abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164041483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:06 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Het is inderdaad iets waar wij met zijn allen al langer voor waken. Hier op het forum is men gelukkig scherp op of er ook andere leningen zijn. Dit artikel bewijst maar weer eens dat dat inderdaad erg belangrijk is om op te letten. Als er andere leningen in het spel zijn kan dat een groot extra risico inhouden.

Helaas worden andere leningen nog te vaak in de pitch verzwegen. Ik heb al meerdere malen KoM er op aan gesproken als er later bij de Q&A andere leningen naar voren komen die niet in de pitch staan.

Dat is wat mij betreft echt een enorme fout van het platform als deze informatie niet gedeeld wordt. Helaas lijkt dat nog niet echt beseft te worden door het platform zelf... :(
Ik heb het ernstige vermoeden dat het een bewuste keuze is, om de lening makkelijker verkoopbaar te maken. Misleiding dus. Als een platform dit soort informatie achter houdt, is deze volgens mij gewoon aansprakelijk als het mis loopt.
pi_164041557
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:10 schreef xzaz het volgende:
Dat ze uberhaupt al op het platform komen is schandalig, een lening om een andere lening af te lossen .. krankzinnig.
Banken doen het ook op grote schaal. Bijvoorbeeld met hypotheken. Men noemt het dan oversluiten. Ook op Bondora zie je dat dit soort leningen expliciet worden aangeboden.
pi_164041605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:10 schreef xzaz het volgende:
Dat ze uberhaupt al op het platform komen is schandalig, een lening om een andere lening af te lossen .. krankzinnig.
De markt veranderd, waarmee de rente tarieven ook veranderen.

Zo gek is het niet om een nieuwe lening tegen betere voorwaarden aan te gaan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164041881
Dat is dan wel weer een voordeel van knab dat ze zelf 10% in het bedrag zitten, bij stapelfinanciering zijn ze zelf ook het haasje en zullen hier dus beter voor uitkijken.
pi_164041947
quote:
99s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

De markt veranderd, waarmee de rente tarieven ook veranderen.

Zo gek is het niet om een nieuwe lening tegen betere voorwaarden aan te gaan.
Ik heb niets tegen oversluiten. Bij oversluiten verwacht ik dat er duidelijk in de pitch staat dat het geld gebruikt wordt om een duurdere lening af te lossen. Maar dat is wat anders dan het ene gat vullen met het andere gat.

[ Bericht 8% gewijzigd door dyna18 op 27-07-2016 12:38:22 ]
  woensdag 27 juli 2016 @ 12:47:03 #156
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_164042748
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:09 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen oversluiten. Bij oversluiten verwacht ik dat er duidelijk in de pitch staat dat het geld gebruikt wordt om een duurdere lening af te lossen. Maar dat is wat anders dan het ene gat vullen met het andere gat.
Precies, oversluiten is wat anders dan stapelen.
pi_164042915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:09 schreef dyna18 het volgende:

[..]

reagerend op jouw eerdere post ging ik er vanuit dat het hier ging om oversluiten
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_164043328
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:34 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Dat is geheim, als dat uitkomt dan stort de toren misschien wel in :{
Bij een ander project ( waar ik wel in zat ) had ik het tweemaal gevraagd : nooit reactie gehad.
Was toevallig ook een eenmanszaak met een relatief klein bedrag, waarvan ik voorheen dacht dat dit soort particuliere projecten iets meer zekerheid zou bieden bij eventuele verhaalmogelijkheden.

Blij dat ik in augustus mijn eerste twee GVE projecten tot een volledig en goed einde af kan sluiten, deze hebben de 36 maanden wel volbracht. Maar moeten er nog wel wat volgen om op een positief resultaat te komen bij dit specifieke platform.
Wat ik niet begrijp is dat er hier gevallen wordt over het feit dat GvE soms 1 en in uitzonderlijke gevallen twee termijnen door betaald. Deden alle platformen dat maar!
Ik denk dat het alleen maar voordelen heeft voor de investeerder.

1)Het vangt het eerste gezeur van investeerders op over projecten die enige dagen te laat zijn met betalen en die later gewoon weer op tijd betalen. Het maakt de communicatie dus een stuk rustiger.

2)Als er een echte default is/komt, dan is die inderdaad 1 tot twee maanden later in het zicht van de investeerder maar je vangt daardoor wel 1 tot 2 termijnen extra.
Ik heb natuurlijk liever geen defaults maar als die er is maakt het me niet zoveel uit als die 1 of twee maanden later bekend is bij mij. Als GvE maar gelijk actie onderneemt als een project achter is met betalen.
Als GvE meer als 1 of in het uiterste geval 2 termijnen uit eigen zak betaalt, dan ben ik daar alleen maar blij mee ! In de tas is in de tas je moet maar afwachten wat de uitwinning van de zekerheden opleverd.
Dus GvE graag twee of meer termijnen betalen bij defaults! :9 of beter nog alle termijnen! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-07-2016 13:26:32 ]
pi_164043881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is dat er hier gevallen wordt over het feit dat GvE soms 1 en in uitzonderlijke gevallen twee termijnen door betaald. Deden alle platformen dat maar!
Ik denk dat het alleen maar voordelen heeft voor de investeerder.

1)Het vangt het eerste gezeur van investeerders op over projecten die enige dagen te laat zijn met betalen en die later gewoon weer op tijd betalen. Het maakt de communicatie dus een stuk rustiger.

2)Als er een echte default is/komt, dan is die inderdaad 1 tot twee maanden later in het zicht van de investeerder maar je vangt daardoor wel 1 tot 2 termijnen extra.
Ik heb natuurlijk liever geen defaults maar als die er is maakt het me niet zoveel uit als die 1 of twee maanden later bekend is bij mij. Als GvE maar gelijk actie onderneemt als een project achter is met betalen.
Als GvE meer als 1 of in het uiterste geval 2 termijnen uit eigen zak betaalt, dan ben ik daar alleen maar blij mee ! In de tas is in de tas je moet maar afwachten wat de uitwinning van de zekerheden opleverd.
Dus GvE graag twee of meer termijnen betalen bij defaults! :9 of beter nog alle termijnen! :)
Ja alles wat door een ander betaald wordt is logischerwijs altijd fijn , maar nu de vraag waarom ze geen openheid willen geven over wanneer de laatste betaling van een leningnemer was ?

Je geeft ons in ieder geval nieuwe informatie door te stellen dat het max. 2 maandtermijnen is.

Voor investeerders is het toch ook van belang om te weten hoeveel er eerst nog naar GVE gaat bij een default voordat de investeerders (eventueel) iets krijgen bij de afhandeling.
Of sluit GVE dan achteraan en zegt men : eerst alles naar de investeerders terug en als er wat overblijft dan verrekenen we dat me het door ons voorgeschoten :')
pi_164044428
Vandaag voor het eerst in mijn portefeuille dat een 4 jarige lening meer geld heeft terugbetaald dan dat ik erin heb gestoken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164044635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:39 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Ja alles wat door een ander betaald wordt is logischerwijs altijd fijn , maar nu de vraag waarom ze geen openheid willen geven over wanneer de laatste betaling van een leningnemer was ?

Je geeft ons in ieder geval nieuwe informatie door te stellen dat het max. 2 maandtermijnen is.

Voor investeerders is het toch ook van belang om te weten hoeveel er eerst nog naar GVE gaat bij een default voordat de investeerders (eventueel) iets krijgen bij de afhandeling.
Of sluit GVE dan achteraan en zegt men : eerst alles naar de investeerders terug en als er wat overblijft dan verrekenen we dat me het door ons voorgeschoten :')
Zoals NRDZ ook al aangeeft betaalt GvE 1 of 2 termijnen door, (en daar ben ik ook wel blij mee) dit vooral om er voor te zorgen dat voor de investeerder alles zo veel mogelijk op tijd binnen komt en GvE niet als het iets later is vele mails moeten beantwoorden van mensen die er (terecht) boven op zitten. Ze proberen dan uiteraard wel onmiddellijk in contact te treden met de lener.
GvE is natuurlijk ook geen filantropische instelling dus als een lener echt niet betaalt stopt dit voorschieten onmiddellijk. Ook de kosten voor het incasso traject schieten ze overigens voor. In de begin jaren hebben ze bij mijn weten nog wel eens langer termijnen voorgeschoten en hadden ze daar een apart potje voor, dat is nu niet meer zo.

Nee, als er eventueel nog geld kan worden geïncasseerd gaat dit eerst ten laste van alle gemaakte kosten, incl. voorgeschoten termijnen en daarna komen de investeerders pas.

Ik ben het helemaal met je eens dat er wel transparantie moet zijn over hoeveel termijn er in jou project zijn voorgeschoten. Ik zou je vraag nog eens stellen aan GvE. Als je geen reactie krijgt, wat ik mij niet kan voorstellen, hoor ik het hier graag.
pi_164044711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:04 schreef najra1990 het volgende:
Vandaag voor het eerst in mijn portefeuille dat een 4 jarige lening meer geld heeft terugbetaald dan dat ik erin heb gestoken :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn :P Maar toch gefeliciteerd! *)
pi_164045070
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit zou eigenlijk normaal moeten zijn :P Maar toch gefeliciteerd! *)
Ik doe pas 3,5 jaar aan crowdfunding, dus voor mij blijft het wel speciaal :) Er zijn wel al een aantal 3-jarige projecten volledig afgerond. Dit is 1 van mijn eerste 3 projecten. Dat er nog maar vele mogen volgen!
pi_164045119
Ik ben nu ruim 5 kwartalen bezig met crowdfunden. Omdat we hier zijn om informatie te delen, heb ik een overzicht gemaakt hoe het gaat tot nu toe:

Geld voor elkaar:
18 projecten
Gemiddelde looptijd: 57 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 47,33 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 19,5%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 15
Min-max looptijd: 30 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,5% / 7,25%
Defaults: 0

Kapitaal op Maat:
6 projecten
Gemiddelde looptijd: 48 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 39,83 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 19,2%
Min-max betaalde termijnen: 6 - 11
Min-max looptijd: 36 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,33%

Investormatch:
8 projecten
Gemiddelde looptijd: 43,5 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 39,87 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 10,6%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 9
Min-max looptijd: 36 - 48
Gemiddeld rentepercentage: 8,25%

Verhouding ontvangen rente / grootste openstaande hoofdsom : 91,6%
Verhouding ontvangen rente / gemiddelde openstaande hoofdsom : 152,6%

Behalve de platforms hierboven zit ik voor kleine bedragen in Lendahand en een paar Oost- Europese platforms
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164046443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:37 schreef komrad het volgende:
Ik ben nu ruim 5 kwartalen bezig met crowdfunden. Omdat we hier zijn om informatie te delen, heb ik een overzicht gemaakt hoe het gaat tot nu toe:

Geld voor elkaar:
18 projecten
Gemiddelde looptijd: 57 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 47,33 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 19,5%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 15
Min-max looptijd: 30 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,5% / 7,25%

Kapitaal op Maat:
6 projecten
Gemiddelde looptijd: 48 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 39,83 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 19,2%
Min-max betaalde termijnen: 6 - 11
Min-max looptijd: 36 - 60
Gemiddeld rentepercentage: 7,33%

Investormatch:
8 projecten
Gemiddelde looptijd: 43,5 maanden
Gemiddeld resterende termijnen: 39,87 maanden
% investering terug ontvangen (aflossing en rente): 10,6%
Min-max betaalde termijnen: 0 - 9
Min-max looptijd: 36 - 48
Gemiddeld rentepercentage: 8,25%

Verhouding ontvangen rente / grootste openstaande hoofdsom : 91,6%
Verhouding ontvangen rente / gemiddelde openstaande hoofdsom : 152,6%

Behalve de platforms hierboven zit ik voor kleine bedragen in Lendahand en een paar Oost- Europese platforms
Geen slechte cijfers, maar realiseer je dat het tweede jaar, waar je projecten nu in komen, de gevaarlijkste is qua defaults (zie voor de statistieken de OP).
pi_164046869
Citymail
Project:14351
Zakelijk Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:1,68
Creditsafe score: 37
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 127.000
Geinvesteerd: ¤ 14.100
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 8,1%
Looptijd: 48 maanden

Ziet er op het eerste gezicht leuk uit, echter er staat 182K aan goodwill op de balans of ontwikkelkosten software oid.
Als je dat wegdenkt hebben ze een negatief EV in de werkmij en sowieso een negatief werkkapitaal.

Obli past :)
Pecunia non olet
pi_164047014
Even een algemene vraag naar aanleiding van dit project

quote:
Vanwege persoonlijke omstandigheden was de bestuurder van de vennootschap in 2010 betrokken bij een faillissement. Dit faillissement is afgewikkeld zonder claims richting bestuurders en/of aandeelhouders en er zijn geen verbintenissen met Citymail B.V., Dalison B.V. of Syvo B.V. De faillissementsverslagen zijn overlegd aan Geldvoorelkaar.nl
Wat vinden jullie van het feit dat een geldvrager eerder betrokken is geweest bij een faillissement?
In de VS wordt het heel erg gezien als een stukje ondernemerservaring terwijl in Nederland het ook wel gezien wordt als bewijs van onkunde...
pi_164047234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:53 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Geen slechte cijfers, maar realiseer je dat het tweede jaar, waar je projecten nu in komen, de gevaarlijkste is qua defaults (zie voor de statistieken de OP).
Ik reken me zeker niet rijk. Pas over een paar jaar is duidelijk of crowdfunden een goed rendement heeft opgeleverd.
pi_164047347
Zitten er nog mensen in de afbouw in Amsterdam?
pi_164047424
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:24 schreef Mynheer007 het volgende:
Wat vinden jullie van het feit dat een geldvrager eerder betrokken is geweest bij een faillissement?
In de VS wordt het heel erg gezien als een stukje ondernemerservaring terwijl in Nederland het ook wel gezien wordt als bewijs van onkunde...
Als het allemaal netjes gemeld is in de pitch, er zijn inderdaad geen claims richting bestuurders en er staan geen misstanden in de faillissementsverslagen heb ik er op zich geen moeite mee en ga ik er vanuit dat de ondernemer er alles aan zal doen om iets dergelijks niet nogmaals mee te maken. Het project moet verder vanzelfsprekend natuurlijk wel aan je eigen voorwaarden voldoen.
pi_164047564
Weer een nieuwe Conv. Lening bij geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14596

Naam: Propeaq lichtbril en App
Leendoel: Groei
Bedrag: 200.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 6s
Graydon rating: 0,41

Ik doe vooralsnog geen Conv. Leningen dus heb hem niet doorgelezen.
pi_164047738
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:55 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe Conv. Lening bij geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14596

Naam: Propeaq lichtbril en App
Leendoel: Groei
Bedrag: 200.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 6s
Graydon rating: 0,41

Ik doe vooralsnog geen Conv. Leningen dus heb hem niet doorgelezen.
Er zijn slechtere pitches voorbij gekomen ;) Waar ik vooral twijfels bij heb is het marktpotentieel. Zijn er werkelijk veel mensen die ¤400 willen betalen voor een anti-jetlag-bril?
pi_164047850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:03 schreef komrad het volgende:

[..]

Er zijn slechtere pitches voorbij gekomen ;) Waar ik vooral twijfels bij heb is het marktpotentieel. Zijn er werkelijk veel mensen die ¤400 willen betalen voor een anti-jetlag-bril?
Als ik naar de omzetvoorspelling kijk, lijkt het dat ze de markt af willen romen, dus geleidelijk de prijs naar beneden. In 2019 7,5 mln omzet met 50.000 brillen betekent een verkoopprijs van ¤ 150,- per stuk.
pi_164048477
De brillenfirma krijgt van mij geen geld. Ik heb zelf geen ervaring met jetlags en ik heb geen flauw idee in hoeverre zo'n bril een oplossing hier voor gaat bieden.

Echter hoop ik wel dat deze pitch vol komt. Ik vind het mooi dat via crowdfunding redelijk wat innovatieve bedrijven de kans krijgen om hun plannen te realiseren. Hoewel de bijdrage van crowdfunding misschien nu nog redelijk beperkt is, draagt het toch bij aan de competitie kracht van B.V. Nederland.
pi_164048558
Ze hebben trouwens tegelijkertijd een pitch lopen op Seedrs. https://www.seedrs.com/propeaq
Die campagne gaat het waarschijnlijk niet halen. Staat na bijna de helft van de tijd pas op 11%.

[ Bericht 23% gewijzigd door Benger op 27-07-2016 18:03:52 ]
pi_164048988
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:39 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Lijkt me nogal logisch. Als GvE daar richtlijnen voor publiceert dan gaan anderen, in toekomstige gevallen, daar ook een beroep op doen. Kwestie van gelijkheidsbeginsel en zo.
Pecunia non olet
pi_164049019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:03 schreef komrad het volgende:

[..]

Het zou me zeer verbazen. Wat een flauwekul. Gewoon een nachtje lekker doorpitten en het "probleem" is over.
Pecunia non olet
pi_164050196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het zou me zeer verbazen. Wat een flauwekul. Gewoon een nachtje lekker doorpitten en het "probleem" is over.
Eens! Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat topsporters afhankelijk gaan zijn van zo'n brilletje, maar los daarvan. Er bestaan al lang van die brilletjes: de Retimer, de Luminette 2 of de Bluelight. Allemaal gewoon te koop op BOL. De Propeaq zal vast wel een ander lampje, een designerlook of een mooiere app hebben, maar ik sla hem over.
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:30:18 #179
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_164050587
Mensen die voor hun werk veel reizen? Misschien hebben die er baat bij en dan valt de prijs wel mee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_164051709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:30 schreef AQuila360 het volgende:
Mensen die voor hun werk veel reizen? Misschien hebben die er baat bij en dan valt de prijs wel mee.
Oh ja, ik kan me voorstellen dat als je direct na aankomst een belangrijke zakendeal moet sluiten dat je er dan met je hoofd bij wilt zijn :) Maar de meeste mensen reizen voor vermaak en andere doeleinden lijkt me.
Pecunia non olet
pi_164060830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:08 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Eens! Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat topsporters afhankelijk gaan zijn van zo'n brilletje.
Toch wel: Lichttherapie moet Van Emden aan olympische medaille helpen - http://nos.nl/l/2121272

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 28-07-2016 09:54:28 ]
pi_164060832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:08 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Eens! Ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat topsporters afhankelijk gaan zijn van zo'n brilletje, maar los daarvan. Er bestaan al lang van die brilletjes: de Retimer, de Luminette 2 of de Bluelight. Allemaal gewoon te koop op BOL. De Propeaq zal vast wel een ander lampje, een designerlook of een mooiere app hebben, maar ik sla hem over.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:30 schreef AQuila360 het volgende:
Toevallig las ik juist vanochtend nog bij het ontbijt over zo'n bril: http://nos.nl/rio2016/art(...)medaille-helpen.html

Gaat volgens mij wel over zo'n bril van een concurrent (fluxplus ofzo?)
Edit: oh nee, dit blijkt toch dezelfde te zijn uit de pitch (Propeaq is eigendom van Fluxplus. Kan haast geen toeval zijn dat dit nieuwsbericht tegelijk met de lancering van een tweetal crowdfundcampagnes komt ;) Daar zal Van Emden wel een gratis brilletje voor krijgen..

[ Bericht 2% gewijzigd door Graankorrel op 28-07-2016 09:53:30 ]
pi_164060939
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Toch wel: Lichttherapie moet Van Emden aan olympische medaille helpen - http://nos.nl/l/2121272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:47 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Toevallig las ik juist vanochtend nog bij het ontbijt over zo'n bril: http://nos.nl/rio2016/art(...)medaille-helpen.html

Gaat volgens mij wel over zo'n bril van een concurrent (fluxplus ofzo?)
Edit: oh nee, dit blijkt toch dezelfde te zijn uit de pitch. Kan haast geen toeval zijn dat dit nieuwsbericht tegelijk met de lancering van een tweetal crowdfundcampagnes komt ;) Daar zal Van Emden wel een gratis brilletje voor krijgen..
dat is de kleine doelgroep topsporters. Om dit tot een succes te maken gaat het om de grotere groep zakelijke en recreatieve vliegtuigpassagiers.
pi_164060943
Ze zitten op Bondora weer met de website te rommelen. Het lijkt er op dat de verwachte 'Life time net return' berekening is aangepast. Ik zit nu een stuk lager qua verwacht rendement.
pi_164062200
Ik zit te twijfelen over de nieuwe collin: https://www.collincrowdfund.nl/rescop/
pi_164062331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:09 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik zit te twijfelen over de nieuwe collin: https://www.collincrowdfund.nl/rescop/
Ik zie heel weinig zekerheden, een verhoogd risico volgens opgave D&B over 2014 en daarvoor (zonder duidelijk aan te geven waardoor 2015 dan ineens veel beter zou zijn. Verder tekenen maar een deel van de boom aan BV’s mee voor de lening en is de rente wat mij betreft veel te laag voor het risico. Voor mij een dikke nee.
pi_164062478
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zie heel weinig zekerheden, een verhoogd risico volgens opgave D&B over 2014 en daarvoor (zonder duidelijk aan te geven waardoor 2015 dan ineens veel beter zou zijn. Verder tekenen maar een deel van de boom aan BV’s mee voor de lening en is de rente wat mij betreft veel te laag voor het risico. Voor mij een dikke nee.
Het is wel een bedrijf dat al tien jaar bestaat en via de borgstelling is er nog wel een groot gedeelte terug te halen; misschien is er nu geen materiële waarde bij de één van de twee eigenaren maar mensen met een ict/consultancy achtergrond vinden in deze tijd zeker wel weer een baan op niveau waardoor de borgstelling wel waarde vertegenwoordigd.

Ik sla hem echter ook over want ik vind de winst erg laag t.o.v. de omzet en een kleine daling in omzet zou dus gelijk voor een verlies zorgen. Daarnaast is in de winst volgens mij ook meegerekend dat alle debiteuren zullen betalen en dat vind ik wel erg optimistisch.

Als de rente 2 procentjes hoger was geweest dan had ik hem denk ik wel meegepakt.
pi_164062494
Voor mij een ja.
Ze hebben in 2015 goed verdiend en dat zie je nog niet terug in D&B.
En ze hebben de ontwikkelingskosten niet geactiveerd, dus netjes als kosten weggeboekt.

Dat project gisteren in GvE , daar hadden ze de ontwikkeling volgens mij wel geactiveerd en dat geeft een vertekend beeld.
Pecunia non olet
pi_164062565
Pro: groeiend bedrijf, prima (concept)resultaat2015.
Cons:
Complexe structuur, en zekerheden beperkt.
Daarbij staat er er bij ING krediet faciliteit is (welke niet wordt gebruikt volgens tekst).
Maar daar zal wel een deel van de activa (voorraden/debiteuren) aan verpand zijn.
Dit wordt niet genoemd, alsmede of er andere financiers/lease verplichtingen zijn.
Op basis daarvan kan ik niet beslissen, dus dan laat ik hem lopen.
pi_164062692
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:23 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Het is wel een bedrijf dat al tien jaar bestaat en via de borgstelling is er nog wel een groot gedeelte terug te halen; misschien is er nu geen materiële waarde bij de één van de twee eigenaren maar mensen met een ict/consultancy achtergrond vinden in deze tijd zeker wel weer een baan op niveau waardoor de borgstelling wel waarde vertegenwoordigd.

Ik denk inderdaad dat de borgstelling wel enige waarde vertegenwoordigd echter de borgstelling is maar de helft van het lening bedrag. Daarbij die wirwar aan bv's. Met hoofdelijke aansprakelijkheid in combinatie met een hogere rente had ik het nog wel willen overwegen.
pi_164062720
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Verder tekenen maar een deel van de boom aan BV’s mee voor de lening en is de rente wat mij betreft veel te laag voor het risico. Voor mij een dikke nee.
De Holding (Rescop Corporate B.V.) tekent en daarmee heb je ook de kerstboom die er onder zit te pakken. Maar over de rente ben ik het met je eens.
pi_164062812
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:39 schreef Benger het volgende:

[..]

De Holding (Rescop Corporate B.V.) tekent en daarmee heb je ook de kerstboom die er onder zit te pakken. Maar over de rente ben ik het met je eens.
Ik zou ook willen dat de twee persoonlijke holdings die er boven zitten mee tekenen. Maar goed, ik doe hem toch niet.
pi_164062876
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:54 schreef Benger het volgende:
Ze zitten op Bondora weer met de website te rommelen. Het lijkt er op dat de verwachte 'Life time net return' berekening is aangepast. Ik zit nu een stuk lager qua verwacht rendement.
En nu is het weer wat het gisteren was.
pi_164063300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:39 schreef Benger het volgende:

[..]

De Holding (Rescop Corporate B.V.) tekent en daarmee heb je ook de kerstboom die er onder zit te pakken.
Ik zou niet weten waarom.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_164063530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom.
Omdat als de overkoepelende B.V. in gebreke blijft alle beschikbare eigendommen ingezet moeten worden om de nabetaling na te komen, en hier onder vallen ook al de onderliggende B.V's.

Hetzij dat deze verkocht worden of op een andere wijze geld opleveren.
pi_164063643
Ik heb toch maar eens een eerste investering gedaan via Samen in Geld (SiG) http://www.sameningeld.nl/ . De rendementen zijn natuurlijk stukken lager maar wel met hypothekeren zekerheid. Verder spreekt het systeem met de verschillende schijven waaruit je kunt kiezen mij wel aan. Ik ga vooralsnog alleen maar voor hypotheken met een totale looptijd van 5 jaar omdat ik de zekerheid wil hebben dat ik bij langerelooptijden op de rente herziening datum ook echt uit kan stappen en dat is nu (nog?) niet het geval.
pi_164063653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:23 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Omdat als de overkoepelende B.V. in gebreke blijft alle beschikbare eigendommen ingezet moeten worden om de nabetaling na te komen, en hier onder vallen ook al de onderliggende B.V's.

Hetzij dat deze verkocht worden of op een andere wijze geld opleveren.
Dat maakt die deelnemingen nog geen mede-debiteur(en). Voordat je dat een keer liquide hebt gemaakt ben je waarschijnlijk een stuk verder.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_164063938
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:32 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb toch maar eens een eerste investering gedaan via Samen in Geld (SiG) http://www.sameningeld.nl/ . De rendementen zijn natuurlijk stukken lager maar wel met hypothekeren zekerheid. Verder spreekt het systeem met de verschillende schijven waaruit je kunt kiezen mij wel aan. Ik ga vooralsnog alleen maar voor hypotheken met een totale looptijd van 5 jaar omdat ik de zekerheid wil hebben dat ik bij langerelooptijden op de rente herziening datum ook echt uit kan stappen en dat is nu (nog?) niet het geval.
Hou ons op de hoogte! ik ben ook wel benieuwd. Ondertussen ben ik ook van mening dat met de huidige lage rentestanden, ik ook wel akkoord wil gaan met een wat lagere rente, als de zekerheid maar behoorlijk is (zoals in dit geval met de hypotheken...) Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe het met de uitbetaling en herinvestering zit... Als je na 1 maand iets uitbetaald hebt gekregen, en je investeerd nogmaals in een project, kan je het uitbetaalde geld dan weer aanvullen tot 250 euro, of moet je het eerst uit laten betalen voordat je het opnieuw kan investeren?
pi_164064083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:48 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte! ik ben ook wel benieuwd. Ondertussen ben ik ook van mening dat met de huidige lage rentestanden, ik ook wel akkoord wil gaan met een wat lagere rente, als de zekerheid maar behoorlijk is (zoals in dit geval met de hypotheken...) Waar ik vooral benieuwd naar ben, is hoe het met de uitbetaling en herinvestering zit... Als je na 1 maand iets uitbetaald hebt gekregen, en je investeerd nogmaals in een project, kan je het uitbetaalde geld dan weer aanvullen tot 250 euro, of moet je het eerst uit laten betalen voordat je het opnieuw kan investeren?
Dit kan je gewoon aanvullen tot 250 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 28-07-2016 14:47:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')