quote:Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen
Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.
Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.
De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.
Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
quote:Geert Wilders, leider van de PVV, hoopt dat dit het einde is van het fascistische regime van Erdogan -
Kari Piri, Europarlementariër voor de PvdA, zegt 'een angstig gevoel' te hebben gekregen toen ze de oproep van president Erdogan hoorde. Hij vroeg de Turken om zich te verzetten en de straat op te gaan. "Je weet dat het leger op dit moment heeft afgekondigd om dat juist niet te doen. Dan houd ik vooral mijn hart vast. Er mogen hier geen slachtoffers vallen. Ik heb vooral angst voor wat er de komende uren gaat gebeuren."
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
Andere meldingentwitter:BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
twitter:obk twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 02:56:38Burgers pakken soldaten op https://t.co/N5mDNngykE reageer retweet
Coup gepleegd in Turkije. Voor- en tegenstanders doe net alsof hun partij al "gewonnen" heeft.quote:
Burgers beschoten live op beeld bij ATVtwitter:ask1907com twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:51:40#DarbeyeHayır sivillere canlı yayında sivillere ateş açıldı... https://t.co/6Pg9ArRJQP reageer retweet
Natuurlijkquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:00 schreef Zelfscanner het volgende:
Stiekem staan we allemaal te wachten tot ze de studio binnenkomen
Bedankt Hans.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:00 schreef Infection het volgende:
Lijkt wel een voetbalwedstrijd in het kantoor van CNN Türk.
man man man man mantwitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:46:37I hope Erdogans islamofascist regime is finished. The sooner the better. #Turkey reageer retweet
Ze bezorgen slecht sinds 23:00u ongeveer.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:00 schreef SoldMayor het volgende:
Jammer dat de kebabtent precies nu dicht is hier.
Had eigenlijk nog wel wat gelust.
Welke grenzenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:01 schreef Gutmensch het volgende:
"Bulgaria - Turkey border closed"
De EU gooit haar grenzen dicht.
Vreemd inderdaad dat niemand hier dat kan vertalenquote:
Ik dacht dat de grenzen onmogelijk dicht konden?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:01 schreef Gutmensch het volgende:
"Bulgaria - Turkey border closed"
De EU gooit haar grenzen dicht.
Oké.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Amarantha lekker ding kom naar buiten dan
Maar dan in het Turks.
Turken houden niet van legercoups, slechte ervaringen mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:01 schreef SoldMayor het volgende:
Waar zijn eigenlijk de Pro Coup mensen?
Ik bedoel waarom gaan die ook niet de straat op?
Dit is dus wat grotendeels van de Fokkers steunen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:00 schreef Wave103 het volgende:
Burgers beschoten live op beeld bij ATVtwitter:ask1907com twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 01:51:40#DarbeyeHayır sivillere canlı yayında sivillere ateş açıldı... https://t.co/6Pg9ArRJQP reageer retweet
xDquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:01 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Welke grenzen
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Asker disari gastquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:02 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik verstond "allah akbar", soldaten aan de verliezende hand zo te horen.
Is her niet gewoon dat de rest van get leger dat niet aan de coup meedoet Zegt dat ze weer alles onder controle heeft?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 02:59 schreef Ties02 het volgende:
Het klinkt nogal tegenstrijdig, zeggen dat je de macht hebt over het gehele land
maar vervolgens de studio uitgejaagd worden door een stelletje burgers
Ik zie niets.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:03 schreef alwaysbenice het volgende:
Gewoon een staats ingreep live kunnen zien in zo'n kantoor, wat een tijden
??quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:03 schreef TwyLight het volgende:
There is a pressconference with Erdogan right now.
Zit hij niet in z'n vliegtuig rond te cirkelen?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:03 schreef TwyLight het volgende:
There is a pressconference with Erdogan right now.
twitter:AP twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 03:03:16BREAKING: Large crowds greet President Recep Tayyip Erdogan as he emerges from a vehicle at Istanbul's Ataturk Airport. reageer retweet
twitter:AP twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 03:03:16BREAKING: Large crowds greet President Recep Tayyip Erdogan as he emerges from a vehicle at Istanbul's Ataturk Airport. reageer retweet
Als die legerlui straaljagers hebben, waarom knallen ze hem niet uit de lucht?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Zit hij niet in z'n vliegtuig rond te cirkelen?
Je zus mag wel bij mij op vakantiequote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Precies gezellig daar in Turkije. Mijn zus zou morgen op reis vertrekken, denk dat ik haar even uit bed zal bellen om te zeggen dat ze best niet naar schiphl zal rijden straks
https://www.reddit.com/live/x9gf3donjlkqquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
waar haal je dit vandaan eigenlijk.
Je weet het niet. Misschien hebben deze mensen inside info over wat Erdogan wil gaan doen met het land en is dit een laatset poging dat te voorkomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als liberale democraat kun je zoiets niet steunen.
Wat?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gaan we nog wel vaker zien dit. Volk gaat wereldwijd in opstand komen. Let maar op.
Het is al de hele tijd live.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:05 schreef Ceberut het volgende:
Ze gaan weer live zo in de studio bij CNN
Ok, maar toch.... let maar opquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat?
Een deel van het leger probeert een coup te plegen. Dat heeft niks met volksopstand te maken.
Als liberale democraat kun je Erdo ook niet steunen. Zodra je de vrijheid van meningsuiting gaat beteugelen en informatiebronnen gaat beheersen ben je niet meer democratisch legitiem.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als liberale democraat kun je zoiets niet steunen.
Die Turken die Turks kunnen zijn de straat op in Rotterdamquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:06 schreef Infection het volgende:
Turken hier die kunnen vertalen wat hij zegt?
Ja, hij heeft net journalisten te woord gestaan. Dus ik denk ook dat hij geland is ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:06 schreef JimmyDean het volgende:
Heel veel mensen op twitter zeggen dat Erdogan geland is in istanbul
Is hij ookquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:06 schreef JimmyDean het volgende:
Hij heeft in zijn eentje het vliegveld ontzet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:06 schreef JimmyDean het volgende:
Klopt, daarom steun ik hem ook niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als liberale democraat kun je Erdo ook niet steunen. Zodra je de vrijheid van meningsuiting gaat beteugelen en informatiebronnen gaat beheersen ben je niet meer democratisch legitiem.
link?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ja, hij heeft net journalisten te woord gestaan. Dus ik denk ook dat hij geland is ja.
Volgens mij komt er zo veel informatie naar buiten, dat niets met informatie te maken heeft, dat letterlijk niemand weet wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:06 schreef Shreyas het volgende:
Het lijkt klaar te zijn, ik denk dat de coup is mislukt
Dat volgt de vraag hoe kom je van zo'n gek af als de legitieme route behoorlijk oneerlijk is geworden?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt, daarom steun ik hem ook niet.
We kijken internet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Sorry, kijk geen TV nu dus kan jullie niet helpen.
Ja, nou dan. Allah akbar all day long toch. Dat hoorde ik net ook, minus de "ya allah, bismillah".quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ya Allah, bismillah, Allahu ekber hoor je nu.
Denk eerder dat ze takbir roepen, en niet takfir.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:09 schreef Warsaw het volgende:
CNN Turk klinkt als: Takfir, allah [vul maar in]
Twitch, are you watching?!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:10 schreef Infection het volgende:
21k kijkers op Youtube al. Gaat snel binnen een paar minuten.
Die stream is al meer dan een uur online hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:10 schreef Infection het volgende:
21k kijkers op Youtube al. Gaat snel binnen een paar minuten.
10 minuten geleden zaten ze nog op minder dan 5k kijkers.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die stream is al meer dan een uur online hoor
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 02:46:28URGENT: Military take media hostages at Hurriyet, CNN Turk offices – reports https://t.co/2jNhA4A8OW https://t.co/K7z0w0CJMz reageer retweet
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:11 schreef TwyLight het volgende:
twitter:RT_com twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 02:46:28URGENT: Military take media hostages at Hurriyet, CNN Turk offices – reports https://t.co/2jNhA4A8OW https://t.co/K7z0w0CJMz reageer retweet
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:12 schreef Infection het volgende:
Opeens rustig bij CNN Türk? Is er wat gebeurd buiten?
leger gearriveerd?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:12 schreef Infection het volgende:
Opeens rustig bij CNN Türk? Is er wat gebeurd buiten?
Behalve hij dan he, even note ...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:14 schreef Ties02 het volgende:
Erdogan met een speecht dat niemand boven de grondwet staat
Dat is dan ook zoquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:15 schreef Coco98 het volgende:
Ze roepen al uren dat het "afgeslagen" is.
Geluidsbarrières hebben het parlementsgebouw gebombardeerd?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:15 schreef skysherrif het volgende:
Verklarend er zijn de afgelopen tijd geen explosies geweest. Zijn allemaal doordat f16s geluidsbarriere doorbreken.
Herhalingquote:
Neequote:
Toch wel advertenties op gezet hè?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:16 schreef SoldMayor het volgende:
Ik had rond 10 uur vanavond een pruts filmpje van 4 fotos aan elkaar geplakt op youtbe geflikkerd en die is inmiddels 26k bekeken.![]()
![]()
Nee deze keer niet. Had ik maar...quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Toch wel advertenties op gezet hè?
Baas.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:19 schreef Kyran het volgende:
Erdo: Dit is landverraad, dit is een coup. Ze zullen dit heel zwaar bekopen.
Uiteraard op de achtergrond gesteund door Koerden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:18 schreef Kyran het volgende:
Erdo: Een klein deel van leger probeert helaas een coup te plegen, omdat ze jaloers zijn op de eenheid van Turkije. Zij horen bij Gulen beweging.
En toen was de cirkel rond. Gulen wordt gehaat, Erdogan verstevigt zijn machtspositie, de Aarde is rond.quote:
Nee hoor.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:17 schreef alwaysbenice het volgende:
Nos is wel live lijkt me? ? http://www.npo.nl/live
Nou nou nouquote:
Waarom zou je dat willen? Dat vergroot alleen maar de kans dat ze ooit bij de EU komen en dat wilt niemand volgens mijquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:21 schreef TwyLight het volgende:
Dit zal wel het einde betekenen van een Turkije wat nog enigzins westers was.
Zal alleen maar slechter worden daar op deze manier, helaas.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:21 schreef TwyLight het volgende:
Zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:21 schreef TwyLight het volgende:
Dat wel waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:22 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zal alleen maar slechter worden daar op deze manier, helaas.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef SoldMayor het volgende:
Dit doet met denken aan hoe het Nederlandse leger Belgie zou binnen vallen.
Complete flopshow.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef Ties02 het volgende:
Ik vind het maar een rare gebeurtenis al met al.
Geen enkele gijzeling of wat dan ook van Turkse officials of politici, rare bombardementen en beschietingen bij het parlement, het coup leger wat nog geeneens een nieuws stationnetje vast kan houden, Erdogan die terwijl er nog explosies of schermutselingen zijn al weer naar Turkije komt om een speech te houden.
Je zou bijna denken dat het in scene is gezet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef Ties02 het volgende:
Geen enkele gijzeling of wat dan ook van Turkse officials of politici, rare bombardementen en beschietingen bij het parlement, het coup leger wat nog geeneens een nieuws stationnetje vast kan houden, Erdogan die terwijl er nog explosies of schermutselingen zijn al weer naar Turkije komt om een speech te houden.
Dit is het begin van de dictatuur Erdostan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zal wel meevallen.
Met het oude leger zal wel definitief afgerekend worden.
Kun je na gaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef TwyLight het volgende:
[..]wij hebben niet eens tanks om over autos heen te rijden
Ja ik vind het ook merkwaardig, maar ik zou niet weten hoe het normaal gesproken gaat. De enige coup die ik een beetje ken is die in Chili.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef Ties02 het volgende:
Alsof een land met een dermate hoog gehalte vredesparels ooit Westers, beschaafd of seculier zou kunnen zijnquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef Slaro het volgende:
Vanavond waren we getuigen van het einde van Turkije als Seculiere en Westerse Staat.
General Secretary and Chief of General Staff captured or missing, says Erdoğan.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef Ties02 het volgende:
Geen enkele gijzeling of wat dan ook van Turkse officials of politici,
Als je ook gaat copy pasten van reddit doe het dan wel snelquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:25 schreef vigen98 het volgende:
General Secretary and Chief of General Staff captured or missing, says Erdoğan.
Krijg je soort van Saddam leger om Erdogan heen, goed idee wel.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
Met het oude leger zal wel definitief afgerekend worden.
Iemand die zo praat is bangquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:25 schreef Kyran het volgende:
Erdo zegt dat er wel gijzelingen zijn (o.a. zijn rechterhand volgens mij).
Erdo: Ik spreek alle militairen doen, jullie zijn onze zonen, jullie vechten tegen jullie moeders/vaders. De wapens krijgen jullie van jullie volk, jullie kunnen deze niet gebruiken tegen julie volk.
LOL BTW DIT IS NIET LIVE dik geknipt schijterd
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:23 schreef Slaro het volgende:
Vanavond waren we getuigen van het einde van Turkije als Seculiere en Westerse Staat.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:26 schreef Kyran het volgende:
Prachtig dat ze dit nu als live persco laten zien. Echt van te voren opgenomen en heel slecht gemonteerd.
Je kunt eigenlijk niks vertrouwen van wat je ziet. Kan ook dat ie gewoon helemaal niet in Istanbul is.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:26 schreef Kyran het volgende:
Prachtig dat ze dit nu als live persco laten zien. Echt van te voren opgenomen en heel slecht gemonteerd.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:26 schreef Kyran het volgende:
Daar lijkt het wel verdacht veel op.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:26 schreef Kyran het volgende:
Ik weet het zeker. Sommige stukken "loopen" en worden 2x/3x achter elkaar herhaald.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Dat zou anders 2 dingen betekenen, of het is dus allemaal in scene gezet... Of de coup is mogelijk nog steeds in volle gang en dit is louter propaganda.
Turkije heeft wat dat betreft nog een redelijke Geschiedenis dus dat valt allemaal best mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:24 schreef Grems het volgende:
[..]
Alsof een land met een dermate hoog gehalte vredesparels ooit Westers, beschaafd of seculier zou kunnen zijn
Kan net zo goed 2uur in de middag zijn geweestquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, hij wees er net op dat het half 4 is.
dat zegt niets natuurlijkquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
kan dat niet aan de stream liggen.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik weet het zeker. Sommige stukken "loopen" en worden 2x/3x achter elkaar herhaald.
Dat is het alleen niet in Turkijequote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is er zo in gemonteerd net voor de uitzending.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
de raaskal.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is er zo in gemonteerd net voor de uitzending.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Turkije is het nu half vijf..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kappaquote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:30 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik nogal een sterk verhaal
ooooooh!quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
[..]
In Turkije is het nu half vijf..
Met comments https://www.reddit.com/r/(...)n_turkey_livethread/quote:Op zaterdag 16 juli 2016 03:32 schreef TwyLight het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/live/x9gf3donjlkq
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |