abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:56:54 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163783842
Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Er is inmiddels zekerheid over wie de nieuwe premier wordt. Na de eerste ronde vielen drie kandidaten, waaronder Michael Gove, af en bleven Andrea Leadsom en Theresa May over. Nadat Leadsom haar kandidatuur heeft ingetrokken is Theresa May over, zij is na Thatcher de tweede vrouwelijke premier van het Verenigd Koninkrijk sinds woensdag 13 juli 2016. Hiermee is het echter nog niet afgelopen, want ze moet tevens een nieuwe ministerploeg samenstelken. Ze heeft echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/
  zaterdag 16 juli 2016 @ 13:57:30 #2
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163783857
Turkey Military coup 'caused by BREXIT' :D

http://www.express.co.uk/(...)ferendum-campaign-MP
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 14:01:15 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163783943
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 13:57 schreef BarryOSeven het volgende:
Turkey Military coup 'caused by BREXIT' :D

http://www.express.co.uk/(...)ferendum-campaign-MP
In de commentaren:

:"He has a point. The ludicrous lies by the REMAIN campaign, that Turkey wouldn't enter the EU until the year 3000, have obviously destabilised the country."

Maar serieus: de komende tijd zal iedereen zijn eigen falen gaan afwentelen op de Brexit.\
Bedrijfswinst gestegen: onze nieuwe briljante strategie bla bla bla
Bedrijfswinst gedaald: schuld van de Brexit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 juli 2016 @ 14:05:48 #4
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163784047
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 14:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

In de commentaren:

:"He has a point. The ludicrous lies by the REMAIN campaign, that Turkey wouldn't enter the EU until the year 3000, have obviously destabilised the country."

Maar serieus: de komende tijd zal iedereen zijn eigen falen gaan afwentelen op de Brexit.\
Bedrijfswinst gestegen: onze nieuwe briljante strategie bla bla bla
Bedrijfswinst gedaald: schuld van de Brexit
Klopt, gebeurt nu al helaas. Alleen deze vond ik wel heel prachtig vergezocht. Wellicht een poging om toekomstige redenen van verlies ongeloofwaardig te maken.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:08:16 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163790714
http://www.nu.nl/buitenla(...)p-in-2017-nemen.html

Zo..dit topic weer even omhoog. Al dat gekut in Turkije doet toch niets terzake mensen.

De dappere Belgen hebben zich aangemeld om het britse voorzitterschap in 2017 over te nemen. Zodra art 50 in werking is komen er beperkingen voor de Britten qua invloed geloof ik. Maar ik denk dat de Belgen iets op de zaken vooruit lopen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163793790
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 07:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Na exit kunnen ze wel alle EU quota bijv. voor vissen en de plekken daarvoor aan hun laars lappen.
Laten we hopen dat ze niet zo dom zijn om dat te doen. Die begrenzingen zijn er niet voor niets, dat is zodat je in de toekomst ook nog voldoende kan vissen. Duurzaamheid en zo. Er gaat heel erg veel mis met de EU maar dit is nu net een van de positieve ontwikkelingen die we mede aan de EU te danken hebben. Daarom ook dat ik het zeker belangrijk vindt dat we intensief samenwerken en dat we samen afspraken maken over belangrijke kwesties (ik denk dan ook bijv. aan fundamenteel onderzoek, water, het verminderen van de gifstoffen bij onze groenten, de transitie na de olie-economie etc.). Ook voor de douane en het leger vind ik samenwerking prima. Alleen niet alles voor alle landen die nu lid zijn van de EU en niet met een politieke unie. Een monetaire unie met wat landen in het noordwesten (misschien kan ooit Estland er nog bij aansluiten of zo, maar niet de PIGS-landen, vooralsnog niet Polen, Roemenië, Hongarije etc.), een douaneunie met weer een wat andere samenstelling (ik denk dat we rustig Hongarije mee kunnen laten doen ;)), voor fundamenteel onderzoek werken we met alle huidige leden van de EU en meer landen samen, voor gifstoffen bij de landbouw geldt wat mij betreft dat er veel strengere regels komen (minstens op het niveau van Nederland, het liefst nog veel strenger) en dat elk land de keuze krijgt tussen ze te volgen of geen landbouwproducten te mogen exporteren etc.

Kortom, ik zou graag een meer flexibele en pragmatische vorm van samenwerking zien met verschillende clubjes voor verschillende doeleinden in plaats van dat we met zijn allen 1 federatie moeten (gaan) vormen. Dat is moeilijker maar wel vruchtbaarder en duurzamer. Momenteel zijn de culturele en eocnomische verschillen veel te groot om met al die landen te kunnen samenwerken voor dit alles zonder dat het uiteindelijk als een kaartenhuis in elkaar stort. Mensen waarschuwen hier al meer dan 10 jaar voor (hell, een CDA-parlementariër/senator waarschuwde in de jaren 90 al dat Griekenland niet mee zou moeten doen aan de euro omdat er gefraudeerd werd met de boekhouding) maar dit werd genegeerd, ze werden zelfs uitgelachen. Het lijkt mij dat de Brexit hen toch wel een beetje gelijk heeft gegeven. De grote vraag nu: welk land volgt? Is er hier een draad waarin we die ontwikkelinen bijhouden en speculeren? Het was me opgevallen dat er voor verschillende landen zo'n draadje was gestart net na de Brexit maar ik had er niets van gevolgd. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:58:17 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163793834
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)p-in-2017-nemen.html

Zo..dit topic weer even omhoog. Al dat gekut in Turkije doet toch niets terzake mensen.

De dappere Belgen hebben zich aangemeld om het britse voorzitterschap in 2017 over te nemen. Zodra art 50 in werking is komen er beperkingen voor de Britten qua invloed geloof ik. Maar ik denk dat de Belgen iets op de zaken vooruit lopen.
Dat roterende voorzitterschap is een van de dingen die echt weinig nut hebben en bij een hervorming van de EU moeiteloos geschrapt moet worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163793866
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:08 schreef nixxx het volgende:
Zo..dit topic weer even omhoog. Al dat gekut in Turkije doet toch niets terzake mensen.
Ja en nee. De Brexit heeft natuurlijk alles met allerlei instabiliteitsproblemen van de EU te maken en de kwestie Turkije maakt de EU nog minder stabiel. Zo bezien is het wel terzake. De Brexit en de EU-problemen dat zijn twee zijden van de munt. Anderzijds zijn er hier al tig draden over Turkije dus kunnen we het beter daar uitgebreid bespreken en het hier wat oppervlakkiger houden m.b.t. Turkije.

quote:
De dappere Belgen hebben zich aangemeld om het britse voorzitterschap in 2017 over te nemen.
Dapper? :?
Wat is daar dapper aan? Het is het werk van politici, als je dat uit de weg zou gaan dan moet je een ander vak kiezen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163793979
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:58 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat roterende voorzitterschap is een van de dingen die echt weinig nut hebben en bij een hervorming van de EU moeiteloos geschrapt moet worden.
Uiteraard, niemand neemt het voorzitterschap serieus omdat het niet op basis van verdienste is en omdat het elke X maanden wijzigt. Een van de vele problemen van de EU. Dat is dan ook het probleem, je moet zo verschrikkelijk veel snijden en herbouwen dat er geen beginnen aan is en dat het de vraag is of dat het niet gemakkelijker is om het af te breken en bij 0 te beginnen, maar dan wel eerst starten met iets nieuws en dan pas de EU slopen. Niets houdt de landen tegen om naast het EU clubje nog wat andere clubjes op te richten zoals een NEMU, een clubje voor een douaneunie etc. en dan langzaam aan allerlei zaken op te bouwen binnen die nieuwe clubjes en af bouwen binnen de EU. In andere delen van Europa kunnen ze hetzelfde doen en op pragmatische basis kunnen die nieuwe clubjes samenwerken met elkaar. Het is niet zo dat we niets kunnen veranderen zolang we lid zijn van de EU.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163794842
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uiteraard, niemand neemt het voorzitterschap serieus omdat het niet op basis van verdienste is en omdat het elke X maanden wijzigt. Een van de vele problemen van de EU. Dat is dan ook het probleem, je moet zo verschrikkelijk veel snijden en herbouwen dat er geen beginnen aan is en dat het de vraag is of dat het niet gemakkelijker is om het af te breken en bij 0 te beginnen, maar dan wel eerst starten met iets nieuws en dan pas de EU slopen. Niets houdt de landen tegen om naast het EU clubje nog wat andere clubjes op te richten zoals een NEMU, een clubje voor een douaneunie etc. en dan langzaam aan allerlei zaken op te bouwen binnen die nieuwe clubjes en af bouwen binnen de EU. In andere delen van Europa kunnen ze hetzelfde doen en op pragmatische basis kunnen die nieuwe clubjes samenwerken met elkaar. Het is niet zo dat we niets kunnen veranderen zolang we lid zijn van de EU.
Ik vind het een heel goed idee. Duitsland en de andere Middeneuropese landen kunnen dan een Centrale unie vormen, en de Zuid-Europese landen de Entente. Ik zeg doen, kan niet mis gaan. :P
pi_163795250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het een heel goed idee. Duitsland en de andere Middeneuropese landen kunnen dan een Centrale unie vormen, en de Zuid-Europese landen de Entente. Ik zeg doen, kan niet mis gaan. :P
Frankrijk en VK ook maar weer een alliantie dan?
in a crowd you lose humanity
pi_163795527
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Frankrijk en VK ook maar weer een alliantie dan?
Tegen Duitsland? Kan me daar best iets bij voorstellen. Faulty Towers "Don't mention the war" wordt in Engeland toch nog steeds het toppunt van humor gevonden?

Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat de Engelsen onderbewust ook gewoon gefrustreerd zijn dat ze Duitsland twee keer in een eeuw tijd militair met de grond gelijk hebben gemaakt dat dat (met Merkel in de eurocrisis en vluchtelingencrisis) toch weer het meest invloedrijke land in Europa is geworden.
pi_163795645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 21:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het een heel goed idee. Duitsland en de andere Middeneuropese landen kunnen dan een Centrale unie vormen, en de Zuid-Europese landen de Entente. Ik zeg doen, kan niet mis gaan. :P
Jij maakt de interpretatiefout - het klassieke probleem dat mensen vanuit het bestaande systeem waar ze toevallig aan gewend zijn redeneren in plaats van vanuit het nieuwe systeem wat wordt voorgesteld - dat het om 3 blokken gaat. Het gaat om veel meer blokken waarbij de samenstelling verschilt al naargelang het domein: de munt, de douane, het leger, onderzoek etc.
Voor de grootste blokken is het niet beperkt tot Europa, voor de kleinste blokken beperkt tot een deel van Europa (pak hem beet 1/3de of kleiner). Het is geen politieke unie, het is samenwerking met multilaterale verdragen per domein op pragmatische basis. Het doel mag expliciet niet zijn om een federatie te stichten.

Ze zullen in ieder geval geen oorlog gaan voeren tegen elkaar. :)
Het lijkt me duidelijk dat Duitsland bij dezelfde blokken zou aansluiten als Nederland en zelfs de UK kan meedoen aan verschillende van die blokken als ze dat willen. Het is immers per deelgebied dat je een unie vorm en geen politiek huwelijk met bijna allen landen die in Europa liggen.
Duitsland en Engeland in 1 blok, Frankrijk moet maar zien wat het doet, maar net waar zij zich meer thuis bij voelen, de PIGS-landen of Noord-Europa. Frankrijk zit er nu eenmaal ertussen in qua cultuur.

Wat betreft die oorlogsdoembeelden die de EU-fielen graag over ons uitgooien, de globalisering en het feit dat Europa al lang geen globaal centrum van macht meer is zal er wel voor zorgen dat de vrede blijft bewaard.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-07-2016 22:15:57 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163795894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:05 schreef Igen het volgende:
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat de Engelsen onderbewust ook gewoon gefrustreerd zijn dat ze Duitsland twee keer in een eeuw tijd militair met de grond gelijk hebben gemaakt dat dat (met Merkel in de eurocrisis en vluchtelingencrisis) toch weer het meest invloedrijke land in Europa is geworden.
Dat zou best kunnen maar het zal weinig invloed op de Brexit-beslissing hebben gehad.
Maar inderdaad, kudos voor de Duitsers, ze hebben het toch weer voor elkaar gekregen en deze keer zonder leger. Sun Tzu zou er trots op zijn. _O_
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 16 juli 2016 @ 22:23:37 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163796097
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:58 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat roterende voorzitterschap is een van de dingen die echt weinig nut hebben en bij een hervorming van de EU moeiteloos geschrapt moet worden.
Dat was ook de reden voor de benoeming van Van Rompuy indertijd. Maar onder Tusk lijkt het oude rondreiscircus weer opgestart te worden.
pi_163796110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Tegen Duitsland? Kan me daar best iets bij voorstellen. Faulty Towers "Don't mention the war" wordt in Engeland toch nog steeds het toppunt van humor gevonden?

Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat de Engelsen onderbewust ook gewoon gefrustreerd zijn dat ze Duitsland twee keer in een eeuw tijd militair met de grond gelijk hebben gemaakt dat dat (met Merkel in de eurocrisis en vluchtelingencrisis) toch weer het meest invloedrijke land in Europa is geworden.
Zou het niks zijn om ze te herinneren aan hun kwijtgescholden oorlogs schuld?
pi_163796203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat ben ik maar deels met je eens. Ik ga ook niet meteen fan van iemand in de een of andere sport worden omdat het een Nederlander is. Maar er is wel zoiets als Nederlands voetbal, binnen de landsgrenzen hier wordt er anders gevoetbald dan in de buurlanden, tot op de laagste niveau's. Dat zit er gewoon in, als je met Duitsers van boven de 30 voetbalt dan werken die heel hard, draven ze heel hard en vliegen ze er hard in, maar driehoekjes maken is niet hun reflex.
Helaas hebben onze voetballers op het hoogste niveau dat een beetje verleerd maar inderdaad, dat is typisch een Nederlands iets. En Spaans, dankzij de Nederlandse invloed. Wij hadden dat totaalvoetbal dan weer te danken aan een Engelse trainer.
Maar goed, ik had en heb een voorliefde voor het echt Nederlandse voetbal maar dat heeft niets te maken met het feit dat ik een Nederlander ben, dat is gewoon een kwestie van smaak. Ik durf te stellen dat ik heel erg weinig chauvinistisch ben, als ik het al een betje ben. Je hoeft dus niet chauvinistisch - en dus ook niet nationalistisch (wat wordt gesuggereerd) - te zijn om het EU-project niet te zien zitten. ;)
En inderdaad, het feit dat je die jongens wat beter kent zorgt ervoor dat je misschien wat eerder voor hen bent. Als je het niet zat bent dat ze zich als verwende multimiljonairs gedragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163796558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:05 schreef SeLang het volgende:
Gewoon nog maar een keer omdat hij zo leuk is


Verzuurde linksen _O-
Eerder verzuurd establishment. Het is in ieder geval niet aardig. Als hij geen minister was geworden dan had ze hem verweten dat hij zijn verantwoordelijk ontloopt, nu hij wel minister werd roept ze dat het belachelijk is dat hij minister is geworden. Hij kan het bij haar nooit goed doen.
Niet dat ik een hoge dunk van zijn politieke kwaliteiten heb maar dat is een ander verhaal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_163799356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij maakt de interpretatiefout - het klassieke probleem dat mensen vanuit het bestaande systeem waar ze toevallig aan gewend zijn redeneren in plaats van vanuit het nieuwe systeem wat wordt voorgesteld - dat het om 3 blokken gaat. Het gaat om veel meer blokken waarbij de samenstelling verschilt al naargelang het domein: de munt, de douane, het leger, onderzoek etc.
Voor de grootste blokken is het niet beperkt tot Europa, voor de kleinste blokken beperkt tot een deel van Europa (pak hem beet 1/3de of kleiner). Het is geen politieke unie, het is samenwerking met multilaterale verdragen per domein op pragmatische basis. Het doel mag expliciet niet zijn om een federatie te stichten.

Ze zullen in ieder geval geen oorlog gaan voeren tegen elkaar. :)
Het lijkt me duidelijk dat Duitsland bij dezelfde blokken zou aansluiten als Nederland en zelfs de UK kan meedoen aan verschillende van die blokken als ze dat willen. Het is immers per deelgebied dat je een unie vorm en geen politiek huwelijk met bijna allen landen die in Europa liggen.
Duitsland en Engeland in 1 blok, Frankrijk moet maar zien wat het doet, maar net waar zij zich meer thuis bij voelen, de PIGS-landen of Noord-Europa. Frankrijk zit er nu eenmaal ertussen in qua cultuur.

Wat betreft die oorlogsdoembeelden die de EU-fielen graag over ons uitgooien, de globalisering en het feit dat Europa al lang geen globaal centrum van macht meer is zal er wel voor zorgen dat de vrede blijft bewaard.
Een leuk gedachte-experiment, maar met zo veel "moet"s en "mag niet"s die niet afgedwongen kunnen worden maar in onderling overleg vrijwillig door elk land gerespecteerd moeten worden, is het natuurlijk niet erg realistisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 00:11:46 ]
  zondag 17 juli 2016 @ 02:08:47 #20
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163800973
Nog een keertje dan, foreign policy objectives of the UK:


Het zou gewoon nog waar kunnen zijn ook _O-
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zondag 17 juli 2016 @ 03:04:50 #21
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163801181
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 02:08 schreef govie het volgende:
Nog een keertje dan, foreign policy objectives of the UK:


Het zou gewoon nog waar kunnen zijn ook _O-
Dat is meesterlijk geschreven. _O_
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 17 juli 2016 @ 09:03:43 #22
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163801773
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 10:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nu de multiculturele samenleving zijn eigen falen heeft aangetoond wordt de roep naar het nationalistische gedachtegoed groter. Leeft overigens niet alleen bij de blanke medemens, maar ook binnen andere etniciteiten.

Kijk gisteren naar die Erdogan-Turken die demonstreerden in Rotterdam en blanke verslaggevers bedreigden omdat ze volgens hun een teveel Westerse mening vormde omtrent Erdogan. Die lui kun je toch niet meer Nederlander noemen? Het zijn nationalistische Turken die profiteren van onze welvaart omdat ze een Nederlands paspoort hebben. Maar daarmee is ook elke vergelijking met het Nederlanderschap gemaakt. Ze zullen het zelf niet eens ontkennen. Dit is slechts één van de vele voorbeelden. Nogmaals, de bewezen faalbaarheid van onze multiculturele samenleving is hiermee aangetoond. Slechts de dwaze multiculturele idealist blijft het ontkennen en schreeuwen dat het allemaal niet waar is.
De eurofielen zelf zijn ook vaak hartstikke nationalistisch maar dan op EU-niveau. Wat het nog erger maakt is dat ze ook imperialistisch zijn. Ze hebben het altijd over macht "Wij hebben macht omdat we in de EU zitten, het VK straks niet en Zwitserland ook niet". Ook hebben ze een onbedwingbare behoefte om de EU uit te breiden. Kijk ook hoe ze op de Bexit reageerden: Als een Serviër van wie Kosovo afgenomen is. Constant hebben ze het over macht, macht, macht en als de EU groter en sterker is hebben ze nog meer macht. Ze willen een EU-volkslied, een EU-leger, een EU-veiligheidsdienst. En toch, op de een of andere manier, ben ik gevaarlijk terwijl ik alleen maar wil dat Nederland 100% onafhankelijk is en geen enkele behoefte heb om me met het buitenland te bemoeien en zijn zij ongevaarlijk :?
pi_163801833
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De eurofielen zelf zijn ook vaak hartstikke nationalistisch maar dan op EU-niveau. Wat het nog erger maakt is dat ze ook imperialistisch zijn. Ze hebben het altijd over macht "Wij hebben macht omdat we in de EU zitten, het VK straks niet en Zwitserland ook niet". Ook hebben ze een onbedwingbare behoefte om de EU uit te breiden. Kijk ook hoe ze op de Bexit reageerden: Als een Serviër van wie Kosovo afgenomen is. Constant hebben ze het over macht, macht, macht en als de EU groter en sterker is hebben ze nog meer macht. Ze willen een EU-volkslied, een EU-leger, een EU-veiligheidsdienst. En toch, op de een of andere manier, ben ik gevaarlijk terwijl ik alleen maar wil dat Nederland 100% onafhankelijk is en geen enkele behoefte heb om me met het buitenland te bemoeien en zijn zij ongevaarlijk :?
Was het maar zo'n feest dat we allemaal nationalistisch op Europees niveau zijn. Dan was elke Europese gouden medaille in Rio reden voor een uitbundig feest. Ook in het Europa Heineken House.
  zondag 17 juli 2016 @ 09:26:14 #24
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163801936
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest dat we allemaal nationalistisch op Europees niveau zijn. Dan was elke Europese gouden medaille in Rio reden voor een uitbundig feest. Ook in het Europa Heineken House.
Ik heb nergens beweerd dat eurofielen consequent zijn. Ze zijn democratisch wanneer het ze uitkomt en bij andere omstandigheden weer anti-democratisch. Zie de referendumhatende referendumpartij: D66. Ze zijn lid van milieuvervuilende milieupartijen: Zie GL dat honderdduizenden huizen wil bouwen voor vluchtelingen en voor vluchtelingenopvang is in natuurgebieden. Het zijn vaak feministische liefhebbers van vrouwonderdrukkend volk. Het zijn vaak atheïsten die helemaal verliefd zijn op de islam. Het zijn democraten die vluchtelingen met anti-democratische idealen omarmen.
pi_163801957
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb nergens beweerd dat eurofielen consequent zijn. Ze zijn democratisch wanneer het ze uitkomt en bij andere omstandigheden weer anti-democratisch. Zie de referendumhatende referendumpartij: D66. Ze zijn lid van milieuvervuilende milieupartijen: Zie GL dat honderdduizenden huizen wil bouwen voor vluchtelingen en voor vluchtelingenopvang is in natuurgebieden. Het zijn vaak feministische liefhebbers van vrouwonderdrukkend volk. Het zijn vaak atheïsten die helemaal verliefd zijn op de islam. Het zijn democraten die vluchtelingen met anti-democratische idealen omarmen.
Volgens mij ben jij niet helemaal consequent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')