abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2016 @ 18:41:00 #276
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_166697671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:12 schreef Cobra4 het volgende:
AOW-gat militairen half gedicht

DEN HAAG - Het AOW-gat van uittredend defensiepersoneel wordt voor de helft gedicht. Coalitiepartijen VVD en PvdA willen eenmalig 175 miljoen euro bij de defensiebegroting van komend jaar om de inkomensval voor veteranen te verzachten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)at_militairen__.html
Whut? :W :')

Wat een armoe
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_166697726
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Wat een armoe
Die partijen zullen wel trots zijn op dit resultaat......
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 16 november 2016 @ 18:45:46 #278
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_166697776
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:43 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Die partijen zullen wel trots zijn op dit resultaat......
Slechts iets meer dan de helft van de getroffenen heeft wat aan die centen.
  woensdag 16 november 2016 @ 18:46:07 #279
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_166697789
Ik pas niet in de politiek, als Mindef had ik Rutte aan z'n stropdas over de tafel getrokken. Hoe de fuck moet een Mindef van de VVD, grootste coalitie partij dit gaan verkopen aan haar eigen werknemers, die hun leven voor een groot gedeelte dienstbaar aan de staat hebben gesteld en gewoon zitten met een gigantisch probleem wat is gecreëerd door de overheid.

Rutte en Hennis kunnen het erg goed met elkaar vinden, dit lijkt me heel goed te verkopen in de 2e kamer, dat er niet met vuisten op tafel wordt geslagen maar geslikt als zoete koek, apart.
  woensdag 16 november 2016 @ 18:46:30 #280
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_166697802
quote:

[..]

Wat een armoe
NRC schreef 125 miljoen, wat is het nou?
  woensdag 16 november 2016 @ 19:57:23 #281
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_166699725
Verrassend. Maar gelukkig ga ik het leeftijdsontslag toch niet halen. :)
pi_166700137
Nadat Öztürk een pleidooi had gehouden om de krijgsmacht te ontdoen van wapens, vroeg Bontes hem waar zijn loyaliteit lag, bij de Turkse president Erdogan of bij Nederland.

Filmpje.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 16 november 2016 @ 20:15:32 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166700235
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:12 schreef Cobra4 het volgende:
Nadat Öztürk een pleidooi had gehouden om de krijgsmacht te ontdoen van wapens, vroeg Bontes hem waar zijn loyaliteit lag, bij de Turkse president Erdogan of bij Nederland.

Filmpje.
Maar goed dat er geen wapens voorhanden waren daar
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_166700901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:12 schreef Cobra4 het volgende:

Filmpje.
Wat een niveau. :|W
Hopelijk stopt de PvdA nu eens met al die troetelallochtonen hoog op de lijst te plaatsen om stemmen van allochtonen te krijgen. Als er allochtonen zijn die meer kwaliteiten hebben dan de andere leden, graag, anders niet!
Van mij hoeven het echt niet allemaal grijze muizen te zijn in het parlement (#JanMarijnissen) maar daar spreken als een straatvechter...

Wat betreft het AOW-gat, als burger zeg ik dat we hier maar een mouw aan moeten passen. Sowieso moet heel dat AOW-systeem op de schop (iedereen dezelfde minimale AOW, ook als je X jaar in het buitenland hebt gewoond, het is immers tegenwoordig niet zo gek om 10-20 jaar elders te hebben gewoond) maar in dit geval kan het zeker niet dat je hen met een AOW-gat laat stikken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166701069
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 00:07 schreef Pumatje het volgende:

[..]

[..]

Ik lig echt in een scheur. alweer...
Ik ken Kelsey Grammar vooral van Cheers en Frasier (+ 1 B-film), een geweldige acteur voor komische rollen.
#NoDAPL
pi_166701240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Van mij hoeven het echt niet allemaal grijze muizen te zijn in het parlement (#JanMarijnissen) maar daar spreken als een straatvechter...
Ik neem aan dat je Bontes met straatvechter bedoelt ?
Schijnbaar is het nodig dat iemand als Bontes die bij de politie heeft gewerkt en daadwerkelijk weet wat er speelt op straat eens zegt waar het op staat.
Het merendeel van de kamerleden is bureautijger geweest tijdens hun loopbaan, en heeft geen idee wat er daadwerkelijk speelt.
pi_166701295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Bontes met straatvechter bedoelt ?
Schijnbaar is het nodig dat iemand als Bontes die bij de politie heeft gewerkt en daadwerkelijk weet wat er speelt op straat eens zegt waar het op staat.
Het merendeel van de kamerleden is bureautijger geweest tijdens hun loopbaan, en heeft geen idee wat er daadwerkelijk speelt.
Nope, ik had het over Özturk. Je kan je afvragen of dat Bontes dit moest opmerken maar wat Özturk deed kan echt niet. Geef gewoon helder antwoord op de vraag, en als het even kan in correct Nederlands en zonder raar te gaan doen.

"Dat ruige taal..." :|W
"De partijprogramma..."
Niet via de voorzitter spreken.
"Jij moet je kop houwen" (zo spreekt hij het uit :?)

Ik ben er niet vies van als een politicus wat 'ruiger' is maar dan toch op de manier zoals Jan Marijnissen het deed; volgens de regels, met respect voor de ander en helder. Met Bontes heb ik geen probleem.
#NoDAPL
  woensdag 16 november 2016 @ 21:10:34 #288
445329 detaris
pi_166701742
Niveau was weer hoog vandaag. :')
  donderdag 17 november 2016 @ 07:59:11 #290
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_166707877
quote:
Oud-werknemers Defensie klagen Staat aan om chroom-6
Advocaat Bedaux zegt aan te kunnen tonen dat Defensie destijds wist van het gevaar van de giftige verf. (NRC).
pi_166708988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:24 schreef AchJa het volgende:
Defensie snakt naar zekerheid op de lange termijn

Volkskrant
quote:
Het is dus de vraag of het Europese antwoord op een ruwer geopolitiek klimaat met minder Amerikaanse bescherming, meer defensie zal zijn of juist meer appeasement van externe bedreigers. Dat laatste kan desastreus uitpakken, maar is in elk geval op korte termijn goedkoper.
Ik weet waar NL voor gaat :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 17 november 2016 @ 14:32:12 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_166713424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 21:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit, niveautje weer! _O-
vertel, ik pak al popcorn.
  donderdag 17 november 2016 @ 16:48:06 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166715980
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Sgp en cu beginnen steeds aantrekkelijker te worden om op te stemmen komende verkiezingen.
SGP is altijd de beste partij geweest voor Defensie. De enige partij die echt vanuit grondbeginsel voor een sterk leger is.
The End Times are wild
  donderdag 17 november 2016 @ 16:50:24 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166716028
quote:

[..]

Wat een armoe
Wat is er nu het geval als je bijvoorbeeld heel je leven bijstand getrokken hebt. Is er dan ook een AOW-gat, of is dat wel netjes gedicht? Dat is het verschil hoe de Nederlandse staat met (ex) militairen omgaat die 40 jaar lang gediend hebben en hun leven hebben gewaagd vs mensen die in die tijd voor hun huis hebben gezeten met een kratje Schultenbrau.

Idem voor het verschil in gelijke behandeling tussen Nederlandse veteranen en terugkerende IS-strijders. Raden tot welke categorie je het beste kunt behoren qua Woning, Werk en Wijf.
The End Times are wild
  donderdag 17 november 2016 @ 21:20:02 #296
445329 detaris
pi_166722921
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is er nu het geval als je bijvoorbeeld heel je leven bijstand getrokken hebt. Is er dan ook een AOW-gat, of is dat wel netjes gedicht? Dat is het verschil hoe de Nederlandse staat met (ex) militairen omgaat die 40 jaar lang gediend hebben en hun leven hebben gewaagd vs mensen die in die tijd voor hun huis hebben gezeten met een kratje Schultenbrau.

Idem voor het verschil in gelijke behandeling tussen Nederlandse veteranen en terugkerende IS-strijders. Raden tot welke categorie je het beste kunt behoren qua Woning, Werk en Wijf.
Vergeet ook niet dat naast een AOW- gat gepensioneerde militairen verplicht met pensioen gaan op 65 waardoor het pensioen zwaarder wordt belast. Dubbel genaaid houdt immer beter. :Y
pi_166738422
quote:
Turkse NAVO-militairen vragen asiel aan

Turkse militairen die bij de NAVO werkzaam zijn, hebben asiel aangevraagd naar aanleiding van mensenrechtenschendingen in Turkije. Dat meldt secretaris-generaal van de NAVO Stoltenberg, die zondag bij zijn bezoek aan Turkije de mensenrechtensituatie in het land wil bespreken.

(NOS)
pi_166755263
quote:
NAVO-chef Stoltenberg en Trump bespreken bondgenootschap

NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg en Donald Trump hebben voor het eerst telefonisch met elkaar gesproken. De toekomstige Amerikaanse president en de NAVO-chef hebben besproken hoe het bondgenootschap zich aanpast aan de veranderende veiligheidssituatie in de wereld. Ook hebben ze het over de aanpak van terrorisme gehad.

Stoltenberg heeft Trump volgens een verklaring bedankt voor het opwerpen van de financieringskwestie. Trump wil dat de Europese bondgenoten financieel meer bijdragen. De afspraak is dat NAVO-leden 2 procent van het bruto binnenlands product aan defensie besteden, maar de meeste Europese landen halen dat niet.

(NOS)
pi_166808462
quote:
Apache stortte neer in Mali door technisch falen

Het ongeluk met een Nederlandse Apache-helikopter in maart 2015 in Mali kwam door een technisch defect. Bij het ongeluk kwamen de 30-jarige kapitein René Zeetsen en de 26-jarige eerste luitenant Ernst Mollinger om het leven.

(NOS)
pi_166873064
Nederlandse commando's helpen Iraakse troepen aan front

Nederlandse commando's gaan Iraakse troepen aan het front ondersteunen. Dat hebben de ministers Jeanine Hennis (Defensie) en Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) donderdag aan de Tweede Kamer laten weten.

Samen met België gaat Nederland zogenoemde A&A-teams leveren. Die geven training en advies aan Iraakse troepen die vechten tegen terreurgroep Islamitische Staat. De teams nemen niet deel aan de gevechten, maar blijven vlak achter het front.

De teams gaan onder meer helpen bij de operationele planning, het coördineren van vuursteun en het analyseren en verwerken van ervaringen uit operaties, aldus de bewindslieden. Zes andere landen van de coalitie tegen IS leveren ook al dergelijke teams.

Onbemande vliegtuigjes
Het is voor deze inzet volgens het kabinet wel nodig om de inlichtingenpositie van de Nederlanders in Irak te verbeteren. Daarom zullen twee onbemande vliegtuigjes worden ingezet. Het aantal Nederlandse militairen in Irak zal niet toenemen. Dat blijft op ongeveer 150.

Nederland traint al langer Koerdische strijders (peshmerga's) in het noorden en Iraakse commando's buiten Bagdad.

Bron: Nederlandse commando's helpen Iraakse troepen aan front
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')