Ik heb heel veel aan jullie en ik vind meeposten heel waardevol en ben erg dankbaar voor jullie. :*
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:27:43 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164359996
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:58 schreef kahlie het volgende:
Dames,

Het was niet mijn bedoeling om een discussie te ontketenen. Even voor de duidelijkheid: er is hier vaker gevraagd hoe ik, persoonlijk, denk over het traject van mijn zus en welke afwegingen ik zou maken. Deze zijn anders dan die van mijn zus, maar ik respecteer haar mening en zij heeft het recht te kiezen wat zij met haar leven (en gezondheid) doet.

Ik denk niet dat de artsen de huidige behandeling onverantwoord en gevaarlijk vinden, maar ik weet wel dat niet elke arts dezelfde risico afweging maakt. Ook hier geldt: artsen zijn mensen en maken hun eigen keuzes en afweging.

Ik snap dat het niemands bedoeling is om elkaar te kwetsen als het gaat om die afwegingen en dat mensen daar een mening over hebben.

Zelf post ik vooral omdat ik graag meer kennis op doe (vandaar soms vragen), om meer begrip te kunnen kweken en natuurlijk ook om anderen te helpen en een hart onder de riem te steken. Naast zus van, wat altijd moeilijk blijft, is het voor mij ook pittig dat ik nog steeds niet mag beginnen aan mijn eigen kinderwens ook al ben ik inmiddels ook al een aantal jaren over de 30. Ik heb heel veel aan jullie en ik vind meeposten heel waardevol en ben erg dankbaar voor jullie. :*
Bedankt voor je lieve reactie, het is absoluut niet de bedoeling om mensen te beledigen :* Sowieso pittig wat je zus meemaakt en dat bij jou de wens zo groot is maar het helaas (nog?) niet kan.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:40:10 #133
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_164361800
zeg.. voor wie moeten de duimen nu draaien? :o
wie is er nog concrete bezig met pogingen?
Ik ben het overzicht even kwijt geloof ik..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:57:09 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164362217
Hier afwachten tot ik ongesteld word voor de eerste IUI. Kan nog wel even duren (ik denk een week of 3) dus voorlopig niet veel te melden :)

Is jouw vriend nu al weg?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:04:53 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_164362409
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:57 schreef MaJo het volgende:
Hier afwachten tot ik ongesteld word voor de eerste IUI. Kan nog wel even duren (ik denk een week of 3) dus voorlopig niet veel te melden :)

Is jouw vriend nu al weg?
jup!, dus ik sta in de duimstand voor de rest! ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:06:34 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164362456
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

jup!, dus ik sta in de duimstand voor de rest! ;)
Is ie weer zo lang weg of dit keer korter? Wel balen hoor steeds die periodes dat ie weg is -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:09:48 #137
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_164362537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is ie weer zo lang weg of dit keer korter? Wel balen hoor steeds die periodes dat ie weg is -O-
10 weekjes deze keer.

in dit geval is het wel even OK. 3 x IUI gehad.. nu even relaxen.. dan weer 3x IUI en daarna evt IVF/ICSI.. even pas op de plaats is best prima.. kan ik ook even met de maatschappelijk werkster het eea mental aanpakken ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_164362619
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:40 schreef Barreltje het volgende:
zeg.. voor wie moeten de duimen nu draaien? :o
wie is er nog concrete bezig met pogingen?
Ik ben het overzicht even kwijt geloof ik..
Voor mij mag je stoppen, ik voel een ongesteldheid aankomen :{.

Wij gaan even voor een pauze. We gaan in september/oktober op vakantie naar een potentieel zikagebied (gewacht met boeken tot ik wist of deze poging gelukt was of niet) en ik heb mijn buik even vol van alle artsbezoeken, prikken, pillen en teleurstellingen.Mijn lichaam kan of wil het blijkbaar niet.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:12:39 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164362627
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef Barreltje het volgende:

[..]

10 weekjes deze keer.

in dit geval is het wel even OK. 3 x IUI gehad.. nu even relaxen.. dan weer 3x IUI en daarna evt IVF/ICSI.. even pas op de plaats is best prima.. kan ik ook even met de maatschappelijk werkster het eea mental aanpakken ;)
Dan kan ik me voorstellen dat even een rustpauze wel uitkomt :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:15:47 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164362715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Voor mij mag je stoppen, ik voel een ongesteldheid aankomen :{.

Wij gaan even voor een pauze. We gaan in september/oktober op vakantie naar een potentieel zikagebied (gewacht met boeken tot ik wist of deze poging gelukt was of niet) en ik heb mijn buik even vol van alle artsbezoeken, prikken, pillen en teleurstellingen.Mijn lichaam kan of wil het blijkbaar niet.
Begrijpelijk om dan een pauze te nemen. Waar gaan jullie heen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164365430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Voor mij mag je stoppen, ik voel een ongesteldheid aankomen :{.

Wij gaan even voor een pauze. We gaan in september/oktober op vakantie naar een potentieel zikagebied (gewacht met boeken tot ik wist of deze poging gelukt was of niet) en ik heb mijn buik even vol van alle artsbezoeken, prikken, pillen en teleurstellingen.Mijn lichaam kan of wil het blijkbaar niet.
Balen van je mislukte poging, maar goed dat je pauze neemt.
Ik begreep dat er voor reizigers in het zikagebied geadviseerd om tot 2 maanden na terugkomst niet zwanger te worden. Heb je dat meegerekend?
pi_164366090
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:43 schreef Sull het volgende:

[..]

Balen van je mislukte poging, maar goed dat je pauze neemt.
Ik begreep dat er voor reizigers in het zikagebied geadviseerd om tot 2 maanden na terugkomst niet zwanger te worden. Heb je dat meegerekend?
Goede input, dank je! Dan gaan we voor een kerst-IUI ~:)
pi_164371857
Hoi, ik kom (weer) aansluiten :W

Binnenkort 2 jaar bezig en 6 maanden na een hsg. Eind deze week moet ik ongesteld worden en dan bel ik het ziekenhuis weer. Hopelijk kunnen we dan snel met IUI beginnen. We zijn er nu wel klaar voor.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:17:52 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164373662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi, ik kom (weer) aansluiten :W

Binnenkort 2 jaar bezig en 6 maanden na een hsg. Eind deze week moet ik ongesteld worden en dan bel ik het ziekenhuis weer. Hopelijk kunnen we dan snel met IUI beginnen. We zijn er nu wel klaar voor.
Welkom terug :W het wordt ook wel tijd dat er iets wordt ondernomen :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:16:41 #145
269689 crew  Viv
pi_164375675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef Gala6183 het volgende:
Goede input, dank je! Dan gaan we voor een kerst-IUI ~:)
Die termijn wordt steeds verder opgeschoven omdat het virus langer dan gedacht in het lichaam kan blijven. Voor mannen die symptomen van Zika hebben gehad geldt inmiddels al het advies 6 maanden te wachten met een kind te verwekken.
http://www.cdc.gov/zika/pregnancy/thinking-about-pregnancy.html
pi_164379936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die termijn wordt steeds verder opgeschoven omdat het virus langer dan gedacht in het lichaam kan blijven. Voor mannen die symptomen van Zika hebben gehad geldt inmiddels al het advies 6 maanden te wachten met een kind te verwekken.
http://www.cdc.gov/zika/pregnancy/thinking-about-pregnancy.html
Ik zei er niet bij welk jaar ;) Maar dank voor de input, ik zal het zeker met mijn Arzt bespreken!
pi_164390031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 14:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij mij vanwege PCOS. Ik heb al een jaar clomid geslikt en dat is zo'n beetje de max dus daarom nu IUI met injecties. Als ik die niet krijg dan kan het wel eens heel lang gaan duren ;)

Als je normale cycli hebt zul je geen clomid krijgen lijkt me? Maar jij hebt ook lange cycli of niet?

Ik heb inderdaad ook PCOS. Ik vroeg me vooral af waarom je in het ene geval met Clomid begint, en in het andere (jouw) geval met injecties. Maar dat is dus omdat je maximaal een jaar Clomid mag slikken?

Ik zit overigens nu ook te wachten op mijn menstruatie zodat ik met de eerste IUI kan beginnen. Ik ben helaas op vakantie ongesteld geworden *O* . Ik krijg wel een recept voor Provera zodat ik, als mijn cyclus te lang duurt, deze op kan wekken. De vorige duurde 8 weken; maar die daarvoor 4 en 5 weken, dus ik denk dat ik ongeveer 5 weken afwacht en dan met de Provera begin.
pi_164390040
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Welkom terug :W het wordt ook wel tijd dat er iets wordt ondernomen :Y
Welkom! Is het zaad van je man al getest?
  Moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 21:51:18 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_164409825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:51 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook PCOS. Ik vroeg me vooral af waarom je in het ene geval met Clomid begint, en in het andere (jouw) geval met injecties. Maar dat is dus omdat je maximaal een jaar Clomid mag slikken?

Ik zit overigens nu ook te wachten op mijn menstruatie zodat ik met de eerste IUI kan beginnen. Ik ben helaas op vakantie ongesteld geworden *O* . Ik krijg wel een recept voor Provera zodat ik, als mijn cyclus te lang duurt, deze op kan wekken. De vorige duurde 8 weken; maar die daarvoor 4 en 5 weken, dus ik denk dat ik ongeveer 5 weken afwacht en dan met de Provera begin.
Ik denk dat iedereen met PCOS eerst met clomid begint en daarna overgaat op injecties. Het ziekenhuis houdt eigenlijk 6 maanden aan maar wij hebben het een jaar zo geprobeerd.

Fijn dat je provera hebt meegekregen, ik heb het ook liggen. Ik mag het ook na 5 weken innemen :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:52 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Welkom! Is het zaad van je man al getest?
Al een paar keer ;) Is zwaar verminderd van kwaliteit en is ook niet verbeterd door clomid. Daarom nu ook IUI en als dat na 2x toch te slecht blijkt te zijn gaan we meteen door naar ICSI :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_164429450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen met PCOS eerst met clomid begint en daarna overgaat op injecties. Het ziekenhuis houdt eigenlijk 6 maanden aan maar wij hebben het een jaar zo geprobeerd.

Fijn dat je provera hebt meegekregen, ik heb het ook liggen. Ik mag het ook na 5 weken innemen :Y
Ik had de indruk dat jouw cyclus wel redelijk onder controle te houden was met Clomid? Wat is dan precies de reden om over te gaan op injecties?
Ik ben heel benieuwd hoe het bij ons beide gaat verlopen nu we zo tegelijk opgaan :)
quote:
[..]

Al een paar keer ;) Is zwaar verminderd van kwaliteit en is ook niet verbeterd door clomid. Daarom nu ook IUI en als dat na 2x toch te slecht blijkt te zijn gaan we meteen door naar ICSI :)
Ja, sorry, van jou weet ik het wel.. mijn vraag was bedoeld voor Bottoms_up ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')