quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:07 schreef Fir3fly het volgende:
Dat dikgedrukte stukje, daar gaat het om. Dat is het probleem bij vakbonden. Zijn leven in de illusie dat het voor jongeren goed is om mee te doen aan het piramidespel dat ze zelf hebben opgebouwd. Denk je dat er over 30 jaar ook nog maar een cent over is van de huidige pot?
Dat denken ze alleen maar.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vakbonden komen aantoonbaar op voor jongeren
De overheid wil de pensioenpot kleiner maken. De vakbonden groter. Blinde.quote:en niet wil zien dat juist de overheid aan alle kanten de pensioenpotten aan het leegroven zijn, waarbij de vakbonden nog tegengas geven... Echt...
Niet als je geen cent meer terugkrijgt.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je snapt niet dat een collectief goedkoper is voor een werknemer.
Top argumentatie! Chapeau!quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat denken ze alleen maar.
[..]
De overheid wil de pensioenpot kleiner maken. De vakbonden groter. Blinde.
Ik kan er niets aan doen dat jij blind bent. Nogmaals: de overheid wil de pensioenpremie verlagen. Gunstig voor jongeren. De vakbonden werken dat tegen en liegen dat dat beter is voor jongeren.quote:
Die garantie heb je wel als zpper als je een dure verzekering afsluit? Bovendien als je het pensioen flexibel maakt zou je dus op 40 jarige leeftijd(dan ben je nog jongquote:Op woensdag 20 juli 2016 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet als je geen cent meer terugkrijgt.
Jij wilt gewoon gelijk hebben. Het is goed met je.quote:
Denk eens wat dieper na. Voorbij het huidige (onhoudbare) systeem. Open die oude oogjes even en blijf niet hangen in die tunnelvisie.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die garantie heb je wel als zpper als je een dure verzekering afsluit?
Welke tunnelvisie. Garanties heb je met alles tot aan de deur.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denk eens wat dieper na. Voorbij het huidige (onhoudbare) systeem. Open die oude oogjes even en blijf niet hangen in die tunnelvisie.
Van verplicht pensioen. Denk er maar eens over na.quote:
Kom je ook nog een keer met argumenten hoe de vakbonden de jongeren ten faveure van de ouderen naaien? Of blijft het bij pensioengeneuzel waar de vakbonden weinig aan kunnen doen?quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Van verplicht pensioen. Denk er maar eens over na.
quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kom je ook nog een keer met argumenten hoe de vakbonden de jongeren ten faveure van de ouderen naaien? Of blijft het bij pensioengeneuzel waar de vakbonden weinig aan kunnen doen?
quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen dat jij blind bent. Nogmaals: de overheid wil de pensioenpremie verlagen. Gunstig voor jongeren. De vakbonden werken dat tegen en liegen dat dat beter is voor jongeren.
Dat je dat niet wilt zien is niet mijn probleem.
Tja je hebt ook een verplichte belasting over je salaris en een verplichte ziektekosten verzekering. Er zijn zoveel verplichtingen. Maar je gaat compleet over de stelling flexibel pensioen heen. Bovendien is een pensioen niet overal verplicht. Maar daar waar het verplicht is, is een collectief het goedkoopste. In jou geval zou ik dan daar gaan werken zonder cao of als zzper. Niets dat je tegen houd.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Goed zo, zoals verwacht zijn de argumenten op...quote:
Tja als jongeren alleen tegen een vakbond zijn vanwege een pensioen en salaris(tredes) waarvan notabene de overheid mbt de pensioen alles in controle heeft houd alles op. Bovendien hoef je niet daar te gaan werken waar men met een cao werkt. Maar laat ik je zeggen dat steeds meer hboers en zelfs universitair geschoolden blij zijn(die zich op de werkvloer begeven) met een goede cao en doorgroei mogelijkheden voor degene die echt willen, dan is er nog hoop. Althans dat zie je bij ons terug.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kom je ook nog een keer met argumenten hoe de vakbonden de jongeren ten faveure van de ouderen naaien? Of blijft het bij pensioengeneuzel waar de vakbonden weinig aan kunnen doen?
Nogmaals, kijk eens wat verder dan je neus lang is.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja je hebt ook een verplichte belasting over je salaris en een verplichte ziektekosten verzekering. Er zijn zoveel verplichtingen. Maar je gaat compleet over de stelling flexibel pensioen heen. Bovendien is een pensioen niet overal verplicht. Maar daar waar het verplicht is, is een collectief het goedkoopste. In jou geval zou ik dan daar gaan werken zonder cao of als zzper. Niets dat je tegen houd.
Zielig zeg, niet reageren.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goed zo, zoals verwacht zijn de argumenten op...
Tsja...:quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals, kijk eens wat verder dan je neus lang is.
quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot je uit de tunnel komt. Stap eerst maar eens van het idee af dat verplicht pensioen (hoe flexibel ook) heilig is.quote:
Zucht... Het ging over de vakbond, begin een topic over pensioenen als die je niet bevallen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot je uit de tunnel komt. Stap eerst maar eens van het idee af dat verplicht pensioen (hoe flexibel ook) niet heilig is.
Vakbonden houden alles tegen op het gebied van pensioenhervorming. Dat heb je nota bene zelf laten zien.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zucht... Het ging over de vakbond, begin een topic over pensioenen als die je niet bevallen.
Het is na de crisis van 1929 ooit met goede reden ingevoerd.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot je uit de tunnel komt. Stap eerst maar eens van het idee af dat verplicht pensioen (hoe flexibel ook) heilig is.
En het is nu 2016.quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is na de crisis van 1929 ooit met goede reden ingevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |