abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 juli 2016 @ 15:37:34 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163857507
De plek voor alle vragen en alles over de Nostradamus, waarvan de antwoorden in dit topic ingevuld mogen worden ^O^

[ Bericht 52% gewijzigd door heywoodu op 01-08-2016 19:00:14 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:34:44 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163858739
Welke tijd loopt Dafne Schippers in de finale 100m?
  Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 20:27:03 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_163863721
Invullen en tellen moet wel lukken denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 11:27:00 #4
284411 crew  heywoodu
pi_163901459
Atletiek

- Wint Kenia alle drie de steeplechasemedailles bij de mannen?
- Zien we minstens één valse start en diskwalificatie in de finales van de 100 meter?
- Wordt er een wereldrecord gelopen?
- Mist minstens één van de volgende wereldtoppers de finale in zijn/haar onderdeel? Barshim, Beitia (hoogspringen), Taylor (hinkstapspringen), Murer, Lavillenie (polsstokhoogspringen), Heidler (kogelslingeren), Crouser (kogelstoten).
- Wint een niet-Afrikaans land een marathonmedaille?
- Wordt een koploper in het snelwandelen (vrouwen/mannen 20km, mannen 50km) in de laatste 2 kilometer gediskwalificeerd?

Badminton

- Hoeveel van de vijftien medailles worden gewonnen door landen die niet in het volgende rijtje staan? China, Japan, Zuid-Korea, Indonesië, Maleisië
- In welke van de vijf finales worden de meeste punten gescoord?
- In welke ronde wordt het Nederlandse damesdubbel Muskens/Piek uitgeschakeld? (Vul "niet" in als je goud voorspelt)

Basketbal

- Winnen de twee Amerikaanse teams beiden de finale met minstens tien punten verschil?
- Hoeveel Europese landen winnen een basketbalmedaille?
- Zal in minstens één halve finale of verder (finale of wedstrijd om het brons) overtime nodig zijn om een winnaar te bepalen?

Boksen

- Wie schopt het verder in het toernooi, Peter Müllenberg of Nouchka Fontijn? (Vul "nvt" in als je voorspelt dat ze beiden in dezelfde ronde uitgeschakeld worden)
- Hoeveel van de dertien finales worden beslist op knock-out of technische knock-out? (KO of TKO)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 14:27:23 #5
8781 crew  Frutsel
pi_163905772
Voetbal
-Hoeveel Europese ploegen halen bij de mannen de kwartfinale?
-Vier jaar terug wonnen de Amerikaanse dames en de Mexicaanse heren het goud. Halen beide teams dit jaar minimaal de halve finale?
-Schopt het Duitse vrouwenteam het dit jaar tot de finale?
-16 Ploegen bij de Heren, 12 bij de dames levert 58 wedstrijden op. Hoeveel goals gaan we zien in alle wedstrijden inclusief de verlenging tot de 120e minuut.

Wegwielrennen
-Pakt Nederland een medaille bij de heren wegwedstrijd of bij de tijdrit?
-Wint een niet-Europeaan de wegwedstrijd bij de heren?
-Prolongeert Armstrong haar titel bij de vrouwen tijdrit in Rio?
-Tijdrit mannen: 54 kilometer totaal, met 2x twee klimmetjes, benader de tijd van de winnaar in minuten en seconden nauwkeurig. (bijv, 90 minuten, 43 seconden)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 14:46:47 #6
284411 crew  heywoodu
pi_163906195
Gewichtheffen

- Hoeveel wereldrecords worden er neergezet? (Maximaal drie per gewichtsklasse: trekken, stoten en totaal. Als tijdens één finale meerdere keren eenzelfde WR wordt verbroken telt het als één keer)
- Wie winnen meer medailles, de Iraanse mannen of de Chinese vrouwen?
- Zal iemand die na het trekken aan de leiding gaat, vervolgens bij het stoten drie keer een foute poging laten noteren en dus geen eindresultaat hebben?
pi_163906918
Algemeen

Noem een land dat onderaan eindigt in het medailleklassement (met minimaal 1 medaille)?

[ Bericht 14% gewijzigd door sasquatsch op 21-07-2016 20:22:35 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_163910767
In welke sport komt als eerste een eindtijd van 40,45 op de klok?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 19:41:54 #9
284411 crew  heywoodu
pi_163912241
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:22 schreef sasquatsch het volgende:
Algemeen

Welk land eindigt onderaan het medailleklassement (met minimaal 1 medaille)?
Daar zou ik wel van maken "Noem een land.." etc, want dat zullen ongetwijfeld een aantal landen worden met één bronzen medaille :P
pi_163913265
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Daar zou ik wel van maken "Noem een land.." etc, want dat zullen ongetwijfeld een aantal landen worden met één bronzen medaille :P
Fixed!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 20:25:10 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_163913333
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:23 schreef Remzz het volgende:
In welke sport komt als eerste een eindtijd van 40,45 op de klok?
_O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 21 juli 2016 @ 23:46:49 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_163919143
Nostradamus was erg leuk bij de OS2014. Dus ook weer leuk om het dit jaar te doen. Bij de versie van dat jaar was het vooral mooi dat er voor elke dag wel een paar vragen waren. Buiten dat er per sport een aantal vragen bedacht moet worden (wat vast wel zal lukken), zal het wel weer even puzzelen worden dat je elke dag voldoende vragen hebt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 24 juli 2016 @ 23:12:07 #13
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163988139
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:27 schreef Frutsel het volgende:
Voetbal
-Hoeveel Europese ploegen halen bij de mannen de kwartfinale?
-Vier jaar terug wonnen de Amerikaanse dames en de Mexicaanse heren het goud. Halen beide teams dit jaar minimaal de halve finale?
-Schopt het Duitse vrouwenteam het dit jaar tot de finale?
-16 Ploegen bij de Heren, 12 bij de dames levert 58 wedstrijden op. Hoeveel goals gaan we zien in alle wedstrijden inclusief de verlenging tot de 120e minuut.

Wegwielrennen
-Pakt Nederland een medaille bij de heren wegwedstrijd of bij de tijdrit?
-Wint een niet-Europeaan de wegwedstrijd bij de heren?
-Prolongeert Armstrong haar titel bij de vrouwen tijdrit in Rio?
-Tijdrit mannen: 54 kilometer totaal, met 2x twee klimmetjes, benader de tijd van de winnaar in minuten en seconden nauwkeurig. (bijv, 90 minuten, 43 seconden)
Bij Voetbal kan je een mooie ja/nee vraag doen: Wint Brazilië het mannentoernooi?
pi_164084218
Had ik dit niet gewonnen bij de vorige OS?

Of nou ja, ik heb ooit een Nostradamus gewonnen hier op fok, dacht van de OS 2014
pi_164096116
Ik zou de vragen niet te moeilijk maken. Niet dat het geen moeilijk te beantwoorden vragen zijn, maar bijvoorbeeld vragen naar hoeveel wereldrecords er in het gewichtheffen neergezet gaan worden ofzo. Dan verlang je dus dat mensen op gaan zoeken wat de wereldrecords zijn, wie er deel gaat nemen en ik welke vorm de deelnemers zijn óf dat er een complete gok gedaan wordt. Voor echte enthousiastelingen zijn dat leuke vragen, maar de gemiddelde volger van de Spelen haakt dan toch af denk ik :P

Vragen waar het antwoord compleet gokwerk is (om een voorbeeld te noemen: voorspel de winnende tijd op de 100 meter sprint bij de heren) zou ik ook zoveel mogelijk vermijden.

De vragen in Sochi waren wat dat betreft wel prima in mijn ogen.

Mijn voorlopige twee centen :)
  vrijdag 29 juli 2016 @ 22:20:30 #16
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_164099073
Leuk. :)
Zoals Redefine al zei zijn dagelijkse vragen een leuk element.
Qua moeilijkheid hoop ik wel op een mix van makkelijke en uitdagende vragen. Misschien werken met 1 punt voor multiple choice, en 2 punten voor open vragen?

De vraag hoeveel medailles Nederland gaat winnen moet er uiteraard ook in zitten. En hoeveel Belgie gaat winnen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_164111037
Leuk, ik zal zeker meedoen. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welke tijd loopt Dafne Schippers in de finale 100m?
Die kun je wel als schiftingsvraag gebruiken, of misschien nog beter de tijd van de 200 meter, daarbij is het nog zekerder dat ze de finale haalt. Voor de rest ben ik het met Wimderon eens dat het beste is om zulke vragen weg te laten, omdat het een beetje gokwerk is (en het lastig punten te geven is, moet het precies op de honderdste goed zijn?).

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:12 schreef Max23 het volgende:
Had ik dit niet gewonnen bij de vorige OS?

Of nou ja, ik heb ooit een Nostradamus gewonnen hier op fok, dacht van de OS 2014
Jij was derde. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 juli 2016 @ 19:50:00 #18
284411 crew  heywoodu
pi_164138532
Ik ben er even voor gaan zitten en heb een lijstje vragen neergepend (inclusief suggesties die hierboven gedaan zijn):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel vragen, ik weet het, maar het zijn de Zomerspelen en daar zijn nou eenmaal veel onderdelen en er gebeuren nou eenmaal veel dingen. Ik heb ervoor gezorgd dat elke sport minstens één vraag heeft, dat leek me wel een minimumeis eigenlijk, we zitten hier niet om alleen maar naar Dafne te kijken natuurlijk :9

Iemand die ernstige bezwaren heeft? De Spelen beginnen al vrij rap namelijk, dus het is de hoogste tijd om hier eens mee te beginnen :+

[ Bericht 1% gewijzigd door heywoodu op 31-07-2016 22:13:30 ]
pi_164138850
Bij wegwielrennen is "Pakt Vos een medaille" ook nog een optie.

Voor de rest vind ik de vragen goed, je zou misschien nog wat fifty-fifty vragen kunnen stellen (Wie eindigt er hoger in het medailleklassement: Land A of land B?). Vorige OS hadden we trouwens nog meer vragen, tenminste als ik goed heb geteld.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 juli 2016 @ 20:00:26 #20
284411 crew  heywoodu
pi_164138867
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 19:59 schreef Felagund het volgende:
Bij wegwielrennen is "Pakt Vos een medaille" ook nog een optie.

Voor de rest vind ik de vragen goed, je zou misschien nog wat fifty-fifty vragen kunnen stellen (Wie eindigt er hoger in het medailleklassement: Land A of land B?). Vorige OS hadden we trouwens nog meer vragen, tenminste als ik goed heb geteld.
Oh ja, die A tegen B ben ik nog vergeten, komt eraan :Y

Net als Vos :)
  Redactie Sport zondag 31 juli 2016 @ 20:14:33 #21
pi_164139255
Ik zou de vragen per onderdeel zoals 2 jaar terug ook per dag proberen te doen, dan hoef je niet alles in 1x in te vullen.
  zondag 31 juli 2016 @ 20:16:42 #22
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164139321
Ik zou vooral binaire vragen stellen (is winnende tijd onderdeel a sneller dan b, staat er een deelnemer van nationaliteit c in de finale van onderdeel d, haalt land e meer bronzen medailles dan land f). Is duidelijk en kijkt makkelijk na.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 juli 2016 @ 20:18:29 #23
284411 crew  heywoodu
pi_164139374
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik zou vooral binaire vragen stellen (is winnende tijd onderdeel a sneller dan b, staat er een deelnemer van nationaliteit c in de finale van onderdeel d, haalt land e meer bronzen medailles dan land f). Is duidelijk en kijkt makkelijk na.
De meesten hebben dat ook wel volgens mij? Degene die open zijn hebben vooral een getal als mogelijk antwoord en een enkele vraag een naam of land..

Maar goed, de beslissing of dit voor het nakijken wel te doen is laat ik aan Mexicano over :P
  Redactie Sport zondag 31 juli 2016 @ 20:21:21 #24
pi_164139455
Het maakt niet zoveel uit, de moeilijkste zijn waar meerdere antwoorden goed zijn. Die moet je niet teveel doen. Maar binaire vragen zijn wel leuker omdat mensen hem sneller goed hebben (of vragen met 3 of 4 keuzes)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 juli 2016 @ 20:23:54 #25
284411 crew  heywoodu
pi_164139526
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het maakt niet zoveel uit, de moeilijkste zijn waar meerdere antwoorden goed zijn. Die moet je niet teveel doen. Maar binaire vragen zijn wel leuker omdat mensen hem sneller goed hebben (of vragen met 3 of 4 keuzes)
De meest "open" is denk ik de vraag naar een land dat onderaan eindigt in de medaillespiegel met minstens één medaille, verder zijn het getallen ("hoeveel gouden medailles winnen de Chinese schoonspringers?") of dingen als de badmintonvraag met maximaal vijf opties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')