Ik vind het een beetje apart dat je nu alle moslims over een kam scheert.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan Wilders niets oplossen. Maar je kunt op hem stemmen in een vorm van verzet/protest omdat er geen andere partijen zijn die harde maatregelen willen tegen moslimextremisme, en bijv een complete immigratiestop uit moslimlanden. Kijk eens wat er in de grote steden aan de hand is. Het is er niet echt leuker en veiliger geworden met zo veel moslims in NL en EU.
Ja dit verwacht je niet meer na zo'n massa invasie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit is ook iets, dat verzin je toch niet? Wie verwacht nu zoiets?
Je kunt zo wel honderden mogelijke scenarios bedenken qua aanslagen. Hier valt onmogelijk aan te voorkomen of voor te bereiden.
Hier is ook niet tegen te beveiligen. Je kunt niet voor altijd grote evenementen/bijeenkomsten verbieden.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Je kunt zo wel honderden mogelijke scenarios bedenken qua aanslagen. Hier valt onmogelijk aan te voorkomen of voor te bereiden.
Misschien hier, maar in Irak en Afghanistan zijn het toch echt moslims van 'daar' die elkaar opblazen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:08 schreef Tofuburger het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje apart dat je nu alle moslims over een kam scheert.
De irritante moslims zijn over het algemeen mensen uit Noord Afrika (sorry maar het is eenmaal zo). Kijk maar naar alle aanslagen, zijn steeds mensen uit die landen.
Om nou te zeggen dat alle moslims vervelend en slecht zijn, gaat wel te ver.
Ik ondervind net zo min problemen van mijn Iraanse familie en vrienden/ mijn Turkse buren en vrienden/ mijn Iraakse vrienden/ mijn Afghaanse vrienden als mijn Nederlandse vrienden/familie en kenissen.
Daar gaan we weer....quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:08 schreef Tofuburger het volgende:
Ik vind het een beetje apart dat je nu alle moslims over een kam scheert.
Die doen dat daar. De mensen die hierheen vluchten komen uit angst voor dat soort mensen. Hebben daar verder niets mee te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien hier, maar in Irak en Afghanistan zijn het toch echt moslims van 'daar' die elkaar opblazen.
Ik kan ongeveer begrijpen waarom het moeilijk is geweest gisteravond. Maar als je bij de perimeter bij rare toestanden eerder klaar bent om te schieten is het toch moeilijker om het soort actie uit te voeren. Je bereikt er niet mee dat er geen doden vallen, maar wel dat er minder doden vallen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:05 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Schieten deden ze wel, maar een schriele zwartmoor raken in een rijdende vrachtwagen is een bietje lastig (zonder snelvurende P90 met 50rounds in het magazijn)
Wat ik nog steeds niet snap is hoe die vrachtwagen daar heeft kunnen komen. Is er dan niets qua beveiliging op de toegangswegen gedaan ofzo? En dan kun je zeggen, joh, je kunt niet iedere vrachtwagen staande houden. Maar op een nationale feestdag om half 11 's avonds ca 2 km door een menigte heen rijden..... Een persoon die sneaky zich tussen mensen begeeft en zich opblaast, is nagenoeg niet te voorkomen. Maar een vrachtwagen, dat valt toch op?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:05 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Schieten deden ze wel, maar een schriele zwartmoor raken in een rijdende vrachtwagen is een bietje lastig (zonder snelvurende P90 met 50rounds in het magazijn)
twitter:MedvedevRussiaE twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 07:49:57Europe and Asia must unite against terrorism. Terrorists and their sponsors only understand the language of force, and we must use it reageer retweet
De oorzaken neem je niet weg. Maar je beperkt wel in de situatie dat alles op dat punt al verloren is er toch minder onschuldige slachtoffers vallen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar het echte probleem los je er niet mee op. Daarmee maak je alleen maar meer boze Palestijnen die hetzelfde gaan proberen.
Als je de situatie in Nederland vergelijkt met Frankrijk, dan zie je dat relatief gezien weinig jongeren echt radicaliseren. Het is hier echt wel een dik probleem, maar in Frankrijk is het schering en inslag. In België ook, met relatief de meeste Syriëgangers.
Het klinkt heel soft, maar al die 'buurtvaders' en 'jongerenwerkers uit dezelfde cultuur' hier hebben wel degelijk invloed. In België en Frankrijk bestaat dat niet. Daar laten ze gewoon die jongeren in de buitenwijken zitten, en grijpen alleen met harde hand in als ze rottigheid uithalen. Dat levert meer radicalisatie op.
Het is als een goede opvoeding. Aan de ene kant moet je keihard in kunnen grijpen, maar aan de andere kant moet je ook af en toe een aai over de bol geven. Dat gebeurt hier meer dan bij de zuiderburen, en daarom heb je hier minder radicalisatie. Nog steeds een hoop kutjeugd die we liever kwijt dan rijk zijn, maar relatief gezien valt het mee.
pfff al die politici met spastische reacties "meer bommen op Syrië", om moe van te worden. tuurlijk, dat kalifaat moet kapot, maar het is niet de oplossing voor dit Franse probleem.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:MedvedevRussiaE twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 07:49:57Europe and Asia must unite against terrorism. Terrorists and their sponsors only understand the language of force, and we must use it reageer retweet
Omdat hij, simpel gezegd, de problemen in eigen land niet wil erkennen omdat deze ten dele het gevolg zijn van 'links beleid' én het al jaren de enorme olifant in de kamer is waar niemand iets aan wil doen. Dit is puur een afleiding wat dat betreft, simpelweg omdat de focus op Frankrijk en diens banlieues zelf een dermate grote beerput opentrekken betekent dat zijn kabinet het nooit overleeft en dat, ook in verband met opkomend rechts, wil hij niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik snap écht de reactie van Hollande niet, over het bombarderen van Syrië. Waarom zegt hij niets over het doorzoeken van banlieues? Over het uitroeien van probleemgevallen in eigen land?
Als half geradicaliseerd jongere zou ik als ik hoor dat hij verder gaat bombarderen alleen maar denken 'zie je wel', ipv 'o, shit nu krijgen ze me te pakken'.
Omdat het ontkennen van het probleem in eigen land voor minder paniek zorgt, dat creeert afstand. Achter de schermen weten ze het dondersgoedquote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:13 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik snap écht de reactie van Hollande niet, over het bombarderen van Syrië. Waarom zegt hij niets over het doorzoeken van banlieues? Over het uitroeien van probleemgevallen in eigen land?
Als half geradicaliseerd jongere zou ik als ik hoor dat hij verder gaat bombarderen alleen maar denken 'zie je wel', ipv 'o, shit nu krijgen ze me te pakken'.
Die aanslagen worden nu nog steeds opgeëist door IS. Ik denk dat de hoop is dat als het kalifaat niet meer bestaat er ook minder draagvlak is om voor dat kalifaat aanslagen te plegen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:13 schreef clumsy_clown het volgende:
"...and their sponsors!"quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik kan het er wel mee eens zijn hoor, maar je wilt ook voorkomen dat er een soort Amerikaanse toestand ontstaat waarbij zwarten onevenredig vaak het slachtoffer zijn, of waarbij ik ineens doodgeschoten word omdat ik ergens te hard rijd en de dienstdoende agent het niet goed in kan schatten.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
De oorzaken neem je niet weg. Maar je beperkt wel in de situatie dat alles op dat punt al verloren is er toch minder onschuldige slachtoffers vallen.
Wilders stemmen omdat hij lekker boos doet tegen moslims en uit de EU wil stappen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 08:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan Wilders niets oplossen. Maar je kunt op hem stemmen in een vorm van verzet/protest omdat er geen andere partijen zijn die harde maatregelen willen tegen moslimextremisme, en bijv een complete immigratiestop uit moslimlanden. Kijk eens wat er in de grote steden aan de hand is. Het is er niet echt leuker en veiliger geworden met zo veel moslims in NL en EU.
Dit komt voor mij echt niet als zo een grote verrassing hoor. We hebben wel toch in Nederland ook die halvegare gehad die met zijn Suzuki een aanslag probeerde te plegen op de Oranjes? Dan is het niet echt een grote stap naar een aanslag op een mensen massa met een vrachtwagen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Russische bommen op de Golfstaten, Saudie-Arabie en Turkije?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 09:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
"...and their sponsors!"
Stevige uitspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |